Vuoden 2013 tykeimmät albumit!
- aadeehoovee
- Guru
- Viestit: 3552
- Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Vuoden 2013 tykeimmät albumit!
Minäpä muuten olen kuunnellut tuon Sannin levyn ennakkoluulottomasti useampaan kertaan. En tiedä johtuiko todella matalista ennakko-odotuksista vai mistä mutta paikoittain ihan kuunneltavaa popittelua. Levyn melkein paras biisi oli olla Hakuna Matata koska se alkaa Johnny B. Gooden introlla mutta loppu onkin melkosta höttöntöttöä. Kiitos & anteeksi on mulle sopivaa sentteri pystyssä ryttyilyä.
Odotin Ritson listalle kotimaisista myös For The Imperiumin Hail The Monstersia mutta ei sitten.
Odotin Ritson listalle kotimaisista myös For The Imperiumin Hail The Monstersia mutta ei sitten.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.
Re: Vuoden 2013 tykeimmät albumit!
Kyllä sun jo pitäis tietää että en pahemmin suomalaista musaa kuuntele. Edes vaikka se oliskin lontooks. En tiedä miks, mutta jotenkin suomalainen musiikki ei oo ikinä napostellu. Paitsi tietty muutamat räppärit, mutta sitäkään enää oikeen jaksa.aadeehoovee kirjoitti:Odotin Ritson listalle kotimaisista myös For The Imperiumin Hail The Monstersia mutta ei sitten.
♥
- aadeehoovee
- Guru
- Viestit: 3552
- Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Vuoden 2013 tykeimmät albumit!
Hyvä. Äläkä kuuntele jatkossakaan, periaatteet on periaatteita, tietäsitpä vaan kuinka vammasia multa löytyy.. Sitä jäin kyllä pohtimaan, että miten tollanen toimii. Pitääkö aina ennen kuin uskaltaa lähteä uutta bändiä kokeilemaan googlailla ettei vaan satu olemaan Suomesta tai jotain. Mut nyt sanoit jo ettet pahemmin viimeksi oli tosi vähän. Havaitsen löystymistä linjassa.Risto kirjoitti:Kyllä sun jo pitäis tietää että en pahemmin suomalaista musaa kuuntele. Edes vaikka se oliskin lontooks. En tiedä miks, mutta jotenkin suomalainen musiikki ei oo ikinä napostellu. Paitsi tietty muutamat räppärit, mutta sitäkään enää oikeen jaksa.
Lista valmistuu hitaasti mutta varmasti. Ystävällinen sielu kun olen, laitan erikseen maininnan jos orkesteri on Suomesta.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.
Re: Vuoden 2013 tykeimmät albumit!
Yleensä löydän uusia bändejä kun joku niitä mulle suosittelee esim. last.fm:ssä ja harvemmin kukaan suomalaista musaa mulle suosittelee siellä. Ja jos joskus olen tietämättäni johonkin suomalaiseen biisiin tietämättäni törmännyt enkä ole enempää kuunnellut, niin ei se siitä suomalaisuudesta johdu. Kuuntelen vaan hyvää musiikkia, harmi että suomesta sitä harvoin tulee. Esim. ruotsissa on vitusti parempia bändejä. #hurriaadeehoovee kirjoitti:Sitä jäin kyllä pohtimaan, että miten tollanen toimii. Pitääkö aina ennen kuin uskaltaa lähteä uutta bändiä kokeilemaan googlailla ettei vaan satu olemaan Suomesta tai jotain.
Nyt mun oli ihan pakko mennä tarkastaman last.fm:stä että mikä on mun eniten kuuntelemani suomalainen artisti/bändi ja sehän oli Irwin Goodman joka on mun 41. eniten kuuntelemani artisti viimeisen kolmen vuoden aikana. Asa on sijalla 49 ja eniten kuuntelemani suomalainen metallibändi Stam1na sijalla 53.
Ja koska tää asia rupes kiinnostamaan nyt itteäni ihan liikaa niin etin tuolta vielä eniten kuuntelemani suomalaisen englanniksi esiintyvän bändin ja se oli tällä albumilistallanikin esiintynyt Lost Society joka on 78. eniten kuuntelemani bändi.
Huh. Onko herra nyt tyytyväinen?
♥
Re: Vuoden 2013 tykeimmät albumit!
15. Far East Movement - Dirty Bass
14. Juju - Matkalla Kadotukseen
13. Natalia Kills - Trouble
12. Cheek - Kuka muu muka
11. Teflon Brothers - Valkoisten dyynien ratsastajat
10. Brtiney Spears - Britney Jean
9. Amaranthe - The Nexus
8. Avicii - True
7. Maria Mena - Weapon In Mind
6. Haloo Helsinki! - Maailma on tehty meitä varten
5. Icona Pop - This Is...
4. Sanni - Sotke mut
3. Sini Sabotage - 22 neliöö
Tätä albumia kutsutaan pahaksi flopiksi, mutta omasta mielestäni se ei ole sitä ollenkaan. Tämän albumin kannatteleva voima on ehdottomasti loistavat vierailijat. Sini itse sanoikin, että on erittäin tyytyväinen juuri albumin vierailijoihin ja olen siinä hänen kanssaan samaa mieltä. Jokainen heistä tuo jotain omanlaistaan albumille ja näin syntyy myös erilaisuutta. Erityistä plussaa mm. Asasta ja JVG:n Jaresta. Tällä albumilla on siis loistava kattaus erilaisuutta ja kappaleet ovat helposti muistettavissa.
Suosikkibiisit: Mun Heinii(feat. Kube), Mitä pitäis tehdä(feat. Asa) ja Miks
2. Inna - Party Never Ends
Hopealle pääsee Innan toinen albumi Party Never Ends. Vaikea sanoa onko tämä parempi kuin ensimmäinen, koska molemmat ovat oikein onnistuneita tuotoksia. Tämän albumin julkaisukohta oli itselleni paras mahdollinen kun se julkaistiin kesällä. Albumin musiikki sopii hyviin kesään ja olihan sitä mukavaa olla kesätöissä ja kuunnella samalla tätä albumia. Pari keskinkertaistakin kappaletta löytyy helmien joukosta, mutta se ei tämän albumin kokonaiskuvaa laske ollenkaan. Innaa olen aina kuunnellut, mutta juuri tämän vuoden alussa aloin kuuntelemaan Innan ensimmäistä albumia uudestaan, jolloin kipinä tätä artistia kohtaan syttyi uudestaan.
Suosikkibiisit: In Your Eyes, Take it Off, We Like To Party ja Be My Lover
-
ps. muidenkin listoja olisi kiva lukea.
14. Juju - Matkalla Kadotukseen
13. Natalia Kills - Trouble
12. Cheek - Kuka muu muka
11. Teflon Brothers - Valkoisten dyynien ratsastajat
10. Brtiney Spears - Britney Jean
9. Amaranthe - The Nexus
8. Avicii - True
7. Maria Mena - Weapon In Mind
6. Haloo Helsinki! - Maailma on tehty meitä varten
5. Icona Pop - This Is...
4. Sanni - Sotke mut
3. Sini Sabotage - 22 neliöö
Tätä albumia kutsutaan pahaksi flopiksi, mutta omasta mielestäni se ei ole sitä ollenkaan. Tämän albumin kannatteleva voima on ehdottomasti loistavat vierailijat. Sini itse sanoikin, että on erittäin tyytyväinen juuri albumin vierailijoihin ja olen siinä hänen kanssaan samaa mieltä. Jokainen heistä tuo jotain omanlaistaan albumille ja näin syntyy myös erilaisuutta. Erityistä plussaa mm. Asasta ja JVG:n Jaresta. Tällä albumilla on siis loistava kattaus erilaisuutta ja kappaleet ovat helposti muistettavissa.
Suosikkibiisit: Mun Heinii(feat. Kube), Mitä pitäis tehdä(feat. Asa) ja Miks
2. Inna - Party Never Ends
Hopealle pääsee Innan toinen albumi Party Never Ends. Vaikea sanoa onko tämä parempi kuin ensimmäinen, koska molemmat ovat oikein onnistuneita tuotoksia. Tämän albumin julkaisukohta oli itselleni paras mahdollinen kun se julkaistiin kesällä. Albumin musiikki sopii hyviin kesään ja olihan sitä mukavaa olla kesätöissä ja kuunnella samalla tätä albumia. Pari keskinkertaistakin kappaletta löytyy helmien joukosta, mutta se ei tämän albumin kokonaiskuvaa laske ollenkaan. Innaa olen aina kuunnellut, mutta juuri tämän vuoden alussa aloin kuuntelemaan Innan ensimmäistä albumia uudestaan, jolloin kipinä tätä artistia kohtaan syttyi uudestaan.
Suosikkibiisit: In Your Eyes, Take it Off, We Like To Party ja Be My Lover
-
ps. muidenkin listoja olisi kiva lukea.
Tuuli VOF:in voittoon!
One by one they all will fall.
One by one they all will fall.
Re: Vuoden 2013 tykeimmät albumit!
26. Asking Alexandria - From Death To Destiny
25. The Safety Fire - Mouth of Swords
24. Anavae - Storm Chaser (EP)
23. Ghost - Infestissumam
22. I See Stars - New Demons
21. The Ocean - Pelagial
20. Deafheaven - Sunbather
19. We Came As Romans - Tracing Back Roots
18. Lost Society - Fast Loud Death
17. Bad Religion - True North
16. Bullet For My Valentine - Temper Temper
15. Anavae - Dimensions (EP)
14. August Burns Red - Rescue & Restore
August Burns Redillä on erittäin suuri vaikutus ollut mun musiikkimaun kehityksessä. ABR oli ensimmäisiä metalcore-bändejä joista voin väittää pitäneeni, mutta koskaan tää bändi ei ole kuitenkaan suurimmaksi suosikikseni noussut. Tätä uusinta levyä odotin kuitenkin suht kuumeisesti ja kyllähän se odotus kannatti.
Rescue & Restore on ehdottomasti ABR'n monipuolisin albumi musiikillisesti sekä Jake Luhrsin vokaalit on tässä ihanaa hunajaa korvilleni. Luhrs on kyllä muutenkin ollut pitkään yksi suosikkilaulajistani raskaamman musiikin puolelta. Jos ABR on ennestään tuttu bändi, niin tältä albumilta voi odottaa samaa kuin aiemmin mutta entistä hiotummassa muodossa.
Top 3 kappaleet:
1. Count It All As Lost
2. Fault Line
3. Spirit Breaker
13. Kvelertak - Meir
Kvelertak on ehkä parasta mitä Norjasta on ikinä tullut. Bändi yhdistelee aikapaljon erilaisia genrejä musiikissaan black metallista hard rockiin ja jostain luinkin että Kvelertak on black 'n rollia. Se kuvastaa tätä ihan hyvin kun en itse parempaakaan termiä keksi. Musiikki potkii ihanasti ja laulajan äänessä on mukavaa rouheutta.
Meir on Kvelertakin toinen studioalbumi ja se albumi jonka ansiosta minä bändiin rakastuin. Tää kuulostaa vaan niin hemmetin tuoreelta ja erilaiselta että pakko tästä on tykätä. Hyvä norskit. Osaatte tehdä muutakin kuin hiihtää. Tai kalastaa.
Top 3 kappaleet:
1. Månelyst
2. Bruane Brenn
3. Kvelertak
12. Queens of the Stone Age - ...Like Clockwork
QotSA on niitä bändejä jotka kuuluu yleisivistykseen, joten en jaksa sen enempää bändistä kertoa. Sen verran kuitenkin sanon että Homme ja pojat nousivat aivan uudelle tasolle tämän uuden albuminsa myötä. Selkeästi yhtyeen vahvin albumi kaikin puolin.
...Like Clockwork oli ehdottomasti parasta kesämusaa mitä viime kesänä tuli kuunneltua. Nyt kun tätä levyä kuuntelee niin voi muistaa kaikki ne viime kesän ihanan aurinkoiset ja helteiset päivät kun kädessä oli oluttölkki ja grillissä tirisi rasvaiset makkarat. Ahh... oispa kesä.
Josh Homme on upea mies.
Top 3 kappaleet:
1. Smooth Sailing
2. My God Is The Sun
3. I Sat By The Ocean
--
Semmosta. Ens kerralla jotain ihan muuta.
25. The Safety Fire - Mouth of Swords
24. Anavae - Storm Chaser (EP)
23. Ghost - Infestissumam
22. I See Stars - New Demons
21. The Ocean - Pelagial
20. Deafheaven - Sunbather
19. We Came As Romans - Tracing Back Roots
18. Lost Society - Fast Loud Death
17. Bad Religion - True North
16. Bullet For My Valentine - Temper Temper
15. Anavae - Dimensions (EP)
14. August Burns Red - Rescue & Restore
August Burns Redillä on erittäin suuri vaikutus ollut mun musiikkimaun kehityksessä. ABR oli ensimmäisiä metalcore-bändejä joista voin väittää pitäneeni, mutta koskaan tää bändi ei ole kuitenkaan suurimmaksi suosikikseni noussut. Tätä uusinta levyä odotin kuitenkin suht kuumeisesti ja kyllähän se odotus kannatti.
Rescue & Restore on ehdottomasti ABR'n monipuolisin albumi musiikillisesti sekä Jake Luhrsin vokaalit on tässä ihanaa hunajaa korvilleni. Luhrs on kyllä muutenkin ollut pitkään yksi suosikkilaulajistani raskaamman musiikin puolelta. Jos ABR on ennestään tuttu bändi, niin tältä albumilta voi odottaa samaa kuin aiemmin mutta entistä hiotummassa muodossa.
Top 3 kappaleet:
1. Count It All As Lost
2. Fault Line
3. Spirit Breaker
13. Kvelertak - Meir
Kvelertak on ehkä parasta mitä Norjasta on ikinä tullut. Bändi yhdistelee aikapaljon erilaisia genrejä musiikissaan black metallista hard rockiin ja jostain luinkin että Kvelertak on black 'n rollia. Se kuvastaa tätä ihan hyvin kun en itse parempaakaan termiä keksi. Musiikki potkii ihanasti ja laulajan äänessä on mukavaa rouheutta.
Meir on Kvelertakin toinen studioalbumi ja se albumi jonka ansiosta minä bändiin rakastuin. Tää kuulostaa vaan niin hemmetin tuoreelta ja erilaiselta että pakko tästä on tykätä. Hyvä norskit. Osaatte tehdä muutakin kuin hiihtää. Tai kalastaa.
Top 3 kappaleet:
1. Månelyst
2. Bruane Brenn
3. Kvelertak
12. Queens of the Stone Age - ...Like Clockwork
QotSA on niitä bändejä jotka kuuluu yleisivistykseen, joten en jaksa sen enempää bändistä kertoa. Sen verran kuitenkin sanon että Homme ja pojat nousivat aivan uudelle tasolle tämän uuden albuminsa myötä. Selkeästi yhtyeen vahvin albumi kaikin puolin.
...Like Clockwork oli ehdottomasti parasta kesämusaa mitä viime kesänä tuli kuunneltua. Nyt kun tätä levyä kuuntelee niin voi muistaa kaikki ne viime kesän ihanan aurinkoiset ja helteiset päivät kun kädessä oli oluttölkki ja grillissä tirisi rasvaiset makkarat. Ahh... oispa kesä.
Josh Homme on upea mies.
Top 3 kappaleet:
1. Smooth Sailing
2. My God Is The Sun
3. I Sat By The Ocean
--
Semmosta. Ens kerralla jotain ihan muuta.
♥
Re: Vuoden 2013 tykeimmät albumit!
Moi.
26. Asking Alexandria - From Death To Destiny
25. The Safety Fire - Mouth of Swords
24. Anavae - Storm Chaser (EP)
23. Ghost - Infestissumam
22. I See Stars - New Demons
21. The Ocean - Pelagial
20. Deafheaven - Sunbather
19. We Came As Romans - Tracing Back Roots
18. Lost Society - Fast Loud Death
17. Bad Religion - True North
16. Bullet For My Valentine - Temper Temper
15. Anavae - Dimensions (EP)
14. August Burns Red - Rescue & Restore
13. Kvelertak - Meir
12. Queens of the Stone Age - ...Like Clockwork
11. Stone Sour - House of Gold & Bones part 2
Pidin Stone Souria pitkään semmosena peruspaskana Radio Rock bändinä, mutta jostain syystä halusin kuunnella tän uusimman albumin tuossa joskus alkukesästä. Voi juku miten tää nappaskaan mut koukkuunsa eikä meinannut päästää irti.
Semmosta aika simppeliä rokkiahan tää on, mutta joku tässä levyssä vaan on erikoista. Bändin vanhempi materiaali ei oo samanlaisia fiiliksiä aiheuttanut vaikka ihan ok levyiksi nekin ovat osoittautuneet. Corey Taylorin vokaalit on kyllä suuri syy miksi tästä albumista ja bändistä pidän.
Tää on semmonen levy että tytötkin voi tykätä vaikkei mitään Through Glass paskaa tällä lätyllä olekaan.
Top 3 kappaleet:
1. The House of Gold & Bones
2. Stalemate
3. Do Me A Favor
10. Lady Gaga - Artpop
Enpä ois vielä muutama kuukaus sitten uskonut että Lady Gaga löytyis tältä mun listalta ja varsinkaan Top 10:stä. Pakko kuitenkin myöntää että onhan tää aika perhanan loistava pop-levy. Artpop on ehkä kokonaisuutena parasta poppia mitä oon koskaan kuullut, vaikka levyllä muutama hirvitys onkin (varsinkin Jewels n' Drugs, hyrrrr). Suurinosa biiseistä on kuitenkin aika timanttista settiä joten tästä on vähän pakko nauttia.
Kiitokset Orphanille jonka ansiosta tähän levyyn tutustuin.
Top 3 kappaleet:
1. Venus
2. G.U.Y.
3. Mary Jane Holland
9. The Dillinger Escape Plan - One Of Us Is The Killer
Tää levy onkin sitten varmaan ton Artpopin vastakohta, paitsi että tääkin on aika vitun hyvä. One Of Us Is The Killer oli ehdottomasti yksi eniten odottamiani albumeita viimevuonna ja kyllähän tää lunasti odotuksensa. DEP onnistui tekemään levyn joka kuulosti siltä miltä sen pitääkin kuulostaa, mutta se ei silti ollut samaa kuin aiemmin.
Ihan kirkkaasti bändin uran kohokohta vaikka vanhemmatkin levyt on ihan timangia. Tällä lätyllä on vaan saatu kaikki aiempien levyjen parhaat kohdat yhteen ja kaikki turha on jätetty pois. Zygerö ja aadeehoovee on ainoat joille tätä uskallan suositella, mutta ehkäpä ootte tän jo kuullu. Tässä rääkätään soittimia ja huudetaan keuhkot pihalle. Eli just parasta.
Top 3 kappaleet:
1. Nothing's Funny
2. Paranoia Shields
3. Magic That I Held You Prisoner
--
#paskatkommentit
26. Asking Alexandria - From Death To Destiny
25. The Safety Fire - Mouth of Swords
24. Anavae - Storm Chaser (EP)
23. Ghost - Infestissumam
22. I See Stars - New Demons
21. The Ocean - Pelagial
20. Deafheaven - Sunbather
19. We Came As Romans - Tracing Back Roots
18. Lost Society - Fast Loud Death
17. Bad Religion - True North
16. Bullet For My Valentine - Temper Temper
15. Anavae - Dimensions (EP)
14. August Burns Red - Rescue & Restore
13. Kvelertak - Meir
12. Queens of the Stone Age - ...Like Clockwork
11. Stone Sour - House of Gold & Bones part 2
Pidin Stone Souria pitkään semmosena peruspaskana Radio Rock bändinä, mutta jostain syystä halusin kuunnella tän uusimman albumin tuossa joskus alkukesästä. Voi juku miten tää nappaskaan mut koukkuunsa eikä meinannut päästää irti.
Semmosta aika simppeliä rokkiahan tää on, mutta joku tässä levyssä vaan on erikoista. Bändin vanhempi materiaali ei oo samanlaisia fiiliksiä aiheuttanut vaikka ihan ok levyiksi nekin ovat osoittautuneet. Corey Taylorin vokaalit on kyllä suuri syy miksi tästä albumista ja bändistä pidän.
Tää on semmonen levy että tytötkin voi tykätä vaikkei mitään Through Glass paskaa tällä lätyllä olekaan.
Top 3 kappaleet:
1. The House of Gold & Bones
2. Stalemate
3. Do Me A Favor
10. Lady Gaga - Artpop
Enpä ois vielä muutama kuukaus sitten uskonut että Lady Gaga löytyis tältä mun listalta ja varsinkaan Top 10:stä. Pakko kuitenkin myöntää että onhan tää aika perhanan loistava pop-levy. Artpop on ehkä kokonaisuutena parasta poppia mitä oon koskaan kuullut, vaikka levyllä muutama hirvitys onkin (varsinkin Jewels n' Drugs, hyrrrr). Suurinosa biiseistä on kuitenkin aika timanttista settiä joten tästä on vähän pakko nauttia.
Kiitokset Orphanille jonka ansiosta tähän levyyn tutustuin.
Top 3 kappaleet:
1. Venus
2. G.U.Y.
3. Mary Jane Holland
9. The Dillinger Escape Plan - One Of Us Is The Killer
Tää levy onkin sitten varmaan ton Artpopin vastakohta, paitsi että tääkin on aika vitun hyvä. One Of Us Is The Killer oli ehdottomasti yksi eniten odottamiani albumeita viimevuonna ja kyllähän tää lunasti odotuksensa. DEP onnistui tekemään levyn joka kuulosti siltä miltä sen pitääkin kuulostaa, mutta se ei silti ollut samaa kuin aiemmin.
Ihan kirkkaasti bändin uran kohokohta vaikka vanhemmatkin levyt on ihan timangia. Tällä lätyllä on vaan saatu kaikki aiempien levyjen parhaat kohdat yhteen ja kaikki turha on jätetty pois. Zygerö ja aadeehoovee on ainoat joille tätä uskallan suositella, mutta ehkäpä ootte tän jo kuullu. Tässä rääkätään soittimia ja huudetaan keuhkot pihalle. Eli just parasta.
Top 3 kappaleet:
1. Nothing's Funny
2. Paranoia Shields
3. Magic That I Held You Prisoner
--
#paskatkommentit
♥
Re: Vuoden 2013 tykeimmät albumit!
Nyt on sopiva aika paljastaa vuoden ylivoimaisesti parhain albumi.
15. Far East Movement - Dirty Bass
14. Juju - Matkalla Kadotukseen
13. Natalia Kills - Trouble
12. Cheek - Kuka muu muka
11. Teflon Brothers - Valkoisten dyynien ratsastajat
10. Brtiney Spears - Britney Jean
9. Amaranthe - The Nexus
8. Avicii - True
7. Maria Mena - Weapon In Mind
6. Haloo Helsinki! - Maailma on tehty meitä varten
5. Icona Pop - This Is...
4. Sanni - Sotke mut
3. Sini Sabotage - 22 neliöö
2. Inna - Party Never Ends
1. Lady Gaga - ARTPOP
Tuskinpa tuli tämä sijoitus kenellekään yllätyksenä. Itse albumi on yksinkertaisesti parhautta. Olin todella kova Gaga fani The Fame Monsterin aikoihin, mutta jostain syystä en koskaan kunnolla innostunut Born This Waysta. En tiedä mistä se johtui, mutta ainakin muutamatkin kyseisen albumin kappaleet soivat taukoamatta radiossa ja niihin ehti väkisinkin jo kyllästyä. Tämä albumi on edustaa enemmän dance-tyyliä kuin edeltäjänsä mutta toimii hyvin sellaisenaan. Tämä albumi on loistava esimerkki siitä peräksikuuluttamastani erilaisuudesta. Levyllä vierailee loistavia vierailijoita ja biisit ovat selkeästi erilaisia keskenään. Jokainen kappale on loistava ja jokaista jaksaa kuunnella uudestaan ja uudestaan. Jos olisi pakko valita albumin heikoimmat kappaleet, niin Jewels N' Drugs ja Fashion! edustaisivat häntäpäätä. Jo silloin kun Applause ilmestyi kesällä niin tiesin heti, että tästä tulee Gagan paras albumi ja niinhän siitä tulikin. Palava Gaga-fanitus iski nyt takaisin ja olen varmasti hänen keikallaan eturivissä, jos Gaga vaan suomeen tulee ja ehdin saamaan liput. Gaga on opettanut paljon asioita ja pidän siitä kuinka hän puolustaa vähemmistöjä. Lyriikoissa hän usein tukee ihmisiä olemaan juuri sellainen kun on, välittämättä muiden mielipiteistä. Näin hyvää albumia en ole kuunnellut vuosiin. Suomessa ARTPOP ei menestynyt yhtä hyvin kuin edeltäjänsä ja sitä ihmetteln suuresti. Kaiken kaikkiaan Gaga on moniosaava artisti ja tämä tuotos on sen mukainen. ARTPOP =
Suosikkibiisit: G.U.Y. , Swine, ARTPOP + kaikki
---
15. Far East Movement - Dirty Bass
14. Juju - Matkalla Kadotukseen
13. Natalia Kills - Trouble
12. Cheek - Kuka muu muka
11. Teflon Brothers - Valkoisten dyynien ratsastajat
10. Brtiney Spears - Britney Jean
9. Amaranthe - The Nexus
8. Avicii - True
7. Maria Mena - Weapon In Mind
6. Haloo Helsinki! - Maailma on tehty meitä varten
5. Icona Pop - This Is...
4. Sanni - Sotke mut
3. Sini Sabotage - 22 neliöö
2. Inna - Party Never Ends
1. Lady Gaga - ARTPOP
Tuskinpa tuli tämä sijoitus kenellekään yllätyksenä. Itse albumi on yksinkertaisesti parhautta. Olin todella kova Gaga fani The Fame Monsterin aikoihin, mutta jostain syystä en koskaan kunnolla innostunut Born This Waysta. En tiedä mistä se johtui, mutta ainakin muutamatkin kyseisen albumin kappaleet soivat taukoamatta radiossa ja niihin ehti väkisinkin jo kyllästyä. Tämä albumi on edustaa enemmän dance-tyyliä kuin edeltäjänsä mutta toimii hyvin sellaisenaan. Tämä albumi on loistava esimerkki siitä peräksikuuluttamastani erilaisuudesta. Levyllä vierailee loistavia vierailijoita ja biisit ovat selkeästi erilaisia keskenään. Jokainen kappale on loistava ja jokaista jaksaa kuunnella uudestaan ja uudestaan. Jos olisi pakko valita albumin heikoimmat kappaleet, niin Jewels N' Drugs ja Fashion! edustaisivat häntäpäätä. Jo silloin kun Applause ilmestyi kesällä niin tiesin heti, että tästä tulee Gagan paras albumi ja niinhän siitä tulikin. Palava Gaga-fanitus iski nyt takaisin ja olen varmasti hänen keikallaan eturivissä, jos Gaga vaan suomeen tulee ja ehdin saamaan liput. Gaga on opettanut paljon asioita ja pidän siitä kuinka hän puolustaa vähemmistöjä. Lyriikoissa hän usein tukee ihmisiä olemaan juuri sellainen kun on, välittämättä muiden mielipiteistä. Näin hyvää albumia en ole kuunnellut vuosiin. Suomessa ARTPOP ei menestynyt yhtä hyvin kuin edeltäjänsä ja sitä ihmetteln suuresti. Kaiken kaikkiaan Gaga on moniosaava artisti ja tämä tuotos on sen mukainen. ARTPOP =
Suosikkibiisit: G.U.Y. , Swine, ARTPOP + kaikki
---
Loistavaa Risto! Nyt olen hyvin hyvin tyytyväinen, kun Gaga noinkin korkealle pääsi. Sanottakoon vielä, että ehdin viimein testaamaan I See Starsia ja hyvältähän se kuulosti. En ole vielä kyseisen bändin aikaisempaan tuotantoon tutustunut, joten sekin pitää vielä tehdä. Kiitokset siitä suosituksesta.Risto kirjoitti:Kiitokset Orphanille jonka ansiosta tähän levyyn tutustuin.
Tuuli VOF:in voittoon!
One by one they all will fall.
One by one they all will fall.
Re: Vuoden 2013 tykeimmät albumit!
Orphanin listan ykkönen on ainakin hyvä levy, mutta yllättäen noita muita en ole kuunnellut. Teflon Brothersien lätyn voisin joskus kuunnella jos en mitään muuta keksi.
Ja jatkuu...
26. Asking Alexandria - From Death To Destiny
25. The Safety Fire - Mouth of Swords
24. Anavae - Storm Chaser (EP)
23. Ghost - Infestissumam
22. I See Stars - New Demons
21. The Ocean - Pelagial
20. Deafheaven - Sunbather
19. We Came As Romans - Tracing Back Roots
18. Lost Society - Fast Loud Death
17. Bad Religion - True North
16. Bullet For My Valentine - Temper Temper
15. Anavae - Dimensions (EP)
14. August Burns Red - Rescue & Restore
13. Kvelertak - Meir
12. Queens of the Stone Age - ...Like Clockwork
11. Stone Sour - House of Gold & Bones part 2
10. Lady Gaga - Artpop
9. The Dillinger Escape Plan - One Of Us Is The Killer
8. Born of Osiris - Tomorrow We Die ∆live
Musaraatiin osallistuneille pitäis jo ainakin olla selvää että minkälaisesta musiikista on tässä kyse. Born Of Osiris on käsittääkseni aika isokin tapaus deathcore-piireissä, mutta itse olen vältellyt bändiä aika mallikkaasti ennenkuin tähän albumiin törmäsin.
Tomorrow We Die ∆live on ehdottomasti yksi vuoden suurimmista ellei jopa suurin positiivinen yllätys. Taisin viimevuoden listassa Upon A Burning Bodyn kohdalla puhua siitä etten pahemmin kuuntele deathcorea koska en jaksa sitä "örinää". No, Born Of Osiris tuli ja näytti miten se homma hoidetaan kunnolla. Jo ensimmäisen kuuntelun jälkeen olin täysin myyty.
Turha tätä isommin on mainostaa. Antakoot musiikin puhua puolestaan.
Top 3 kappaleet:
1. Exhil∆r∆te
2. M∆chine (tän meinasin laittaa alunperin musaraatiin)
3. Illusionist
7. Escape the Fate - Ungrateful
Se taisi olla aadeehoovee joka ensimmäisenä tän bändin mun tietoisuuten toi. Alkuun taisin kutsua tätä vain "ihan ok" musaksi, mutta voi pojat että muutaman kuuntelun perusteella rakastuin tähän levyyn ja bändiin muutenkin. Myös koko post-harcore genre alkoi kiinnostamaan huomattavan paljon tän levyn myötä. Joten kiitos isä.
Ungrateful on kyllä aika täydellinen pop-metal albumi vaikka aika kamalalta toi nimitys kuulostaakin. Mutta en oikein fiksumpaakaan termiä keksi jolla voisin myydä tätä Plazalaisille. Vaikka tässä jotain rankempiakin kohtia on, niin kyllä tää toisaalta aika poppia on. Ihan hemmetin koukuttavia biisejä ainakin. Ja todelliset hevimiehethän ei voi sitten tämmöstä musaa sietää. Muistakaa se rakkaat lapset.
Top 3 kappaleet:
1. Ungrateful
2. One For The Money
3. You're Insane
6. Bring Me The Horizon - Sempiternal
Jos Born Of Osiriksen levy oli vuoden suurin yllätys, niin tämä oli ehkä toiseksi suurin. Joitakin BMTH'n vanhempia biisejä olen kuullut ja jopa pitänyt niistä, mutta kyllä Sempiternal vei hommat ihan uusille leveleille.
Tätä albumia on vaikea luokitella mihinkään tiettyyn kategoriaan, koska tää kuulostaa niin uudelta ja erilaiselta. Toki tässä on vaikutteita mm. metalcoresta ja post-hardcoresta, mutta en silti itse ainakaan pystyisi sijoittamaan tätä mihinkään yksittäiseen genreen.
Aika vammaista yrittää keksiä mitään fiksua kommenttia, joten kuunnelkaa nää biisit ja räjäyttäkää mielenne. Olkaa hyvät.
Top 3 kappaleet:
1. Shadow Moses
2. The House Of Wolves
3. Go To Hell, For Heaven's Sake
--
Huh huh. Tässä kun näitä biisejä etsin YouTubesta niin kylmiä väreitä meni edelleen vaikka kaikki olen kuunnellut monta kymmentä kertaa. Viime vuosi oli kyllä aivan uskomattoman kova musiikkivuosi, eikä tässä edes vielä ollut ne parhaat albumit. Seuraavana vuorossa on viisi kovinta albumia jotka kaikki ansaitsevat minulta täydet kymmenen pistettä. Ensimmäiset kaksi noista viidestä luvassa joku kaunis päivä.
Ja jatkuu...
26. Asking Alexandria - From Death To Destiny
25. The Safety Fire - Mouth of Swords
24. Anavae - Storm Chaser (EP)
23. Ghost - Infestissumam
22. I See Stars - New Demons
21. The Ocean - Pelagial
20. Deafheaven - Sunbather
19. We Came As Romans - Tracing Back Roots
18. Lost Society - Fast Loud Death
17. Bad Religion - True North
16. Bullet For My Valentine - Temper Temper
15. Anavae - Dimensions (EP)
14. August Burns Red - Rescue & Restore
13. Kvelertak - Meir
12. Queens of the Stone Age - ...Like Clockwork
11. Stone Sour - House of Gold & Bones part 2
10. Lady Gaga - Artpop
9. The Dillinger Escape Plan - One Of Us Is The Killer
8. Born of Osiris - Tomorrow We Die ∆live
Musaraatiin osallistuneille pitäis jo ainakin olla selvää että minkälaisesta musiikista on tässä kyse. Born Of Osiris on käsittääkseni aika isokin tapaus deathcore-piireissä, mutta itse olen vältellyt bändiä aika mallikkaasti ennenkuin tähän albumiin törmäsin.
Tomorrow We Die ∆live on ehdottomasti yksi vuoden suurimmista ellei jopa suurin positiivinen yllätys. Taisin viimevuoden listassa Upon A Burning Bodyn kohdalla puhua siitä etten pahemmin kuuntele deathcorea koska en jaksa sitä "örinää". No, Born Of Osiris tuli ja näytti miten se homma hoidetaan kunnolla. Jo ensimmäisen kuuntelun jälkeen olin täysin myyty.
Turha tätä isommin on mainostaa. Antakoot musiikin puhua puolestaan.
Top 3 kappaleet:
1. Exhil∆r∆te
2. M∆chine (tän meinasin laittaa alunperin musaraatiin)
3. Illusionist
7. Escape the Fate - Ungrateful
Se taisi olla aadeehoovee joka ensimmäisenä tän bändin mun tietoisuuten toi. Alkuun taisin kutsua tätä vain "ihan ok" musaksi, mutta voi pojat että muutaman kuuntelun perusteella rakastuin tähän levyyn ja bändiin muutenkin. Myös koko post-harcore genre alkoi kiinnostamaan huomattavan paljon tän levyn myötä. Joten kiitos isä.
Ungrateful on kyllä aika täydellinen pop-metal albumi vaikka aika kamalalta toi nimitys kuulostaakin. Mutta en oikein fiksumpaakaan termiä keksi jolla voisin myydä tätä Plazalaisille. Vaikka tässä jotain rankempiakin kohtia on, niin kyllä tää toisaalta aika poppia on. Ihan hemmetin koukuttavia biisejä ainakin. Ja todelliset hevimiehethän ei voi sitten tämmöstä musaa sietää. Muistakaa se rakkaat lapset.
Top 3 kappaleet:
1. Ungrateful
2. One For The Money
3. You're Insane
6. Bring Me The Horizon - Sempiternal
Jos Born Of Osiriksen levy oli vuoden suurin yllätys, niin tämä oli ehkä toiseksi suurin. Joitakin BMTH'n vanhempia biisejä olen kuullut ja jopa pitänyt niistä, mutta kyllä Sempiternal vei hommat ihan uusille leveleille.
Tätä albumia on vaikea luokitella mihinkään tiettyyn kategoriaan, koska tää kuulostaa niin uudelta ja erilaiselta. Toki tässä on vaikutteita mm. metalcoresta ja post-hardcoresta, mutta en silti itse ainakaan pystyisi sijoittamaan tätä mihinkään yksittäiseen genreen.
Aika vammaista yrittää keksiä mitään fiksua kommenttia, joten kuunnelkaa nää biisit ja räjäyttäkää mielenne. Olkaa hyvät.
Top 3 kappaleet:
1. Shadow Moses
2. The House Of Wolves
3. Go To Hell, For Heaven's Sake
--
Huh huh. Tässä kun näitä biisejä etsin YouTubesta niin kylmiä väreitä meni edelleen vaikka kaikki olen kuunnellut monta kymmentä kertaa. Viime vuosi oli kyllä aivan uskomattoman kova musiikkivuosi, eikä tässä edes vielä ollut ne parhaat albumit. Seuraavana vuorossa on viisi kovinta albumia jotka kaikki ansaitsevat minulta täydet kymmenen pistettä. Ensimmäiset kaksi noista viidestä luvassa joku kaunis päivä.
♥
- aadeehoovee
- Guru
- Viestit: 3552
- Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Vuoden 2013 tykeimmät albumit!
Ei ollu ku Zygerö. Minä kehuin tätä hyväksi juoksulevyksi ja suosittelin vähän myöhemmin We Came as Romanssia. Se tuli vasta yheksänneksitoista. Hävisin. Nyt vituttaa.Risto kirjoitti:7. Escape the Fate - Ungrateful
Se taisi olla aadeehoovee joka ensimmäisenä tän bändin mun tietoisuuten toi. Joten kiitos isä.
Minakin oon kuullut juttuja ettei tällaista kannata kuunnella jos katu-uskottavuuden haluat säilyttää. Siksi kuuntelenkin pimeässä kaapissa ja anomyymisti Plaazalla teen tunnustuksia.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.
Re: Vuoden 2013 tykeimmät albumit!
Ahh, tosiaan näinhän se oli. Tällä kertaa meni herrasmiehet sekaisin mielessäni, mutta jatkossa yritän olla hieman skarpimpi.aadeehoovee kirjoitti: Ei ollu ku Zygerö. Minä kehuin tätä hyväksi juoksulevyksi ja suosittelin vähän myöhemmin We Came as Romanssia.
♥
Re: Vuoden 2013 tykeimmät albumit!
Tämmönenki aihe. Joo. Voishan sitä yrittää joskus saada tän väännettyä loppuun.
26. Asking Alexandria - From Death To Destiny
25. The Safety Fire - Mouth of Swords
24. Anavae - Storm Chaser (EP)
23. Ghost - Infestissumam
22. I See Stars - New Demons
21. The Ocean - Pelagial
20. Deafheaven - Sunbather
19. We Came As Romans - Tracing Back Roots
18. Lost Society - Fast Loud Death
17. Bad Religion - True North
16. Bullet For My Valentine - Temper Temper
15. Anavae - Dimensions (EP)
14. August Burns Red - Rescue & Restore
13. Kvelertak - Meir
12. Queens of the Stone Age - ...Like Clockwork
11. Stone Sour - House of Gold & Bones part 2
10. Lady Gaga - Artpop
9. The Dillinger Escape Plan - One Of Us Is The Killer
8. Born of Osiris - Tomorrow We Die ∆live
7. Escape the Fate - Ungrateful
6. Bring Me The Horizon - Sempiternal
5. Coheed and Cambria - The Afterman: Descension
Coheed and Cambria on mulle tuttu bändi jo vuosien takaa, mutta vasta viime vuonna tajusin tän bändin mahtavuuden ihan tosissaan. Bändin vuonna 2012 julkaistu albumi The Afterman: Ascension löysi tiensä mun tietoon vasta viimevuoden puolella ja sen jälkeen odotukseni tätä Descencionia kohtaan nousi aika helvetin korkealle. Ja kyllähän tää levy ne odotukset lunasti. Täyden kympin rock-albumi joka on paljon muutakin kuin pelkkää rokkia. Aika laajalta alalta tähän on taas sekoiteltu musiikkityylejä (Progressive rock, new prog, alternative metal, progressive metal, punk, post-hardcore t.wikipedia) ja sehän on just se mistä mä tykkään.
Yksi suuri syy mikä tässä bändissä mua kiehtoo on vokalisti Claudio Sanchez. Yleensä kun tästä bändistä kuulee tai lukee kommentteja, niin niissä joko ylistetään tai vihataan Claudion ääntä. Itse pidän hänen laulustaan kovasti vaikka muuten en tuon tyylistä hieman kimakkaa ääntä jaksakaan pahemmin kuunnella.
Tätä levyä voisin suositella suurimalle osalle Plazalaisia koska tää ei oo mättö/huuto levy.
Top 3 kappaleet:
1. The Hard Sell
2. Number City
3. Key Entity Extraction V: Sentry the Defiant
4. Paramore - Paramore
No tarviiko tästä oikeasti sanoa mitään? Mielestäni Paramore on parantanut menoaan joka levyllä ja tää uusin on selkeästi bändin vahvin kokonaisuus. Ihan hemmetin koukuttava levy jonka vois kuunnella läpi vaikka joka päivä. Musiikillisesti tää on ihan eri tasolla kuin aiemmat levyt ja Hayleyn ääni kuulostaa paremmalta kuin koskaan. En keksi tästä albumista mitään pahaa sanottavaa ja tää oliskin ihan hyvin voinut olla mun listan ykkönen, mutta ei nyt kuitenkaan ollut.
Kaipailisin enempikin tämmöstä musaa, mutta kun ei muut kuin Paramore sitä tarjoa niin tyydytään nyt tähän.
Top 3 kappaleet:
1. Still Into You
2. Part II
3. Be Alone
--
Ens viikolla lupaan viedä tän homman finaaliin oman mielenterveyteni takia.
26. Asking Alexandria - From Death To Destiny
25. The Safety Fire - Mouth of Swords
24. Anavae - Storm Chaser (EP)
23. Ghost - Infestissumam
22. I See Stars - New Demons
21. The Ocean - Pelagial
20. Deafheaven - Sunbather
19. We Came As Romans - Tracing Back Roots
18. Lost Society - Fast Loud Death
17. Bad Religion - True North
16. Bullet For My Valentine - Temper Temper
15. Anavae - Dimensions (EP)
14. August Burns Red - Rescue & Restore
13. Kvelertak - Meir
12. Queens of the Stone Age - ...Like Clockwork
11. Stone Sour - House of Gold & Bones part 2
10. Lady Gaga - Artpop
9. The Dillinger Escape Plan - One Of Us Is The Killer
8. Born of Osiris - Tomorrow We Die ∆live
7. Escape the Fate - Ungrateful
6. Bring Me The Horizon - Sempiternal
5. Coheed and Cambria - The Afterman: Descension
Coheed and Cambria on mulle tuttu bändi jo vuosien takaa, mutta vasta viime vuonna tajusin tän bändin mahtavuuden ihan tosissaan. Bändin vuonna 2012 julkaistu albumi The Afterman: Ascension löysi tiensä mun tietoon vasta viimevuoden puolella ja sen jälkeen odotukseni tätä Descencionia kohtaan nousi aika helvetin korkealle. Ja kyllähän tää levy ne odotukset lunasti. Täyden kympin rock-albumi joka on paljon muutakin kuin pelkkää rokkia. Aika laajalta alalta tähän on taas sekoiteltu musiikkityylejä (Progressive rock, new prog, alternative metal, progressive metal, punk, post-hardcore t.wikipedia) ja sehän on just se mistä mä tykkään.
Yksi suuri syy mikä tässä bändissä mua kiehtoo on vokalisti Claudio Sanchez. Yleensä kun tästä bändistä kuulee tai lukee kommentteja, niin niissä joko ylistetään tai vihataan Claudion ääntä. Itse pidän hänen laulustaan kovasti vaikka muuten en tuon tyylistä hieman kimakkaa ääntä jaksakaan pahemmin kuunnella.
Tätä levyä voisin suositella suurimalle osalle Plazalaisia koska tää ei oo mättö/huuto levy.
Top 3 kappaleet:
1. The Hard Sell
2. Number City
3. Key Entity Extraction V: Sentry the Defiant
4. Paramore - Paramore
No tarviiko tästä oikeasti sanoa mitään? Mielestäni Paramore on parantanut menoaan joka levyllä ja tää uusin on selkeästi bändin vahvin kokonaisuus. Ihan hemmetin koukuttava levy jonka vois kuunnella läpi vaikka joka päivä. Musiikillisesti tää on ihan eri tasolla kuin aiemmat levyt ja Hayleyn ääni kuulostaa paremmalta kuin koskaan. En keksi tästä albumista mitään pahaa sanottavaa ja tää oliskin ihan hyvin voinut olla mun listan ykkönen, mutta ei nyt kuitenkaan ollut.
Kaipailisin enempikin tämmöstä musaa, mutta kun ei muut kuin Paramore sitä tarjoa niin tyydytään nyt tähän.
Top 3 kappaleet:
1. Still Into You
2. Part II
3. Be Alone
--
Ens viikolla lupaan viedä tän homman finaaliin oman mielenterveyteni takia.
♥
- FankiKitsune
- Big Brother
- Viestit: 6042
- Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04
Re: Vuoden 2013 tykeimmät albumit!
Jos nyt vihdoin mäki saisin avattua sanaisen arkkuni näistä. Tuli listaa tehdessä todettua, että tää on kamalan brutaalia peliä. Pakostikin tulee erittäin hyviä levyjä sijotettua top5:kin ulkopuolelle. Mut jospa tää tästä. Aloitetaan:
15. Céline Dion - Loved Me Back To Life
Tää albumi löyty vahingossa, enkä oikeastaan aktiivisemmin kuuntele Célineä. Idolsin aikaan, kun Sara lauloi Céline Dionin My Heart Will Go On, olihan se sit mentävä kuuntelemaan spotifystä ja siellä törmäsin tähän uuteen albumiin. "Pakko"han se oli kuunnella ja jokseenkin iski sen verran hyvin, että pystyi listalle laittamaan. Sopivan rauhallista menoa sellasiin hetkiin, kun ei tahdo mitään nopeaa tai jytisevää kuunnella. Parhaimmat kappaleet löytyy mielestäni alusta, eli:
1. Loved Me Back To Life
2. Somebody Loves Somebody
14. Icona Pop - THIS IS... ICONA POP
Icona Popista kuulin ekan kerran radion kautta, eikä se kuulostanu omaan korvaan yhtään huonolta. Biisiraadin myötä sitten orkku laitto biisin, mitä en ollukaan kuullu ja päätin sit testata koko levyn. Hyvinhän se sit toimi, vaikka albumilta löytyy myös niitä, joista en niin täysin pidä. Jotenkin myös noi kaikki biisit ei tahdo jäädä mun muistiin, että mites ne menikään. Mutta kaikin puolin hyvä albumi, vaikka tää mun kommentointi saattaa kuvastaa jotain muuta.
Albumin parhaat biisit:
1. I Love It
2. Girlfriend
3. In The Stars
13. Britney Spears - Britney Jean
Britneyä monia vuosia kuunnelleena tiesin jo alussa kuuntelevani tän albumin ja yllätyksekseni radiossa eniten soitettu biisi on myös levyn paras. Tämä kyseinen biisi myös silloin aikoinaan antoi odottaa paljon, mutta odotukseksi jäi. Levyltä löytyy myös muita hyviä biisejä, mutta ei nouse tämän yli. Pienoinen pettymys, mutta hyvä levy silti. Ne hyvät biisit on mun mielestä täyttä timanttia. Jotkin biisit alkaa hyvin, mutta sitten on osia, joista en pidäkään ja saa mut hyppäämään seuraavaan. (Hyvänä esimerkkinä Body Ache) Kertoo myös varmaan paljon se, että unohdin laittaa koko listalle tän...
Parhaat:
1. Work B**ch
2. Tik Tik Boom
3. Til It's Gone
12. Sini Sabotage - 22m2
Mä en pidä räpistä. En yhtään. Jotkin biisit on ihan ok ja kuunneltavia, mutta ei, en vapaaehtosesti kuuntele, ikinä. Mut jotain kummallista tässä Sinin levyllä kuitenkin on, koska se on tälle listalle sijottunu ja oon sen levyn muutamankin kerran kuunnellu läpi. Joko mussa on jotain vikaa tai sit Sini on lumonnu mut. Alhainen sijotus johtuu siitä, että muutama biisi joita pidin hyvinä, alkokin ärsyttää mua parin (tässä tapauksessa ylimääräsen) kuuntelun jälkeen. Esim. Luotolle on uus musta.
Parhaimmat biisit:
1. Miks
2. Lambada
3. Levikset repee
11. Demi Lovato - Demi
Radion kautta kuulin Demiltä pari biisiä ja sen parhaimman, Neon Lightsin, kuullessani päätin kuunnella koko levyn ja sehän toimi. Tätäkin levyä luukutettu paljon ompeluhommien tiimellyksessä ja varsin hyvää musaa pitämään ittensä hyvässä tahdissa. Albumilta löytyy kyllä myös tasapainotukseksi erittäin hyviä rauhallisempiakin biisejä.
Parhaat:
1. Neon Lights
2. Heart Attack
3. Warrior
15. Céline Dion - Loved Me Back To Life
Tää albumi löyty vahingossa, enkä oikeastaan aktiivisemmin kuuntele Célineä. Idolsin aikaan, kun Sara lauloi Céline Dionin My Heart Will Go On, olihan se sit mentävä kuuntelemaan spotifystä ja siellä törmäsin tähän uuteen albumiin. "Pakko"han se oli kuunnella ja jokseenkin iski sen verran hyvin, että pystyi listalle laittamaan. Sopivan rauhallista menoa sellasiin hetkiin, kun ei tahdo mitään nopeaa tai jytisevää kuunnella. Parhaimmat kappaleet löytyy mielestäni alusta, eli:
1. Loved Me Back To Life
2. Somebody Loves Somebody
14. Icona Pop - THIS IS... ICONA POP
Icona Popista kuulin ekan kerran radion kautta, eikä se kuulostanu omaan korvaan yhtään huonolta. Biisiraadin myötä sitten orkku laitto biisin, mitä en ollukaan kuullu ja päätin sit testata koko levyn. Hyvinhän se sit toimi, vaikka albumilta löytyy myös niitä, joista en niin täysin pidä. Jotenkin myös noi kaikki biisit ei tahdo jäädä mun muistiin, että mites ne menikään. Mutta kaikin puolin hyvä albumi, vaikka tää mun kommentointi saattaa kuvastaa jotain muuta.
Albumin parhaat biisit:
1. I Love It
2. Girlfriend
3. In The Stars
13. Britney Spears - Britney Jean
Britneyä monia vuosia kuunnelleena tiesin jo alussa kuuntelevani tän albumin ja yllätyksekseni radiossa eniten soitettu biisi on myös levyn paras. Tämä kyseinen biisi myös silloin aikoinaan antoi odottaa paljon, mutta odotukseksi jäi. Levyltä löytyy myös muita hyviä biisejä, mutta ei nouse tämän yli. Pienoinen pettymys, mutta hyvä levy silti. Ne hyvät biisit on mun mielestä täyttä timanttia. Jotkin biisit alkaa hyvin, mutta sitten on osia, joista en pidäkään ja saa mut hyppäämään seuraavaan. (Hyvänä esimerkkinä Body Ache) Kertoo myös varmaan paljon se, että unohdin laittaa koko listalle tän...
Parhaat:
1. Work B**ch
2. Tik Tik Boom
3. Til It's Gone
12. Sini Sabotage - 22m2
Mä en pidä räpistä. En yhtään. Jotkin biisit on ihan ok ja kuunneltavia, mutta ei, en vapaaehtosesti kuuntele, ikinä. Mut jotain kummallista tässä Sinin levyllä kuitenkin on, koska se on tälle listalle sijottunu ja oon sen levyn muutamankin kerran kuunnellu läpi. Joko mussa on jotain vikaa tai sit Sini on lumonnu mut. Alhainen sijotus johtuu siitä, että muutama biisi joita pidin hyvinä, alkokin ärsyttää mua parin (tässä tapauksessa ylimääräsen) kuuntelun jälkeen. Esim. Luotolle on uus musta.
Parhaimmat biisit:
1. Miks
2. Lambada
3. Levikset repee
11. Demi Lovato - Demi
Radion kautta kuulin Demiltä pari biisiä ja sen parhaimman, Neon Lightsin, kuullessani päätin kuunnella koko levyn ja sehän toimi. Tätäkin levyä luukutettu paljon ompeluhommien tiimellyksessä ja varsin hyvää musaa pitämään ittensä hyvässä tahdissa. Albumilta löytyy kyllä myös tasapainotukseksi erittäin hyviä rauhallisempiakin biisejä.
Parhaat:
1. Neon Lights
2. Heart Attack
3. Warrior
Re: Vuoden 2013 tykeimmät albumit!
Mukavaa että en ole ainoa joka näitä listoja jaksaa vääntää. Hyvää työtä Jonk... FankiKitsune (hitto, meni ekalla oikeen toi nikki).
Jatketaas tätä omaa rojektia jotta en vahingossa riko lupaustani.
26. Asking Alexandria - From Death To Destiny
25. The Safety Fire - Mouth of Swords
24. Anavae - Storm Chaser (EP)
23. Ghost - Infestissumam
22. I See Stars - New Demons
21. The Ocean - Pelagial
20. Deafheaven - Sunbather
19. We Came As Romans - Tracing Back Roots
18. Lost Society - Fast Loud Death
17. Bad Religion - True North
16. Bullet For My Valentine - Temper Temper
15. Anavae - Dimensions (EP)
14. August Burns Red - Rescue & Restore
13. Kvelertak - Meir
12. Queens of the Stone Age - ...Like Clockwork
11. Stone Sour - House of Gold & Bones part 2
10. Lady Gaga - Artpop
9. The Dillinger Escape Plan - One Of Us Is The Killer
8. Born of Osiris - Tomorrow We Die ∆live
7. Escape the Fate - Ungrateful
6. Bring Me The Horizon - Sempiternal
5. Coheed and Cambria - The Afterman: Descension
4. Paramore - Paramore
3. Protest The Hero - Volition
Protest The Heroa olen varmaan hehkuttanut tälläkin foorumilla ihan tarpeeksi. PTH on mielestäni paras proge-metalli bändi, jopa parempi kuin Between the Buried and Me. Protestin ote on aina ollut mukavan rentoa vaikka musiikki onkin teknisesti erittäin monipuolista.
Volition on yksi niistä albumeista joita odotin muna huurussa viime vuonna. Odotukset oli törkeän kovat, mutta kova oli myös tämä levykin. Ei tästäkään levystä voi oikein mitään fiksua sanoa, koska ei tätä pysty oikein sanoilla kuvailemaan. Tai ainakaan itse en osaa. Jos bändin aiempi tuotanto on tuttua, niin en ymmärrä miksei tästäkin pitäisi.
Top 3 kappaleet:
1. Underbite
2. A Life Embossed
3. Clarity
2. Trivium - Vengeance Falls
Trivium on mun lempibändi. Noin, myönsin sen taas vaikka ei se koskaan mikään salaisuus olekaan ollut. Tämä bändin tuorein albumi oli myös eniten kuuntelemani levy viime vuoden aikana vaikka tää julkaistiinkin vasta lokakuussa.
Vengeance Falls on siitä jännä levy että Trivium on taas ottanut askeleita kohti radio-ystävällisempää musiikkia, mutta silti asia ei vaivaa minua ollenkaan. Tän levyn julkasun aikoihin oli internetsissä hirveät ulinat kun Trivium on tehnyt taas paskan levyn. En voi olla samaa mieltä. Vengeance Falls on Triviumin paras albumi.
Vaikka rakastuinkin Triviumiin juurikin niiden bändin ensimmäisten, metalcore-henkisten, albumien takia niin en oikeastaan kaipaa sitä että bändi olisi samalla linjalla aina jatkanut. Mielestäni on ihan mukavaa että bändit ylipäätään uudistuu ja kehittyy johonkin suuntaan eikä kaikki levyt kuulosta samalta. Triviumin kehitys onkin ollut itselleni varsin mieluisa ja siksi nämä viimeiset viitisen vuotta olen heidän musiikistaan nauttinut äärimmäisen paljon.
Top 3 kappaleet:
1. Villainy Thrives
2. Through Blood And Dirt And Bone
3. Brave This Storm
--
Kyllä teitä nyt ihmetyttää kun Riston lempparibändi julkaisee erinomaisen albumin, mutta ei silti ole listan ykkösenä. Pidetään nyt jännitystä ilmassa vielä pari päivää että mikä kumma se voi siellä ykkösenä olla. Tiedän, tämä on kutkuttavan jännittävä tilanne.
Jatketaas tätä omaa rojektia jotta en vahingossa riko lupaustani.
26. Asking Alexandria - From Death To Destiny
25. The Safety Fire - Mouth of Swords
24. Anavae - Storm Chaser (EP)
23. Ghost - Infestissumam
22. I See Stars - New Demons
21. The Ocean - Pelagial
20. Deafheaven - Sunbather
19. We Came As Romans - Tracing Back Roots
18. Lost Society - Fast Loud Death
17. Bad Religion - True North
16. Bullet For My Valentine - Temper Temper
15. Anavae - Dimensions (EP)
14. August Burns Red - Rescue & Restore
13. Kvelertak - Meir
12. Queens of the Stone Age - ...Like Clockwork
11. Stone Sour - House of Gold & Bones part 2
10. Lady Gaga - Artpop
9. The Dillinger Escape Plan - One Of Us Is The Killer
8. Born of Osiris - Tomorrow We Die ∆live
7. Escape the Fate - Ungrateful
6. Bring Me The Horizon - Sempiternal
5. Coheed and Cambria - The Afterman: Descension
4. Paramore - Paramore
3. Protest The Hero - Volition
Protest The Heroa olen varmaan hehkuttanut tälläkin foorumilla ihan tarpeeksi. PTH on mielestäni paras proge-metalli bändi, jopa parempi kuin Between the Buried and Me. Protestin ote on aina ollut mukavan rentoa vaikka musiikki onkin teknisesti erittäin monipuolista.
Volition on yksi niistä albumeista joita odotin muna huurussa viime vuonna. Odotukset oli törkeän kovat, mutta kova oli myös tämä levykin. Ei tästäkään levystä voi oikein mitään fiksua sanoa, koska ei tätä pysty oikein sanoilla kuvailemaan. Tai ainakaan itse en osaa. Jos bändin aiempi tuotanto on tuttua, niin en ymmärrä miksei tästäkin pitäisi.
Top 3 kappaleet:
1. Underbite
2. A Life Embossed
3. Clarity
2. Trivium - Vengeance Falls
Trivium on mun lempibändi. Noin, myönsin sen taas vaikka ei se koskaan mikään salaisuus olekaan ollut. Tämä bändin tuorein albumi oli myös eniten kuuntelemani levy viime vuoden aikana vaikka tää julkaistiinkin vasta lokakuussa.
Vengeance Falls on siitä jännä levy että Trivium on taas ottanut askeleita kohti radio-ystävällisempää musiikkia, mutta silti asia ei vaivaa minua ollenkaan. Tän levyn julkasun aikoihin oli internetsissä hirveät ulinat kun Trivium on tehnyt taas paskan levyn. En voi olla samaa mieltä. Vengeance Falls on Triviumin paras albumi.
Vaikka rakastuinkin Triviumiin juurikin niiden bändin ensimmäisten, metalcore-henkisten, albumien takia niin en oikeastaan kaipaa sitä että bändi olisi samalla linjalla aina jatkanut. Mielestäni on ihan mukavaa että bändit ylipäätään uudistuu ja kehittyy johonkin suuntaan eikä kaikki levyt kuulosta samalta. Triviumin kehitys onkin ollut itselleni varsin mieluisa ja siksi nämä viimeiset viitisen vuotta olen heidän musiikistaan nauttinut äärimmäisen paljon.
Top 3 kappaleet:
1. Villainy Thrives
2. Through Blood And Dirt And Bone
3. Brave This Storm
--
Kyllä teitä nyt ihmetyttää kun Riston lempparibändi julkaisee erinomaisen albumin, mutta ei silti ole listan ykkösenä. Pidetään nyt jännitystä ilmassa vielä pari päivää että mikä kumma se voi siellä ykkösenä olla. Tiedän, tämä on kutkuttavan jännittävä tilanne.
♥
- FankiKitsune
- Big Brother
- Viestit: 6042
- Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04
Re: Vuoden 2013 tykeimmät albumit!
^ No eihän siin mennykä ku kokonainen kuukausi ja vähän päälle, et sain alotettua koko listan. Ja kyl mua saa kutsua Jonksuksi, jos siltä tuntuu.
15. Céline Dion - Loved Me Back To Life
14. Icona Pop - THIS IS... ICONA POP
13. Britney Spears - Britney Jean
12. Sini Sabotage - 22m2
11. Demi Lovato - Demi
Jatketaan:
10. Jannika B - Kaikki rohkeus
Jannikaan tutustuin NRJ:n kautta, kun siellä soitettiin sinkkua Seuraavaan elämään. Se kuulosti hyvältä ja teki mieli kuulla lisää ja kiinnosti myös siksi, koska Jannikaa verrattiin Irinaan. Eikä tää albumi ollu ollenkaan huono ja ite en kuule Irinaa Jannikassa. Useitakin kertoja kuunneltu läpi ja vieläkin voi ihan helposti kuunnella. Nyt vaan sit odottelemaan, Jannikalta tulee tänä vuonna uusi albumi ja ainakin sen ensimmäinen single Jääkausi lupaa erittäin hyvää albumia.
Parhaat:
1. Hulluksi onnesta
2. Picasso
3. Tarttuu muhun
9. Lindsey Stirling - Lindsey Stirling
Ystäväni kautta kuulin yhden kappaleen Lindseyltä ja tykästyin siihen heti. Kuuntelin muitakin kappaleita Lindseyltä ja nekin kolahti. Lindsey osaa luontevasti viulun lisäksi lisätä tanssin, jota nähdäänkin monella musiikkivideolla. Viulu ei ole koskaan pahitteeksi ja vielä vähän tranceteknoa mukaan niin saadaan hyvä albumi. Neidin ensimmäinen laatuaan.
Lindsey on myös albumin lisäksi tehnyt paljon covereita, mm. Halo, LotR, Pokémon, Skyrim, Assassin's creed, Zelda ja mistä kaikesta. Olisin halunnu sijoittaa korkeammalle listalla, mutta ku noi on niin hemmetin kovia albumeita...
Parhaat:
1. Moon Trance
2. Shadows
3. Elements
8. Lady Gaga - ARTPOP
No Lady Gaga. Tekee älyttömästi hyviä biisejä ja tässä taas todiste siitä, että niitä hyviä biisejä on ihan älyttömästi lisää! Tykkäsin jo sinkuista Applause ja Do What U Want, mutta löytyhän sieltä lisää suosikkeja. Nähtävästi Gagalla täytyy olla yks kehnompi kappale ja se on Ristonkin mainitsema Jewels N' Drugs...
Parhaat:
1. Swine
2. Aura
3. Venus
7. Jenni Vartiainen - Terra
Erittäin kaunis albumi, jota on odotettu pitkään. En ihan alkuun syttynyt kuin parille biisille, mutta enemmän kuuntelun jälkeen toimii aivan totaalisesti ja tykkään jokaisesta biisistä. Radiossa paljon soitetut Junat ja naiset, sekä Selvästi päihtynyt tarvii hetken tauon kuuntelusta, mutta kyllä kannatti Jennin tehdä albumia rauhassa, koska tämä on totaalisen hyvä albumi.
Hieman oudosti albumin lopussa on bonusraitana joulukappale, mutta sekään ei ole huono. Se ei kylläkään sovi koko muun albumin linjaan, mutta en tuomitse, koska se on bonusraidaksi laitettu ja on kyllä erittäin hyvä joulubiisi.
Parhaat:
1. Minä sinua vaan
2. Kaukaa
3. Muistan kirkkauden
6. Sanni - Sotke mut
Uusi tulokas, jonka levyä tuli odotettua melko pitkäänkin. Singlet Prinsessoja ja astronautteja sekä Jos mä oon oikee lupasivat hyvän albumin, eikä kehnoksi jäänyt. Sanni on oikein tervetullut musamaailmaan ja ite ainakin odotan kovasti jo seuraavaa albumia. Eikä muuten kuulosta akustisenakaan yhtään huonolta.
Parhaat:
1. Dementia
2. Jos mä oon oikee
3. Kiinni
--
Kummallisen paljon on tullu kuunneltua suomalaista musaa. Seuraavassa listauksessa sitten sijoitukset 5. ja 4.
15. Céline Dion - Loved Me Back To Life
14. Icona Pop - THIS IS... ICONA POP
13. Britney Spears - Britney Jean
12. Sini Sabotage - 22m2
11. Demi Lovato - Demi
Jatketaan:
10. Jannika B - Kaikki rohkeus
Jannikaan tutustuin NRJ:n kautta, kun siellä soitettiin sinkkua Seuraavaan elämään. Se kuulosti hyvältä ja teki mieli kuulla lisää ja kiinnosti myös siksi, koska Jannikaa verrattiin Irinaan. Eikä tää albumi ollu ollenkaan huono ja ite en kuule Irinaa Jannikassa. Useitakin kertoja kuunneltu läpi ja vieläkin voi ihan helposti kuunnella. Nyt vaan sit odottelemaan, Jannikalta tulee tänä vuonna uusi albumi ja ainakin sen ensimmäinen single Jääkausi lupaa erittäin hyvää albumia.
Parhaat:
1. Hulluksi onnesta
2. Picasso
3. Tarttuu muhun
9. Lindsey Stirling - Lindsey Stirling
Ystäväni kautta kuulin yhden kappaleen Lindseyltä ja tykästyin siihen heti. Kuuntelin muitakin kappaleita Lindseyltä ja nekin kolahti. Lindsey osaa luontevasti viulun lisäksi lisätä tanssin, jota nähdäänkin monella musiikkivideolla. Viulu ei ole koskaan pahitteeksi ja vielä vähän tranceteknoa mukaan niin saadaan hyvä albumi. Neidin ensimmäinen laatuaan.
Lindsey on myös albumin lisäksi tehnyt paljon covereita, mm. Halo, LotR, Pokémon, Skyrim, Assassin's creed, Zelda ja mistä kaikesta. Olisin halunnu sijoittaa korkeammalle listalla, mutta ku noi on niin hemmetin kovia albumeita...
Parhaat:
1. Moon Trance
2. Shadows
3. Elements
8. Lady Gaga - ARTPOP
No Lady Gaga. Tekee älyttömästi hyviä biisejä ja tässä taas todiste siitä, että niitä hyviä biisejä on ihan älyttömästi lisää! Tykkäsin jo sinkuista Applause ja Do What U Want, mutta löytyhän sieltä lisää suosikkeja. Nähtävästi Gagalla täytyy olla yks kehnompi kappale ja se on Ristonkin mainitsema Jewels N' Drugs...
Parhaat:
1. Swine
2. Aura
3. Venus
7. Jenni Vartiainen - Terra
Erittäin kaunis albumi, jota on odotettu pitkään. En ihan alkuun syttynyt kuin parille biisille, mutta enemmän kuuntelun jälkeen toimii aivan totaalisesti ja tykkään jokaisesta biisistä. Radiossa paljon soitetut Junat ja naiset, sekä Selvästi päihtynyt tarvii hetken tauon kuuntelusta, mutta kyllä kannatti Jennin tehdä albumia rauhassa, koska tämä on totaalisen hyvä albumi.
Hieman oudosti albumin lopussa on bonusraitana joulukappale, mutta sekään ei ole huono. Se ei kylläkään sovi koko muun albumin linjaan, mutta en tuomitse, koska se on bonusraidaksi laitettu ja on kyllä erittäin hyvä joulubiisi.
Parhaat:
1. Minä sinua vaan
2. Kaukaa
3. Muistan kirkkauden
6. Sanni - Sotke mut
Uusi tulokas, jonka levyä tuli odotettua melko pitkäänkin. Singlet Prinsessoja ja astronautteja sekä Jos mä oon oikee lupasivat hyvän albumin, eikä kehnoksi jäänyt. Sanni on oikein tervetullut musamaailmaan ja ite ainakin odotan kovasti jo seuraavaa albumia. Eikä muuten kuulosta akustisenakaan yhtään huonolta.
Parhaat:
1. Dementia
2. Jos mä oon oikee
3. Kiinni
--
Kummallisen paljon on tullu kuunneltua suomalaista musaa. Seuraavassa listauksessa sitten sijoitukset 5. ja 4.
Re: Vuoden 2013 tykeimmät albumit!
Vihdoin ja viimein saan tän listan loppuun. Huh ja huh.
26. Asking Alexandria - From Death To Destiny
25. The Safety Fire - Mouth of Swords
24. Anavae - Storm Chaser (EP)
23. Ghost - Infestissumam
22. I See Stars - New Demons
21. The Ocean - Pelagial
20. Deafheaven - Sunbather
19. We Came As Romans - Tracing Back Roots
18. Lost Society - Fast Loud Death
17. Bad Religion - True North
16. Bullet For My Valentine - Temper Temper
15. Anavae - Dimensions (EP)
14. August Burns Red - Rescue & Restore
13. Kvelertak - Meir
12. Queens of the Stone Age - ...Like Clockwork
11. Stone Sour - House of Gold & Bones part 2
10. Lady Gaga - Artpop
9. The Dillinger Escape Plan - One Of Us Is The Killer
8. Born of Osiris - Tomorrow We Die ∆live
7. Escape the Fate - Ungrateful
6. Bring Me The Horizon - Sempiternal
5. Coheed and Cambria - The Afterman: Descension
4. Paramore - Paramore
3. Protest The Hero - Volition
2. Trivium - Vengeance Falls
And the winner is...
1. Killswitch Engage - Disarm the Descent
Siinä se nyt on. Viime vuoden kovin levy ja vielä ihan heittämällä. Tiesin jo aika aikaisessa vaiheessa vuotta että tämä levy tulee olemaan tällä listalla ykkösenä. Vaikka tiesinkin että mm. Triviumilta ja Protest The Herolta oli uudet albumit tulossa, niin en missään vaiheessa uskonut siihen että ne pystyisivät ylittämään Disarm the Descentin eeppisyyttä ja eihän ne sitten pystyneetkään.
Disarm the Descent on täydellinen albumi mun musamakuun. Tää levy on metalcorea (tai modernia metallia paremminkin) parhaimmillaan. Jostain syystä en ole aiemmin Killswitchin musasta pahemmin välittänyt, lukuunottamatta muutamaa kipaletta, mutta tällä levyllä bändi kyllä räjäytti potin. Koko albumilta ei löydy yhtäkään heikkoa biisiä enkä vaihtaisi sekuntiakaan pois.
Yksi syy miksi en tästä bändistä aiemmin pitänyt oli Howard Jonesin vokaalit, mutta kun nyt tälle levylle bändin alkuperäinen vokalisti Jesse Leach teki paluunsa niin rakkaus leimahti välittömästi meidän välillemme. Vaikka monia laulajia olenkin vuosien varrella kehunut, niin kyllä Jesse on aika omassa kategoriassaan (ainakin metallimusiikin puolella). Toki pakkohan tällä levyllä on muitakin muusikoita kehuttava. Loistavaa työtä noin kaikinpuolin koko bändiltä. Antaisin tälle albumille 11 pistettä kymmenestä ja niin annankin. 11/10
Koska nää mun tekstit on taas niin vammasia, niin annetaan musiikin puhua puolestaan.
Top 3 kappaleet (jos tältä levyltä nyt vain kolmea biisiä voi valita....)
1. The New Awakening
2. The Hell In Me
3. All We Have Tästä ei löytyny ku tää kämänen live-versio, joten...
Bonarina viel: In Due Time
--
Pakko sanoa että viime vuosi oli musiikin osalta ehkä yksi parhaimmista ikinä, mutta tää listan vääntäminen oli silti hemmetisti vaikeampaa kuin vuosi sitten. Sainpahan nyt kuitenkin väännettyä loppuun asti vaikka välillä tekikin mieli luovuttaa ja unohtaa koko homma. Ehkä tästä edes joku sai jotain irti. Tai en tiiä. Eikä oikeestaan edes kiinnosta.
26. Asking Alexandria - From Death To Destiny
25. The Safety Fire - Mouth of Swords
24. Anavae - Storm Chaser (EP)
23. Ghost - Infestissumam
22. I See Stars - New Demons
21. The Ocean - Pelagial
20. Deafheaven - Sunbather
19. We Came As Romans - Tracing Back Roots
18. Lost Society - Fast Loud Death
17. Bad Religion - True North
16. Bullet For My Valentine - Temper Temper
15. Anavae - Dimensions (EP)
14. August Burns Red - Rescue & Restore
13. Kvelertak - Meir
12. Queens of the Stone Age - ...Like Clockwork
11. Stone Sour - House of Gold & Bones part 2
10. Lady Gaga - Artpop
9. The Dillinger Escape Plan - One Of Us Is The Killer
8. Born of Osiris - Tomorrow We Die ∆live
7. Escape the Fate - Ungrateful
6. Bring Me The Horizon - Sempiternal
5. Coheed and Cambria - The Afterman: Descension
4. Paramore - Paramore
3. Protest The Hero - Volition
2. Trivium - Vengeance Falls
And the winner is...
1. Killswitch Engage - Disarm the Descent
Siinä se nyt on. Viime vuoden kovin levy ja vielä ihan heittämällä. Tiesin jo aika aikaisessa vaiheessa vuotta että tämä levy tulee olemaan tällä listalla ykkösenä. Vaikka tiesinkin että mm. Triviumilta ja Protest The Herolta oli uudet albumit tulossa, niin en missään vaiheessa uskonut siihen että ne pystyisivät ylittämään Disarm the Descentin eeppisyyttä ja eihän ne sitten pystyneetkään.
Disarm the Descent on täydellinen albumi mun musamakuun. Tää levy on metalcorea (tai modernia metallia paremminkin) parhaimmillaan. Jostain syystä en ole aiemmin Killswitchin musasta pahemmin välittänyt, lukuunottamatta muutamaa kipaletta, mutta tällä levyllä bändi kyllä räjäytti potin. Koko albumilta ei löydy yhtäkään heikkoa biisiä enkä vaihtaisi sekuntiakaan pois.
Yksi syy miksi en tästä bändistä aiemmin pitänyt oli Howard Jonesin vokaalit, mutta kun nyt tälle levylle bändin alkuperäinen vokalisti Jesse Leach teki paluunsa niin rakkaus leimahti välittömästi meidän välillemme. Vaikka monia laulajia olenkin vuosien varrella kehunut, niin kyllä Jesse on aika omassa kategoriassaan (ainakin metallimusiikin puolella). Toki pakkohan tällä levyllä on muitakin muusikoita kehuttava. Loistavaa työtä noin kaikinpuolin koko bändiltä. Antaisin tälle albumille 11 pistettä kymmenestä ja niin annankin. 11/10
Koska nää mun tekstit on taas niin vammasia, niin annetaan musiikin puhua puolestaan.
Top 3 kappaleet (jos tältä levyltä nyt vain kolmea biisiä voi valita....)
1. The New Awakening
2. The Hell In Me
3. All We Have Tästä ei löytyny ku tää kämänen live-versio, joten...
Bonarina viel: In Due Time
--
Pakko sanoa että viime vuosi oli musiikin osalta ehkä yksi parhaimmista ikinä, mutta tää listan vääntäminen oli silti hemmetisti vaikeampaa kuin vuosi sitten. Sainpahan nyt kuitenkin väännettyä loppuun asti vaikka välillä tekikin mieli luovuttaa ja unohtaa koko homma. Ehkä tästä edes joku sai jotain irti. Tai en tiiä. Eikä oikeestaan edes kiinnosta.
♥
- aadeehoovee
- Guru
- Viestit: 3552
- Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Vuoden 2013 tykeimmät albumit!
Kommentoin Riston listaa:
Olin kuunnellut näköjään 13/26 noista levyistä ainakin kertaalleen, mikä on yllättävän korkea osuus. 5/26 ollut enemmällä kuuntelulla, se onkin jo terveempi luku.
CoCan levyllä meillä näyttää olevan sama ykkösbiisi, oispa levyn muut biisit samaa tasoa. Koitin bändiä taas yhden levyn jälkeen mutta en edelleenkään oikein pääse sisälle. Ihan jees kuitenkin, laulajasta ei ole pahaa sanottavaa.
Arvasin oikein kaikki top5 bändit, järjestystä en ruvennut arpomaan. KSE:n kanssa meni vähän aikaa mutta sieltä se vastaus löyty Murr!! -soittolistalta.
Kvelertakin nappasin omille soittolistoille noista mitä en ollut kuunnellut. Norjalainen vastine Profane Omenille. Kovasti oon kuullut kehuja miesten keikkakunnosta. Jos sattuvat Oulun lähelle niin pitää varmaan käydä tarkistamassa.
Olin kuunnellut näköjään 13/26 noista levyistä ainakin kertaalleen, mikä on yllättävän korkea osuus. 5/26 ollut enemmällä kuuntelulla, se onkin jo terveempi luku.
CoCan levyllä meillä näyttää olevan sama ykkösbiisi, oispa levyn muut biisit samaa tasoa. Koitin bändiä taas yhden levyn jälkeen mutta en edelleenkään oikein pääse sisälle. Ihan jees kuitenkin, laulajasta ei ole pahaa sanottavaa.
Arvasin oikein kaikki top5 bändit, järjestystä en ruvennut arpomaan. KSE:n kanssa meni vähän aikaa mutta sieltä se vastaus löyty Murr!! -soittolistalta.
Kvelertakin nappasin omille soittolistoille noista mitä en ollut kuunnellut. Norjalainen vastine Profane Omenille. Kovasti oon kuullut kehuja miesten keikkakunnosta. Jos sattuvat Oulun lähelle niin pitää varmaan käydä tarkistamassa.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.
Re: Vuoden 2013 tykeimmät albumit!
Mielenkiintoinen lista Ristolla, pari mulle uutta pläjäystäkin löytyi, tattis siitä.
Mut Paramore...no joo. Tissilisää?
Mut Paramore...no joo. Tissilisää?
Re: Vuoden 2013 tykeimmät albumit!
Tottakai. Kuuntelen vain hyvännäköistä musiikkia.scorchio kirjoitti:Mut Paramore...no joo. Tissilisää?
♥
Re: Vuoden 2013 tykeimmät albumit!
Heh. Kamoon Bendydick.scorchio kirjoitti:Mut Paramore...no joo. Tissilisää?
Edit: Oma lista varmaan tulee (en lupaa), mutta ehkä vasta kesän alla. On paljon kuunneltavaa vielä. Saattaa tulla kyllä aiemminkin. Mutta tiiättehän, nymmäoon töissäki.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles
Re: Vuoden 2013 tykeimmät albumit!
Ei stana, Zygeröinen, nyt uppos ja osui. Scorchio menee hetkeksi lattialle kyykkyasentoon ja häpee, en tiedä pääsenkö enää ylös.Zygerö kirjoitti:Heh. Kamoon Bendydick.scorchio kirjoitti:Mut Paramore...no joo. Tissilisää?
Pääsin. Anteeksi, Risto, lisiä on monenlaisia. Kippis sille. (Oon humalassa.)
Re: Vuoden 2013 tykeimmät albumit!
Laiskana en oo jaksanut kirjottaa noita "arvosteluja" ja tässä onkin nyt sen takia sit kestänyt.
XII. MS MR - Secondhand Rapture
XI. Hurts - Exile
X. Ariana Grande - Yours Truly
Sijat 9-7
IX DEMI – Demi Lovato
Demi on yksi artisti, josta on pitänyt jo monta vuotta. Kaks ekaa albumia oli tosi hyviä, mutta kolmatta albumia en edes koskaan ole kuunnellutkaan. Tän albumin julkaisupäivän pistin kalenteriin ylös ja kuuntelinkin sitten heti sen ilmestyttyä. Tykkään paljon siitä soundista, joka Demin ekoilla albumeilla oli ja tällä albumilla onkin yksi biisi jolla on samanlainen soundi kuin mitä niissä on. Muut kappaleet on radiopoppia.
♥ Neon Lights, Two Pieces, Never Been Hurt
VIII Jannika B – Kaikki rohkeus
Viime vuonna tuli kuunneltua paljon enemmän suomalaista/suomenkielistä musiikkia. Ennen ei oikein tullut kuunneltua, johtuen varmaan siitä, että ennen viime vuotta pop musiikki ei oikein iskenyt muhun kunnolla. Tällä albumilla ei oo oikeestaan kun pari sellasta biisiä, joista en tykkää.
♥ Onnenpäivä, Tunne Mut
VII True Romance – Charli XCX
Kun tää albumi julkastiin, kuuntelin sen kyllä kokonaan muutaman kerran läpi, mutta en oikein tykännyt kuin kahesta kappaleesta. Sen takia tää albumi jäi sit aikalailla taka-alalle, eikä tätä tullut kuunneltua paljoonkaan. Sitten kun rupesin tätä listaa miettimään ja selasin itunesista viime vuonna julkastuja albumeja, kuuntelin tän läpi uudestaan. Sitten vasta tajusin kuin hyvä biisejä tällä albumilla on. Mitäliene oli mulla korvissa vikana kun ekoilla kerroilla ei kuulostanut yhtään miltään. Charlin musiikki on hieman samanlaista kuin Marina & the Diamondsin, joka on yksi mun lemppariaristeista, että jos tykkää sellasesta bubblegumpopista, niin varmaan tykkäis tästäkin.
♥ You (Ha Ha Ha), Stay Away, Set Me Free, Cloud Aura
XII. MS MR - Secondhand Rapture
XI. Hurts - Exile
X. Ariana Grande - Yours Truly
Sijat 9-7
IX DEMI – Demi Lovato
Demi on yksi artisti, josta on pitänyt jo monta vuotta. Kaks ekaa albumia oli tosi hyviä, mutta kolmatta albumia en edes koskaan ole kuunnellutkaan. Tän albumin julkaisupäivän pistin kalenteriin ylös ja kuuntelinkin sitten heti sen ilmestyttyä. Tykkään paljon siitä soundista, joka Demin ekoilla albumeilla oli ja tällä albumilla onkin yksi biisi jolla on samanlainen soundi kuin mitä niissä on. Muut kappaleet on radiopoppia.
♥ Neon Lights, Two Pieces, Never Been Hurt
VIII Jannika B – Kaikki rohkeus
Viime vuonna tuli kuunneltua paljon enemmän suomalaista/suomenkielistä musiikkia. Ennen ei oikein tullut kuunneltua, johtuen varmaan siitä, että ennen viime vuotta pop musiikki ei oikein iskenyt muhun kunnolla. Tällä albumilla ei oo oikeestaan kun pari sellasta biisiä, joista en tykkää.
♥ Onnenpäivä, Tunne Mut
VII True Romance – Charli XCX
Kun tää albumi julkastiin, kuuntelin sen kyllä kokonaan muutaman kerran läpi, mutta en oikein tykännyt kuin kahesta kappaleesta. Sen takia tää albumi jäi sit aikalailla taka-alalle, eikä tätä tullut kuunneltua paljoonkaan. Sitten kun rupesin tätä listaa miettimään ja selasin itunesista viime vuonna julkastuja albumeja, kuuntelin tän läpi uudestaan. Sitten vasta tajusin kuin hyvä biisejä tällä albumilla on. Mitäliene oli mulla korvissa vikana kun ekoilla kerroilla ei kuulostanut yhtään miltään. Charlin musiikki on hieman samanlaista kuin Marina & the Diamondsin, joka on yksi mun lemppariaristeista, että jos tykkää sellasesta bubblegumpopista, niin varmaan tykkäis tästäkin.
♥ You (Ha Ha Ha), Stay Away, Set Me Free, Cloud Aura
what even is reality? who knows? we don't even know if we're in this room. we could be in a turtle's dream in outer space.