Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 18 Maalis 2013 17:38

Risto kirjoitti:Köh köh, Zygerö, köh köh... läväytä nyt ees joku lista ilmoille, please. Haluan tietää mitä muuta olet kuunnellut kuin BTBAM:ia. ;)
Tässä se lista on nyt tekeillä koko ajan. Sain supistettua sen 20:een levyyn, vaikka vaikeaa se oli ja monta listapaikan ansaitsevaa levyä jäi ulkopuolelle.

Bubbling under (olisin halunnut listata, mutta en halua spämmiä tänne mitään megalomaanista listaa, joten saavat vain maininnat aakkosjärjestyksessä):
- All Will Be Quiet: On the First Day
- As I Lay Dying: Awakened
- The Calm Blue Sea: Arrivals & Departures
- Coheed & Cambria: The Afterman: Ascension
- Cyclopian: s/t
- Deftones: Koi No Yokan
- Katatonia: Dead End Kings
- Leech: If We Get There One Day, Would You Please Open the Gates?
- Mono: For My Parents
- Nimetön: En jää tuleen makaamaan
- Paradise Lost: Tragic Idol
- Phillip Phillips: The World from This Side of the Moon
- Haley Reinhart: Listen Up! (Tällä tytöllä on ihan mahtava ääni. Musa ei ole sitä ihan ominta tyyliä, mutta pelkällä lauluäänellä meinas päästä listalle. Ehdoton suosikkini kaikista laulukilpailuista ikinä missään.)
- Soundgarden: King Animal
- Stam1na: Nocebo

Noitakin olisin voinut listailla melkein kyllästymiseen asti, mutta olkoon nyt tuossa. Seuraavaksi sitten sijat 20-17. Yritän jotain jokaisesta kirjoittaakin, mutta mä oon oikeestaan aina ollut huono kirjottelemaan mitään pitämästäni musiikista. On vaikeeta kertoa, mikä siinä on hyvää. Mulle vaan riittää, jos oma korva tykkää. Suosikkibiisejä en lähde levyiltä laittamaan, koska se menisi liian vaikeaksi, mutta sen voin sanoa, että omasta mielestäni yhdelläkään näistä 20:stä levystä ei ole yhtään huonoa tai edes semihuonoa biisiä. Laitan jokaisesta levystä sellaisen TJEU-biisin, jonka kuuntelemalla pitäisi saada edes jonkunlainen kuva levyn sisällöstä.

20. Flyleaf: New Horizons

Kuva

Flyleafiin tykästyin jo vuonna 2005. Lacey Sturmin äänessä on jotain sellasta, joka saa ihon kananlihalle. Harmi, että päätti lähteä bändistä tämän levyn jälkeen. Biisit ovat tarttuvia ja tylsiä hetkiä ei albumilta löydy. Jos pitää Paramoresta, niin kannattaa tutustua tähänkin pumppuun.

TJEU: Fire Fire

19. Alcest: Les Voyages de l'Âme

Kuva

Ranskalaisen postmetallibändin kolmas täyspitkä levy on kummallisella tavalla kiehtova. Se onnistuu olemaan samalla raikas, synkkä, kaunis ja ahdistava. Neigen lauluääni on kaunis, eikä örinäkohdatkaan häiritse. Omasta mielestäni paras Alcestin levy tähän mennessä.

TJEU: Là où Naissent les Couleurs Nouvelles

18. Anathema: Weather Systems

Kuva

Anathema on kuulunut lempibändeihin aina Alternative 4:stä lähtien. Weather Systems on erittäin kaunis, mutta samalla voimakas levy. Tässä levyssä on käytetty yllättävän paljon Lee Douglasia vokaaleissa, mikä ei missään nimessä ole huono asia, päinvastoin. Ei Anatheman paras levy, mutta yksi parhaista.

TJEU: Untouchable, Parts I & II

17. Frames: In Via

Kuva

Framesiin tutustuin edellisen levyn (Mosaik) ilmestyttyä vuonna 2010. Instrumentaalirockia soittava bändi yhdistelee hienosti rankkoja kitarariffejä ja kauniita säveliä. Yksityiskohtia biiseissä riittää. Jokaisella kuuntelukerralla löytää jotain uutta.

TJEU: Don't Stay Here
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Risto » 18 Maalis 2013 17:51

Mahtavuutta! Et tiedäkään miten piristit mun paskaa päivää. Jej! :thumbsup

Itse listasta sen verran että noista ensimmäisestä neljästä albumista yhtäkään en ole kuunnellut, yllättäen. Flyleaf on ehkä noista bändeistä eniten tuttu mutta sekin vain jostain Guitar Herosta tai Rock Bandistä, eli aika vähäistä on mun tietämys. Anathemaan yritin joskus pari vuotta sitten tutustua, mutta se jotenkin jäi, syytä en tiedä. Alcest on nimeltä tuttu, mutta musiikkia en ole tainnut koskaan kuulla. Frames taas on ihan tuntematon suuruus minulle.

Kuunteluun menee nämä albumit jos Spotifystä (tai jostain muualta, köh köh) löytyy kätevästi.

Bubbling under -listalla näyttää pari minunkin listalta löytyvää levyä löytyvän. The Afterman: Ascension on kyllä vähän outo juttu ettei se mun listalle päässyt. Kuuntelin sitä kuitenkin jo viimevuoden puolella, mutta oikeastaan vasta nyt alkuvuodesta tajusin sen mahtavuuden. Nyt jos tekisin tuon viimevuoden listan niin TOP5:stä tuo levy löytyisi aivan varmasti. Tän vuoden listalta kuitenkin löytynee tuon levyn seuraaja, The Afterman: Descension, joka on mielestäni vielä piirun verran Ascensionia parempi.

Jatkoa odotellessa!

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 19 Maalis 2013 21:09

Risto kirjoitti:Mahtavuutta! Et tiedäkään miten piristit mun paskaa päivää. Jej! :thumbsup
Hyvä, jos onnistuin piristämään päivää.

Sivuhuomautus: Orphanin kärkikaksikkokin olis ihan kiva tietää.

Ja sitten sijat 16-13.

16. Cloudkicker: Fade

Kuva

Cloudkicker oli viime vuoden uusi löytö. Kyseessä on Ohiolaisen Ben Sharpin sooloprojekti. Raskailla kitaroilla ryyditettyä fiilistelyinstrumentaalimusaa, josta löytyy koukkuja vähän sieltä täältä. Joissain kohtaa kitarat kuulostivat aika paljon Smashing Pumpkinsin alkuaikojen kitaroilta. Heti tämän kuultuani meni kuunteluun loputkin miehen tuotokset.

TJEU: The Focus

15. Look Right Penny: Sugar Lane

Kuva

Tämä on myös viime vuoden löytöjä, josta saa kiittää Ristoa. Tämäkin menee sinne samaan nippuun Paramoren ym. kanssa, tosin tässä on kyllä aika paljon raskaampaa poljentoa. Laulaja Mariel vetää kovaa ja korkealta. Biisit ovat todella tarttuvia, mutta eivät siitä huolimatta yleensä jää päähän korvamadoiksi. Ilman Marielia tämä olisi kuitenkin aika perushuttua ja tuskin olisi listalle päässyt. Levy on siitä harvinainen, että se paranee koko ajan loppua kohti. Neljä viimeistä biisiä ovat selkeästi levyn parhaat.

TJEU: Here We Stand

14. Sara: Se keinuttaa meitä ajassa

Kuva

Saran ensimmäinen levy Narupatsaat oli niin loistava, että sen jälkeen Saran muut julkaisut ovat aina olleet jokseenkin pettymyksiä. Viime vuonna kuitenkin Kaskisten metallipumppu osui taas maaliin oikein kunnolla. En nyt sanoisi, että levy on yhtä hyvä tai parempi kuin Narupatsaat, mutta niin lähelle se pääsee, että ansaitsi paikan listallani. Saran musiikki on yhdellä sanalla sanottuna kiehtovaa.

TJEU: Vuosisata (live, koska ei muuta löytynyt)

13. Fireflight: Now

Kuva

Tää jatkaa tota "Paramoresque-sarjaa" ja on paras niistä levyistä. Myös Fireflightissa eniten mua miellyttää laulaja Dawn Michelen mahtava lauluääni. Menevää poppisrockia siis tämäkin ja toimii myös erinomaisesti sellaisena aivot narikkaan musana, eli täysin kuunneltavaa myös silloin, kun ei ihan kybällä jaksa keskittyä siihen, mitä kuuntelee.

TJEU: Prove Me Wrong
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Risto » 19 Maalis 2013 21:34

Look Right Penny! Kiva ettei mun kreisi mainoskampanja ole mennyt ihan hukkaan. ;)

Nuo muut bändit on mulle ihan tuntemattomia, mutta eiköhän ne tule tässä aikanaan tsekattua. Oon nyt jotenkin jämähtänyt tähän Flyleafiin, enkä ole vielä muita tosta ekastakaan kattauksesta kerennyt tsekkaamaan.

Avatar
Orphan
Verokarhu
Viestit: 1168
Liittynyt: 03 Loka 2011 16:00
Paikkakunta: Pori

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Orphan » 19 Maalis 2013 22:35

Zygerö kirjoitti:Sivuhuomautus: Orphanin kärkikaksikkokin olis ihan kiva tietää.
Aivan mäkin unohdin tämän ihan kokonaan. [smilie=a_doh.gif] Laitan huomenna kärkikaksikon kun näiltä koulu kiireiltäni ehdin..
Tuuli VOF:in voittoon!
One by one they all will fall.

Avatar
Orphan
Verokarhu
Viestit: 1168
Liittynyt: 03 Loka 2011 16:00
Paikkakunta: Pori

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Orphan » 21 Maalis 2013 21:51

Noniin täältä tulee loput:

2. Nicki Minaj - Pink Friday: Roman Reloaded

Kuva

Nickin toinen albumi erottuu hyvin edukseen. Tälläkin albumilla tykkään jokaisesta biisistä, mutta ehodoton suosikki on Whip It, johon en ole vielkään kyllästynyt, vaikka kyseinen kappale soi todella usein. Nickiä tulee muutenkin kuunneltua päivittäin. 5/5

1. Scooter - Music For a Big Night Out

Kuva

Scooter onnistui jälleen. Itse pidän enemmän vanhoista Scooterin kappaleista, mutta tämäkin albumi on ehdottomasti ansainnut kärkipaikan. Monipuolisuuttakin löytyy, sillä albumilta löytyy House, Hardcore, Trance ja Techno musiikkia.

Ehdoton suosikkini on 4 AM, mutta muut kappaleet eivät ole missään nimessä huonoja tai edes lähellä sitä. Toinen todella hyvä kappale on Army Of Hardcore.

Scooteria tulee kuunneltua päivittäin ja korostan vielä tätä albumia. Vaikka pidänkin vanhemmista enemmän, niin on tämä silti kuuntelemisen arvoinen albumi ehdottomasti.
Tuuli VOF:in voittoon!
One by one they all will fall.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 22 Maalis 2013 16:16

Sijat 12-9.

12. The Smashing Pumpkins: Oceania

Kuva

Pumpkins on mulle se bändi. Liian usein hajoamisen jälkeen on tuotoksiin kuitenkin saanut pettyä ja niin petyin tähänkin levyyn ensikuuntelulla. Kuuntelin kuitenkin lisää, koska kyseessä on Pumpkins ja halusin tykätä tästä. No useamman kuuntelukerran jälkeen levy paranikin koko ajan. Ei tämä missään nimessä yllä Siamese Dreamin ja Mellon Collien tasolle, mutta on kuitenkin paras Pumpkins-levy pitkään aikaan. Yhdeksänminuuttinen nimibiisikään ei tunnu sellaiselta tekemällä tehdyltä pitkältä biisiltä vaan on ehkä koko levyn hienoin biisi.

TJEU: Glissandra

11. Gojira: L'Enfant Sauvage

Kuva

Ranskan dödökukot pistävät parastaan. Tämä on paras Gojiran levy sitten ikinä. Tutustuin Gojiraan ekan kerran muistaakseni vuonna 2005 From Mars to Sirius -levyn ilmestyttyä ja sille tielle olen jäänyt. Nämä poijaat osaavat soittaa, eikä tämä levy suinkaan ole mitään perusdödömättöä alusta loppuun, vaan teknisyyttäkin löytyy. Gojiran rumpali, Mario Duplantier, on aivan maaginen jätkä paukuttamaan kannuja. Raskaamman musan ystävät, joita ei örinä häiritse, kannattaa tutustua, jos ei bändi jo ole tuttu.

TJEU: L'Enfant Sauvage

10. The End of the Ocean: In Excelsis

Kuva

Tämä on oikeastaan EP, mutta en välitä, koska on niin saatanan kova, että olis ollut rikollista jättää listan ulkopuolelle. Lisäksi tän voi kuunnella pari kertaa putkeen, niin tästä tulee 50 minuuttinen pitkäsoitto, eikä kyllä minkäänlaista toiston tunnetta tule. Kestää siis soittokertoja hyvin ja biiseistä löytää koko ajan uusia koukkuja. Löysin tämän bändin ihan vahingossa ja nyt on olleet kaikki kolme julkaisua kovassa soitossa.

TJEU: Like Honey from the Branch

9. Powder! Go Away: We Don't Know When It Has Begun, But We Know That It Will Never End

Kuva

Tähän bändiin törmäsin ihan sattumalta asioidessani bandcampissa. Tämä on venäläisen postrockpumpun toinen täyspitkä levy, joka ei ole ihan sitä perinteistä postrockia, vaan tämä on paljon kokeellisempaa musaa ja osa lokeroikin tämän experimental rockiksi. Itse en lokeroinnista pidä ja kuuntelen musiikkia musiikkina ja nämä venäläisveljet osaavat sitä tehdä. Viimeinen biisi on muuten hauskasti nimetty, File-Open-Trojan32.exe.

TJEU: 37th Parallel
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Risto » 22 Maalis 2013 16:39

Zygerö kirjoitti:Gojiran rumpali, Mario Duplantier, on aivan maaginen jätkä paukuttamaan kannuja.
Olet oikeassa ystävä hyvä!

Gojiran lisäksi nuo muut levyt on yllättäen kuuntelematta. Smashing Pumpkins noista on tietty tunnetuin, mutta en ole oikein koskaan bändin musaan innostunut. Ehkäpä tää levy tekee siihen muutoksen, who knows.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 25 Maalis 2013 14:42

Sijat 8-6.

8. Swallow the Sun: Emerald Forest and the Blackbird

Kuva

Tästä bändistä kuulin ensimmäistä kertaa BB-Jarmolta, kun hänen toivebiisinsä isoveikalta oli Swallow the Sunin eeppinen 35 minuuttia pitkä Plague of Butterflies. Kuuntelin silloin tuon teoksen ja sille tielle olen jäänyt. Yks parhaista suomalaisbäneistä kyllä ikinä. Pojat soittavat ihan pirun hienosti. Cathedral Walls biisissä on mukana Anette Olzon. Ei Swallow the Sun ole mielestäni Plague of Butterfliesin kaltaisiin sfääreihin sen koommin tai sitä ennenkään päässyt, mutta yhteenkään levyyn en ole vielä pettynyt, eikä tämä tehnyt poikkeusta. Hieno lätty kaikkinensa.

TJEU: April 14th

7. In Mourning: The Weight of Oceans

Kuva

In Mourningiin törmäsin viime vuonna YouTubessa. Aika ihme jopa, etten ollut aiemmin bändistä kuullut, koska kuitenkin tätä "svedudödöä" on tullut kuunneltua aika laajalla skaalalla. In Mourning yhdistää hienosti progea raskaaseen poljentoonsa. Olin todella positiivisesti yllättynyt tästä levystä ja samalla meni myös aiemmat julkaisut kuunteluun. Kyllä ne ruåttalaiset osaa.

TJEU: The Drowning Sun

6. Red Room Cinema: Apsis

Kuva

Jälleen uusi tuttavuus viime vuodelta ja muistaakseni YouTubesta tämänkin bongasin. Tämä on niin fiilismusaa, ettei oo tosikaan. Floridan poijjaat osuivat tällä lätyllä meikäläisen musahermoon. Kaunista, voimakasta ja tunnelmallista instrumentaalirockia. Etenkin levyn kaks viimeistä biisiä ovat silkkaa neroutta.

TJEU: White Arrows
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 28 Maalis 2013 13:17

Sijat 5-3.

5. The Best Pessimist: Love Is...

Kuva

Tämän bändin bongasin bandcampista ja rakastuin heti. Tai ei tätä nyt bändiksi voi kutsua, kun kyseessä on vaan yksi ukko Ukrainasta. Best Pessimist yhdistelee upeasti eteerisiä ambient-soundeja, kitaroita ja pianoa. Kerrassaan mahtavaa fiilistelymusaa.

TJEU: The Most Cold Winter

4. If These Trees Could Talk: Red Forest

Kuva

Tutustuin ITTCT:hen muistaakseni 2007, jolloin heiltä ei ollut ilmestynyt kuin omaa nimeä kantava EP. Pari vuotta sen jälkeen ilmestyi eka täyspitkä Above the Earth, Below the Sky, joka oli hieno, mutta aika epätasainen levy. Tässä levyssä ei tuosta epätasaisuudesta ole enää jälkeäkään. Tämä levy pompsahti listalla ylöspäin jokaisen kuuntelukerran jälkeen. Mä en osaa oikein kuvailla tätä levyä mitenkään muuten, kuin että se on mahtava. Multiple eargasms.

TJEU: They Speak with Knives

3. Caspian: Waking Season

Kuva

Caspianilta on tottunut jo odottamaan loistavaa levyä The Four Treesin ja Tertian jälkeen. Siltikin pääsi hieman yllättämään, kuinka paljon tästä levystä pidin. Levyä pystyi ennen julkaisua kuuntlemaan streamina bändin kotisivuilta viikon ajan ja valehtelematta kuuntelin levyn läpi viikon jokaisena päivänä vähintään kaksi kertaa, joskus jopa kymmenen. Tältä levyltä löytyy myös yksi koko viime vuoden suosikkikappaleistani, Halls of the Summer.

TJEU: Long the Desert Mile
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Orphan
Verokarhu
Viestit: 1168
Liittynyt: 03 Loka 2011 16:00
Paikkakunta: Pori

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Orphan » 28 Maalis 2013 14:06

Pakko sanoa tähän väliin, että joko kuuntelen ihan erilaista musiikkia kuin Zygerö, tai sitten mulla ei vaan ole yhtään sivistystä musiikin suhteen, kun tiedän ehkä kaksi noista bändeistä. :scratch
Tuuli VOF:in voittoon!
One by one they all will fall.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 28 Maalis 2013 14:23

^Veikkaisin ekaa vaihtoehtoa. Mä oon sun listalta kuunnellut neljä levyä (PMMP, Goulding, Del Rey ja Florence) ja loput jää varmaan kuuntelemattakin. Musiikkimakuja on monia ja vaikka omani onkin aika laaja, niin nämä vuoden listat tuntuu omalta osalta kuitenkin olemaan aika post rock- ja metallipainotteisia.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Mardis » 28 Maalis 2013 14:42

No itehän tiedän Zygen 20-3 -sijoilta tasan yhden bändin, Saran. Enkä siitäkään pidä. [smilie=a_tongue.gif] Ja Nimetön taitaa olla ainut tuttu noilta jämäsijoilta. Peili & Kuuleeko kukaan -kipaleet on kummatkin hyviä tältä bändiltä, mutta en oo sen enempää tutustunut. Pitäis ehkä.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Risto » 28 Maalis 2013 16:39

Mä olen pitänyt omaa musiikkimakuani suht laajana, mut kyllä tää Zygerön listaus on räjäyttänyt mun mielen. Näistä parista viimeisimmästä postauksesta ainoastaan Swallow the Sun ja Caspian on tuttuja bändejä ja nekin oikeastaan vain nimeltä. Mitään biisejä ei niiltä kyllä tule mieleen.

Mut joo. Eiköhän sieltä ainakin yksi tuttu levy ole vielä tulossa. Uskoisin näin.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 03 Huhti 2013 14:22

Ja sitten kaksi parasta.

2. Toundra: (III)

Kuva

Toundra oli mulle, post-whatever-musiikin suurkuluttajalle täysin tuntematon suuruus, kunnes huomasin viime vuoden puolella YouTubesta suositusten joukosta tämän koko albumin ja kliketiklik ja olin kuin puulla päähän lyöty. Bändi meni saman tien suosikkibändien joukkoon ja kuuntelin tuon levyn tuubin kautta varmaan seittemän kertaa putkeen. Ainoa vika, joka levyssä on, on se, että se on harmittavan lyhyt.

TJEU: Espírita

1. Between the Buried and Me: The Parallax II - Future Sequence

Kuva

Ei mulla riitä sanat tämän levyn kuvailemiseen. Selkiesistä se kaikki lähti vuonna 2005. Ihan kuin musiikki olisi keksitty uudestaan. Menin heti kuuntelemaan koko Alaska-levyn. Siitä lähtien BTBAM onkin ollut yksi ehdottomista lempibändeistäni. Kun Colors ilmestyi 2007 ajattelin, ettei se mitenkään voi päästä Alaskan tasolle, mutta väärässä olin. Colors on kokonaisuutena jopa Alaskaa parempi levy. The Great Misdirect ja Hypersleep Dialogues jatkoivat vankalla linjalla tajuntani räjäyttämistä, mutta viime vuoden Future Sequence sai mut vielä enemmän sekaisin. Tämä on oikeasti ihan täydellinen levy. Ei tältä mielestäni löydy yksittäistä biisiä, joka olisi Selkiesin veroinen vieläkään, mutta tämä levy pitääkin kuunnella kokonaan, aina. Jos BTBAM tästä vielä parantaa seuraavalla levyllä, niin musta tulee varmaan kliseisiä ylistyssanoja suoltava peruna, jos en sellainen jo ole. Näiden jamppojen neroudella ei tunnu olevan mitään rajoja.

TJEU: Koko levy

----

Siinäpä se lista oli. Ykkönen ja kakkonen olivat ihan selkeitä valintoja alusta lähtien, mutta noita sijoja 3-20 pitikin miettiä pitkään ja hartaasti, enkä tiedä vieläkään, olenko niihin ihan tyytyväinen. Toivottavasti edes jotain viihdytti listani lukeminen ja varmaan huomasitte, että en mä osaa musiikista mitään kirjottaa. Mä vaan kuuntelen sitä helvetin sujuvasti lähes musatyylistä riippumatta. Sitten voikin jo aloittaa tän vuoden puolella ilmestyneisiin julkaisuihin tutustumisen, jotta ens vuoden lista ei tule vasta kesän korvilla.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Risto » 03 Huhti 2013 17:07

En yllättynyt tuosta ykkössijasta. Onhan toi aivan käsittämättömän upea levy, ei siitä mihinkään pääse.

Tuo Toundra on mulle ihan tuntematon tapaus. Pitänee sekin tsekkailla tässä kunhan jossain vaiheessa kerkiän. Tänä vuonna julkaistut levyt soi niin tiuhaan tahtiin, että ei meinaa noihin viimevuoden helmiin edes perehtyä. Jos se tässä pikkuhiljaa alkais hellittään, joopa joo. Uutta levyä vaan puskee joka suunnasta.

Mut Zygerölle kiitokset että listan sait aikaiseksi vaikka välillä se niin vaikeeta mukamas olikin. ;)

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Mardis » 04 Touko 2013 15:18

Marika1 kirjoitti:Multa ei listaa kyllä kantsi oottaa, sillä oon muistaakseni kuunnellut 2012 vuoden albumeita tasan kaks.
Huijasinpas teitä! Nyt oon kuunnellut kolme levyä. Ja teen listan, vaikkapa sitten Ripan vuoksi. On mulla sentäs vähän pitempi lista, kuin itse Jonksulla. Naattikaa!

---

3. Heli Kajo - Elämäsi suloisin virhe

Image

Albumi ei kyllä sisällä pelkästään hyviä biisejä, jotkut on huonoja jopa. Enkä niitä jaksa kuunnella koskaan. Pääsyynä tämän levyn listalle pääsyyn onkin se, että tästä ei tulisi vielä lyhyempi. Mutta jotkut biisit iskee kovaa, ja pidän Helin herkästä äänestä. Erottuu sillä aika kivasti edukseen näin Suomi-tasolla, vaikka tämmösiä juuri riittää Suomessa vaikka muille jaettavaksi. Levy voisi kuitenkin olla paljon parempi, kokonaisuudessaan.

Suosikit levyltä: Barcelona, Jos mä kuolen nuorena, Elämäsi suloisin virhe.

2. Marina And The Diamonds - Electra Heart

Kuva

Tämä on tosi hyvä albumi. Tällä levyllä ei niitä kuuluisia huonoja biisejä ole. Marina on upea tummahkon äänensä kanssa. Erottuu todellakin edukseen musamaailmassa. Olen tosin aikas kylläinen tähän tuotokseen jo, mutta mitäs kulutin sen niin nopiaa. Ei se albumin syy oo! Ja varmasti joskus kulutan uudelleen. Onneksi tämä ketju on olemassa, sillä ilman tätä en olisi välttämättä koskaan tutustunut tähän. Tullen seuraamaan tätä neitokaista jatkossakin.

Suosikit levyltä: Homewrecker, Lies, Radioactive, Valley Of The Dolls, Primadonna, Power & Control.

How To Be A Heartbreaker saattaa kuulua albumiin, en ole varma, jos kuuluu, on yksi suosikeista.

...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...

Luulitte jo saavanne tietää kaikkein parhaimman. Hähähää. :twisted: Sen julkistaminen kestänee jopa huomiseen saakka. Sherlockit varmasti tietävätkin, mitä on tulossa, eikä tarvitse olla edes välttämättä sellainen. Koittakaa kuitenkin pysyä housuissanne.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 04 Touko 2013 15:37

Marika1 kirjoitti:Huijasinpas teitä! Nyt oon kuunnellut kolme levyä. Ja teen listan, vaikkapa sitten Ripan vuoksi. On mulla sentäs vähän pitempi lista, kuin itse Jonksulla. Naattikaa!
Saanks mä kysyy, et mikä tarve sul on nostaa mut melkein jokaseen keskusteluun? O.o joo mä ymmärrän, et tykkäät musta ja huomio on välillä ihan kivaa, mut joku raja sentäs. Ei mua nyt koko ajan tarvi huomioida enkä mä nyt mikään jumala ole, et tarvii kutsua "itse Jonksu"ksi.

Se, että miks mul oli vaan kaks levyä, johtuu siitä, että mä todella harvoin kuuntelen kokonaisia albumeita. Eihän mun kannata pitkiä listoja tehdä, jos en koko albumia oo kuunnellu. :D Niistäkin, mitä oon kuunnellu nii ihan hyvin voi olla, ettei ne vaa oo ollu tykeimpiä. Nyt tänä vuonna oon jo muutaman kuunnellu ja niistä on tasan yks noussu yli muiden, joka on tän listauksen arvoinen.

Vois ehkä keskittyä siihen oman listan tekemiseen, eikä verrata miten paljon muut on kuunnellu. Made my point, meen pois.
That damn fox!

Kuva

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Mardis » 04 Touko 2013 15:47

Sen piti olla mukahauska läppä, teit itse siitä mörön. :) Ja ehkä otin sut esiin sen takia, että oon itse samanlainen: en kuuntele levyjä paljoakaan. Saat kysyä aivan vapaasti mitä haluat, mutta mielestäni en sua ole eniten nostanut täällä esille, mutta aivan miten vaan. Se on eri asia, jos tuolla Ylläpito-alueella huutelen (mm.) sun viestien perään. Sos sitä meinasit.

Tätä Jonksua mä kai sitten kaipasin. :D Sitä varten tietty tähän kommasit, koska toivoin ärhäkän Jonksun paluuta. Hups, nimi mainittu.

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Sihi » 04 Touko 2013 17:16

Edit: Ja tämä viimeinenkin keskustelu olisi voitu käydä yksityisesti ilman että ketjuihin tulee turhia viestejä.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Mardis » 04 Touko 2013 23:23

Pientä lisäystä Marina And The Diamondsiin: Artisti tuli tutuksi jonkun tv-mainoksen, kappaleen I'm Not A Robot kautta. Siinä se kertosäe kuulosti taivaalliselta, mutta jälkikäteen JuuTuubista kuunneltuna se ei ole iskenyt aivan samaan tahtiin. Oonkin useasti miettinyt, oliko se joku nopeatahtinen remix siitä, kun juuri se hidastempoisuus vähän mättää biisissä. Kuka näistä tietää. Parempi sinkku joka tapauksessa ekalta levyltä kuin Hollywood.

Ootte kuitenkin niin pirun uteliaita tai ei-Sherlockkeja, että josko mä jo tänään paljastaisin sen... sen!

...


...


...


...


...


...


...


...


...


...


...


...


...


...


...


...


...


...


...


...

Ääh, en mä jaksa.


...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

Jaksanpas!


...


...


...


...


...


...


...


...


...


...


Vuoden 2012 Virallinen The Best Album Is...

...



...




...





...






...







...








...









....


P!nk - The Truth About Love

Image

Ensikuulemalta helkatin tylsä albumi. Olin silloin toki kuunnellut jo kolme julkaistua sinkkua, mitkä välissä vähän piristivät. Mutta yleensähän se menee näin mun kohdalla, että parhaimmat biisit eivät aluksi kuulostaa miltään. Olin varma, etten tulisi sanomaan tätä 4. levyä (I'm Not Dead) paremmaksi, mutta taitaa sittenkin sen tosi niukasti voittaa. Tykitystä alusta loppuun, pari vähän heikompaa biisiä välissä, mutta ei kaikki voi olla suosikkeja.

Oon aivan rakastunut P!nkiin, suosikkiartisti tällä hetkellä. :Love: Ja on kyllä juurtunut ikisuosikkeihin tässä samalla. Britney silti for eväh!!1 Kaikki siis alkoi kipaleesta Just Give Me A Reason, minkä myötä innostuin kuuntelemaan P!nkiä taukoamatta. Ja uuh, se kannatti. Vielä ei ole kyllästyminen kummittelemassa, vaikka arviolta tämä on kestänyt jo kuukautisen (hihii!) verran. Oonkin tosin kuunnellut laajasti koko tuotantoa, mutta uusia biisejä riittäisi vieläkin ekoilta levyiltä paljon. Olen kuitenkin melkein varma, että uudempi P!nk on parempaa, eikä se siksi houkuta samalla lailla.

On tämä selvähkösti parempi 2. sijalla olevaa, mutta molemmat menevät kyllä parhaitten albumeiden evöh joukkoon. Merkittävä syy siihen toki on varmasti sekin, että kuuntelen näitä niin vähän.

Yritän hillitysti luetella, en takaa mitään! Eli parhaimmat biisit albumilta: Try, Just Give Me A Reason, How Come You're Not Here, Slut Like You, Walk Of Shame, Here Comes The Weekend*, Where Did The Beat Go?, Is This Thing On?, My Singnature Move, Timebomb, The King Is Dead But The Queen Is Alive, Bream Me Up.

Vähän meni ehkä yli. Anteeksi. Ei pygee mithään.

*Ehkäpä se kaikkein paras. :love61: Siinä on Eminemkin!

Kuten huomasitte, oon erittäin huono kommentoimaan näitä albumeita laajasti. Pakkopullana pitää keksiä äänille jotain sävyjä yms. :D Toivottavasti tykkäsitte jännityksen luomisesta! Tai no... en yllättyisi, jos ne olisi kohta editoitu pois.

P.S. Oon erittäin tuohtunut, ellette arvanneet 1. sijalla olevaa.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vuoden 2012 tykeimmät albumit!

Viesti Kirjoittaja Risto » 05 Touko 2013 09:48

Kiva että Marika1 jaksoi listansa tänne laittaa vaikka se aika lyhyt olikin. Mut hei, oon mä sentäs yhen levyn tuolta listalta kuunnellu eli tuon Heli Kajon lätyn. Jebadijou!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”