Vapaa keskustelu

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 12 Loka 2019 17:11

Mulla tuli tossa aiemmin 10 vuotta täyteen foorumilla ja 9 vuotta täyteen modena. Ei tunnu niin pitkältä ajalta, varsinkaan modeilu, mutta siihen taitaa vaikuttaa aika paljon nuo viisi välivuotta.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 12 Loka 2019 18:24

Nopeesti tuo aika kyllä menee. Tajusin tuossa viikko sitten että olin 21-vuotias kun tänne rekisteröidyin. Nyt ikää sen 30 eikä tunnu päivääkään yhtään vanhemmalta. :D
:trollface:

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Risto » 12 Loka 2019 18:26

Skygge kirjoitti:
12 Loka 2019 18:24
Nopeesti tuo aika kyllä menee. Tajusin tuossa viikko sitten että olin 21-vuotias kun tänne rekisteröidyin. Nyt ikää sen 30 eikä tunnu päivääkään yhtään vanhemmalta. :D
No huh huh. Ite 31 ja tuntuu että vanhainkotiin joutais :thumbsdown

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 12 Loka 2019 18:30

Risto kirjoitti:
12 Loka 2019 18:26
Skygge kirjoitti:
12 Loka 2019 18:24
Nopeesti tuo aika kyllä menee. Tajusin tuossa viikko sitten että olin 21-vuotias kun tänne rekisteröidyin. Nyt ikää sen 30 eikä tunnu päivääkään yhtään vanhemmalta. :D
No huh huh. Ite 31 ja tuntuu että vanhainkotiin joutais :thumbsdown
No fyysisesti joo. Itellä on ihan perkeleesti sairauksia. Synnynnäinen hemiplegia. Iän myötä tullut sit psoriasis, 20 vuotiaana diagnosoitu paniikkihäiriö, kaksisuuntainen jne. Diabeettesta ja syöpää ei sentään ole. :D Psoriasis on todennäköisesti reumaperäistä, sillä kärsin välillä pahoista nivelkivuista, jotka ei liity tohon hemiplegiaan. Määrä-aikaisella eläkkeellä oon ollu pitkään ja jossain kohtaa pääsen/joudun pysyvälle sairaseläkkeelle.

Henkisesti kuitenkin tuntuu edelleen siltä, että olisin 16-20 vuotias.
:trollface:

Avatar
kotikissa
VIP-vieras
Viestit: 870
Liittynyt: 01 Syys 2011 21:12
Paikkakunta: Turku

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja kotikissa » 12 Loka 2019 20:34

Yes! Laitilalaisia kananmunia ostivat kauppareissulla. Meitsil juuria siellä. Yes!
(siellä on eniten kanaloita Suomessa). Itte oon ollu rekisteröityneenä tälle foorumille 8 v ja 1 kk. Aktiivinen olen ollut 2011-2014, mutta en todellakaan niin paljon kuin nyt tällä kaudella.
Täytin liittyessäni tälle foorumille olin ihan pian 30 v ja nyt oon 38 v.
Mutta on kyllä foorumeita, joilla oon ollu pidempään eli enkka on 12,5 yhdellä foorumilla (ja ilman taukoja).
Kausi&lempparit
1.Terhi, 2. Mira, 3. Kadi, 4. Andreas & Tero, 5. Esa A., 6. Nino ja Niko N., 7. Suvi & Sebastian, 8. Iida, 9. Niko S., 10.Andte, 11. Kimmo, 12.Paula & Minna, 13. Rosa, Nina ja Markku, 14. Ville ja Laura R.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 12 Loka 2019 23:31

Olin 29-vuotias kun tänne rekisteröidyin, nyt mietitään sit elämän tarkoitusta 42-vuotiaana. Vähän on ehtinyt elämäntilanne muuttua, silloin olin kahden lapsen kotiäiti, sen jälkeen on kolmas työnantaja menossa ja vanhempi lapsista on täysi-ikäinen. Parisuhdekuvioissakin on ollut melkoista myllerrystä, mutta tällä hetkellä asiat on sillä rintamalla paremmin kuin koskaan.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 13 Loka 2019 09:44

Oon ollut jo päälle kymmenen vuotta aktiivinen keskstelupalstoilla hölisijä. Ihmeellistä, että löysin kuitenkin vasta vajaa kuukausi sitten tänne. Tämä on jo melkoinen häpeänaihe tällaiselle bb-hullulle.
Täytin tuossa joitain päiviä sitten 26 vuotta. Kai sitä pitäisi oikeasti alkaa aikuistakin leikkiä. Varsinkin kun projekti The Baby on nyt myös alkanut. Paljoa kai varaa enää lapseksi jäädä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 13 Loka 2019 12:42

Wendla kirjoitti:
13 Loka 2019 09:44
Kai sitä pitäisi oikeasti alkaa aikuistakin leikkiä. Varsinkin kun projekti The Baby on nyt myös alkanut. Paljoa kai varaa enää lapseksi jäädä.
Onnea! Muista kuitenkin, että aikuistumine ei tarkoita sitä, että kaikki lapsekkuus pitää jättää taakse.

-------------------

Multa pöllittiin to-pe välisenä yönä mun kakkospyörästä lamppu. Se oli siis sellanen dynamollinen. Dynamo oli jätetty. Toivottavasti meni tarpeeseen. Olin jo vähän aikaa ollut aikeissa ruuvailla sen lampun muutenkin irti siitä pyörästä. Nythän ei tartte sitäkään tehdä, mutta paska juttu tossa on se, että lampun viedessään veivät myös sen kiristysosan, joka pitää ohjaustangon kiinni, eikä mulla tietty sellasta varaosaa iteltä löytyny.

No nyt tuli hyvä tekosyy hakea uus lukko siihen ykköspyörään, kun joutuu vissiin ainakin jonkun aikaa ajelemaan vaan sillä.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 13 Loka 2019 13:10

Kiitos, Zygerö :) Ja ei, en sentään meinaa kaikkea lapsekkuutta jättää taakse. Loppujen lopuksi olen sielultani niin lapsenmielinen, että itsensähän siinä vain kadottaisi, jos moista yrittäisi.

No jopas varkaat keksivät lampun ja kiristysosankin napata. Onneksi sinulla on sentään ykköspyörä, niin on sentään jotain millä ajella. :thumbsup

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 28 Loka 2019 23:39

Lukittu. https://bbplaza.org/forum/viewtopic.php ... 57#p740957

Poikani, olen pettynyt. https://bbplaza.org/forum/viewtopic.php?f=223&t=7804

Zygä on hyvä jätkä, mut en ymmärrä tätä.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 28 Loka 2019 23:51

DosterMan kirjoitti:
28 Loka 2019 23:39
Lukittu. https://bbplaza.org/forum/viewtopic.php ... 57#p740957

Poikani, olen pettynyt. https://bbplaza.org/forum/viewtopic.php?f=223&t=7804

Zygä on hyvä jätkä, mut en ymmärrä tätä.
Äänestysketju on uudelleen auki, jos sinne nyt joku haluaa vielä kommentoida. Äänestys päättyi kuitenkin jo.

Ymmärrän pettymyksesi, mutta sain vähän sellasta fiilistä, että yleinen konsensus oli siihen suuntaan, että viimeisinä vuosina pisteytettäviä oli liikaa. Lyhensin listaa ihan siksikin, että se madaltaisi hieman kynnystä osallistua.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 29 Loka 2019 02:56

Wendla kirjoitti:
13 Loka 2019 09:44
Oon ollut jo päälle kymmenen vuotta aktiivinen keskstelupalstoilla hölisijä. Ihmeellistä, että löysin kuitenkin vasta vajaa kuukausi sitten tänne. Tämä on jo melkoinen häpeänaihe tällaiselle bb-hullulle.
Jos BB-hulluus on vakavaakin, niin kannattaa katsoa arkisto-osastolta myös vanhojen kausien liverapo- ja kommenttiketjut. Nostalgiatrippiä kerrakseen.

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 29 Loka 2019 07:03

BrutalGentleman kirjoitti:
29 Loka 2019 02:56
Jos BB-hulluus on vakavaakin, niin kannattaa katsoa arkisto-osastolta myös vanhojen kausien liverapo- ja kommenttiketjut. Nostalgiatrippiä kerrakseen.
Mä harrastin tätä kesällä, kun olin tapaturman takia vuodeosastolla ja oli kerrankin kunnolla aikaa tehdä just sitä, mitä haluaa. Ilmeisesti diagnoosiin olisi siis voinut lisätä myös tuon vakavan BB-hulluuden... :bidmouth:

Tuli kyllä paljon muistoja mieleen! Vastaavasti hämmensi, miten paljon sitä olikaan unohtanut - ihan kokonaisia ihmisiäkin, viikkotehtävistä ym. nyt puhumattakaan.

Olen tainnut myös tartuttaa BB-hulluuden taaperolleni. Eilenkin päiväkodista tullessaan kävi ensin halaamassa minut ja sitten vilkuttamassa heipat Helmerille ja Villelle telkkariin... :P
:thumbsup

Avatar
Nukke1
Voittaja
Viestit: 701
Liittynyt: 25 Elo 2014 14:52

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Nukke1 » 29 Loka 2019 07:42

BrutalGentleman kirjoitti:
29 Loka 2019 02:56
Wendla kirjoitti:
13 Loka 2019 09:44
Oon ollut jo päälle kymmenen vuotta aktiivinen keskstelupalstoilla hölisijä. Ihmeellistä, että löysin kuitenkin vasta vajaa kuukausi sitten tänne. Tämä on jo melkoinen häpeänaihe tällaiselle bb-hullulle.
Jos BB-hulluus on vakavaakin, niin kannattaa katsoa arkisto-osastolta myös vanhojen kausien liverapo- ja kommenttiketjut. Nostalgiatrippiä kerrakseen.
Mä harrastan tätä myös :lol: bileillat ja hauskat viikkotehtävä rapot on kultaa :D yritin youtubestakin etsiä 2006 kauden Ollin Alejandroa mutta ei löytynyt kun pieniä pätkiä

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 29 Loka 2019 11:35

Nukke1 kirjoitti:
29 Loka 2019 07:42
Mä harrastan tätä myös :lol: bileillat ja hauskat viikkotehtävä rapot on kultaa :D yritin youtubestakin etsiä 2006 kauden Ollin Alejandroa mutta ei löytynyt kun pieniä pätkiä
Onneks on Plaza, täällä saa vertaistukea!
Sitä kun välillä omassa arjessaan kuvittelee olevansa ainoa tällä tavalla hullu ;)
:thumbsup

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 29 Loka 2019 17:36

BrutalGentleman kirjoitti:
29 Loka 2019 02:56
Wendla kirjoitti:
13 Loka 2019 09:44
Oon ollut jo päälle kymmenen vuotta aktiivinen keskstelupalstoilla hölisijä. Ihmeellistä, että löysin kuitenkin vasta vajaa kuukausi sitten tänne. Tämä on jo melkoinen häpeänaihe tällaiselle bb-hullulle.
Jos BB-hulluus on vakavaakin, niin kannattaa katsoa arkisto-osastolta myös vanhojen kausien liverapo- ja kommenttiketjut. Nostalgiatrippiä kerrakseen.
Hei tuossapa on muuten ideaa :thumbsup

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 14 Marras 2019 13:54

Ammatillisen kuntoutusselvityksen ensimmäinen jakso käyty läpi. Voin sanoa suoraan, että rankkaa oli. Monelle eri ihmisille piti selittää elämän tarinansa ja psyykkiset sekä fyysiset sairaudet. Siihen päälle vielä läjä erilaisia tehtäviä. Huomenna tai tässä lähipäivinä pitäisi soittaa tk-lääkärille kuntoutuslääkärin suosituksesta. Selänröntgeniä, kun tutkitaan mahdollinen iskias tms. ongelma pois ja tutkitaan että löytyykö meikäläiseltä reuma. Selästä en ole varma, mutta reumasta en yllättyisi. Kulkee suvussa ja viimevuosina ollut kovia nivelsärkyjä.

Ens vuoden puolella sit jatkuu tuo. Jospa sitä vihdoinkin pääsisi pysyvälle eläkkeelle. Johan tässä 7 vuotta on tullut oltua määräaikaisella eläkkeellä ja terveydentila vaan huononee. :roll: Melkoisen lottovoiton vaatii, jos pystyisin edes osatyökykyisenä tekemään jotain työtä lyhyitä päiviä.
:trollface:

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 14 Marras 2019 14:25

Mua jännittää kuviot töissä ihan hirveän paljon. Tällä viikolla ollaan tehty suuria linjanvetoja ja uudistussuunnitelmia talveksi, ja jännittää tosi paljon sekä oma jaksaminen että ennen kaikkea se, miten uudistukset sitten otetaan vastaan... Tuntuu, että elämä on nyt yhtäkkiä ihan pelkkää työtä. Välillä kaipaisin tänne paikkakunnalle jotain sellaista vanhaa kaveria, jonka kanssa voisi vain juoda pullon punkkua sateisena iltana ja parantaa maailmaa. Pääsisi vähän irtautumaan. Ollaan täällä vielä niin uusia, että sellaisia kavereita ei ole vielä ehtinyt muodostua - enkä tiedä, missä vaiheessa ehtisikään muodostaa, kun elämä on tällä hetkellä todella hektistä. Huh.
:thumbsup

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 14 Marras 2019 15:47

Skygge kirjoitti:
14 Marras 2019 13:54
Ammatillisen kuntoutusselvityksen ensimmäinen jakso käyty läpi. Voin sanoa suoraan, että rankkaa oli. Monelle eri ihmisille piti selittää elämän tarinansa ja psyykkiset sekä fyysiset sairaudet. Siihen päälle vielä läjä erilaisia tehtäviä. Huomenna tai tässä lähipäivinä pitäisi soittaa tk-lääkärille kuntoutuslääkärin suosituksesta. Selänröntgeniä, kun tutkitaan mahdollinen iskias tms. ongelma pois ja tutkitaan että löytyykö meikäläiseltä reuma. Selästä en ole varma, mutta reumasta en yllättyisi. Kulkee suvussa ja viimevuosina ollut kovia nivelsärkyjä.

Ens vuoden puolella sit jatkuu tuo. Jospa sitä vihdoinkin pääsisi pysyvälle eläkkeelle. Johan tässä 7 vuotta on tullut oltua määräaikaisella eläkkeellä ja terveydentila vaan huononee. :roll: Melkoisen lottovoiton vaatii, jos pystyisin edes osatyökykyisenä tekemään jotain työtä lyhyitä päiviä.
Voin kuvitella, että nuo kuntoutusselvitykset on kyllä melkoisia pläjäyksiä. Toivotaan kuitenkin, ettei reumaa löydy. Ja jos se pysyvä eläke sitten vaikka napsahtaisi.
Mingviini kirjoitti:
14 Marras 2019 14:25
Mua jännittää kuviot töissä ihan hirveän paljon. Tällä viikolla ollaan tehty suuria linjanvetoja ja uudistussuunnitelmia talveksi, ja jännittää tosi paljon sekä oma jaksaminen että ennen kaikkea se, miten uudistukset sitten otetaan vastaan... Tuntuu, että elämä on nyt yhtäkkiä ihan pelkkää työtä. Välillä kaipaisin tänne paikkakunnalle jotain sellaista vanhaa kaveria, jonka kanssa voisi vain juoda pullon punkkua sateisena iltana ja parantaa maailmaa. Pääsisi vähän irtautumaan. Ollaan täällä vielä niin uusia, että sellaisia kavereita ei ole vielä ehtinyt muodostua - enkä tiedä, missä vaiheessa ehtisikään muodostaa, kun elämä on tällä hetkellä todella hektistä. Huh.
Toivottavasti uudistusten kanssa menee kaikki hyvin. :)
Voin kyllä samaistua tuohon, että kaipaat paikkakunnalle vanhaa kaveria, jonka kanssa pääsisi vähän parantelemaan maailmaa ja irtautumaan arjesta. Itselläni hyvin samankaltaisia ajatuksia ollut. Minullakaan ei ole täällä päin oikeastaan ketään sen läheisempää kaveria. Välillä on kyllä aika yksinäinenkin olo.

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 14 Marras 2019 17:21

Wendla kirjoitti:
14 Marras 2019 15:47
Voin kyllä samaistua tuohon, että kaipaat paikkakunnalle vanhaa kaveria, jonka kanssa pääsisi vähän parantelemaan maailmaa ja irtautumaan arjesta. Itselläni hyvin samankaltaisia ajatuksia ollut. Minullakaan ei ole täällä päin oikeastaan ketään sen läheisempää kaveria. Välillä on kyllä aika yksinäinenkin olo.
Joo, sama itsellä. Muuten on elämä ihan mallillaan, eikä sitä arkisessa kiireessä edes tajua, mutta nimenomaan sosiaalisia suhteita on näin aikuisena välillä aika raskasta rakentaa alusta asti uudestaan. Välillä kaipaa niitä muualla asuvia vanhoja kavereita, joiden kanssa se tutustumisvaihe on jo muinaishistoriaa. Töissäkin ollaan pomoja, että sillä tavalla ei voida kaveerata työkavereiden kanssa, mikä olisi se luonnollisin tapa tutustua... Onneksi on sentään lapset, niiden kautta saa ainakin jokusen äitikaverin, jos ei muuta, niin ei tarvi yksin kökkiä leikkikentän laidalla :D

Tämä on nyt toinen kerta, kun muutettiin ennalta oudolle paikkakunnalle ja ns. aloitettiin alusta. Vajaat neljä vuotta oltiin edellisellä paikkakunnalla ja siellä alkoi just nuo kaverit löytyä ja sosiaalinen elämä vakiintua - ja sitten tuli lähtö. No, jospa tämä paikka olis meille se perheen koti, johon jäädään. Toivossa on tietty hyvä elää, mutta jos yhtään meitä tunnen, niin viiden vuoden päästä ollaan taas jossain ihan muualla!
:thumbsup

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 14 Marras 2019 17:48

Jeps, aikuisena ystävystyminen on kyllä haastavampaa.

Minäkin toivon, että tämä nykyinen paikkakunta olisi se pysyvämpi. Nyt ollaan vuosi täällä asusteltu. Pitänee kai äkkiä koittaa löytää vakipaikka näiltä seuduilta, että on edes jokin pätevä vastalause puolisolle, jos hän keksii taas, että nyt pitää muuttaa. :D

Ja aiheesta joulupalloon: koristelin äsken ihka ensimmäisen oman joulukuusen :Love: Puoliso oli yllättänyt ja nappassut Ikeasta tekokuusen matkaansa, oli ilmeisesti kuunnellut huolella, kun avauduin hänelle joku viikko sitten joulukuusiunelmistani. Ihanaa kun on viimeinkin oma joulukuusi. Olen ehkä kyllä hieman ajoissa sen kanssa, mutta kun joulukoristeet on kivoja. En vain voinut vastustaa kiusausta, oli pakko käydä ostaa tänään koristeet. :tonttu

Nyt vaan odottelemaan, että missä vaiheessa lemmikit huomaa kiinostavat pallot kuusen oksilla. :D

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 14 Marras 2019 18:47

Wendla kirjoitti:
14 Marras 2019 17:48
koristelin äsken ihka ensimmäisen oman joulukuusen
Miksi?
Olen ehkä kyllä hieman ajoissa sen kanssa,
Mistä sä sen hieman sait?
joulukoristeet on kivoja.
Eikä ole.

Anteeks. Mä en vaan ymmärrä, miksi sitä joulukrääsää pitää ruveta laittamaan nurkat täyteen jo pahimmillaan lokakuussa ja sitten ne roikkuvat esillä pahimmillaan huhtikuuhun asti. Ehkä mun ei tarvikaan ymmärtää. Jos multa kysytään, niin joulukuusi laitetaan huoneen nurkkaan aattoaamuna ja heivataan pois heti tapaninpäivän jälkeen. No nää on näitä. Painun takaisin hiilikellariini.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”