American Idol, X Factor & Voice (USA, UK)

Seuraatko tosi-tv-sarjoja? Keskustelua kaikista realityistä!
Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: American Idol & X Factor USA

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 11 Joulu 2012 21:49

I'm a believer biisistä tulee aina mieleen väkisin Shrek; ei iske pikkupoikien laulamana.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: American Idol & X Factor USA

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 11 Joulu 2012 21:54

Tämän päivän perusteella laittaisin tällaisen järjestyksen:

1.CeCe Frey
2.Diamond White
3.Tate Stevens
4.Paige Thomas
5.Emblem3
6.Carly Rose Sonenclar
7.Fifth Harmony
8.Vino Alan

Jumbo on ihan selvä, ja se on Vino.
Tällä kertaa Carly oli aika paha pettymys, vaikka loistava äänihän tytöllä onkin.
CeCe on suosikkini eikä siitä mihinkään pääse!

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: American Idol & X Factor USA

Viesti Kirjoittaja knocker » 11 Joulu 2012 21:57

Tuli sitten ekaa kertaa katsottua näiden esitykset. En aio kehua muita, kuin Carly Rosea. Itse sovituksesta en ihan kauheesti tykännyt, mutta tytön ääni. :thumbsup
CeCe oli jopa nolo.
a walking disaster

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: American Idol & X Factor USA

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 11 Joulu 2012 22:04

Vino oli kyllä aika huono tänään ja tuskin on enää seuraavassa tuloslähetyksessä se kolmanneksi eniten ääniä saanut. Veikkaisin jopa, että voi olla vaarassa pudota. Paige ei esittänyt mitään ihmeellistä, joten hänen taival taitaa päättyä tähän. Myös Fifth Harmony voi olla pulassa. Tate on mun mielestäni se, joka on joka kerta ihan samanlainen, mutta tuo kantri kun vaan iskee jenkkeihin, niin eiköhän mies taas löydä itsensä kärkikaksikosta. Carly Rose oli mun mielestäni tänäänkin erinomainen ja saattaa uusia ykköspaikkansa viime viikolta. Emblem3 on kyllä hyvä, mutta kyllä mäkin hieman tuota biisivalintaa ihmettelin. CeCe oli tarpeeksi hyvä, ettei hänen todennäköisesti tarvitse putoamisesta huolehtia viime viikkoisen jälkeen. Diamond oli ihan jees.

1. Carly Rose Sonenclar
2. Diamond White
3. Tate Stevens
4. Emblem3
5. Fifth Harmony
6. Vino Alan
7. CeCe Frey
8. Paige Thomas
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: American Idol & X Factor USA

Viesti Kirjoittaja sandman » 11 Joulu 2012 22:05

Mielestäni Carly Rose Sonenclar, Emblem3 ja Tate Stevens ovat ammattitaidoltaan omaa luokkaansa, ja heidän kesken voitto varmaan tullaan ratkaisemaan. Itse en country musiikista hirveästi tykkää, mutta onhan Tate mahtava esiintyjä sekä persoona.

Vino Alania ja Cece Freyta pidän lähimpinä putoaja kanditaatteina.

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: American Idol & X Factor USA

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 11 Joulu 2012 22:06

Paige petrasi tänään hyvin, enkä haluaisikaan hänen putoavan vielä. Ykkönen oli kyllä Carly, vaikka loppu meni enemmän huutamiseksi kuin laulamiseksi. Pudotukseen Vino Alan (todella tylsä) ja Emblem3/Fifth harmony. Tate Stevens saisi myös pudota, mutta ei tuu tapahtumaan.

Juontajatkin paranee kisan edetessä. :) Ohjelman parasta viihdettä on kumminkin Simonin ja Demin kiistelyt.

Ja tuosta ikärajasta. Toisaalta on ihan ok, että teinejäkin on mukana: he todennäköisesti haluavat sinne itse ja vanhemmat tukevat heitä. Taitojen puolesta kisa on todellakin heidän paikkansa. Toisaalta taas... onko se sitten liian rankkaa. Veikkaan, että joillekin on ja joillekin ei. Toivottavasti taustatuki on kunnossa (kenellä tahansa kuka voittaa), kun laulajan ura ja julkisuudet ilot sekä surut tulevat vastaan. Ehkä on liiallista kukkahattuilua kumminkin: teineistä heikot lenkit ovat karsiutuneet jo.
You know nothing.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: American Idol & X Factor USA

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 11 Joulu 2012 22:12

Sekin on yksi syy miksi en tykkää että teinejä on mukana, etten mene takuuseen siitä onko se kovin tasapuolista. Teinit on vielä suurin osa viattomia, naiiveja ja rakastettavia, ja heitä äänestää varmasti moni helläsydäminen ihminen. Sitten näistä teineistä tulee jotain lapsitähtiä eikä ketään kiinnosta heidän laulunsa enää muutaman vuoden päästä!
Kaksikymppiset taas ei ole enää äidillisiä tunteita herättäviä, mutta heidät on helpompi ottaa tosissaan kun jonkun 13-vuotiaan.

Ehkä ajattelen eri tavalla kun muut ja kukaan ei oikeasti äänestä ketään iän takia, mutta itse en osaisi suhtautua jos Suomen laulukisoihin alkaisi tulemaan yläasteikäisiä jotka kilpailisivat kolmekymppisten kanssa samassa kisassa.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: American Idol & X Factor USA

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 11 Joulu 2012 22:17

orgasmienkeli kirjoitti:Ehkä ajattelen eri tavalla kun muut ja kukaan ei oikeasti äänestä ketään iän takia, mutta itse en osaisi suhtautua jos Suomen laulukisoihin alkaisi tulemaan yläasteikäisiä jotka kilpailisivat kolmekymppisten kanssa samassa kisassa.
Et oo sitten vissii Talentia kattellu. Siellähän on jopa alle kymmenvuotiaita. (No ei oo pelkkä laulukisa joo, paitsi että välillä tuppaa melkein olemaan.)
Ancalagon kirjoitti:Paige petrasi tänään hyvin, enkä haluaisikaan hänen putoavan vielä.
No petras vähän joo, mutta ei mielestäni riittävästi. Olen hieman yllättynyt, jos Paige ei ole se, joka tippuu suoraan.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: American Idol & X Factor USA

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 11 Joulu 2012 22:22

Zygerö kirjoitti:
orgasmienkeli kirjoitti:Ehkä ajattelen eri tavalla kun muut ja kukaan ei oikeasti äänestä ketään iän takia, mutta itse en osaisi suhtautua jos Suomen laulukisoihin alkaisi tulemaan yläasteikäisiä jotka kilpailisivat kolmekymppisten kanssa samassa kisassa.
Et oo sitten vissii Talentia kattellu. Siellähän on jopa alle kymmenvuotiaita. (No ei oo pelkkä laulukisa joo, paitsi että välillä tuppaa melkein olemaan.)
Olen katsonut, ikävä kyllä. Ja hermo meni kun jotkut söpöt pikkulapset pääsivät finaaliin kun vaan vetivät jotain epämääräistä tanssia.
Tottakai se ilo on kiva suoda pikkulapselle, mutta jotkut menivät silti liian helpolla pitkälle.

Väittääkö joku ettei suhtaudu lapsikilpailijaan eri tavalla kun aikuiseen?

Avatar
Reilulaksatiivi
VIP-vieras
Viestit: 879
Liittynyt: 14 Syys 2009 22:16

Re: American Idol & X Factor USA

Viesti Kirjoittaja Reilulaksatiivi » 11 Joulu 2012 22:32

Täytyy olla samaa mieltä niiden kanssa jotka pitivät Vinon esitystä päivän tylsimpänä tai heikoimpana. Tate Stevens tarjosi juuri sitä mitä oli odottettavissa ja esitys varmaankin jälleen kerran kolahti kantri faneihin siinä määrin että Tete jatkaa kisassa.

Diamond ei kylläkään mielestäni kovinkaan paljon ja hienosti lavalla tanssahdellut vaikka tuomarit tansimisesta häntä kehui, mutta itse laulusuoritus oli ihan hyvä vaikka ei nyt mitään WOW efektiä saanut aikaseksi.
Cece oli oikeastaan aika hyvä, poweria oli laulussa ja muutamat R&B tyyppiset "lirutukset " onnistui hyvin ja kuulosti hyvältä. Esityksessä ei kylläkään jäänyt yhtään taka-alalle vaikka jengiä ja rekfisiittaa oli paljon.

Carly oli teknisesti ja suoritusvarmuudeltaan paras ja ylivoimaisesti laulamisen osalta lahjakkain. Carly voi kuitenkin olla liian hyvä eli sellainen joka pärjää parhaiten juuri tämän kaltaisissa kisoissa, mutta ei ehkä läheskään niin hyvin artistina kilpailun jälkeen.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: American Idol & X Factor USA

Viesti Kirjoittaja knocker » 11 Joulu 2012 22:43

orgasmienkeli kirjoitti:
Olen katsonut, ikävä kyllä. Ja hermo meni kun jotkut söpöt pikkulapset pääsivät finaaliin kun vaan vetivät jotain epämääräistä tanssia.
Tottakai se ilo on kiva suoda pikkulapselle, mutta jotkut menivät silti liian helpolla pitkälle.

Väittääkö joku ettei suhtaudu lapsikilpailijaan eri tavalla kun aikuiseen?
Tossa lienee syy, miksen Talentiin ole koskaan osannut mieltyä niin, että jaksaisin sitä seurata enää yhtään. Liian sekalaista seurakuntaa mun makuun ja koko formaatin saisi poistaa maailmasta.

Mä suhtaudun näissä laulukilpailuissa lapsiin siinä mielessä eri tavalla, että mua säälittää vitusti, kun joku pikkulapsi (kuten viimeksi Beatrice) putoaa ja menee säpäleiksi ainakin joksikin aikaa.
16 v. on jo sen verran kypsempi, että ottaa haasteena ja yrittää myöhemmin uudelleen, jos siltä tuntuu.
a walking disaster

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: American Idol & X Factor USA

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 11 Joulu 2012 22:44

orgasmienkeli kirjoitti:Väittääkö joku ettei suhtaudu lapsikilpailijaan eri tavalla kun aikuiseen?
Kyllä mä väitän. Tosin välillä en jaksa jotain kakaraa, mutta en mä välillä jaksa jotain kuuskymppistäkään. Yleensähän nuo nuoret kilpailijat tuppaavat olemaan ylihypetettyjä, vaikka taidoiltaan olisivatkin keskinkertaisia, mutta tässä formaatissa en tuota ole ainakaan huomannut.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: American Idol & X Factor USA

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 11 Joulu 2012 22:47

Olen kyllä knockerin kanssa samaa mieltä. Itse ihan suoraan voin myöntää, että säälin enemmän näitä pikkuteinejä jotka putoavat!
Toki vanhemmatkin kilpailijat ottavat usein raskaasti putoamisensa, mutta lapsen kohdalla sympatiani on paljon suurempi.

Talent on kyllä paska formaatti, eikä sitä kautta yleensä tule sellaista menestyjää joka kiinnostaisi myöhemmin ketään. Vai käykö joku katsomassa jotain jodlaus-esitystä kisan jälkeen? :imrgreen:

Sanoisin että tenavatähtikisat erikseen ja nämä X-Factorit erikseen, mutta kunhan nyt ei vaan Voiceen aleta ottaa alle 15-vuotiaita.

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: American Idol & X Factor USA

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 12 Joulu 2012 10:45

Zygerö kirjoitti:
Ancalagon kirjoitti:Paige petrasi tänään hyvin, enkä haluaisikaan hänen putoavan vielä.
No petras vähän joo, mutta ei mielestäni riittävästi. Olen hieman yllättynyt, jos Paige ei ole se, joka tippuu suoraan.
Niin, Paige on kyllä putoamisvaarassa. Näistä kahdeksasta finalistista viisi on täysin turvassa tuloslähetyksessä. Heihin kuuluvat varmasti Carly ja Tate. Diamondin nimeäisin kanssa jatkoon menijäksi.

CeCe saa lisä-ääniä viime viikon putoamisuhan jälkeen, mutta riittääkö se enää, kun on näin vähän jäljellä? Emblem3 on sijoittunut Fifth Harmonyn yläpuolelle, joten tyttöviisikko voi olla putoamisuhan alla. Ja Vino: on ollut aina kolmas, mutta viimeisin oli huono esitys. Rankaiseeko Amerikka vai äänestääkö katsojat esityksestä huolimatta?

Kolme viimeisen joukossa on siis mielestäni Fifth Harmony ja kaksi kolmikosta Paige, CeCe ja Vino. Vinolla on tukenaan aikaisempi menestys ja CeCellä lisä-äänet, joten Paige on heikoilla. Valitettavasti.
You know nothing.

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: American Idol & X Factor USA

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 14 Joulu 2012 21:05

Ihan ei mennyt oma spekulointi kohdalleen. Paige joutui lähtemään suoraan (harmillista, pidin kumminkin hänen viime esityksestään). Vino Alan sekä Diamond White lauloivat kilpaa ja tuomarit pudottivat heistä Vinon, onneksi. Mikäköhän oli Vinon alkuperäinen kappalevalinta? Mitä jos L.A. ei olisi vaihtanutkaan kappaletta? No, tämä mies oli porukan huonoin ja onneksi tuomaritkin näkivät sen. Diamondia en osannut veikata vähiten ääneitä saaneiden joukkoon. Fifth Harmony ja CeCe olivat sijoissa 4. ja 5. joten he voivat olla pulassa ensi viikolla.

Putoaakos ensi viikolla yksi vai kaksi? Kai tässä jossain vaiheessa siirrytään yksittäisiin pudotuksiin finaaliin lähestyessä?
You know nothing.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: American Idol & X Factor USA

Viesti Kirjoittaja knocker » 14 Joulu 2012 21:17

Olihan tuolla nyt huonompiakin, kuin nuo kaksi. Sama juttu, kuin Suomessakin, että näissä ei pistä rahaa likoon sellaiset, joilla on yhtään musiikkimakua.
Fifth Harmonyn veikkaan saaneen säälipisteitä, tehtiinhän tuosta isoisän kuolemasta melkoinen numero.
a walking disaster

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: American Idol & X Factor USA

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 14 Joulu 2012 22:51

Ancalagon kirjoitti:Putoaakos ensi viikolla yksi vai kaksi? Kai tässä jossain vaiheessa siirrytään yksittäisiin pudotuksiin finaaliin lähestyessä?
Veikkaisin, että ens viikolla putoaa vielä kaks, mutta se selviää varmuudella sitten, kun seuraava ohjelma tulee.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Scherzy
Kanavajohtaja
Viestit: 3821
Liittynyt: 15 Elo 2009 22:49

Re: American Idol & X Factor USA

Viesti Kirjoittaja Scherzy » 14 Joulu 2012 23:55

Zygerö kirjoitti:
Ancalagon kirjoitti:Putoaakos ensi viikolla yksi vai kaksi? Kai tässä jossain vaiheessa siirrytään yksittäisiin pudotuksiin finaaliin lähestyessä?
Veikkaisin, että ens viikolla putoaa vielä kaks, mutta se selviää varmuudella sitten, kun seuraava ohjelma tulee.
Ensiviikollakin putoaa 2. Sitten kun kilpailijoita on 4 on semifinaali jossa putoaa yksi, ja 3 viimeistä ovat finalisteja :)

Avatar
jetta
Uimavalvoja
Viestit: 416
Liittynyt: 08 Syys 2011 17:41

Re: American Idol & X Factor USA

Viesti Kirjoittaja jetta » 15 Joulu 2012 18:31

Enpäs ole tätäkään paljoa seurannut, eli kaikki mielipiteet on vaan tämän jakson esitysten perusteella.

Paigen ei olisi kuulunut tippua, oli paljon parempi esitys kuin Vinolla tai Diamond Whitella. Jälkimmäinen olisi voinut tippua Paigen sijasta. Diamond aloitti hyvin, mutta kun tanssijat tuli kuvioon, ne mun mielestä varasti sen shown ja tytön laulu jäi vähän "taka-alalle". Vinolla biisivalinta oli huono ja esitys oli laimea, eli en ihmettele tippumista. Fifth Harmony oli myös aika tylsähkö ja samassa kohtaa seisominen koko biisin ajan teki siitä sitäkin tylsemmän.

Tate ja Emblem3 olivat molemmat ihan OK, tosta biisistä vaan aina tulee mieleen Shrek, kuten joku muukin jo sanoi. CeCella on hyvä ääni, mutta persoonana en pidä yhtään. Parhain oli Carly Rose. Mahtava ääni noin nuorella.
what even is reality? who knows? we don't even know if we're in this room. we could be in a turtle's dream in outer space.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: American Idol & X Factor USA

Viesti Kirjoittaja knocker » 18 Joulu 2012 22:16

Ei tää porukka mitään huipputasoa kyllä ole. Carly Rose mielestäni paras tänäänkin. Yllättäin tykkäsin myös Emblem3:sta, etenkin kun vasta nyt kuulin että ovat vain 15v. Kyllä noi pojat listoille vielä nousee monesti.
CeCe:stä en pitänyt yhtään, asennekin jotenkin ylimielisen oloinen. Tatella taas ensimmäinen biisivalinta oli huono, laulakoon katria vaan. Diamond ehkä on nyt se, joka joutaisi pudota. Fifth Harmony oli nyt vähän parempi, kuin viimeksi.
Ja tuomareista sen verran, että Demi käyttäytyi tosi lapsellisesti.
a walking disaster

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: American Idol & X Factor USA

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 18 Joulu 2012 22:21

Olen kyllä lukenut jostain että Emblem3:n pojat on iältään 16, 19 ja 20, eli kukaan ei todellakaan ole 15, eikä ne edes ole saman ikäisiä. :D

CeCe oli aivan ihana tässä(kin) jaksossa. Tykkään äänestä, asenteesta, ulkonäöstä ja kaikesta! :Love:
Enkä todellakaan haluaisi CeCen mitään kantria vetävän. Enemmän listahittikamaa todellakin, kun tuollainen hottiskin on. ;)

Demi Lovato oli todellakin ala-arvoinen. Emblem3:n pojat sai sympatiat täältä suunnalta kun joutuivat kuuntelemaan Demin ärsyttäviä kommentteja!

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: American Idol & X Factor USA

Viesti Kirjoittaja knocker » 18 Joulu 2012 22:27

orgasmienkeli kirjoitti:Olen kyllä lukenut jostain että Emblem3:n pojat on iältään 16, 19 ja 20, eli kukaan ei todellakaan ole 15, eikä ne edes ole saman ikäisiä. :D

CeCe oli aivan ihana tässä(kin) jaksossa. Tykkään äänestä, asenteesta, ulkonäöstä ja kaikesta! :Love:
Enkä todellakaan haluaisi CeCen mitään kantria vetävän. Enemmän listahittikamaa todellakin, kun tuollainen hottiskin on. ;)
Ohjelmassa sanottiin, että juuri täyttivät 16. Ehkä kuuntelin huonosti tai jotain muuta.
Ja toivottavasti et mun sanoja tajunnut väärin, en mäkään kantrista CeCen kohdalla puhunut, vaan Taten.
a walking disaster

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tosi-tv”