Tupakointi

Tule kertomaan enemmän itsestäsi.

Poltatko

Säännöllisesti
37
24%
Silloin tällöin (esim. vain kännissä etc.)
27
18%
En
84
55%
Jokin muu vaihtoehto,mikä?
6
4%
 
Ääniä yhteensä: 154

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 16 Syys 2009 21:19

rauskuman kirjoitti:Kuulostaa ehks typerältä, mut itellä on aina se mielikuva et jos viskaan röökin roskikseen, niin se roskis voi alkaa palaan. :lol: Ku siel voi olla kuivia roskia.

Voi kuulostaa selittelyltä, mut ei oo.
Sen voi tumpata sammuksiin sitä ennen. Olen kyllä joskus sammuttanut pientä roskispaloa, jossa joku älypää oli heittänyt tumpin roskiin vaikka noin 5 cm päässä oli tupakkiroskis... Niitäkin alkaa onneksi olla aika paljon katukuvassa varsinkin kaupungeissa. Ja silti niitä saamarin tumppeja on kadut täynnä, saa olla tavallisen taunoa sakkia suurin osa kessuttelijoista jos ei älyä, että ne tumpit ei siitä itsekseen mihinkään katoa.

Lopuksi toki kiitos kaikille huomaavaisille tupakoitsijoille jotka eivät kärytä ruuhkaisimmissa katoksissa bussipysäkeillä ja jotka viitsivät heittää sen sammutetun tumpin roskiin.
The reason I swear so much is because fuck you.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja Punde » 16 Syys 2009 23:02

tuusannuuska kirjoitti:Lopuksi toki kiitos kaikille huomaavaisille tupakoitsijoille jotka eivät kärytä ruuhkaisimmissa katoksissa bussipysäkeillä ja jotka viitsivät heittää sen sammutetun tumpin roskiin.
Ole hyvä vaan. Meillä joillain on sentään järkeä päässä. Tuli vaan mieleen tossa dailyä kattellessa, Justiina vetää kessua tupakoimattomien välissä, ja vaikka savusta huomautetaa ni siinä vaan möllöttää ja puhaltelee savut naamalle. Vituttais tommoset tupakoijanaki, saati tupakoimattomana.

rauskuman
Vastaava tuottaja
Viestit: 3636
Liittynyt: 09 Syys 2008 01:31

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja rauskuman » 16 Syys 2009 23:12

^^ plus hymyilee kestohymyään.

Avatar
acryl
Isä Pernoo
Viestit: 3299
Liittynyt: 26 Loka 2008 08:58

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja acryl » 17 Syys 2009 18:40

Punde kirjoitti: Tuli vaan mieleen tossa dailyä kattellessa, Justiina vetää kessua tupakoimattomien välissä, ja vaikka savusta huomautetaa ni siinä vaan möllöttää ja puhaltelee savut naamalle. Vituttais tommoset tupakoijanaki, saati tupakoimattomana.
Niiiinpä, en minäkään ollenkaan ymmärrä, mikä oikeus tupakoitsijalla on puhaltaa savut toisten silmille, eihän saa sylkeäkään toista kohti.
Minusta se on ihan sama asia.
Syöpi hauki sammakonkin selän suuren uituansa,
naipi mies pahankin vaimon viikon ilman oltuansa.

Avatar
Jolanne
Jebou
Viestit: 2600
Liittynyt: 17 Syys 2007 17:10
Paikkakunta: Lahti

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja Jolanne » 18 Syys 2009 06:29

En polta. Liian kallis harrastus.
You're not bored, you're boring.

fallout
Nevahööd
Viestit: 28
Liittynyt: 13 Marras 2009 19:12

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja fallout » 20 Marras 2009 20:28

Mies ei polta. Mies juo. Elikkä ei, en polta. :)

Avatar
Xanten
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1360
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:07

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja Xanten » 20 Marras 2009 22:46

Poltan säännöllisesti, n. 30 savuketta päivässä. Alkoholin kanssa enemmänkin. Savukkeet pääosin ulkomailta tuotuja. Ylensä ostan 10 kartonkia kerralla, riippuen maasta ja hintatasosta, Venäjä,Viro,Ukraina,Kreikka, Kanaria halvimmasta päästä.

Avatar
kalleh
Päivystävä meribiologi
Viestit: 645
Liittynyt: 05 Marras 2008 19:19
Paikkakunta: Kotka

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja kalleh » 20 Marras 2009 23:25

Humalassa tulee polteltua. Intissä ollessa meni se aski päivässä ja muutama viikko intin loppumisen jälkeenkin tuli tottumuksesta polteltua muutama tupakka päivässä. Onneksi sai sitten lopetettua. Eihän puolen vuoden päivittäisestä polttamisesta ainakaan itselleni mitään fyysisiä vieroitusoireita tullut, vaikka kyllä sitä tupakkaa tekee välillä mieli vieläkin. Ei kuitenkaan mitään tarvetta polttaa, välillä se vain maistuu hyvältä (välillä menee tupakka viikossa, joskus pari ja joskus ei yhtään).
Cool. Cool, cool, cool.

Avatar
zero
Mökkiläinen
Viestit: 243
Liittynyt: 14 Loka 2009 11:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja zero » 21 Marras 2009 00:02

Epäsäännöllisen säännöllisesti... Joskus tuli poltettua päivittäin, mutta nykyään harvemmin. Sillon ku siltä tuntuu. Juomassa ollessa sitä kyllä sitte meneeki.

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 21 Marras 2009 01:01

En polta. Lähipiirissä kun on tullut seurattua BB5-Jelenan tasoista nikotiiniaddiktiota, niin ei ole ollut minkäänlaista halua edes kokeilla. Ennemmin varmaan ottaisin Raksupoksun/BB4-Nikon k****n suuhun kuin tupakan.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
kivahanna
Mökkiläinen
Viestit: 236
Liittynyt: 14 Syys 2010 19:26
Paikkakunta: jossai Korsos niinku

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja kivahanna » 29 Elo 2011 23:03

En polta. Tämä asia tuli mieleen, kun BB taas alkaa ja siellä on selvästi tupakkaporukka ja muut.

Minun äitini on poltellut vähän ja epäsäännöllisesti, mutta polttaa nyt eläkkeellä. Kaverini on ruvennut tupakoimaan hiljattain 30-vuotiaana. Ei se aina teininä ala. Enkä minäkään voi vannoa, etten saattaisi siihen tapaan vielä sortua. Polttelin joskus viikon ajan, kun oli Bulgarian Sofiassa ja siellä se "kuului asiaan". Kaikki tupakoivat.
Onnea voittajille ja kaikkea hyvää niille, jotka eivät voittaneet.

Avatar
JVDS
Jebou
Viestit: 2680
Liittynyt: 20 Syys 2007 16:47
Paikkakunta: Pori

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja JVDS » 29 Elo 2011 23:09

En polta. Armeijassa kerran sorruin maistamaan nopeasti tupakkaa baari-illan päätteeksi. Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta. Terveys ja rahat siinä vain menee. En suosittele.
Suosikit: Lintsi (BB1), Kaarlo (BB2), Naikou (BB3/BB6), Johan (BB4), Sami (BB5), Janica (BB7) & Jouko (BB8)

Inhokit: Iina (BB1), Mira (BB2), Kadi (BB3), Manta (BB4), Tuija (BB5), Marika (BB6), Annika (BB7) & Teija (BB8)

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 30 Elo 2011 01:33

Ei oo varaa polttaa, eikä rööki oo edes hyvää :td

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 30 Elo 2011 01:38

Mä poltin joskus. Ei oikeastaan ollut mitään syytä polttaa. En saanut tupakoinnista mitään kicksejä, joten lopetin. Olin kännipolttajana vuosia, mutta lopetin senkin. Sikareita poltan, kun haluan. Harvoin haluan kuitenkaan. Tupakkaakin voisin polttaa, jos joskus siihen ilmenisi jokin syy.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Mary
Mökkiläinen
Viestit: 219
Liittynyt: 01 Elo 2011 17:39
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja Mary » 30 Elo 2011 17:30

En polta. Joskus teininä kokeilin yli vuoden, mutta loppu. Sitten olin välillä passiivinen tupakoitsija. Tosin oon välillä nytlin, kun oon miehen tai muiden seurassa ulkona.
Mutta minä olen ja elän ja hengitän.

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 30 Elo 2011 18:43

En tupakoi enkä ole koskaan edes maistanut. Joskus olen miettinyt miltä se tuntuisi, mutta epäilen, että voisin jäädä nopeastikin koukkuun. Helpommalla pääsen, kun en kokeile. Kukaan läheisistä kavereistakaan ei tupakoi, poikakaveri oli jonkun sortin bilepolttaja, mutta vähentänyt ainakin silloin kun minä olen paikalla :D Rahalle löytyy kyllä muutakin turhaa käyttöä.
You know nothing.

maumiu
Alejandro
Viestit: 1855
Liittynyt: 27 Elo 2010 00:18

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja maumiu » 24 Loka 2011 22:23

Olen polttanut säännöllisesti n. 6 vuotta, poikkeuksena silloin kun olen kipeä niin en polta, ei tee silloin edes tupakkaa mieli.
All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
- Walt Disney

Avatar
Mimosa83
Sveitsi
Viestit: 94
Liittynyt: 20 Syys 2011 07:52

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja Mimosa83 » 24 Loka 2011 22:30

Nuorempana ehdin polttaa 8 vuotta, mutta nyt jo lähes 5 vuotta oon ollut polttamatta. Lopettaminen oli ehdottomasti paras päätökseni ikinä. Eikä ollut ees vaikeeta, kun sitä oikeesti halus.

joel
Nevahööd
Viestit: 28
Liittynyt: 16 Loka 2011 14:10

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja joel » 24 Loka 2011 23:15

Poltamme molemmat savukkeita, sisällä omassa kodissamme. Ilmastointi on todella hyvä. Kesällä hyvällä säällä myös parvekkeella.

Savukkeet ostamme muualta kuin Suomesta, sen työ suo.

Avatar
David Mills
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2177
Liittynyt: 29 Elo 2005 17:51

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja David Mills » 24 Loka 2011 23:18

Milloin WWF alkaa suojella tupakoitsijoita?

Itse en muuten polta ja enkä ole polttanut kuin vesipiipulla makutupakkeja pari kertaa.

Avatar
Dorothy
Jumalan ruoska
Viestit: 9295
Liittynyt: 25 Helmi 2005 13:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja Dorothy » 22 Marras 2011 11:04

En polta. Olen elämäni aikana polttanut kaksi tupakkaa ja yhden sikarin, nekin kännissä.
you've got the dream but not the drive

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: Tupakointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 22 Marras 2011 12:29

En polta.

Kännitupakoitsin joskus täysi-ikäiseksi tultuani satunnaisesti baareissa kaverien seuraksi näiden omasta aloitteestaan tarjoamia röökejä ja pikkusikareita silloin kun se vielä oli sallittua ihan pöydissä. Ajattelin, että samapa tuo, kun tarjotaan ja joudun kuitenkin passiivisesti kaikkien käryt vetämään henkeen samassa tilassa ja pöydässä istuessani. Mutta kovin paljon tuota ei tullut harrastettua ja sekin jäi sitten tyystin pois kun "oikeat" tupakoitsijat ahdistettiin koppeihin ja ajettiin ulos pakkaseen, viimaan ja räntään. Eipä huvittanut seurata perässä.

Alaikäisenä en ole vetänyt röökin röökiä - en nähnyt sellaista nurkan takana piilokörssittelyä millään tavalla mielekkääksi - enkä myöskään koskaan ole itse ostanut askin askia, saati pumminut keneltäkään tupakan tupakkaa omasta aloitteestani.

Mutta tavallaan kyllä vähän kaipaan sitä hämyistä "paheellista" tupakantuoksuista baari-ilmapiiriä, jota ei enää ole, vaikka en nyt enää kovin usein baareissa juoksekaan ja vaikka olikin hiton tympeää että vaatteet haisivat aina ulkona vietetyn illan jälkeen - ja vaikka tupakointi (ja etenkin tupakkateollisuus) onkin perseestä. (Ja joo, olen läheltä seurannut sellaista ihmistä, joka kuoli tupakoinnin seurauksena vähintään 20 vuotta ennen aikojaan keuhkosyöpään ja joutui loppuajat kitumaan heikkovointisena pyörätuolissa kipupumpun kanssa. Sellaista kohtaloa ei toivoisi kenellekään ja kaikkein viimeksi itselle.)

Eniten kyllä nykyään säälittävät sellaiset tuttavat, jotka eivät voi olla kuin varttitunnin kerrallaan sisällä muiden seurassa, kun taas pitää mennä tuonne viimaan ja hyhmään vetämään yksi. Jotenkin tuntuu siltä, että sellaisen riippuvuuden täytyy kahlita elämää vähän liikaakin, kun aina ajatus ja puhe ja tekeminen keskeytyy 15 minuutin välein siihen pakonomaiseen pihalla ravaamiseen.

En voisi kuvitella seurustelevani tai asuvani yhdessä säännöllisesti polttelevan ihmisen kanssa jo pelkästään siitäkin syystä, että en halua sitten myöhemmin sivusta seurata sitä keuhkosyöpä-kipupumppuloppua... mutta myös muista syistä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Äänestykset ja gallupit”