Juonittelupeli
Juonittelupeli
JUONITTELUPELI
Ajattelin, että olisiko täällä kellään kiinnostusta juonittelupelille. Lukekaa ohjeet tarkasti, tästä voisi tulla ihan mielenkiintoista.
IDEA
Juonittelupelissä ihmiset ovat jakautuneet kahteen porukkaan; hyviksiin ja pahiksiin. Jokaisen rooli ilmoitetaan yksityisviestillä. Pahikset tietävät ketkä muut ovat pahiksia, ja voivat keskustella pelin ulkopuolella. Hyvikset eivät tiedä, ketkä ovat pahiksia, eivätkä myöskään ketkä ovat hyviksiä. Pelin tarkoitus on napata pahikset kiikkiin, ja hoitaa heidät ulos pelistä, mikä tapahtuu päivän aikana. Yksi päivä kestää tässä pelissä kolme päivää. Sen aikana pelaajat spekuloivat tässä topicissa, kuka voisi olla vihollinen, keskustelevat ja pohtivat asiaa. Myös viholliset ovat topicissa, pyrkien sekoittamaan pakkaa. Jokaisen päivän aikana pelaajat antavat äänensä sille henkilölle, ketä epäilevät eniten ja kenet haluavat ulos pelistä. Ääni annetaan näin:++ Rita. Pahiksillakin on siis äänestysoikeus päivällä, he pyrkivät lynkkaamaan viattomia ulos. Pahiksien kannattaa kuitenkin olla hyvin tarkkoja - jos kaikki äänestävät henkilöä X, voivat hyvikset tästä päätellä että Xää äänestäneet kuuluvat pahisjoukkoon. Äänensä saa myös kumota ja uusia niin monta kertaa kuin haluaa, se tapahtuu näin --Rita. Päivän lopussa pelinjohtaja, eli minä laitan tänne lynkkaysviestin, missä selviää eniten ääniä saaneen rooli - onko hän viaton vai syyllinen. Lynkatty poistuu pelistä, eikä saa enää osallistua spekulointeihin.
Tämän jälkeen koittaa yö. Yön aikana pahikset ilmoittavat pelinjohtajalle sen henkilön nimen, kenet haluavat "listiä" sinä yönä. Pahisten pelistä poistama henkilö ei saa myöskään enää osallistua peliin. Yön aikana myös erikoishahmot ilmoittavat tietonsa peliohjaajalle, erikoishahmoista lisää myöhemmin tässä viestissä.
Yö kestää yhden päivän, ja sen jälkeen koittaa uusi spekulointipäivä, jonka alussa selviää pahisten nistimä henkilö.
Jos osallistut peliin, muista aina ilmoittaa poissaoloistasi, ettei sinua poisteta pelistä epäaktiivisuuden takia!
Hyvikset voittavat pelin, jos he saavat äänestettyä kaikki pahikset ulos. Pahikset voittavat siinä vaiheessa, kun puolet pelaajista on pahiksia ja puolet hyviksiä.
ROOLIT -HYVIKSET
Nero Nero voi arvioida yhden henkilön roolin yössä. Hän lähettää pelinjohtajalle sen pelaajan nimen, jonka roolin haluaa saada tietää. Nero ei kuitenkaan saa pamauttaa päivällä pelitopicissa: "Olen rooliltani nero, ja tuo henkilö on pahis!". Jos hän saa selville yhdenkin vihollisen, voi hän yrittää vihjailla asiasta muille hyviksille varovasti, ja yrittää saada nämä lynkkaamaan vihollisen.
Jalo Jalon erikoiskyky on suojella yhtä henkilö yössä vihollisten hyökkäyksiltä. Hän lähettää yksityisviestillä pelinjohtajalle sen henkilön nimen, ketä haluaa suojella. Jos pahikset yrittävät nistiä yöllä suojeltavan henkilön, vetävät he vesiperä. Muistakaa, että jalokin saattaa vetää vesiperän, ja suojella vahingossa pahista...
Kostonhimoinen Jos muut pelaajat äänestävät kostonhimoisen ulos pelistä, tai jos pahikset hoitelevat hänet yöllä, lähtee yksi pelaajista hänen mukanaan. Kostonhimoinen saa itse valita tämän pelaajan. Hän ilmoittaa haluamansa nimen joka yö pelinjohtajalle yksityisviestillä.
Kukkahattutäti Kukkahattutädin erikoiskyky on se, että jos pahikset iskevät häneen yöllä, hän selviää ensimmäisestä hyökkäyksestä hengissä. Tämän jälkeen hänen henkilöllisyytensä kuitenkin paljastuu kaikille, ja hän on suuremmassa vaarassa kuin koskaan aiemmin, sillä jos pahikset yrittävät nistiä hänet toisen kerran, he onnistuvat. Päivä-äänestyksessä erikoiskyky ei toimi,vaan kukkahattutäti poistuu pelistä normaalisti.
Ihastuneet 1 ja 2 Ihastuneet 1 ja 2 saavat keskustella keskenään pelin ulkopuolella. He tietävät toisensa viattomiksi ja syyttömiksi. On kuitenkin synkkä totuus, että jos toinen ihastuneista äänestetään ulos, lähtee toinen perässä. Sama tapahtuu, jos pahikset listivät toisen ihastuneen. Silloin toinen menehtyy perässä, pelistä poistuen.
Syytön-syyllien Jos nero tarkistaa yön aikana syytön-syyllisen roolin, näkee hän tämän vihollisena, vaikka syytön-syyllinen onkin oikeasti syytön. Sen vuoksi nero voi helposti erehtyä siinä, että tämä hyvis onkin pahis.
Kiristäjä Kiristäjä lähettää joka yö kaksi henkilö pelinjohtajalle. Sen henkilön nimen, jonka haluaa pakottaa äänestämään jotakuta, ja sen henkilön jota hän pakottaa edellämainitun äänestämään päivällä. Yllytetty on silloin alakynnessä, koska hän ei saa kertoa kellekkään, että on pakotettuna äänestämään jotakuta.
Lisäksi pelissä on 12 normaalia hyvistä, jotka eivät omaa erikoiskykyjä, vaan yksinkertaisesti spekuloivat vihollisten henkilöllisyyttä päivällä.
PAHIKSET
Pahiksia on tässä pelissä neljä. Ben, Salar, Amanda ja Stefan. Heillä ei ole muuta erikoiskykyjä kuin pahismaisuutensa.
3.OSAPUOLI
3.osapuoli suorittaa pelin aikana omaa, salaista tehtäväänsä minkä pelinjohtaja kertoo hänelle. Hän ei siis ole hyvis eikä pahis.
MUISTA!
- Et saa paljastaa roolisasi pelissä olevalle, tai pelistä pudonnelle henkilölle! Et missää nimessä.
- Pelistä eisaa puhua ulkoisilla kanavilla. Vain ihastuneet ja pahikset saava keskustella keskenään. Pelinjohtajalle voi aina eittää kysymyksiä YV;llä.
Otan peliin mukaan 25 pelaajaa. Pelaajien on oltava aktiivisia ja innokkaita. Voit ilmoittautua tähän topiciin. Mahdollisimman pian saat tietää roolisi yksityisviestillä. Peli alkaa heti uudessa topicisa, kun kaikki pelaajat ovat kasassa. Myöhemmin julkaisten tänne pahiusten ja hyvisten opasta.
Hauskoja pelihetkiä!
Ajattelin, että olisiko täällä kellään kiinnostusta juonittelupelille. Lukekaa ohjeet tarkasti, tästä voisi tulla ihan mielenkiintoista.
IDEA
Juonittelupelissä ihmiset ovat jakautuneet kahteen porukkaan; hyviksiin ja pahiksiin. Jokaisen rooli ilmoitetaan yksityisviestillä. Pahikset tietävät ketkä muut ovat pahiksia, ja voivat keskustella pelin ulkopuolella. Hyvikset eivät tiedä, ketkä ovat pahiksia, eivätkä myöskään ketkä ovat hyviksiä. Pelin tarkoitus on napata pahikset kiikkiin, ja hoitaa heidät ulos pelistä, mikä tapahtuu päivän aikana. Yksi päivä kestää tässä pelissä kolme päivää. Sen aikana pelaajat spekuloivat tässä topicissa, kuka voisi olla vihollinen, keskustelevat ja pohtivat asiaa. Myös viholliset ovat topicissa, pyrkien sekoittamaan pakkaa. Jokaisen päivän aikana pelaajat antavat äänensä sille henkilölle, ketä epäilevät eniten ja kenet haluavat ulos pelistä. Ääni annetaan näin:++ Rita. Pahiksillakin on siis äänestysoikeus päivällä, he pyrkivät lynkkaamaan viattomia ulos. Pahiksien kannattaa kuitenkin olla hyvin tarkkoja - jos kaikki äänestävät henkilöä X, voivat hyvikset tästä päätellä että Xää äänestäneet kuuluvat pahisjoukkoon. Äänensä saa myös kumota ja uusia niin monta kertaa kuin haluaa, se tapahtuu näin --Rita. Päivän lopussa pelinjohtaja, eli minä laitan tänne lynkkaysviestin, missä selviää eniten ääniä saaneen rooli - onko hän viaton vai syyllinen. Lynkatty poistuu pelistä, eikä saa enää osallistua spekulointeihin.
Tämän jälkeen koittaa yö. Yön aikana pahikset ilmoittavat pelinjohtajalle sen henkilön nimen, kenet haluavat "listiä" sinä yönä. Pahisten pelistä poistama henkilö ei saa myöskään enää osallistua peliin. Yön aikana myös erikoishahmot ilmoittavat tietonsa peliohjaajalle, erikoishahmoista lisää myöhemmin tässä viestissä.
Yö kestää yhden päivän, ja sen jälkeen koittaa uusi spekulointipäivä, jonka alussa selviää pahisten nistimä henkilö.
Jos osallistut peliin, muista aina ilmoittaa poissaoloistasi, ettei sinua poisteta pelistä epäaktiivisuuden takia!
Hyvikset voittavat pelin, jos he saavat äänestettyä kaikki pahikset ulos. Pahikset voittavat siinä vaiheessa, kun puolet pelaajista on pahiksia ja puolet hyviksiä.
ROOLIT -HYVIKSET
Nero Nero voi arvioida yhden henkilön roolin yössä. Hän lähettää pelinjohtajalle sen pelaajan nimen, jonka roolin haluaa saada tietää. Nero ei kuitenkaan saa pamauttaa päivällä pelitopicissa: "Olen rooliltani nero, ja tuo henkilö on pahis!". Jos hän saa selville yhdenkin vihollisen, voi hän yrittää vihjailla asiasta muille hyviksille varovasti, ja yrittää saada nämä lynkkaamaan vihollisen.
Jalo Jalon erikoiskyky on suojella yhtä henkilö yössä vihollisten hyökkäyksiltä. Hän lähettää yksityisviestillä pelinjohtajalle sen henkilön nimen, ketä haluaa suojella. Jos pahikset yrittävät nistiä yöllä suojeltavan henkilön, vetävät he vesiperä. Muistakaa, että jalokin saattaa vetää vesiperän, ja suojella vahingossa pahista...
Kostonhimoinen Jos muut pelaajat äänestävät kostonhimoisen ulos pelistä, tai jos pahikset hoitelevat hänet yöllä, lähtee yksi pelaajista hänen mukanaan. Kostonhimoinen saa itse valita tämän pelaajan. Hän ilmoittaa haluamansa nimen joka yö pelinjohtajalle yksityisviestillä.
Kukkahattutäti Kukkahattutädin erikoiskyky on se, että jos pahikset iskevät häneen yöllä, hän selviää ensimmäisestä hyökkäyksestä hengissä. Tämän jälkeen hänen henkilöllisyytensä kuitenkin paljastuu kaikille, ja hän on suuremmassa vaarassa kuin koskaan aiemmin, sillä jos pahikset yrittävät nistiä hänet toisen kerran, he onnistuvat. Päivä-äänestyksessä erikoiskyky ei toimi,vaan kukkahattutäti poistuu pelistä normaalisti.
Ihastuneet 1 ja 2 Ihastuneet 1 ja 2 saavat keskustella keskenään pelin ulkopuolella. He tietävät toisensa viattomiksi ja syyttömiksi. On kuitenkin synkkä totuus, että jos toinen ihastuneista äänestetään ulos, lähtee toinen perässä. Sama tapahtuu, jos pahikset listivät toisen ihastuneen. Silloin toinen menehtyy perässä, pelistä poistuen.
Syytön-syyllien Jos nero tarkistaa yön aikana syytön-syyllisen roolin, näkee hän tämän vihollisena, vaikka syytön-syyllinen onkin oikeasti syytön. Sen vuoksi nero voi helposti erehtyä siinä, että tämä hyvis onkin pahis.
Kiristäjä Kiristäjä lähettää joka yö kaksi henkilö pelinjohtajalle. Sen henkilön nimen, jonka haluaa pakottaa äänestämään jotakuta, ja sen henkilön jota hän pakottaa edellämainitun äänestämään päivällä. Yllytetty on silloin alakynnessä, koska hän ei saa kertoa kellekkään, että on pakotettuna äänestämään jotakuta.
Lisäksi pelissä on 12 normaalia hyvistä, jotka eivät omaa erikoiskykyjä, vaan yksinkertaisesti spekuloivat vihollisten henkilöllisyyttä päivällä.
PAHIKSET
Pahiksia on tässä pelissä neljä. Ben, Salar, Amanda ja Stefan. Heillä ei ole muuta erikoiskykyjä kuin pahismaisuutensa.
3.OSAPUOLI
3.osapuoli suorittaa pelin aikana omaa, salaista tehtäväänsä minkä pelinjohtaja kertoo hänelle. Hän ei siis ole hyvis eikä pahis.
MUISTA!
- Et saa paljastaa roolisasi pelissä olevalle, tai pelistä pudonnelle henkilölle! Et missää nimessä.
- Pelistä eisaa puhua ulkoisilla kanavilla. Vain ihastuneet ja pahikset saava keskustella keskenään. Pelinjohtajalle voi aina eittää kysymyksiä YV;llä.
Otan peliin mukaan 25 pelaajaa. Pelaajien on oltava aktiivisia ja innokkaita. Voit ilmoittautua tähän topiciin. Mahdollisimman pian saat tietää roolisi yksityisviestillä. Peli alkaa heti uudessa topicisa, kun kaikki pelaajat ovat kasassa. Myöhemmin julkaisten tänne pahiusten ja hyvisten opasta.
Hauskoja pelihetkiä!
Tuulikki, Anna, Joonas.
Re: Juonittelupeli
Heiiii, mikäs tämä tällainen on? Onko tätä ikinä järjestetty? Kuulostaisi tosi mielenkiintoiselta!
Re: Juonittelupeli
Ei ole koskaan järjestetty tällaista. Olisi varmaan ainakin ihan mielenkiintoista seurata tällaista. Kuulostaa vastaavan tyyliseltä kuin BB-talossakin (ja ilmeisesti monilla nettifoorumeilla) pelattu vampyyri/murhaaja/mikälie -peli. Mielelläni voisin koettaa aktivoitua taas vierailemaan useammin foorumilla jos tällainen pyörähtää käyntiin.
Totuus on tuolla ulkona.
Re: Juonittelupeli
Joo. Voisihan tätä kokeilla.