Netti & Kaapeli 24/7

Keskustelua liittyen Suomen kuudenteen Big Brotheriin.
Vastaa Viestiin
Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Netti & Kaapeli 24/7

Viesti Kirjoittaja Evalds » 19 Elo 2010 15:58

Tirkka kirjoitti:Toivottavasti Tuusis, Evalds sun muut ketkä ovat empineet malttavat olla hankkimatta 24/7:aa tällä kertaa. Pysykää vahvoina, veljet ja siskot! ;)
Tiukalla on, myönnetään, Maikkari nakkas tarjouksella, koskien nettiä.

Se mikä nyt eniten kiikasta on kasvava epäluulo asukkaista, meinaan nääs kun noi ennakkoklipit ja sun muut ennakkomainokset eivät kyllä ole tuottaneet yhtään ahaa-elämystä.

Ei tarvita kuin yksi vähäkään kiinnostava asukas niin MTV3 ja Räiskäleen firma saa TAAS mun rahani. Tuo sunnuntain ohjelma on suuntaa antava.

Big plan on tämä: Katotaaan eka muutama päivä koosteita/extraa jne, (viikko?) jospa sinne tulee todellakin uutta värinää ja sitten vasta ostetaan 24/7.

Mutta olen heikko :oops:

Muxy
Toukka
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Heinä 2010 13:51

Re: Netti & Kaapeli 24/7

Viesti Kirjoittaja Muxy » 19 Elo 2010 16:47

Kun noita kanavia selaa löytyy kyllä monta kanavaa kuten joku pöllönen ja myllymikälie jossa vaan soitetaan humppaa ja näytetään mainoksia 24/7. En ymmärrä miten tämmösille on sitten kanavapaikka annettu.

Avatar
jyrtam
Merirosvo
Viestit: 1290
Liittynyt: 12 Loka 2005 05:18
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Netti & Kaapeli 24/7

Viesti Kirjoittaja jyrtam » 19 Elo 2010 16:49

sjoku kirjoitti:Mullakaan ei näy vielä mitään listalla. Tilasin kaapeliin dna:n kautta, ja olen tehnyt kanavahaut uusiksi moneen kertaan, mutta ainakaan vielä ei mitään näy. Toivottavasti nyt kumminkin ennen tiistaita.
Welholla (vai dna:ko tämä on nykyään) BB 24/7 ilmestyi kanavalistaan tänään.
Huoh. Maailma olisi niin paljon parempi paikka ilman ihmisiä. (Mika Viljanen)

Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Re: Netti & Kaapeli 24/7

Viesti Kirjoittaja realityfan » 19 Elo 2010 17:32

Muxy kirjoitti:Kun noita kanavia selaa löytyy kyllä monta kanavaa kuten joku pöllönen ja myllymikälie jossa vaan soitetaan humppaa ja näytetään mainoksia 24/7. En ymmärrä miten tämmösille on sitten kanavapaikka annettu.
Samaa olen ihmetellyt jo kauan omassa pienessä päässäni, ei voi käsittää miten tv-kanava kaistaa tuhlataan tuolle lähetteelle. Voisi hyvin dumpata radiokanava puolelle.
jondrs kirjoitti:Montakohan kautta pitää vielä odotella, että 24/7 saa katseltua antennitalouksistakin???
Ja kuinka kauan odotetaan kunnes bb-lähete saadaan satelliittilevitykseen?

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Netti & Kaapeli 24/7

Viesti Kirjoittaja Evalds » 19 Elo 2010 17:37

Noita hiton iskelmäkanavia olen itsekin ihmetellyt, en ole ostanut korttia ja ei ole kaapelia, mutta noita roskakanavia piisaa, ja en usko että tuottavat senttiäkään.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Netti & Kaapeli 24/7

Viesti Kirjoittaja Punde » 19 Elo 2010 18:07

Joensuun Elisan kaapelissa tutulla kanavapaikalla 31 BB 24/7. Ei tartten edes kanavahakua tehdä, oli ihan ittekseen löytäny sinne. Tai liekö poistunu ollenkaan, mut nimi ainakin muuttui lyhyemmäks viime vuodesta.

Avatar
minttuli
Verokarhu
Viestit: 1172
Liittynyt: 07 Elo 2006 15:54
Paikkakunta: Kemi

Re: Netti & Kaapeli 24/7

Viesti Kirjoittaja minttuli » 19 Elo 2010 19:01

Soneran kaapeli ei edelleenkään löydä kanavaa.... varmaan 5 vititys yritys.

Avatar
James
BB-talon ylijumala
Viestit: 4830
Liittynyt: 31 Elo 2008 18:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Netti & Kaapeli 24/7

Viesti Kirjoittaja James » 19 Elo 2010 19:14

BuZu kirjoitti:Olen ihmetellyt jo useampana kautena, että jos kerran kaapelissa on riittävästi kapasiteettia, niin miksi sinne on tarjolla vain DC1-kanava?

Voisivat hyvin myydä kaikki 6 kanavaa myös kaapeliin, hinnoittelu voisi olla esim. xxx €/kanava tai yyy €/kaikki 6 kanavaa.
Tämä on hyvä kysymys. Esim. UrhoTV:lläkin on 7 eri kanavaa kaapelissa, joten kyllä BB:kin voisi tarjota useampaa kameraa talosta.

Soneralta tänään hankittu 24/7, mutta kanava 31 puuttuu kokonaan listasta. Eiköhän tuo tiistaina viimeistään ala näkymään.

Avatar
mrj
BB-talon ylijumala
Viestit: 4605
Liittynyt: 28 Elo 2007 15:32

Re: Netti & Kaapeli 24/7

Viesti Kirjoittaja mrj » 19 Elo 2010 21:11

minttuli kirjoitti:Soneran kaapeli ei edelleenkään löydä kanavaa.... varmaan 5 vititys yritys.
varmaan se kanava löytyy vasta tyylii maanantaina :(
JuHu - :drink55:

Avatar
Hekku
Tuotantoassistentti
Viestit: 54
Liittynyt: 06 Heinä 2010 19:45
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Netti & Kaapeli 24/7

Viesti Kirjoittaja Hekku » 19 Elo 2010 21:15

Maxxer kirjoitti:
Hekku kirjoitti:Tekniset vaatimukset
Tekniset vaatimukset

Palvelun käyttö vaatii Silverlight -asennuksen.

Katsomon tavallisista vaatimuksista poiketen suosittelemme BB 24/7-palvelun käyttöön 2 Mb:n ADSL- tai vastaavaa internet-liittymää.

Vähimmäisvaatimuksena on 1 Mb:n ADSL-liittymä.


nii ja mulla on molemmilla koneilla toi 1mb:n liittymä ja minissä viel pitäs pärjätä tuol kylillä mokkulan varassa... jännitys tiivistyy
jos on vähintään 1mbit ADSL ja silverlight asennettu niin tuskin on ongelmia.

Mokkulat on epävarmoja ja hitaita vaikka nitä mainostetaan "jopa 21 megaa" - vasteet on suuria ja pätkimistä tapahtuu varsinkin ruuhkaisimmilla alueilla. Varminta bb-nautintoa saa varmasti piuhoja pitkin.

Itsellä tilattu sekä kaapeli etä netti. Hiton sonera vaan ei anna mitään kytky-alennuksia kanavapakettien kanssa. Täysi hinta siis kahteen kertaan. Elämä on... tai ainakin köyhästä saattaa tuntua siltä :mrgreen:
tämmösen tiedotuksen tää antaa ku testailee tuolla BB-kanavalla nopeuksia-

:|

Nykyisellä yhteydelläsi voit katsoa videolähetystä, jonka kaistanleveys on 0 kbit/s. Yhteysnopeutesi on liian alhainen videoiden katseluun..

Nettiyhteytesi nopeus on nyt noin 300 kbit/s.

mutta onhan tässä aikaa leikkiä... ei kyl hyvältä näytä ku mun pitäs n.50% BB:stä kattoo tuolla tienpäällä... :|

Avatar
Maxxer
Voittaja
Viestit: 707
Liittynyt: 22 Syys 2006 23:36
Viesti:

Re: Netti & Kaapeli 24/7

Viesti Kirjoittaja Maxxer » 19 Elo 2010 21:33

Hekku kirjoitti:
Nettiyhteytesi nopeus on nyt noin 300 kbit/s.

mutta onhan tässä aikaa leikkiä... ei kyl hyvältä näytä ku mun pitäs n.50% BB:stä kattoo tuolla tienpäällä... :|
millä yhteydellä tuon nopeuden sait? Mokkulalla?

Onko sulla joku vaihtoehtoinen yhteys? Puhuit aikaisemmin jostain 1mbit -yhteydestä? Onko se sama kuin mokkula vai tuleeko kämppään piuhoja pitkin 1 mbit yhteys mokkuloiden lisäksi?

Mokkulalla liittymän nopeus pitää luultavasti olla luokkaa 5Mbit, jotta voi toivoa katselun onnistuvan ja silloinkin ongelmia riittää ainakin jos alueella on tukiasemat ruuhkaisia.

Avatar
tarjaliisukka
Verokarhun karkoittaja
Viestit: 1205
Liittynyt: 02 Syys 2008 09:49

Re: Netti & Kaapeli 24/7

Viesti Kirjoittaja tarjaliisukka » 19 Elo 2010 22:19

Utunga kirjoitti: Silverlight oli ennakkopeloistani huolimatta yllättävän helppo tapaus; paitsi Windowsiin, myös Maciin ja Ubuntuun asentui vikkelästi ilman ongelmia. Toistaiseksi kuitenkin videoiden (noiden tarjolla olevien mainosten) pyörittäminen on kuitenkin onnistunut "ongelmitta" vain Windowsissa. Macissä videot aukeavat ainakin itselläni edelleen (kuten aiemminkin) erilliseen QuickTime-ikkunaan, eli "no change there". Ubuntussani videot eivät aukea ollenkaan, systeemi jumittaa vain totaalisesti "loading video"-kohtaan...
Joo, sama vika täällä Mac OSX:ssä. Kertokaa jos joku saa sen Silverlightin oikeasti toimimaan. Ei tässä mitään eroa entiseen ole ainakaan testiversiossa... hyvin alkaa.

E: On sittenkin eroa entiseen, koska tuon kuvan resoluutio on huomattavasti parempi kuin entisessä versiossa.
BB-koukussa jo ties monettako vuotta, tänä vuonna en seuraa 24/7:kaa, joten olen muiden lähteiden varassa. Mielenkiinnolla odotan, millainen kokemus tästä tulee.

Stobe
Intruuderi
Viestit: 260
Liittynyt: 02 Heinä 2006 00:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Netti & Kaapeli 24/7

Viesti Kirjoittaja Stobe » 19 Elo 2010 22:21

jyrtam kirjoitti:
sjoku kirjoitti:Mullakaan ei näy vielä mitään listalla. Tilasin kaapeliin dna:n kautta, ja olen tehnyt kanavahaut uusiksi moneen kertaan, mutta ainakaan vielä ei mitään näy. Toivottavasti nyt kumminkin ennen tiistaita.
Welholla (vai dna:ko tämä on nykyään) BB 24/7 ilmestyi kanavalistaan tänään.
Onko sulla jyrtam toi live tilattu? Mä olen tilannut ja kanava löytyy, mutta siellä lukee että ei käyttöoikeutta...Eiköhän se siitä tiistaiksi aukene, mutta ajattelin varmistella.

Avatar
jyrtam
Merirosvo
Viestit: 1290
Liittynyt: 12 Loka 2005 05:18
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Netti & Kaapeli 24/7

Viesti Kirjoittaja jyrtam » 19 Elo 2010 22:32

Stobe kirjoitti:
jyrtam kirjoitti:
sjoku kirjoitti:Mullakaan ei näy vielä mitään listalla. Tilasin kaapeliin dna:n kautta, ja olen tehnyt kanavahaut uusiksi moneen kertaan, mutta ainakaan vielä ei mitään näy. Toivottavasti nyt kumminkin ennen tiistaita.
Welholla (vai dna:ko tämä on nykyään) BB 24/7 ilmestyi kanavalistaan tänään.
Onko sulla jyrtam toi live tilattu? Mä olen tilannut ja kanava löytyy, mutta siellä lukee että ei käyttöoikeutta...Eiköhän se siitä tiistaiksi aukene, mutta ajattelin varmistella.

Kyllä on tilattu mutta ei näy vielä testikuvaa tms.
Huoh. Maailma olisi niin paljon parempi paikka ilman ihmisiä. (Mika Viljanen)

Avatar
Hekku
Tuotantoassistentti
Viestit: 54
Liittynyt: 06 Heinä 2010 19:45
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Netti & Kaapeli 24/7

Viesti Kirjoittaja Hekku » 19 Elo 2010 22:34

Maxxer kirjoitti:
Hekku kirjoitti:
Nettiyhteytesi nopeus on nyt noin 300 kbit/s.

mutta onhan tässä aikaa leikkiä... ei kyl hyvältä näytä ku mun pitäs n.50% BB:stä kattoo tuolla tienpäällä... :|
millä yhteydellä tuon nopeuden sait? Mokkulalla?

Onko sulla joku vaihtoehtoinen yhteys? Puhuit aikaisemmin jostain 1mbit -yhteydestä? Onko se sama kuin mokkula vai tuleeko kämppään piuhoja pitkin 1 mbit yhteys mokkuloiden lisäksi?

Mokkulalla liittymän nopeus pitää luultavasti olla luokkaa 5Mbit, jotta voi toivoa katselun onnistuvan ja silloinkin ongelmia riittää ainakin jos alueella on tukiasemat ruuhkaisia.
Lissäyksenä viel näin aamutuimaan 20,8, että meininki olis katsoa BB:tä etupäässä Hki-Vantaan Lentokentällä

Niin mulla on kaksi konetta toinen piuhoja pitkin himaan ja toinen on tämä jolla nyt kirjotan ja tässä ainakin tuntuu olevan ongelma... molemmissa se 1mbit nopeus... tässä miniläppärissä on simkortti sisällä... vastaa varmaan samaa kuin mokkula... siksi sanoin tän olevan mokkulan varassa... viime vuonna ei ollut ongelmaa katsoa BB:tä tällä miniläpällä... jopa kahta kameraa kattelin ja hyvin wörkki

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Netti & Kaapeli 24/7

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 19 Elo 2010 22:57

tarjaliisukka kirjoitti:
Utunga kirjoitti: Silverlight oli ennakkopeloistani huolimatta yllättävän helppo tapaus; paitsi Windowsiin, myös Maciin ja Ubuntuun asentui vikkelästi ilman ongelmia. Toistaiseksi kuitenkin videoiden (noiden tarjolla olevien mainosten) pyörittäminen on kuitenkin onnistunut "ongelmitta" vain Windowsissa. Macissä videot aukeavat ainakin itselläni edelleen (kuten aiemminkin) erilliseen QuickTime-ikkunaan, eli "no change there". Ubuntussani videot eivät aukea ollenkaan, systeemi jumittaa vain totaalisesti "loading video"-kohtaan...
Joo, sama vika täällä Mac OSX:ssä. Kertokaa jos joku saa sen Silverlightin oikeasti toimimaan. Ei tässä mitään eroa entiseen ole ainakaan testiversiossa... hyvin alkaa.
Macista System Requirementsit ovat Silverlight 4:lle Microsoftin mukaan seuraavat: Macintosh OS 10.4.11+ (Intel-based) ja selaimena Firefox 3 tai Safari 3 tai 4. Noilla pitäisi ilmeisesti toimia. En ole itse kokeillut, kun en Macia omista.

Linuxilla Silverlight ei toimi vaan pitää käyttää Moonlightia, joka on Novellin suunnittelema ohjelmisto. Tätäkään en ole itse kokeillut, kun ei mulla ole Linuxiakaan.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
tarjaliisukka
Verokarhun karkoittaja
Viestit: 1205
Liittynyt: 02 Syys 2008 09:49

Re: Netti & Kaapeli 24/7

Viesti Kirjoittaja tarjaliisukka » 19 Elo 2010 23:30

Macin speksit täyttyvät, vaan aukeaa uuteen ikkunaan tuo testi aina vaan.
BB-koukussa jo ties monettako vuotta, tänä vuonna en seuraa 24/7:kaa, joten olen muiden lähteiden varassa. Mielenkiinnolla odotan, millainen kokemus tästä tulee.

Avatar
AgentOrange
Toukka
Viestit: 7
Liittynyt: 17 Elo 2010 17:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Netti & Kaapeli 24/7

Viesti Kirjoittaja AgentOrange » 20 Elo 2010 07:55

Ilmeisesti Silverlight-alustalle rakennettu palvelu avataan vasta ensi viikolla.
Tuo tällä hetkellä tarjolla oleva sivu toimii edelleen vanhalla tekniikalla, ja sen takia mitään parannusta entiseen ei vielä toistaiseksi Macilla huomaa.

Ensi viikolla kaikki on paremmin. Toivottavasti.

warre1
Taivaan iskä
Viestit: 4255
Liittynyt: 20 Elo 2007 12:33

Re: Netti & Kaapeli 24/7

Viesti Kirjoittaja warre1 » 20 Elo 2010 10:10

No nyt on Soneran kaapeliinkin ilmestynyt bb-kanavapaikka.

Avatar
sjoku
Ohjaaja
Viestit: 1099
Liittynyt: 02 Syys 2008 00:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Netti & Kaapeli 24/7

Viesti Kirjoittaja sjoku » 20 Elo 2010 11:17

warre1 kirjoitti:No nyt on Soneran kaapeliinkin ilmestynyt bb-kanavapaikka.
Munkin kaapelikanavalistalleni oli nyt eilen illalla ilmestynyt bb 24/7- kanava. Eiköhän se siitä ala sitten tiistai-iltana näkymään.

Avatar
mrj
BB-talon ylijumala
Viestit: 4605
Liittynyt: 28 Elo 2007 15:32

Re: Netti & Kaapeli 24/7

Viesti Kirjoittaja mrj » 20 Elo 2010 11:54

sjoku kirjoitti:
warre1 kirjoitti:No nyt on Soneran kaapeliinkin ilmestynyt bb-kanavapaikka.
Munkin kaapelikanavalistalleni oli nyt eilen illalla ilmestynyt bb 24/7- kanava. Eiköhän se siitä ala sitten tiistai-iltana näkymään.
sama tääl, kanavahaku tuotti tulosta.
JuHu - :drink55:

Avatar
minttuli
Verokarhu
Viestit: 1172
Liittynyt: 07 Elo 2006 15:54
Paikkakunta: Kemi

Re: Netti & Kaapeli 24/7

Viesti Kirjoittaja minttuli » 20 Elo 2010 12:28

Täytyy laittaa taas hakeen .... Iskee epätoivo jos ei löyvy...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “2010”