BB2011-Oskarin blogit

Keskustelua BBPlazan kolumneista. Palaute on tervetullutta!
Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

BB2011-Oskarin blogit

Viesti Kirjoittaja rink » 28 Syys 2011 10:16

Tässä otsikossa voi keskustella Oskarin blogeista.

Avatar
Oskar
BB7-asukas
Viestit: 44
Liittynyt: 22 Syys 2011 23:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: BB2011-Oskarin blogit

Viesti Kirjoittaja Oskar » 29 Syys 2011 01:41

Janica raotti taas hieman lisää oikeudenmukaisuustajuaan. BBplazassa tässä:
http://www.bbplaza.net/forum/viewtopic. ... 9&start=90

Loistava aihe blogailuun!
http://oskarelmgren.fi/fi/blog/bb-2011/ ... -janicasta

Avatar
Oskar
BB7-asukas
Viestit: 44
Liittynyt: 22 Syys 2011 23:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: BB2011-Oskarin blogit

Viesti Kirjoittaja Oskar » 06 Loka 2011 23:04

BBn tuotanto uhkailee jo talosta poistumisella jos ei asukkaat suorita viikkotehtävää.
Mun näkökanta asiaan:
http://oskarelmgren.fi/fi/blog/bb-2011/ ... nto-kotiin

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: BB2011-Oskarin blogit

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 06 Loka 2011 23:20

^Tuo blogi oli ihan kuin itseni kirjoittama. Täysin samaa mieltä kaikesta. Aivan järjetöntä uhkailla talosta poistamisella jonkun viikkotehtävän takia. Tainnut tuotanto tajuta, että suoraan finaaliviikolle -äänestys oli liian aikaisin ja sen takia sinne finaaliviikolle valittiin löysä ameeba, joka ei enää palvelekaan tuotannon tarkoitusperiä, joten asukkaiden luovuttaessa meneillään olevan viikkotehtävän "poistoarpa" sattuukin osumaan Mikaeliin.

Oli miten oli, niin tässä ei ole kyllä mitään järkeä.
Oskar Elmgren kirjoitti:Jos se tippuu liikaa niin tuotantoa lopetetaan.
Tämä sai hieman hymähtämään. Saunan takana on tilaa.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Puumuna
Voittaja
Viestit: 727
Liittynyt: 17 Joulu 2009 16:17

Re: BB2011-Oskarin blogit

Viesti Kirjoittaja Puumuna » 06 Loka 2011 23:41

Olipa makoisaa luettavaa, kun Oskar kirjoitteli samaa asiaa ja samassa hengessä, mitä itsekin olen tökkinyt.

Muutenkin on hauskaa kommenttia mieheltä, jolla on - vaikkakin lyhyttä - kokemusta BB-ympyröistä. Varmasti allekirjoitetut sopimukset sulkevat avoimempaa kommentointia monilta osin, mutta jotain pelin hengestä kuitenkin noistaakin välittynee.

"Realityähän" BB vaan on.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: BB2011-Oskarin blogit

Viesti Kirjoittaja Punde » 06 Loka 2011 23:51

Piiitkä blogipostaus annikasta oli hieman hämmentävä, mut muuten hyvää settiä. On muuten Oskari ehkä tainnut rikkoa ennätyksen ex-asukkaan postausten määrässä plazalle. Fantsuu.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: BB2011-Oskarin blogit

Viesti Kirjoittaja knocker » 06 Loka 2011 23:59

Oskar kirjoitti:BBn tuotanto uhkailee jo talosta poistumisella jos ei asukkaat suorita viikkotehtävää.
Mun näkökanta asiaan:
http://oskarelmgren.fi/fi/blog/bb-2011/ ... nto-kotiin
No onneksi sanoit itse, että on vain Sinun näkökantasi. En allekirjoita tota blokia. Sunko mielestä mahdollinen luovuttaminen pitäisi ohittaa olan kohautuksella?
Miten sitten uskoisit vkotehtävien suorittamisen jatkossa onnistuvan?

Luovuttaminen on aivan eri asia, kuin loppuun suoritetun tehtävän epäonnistuminen/onnistuminen.
a walking disaster

Avatar
Oskar
BB7-asukas
Viestit: 44
Liittynyt: 22 Syys 2011 23:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: BB2011-Oskarin blogit

Viesti Kirjoittaja Oskar » 07 Loka 2011 00:16

Voi tietysti olla eri mieltä siitä mikä on "reilua" ja mikä ei.

Esitin mun mielipidettä asiasta, eli se että viikkotehtävään littyvät säännöt pitäis koskea vain viikkotehtävää. Ja se että pitäisi olla tuotannon vastuu keksiä tehtävät ja niistä tulevat palkinnot/paskaa niin että asukkaat haluavat tehtävät suorittaa.

Aika raukkamaista mun mielestä tollainen toiminta että pitää ruveta uhkailemaan häätämisellä jos ei kaikki menekkään niin kun ollaan suunniteltu.

Se ennakkoarvaamattomuus voisi olla yksi mielenkiinonkohteista, eikä "paha" mitä tuotannon pitää kitkeä keinolla millä hyvänsä.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: BB2011-Oskarin blogit

Viesti Kirjoittaja knocker » 07 Loka 2011 00:33

Mutta tuotantohan ei ole uhkaillut asukkaita, vai onko?

Ja toistan itseäni: jos asukkaat luovuttavat tehtäviä ilman rankkua, niin eikö tämä sitten mene siihen, että asukkaat sanelevat jatkossakin mitkä tehtävät hoitavat loppuun ja mitkä eivät? Sittenhän vasta mennäänkin selviytyjien formaattiin.

Sitäpaitsi se tuotannon lupaama käänne vkotehtävissä tällä kaudella tapahtui viimeistään tähän tehtävään liittyen tänä iltana ja ovat aivan innoissaan jo helvetissäkin.
a walking disaster

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: BB2011-Oskarin blogit

Viesti Kirjoittaja Punde » 07 Loka 2011 01:04

Kyllä miun mielestä Oskarin kirjotuksissa on vinha perä. Tehtävät ei toimi kuten pitäis ja kun asukkailta katoaa into koko touhuun, niin ukkoa/akkaa pihalle randomisti on ratkaisuna typerääkin typerämpi.

Ensinnäkin, viikkotehtävästä onnistumisen palkintona tuleva ostosbudjetti on lähinnä vitsi. Ei ole mitään tavoitetta mihin pyrkiä, kun onnistuttuakin tulee safkaa vain päivän tarpeisii, kaks mikropizzaa ja makaronia pöytään loppuviikoks. (<- kärjistys!)

Samat makaronit tulee vaikka tehtävä epäonnistuis. Eikö ne tajua että porkkanoilla tota porukkaa saadaan tekemään mitä käsketään, ei täysin satunnaisilla rangaistuksilla (edit: ja älyttömällä valvottamisella ja näännyttämisellä).

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: BB2011-Oskarin blogit

Viesti Kirjoittaja knocker » 07 Loka 2011 01:14

^ Ostosbudjetista olen samaa mieltä, siinä ei ole ollut mitään järkeä koko kaudella. Joskus siitä mainitsinkin täällä. Ei siis mitään kunnon palkintoa ole ollut onnistuneista tehtävistä ja sen kuulee ajoittain asukkaidenkin puheista. Siksi aina on se 99.
Eikä siellä ole ketään randomisti pihalle heitetty. Mutta jos aletaan luovuttamaan, niin sitten asiaan on syytäkin puuttua.

Mutta tää on siis vaan mun mielipide, jonka olen sanonut, enkä enää tule jänkkäämään muiden mielipiteitä vastaan. Rauha :)

Edit: Sen verran tarkennan, ettei mulla ole Oscaria vastaan (olisin katsonut hänen käänteitään pidempään Talossa), en ole dissaaja. Tätä kyseistä mielipidettä vaan halusin kommentoida.
a walking disaster

Avatar
Puumuna
Voittaja
Viestit: 727
Liittynyt: 17 Joulu 2009 16:17

Re: BB2011-Oskarin blogit

Viesti Kirjoittaja Puumuna » 07 Loka 2011 01:35

Pelkkänä katsojana en tiedä, onko asukkaita nyt uhkailtu häädöillä, mutta jossain muistin sopukoissa tikittää, että joskus on PK:sta tultu uhon jälkeen huomattavan hiljaisina takaisin; eli on ilmeisesti kerrottu, mihin kurittomuus johtaa. Ja ehkä uhkana on muitakin sanktioita kuin pelkkä häätö.

Kuten todettu, viikkotehtävien suorittamista ei saa jättää pelkästään sen varaan, että asukkaat tekevät jos huvittaa. Tuotannon pitäisi kuitenkin osata virittää tilanteet siten, että tehtävän vaativuus ja koettelemukset ovat kannustavassa suhteessa odottavaan palkkioon.

Jokainen moderni eläintenkouluttajakin tietää, että positiivisella kannustuksella ja palkkioilla saavutetaan parempia tuloksia kuin uhittelemalla ja hakkaamalla.

Nythän viikkotehtävän luonnetta on muutettu hiukan kevyempään ja vedättävämpään suuntaan. Slummin käsikirjoitus on kaivettu varioitavaksi.

Arvailujen varaan jää se, menikö tuotannon alkuperäinen käsikirjoitus kiville, kun jotain toivottua (hajoamista?) ei kovasta prässistä huolimatta tapahtunutkaan.

Olisiko viikkotehtävän pitänyt loppua jo totuttuun aikaan, mutta nyt tilannetta yritetään pelastaa jatkoajalla ja kevyemmällä otteella?

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: BB2011-Oskarin blogit

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 07 Loka 2011 01:40

Punde kirjoitti:Piiitkä blogipostaus annikasta oli hieman hämmentävä, mut muuten hyvää settiä.
Niin muuten on. Eihän siinä tietty mitään, että on herännyt tunteita jotain asukasta kohtaan, mutta hieman hämää nuo kommentit varmasta seksin harrastuksesta ym.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Oskar
BB7-asukas
Viestit: 44
Liittynyt: 22 Syys 2011 23:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: BB2011-Oskarin blogit

Viesti Kirjoittaja Oskar » 11 Loka 2011 02:00

Nää tämän vuoden arvonta-häädöt alkoi ärsyttää, niinpä bloggaisin hieman mietteitä asiasta.
Aika epäoikeudenmukaisia musta.

http://oskarelmgren.fi/fi/blog/bb-2011/ ... nta-haadot

Avatar
Oskar
BB7-asukas
Viestit: 44
Liittynyt: 22 Syys 2011 23:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: BB2011-Oskarin blogit

Viesti Kirjoittaja Oskar » 11 Loka 2011 02:05

Zygerö kirjoitti:
Punde kirjoitti:Piiitkä blogipostaus annikasta oli hieman hämmentävä, mut muuten hyvää settiä.
Niin muuten on. Eihän siinä tietty mitään, että on herännyt tunteita jotain asukasta kohtaan, mutta hieman hämää nuo kommentit varmasta seksin harrastuksesta ym.
Muistakin voisi kyllä bloggailla pitkiä juttuja. Mutta mulla oli Annikaa kohtaan selkeästi eniten tunteita niin ehkä aika luonnollinen "valinta" ekaksi pidemmäksi henkilö-blogiaiheeksi. Nyt on Annikasta kyllä ilmaantunut todella paljon mun mielestä inhottavia piirteitä.

Sen seksinharrastamisen suhteen... niin, en osaa siihen oikein mitään järkevää perustelua tai muutakaan kommenttia antaa. Olen vain huomannut että jos tyykkään jostakin ja antaa sitä juttua kehittyä niin jotenkin ajautuu aina vaan harrastaman seksiä. Vaikkei ois mun mielestä välttämättä hyvä idea. En osaa sanoa miksi näin käy.

Avatar
Oskar
BB7-asukas
Viestit: 44
Liittynyt: 22 Syys 2011 23:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: BB2011-Oskarin blogit

Viesti Kirjoittaja Oskar » 11 Loka 2011 23:34

Nukkumajärjestys meni uusiksi!
Todella hieno veto tuotannolta. Varsinkin kun taloon on tulossa pari uutta miesasukasta!

Pikaisia mietintöjä asiasta:
http://oskarelmgren.fi/fi/blog/bb-2011/ ... ajarjestys

Avatar
Oskar
BB7-asukas
Viestit: 44
Liittynyt: 22 Syys 2011 23:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: BB2011-Oskarin blogit

Viesti Kirjoittaja Oskar » 14 Loka 2011 14:52

BB tuotannon eettisyydestä on ollut keskustelua, ja mun blogissa esitetyt pohdinnat ilmeisesti herätti sen verran ajatuksia että Tutkamedia haastatteli muakin niiden juttua varten.
Blogasin tästä hieman tarkennuksia ja enemmän pohdintoja nimenomaan eettisyysnäkökannasta.

http://oskarelmgren.fi/fi/blog/bb-2011/ ... tisyydesta

Avatar
Oskar
BB7-asukas
Viestit: 44
Liittynyt: 22 Syys 2011 23:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: BB2011-Oskarin blogit

Viesti Kirjoittaja Oskar » 20 Loka 2011 13:23

Unohtui huomauttaa tännä, sori ihmiset!
Bloggailin vähän suhteisiin liittyvästä omistushaluisuudesta. Tuli erityisesti mieleen siitä kun noi vanhat talon miehet uhkailivat Ramia pysymään erossa Veerasta.
Eksyi ehkä vähän yleiseen miettimiseen, mutta näin välillä :)

http://oskarelmgren.fi/fi/blog/bb-2011/ ... stamisesta

Avatar
Oskar
BB7-asukas
Viestit: 44
Liittynyt: 22 Syys 2011 23:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: BB2011-Oskarin blogit

Viesti Kirjoittaja Oskar » 22 Loka 2011 16:15

Pistin blogiin hieman mietteitä BBn naisista (poislukien haaremi-naiset ja norjavaihdokki)
Vähän päivityksiä Janica ja Annika suhtautumiseeni ja Terhistä kirjoitin nyt hieman auki ensimmäistä kertaa.

http://oskarelmgren.fi/fi/blog/bb-2011/388-bbn-naiset

Avatar
Oskar
BB7-asukas
Viestit: 44
Liittynyt: 22 Syys 2011 23:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: BB2011-Oskarin blogit

Viesti Kirjoittaja Oskar » 25 Loka 2011 00:22

Blogahdus viikonlopusta. Paljon muuta juttua, mutta mukana vähän hauskaa juttua BB talk showsta joka ei telkkarista näkynyt!

http://oskarelmgren.fi/fi/blog/kuulumis ... un-riennot

Avatar
Oskar
BB7-asukas
Viestit: 44
Liittynyt: 22 Syys 2011 23:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: BB2011-Oskarin blogit

Viesti Kirjoittaja Oskar » 26 Loka 2011 02:08

Bloggausta tuotannon taipumisesta julkisesta keskustelusta ja asukkaiden uhkailuista.

Varsin hienoa että asukkaat nyt ilmeisesti tulee saamaan jotain hyötyä viikkotehtävien onnistumisesta. Aikaisemmin sillä ei ole ollut yhtään mitään väliä.

http://oskarelmgren.fi/fi/blog/bb-2011/ ... nto-taipui

Avatar
Oskar
BB7-asukas
Viestit: 44
Liittynyt: 22 Syys 2011 23:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: BB2011-Oskarin blogit

Viesti Kirjoittaja Oskar » 28 Loka 2011 17:55

Arvuuttelin hieman Sebastianin motiiveja hävitä oljenkorsikilpailua.
Aika törkeä teko mun mielestä, jos oon veikannut sen todelliset motiivit oikein. Eli olisi hävinnyt tahallaan siksi ettei joutuisi tekemään jotain "ikävää" ja vaihtamaan jonkun häätöäänestykseen.

http://oskarelmgren.fi/fi/blog/bb-2011/ ... astianilta

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kolumnit”