Mikä eläin pääsee taloon?

Suomen Big Brotheriin liittyvät äänestykset ja keskustelua pääsivuston äänestyksistä.

Mitä eläimiä BB-taloon?

Kaloja: akvaario talon koristeeksi
14
26%
Kanoja: helppo hoitaa, munat omavaraisesti talon pihasta
3
6%
Kissa
3
6%
Koira
5
9%
Käärme
5
9%
Lammas
0
Ei ääniä
Lehmä: maitoa omavaraisesti talon pihasta
5
9%
Poni
1
2%
Possu: voisihan se asua pihassa vaikka koko kauden
1
2%
Rapuja altaassa
2
4%
Riikinkukko: ihan pihalle vaan, ei sentään sisälle
0
Ei ääniä
Undulaatteja
0
Ei ääniä
Vuohi
1
2%
Joku muu, mikä?
9
17%
Tuo on eläinten halventamista - ei mitään!
4
7%
Tuo on katsojien halventamista - ei mitään!
1
2%
 
Ääniä yhteensä: 54

Stobe
Intruuderi
Viestit: 260
Liittynyt: 02 Heinä 2006 00:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä eläin pääsee taloon?

Viesti Kirjoittaja Stobe » 31 Heinä 2011 01:47

Itse äänestin: Joku muu, mikä -vaihtoehtoa.

Ja itse arvaus on se sama saatanan leijona, joka vielä kolmoskaudella tuntui ihan hyvältä idealta, mutta Räisänen Hoi!: Leijona on jo niin nähty. Yllättäkää meidät katsojat jollain muulla tänä vuonna, please!

Avatar
Mary
Mökkiläinen
Viestit: 219
Liittynyt: 01 Elo 2011 17:39
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Mikä eläin pääsee taloon?

Viesti Kirjoittaja Mary » 01 Elo 2011 17:56

Akvaariokaloja äänestin. Olis niille tyypeille jotain tuijottamista siellä, kun istuuvat sohvalla.
Mutta minä olen ja elän ja hengitän.

Avatar
tarjaliisukka
Verokarhun karkoittaja
Viestit: 1205
Liittynyt: 02 Syys 2008 09:49

Re: Mikä eläin pääsee taloon?

Viesti Kirjoittaja tarjaliisukka » 04 Elo 2011 23:24

Äänestin akvaariota, koska se on realistinen vaihtoehto. Kalat pystyisi asukkaat hoitamaan, tai joku "virallinen taho" kun taloa muutenkin hoidetaan. Joidenkin yritystenhän tiloissa on akvaariokauppojen hoitamia akvoja.

Tuo lehmä olisi kiinnostava, mutta käytännössä aika mahdoton. Olen muuten kasvanut noin 15-vuotiaaksi juoden melkein pelkkää "kuorittua" raakamaitoa, eli sellaista mistä on pahimmat kermat kuorittu päältä lusikalla pois. Rasvaprosenttihan tuossa on jotain kolmen luokkaa :D
BB-koukussa jo ties monettako vuotta, tänä vuonna en seuraa 24/7:kaa, joten olen muiden lähteiden varassa. Mielenkiinnolla odotan, millainen kokemus tästä tulee.

Avatar
Xanten
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1360
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:07

Re: Mikä eläin pääsee taloon?

Viesti Kirjoittaja Xanten » 05 Elo 2011 02:25

Voisi olla pari kolme lehmää, siis ainakin pari joilta lypsettäisiin maitoa talon tarpeisiin.

Näitä nautoja hoidettaisiin koko kauden ajan, huolimatta vaikika asukkaat vaihtuisivat (täytyy toki olla joku takaaja, että hoito ja ruokinta on okei)

Taloon ei toimitettaisi maitotuotteita (maito,jugutti,raejuusto,kerma jne), jotka ovat tuotettavissa lehmän maidosta suoraan, ilman jalostusta. Juusto poikkeuksena (kova, leipäjuusto siis, ei ehtisi valmistua koko aikana). Kerma saadaan erotettua separaattorilla.

En hae mitään "maalaisfiilistä" itse, mutta koko kauden ajan ylläpidettävät eläimet, jotka olisivat merkittävä osa ravintoa, toisivat mielenkiintoa sekä asukaille että meille katsojille.


Olkoon se sitten vaikka kana (huom. ei broileri) Joka ruoaksi tehdään, on monta "miestä" talossa joka hengiltä ottaa. (Voisi opettaa tottakai kuinka se tehdään.)

Kananmunat olisivat omasta kanatarhasta. (Ööh, kai kanat munivat myös ko. stressioloissa) Eli myös kanoja peliin, koko kauden ajaksi.

Lemmikkieläimet, koirat ym. kuuluu kotiin, ei tähän showhun.

Kissa? Olisiko mahdolinen, pysyisikö aluella?

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Mikä eläin pääsee taloon?

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 05 Elo 2011 03:20

Ei helvetissä mitään maatilaeläimiä taloon. En ainakaan itse halua tehdä BB:stä mitään Farmia (vaikka siitäkin formaatista kyllä tykkään ja toivoisin että siitä tulisi joskus kotimainen versio ruutuun).

Enkä kyllä haluaisi riskeerata asukkaiden terveyttä sillä että heidän pitäisi itse lypsää lehmiä ja nauttia siitä lypsetystä maidosta tehtäviä maitotuotteita. Vaikka riski ruokamyrkytyksille ei mikään suuri olekaan niin mieluummin ei. Ja jos asukkaiden pitäisi alkaa teurastamaan kanoja talossa niin olen ihan varma että siitä tulisi niin suuri valitus että sellaista negatiivista julkisuutta mieluummin vältetään.

Eläinten hoito sopii kyllä, mutta näimmehän me kolmoskaudella mitä siitä käytännössä seuraisi. Eläinparat.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Mikä eläin pääsee taloon?

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 05 Elo 2011 09:42

Koira. Sofian ja Hunksin kääpiöpinseri hoidettavaksi siksi aikaa, kun herrasväki lähtee Atlantin taa bisnesreissulle.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Mikä eläin pääsee taloon?

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 05 Elo 2011 13:10

Koko kauden talossa asuvaksi eläimeksi taitaa sopia ainoastaan akvaariokalat tai terraarioeläin (ruokinnan voisi hoitaa asukkaiden sijaan kamerakäytävästä sijoittamalla akvaario "seinän sisään"). Joku lemmikki voisi ehkä toimia, mutta koska kaikki toiminta tapahtuu talossa, myös se biletys ja känniörveltäminen, en haluaisi mitään koiraa/kissaa sinne sekaan. Enkä halua allergian olevan karsintaperuste asukkaita valittaessa.

Lehmä (ja muutkin isot eläimet) taas vaatii aivan liikaa ajallista ja rahallista satsausta. Vaikka maidontuotanto idea on hauska, koittaa jossain vaiheessa kautta se hetki, kun asukkaita väsyttää aamuisin liikaa, kukaan ei jaksa nousta lypsämään tai sen tekee aina samat asukkaat. No, saahan siitäkin riidan aiheen. Mieluummin näkisin puutarhan asukkaiden omana ruoanhankinta keinona.

Päivä/viikkotehtävien osana eläimiä voidaan hyödyntää paremmin ja luultavasti niitä nähdäänkin. Pari lammasta pihalle vahdittavaksi. Itse ainakin kannatan realityfanin ehdottamaa laama-agilityä :lol:
You know nothing.

Zaba
Mökkiläinen
Viestit: 208
Liittynyt: 18 Elo 2009 22:23

Re: Mikä eläin pääsee taloon?

Viesti Kirjoittaja Zaba » 06 Elo 2011 00:09

Realcowboy kirjoitti:Koira. Sofian ja Hunksin kääpiöpinseri hoidettavaksi siksi aikaa, kun herrasväki lähtee Atlantin taa bisnesreissulle.
:lol: :tu
Oma ääni meni akvaariolle. Voi kuvaajatkin sit tylsinä öinä hassutella ja tehdä kamera-ajoja fisuihin.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Mikä eläin pääsee taloon?

Viesti Kirjoittaja Punde » 06 Elo 2011 00:13

Akvaariosta saisi helposti myös uuden "puhuvan pöntön". Kukaan talossa ei ihmettelisi jos vaikka yön synkkinä ja unettomina tunteina istuu akvaarion edessä "kaloja katselemassa", vaikka tosiasiassa odottaa tehtävää suurelta kultaiselta haikalalta tms.

Kalojen katselu kun on syystä tai toisesta rentouttavaa. Suuren kultaisen haikalan antamat salatehtävät taasen ei. Tämä ristiriita pelkästään ois herkullinen.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä eläin pääsee taloon?

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 24 Elo 2011 01:08

Akvaario, ehdottomasti!
Pitää ajatella eläimenkin parasta, eikä koira ehkä osaa ottaa 'hyvänä kokemuksena' BB-talossa olemista ;)
Myös asukkaiden allergiat vaikeuttaa BB-lemmikeiden ottamista, mutta kalat akvaarion läpi tuskin kenenkään limakalvoja turmelee, ja kaloille on (luultavasti) ihan sama missä niiden akvaario on.

Toki laama olis kova! DNA jos tulee sponssaamaan BB:tä niin eiköhän laama talossa nähdä.

Pomminvarmasti taloon mahtuu lehmä ja sika jo muutenkin, eli ei kiitos enempää!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Äänestykset”