Vapaa keskustelu

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 19 Tammi 2021 18:07

Meidän taloyhtiössä on näköjään juttuna että aurataan vaan kerran viikossa.
Viimeksi aurattu viime tiistaina, ja huhu on huoltoyhtiön puolelta että tänään uudestaan.
Vähän menee hermo kun piha on puuroa ja autoja on jäänyt pitkin viikkoa siihen jumiin, mutta mitään ei ole tehty ennen tätä. Ilmeisesti useampi asukas ollut huoltoon ja isännöitsijään yhteydessä ja silti mitään ei ole tapahtunut.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 19 Tammi 2021 19:04

Ne on välillä noiden taloyhtiöiden, huoltoyhtiöiden ja isännöitsijöiden kanssa. Joskus hommat vie yllättävän paljon aikaa, ennen kuin alkaa jutut edistymään. Miekin oon jo oikeastaan luopunut toivosta sen suhteen, että saataisiin autopaikkaa tänä talvena, vaikka se olisi pitänyt jo aikoja sitten saada. Vaistoni kuitenkin sanoo, että tässä mahdollisesti on kyse siitä, että isännöitsijä on vain ihan liian tiukilla omassa työssään. Ja koska tiedän, mitä on olla ylityöllistetty, niin en ole enää niin jaksanut tuosta autopaikasta välittää, vaikka aiemmin toki ärsyttikin. Onhan tuo auto kuitenkin ilman lämmitystolppaa lähtenyt käyntiin, vaikka pahimpien pakkasten kohdalla onkin yskinyt.

Ja ylityöllistymisestä mieleen. Ilmoitin pomolle, että en voi jatkaa. Pomo sitten heitti takaisin erittäin houkuttavan työtarjouksen. Olen siis aiemmin hoitanut hommia x ja y. Nyt sitten pomo ehdotti, että tekisin 50 % työajalla ainoastaan x:ää. Ja nuo x:n hommat on siis juurikin suosikkihommiani, y taas ei niinkään. Eli saisi 50 % työajan, suosikkihommat ja taloudellisestikin pärjäisi. Oikeasti hyvin houkutteleva tarjous. Kerpele, pääsenlöhän mie koskaan tuolta pois? :D

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 20 Tammi 2021 12:30

Meillä toimii taloyhtiössä auraus todella hyvin. Ehkä jopa turhankin tiuhaan aurailevat. Ei tarvi tulla kuin sentti lunta, niin jo on kohta aura pihassa. En siis missään nimessä valita. Hyvä, että auraavat, mutta kun usein tuntuvat auraavan aina puolen yön aikoihin, kun olen käymässä nukkumaan.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 20 Tammi 2021 19:12

Me asutaan lyhyen tien perällä, koko tie on meille päin alamäkeä, lopuksi tulee vielä 90 asteen käännös meidän taloyhtiön pihalle (eteenpäin jatkaa vain pyörätie). Eilen kun olin liikkeellä, se koko meille päin tuleva tie ja taloyhtiön piha oli sellaisen irtonaisen keskimäärin 5cm lumikerroksen peitossa. En ole tänään kerinnyt käydä vielä missään, niin en tiedä olisko sitä ehditty nyt aurata, ainakin tossa meidän asunnon edessä (umpikuja, siitä ei moottoriajoneuvolla liiku muut kuin se hiekoittaja tai auraaja) on joku käynyt hiekoittamassa, mutta se ei paljoa tuon irtolumen päällä kyllä auttaisi.

Alkoi eilen jo olla vähän siinä ja siinä, että saako siinä mäessä kaasutettua niin paljon, että auto suostuu etenemään ylöspäin, niin tarvii toivoa että siihen joku kerkiäisi niitä irtolumia tuuppimaan pois. Tiedä sitten, missä kunnossa tie on sieltä irtolumen alapuoleltakaan...

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 21 Tammi 2021 11:36

Meillä eilen tuo aurausasia kärjistyi ja jengiä oli ihan hiilenä.
Meillä on ison vuokranantajan iso talo, lähemmäs 200 asukasta ja voinette kuvitella miten paljon erilaisia asukkaita tänne mahtuu.
No, meille tuli aura, hoiteli hommiaan ja kasasi lumet pelastustielle ja aurasi pihasta 3/4. Jalankulkijoiden liikkuminen vaikeutui ovien luona, mutta keskiväyliltä lähti se lumimössö ja urat. Soitin lopulta isännöitsijälle ja sain kuulla selitykset siitä miten omistaja on pettynyt huoltoyhtiöön ja reklamaatioita on menossa ja kalustoa on liian vähän. Isännöitsijä pyysi myös laittamaan palautetta kaupungille, mitä on tehty pitkin matkaa myös.
Ei siinä, itsellä ei sinänsä ärsytä kuin etten pääse poistumaan kotoa, mutta en jaksa käyttää tähän mitään voimavaroja.
Vähän ärsyttää ja ahdistaa kun ei pääse poistumaan kotoaan, mutta onpahan koronaturvallista.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 25 Tammi 2021 14:43

Tunnen itseni viisaaksi. Tajusin juuri, miksi maalarinteipin nimi on maalarinteippi. Se ei olekaan tuulesta tempaistu outo nimi teipille. Noh... aina oppii uutta?

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 31 Tammi 2021 12:46

Täällä eletään nyt jänniä vaiheita kuukauden vaihteessa. Töissä tulee järjestelyt muuttumaan aika merkittävästi. Työaikani tippuu ja tulen ensimmäistä kertaa koko elämässäni jakamaan tätä tiettyä työnkuvaa osin jonkun toisen kanssa. Ennen olen ollut aina ainoa kyseistä hommaa tekevä. Tästä tulee hyvin jännittävää. Toivon, että voimme jatkossa toisen työntekijän kanssa saada tukea ja turvaa toisistamme, kun on kerrankin ihminen, joka on jotakuinkin samassa suossa. :D

Ensin toki uuden työntekijän pitää saada rauhassa perehtyä siihen, mistä kaikessa on kyse. Kun ei ole ennen näitä hommia tehnyt. Hieman se jännittää, nimittäin minulle taitaa nyt jäädä aika iso vastuu perehdyttämisestä. Ja mielelläni kyllä autan ja pyrin vaikuttamaan siihen, että toisen on mahdollisimman hyvä aloittaa uusissa hommissa. Vähän pyrin tietoisestikin alkua pehmentämään, että en järkyttävää pommia heti niskaan pudottaisi. Muutenkin ihan ensialun kokemuksilla on yleensä aika iso merkitys sen suhteen, miten ihminen alkaa uudet hommat kokea, kokeeko hallinnantunnetta, uskooko selviävänsä. Mutta se vain, että en ole koskaan ennen perehdyttänyt ketään yhtään mihinkään. Muutenkin oma työtilanne tällä hetkellä aika ruuhkautunut, niin toivon vain, että pystyn oikeasti olemaan apuna niin paljon kuin tarve vaatii. Mutta kyllä se on nyt aika kärkipääpäähän priorisointilistalla laitettava, että pyrkii omalla toiminnallaan vaikuttamaan siihen, että uusi tekijä saa mahdollisimman hyvän alun töihin.

Kiitän kyllä tässä kohtaa onneana siitä, että töiden jakajana on jatkossa ihminen, jolla on ihan selkeästi ihan huikeaa potentiaalia vaikka mihin. Todella fiksu ja oivaltava. Kaiken lisäksi haluaa ihan selkeästi hoitaa työnsä hyvin. Saattaapa hyvin olla melkoinen kultakimpale kyseessä.

ninnipinni
Television orja
Viestit: 795
Liittynyt: 14 Syys 2020 13:25

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja ninnipinni » 10 Helmi 2021 00:48

Enpä löytänyt parempaa keskustelua.. Haikee olo 16,5 vuotta demitystä, mutta nyt se on loppu :cry:
Onnennumero 7 Sofia!

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 10 Helmi 2021 08:03

ninnipinni kirjoitti:
10 Helmi 2021 00:48
Enpä löytänyt parempaa keskustelua.. Haikee olo 16,5 vuotta demitystä, mutta nyt se on loppu :cry:
Mitäh, se sulkeutuu? Mutta sehän on ollut olemassa.... noh, aina. Vuosiin ei kyllä ole tullut siellä pyörittyä, mutta aikoinaan oli vuodet, jolloin siellä oli lähes kaikki sosiaaliset kontaktit. Sen ansiosta pysyi edes sutkot järjissään teiniyden kaaosten keskellä. Paljosta olen kiitollinen sille sivustolle.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 10 Helmi 2021 12:43

Wendla kirjoitti:
10 Helmi 2021 08:03
ninnipinni kirjoitti:
10 Helmi 2021 00:48
Enpä löytänyt parempaa keskustelua.. Haikee olo 16,5 vuotta demitystä, mutta nyt se on loppu :cry:
Mitäh, se sulkeutuu? Mutta sehän on ollut olemassa.... noh, aina.
Loppuu joo. Itsekin olen tästä kuullut, vaikka en Demin käyttäjä ollutkaan. Pikkusisko tuota tykkäsi nuorena käyttää ja joskus kavereiden kanssa (vitut mulla mitään kavereita lapsena ollu. :lol: ) tuli naureskeltua joillekkin Demin foorumin jutuille. Toi on kyllä jotenkin vähän haikeeta kohderyhmäläisille, että tämmöiset isot, iät ja ajat pystyssä olleet paikat lopetetaan. Aikoinaan vietiin Peliplaneetta, sitten meni Aku Ankka foorumi ja nyt Demi. Noh, aikansa kutakin.
--

Asiasta kukkaruukkuun. Tässä mun erotilanteessa pahinta on kyllä tämä, ettei toi ex puoliso ole vielä saanut omaa asuntoa. Joo, hän majailee muualla. Mutta tuntuu, et oon ite sellaisessa ns. stand by tilassa siihen asti kunnes hän pystyy roudaamaan omat kamansa pois täältä. :roll: Muuten alkaa pikku hiljaa olemaan ihan ok olo. Ei ole päivittäistä ikävää, masennusta ja muita tunnetiloja. Mutta ei tässä kyllä kunnolla pääse eteenpäin ennen kuin pääsen kunnolla rakentamaan tätä omaa miesluolaa. :noup:
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 10 Helmi 2021 13:10

Skygge kirjoitti:
10 Helmi 2021 12:43
Toi on kyllä jotenkin vähän haikeeta kohderyhmäläisille, että tämmöiset isot, iät ja ajat pystyssä olleet paikat lopetetaan.
Jeps. Ja jos nyt olen yhtään asioista perillä, niin käsittääkseni enää nuorille ei oikein ole missään vastaavankaltaista keskustelufoorumia. Niinkuin omastakin kokemuksesta tiedän, niin demi.fi on oikeasti voinut olla joillekkin nuorille jonkinlainen turvapaikka ja jopa ihan oikeasti lähes ainoa kontakti muihin ihmisiin. Voisin kuvitella, että voi olla aika kova paikka jollekin yksinäiselle nuorelle, olisi ainakin ollut itselleni aikoinaan. Vaikka tokihan aina olisi parempi, että nuori tapaisi ihan oikeasti ihmisiä pelkän netissä roikkumisen sijasta. Mutta aina se ei vain valitettavasti ole mahdollista.

Ja demi.fistä mieleen, tulipa pitkästä aikaa kuunneltua Demittäjä Cool. Voi hele sentään, mitä muistoja sekin toi... :lol:
Skygge kirjoitti:
10 Helmi 2021 12:43


Asiasta kukkaruukkuun. Tässä mun erotilanteessa pahinta on kyllä tämä, ettei toi ex puoliso ole vielä saanut omaa asuntoa. Joo, hän majailee muualla. Mutta tuntuu, et oon ite sellaisessa ns. stand by tilassa siihen asti kunnes hän pystyy roudaamaan omat kamansa pois täältä. :roll: Muuten alkaa pikku hiljaa olemaan ihan ok olo. Ei ole päivittäistä ikävää, masennusta ja muita tunnetiloja. Mutta ei tässä kyllä kunnolla pääse eteenpäin ennen kuin pääsen kunnolla rakentamaan tätä omaa miesluolaa. :noup:
Voin hyvin kuvitella, että ei ihan kiva tilanne, kun exän kamat vielä nurkissa.
Muistan hyvin, kun aikoinaan tuli ero avoliitossa. Taisin lähes välittömästi alkaa raijailemaan kamoja ympäriinsä kämpässä. Kaikki toisen tavarat raijasin pois makkarista olkkariin, kaikki omat kamat makkariin. Toinen vain seurasi hiljaa vierestä. :D Mutta jotenkin se oli vain itselle ihan pakollista saada jonkinlaista pesäeroa välittömästi. Ja kun ei heti omaan kämppään voinut muuttaa, niin piti sitten edes joku ikioma pesä sinne kotiin rakentaa.

Mutta hyvä, että olo alkaa olla parempi. (:

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 10 Helmi 2021 15:23

Skygge kirjoitti:
10 Helmi 2021 12:43
Asiasta kukkaruukkuun. Tässä mun erotilanteessa pahinta on kyllä tämä, ettei toi ex puoliso ole vielä saanut omaa asuntoa. Joo, hän majailee muualla. Mutta tuntuu, et oon ite sellaisessa ns. stand by tilassa siihen asti kunnes hän pystyy roudaamaan omat kamansa pois täältä. :roll: Muuten alkaa pikku hiljaa olemaan ihan ok olo. Ei ole päivittäistä ikävää, masennusta ja muita tunnetiloja. Mutta ei tässä kyllä kunnolla pääse eteenpäin ennen kuin pääsen kunnolla rakentamaan tätä omaa miesluolaa. :noup:
Toivottavasti hän löytäisi sen uuden asunnon pian, että pääsisitte molemmat eteenpin tuosta välitilasta.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 10 Helmi 2021 16:03

Wendla kirjoitti:
10 Helmi 2021 13:10
Jeps. Ja jos nyt olen yhtään asioista perillä, niin käsittääkseni enää nuorille ei oikein ole missään vastaavankaltaista keskustelufoorumia. Niinkuin omastakin kokemuksesta tiedän, niin demi.fi on oikeasti voinut olla joillekkin nuorille jonkinlainen turvapaikka ja jopa ihan oikeasti lähes ainoa kontakti muihin ihmisiin. Voisin kuvitella, että voi olla aika kova paikka jollekin yksinäiselle nuorelle, olisi ainakin ollut itselleni aikoinaan. Vaikka tokihan aina olisi parempi, että nuori tapaisi ihan oikeasti ihmisiä pelkän netissä roikkumisen sijasta. Mutta aina se ei vain valitettavasti ole mahdollista.
Jep. Ei taida vastaavaa paikkaa olla. Toi on kyllä todella sääli, että tämmöiset palvelut kuolevat pois. Niin kuin sanoit, niin monelle kasvukipuiselle nuorelle toikin on voinut olla ainoa paikka, jossa uskaltaa avoimesti puhua tuntemuksistaan ja elämästään. Nykyään tuntuu, että heitetään vaan someen kaikki. Onhan näitä Tiktokkeja yms. mutta ei ne ole oikea alusta purkaa fiiliksiä. Onhan se nähty, että somessa ihmiset (ikään katsomatta) osaavat olla todella ilkeitä toisia kohtaan, vaikka et tuntisi koko tyyppiä.
Wendla kirjoitti:
10 Helmi 2021 13:10
Kaikki toisen tavarat raijasin pois makkarista olkkariin, kaikki omat kamat makkariin. Toinen vain seurasi hiljaa vierestä. :D

Mutta hyvä, että olo alkaa olla parempi. (:
Haha. Voin kuvitella tilanteen. Itsekin olisin kyllä vastaavassa tilanteessa varmaan seurannut tilannetta hämmentyneenä suu auki. :D

Mä oon aatellut, että pakkaisin oma-aloitteisesti exän joitain asioita. Kuten esim. vaatteet laittaisin jätesäkkeihin yms. pientä, niin saisin ainakin ne pois silmistä ja laitettua vaatekaapin jo ihan omakseni. Mutta katsoo nyt saanko aikaiseksi ja kehtaanko. :D En viitsi tahallaan toista alkaa ärsyttämään, mutta tämmöiset jutut on käynyt mielessä, että saisi edes vähän hommaa etenemään.

Se hyvä puoli tässä on, että en ole joutunut vielä nukkumaan sohvalla, kun on sänky vielä. Onneksi mun vanhemmat ovat sen verran avuliaita, että saan hommattua uuden oman sängyn pian sen jälkeen, kun noi kamat on roudattu pois. Ja jep! Hyvä, että tässä on jo jonkun verran olo kohentumaan päin. Toki tää tilanne ahdistaa jonkun verran, mutta minkäs teet. Täytyy vaan yrittää sopeutua ja muistuttaa välillä ittee siitä, et tää on vaan väliaikainen tilanne. Sit ku tää "välitila" on ohi, niin uutta elämää rakentamaan kunnolla.
Marjo kirjoitti:
10 Helmi 2021 15:23
Toivottavasti hän löytäisi sen uuden asunnon pian, että pääsisitte molemmat eteenpin tuosta välitilasta.
Toivottavasti. En usko, että se exällekkään kovin paljoa helpompaa on, kun tilanne on auki.
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 11 Helmi 2021 16:55

Skygge kirjoitti:
10 Helmi 2021 16:03
Sit ku tää "välitila" on ohi, niin uutta elämää rakentamaan kunnolla.
Mitä nyt olen ihmisiltä kuullut, niin ne kulmat siellä päin taitavat olla aika potentiaalisiakin uusille aluille. (:
Mutta kyllähän se iso juttu on, kun saa kodin ihan vain itselleen. Ja kun saa tehdä siitä ihan omanlaisensa. Ja ei kai siitä nyt hirmuisesti harmiakaan voisi olla, jos vähän toisen tavaroita tieltä hieman siirtelisikin? Kunhan ei nyt ihan kaikkein henkilökohtaisimpiin asioihin koske tai mitään pois heitä. Luulisin?

Jahas, aiemmin huomasin kissassa kevään lähestymisen, mutta pakko kai se on myöntää, että alkaa sen kevään lähestymisen huomata jo itsessäänkin. Hiukkasen ajoissa joo, mutta minkäs sille mahtaa. Jokatapauksessa pesänrakennusvietti on taas kerran herännyt. Oon täällä unelmoinut pienimuotoisista kämpän rempoista. Olkkarista pitäisi kiskoa nykyiset tapetit irti, pitkälle seinälle pitäisi löytää joku kiva näyttävämpi tapetti, loput seinät voisi maalata. Lisäksi makkarista myös pitäisi kiskoa nykyiset tapetit irti ja laittaa maalit tilalle. Jotenkin näkisin siellä niin mielelläni sellaisen tumman metsänvihreän korosteseinän. Niin houkuttaisi alkaa suunnitella hommia, mutta puoliso on vähän toppuutellut. Ja kyllähän se totta on, että hommaa noissa kyllä riittäisi, vaikka saisikin kokeneemman tee-se-itse-remppausta harrastaneen kaverin avuksi.
Lisäksi sitten oon toki myös unelmoinut vessan/pyykkihuoneen remontoinnista sellaiseksi, että jatkossa sinne mahtuisi myös kuivuri. Mutta tuo nyt on jo sen luokan projekti, että saa odotella vielä vuosia. Muutenkin sen tason homma jo, että ei ilman ammattilaisia toteutettavissa.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 11 Helmi 2021 18:45

Wendla kirjoitti:
11 Helmi 2021 16:55
Skygge kirjoitti:
10 Helmi 2021 16:03
Sit ku tää "välitila" on ohi, niin uutta elämää rakentamaan kunnolla.
Mitä nyt olen ihmisiltä kuullut, niin ne kulmat siellä päin taitavat olla aika potentiaalisiakin uusille aluille. (:
Mutta kyllähän se iso juttu on, kun saa kodin ihan vain itselleen. Ja kun saa tehdä siitä ihan omanlaisensa. Ja ei kai siitä nyt hirmuisesti harmiakaan voisi olla, jos vähän toisen tavaroita tieltä hieman siirtelisikin? Kunhan ei nyt ihan kaikkein henkilökohtaisimpiin asioihin koske tai mitään pois heitä. Luulisin?
Joo, no tää on kyllä sikäli kivaa asua uudessa kaupungissa, kun kaikki on uutta. Eikä kukaan tunne, yhtä kaveria lukuunottamatta. :tu Ei sillä, että olisin palavia raunioita Stadiin jättänyt. :lol: No tota mä vähän aattelin, et laittaisin tyyliin sen ulkovaatteita ym. jätesäkkeihin. Mut tuskin saan aikaiseksi. Ei niin paljoa haittaa noi. Mutta on välillä mielessä käynyt tuollainenkin, kun on kovat ahistukset ollu päällä.

Wendla kirjoitti:
11 Helmi 2021 16:55
Mutta tuo nyt on jo sen luokan projekti, että saa odotella vielä vuosia. Muutenkin sen tason homma jo, että ei ilman ammattilaisia toteutettavissa.
Kodin laittaminen tuolla lailla on kyllä aina oma projektinsa. Ehkä saat puolisosi innostumaan asiasta enemmän, jos silleen pikku hiljaa varovasti ehdottelet, että "tehtäiskö tää yks juttu joskus ;) " Ei tuntuis katsos enää niin isolta urakalta, kun ei kaikkee vetäis kerrallaan uusiksi. :thumbsup
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 11 Helmi 2021 19:15

Skygge kirjoitti:
11 Helmi 2021 18:45


Kodin laittaminen tuolla lailla on kyllä aina oma projektinsa. Ehkä saat puolisosi innostumaan asiasta enemmän, jos silleen pikku hiljaa varovasti ehdottelet, että "tehtäiskö tää yks juttu joskus ;) " Ei tuntuis katsos enää niin isolta urakalta, kun ei kaikkee vetäis kerrallaan uusiksi. :thumbsup
Itse asiassa oon alkanut jo vihjailemaan, että tuon makkarin tapettien irrottamisen ja seinien maaluun voisi jossain vaiheessa tehdä. Ja jos rehellisiä ollaan, niin uskon, että saisin hänet kyllä tarvittaessa taipumaan tuohon makkariprojektiin. Pitää vain tietää oikeat narut, joista keveästi vedellä. Sitäpaitsi hän tietää kyllä itsekin olevansa tossun alla. :lol: Lisäksi tuo tee-se-itse-remppaaja on puolison paras kaveri, joten jos parhaan kaverin saisin houkuteltua mukaan hommaan, niin se nyt olisi jo läpihuutojuttu siinä vaiheessa.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 11 Helmi 2021 21:58

Wendla kirjoitti:
11 Helmi 2021 19:15
Itse asiassa oon alkanut jo vihjailemaan, että tuon makkarin tapettien irrottamisen ja seinien maaluun voisi jossain vaiheessa tehdä. Ja jos rehellisiä ollaan, niin uskon, että saisin hänet kyllä tarvittaessa taipumaan tuohon makkariprojektiin. Pitää vain tietää oikeat narut, joista keveästi vedellä. Sitäpaitsi hän tietää kyllä itsekin olevansa tossun alla. :lol: Lisäksi tuo tee-se-itse-remppaaja on puolison paras kaveri, joten jos parhaan kaverin saisin houkuteltua mukaan hommaan, niin se nyt olisi jo läpihuutojuttu siinä vaiheessa.
Että näin. :lol: No ei se väärin ole. Jos hommat ei oo liian raskaita kummallekkaan ja haluutte uudistaa kämppää niin mikäs siinä. :thumbsup En nyt muista yhtään, minkä ikäinen olet (puhuit joskus että joku 28v), mutta näin 31 vuotiaana äijänä mä oon ite niin gonahtanut näihin kaikkiin asunnon kunnostus hommiin, etten jaksa panostaa kauheesti. Jos näyttää edes jotenkin hyvältä, niin kelpaa mulle. Sisustuksella kun saa jo itsessään paljon aikaan.

edit. PS. tarkoitus ei oo vittuilla. Kunhan puran omaa ajatustani. :)
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 12 Helmi 2021 15:56

Skygge kirjoitti:
11 Helmi 2021 21:58

Että näin. :lol: No ei se väärin ole. Jos hommat ei oo liian raskaita kummallekkaan ja haluutte uudistaa kämppää niin mikäs siinä. :thumbsup En nyt muista yhtään, minkä ikäinen olet (puhuit joskus että joku 28v), mutta näin 31 vuotiaana äijänä mä oon ite niin gonahtanut näihin kaikkiin asunnon kunnostus hommiin, etten jaksa panostaa kauheesti. Jos näyttää edes jotenkin hyvältä, niin kelpaa mulle. Sisustuksella kun saa jo itsessään paljon aikaan.

edit. PS. tarkoitus ei oo vittuilla. Kunhan puran omaa ajatustani. :)
Aika hyvin muistit, täytän tänä vuonna 28 vuotta. Remppa- ja sisustusintoilija olen ollut jo useamman vuoden ajan. Lisäksi kun viime vuosina on ollut lähipiirissä paljon laajempia remontteja, joita olen onnekseni päässyt myös suunnittelemaan, niin into on vain kasvanut.

Ja ei huolta, en vilkkaimmalla mielikuvituksellanikaan osaisi tulkita tuota vittuiliksi. :)

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 14 Helmi 2021 15:06

Wendla kirjoitti:
12 Helmi 2021 15:56
Aika hyvin muistit, täytän tänä vuonna 28 vuotta. Remppa- ja sisustusintoilija olen ollut jo useamman vuoden ajan. Lisäksi kun viime vuosina on ollut lähipiirissä paljon laajempia remontteja, joita olen onnekseni päässyt myös suunnittelemaan, niin into on vain kasvanut.
Onhan se omalla tavallaan kivaa kyllä. Harvoin itse kauheasti jaksan sisustella kämppää uusiksi silloin, kun on pidempään asunut samassa kämpässä. Mutta tämmöisissä elämänmuutoksissa sen tekee kyllä ihan mielellään. Saa vähän laitettua kämppää omanlaisekseen. Vaikka oonkin aika minimalisti sisustuksen suhteen. :D Nyt on tullut ajatus, että hommaisin tv-tason viereen kunnollisen kirjahyllyn. Kerrankin on tilaa, kun saa exän työpöydän tuosta pois.

PS. Oho. Aika hyvin muistin. Mulla on aina ollut suht hyvä numeromuisti ja tässä sen taas näkee. :lol:
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 14 Helmi 2021 17:38

Skygge kirjoitti:
14 Helmi 2021 15:06

Onhan se omalla tavallaan kivaa kyllä. Harvoin itse kauheasti jaksan sisustella kämppää uusiksi silloin, kun on pidempään asunut samassa kämpässä. Mutta tämmöisissä elämänmuutoksissa sen tekee kyllä ihan mielellään. Saa vähän laitettua kämppää omanlaisekseen. Vaikka oonkin aika minimalisti sisustuksen suhteen. :D Nyt on tullut ajatus, että hommaisin tv-tason viereen kunnollisen kirjahyllyn. Kerrankin on tilaa, kun saa exän työpöydän tuosta pois.
Sanoisinpa, että kyllähän se tuollaisissa isommissa elämänvaiheissa vähän melkeinpä kuuluukin päivittää kämpän sisustusta. Tai no eihän se mikään pakko ole, mutta uskon kyllä, että sellainen on ihan paikallaan. Ja kyllä, jokaisessa kämpässä kuuluu olla kunnon kirjahylly. Se on jotakuinkin ehdotonta (ainakin minun mittapuulla). (:

Miekään harvemmin jaksan sisustaa kämppää sen jälkeen, kun sen kerran valmiiksi saan. Toki joidenkin koriste-esineiden suhteen saatan pieniä muutoksia tehdä, mutta harvemmin tulee sen suurempia muutoksia tehtyä.

Nyt toki vaikuttaa se, että kun on kerrankin ihan oma kämppä, niin on myös enemmän valtuuksia tehdä niitä muutoksia. Paljon muutoksia tämä kämppä ei kyllä onneksi kaipaa. Pitkälti tyyliltään tämä on sellaista 2000-luvun vaihteen tyyliä. Tämä on meille erittäin okei, sillä kumpikaan ei niin hirveästi välitetä liian nykyaikaisista ratkaisuista. Erityisesti sellainen ylimoderni ja liian pelkistetty tyyli, pahimmillään vielä toteutettuna niin että koko väriskaala on suurin piirtein vain valkoista valkoisen perään, järkyttää erittäin syvästi.

Ainoat muutokset, mitä tämä kämppä kaipaa puhtaasti ulkonäöllisistä syistä, on nuo olkkarin ja makkarin seinät. Makkarin tapetit yksinkertaisesti vain ovat aavistuksen rumat. Olkkarin tapetit sitten taas ovat ihan hienot ja todella hyvässä kunnossa, että sinäällään toki hieman sääli niitä vaihtaa. Mutta ne vaaleat ja hailakasti vaaleanpunaiseen taittavat tapetit vain sotivat vähän liikaa meidän tummien/mustien huonekalujen ja mustan metallin kanssa. Toki itse hyvinkin voisin sisustaa kämpän sellaisella vähän hempeämmällä tyylillä, johon nuo olkkarin tapetit istuisivat täydellisesti. Mutta siinä olisi sitten vain se ongelma, että puoliso näyttäisi sen kaiken hempeyden keskellä siltä, että on eksynyt väärään kämppään. :lol:

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 15 Helmi 2021 14:36

Wendla kirjoitti:
14 Helmi 2021 17:38
Sanoisinpa, että kyllähän se tuollaisissa isommissa elämänvaiheissa vähän melkeinpä kuuluukin päivittää kämpän sisustusta. Tai no eihän se mikään pakko ole, mutta uskon kyllä, että sellainen on ihan paikallaan. Ja kyllä, jokaisessa kämpässä kuuluu olla kunnon kirjahylly. Se on jotakuinkin ehdotonta (ainakin minun mittapuulla). (:
Joo kyllähän sitä pitää saada kämppä vähän enemmän oman näköisesti. Vaikka meillä on aika sama maku exän kanssa. :lol: Mulla on tuollainen pitkän mallinen pikku kirjahylly jo ennestään. Mut tosiaan joku vähän isompi tohon tv-tason viereen sopis kyllä helkkarin hyvin. :tu
:trollface:

ninnipinni
Television orja
Viestit: 795
Liittynyt: 14 Syys 2020 13:25

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja ninnipinni » 16 Helmi 2021 02:03

Wendla kirjoitti:
10 Helmi 2021 08:03
ninnipinni kirjoitti:
10 Helmi 2021 00:48
Enpä löytänyt parempaa keskustelua.. Haikee olo 16,5 vuotta demitystä, mutta nyt se on loppu :cry:
Mitäh, se sulkeutuu? Mutta sehän on ollut olemassa.... noh, aina. Vuosiin ei kyllä ole tullut siellä pyörittyä, mutta aikoinaan oli vuodet, jolloin siellä oli lähes kaikki sosiaaliset kontaktit. Sen ansiosta pysyi edes sutkot järjissään teiniyden kaaosten keskellä. Paljosta olen kiitollinen sille sivustolle.
Juu ilmotettiin vaan että viikon kuluttua keskustelupalastalle kirjoittaminen loppuu [smilie=a_bravo.gif] Sivusto on vielä pystyssä mutta sinne ei voi enää kommentoida :D
Onnennumero 7 Sofia!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”