Vapaa keskustelu

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 01 Joulu 2019 16:48

Samoin sinno. :thumbsup

Joo kyllä se joulukalenteri olla pitää. Tänä vuonna ostettiin M&M's kalenteri, kun viime vuonna oli Kinder-kalenteri. Tuo ihan hyvin joulumieltä. ;)
:trollface:

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 02 Joulu 2019 09:09

Mulla on Facebook-ryhmästä ostettu kissakalenteri ja partiolaisten joulukalenteri, kuvakalentereita molemmat. Ja lisäksi ostettiin miehen kanssa teejoulukalenterit, ainakin ekan päivän earl grey + katajanmarja -tee oli hyvää. Saatiin eilen laitettua vähän joulukoristeitakin esille, ehkä se joulunodotusfiiliskin jostain ilmestyy, kun tällä hetkellä ei ole yhtään sellainen olo että oltais jo päästy syksyn yli talven puolelle.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 03 Joulu 2019 20:15

Hyh, olipas tänään creepyä töissä alkuillasta. Meillä on siis töissä se tapa, että toiseksi viimeinen käy kaikki ei lukossa olevat tilat lävitse ennen poislähtöä, tarkistaa siis ettei ketään ole jäänyt minnekään piiloon, sitten ilmoittaa viimeiselle jäävälle että kaikki okei ja jäät nyt yksin, lopuksi vielä varmistaa lähtiessään, että ulko-ovi on varmasti lukossa.

Noh minä olin sitten jäänyt yksin ylitöihin, peruskaavan mukaan oli menty, muut oli tarkistanut ettei ketään muita jää sisälle, olivat lukinneet ulko-oven lähtiessään. Ja sitten yllättäen kuulen vaan oven käyvän jossain meidän käytävillä, vaikka ei siellä pitäisi olla ketään. Hetken päästä menin kurkkimaan käytäville, joku oli käynyt sammuttamassa valot, kaikkialla pilkkopimeää. Siellä ei ollut ketään.

Yh, kiva omistaa vilkas mielikuvitus. Ja pimeänpelko. Mutta joo, todennäköisesti kaikkeen on kuitenkin ihan looginen selitys.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Risto » 06 Joulu 2019 10:41

Olen yrittänyt taas moneen ketjuun kirjoittaa jotain, mutta parin lauseen jälkeen pyyhin koko viestin pois ja luovutan. Turhauttavaa. Anyone else?

maijapirkko
Sala-asukas
Viestit: 374
Liittynyt: 03 Syys 2008 17:50

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja maijapirkko » 06 Joulu 2019 12:13

Risto kirjoitti:
06 Joulu 2019 10:41
Olen yrittänyt taas moneen ketjuun kirjoittaa jotain, mutta parin lauseen jälkeen pyyhin koko viestin pois ja luovutan. Turhauttavaa. Anyone else?
Älä luovuta :) . Tsemppiä :) . Jatkahan vaan harjoituksia.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Risto » 06 Joulu 2019 14:43

maijapirkko kirjoitti:
06 Joulu 2019 12:13
Risto kirjoitti:
06 Joulu 2019 10:41
Olen yrittänyt taas moneen ketjuun kirjoittaa jotain, mutta parin lauseen jälkeen pyyhin koko viestin pois ja luovutan. Turhauttavaa. Anyone else?
Älä luovuta :) . Tsemppiä :) . Jatkahan vaan harjoituksia.
No joo, onhan tänne yli 5700 viestiä tullut postattua eikä ihan kaikki ole pelkkää kultaa. Välillä vaan on liian kriittinen omille jutuille.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 06 Joulu 2019 15:04

Risto kirjoitti:
06 Joulu 2019 14:43
maijapirkko kirjoitti:
06 Joulu 2019 12:13
Risto kirjoitti:
06 Joulu 2019 10:41
Olen yrittänyt taas moneen ketjuun kirjoittaa jotain, mutta parin lauseen jälkeen pyyhin koko viestin pois ja luovutan. Turhauttavaa. Anyone else?
Älä luovuta :) . Tsemppiä :) . Jatkahan vaan harjoituksia.
No joo, onhan tänne yli 5700 viestiä tullut postattua eikä ihan kaikki ole pelkkää kultaa. Välillä vaan on liian kriittinen omille jutuille.
Voi et kuule ole ainoa, joka miettii tommosia. Välillä tulee itsekin mietittyä, että on se nyt saakeli kun ei ole minkäänlaista filtteriä, vaan suurin piirtein kaiken ensimmäisenä mieleen tulevan pälättää tänne [smilie=a_doh.gif] Mut hei, jos ollaan positiivisia, niin sie sentään mitä ilmeisemmin mietit ennen kuin lähetät :)
Mut ei se nyt oikeastaan niin vakavaa ole, että mitä tänne kirjoittelee. Kunhan ei nyt mitään huippusalaisia juttuja ala kertomaan.

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 08 Joulu 2019 13:31

Risto kirjoitti:
06 Joulu 2019 10:41
Olen yrittänyt taas moneen ketjuun kirjoittaa jotain, mutta parin lauseen jälkeen pyyhin koko viestin pois ja luovutan. Turhauttavaa. Anyone else?
Sama täällä, yllättävän kovat paineet saa ladattua itselleen tämmöisen online-miitin tiimoilta ladottua :D
Mä mietin jo eilen, että apua, nyt on se viikonloppu, mitä sanottavaa mulla on?! Ihan kuin pitäisi olla joku merkitys näillä jutuilla...

No, tiivistän: Mun merkitys olkoon nyt ja aina Peace & Love! (Mutta ei liian hipillä tavalla, vaan sellaisella ruuhkavuosiperheenäitimäisellä "nyt kunnolla tai mulla menee hermot ja perutaan karkkipäivä" -tyyppisellä painotuksella.)
:thumbsup

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 11 Joulu 2019 19:30

Paukautetaas viestinumero 2000 tähän ketjuun. En uskonut, että kauden jälkeen tulisi tänne näinkin aktiivisesti kirjoiteltua. Mutta muutama aktiivinen käyttäjä on jäänyt mun kanssa keskustelemaan, joten sitä myöten rajapyykki tämän vuoden puolella rikki. [smilie=a_tongue.gif]
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 11 Joulu 2019 20:15

Skygge kirjoitti:
11 Joulu 2019 19:30
Paukautetaas viestinumero 2000 tähän ketjuun. [smilie=a_tongue.gif]
Sä teit sen! :party:

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Risto » 11 Joulu 2019 21:34

Skygge kirjoitti:
11 Joulu 2019 19:30
Paukautetaas viestinumero 2000 tähän ketjuun. En uskonut, että kauden jälkeen tulisi tänne näinkin aktiivisesti kirjoiteltua. Mutta muutama aktiivinen käyttäjä on jäänyt mun kanssa keskustelemaan, joten sitä myöten rajapyykki tämän vuoden puolella rikki. [smilie=a_tongue.gif]
Hieno saavutus...


Aloittelija. :blackeye

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 12 Joulu 2019 08:44

Skygge kirjoitti:
11 Joulu 2019 19:30
Paukautetaas viestinumero 2000 tähän ketjuun. En uskonut, että kauden jälkeen tulisi tänne näinkin aktiivisesti kirjoiteltua. Mutta muutama aktiivinen käyttäjä on jäänyt mun kanssa keskustelemaan, joten sitä myöten rajapyykki tämän vuoden puolella rikki. [smilie=a_tongue.gif]
En taida "ihan" 8000:een päästä tänä vuonna. En kyllä sitä odottanutkaan. Yritän tänne kuitenkin aina silloin tällöin kirjoitella. Selviytyjiä nyt ainakin seuraan, että jos siitä aiheesta muutama muu keskustelija löytyy, kuten näyttäisi, niin saatanpa minäkin avata sanaisen arkkuni useammin.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 12 Joulu 2019 08:53

Täällähän tuntee itsensä hyvin pieneksi teidän pitkän linjan plazalaisten keskellä. Ei se kyllä tosin mitään haittaa. Kunhan katson vain vähän ylöspäin. :D

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 12 Joulu 2019 09:46

Wendla kirjoitti:
12 Joulu 2019 08:53
Täällähän tuntee itsensä hyvin pieneksi teidän pitkän linjan plazalaisten keskellä. Ei se kyllä tosin mitään haittaa. Kunhan katson vain vähän ylöspäin. :D
No kirjoitit 10 viikon pituisen kauden aikana about saman määrän viestejä kuin mitä meikäläinen kirjoittelee normaalipituisen kauden aikana. Sillä logiikalla, että jos BB:tä tulee vielä muutama kausi niin saat ainakin sen 2000 viestiä heittämällä rikki. Etenkin kun et ole totaalista hiljaisuutta viettänyt ns. off seasonilla. :tu

Ei sillä että tänne kirjoittelu mikään kilpailu olisi. Mutta ainahan se on kiva, jos porukka saa isoja tasalukuja rikki. :kippis:
Risto kirjoitti:
11 Joulu 2019 21:34
Hieno saavutus...

Aloittelija. :blackeye
Sulla on kyllä ollut hyvä tahti päällä rekisteröitymisestä asti. Meikäläinen on hieman jäljessä vaikka samoihin aikoihin rekisteröity palstalle. Tosin isoin syyy lienee se, että meitsi on yleensä radiohiljaisuudessa kausien välillä. ;)
Zygerö kirjoitti:
12 Joulu 2019 08:44
Selviytyjiä nyt ainakin seuraan, että jos siitä aiheesta muutama muu keskustelija löytyy, kuten näyttäisi, niin saatanpa minäkin avata sanaisen arkkuni useammin.
Joo meitä näyttää muutama nimimerkki löytyvän, jotka tuota seuraa. Kiva kyllä, niin pääsee jakamaan ajatuksiaan. :thumbsup
:trollface:

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja ramasee » 12 Joulu 2019 13:01

Mäkin kyllä täällä käyn välillä katselemassa mikä meno, mutta jotenkaan ei vaan saa kirjoiteltua mitään, ei oo mitään järkevää asiaa :D Jospa sitä kuitenkin saisi hieman aktivoitua itseeni, mutta kattellaan. Selviytyjiä katselen myös, mutta on aika paljon ohjelmia vielä rästissä reissun ajalta, niin en oo vielä siinäkään sarjassa kovin pitkälle päässyt. Onneks se on muutenkin ihan alussa vielä, niin hyvin kerkee mukaan vielä.

Hiihtokauden sain aloitettua eilen, wuhuu! Vaikka illasta näytti, että alkaa satamaan reippaasti jotain, mutta lähin silti ja onneks lähin, oli kyllä mukavaa pitkästä aikaa taas päästä ladulle vähän lykkimään.
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 12 Joulu 2019 13:43

ramasee kirjoitti:
12 Joulu 2019 13:01
Selviytyjiä katselen myös, mutta on aika paljon ohjelmia vielä rästissä reissun ajalta, niin en oo vielä siinäkään sarjassa kovin pitkälle päässyt. Onneks se on muutenkin ihan alussa vielä, niin hyvin kerkee mukaan vielä.
Joo hyvin kerkee mukaan vielä. :tu Neljä jaksoa tullut tosiaan vasta ulos ja Sub näyttää lauantaisin kahden jakson tahdilla. Suosittelen ehdottomasti seuraamaan tätäkin kautta. Tämä Game Changers on tähän asti ollut todella hyvä.

Yleensä en kauheasti diggaa näistä joissa vanhoja on mukana, kun niitä tuli yhdessä vaiheessa niin tiuhaan tahtiin. Mutta pitkästä aikaa tämmönen vanhan kaartin uusi kausi jaksaa koukuttaa ja joka kausi on katsottu oli sitten mukana vanhoja tai uusia kisailijoita. ;)
:trollface:

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 13 Joulu 2019 16:21

Mä en katso mitään muita sarjoja BB:n lisäksi, niin aika vähän on tv-aiheista kirjoiteltavaa tälleen kauden päätyttyä. Mutta ei ihan kokonaan osaa näköjään poiskaan pysyä. :Cheers:

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 17 Joulu 2019 09:37

Marjo kirjoitti:
13 Joulu 2019 16:21
Mä en katso mitään muita sarjoja BB:n lisäksi, niin aika vähän on tv-aiheista kirjoiteltavaa tälleen kauden päätyttyä. Mutta ei ihan kokonaan osaa näköjään poiskaan pysyä. :Cheers:
No ei täällä pelkästä televisiosta tarvitse kirjoittaa. Rohkeasti vaan keskusteluihin mukaan.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 17 Joulu 2019 12:56

Zygerö kirjoitti:
17 Joulu 2019 09:37
Marjo kirjoitti:
13 Joulu 2019 16:21
Mä en katso mitään muita sarjoja BB:n lisäksi, niin aika vähän on tv-aiheista kirjoiteltavaa tälleen kauden päätyttyä. Mutta ei ihan kokonaan osaa näköjään poiskaan pysyä. :Cheers:
No ei täällä pelkästä televisiosta tarvitse kirjoittaa. Rohkeasti vaan keskusteluihin mukaan.
Täähän se ois. Off-seasonilla on ihan hyvin aikaa jutella muista kuin BB:stä tai tv-sarjoista. :thumbsup

Mä tossa pitkästä aikaa kävin Facebookissa. Tein kunnnon siivouksen ja poistelin kaikkia turhia tilapäivityksiä aikaväliltä 2010-1019. Vaikken viime vuosina kovin aktiivinen ole somessa ollut, niin alkuvuosina tuli FB:tä suhteellisen säännöllisesti päivitettyä ja tuolta alkupäästä poistin about 200 turhaa päivitystä. :unbelievable: Onneks on tuo suodatustyökalu, niin sillä onnistuu toi homma kivuttomasti ja suht nopeasti.

Melkein tekisi mieli poistaa koko roska, mutta muutama frendi ja tuttava tuota käyttää ja on ainoa tapa pitää heihin edes se pari kolme kertaa vuoteen yhteyttä. :roll:
:trollface:

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 17 Joulu 2019 22:49

Zygerö kirjoitti:
17 Joulu 2019 09:37
Marjo kirjoitti:
13 Joulu 2019 16:21
Mä en katso mitään muita sarjoja BB:n lisäksi, niin aika vähän on tv-aiheista kirjoiteltavaa tälleen kauden päätyttyä. Mutta ei ihan kokonaan osaa näköjään poiskaan pysyä. :Cheers:
No ei täällä pelkästä televisiosta tarvitse kirjoittaa. Rohkeasti vaan keskusteluihin mukaan.
Eiköhän täällä tule pyörittyä ainakin jossain määrin. Muuttui vaan töissä tilanne muutaman kuukauden ajaksi silleen, että pari-kolme päivää viikossa tulee tehtyä semmoisia hommia ettei ole samalla tavalla luppoaikaa työtehtävien lomassa kuin normityössä. Kauheen hankalaa, kun joutuu käyttämään vapaa-aikaa nettisurffailuun. [smilie=a_chuckle.gif]

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 18 Joulu 2019 12:58

Miekin oon harkinnu Facebookin profiilin poistamista, kaveritkaan kun ei enää juuri edes käytä sitä. Sukulaisten asioista tosin pysyy edes vähän perillä Facebookin ansiosta.

Itsekkin tosiaan päivittelin Facea ensimmäisinä vuosina hyvin ahkeraan. Oon poistanut ihan järjettömän määrän vanhoja päivityksiä, en ole edes uskaltanut laskea sitä määrää. Nykyisin en sinne laita enää juuri mitään, ellei sitten ole jokin erittäin iso elämänmuutos kyseessä. Lemmikkien hankinnoista oon taitanut sinne viimeksi laitella. Pitäähän nyt kaikkien tietää, että meillä on uusia pikkuisia.

Tosin yhdessä mökkeilyryhmässä kyllä olen Facessa, se on kiva. Mutta siinäkin ryhmässä tulee pyörittyä lähinnä vain kesäaikaan, me kun emme mökkeile itse talvella. Ja toki myös Facen kautta saa nopeasti tietää oleellisimmat uutiset, kun seurailee useampaa uutissivustoa.

Face on kyllä siitä jännä paikka, että kyllähän se toimintaidea on aika itsekeskeinen. Käytännössä sinne vain päivitellään jatkuvalla syötöllä omasta elämästä ja laitellaan säänöllisin väliajoin kuvia omasta nassusta hieman eri kuvakulmista. Näin siis kärjistetysti sanottuna. Muutenkin välillä vähän kavahdan sitä, miten kiiltokuvamaisen käsityksen Face antaa ihmisten elämästä. Usein sinne päivitellään vain kaikkea kivaa, harvemmat päivittelevät sinne elämänsä haasteista tai synkemmistä puolista. Toki joskus löytyy heitäkin, jotka rikkovat tätä kiiltokuvakaavaa, heille tekee välillä ihan mieli nostaa hattua.

Muistaakseni olen kuullut sellaista väitettäkin, että tutkimusten mukaan Facen kaltaiset sivustot olisivat myös lisänneet ihmisten itsekeskeisyyttä ja vähentäneet empaattisuutta. Enpä ole tarkistanut väitteen paikkaansapitävyyttä, mutta en kyllä yllättyisi, vaikka se totta olisikin.
Mutta noh, kukapa minä olen itsekeskeisyydestä valittamaan, kun itsekin tuppaan olemaan aivan liian usein ihan liian itsekeskeinen kakkiainen.



Mutta aiheesta joululomaan: minulla alkoi LOMA! :lets dance: Tänään alkaa joululomailuun kuuluva perinteinen sukukierros, aloitamme minun perheestä. Tulee olemaan pitkä reissu, kotiin palaamme taas viimeistään vuonna 2020.

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mour » 20 Joulu 2019 10:57

Skygge kirjoitti:
17 Joulu 2019 12:56
Mä tossa pitkästä aikaa kävin Facebookissa. Tein kunnnon siivouksen ja poistelin kaikkia turhia tilapäivityksiä aikaväliltä 2010-1019
Mä käytän ihan aktiivisesti Facebookia, mutta voisi kyllä joskus vähän siivoilla sitä profiiliaan. Se "muistot" -toiminto läväyttää ruudulle aika ajoin melko herkullisia juttuja vuosien varrelta, jotka saisivat kyllä painua bittiavaruuteen.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”