Fobiat

Tule kertomaan enemmän itsestäsi.

Onko sinulla fobioita?

Aikmofobia, terävien ja pistävien esineiden kammo
3
2%
Akluofobia, pimeän pelko
7
5%
Akrofobia, korkeiden paikkojen kammo
21
14%
Antropofobia, ihmispelko
4
3%
Araknofobia, hämähäkkikammo
13
8%
Aviofobia, lentopelko
3
2%
Basillofobia, mikrobikammo
2
1%
Bogyfobia, peikkojen ja demonien pelko
2
1%
Brontofobia, ukkosen pelko
3
2%
Fasmofobia, kummitusten pelko
6
4%
Glossofobia, julkisen esiintymisen pelko, ”ramppikuume”
15
10%
Gymnofobia, alastomuuden pelko
2
1%
Hemofobia, verikammo
3
2%
Hydrofobia, vesikammo
1
1%
Iatrofobia, lääkäripelko
3
2%
Klaustrofobia, ahtaiden paikkojen kammo
23
15%
Musofobia, hiirikammo
2
1%
Nekrofobia, kuoleman ja kuolleiden kammo
7
5%
Neofobia, kaiken uuden kammo
1
1%
Ofidiofobia, käärmekammo
8
5%
Oftalmofobia, tuijotetuksi tulemisen pelko
2
1%
Ornitofobia, lintukammo
0
Ei ääniä
Sfeksofobia, ampiaiskammo
10
6%
Joku muu, mikä?
11
7%
Ei ole mitään fobiaa
3
2%
 
Ääniä yhteensä: 155

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 31 Loka 2007 00:37

clouseau kirjoitti:
kieran kirjoitti: :oops: Itse kun aikoinani katselin ringin ekaa kertaa niin vedin kaikki mahdolliset töpselit telkkareista irti ettei vaan se samara pääse tänne :oops:
Lisää fobioita!
Samara tai lada tai mikä vaan pääsee töllöstä ulos vaikka töspeli ois irti seinästä! Voin kertoo, fakta.

Ite joskus muokkailin paria valokuvaa niin että naamat oli leffasta tutulla tavalla kieroutuneita. Kerran sitten kauan myöhemmin (kännispäissää :oops: ) kattelin joitain kuvia ja ku etee poksahti kyseiset muokkaukset olin hetken ällistyksen ja kummastuksen tilassa.. hetki siinä meni ennenku tajusin missä mentii. En kehittäny foobiaa kuiteskaa.

Avatar
clouseau
Käsikirjoittaja
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Marras 2006 23:28
Paikkakunta: Knum

Viesti Kirjoittaja clouseau » 31 Loka 2007 00:39

tuusannuuska kirjoitti:
clouseau kirjoitti:Tämä keskustelu lähentelee psykedeelisiä piirteitä. Huomenna on kaunis syysaamu, asukkaat ovat vielä elossa ja meillä on paljon raportoitavaa. Pelot, fobiat ja kammokuvat katoavat kun ne kohtaa reippain mielin. Ei tarvii lääkkeitä.
Jostain sitä juttua pitää repiä kun diktaattori on niin iltauninen.
E: Yleistä mielipidettä kunnioittaen vaihdoin avani takaisin Yrjö Örveliksi, hetken huumassa se oli kaamea hämähäkki.
Jee, nyt voin mennä nukkumaan rauhallisin mielin kun tiedän, että näytöltäni ei ainakaan hyppele hämähäkkejä kimppuun!
Revitty juttu on ollut aika hauskaa!

Edellinen kommentti ei siis dissaa fobioita, ehkä niistä tilittäminen foorumilla auttaa niiden poistamisessa. Hope sou.

Avatar
Hedgehog
Jebou
Viestit: 2705
Liittynyt: 29 Elo 2006 16:17

Viesti Kirjoittaja Hedgehog » 31 Loka 2007 01:04

tuusannuuska kirjoitti:Jee, nyt voin mennä nukkumaan rauhallisin mielin kun tiedän, että näytöltäni ei ainakaan hyppele hämähäkkejä kimppuun!
Muistithan kuitenkin tarkastaa ettei seinäkellojen takaa löydy mitään kutsumattomia vieraita?
http://www.myconfinedspace.com/2007/05/20/clock-spider/

Avatar
othellina
Vaihtoasukas
Viestit: 320
Liittynyt: 03 Syys 2007 13:27

Viesti Kirjoittaja othellina » 31 Loka 2007 01:35

Hedgehog kirjoitti:Muistithan kuitenkin tarkastaa ettei seinäkellojen takaa löydy mitään kutsumattomia vieraita?
http://www.myconfinedspace.com/2007/05/20/clock-spider/
Aiai. :bidmouth: / :scared: / :bidmouth: / :scared: no kumpi se on, päätä jo

Kuvateksti: Jumalani, tarvitsisin liekinheittäjän tai hieman sontaa
Mä vedän kännit ku pääsen täältä! Sauli mietti omaa talosta lähtöään Subtv:n Uutisarkisto 15.10.2007

Avatar
zilipippuri
Taivaan iskä
Viestit: 4476
Liittynyt: 25 Elo 2006 18:55

Viesti Kirjoittaja zilipippuri » 31 Loka 2007 21:58

Punde kirjoitti:
clouseau kirjoitti:
kieran kirjoitti: :oops: Itse kun aikoinani katselin ringin ekaa kertaa niin vedin kaikki mahdolliset töpselit telkkareista irti ettei vaan se samara pääse tänne :oops:
Lisää fobioita!
Samara tai lada tai mikä vaan pääsee töllöstä ulos vaikka töspeli ois irti seinästä! Voin kertoo, fakta.
Juuri näin meinasin kirjoittaa, muttei tarvii ku Pundsukka oli sen jo tehnyt :thumbsup .
Pakko kuitenkin jatkaa tätä [smilie=offtopic.gif] ;)

P.s. aika söpö toi kellontaushämppi :lol:

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Spencer » 29 Kesä 2011 01:24

Mielenkiintoinen keskustelu fobioista tuli vastaan siivotessa vanhoja ketjuja. Ansaitsee oman aiheen. Tein samalla myös äänestyksen, otin mukaan yleisimpiä fobioita. Onko kenelläkään minkään sortin fobiaa?
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja knocker » 29 Kesä 2011 23:55

Onhan noita fobioita näköjään pilvin pimein. Mutta missä menee fobian raja? Minä saan vilun- ja inhonväristyksiä joka ikisestä sitterisontiaisesta, mutta jos sellainen eksyy sisään, saatan sen elossa pihalle tavalla taikka toisella. Ampiaiset ja hämyt mukaanlukien. Ja varmaan skorpioonitkin menis samoin omaa terveyttä uhaten.
Sitten joku demoni- tai kummitusfobia. Jos herään jalka sängyn ulkopuolella, niin se on pakko vetäistä peiton alle välittömästi. Siis jalka. Mutten kuitenkaan nukkumaan mennessä tarkista, mitä olioita sängyn alla on.
a walking disaster

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Spencer » 01 Heinä 2011 18:40

knocker kirjoitti:Onhan noita fobioita näköjään pilvin pimein. Mutta missä menee fobian raja?
Jos pelko on normaalia/tavallista vahvempi.


Itselläni on kaksi fobiaa, kuolemanpelko ja ampiaspelko.

Kuolema pelottaa, enkä ole vielä kolmeakymmentäkään. En tiedä helpottaako sitten, kun saa entistä enemmän elämää elettyä ja haaveet toteutettua.

Noloa tunnustaa, mutta pelkään ampiaisia. Saatan jopa ottaa muutaman juoksuaskeleen, jos nuo saatanan kätyrit tulevat tarpeeksi lähelle. Allerginen en ole, se tästä vielä puuttuisi. Mitään kömpelöitä kimalaisia en pelkää tai muitakaan ötököitä, ampiaisia ainoastaan.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Punde » 01 Heinä 2011 19:26

Onneks en pelkää ampiaisia, muuten olisin jo pystyttämässä telttaa tonne pihanurmelle. Ahkeria otuksia ovat, ikkunan vieressä oleva pesä saanu päivän aikana uuden ulkokerroksen ja pari-kolme senttiä lisää läpimittaa! Alkaa olee jo kymmensenttinen pallukka reilun metrin päässä siitä missä pää lepää tyynyllä ku tossa loikoilen...

Hyönteisverkon sentään kävin ostamassa, vielä kun tää helle helpottais ni jaksais asentaaki sen :P

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 02 Heinä 2011 00:23

Ei ole ilmennyt fobioita. En mä nyt ampiaisista tykkää, enkä myöskään mielelläni ryömi ahtaaseen pimeään tilaan, josta en tiedä poispääsyä. Fobiaksi en noita kuitenkaan lue, koska esim. ampiaisten kohdalla mä olen yleensä se, joka niitä ei juokse karkuun, vaan kylmäverisesti nirhaan kaverin vaikka sitten sormieni väliin, jos ei muuta ole käsillä. Siis yleensä en edes tapa niitä ainakaan ulkotiloissa, jos ei vieressä olijat sitä halua.

Ehkä lähinnä fobiaa olisi tuollainen ahdas ja pimeä tunneli, jonka läpi ei pääse, vaan sieltä pitäisi tulla sitten peruuttamalla takaisin.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 25 Elo 2011 01:00

Korkeet ja ahtaat paikat hirvittää aika paljon! Jos satun olee vaikka kerrostalon 5.kerroksen parvekkeella, niin ei pysty nojaamaan kaiteeseen! Ja maailmanpyörä on pelottavin laite Lintsillä :D

Punkit yms on myös peloissa, mutta en rajota elämääni näistä minkään pelon takia.
Ehkä joku yksinäisyyden pelko tai oman ittensä "virheellisyyden" pelko (eli epävarmuudet omaan itteen liittyen) on ne jotka eniten vaikuttaa siihen mitä teen!

Avatar
Mary
Mökkiläinen
Viestit: 219
Liittynyt: 01 Elo 2011 17:39
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Mary » 25 Elo 2011 20:16

Korkeiden ja ahtaiden paikkojen kammo on. Onneksi en joudu usein sellaisiin tilanteisiin. Ihmeen hyvin uskallan mennä kuitenkin hissiin, jos ei ole paljon ihmisiä tai huvipuistoissakin uskallan olla härveleissä, jokka lentää. Jos vaa muistan pitää silmät kiinni.
Myös kuolemaa pelkään. En niinkään kuolleita. Ramppikuumekin mulle tulee helposti. Pelkään esiintymistä. Selvinpäin. ;D
Mutta minä olen ja elän ja hengitän.

Avatar
lotta383
BB-talon päällikkö
Viestit: 1917
Liittynyt: 07 Marras 2008 14:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja lotta383 » 25 Elo 2011 22:54

Mulla on suljetun paikan kammo. En sanois että se on ahtaan paikan kammo, mutta ruksasin sen nyt kuitenkin. Ahdas paikka on ok jos tiedän hallitsevani tilanteen, mutta suljettu paikka josta en tiedä koska pääsen pois, loppuuko happi, tai jos ulos ei näy... ikkunattomat hissit on aika kauheita paikkoja. Vähän auttaa jos on rakoja joista näkyy sinne toiselle puolelle [smilie=a_teeth.gif]

Myös muutama muu kammo on..

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Sihi » 26 Elo 2011 08:57

Lievä ahtaanpaikankammo.
Siis jos pitäisi ryömiä esim jossain luolassa niin pienessä tilassa että juuri ja juuri mahtuu läpi.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
JVDS
Jebou
Viestit: 2680
Liittynyt: 20 Syys 2007 16:47
Paikkakunta: Pori

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja JVDS » 27 Syys 2011 22:20

Olenko ainoa tällä foorumilla, jolla on lentopelko? WTC-iskut eivät ole siihen vaikuttaneet. Se on tullut paljon ennen niitä. Pienenä poikana olin lentokoneessa menossa etelänmatkalle, jolloin jouduimme kovaan turbulenssiin. Kone heittelehti miten sattuu, ja pidin tiukasti kiinni tuolini käsinojista monen muun matkustajan jonottaessa WC:hen oksentamaan.

Näin pitkään painajaisia lentämisestä. Luulin sen helpottavan iän myötä, mutta on käynyt pikemminkin päinvastoin. Onneksi en ole joutunut matkustamaan lentokoneella nyt viiteen vuoteen. Ehkä tässäkin tapauksessa tulisi ottaa rohkeasti härkää sarvista, mutta en voi lentopelolleni mitään.

Tavallaan aika ironista, sillä olen ex-lentäjän poika. Lähes sankari siis itsekin. :D
Suosikit: Lintsi (BB1), Kaarlo (BB2), Naikou (BB3/BB6), Johan (BB4), Sami (BB5), Janica (BB7) & Jouko (BB8)

Inhokit: Iina (BB1), Mira (BB2), Kadi (BB3), Manta (BB4), Tuija (BB5), Marika (BB6), Annika (BB7) & Teija (BB8)

maumiu
Alejandro
Viestit: 1855
Liittynyt: 27 Elo 2010 00:18

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja maumiu » 24 Loka 2011 22:08

Pimeänpelko, hämähäkkien pelko, korkeat ja ahtaat paikat, ramppikuume, kaikenlaisten ötököiden kammo nyt ainakin..
All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
- Walt Disney

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 24 Loka 2011 23:02

Noista ei mitään, mutta jonkinasteinen agorafobia voi löytyä.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 24 Loka 2011 23:42

Korkeiden ja ahtaiden paikkojen kammo. Lisäksi lentopelko, jos sitä voi fobiaksi sanoa.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
Dorothy
Jumalan ruoska
Viestit: 9295
Liittynyt: 25 Helmi 2005 13:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Dorothy » 25 Loka 2011 00:07

Mulla on aika paha pyrofobia eli tulikammo.
En pysty sytyttämään tulitikkua, en pysty istumaan ruokapöydässä jos mun edessä on kynttilä, en voisi ikinä kuvitellakaan sytyttäväni takkaa tai puusaunaa.. Sytkärinkin käyttö tuottaa vaikeuksia. Pidän kuitenkin paljon tuikkukynttilöistä ja jos haluan sellaisen sytyttää, sen tulee olla kipon pohjalla ja sytytyksessä käytän sellaista pitkäpiippuista sytytintä, ihailen sitä sitten kauempaa.
Pahimpia mulle on tulitikut, pitkät pöytäkynttilät, tähtisädetikut ja ilotulitteet.
you've got the dream but not the drive

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 25 Loka 2011 00:30

Mul on lievä ahtaanpaikankammo... enkä myöskään kyl tykkää pimeistä paikoista joista ei oo ulospääsyä eikä tiiä mitä tapahtuu, mut esim on ihan mukavaa ajaa autoa pimeällä.
That damn fox!

Kuva

Avatar
Wicker Man
Isoveli
Viestit: 3359
Liittynyt: 07 Heinä 2011 22:27

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Wicker Man » 25 Loka 2011 00:34

Tuosta puuttuu Hammaslääkärikammo (mikälie onkaan virallinen nimi). Hammaslääkäri on ainoa asia, mihin AINA kammoan mennä. Aina jotain sanomista tulee, vaikka on omasta mielestä niin hyvässä kunnossa :victorianfalls:

Avatar
Scherzy
Kanavajohtaja
Viestit: 3821
Liittynyt: 15 Elo 2009 22:49

Re: Fobiat

Viesti Kirjoittaja Scherzy » 25 Loka 2011 00:37

Itse pelkään erittäin paljon käärmeitä ja korkeita paikkojakin aika paljon. Inhoan myös pimeää, varsinkin ulkona.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Äänestykset ja gallupit”