Mitä kieliä puhut?

Tule kertomaan enemmän itsestäsi.

Mitä kieliä puhut?

Suomi
102
28%
Ruotsi
64
18%
Englanti
99
28%
Saksa
32
9%
Ranska
13
4%
Espanja
15
4%
Italia
3
1%
Venäjä
10
3%
Viro
2
1%
Japani
2
1%
Kiina
4
1%
Saame
2
1%
Joku muu, mikä?
12
3%
 
Ääniä yhteensä: 360

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä kieliä puhut?

Viesti Kirjoittaja knocker » 18 Helmi 2012 01:02

Vetämide veritätyde vesittäyde? Velleäpede? Veyksesyde vementtiinsede.
a walking disaster

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Mitä kieliä puhut?

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 18 Helmi 2012 01:30

knocker kirjoitti:Vetämide veritätyde vesittäyde? Velleäpede? Veyksesyde vementtiinsede.
Sama suomeksi, kiitos?
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mitä kieliä puhut?

Viesti Kirjoittaja Mour » 18 Helmi 2012 14:23

Suomi on äidinkieli. Ruotsilla ja englannilla pärjään, saksaa ja espanjaa olen lukenut ja ymmärrän paremmin kuulemaani kuin itse tuotan juttua niillä kahdella kielellä.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kielitaito?

Viesti Kirjoittaja Risto » 10 Heinä 2013 21:36

Risto kirjoitti:Suomea ja englantia erittäin hyvin. Ruotsia jotenkuten.
Ärsyttävää kun en jaksanut koulussa kunnolla opiskella ruotsia, koska tässä viimeviikkoina siitä olis taas ollut kivasti hyötyä kun ollut sukulaisia käymässä sieltäpäin maailmaa. Aikuisten kanssa nyt tulee hyvin juttuun, kun ne puhuu suomea (ja heidän puolisonsa englantia), mut lasten kanssa on vähän nihkeetä kun ne mongertaa vaan sitä ruotsia ja vielä niin saatanan kovaa vauhtia. Aika hyvin ymmärrän jos hitaasti puhutaan, mut en semmosessa konekivääritulituksessa pysy perässä. Tosin tuskinpa mä niille mitään puhuisin vaikka ne osaiskin suomea, koska lapset.

Mut ois se kiva osata puhua ruotsia muutenki ku kännissä.

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Mitä kieliä puhut?

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 11 Heinä 2013 00:42

^ Käske niitä kakruja mongertamaan englantia jos eivät kerran suomea osaa. Tai sitten Seppo Rädyn asennetta peliin: "suomella on pärjättävä."
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
scorchio
Käsikirjoittaja
Viestit: 954
Liittynyt: 31 Elo 2009 00:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä kieliä puhut?

Viesti Kirjoittaja scorchio » 11 Heinä 2013 13:42

Helvata, scorchio pääsee kerrankin pätemään [smilie=a_tongue.gif] ! Kumartakaa luuserit [smilie=a_teeth.gif] !

suomi: äidinkieli

enkku: hyvä tai siis kelpaa mulle
ranska: hyvä tai siis kelpaa mulle, ranskikset ei välillä vaan jymmärrä :bidmouth:
venäjä: harashoo, njet ponimai sano vjenäläinen (noihin kieliin on tullut panostettua)

kiina: tyydyttävä (tähän satsaan nyt, ponnistelen, että oppisin edes puhumaan kohtalaisesti)
saksa: tyydyttävä ausbeimitnachzeitvonzu
italia: auttavasti, elekielellä loput. Jo pelkällä keskisormella pääsee Italiassa melko pitkälle. Putkaan ainakin pääsee pohtimaan, että jo roomalaisten aikaan tässä oli varmasti vankila...

japani: alkeet, en tiedä jaksanko panostaa enempään.

Espanjan haluan vielä ottaa haltuun. Ehkä sitten joskus mummona kiikustuolissa sukkaa kutoen, mirri sylissä hyrräten Me llamo SCORCHIO!

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mitä kieliä puhut?

Viesti Kirjoittaja Risto » 11 Heinä 2013 16:51

Tirkka kirjoitti:^ Käske niitä kakruja mongertamaan englantia jos eivät kerran suomea osaa. Tai sitten Seppo Rädyn asennetta peliin: "suomella on pärjättävä."
Parempi vaan kun en puhu niille mitään, koska vihaan lapsia.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Mitä kieliä puhut?

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 11 Heinä 2013 17:41

scorchio kirjoitti:saksa: ausbeimitnachzeitvonzu
Ainut asia minkä saksasta muistaa aina, mut millä ei koskaan tee mitään. :D
That damn fox!

Kuva

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä kieliä puhut?

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 11 Heinä 2013 17:49

Missä maassa pätijä Scoortzio on koulut käyny kun ei puhu ruottia?
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
scorchio
Käsikirjoittaja
Viestit: 954
Liittynyt: 31 Elo 2009 00:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä kieliä puhut?

Viesti Kirjoittaja scorchio » 12 Heinä 2013 18:03

aadeehoovee kirjoitti:Missä maassa pätijä Scoortzio on koulut käyny kun ei puhu ruottia?
Ihan Suomessa mä peruskoulun oon käyny, joten toki olen housunpersauksia ruotsinkin tunneilla kuluttanut.

Ruotsin "taito" on scorchiolla ihan passiivista eli en sitä puhu missään, mutta pyrin esim. ruotsalaiset dekkarit lukemaan alkukielellä. Ymmärrän, mutten puhu. Joten tällä "taidolla" ei kauheasti kannata brassailla, kun suullista osaamista ei löydy. :imrgreen:

Enpä ole kyllä ko. kieltä missään tarvinnutkaan, kerran taisin etelän rannoilla auttaa erästä juopunutta naapuriamme, kun mikään muu kieli ei tuntunut menevän perille, perkele. Ja finnjäveliksi kehtasi vielä haukkua, mokoma, kaupanpäällisiksi... :king Otetaas snapsit Kustaalle, tuolle huorissa humputtelevalle, takuulla penaalin tylsimmälle kynälle!

Tänään hirttää muuten juomaputki päälle. [smilie=a_cool.gif]

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Mitä kieliä puhut?

Viesti Kirjoittaja dertsi » 14 Heinä 2013 15:33

Suomi on äidinkieli, ja englanti sujuu myös kohtuullisen hyvin. Ruotsia osaan jotenkuten, töissä sitä joudun joskus käyttämään, mutta en sanoisi, että mitenkään sujuvasti sitä puhuisin.

Saksaa olen opiskellut ala-asteelta asti enkä vieläkään osaa sitä ollenkaan. Mutta tämän vuoden alusta olen taas alkanut tehokkaammin sitä opiskella, joten ehkä kohta nähdään jo tuloksia.
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
kotikissa
VIP-vieras
Viestit: 870
Liittynyt: 01 Syys 2011 21:12
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä kieliä puhut?

Viesti Kirjoittaja kotikissa » 01 Syys 2019 10:38

suomi, saksa, englanti, ruotsi, venäjä
Saksa oli yliopistossa pääaineeni, joten sitä osaan hyvin. Englanti oli sivuaineeni, joten sitäkin osaan kohtalaisen hyvin. Sukuni (mm. äitini) on kaksikielistä (suomi & ruotsi), joten sekin sujuu hyvin. Venäjää olen opiskellut lukiossa, joten siitä osaan alkeet.
Kausi&lempparit
1.Terhi, 2. Mira, 3. Kadi, 4. Andreas & Tero, 5. Esa A., 6. Nino ja Niko N., 7. Suvi & Sebastian, 8. Iida, 9. Niko S., 10.Andte, 11. Kimmo, 12.Paula & Minna, 13. Rosa, Nina ja Markku, 14. Ville ja Laura R.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mitä kieliä puhut?

Viesti Kirjoittaja Wendla » 20 Loka 2019 09:01

Suomea tietenkin puhun, mutta se nyt ei liene tulevan yllätyksenä. Myös perusenglanti menee puhuttaessa, joskin takerrellen, sillä jännitän englanniksi puhumista. Ymmärrän myös sutkot vaikeaa englantia, mutta puheen tuottaminen ei ole minulla todellakaan ymmärryksen tasolla.
Ruotsin olen aika lahjakkaasti onnistunut unohtamaan, sitä kun en ole oikein tarvinnut missään. Rimaa hipoen pääsin vuosia sitten virkamiesruotsin läpi ja sen jälkeen en ole koskaan ruotsia puhunut.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Mitä kieliä puhut?

Viesti Kirjoittaja Marjo » 20 Loka 2019 09:58

Suomi, englanti ja ruotsi ovat sellaisia, että pystyn niillä kielillä kommunikoimaan sekä puhuen että kirjoittaen, tosin ruotsi on vähän ruosteessa käytön vähäisyyden vuoksi, mutta nopeasti se siitä elpyy kun tulee tilaisuuksia käyttää sitä.

Lisäksi osaan saksaa sen verran, että luetusta tekstistä selviää pääsisältö, ja espanjaa vähän heikommin. Kumpaakaan kieltä en pysty itse puhumaan tai kirjoittamaan ihan peruslauseita lukuunottamatta. Lisäksi olen joskus opiskellut alkeita Ranskasta, puolasta, portugalista ja viittomakielestä, mutta ne ovat valitettavasti unohtuneet lähes täysin.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä kieliä puhut?

Viesti Kirjoittaja Skygge » 20 Loka 2019 11:21

Suomea ja englantia. Ruotsia en osaa kuin muutaman sanan sieltä ja toisen täältä. Oon kyllä itseopiskellut klingonia. [smilie=a_tongue.gif] Qavan, bbplaza. Skygge 'ej fluent tlhIngan laH pejatlh.
:trollface:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Äänestykset ja gallupit”