Vapaa keskustelu

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 16 Helmi 2021 20:29

ninnipinni kirjoitti:
16 Helmi 2021 02:03

Juu ilmotettiin vaan että viikon kuluttua keskustelupalastalle kirjoittaminen loppuu [smilie=a_bravo.gif] Sivusto on vielä pystyssä mutta sinne ei voi enää kommentoida :D
Onhan tuo aika lyhyt varoitusaika. Tosin jos lehden loppuminen ollut tieodossa jo aiemmin, niin ehkä jossain määrin ennakoitavissa. Mutta silti aika lyhyt aika.

Virkistelin hieman muistiani ja löysin sieltä vanhan profiilini. Ilmeisesti viimeksi vuonna 2016 olen siellä seikkaillut.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja ramasee » 17 Helmi 2021 19:02

Ite en oo koskaan kuulunut demittäjiin, mutta hevostalli.netissä pyörin. Onhan toi uutinen silti jonkin sortin aikakauden päätös. Muistelisin, että aikoinaan kilpailtiin kumpi on parempi demi vai hevostalli.net. Aiettä, yläaste. Ihmisen parasta aikaa.
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 18 Helmi 2021 13:06

Hevostalli.netistä hyvin hatara muistikuva. Lähinnä olen kuullut siitä mainittavan joskus kauan sitten, koskaan en ole ollut siellä.

Oivoi, muistelut. Tuli mieleen ne ajat, kun demi.fi löytyi. Silloinen paras kaveri kertoi siitä, olin silloin 14-vuotias. Sinne suuntasin ja jäin koukkuun heti. Oli elämäni ensimmäinen keskustelupalsta. Useita tunteja päivässä tuli siellä pyörittyä. Omassa elämässä kun ei hirveästi ollut samanikäistä seuraa, niin siellä sentään ole omanikäisiäkin.

Jollain tapaa olen miettinyt, että demi.fi on se pohja sille, minkä myötä keskustelupalstoilla höliseminen on aina ollut ihan äärimmäisen luonnollista miulle. Voisipa sanoa, että aikoinaan kommunikoin reippaasti enemmän netissä kuin ns oikeassa elämässä. Tietyllä tapaa netissä olen vieläkin reippaasti nopeammin oma itseni, tosielämässä lämpenen hitaammin.

ninnipinni
Television orja
Viestit: 795
Liittynyt: 14 Syys 2020 13:25

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja ninnipinni » 18 Helmi 2021 23:45

Wendla kirjoitti:
16 Helmi 2021 20:29
ninnipinni kirjoitti:
16 Helmi 2021 02:03

Juu ilmotettiin vaan että viikon kuluttua keskustelupalastalle kirjoittaminen loppuu [smilie=a_bravo.gif] Sivusto on vielä pystyssä mutta sinne ei voi enää kommentoida :D
Onhan tuo aika lyhyt varoitusaika. Tosin jos lehden loppuminen ollut tieodossa jo aiemmin, niin ehkä jossain määrin ennakoitavissa. Mutta silti aika lyhyt aika.

Virkistelin hieman muistiani ja löysin sieltä vanhan profiilini. Ilmeisesti viimeksi vuonna 2016 olen siellä seikkaillut.
Joo siis samassa rytäkässä ilmoitettiin että lehden julkaiseminen loppuu eli toisaalta aika yllättävä ilmoitus [smilie=thefinger.gif] Tosin ymmärrän jos lehti lopetetaan niin samalla loppuu myös keskustelupalsta...
Onnennumero 7 Sofia!

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 19 Helmi 2021 16:42

Huhtikuusta alkaen mä saan roudata tähän mun kotiin oman sängyn jne. Nyt on hyvä fiilis, kun ei tarvi enää pohtia, että millon pääsen rakentaan omaa kotia. :party:
:trollface:

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 20 Helmi 2021 10:12

ramasee kirjoitti:
17 Helmi 2021 19:02
Ite en oo koskaan kuulunut demittäjiin, mutta hevostalli.netissä pyörin. Onhan toi uutinen silti jonkin sortin aikakauden päätös. Muistelisin, että aikoinaan kilpailtiin kumpi on parempi demi vai hevostalli.net. Aiettä, yläaste. Ihmisen parasta aikaa.
Sama täällä, demissä ei ole tullut kuin käytyä kääntymässä, kun ht.nettiä seurailen epäsäännöllisen säännöllisesti vieläkin. En kyllä oikeastaan tiedä edes miksi. :scratch
Skygge kirjoitti:
19 Helmi 2021 16:42
Huhtikuusta alkaen mä saan roudata tähän mun kotiin oman sängyn jne. Nyt on hyvä fiilis, kun ei tarvi enää pohtia, että millon pääsen rakentaan omaa kotia. :party:
Loistavaa, loppuu välitilassa eläminen. Onnea! :Cheers:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 20 Helmi 2021 11:25

ninnipinni kirjoitti:
18 Helmi 2021 23:45


Joo siis samassa rytäkässä ilmoitettiin että lehden julkaiseminen loppuu eli toisaalta aika yllättävä ilmoitus [smilie=thefinger.gif] Tosin ymmärrän jos lehti lopetetaan niin samalla loppuu myös keskustelupalsta...
Nojoo, aika yllättävä ilmoitus kyllä, jos noin on mennyt.
Skygge kirjoitti:
19 Helmi 2021 16:42
Huhtikuusta alkaen mä saan roudata tähän mun kotiin oman sängyn jne. Nyt on hyvä fiilis, kun ei tarvi enää pohtia, että millon pääsen rakentaan omaa kotia. :party:
Hyvä, hyvä! :party:

Tulipas palattua takaisin brunetiksi. Parisen vuotta taisin taas punapää olla. Oikeastaan jopa vähän yllättyin siitä, miten kiva ruskeakin voi olla. Kyllähän tuo punaisuus vielä vähän puskee värissä läpi, mutta eipä se haittaa. Tykkään myös siitä, että oma hiusten luonnollinen kaksivärisyys tuntuu pääsevän nyt enemmän oikeuksiinsa. Ja jopa kaikki pantakokoelmani tuntuvat toimivan tämän värin kanssa. Punaisten hiusten kanssa toimi vain tietyt värit, parhaiten kyllä vihreä. Mutta nyt jokaikinen pantani toimii. Kieltämättä tämä pantapakkomielteinen on nyt tyytyväinen. Pikkuinen pinnallinen piristys.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 23 Helmi 2021 08:16

Mä tykkäisin punaisista tai edes punertavista hiuksista, mutta en ole enää yli 10 vuoteen pystynyt värjäämään hiuksia, kun aloin allergisoitua niille väreille. Mennään sit tällä maantienharmaanruskealla siihen asti, että ne alkaa harmaantua... Tuskin se enää kovin kaukana on, kävin eilen hakemassa uudet silmälasit, ensimmäiset moniteholinssit. Kyllä tässä voi hetki mennä, että aivot näihin tottuu ja sit sen jälkeen vielä vähän pidempään, että pääsee taas ikäkriisistä yli.

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 23 Helmi 2021 13:21

Marjo kirjoitti:
23 Helmi 2021 08:16
Mä tykkäisin punaisista tai edes punertavista hiuksista, mutta en ole enää yli 10 vuoteen pystynyt värjäämään hiuksia, kun aloin allergisoitua niille väreille. Mennään sit tällä maantienharmaanruskealla siihen asti, että ne alkaa harmaantua... Tuskin se enää kovin kaukana on, kävin eilen hakemassa uudet silmälasit, ensimmäiset moniteholinssit. Kyllä tässä voi hetki mennä, että aivot näihin tottuu ja sit sen jälkeen vielä vähän pidempään, että pääsee taas ikäkriisistä yli.
Mä olen allerginen hiusväreille, mutta pidän suoraväreillä sateenkaaren eri värejä päässä.
Mun oma väri on semmoinen maantie, jos on talvi ja sitten auringonvalossa siitä näkee sen ihanan vaaleanpunaisen sävyn. Se on tosi, tosi hankala ollut aina värjäyksissä ja tulokset on olleet tosi kummia. Pidin siksi punaisena vuosikausia, kun se riitti että värissä oli vähän pigmettiä ja omat pigmetit vahvisti niitä. Normaalisti punaisen sävyt on hankalia ylläpitää, mutta mulla se oli tosi helppoa.
Nykyisin vaalentamalla rikon hiuksen pinnan ja sitten lyön siihen suoraväriä päälle. Ei tule allergiaa ja saa just semmoset hiukset mitä haluaa.
Paitsi jos käy "väärällä" kampaajalla, jolla on halvinta mahdollisinta vaalennusainetta tukusta, koska se rikkoo hiusta vaan sen verran että se punainen nousee sieltä ihanasti. Useampikin kampaaja ollut kauhuissaan kun vaalennushuuhtelussa ollut käsissä semmoista hennon babypinkkiä tukkaa.

Sain mun ekat monitehot kun olin 31.
Kiitos biologinen lottovoitto tästä(kin). Nyt pitäis taas uusia lasit, kun en näe lukea kunnolla.
Tarkkuusnäkö kauas toimii tosi hyvin, mutta lähinäkö on semmoista suttua vaan. Sillmälääkäri ennusti että joudun siirtymään kaksiin laseihin ennen kuin täytän 50, kun erot lähi- ja kaukonäön kanssa kasvaa liian suuriksi.
Olen saanut lasit kun olin 6 ja näkö huononi nopealla tahdilla. Näkö on oikeastaan muuttunut jatkuvasti. Ainoastaan 20-25 ikävuosina taisi olla aika tasaista. Nyt taas mennään kahden vuoden sykleissä ja se on aika syvältä.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 24 Helmi 2021 12:31

Kierrekaneli kirjoitti:
23 Helmi 2021 13:21
Mä olen allerginen hiusväreille, mutta pidän suoraväreillä sateenkaaren eri värejä päässä.
Mun oma väri on semmoinen maantie, jos on talvi ja sitten auringonvalossa siitä näkee sen ihanan vaaleanpunaisen sävyn. Se on tosi, tosi hankala ollut aina värjäyksissä ja tulokset on olleet tosi kummia. Pidin siksi punaisena vuosikausia, kun se riitti että värissä oli vähän pigmettiä ja omat pigmetit vahvisti niitä. Normaalisti punaisen sävyt on hankalia ylläpitää, mutta mulla se oli tosi helppoa.
Nykyisin vaalentamalla rikon hiuksen pinnan ja sitten lyön siihen suoraväriä päälle. Ei tule allergiaa ja saa just semmoset hiukset mitä haluaa.
Paitsi jos käy "väärällä" kampaajalla, jolla on halvinta mahdollisinta vaalennusainetta tukusta, koska se rikkoo hiusta vaan sen verran että se punainen nousee sieltä ihanasti. Useampikin kampaaja ollut kauhuissaan kun vaalennushuuhtelussa ollut käsissä semmoista hennon babypinkkiä tukkaa.
Mulla on kans aika paljon punaista pigmenttiä hiuksissa, oli ihan sama mitä väriä laittoi päähän, niin jos siinä oli yhtään punaisen vivahdetta, tukka oli punainen. En ole noista suoraväreistä ollut kovin innostunut, tai ongelma on lähinnä se että mun hiukset kasvaa niin nopeasti että niitä saisi olla värjäämässä ihan koko ajan. Silloin kun oli pidemmät hiukset, niissä oli folioraitoja, mutta nyt on niin lyhyt tukka, että en jaksa alkaa säätää. Odottelen vaan sitä harmaantumista. [smilie=a_chuckle.gif]
Kierrekaneli kirjoitti:
23 Helmi 2021 13:21
Sain mun ekat monitehot kun olin 31.
Kiitos biologinen lottovoitto tästä(kin). Nyt pitäis taas uusia lasit, kun en näe lukea kunnolla.
Tarkkuusnäkö kauas toimii tosi hyvin, mutta lähinäkö on semmoista suttua vaan. Sillmälääkäri ennusti että joudun siirtymään kaksiin laseihin ennen kuin täytän 50, kun erot lähi- ja kaukonäön kanssa kasvaa liian suuriksi.
Olen saanut lasit kun olin 6 ja näkö huononi nopealla tahdilla. Näkö on oikeastaan muuttunut jatkuvasti. Ainoastaan 20-25 ikävuosina taisi olla aika tasaista. Nyt taas mennään kahden vuoden sykleissä ja se on aika syvältä.
Toi kuulostaa aika ankealta kyllä. Mulla on näkö pysynyt suunnilleen samoissa jo pitkään, mutta on aika iso ero silmien välilä, niin se sit aiheuttaa välillä vähän säätöä. Ei voi halvimpia linssivaihtoehtoja yleensä edes harkita, kun ohennusta tarvii olla aika paljon ettei ne linssit ole niin eripainoiset, että lasit on koko ajan vinossa.

Nää monitehot on nyt parin päivän jälkeen muuten ihan ok, mutta ulkona käydessä menee pää solmuun. Ja sitten kun töitä koittaa tehdä kahdella vierekkäin olevalla näytöllä, iskee huono olo ennen kuin on työpäivä ohi. Mutta kyllä se sit taas helpottaa kun lepuuttaa aivoja välillä.

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 24 Helmi 2021 17:35

Marjo kirjoitti:
24 Helmi 2021 12:31

Toi kuulostaa aika ankealta kyllä. Mulla on näkö pysynyt suunnilleen samoissa jo pitkään, mutta on aika iso ero silmien välilä, niin se sit aiheuttaa välillä vähän säätöä. Ei voi halvimpia linssivaihtoehtoja yleensä edes harkita, kun ohennusta tarvii olla aika paljon ettei ne linssit ole niin eripainoiset, että lasit on koko ajan vinossa.

Nää monitehot on nyt parin päivän jälkeen muuten ihan ok, mutta ulkona käydessä menee pää solmuun. Ja sitten kun töitä koittaa tehdä kahdella vierekkäin olevalla näytöllä, iskee huono olo ennen kuin on työpäivä ohi. Mutta kyllä se sit taas helpottaa kun lepuuttaa aivoja välillä.
Toi huono olo ja muu menee ohi sitten kun silmät ja pää tottuu siihen että liike pään ja silmän välillä muuttuu. Itellä se oli suurin haaste. Nykyisin ei oo enää mitään haittaa, paitsi jos yritän katsoa väärästä kohtaa lähelle, se tuottaa huomausta. Mulla on linssit rajattu katsepisteen mukaan, eli mun pitää liikuttaa ensin päätä, sitten vasta silmiä. Joudun välillä nostamaan laseja ylemmäs esim. päätetyöskentelyssä ja se jumiuttaa niskaa.
Siten taas näyttöpäätelaseilla missä ei ole monitehoutta on se ettei niiden kanssa voi lähteä kävelemään, eikä katsoa kuin sitä näyttöä. Esim. kotona ihan mahdotonta. Silmä ei pääse lepäämään oikein missään kohtaa.

En ite oo kokenut näön huonontumista ankeana asiana. Se on ollut kuitenkin aina asia mihin en ole voinut vaikuttaa. Mun lähisuvussa on huonoa näköä ja kaikilla silmälasit. Olihan se tietty ankeeta, että ainoana silmälasillisena koulussa olin kohteena aika suoraan.
Koen silti lasit enemmän mun jutuksi kuin piilarit. Käytin piilareita harrastuksessa muutama vuosi sitten tosi aktiivisesti, mikä vahvisti omaa identiteettiä lasillisena henkilönä.
Sinänsä jännä, että näillä lukemilla (-8 alkuisilla luvuilla) en koskaan tarvinnut peiliä piilareiden kanssa. Olen aika sorminäppärä ja helpointa on aukoa purnukat jne silmät kiinni. Ainoastaan kuukausilinssien puhdistuksen teen niin että pidän silmät auki. Käytännössä en näe mitä teen, mutta se vähän helpottaa ettei sohi mihin sattuu.

Pitäiskin hankkia taas värillisiä linssejä harrastustouhuihin ja piilarinestettä. Vois kikkailla peruukkeja ja meikkejä, josko se toisi vähän lisää äksöniä tähän ankeuteen.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 24 Helmi 2021 21:18

Piilarit voisi kyllä olla jännät. En vain ole koskaan uskaltanut hommata, kun silmät niin järjettömän kuivat ja herkät. Lisäksi kun kädet alkaa pääsääntöisesti täristä aina kun pyrin tekemään käsillä jotain pikkutarkempaa hommaa, niin näillä taidoilla siinä piilarien laitossa varmaan vain puhkaisisi silmänsä. :D

Huhheijaa, tämän päivän ohjelmanumero oli uuden uikkarin osto. Uikkarin perässä tulikin sitten ravattua ympäri kaupunkia, useita kymmeniä kokeilin. Lopulta alistuin ja suuntasin siihen kalliiseen liikkeeseen, johon olin alusta alkaen veikannut joutuvani menemään. Ja siltähän se sitten löytyi, joskin poistuin sieltä yli sata euroa köyhempänä. Uikkarit on kyllä yksi niistä ostoksista, joiden kohdalla aina hiukkasen harmittaa se, että oman kehon mittasuhteet on hieman normista poikkeavat. Rahanmenoa ei voi estää.

Huomenna olisi koko elämäni ensimmäinen ammattilaisen tekemä hieronta. Jännää. Varmasti tekee ihan hyvää, kun niska- ja hartiaseutu on aina niin jumissa.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 25 Helmi 2021 11:09

Kierrekaneli kirjoitti:
24 Helmi 2021 17:35
Marjo kirjoitti:
24 Helmi 2021 12:31

Toi kuulostaa aika ankealta kyllä. Mulla on näkö pysynyt suunnilleen samoissa jo pitkään, mutta on aika iso ero silmien välilä, niin se sit aiheuttaa välillä vähän säätöä. Ei voi halvimpia linssivaihtoehtoja yleensä edes harkita, kun ohennusta tarvii olla aika paljon ettei ne linssit ole niin eripainoiset, että lasit on koko ajan vinossa.

Nää monitehot on nyt parin päivän jälkeen muuten ihan ok, mutta ulkona käydessä menee pää solmuun. Ja sitten kun töitä koittaa tehdä kahdella vierekkäin olevalla näytöllä, iskee huono olo ennen kuin on työpäivä ohi. Mutta kyllä se sit taas helpottaa kun lepuuttaa aivoja välillä.
Toi huono olo ja muu menee ohi sitten kun silmät ja pää tottuu siihen että liike pään ja silmän välillä muuttuu. Itellä se oli suurin haaste. Nykyisin ei oo enää mitään haittaa, paitsi jos yritän katsoa väärästä kohtaa lähelle, se tuottaa huomausta. Mulla on linssit rajattu katsepisteen mukaan, eli mun pitää liikuttaa ensin päätä, sitten vasta silmiä. Joudun välillä nostamaan laseja ylemmäs esim. päätetyöskentelyssä ja se jumiuttaa niskaa.
Siten taas näyttöpäätelaseilla missä ei ole monitehoutta on se ettei niiden kanssa voi lähteä kävelemään, eikä katsoa kuin sitä näyttöä. Esim. kotona ihan mahdotonta. Silmä ei pääse lepäämään oikein missään kohtaa.
Joo, viimeksi meni pari viikkoa tottumiseen, nyt on etuna se, ettei tarvi istua toimistolla loisteputkivalojen alla vilkuilemassa sivuille kun porukkaa kulkee ohi. Mutta jäätävä väsymys tässä tulee, kun aivot koittaa sopeutua muutokseen.
Kierrekaneli kirjoitti:
24 Helmi 2021 17:35
En ite oo kokenut näön huonontumista ankeana asiana. Se on ollut kuitenkin aina asia mihin en ole voinut vaikuttaa. Mun lähisuvussa on huonoa näköä ja kaikilla silmälasit. Olihan se tietty ankeeta, että ainoana silmälasillisena koulussa olin kohteena aika suoraan.
Lähinnä sitä ankeutta mietin siltä kannalta, että jos se näkö koko ajan huononee ja on edessä se, että joutuu vekslaamaan niitä laseja. Ja sit omalla kohdalla ankeuttaa tää että menee pää solmuun lasien vaihdosta. Ja piilareita ei viitsi käyttää kuin todella harvoin, kun pitää aina laseista piilareihin tai toisinpäin vaihtaessa nukkua tunti-pari ja resetoida aivot. Lennosta jos vaihtaa, menee pää ihan sekaisin.

Mun sisko sai lasit 4-vuotiaana, itse olin n. 9-vuotias kun sain ekat lasit. En ole koskaan niitä negatiivisena asiana pitänyt, vaikka toki monessa tilanteessa olis helpompaa jos niitä ei tarvitsisi. Mutta silti mieluummin pidän silmälaseja kuin piilareita, tuntuu että näytän ihan oudolta ilman laseja. [smilie=a_chuckle.gif] Sisko kävi alle parikymppisenä laserleikkauksessa, sillä oli lukemat jotain -8 luokkaa ennen sitä myös. Nyt on n. 40-vuotias, käyttänyt silmälaseja taas jo pidempään, mutta paljon pienemmillä voimakkuuksilla. Omissa silmissä on -2 ja -4.75, niin sillä paremmalla silmällä näkee edes jotain ilman lasejakin, toinen sit taas on aika onneton.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 25 Helmi 2021 14:36

Rillirouskuna täälläkin mennään. Piilareita käytin viimeksi joskus 2012. Olihan ne kätevät. Mutta toisaalta en harrasta sellaista liikuntaa, jossa silmälasit olisivat tiellä, joten ei ole sen vuoksi tullut vuosiin käytettyä. Itse suosin kertakäyttöpiilareita. Ihan vain siitä syystä, ettei tarvitse läträtä niiden kaikkien nesteiden kanssa. Voisi ehkä joskus taas kokeilla pitää. :scratch Mun näkö on ihan okei. Ei oo niin hirveästi heikentynyt vuosien saatossa. -2,75 toisessa silmässä ja toisessa -2,5. En muista kumpi oli kumpi.

On muuten mahtavat kelit. Ihan perkuleen liukasta. [smilie=thefinger.gif]
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 26 Helmi 2021 13:25

Skygge kirjoitti:
25 Helmi 2021 14:36

On muuten mahtavat kelit. Ihan perkuleen liukasta. [smilie=thefinger.gif]
Täällä ei oo vielä tuo liukkausvaihe tullut. Sulamisvaihe sen sijaan iski kunnolla. Tänne satoi jonkin aikaa sitten ihan hullut kinokset. Nyt sitten mietin, että mikähän uusi järvi tänne vielä muodostuu, jos sulaminen jatkuu samaan malliin. Onneksi asun korkealla, joten en ainakaan sen järven pohjaan päädy. :lol:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 28 Helmi 2021 09:33

Käääk! Se tunne, kun makailee kaikessa rauhassa vapaa-aamuna pedissä. Puoliso vilkaisee kännykkää ja toteaa ihan yllättäen, että äitinsä on laittanut viestiä. Ovat matkalla tänne. :shock: Kämppä pitää äkkiä saada siisteystasolle anoppi ja appiukko. Onneksi sieltä ajaa tunteja, niin on tässä vielä parisen tuntia ainakin aikaa. Ja onneksi tuli jo joitain päiviä sitten tehtyä normaalia laajempi siivous.

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 28 Helmi 2021 17:27

Liukasta on täälläkin, hiekotussepeli on mennyt jään sisään. Pitää varustautua kauppa- ja ulkonasyömisreissuun sekä nastalenkkareilla että tavallisilla kengillä.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 01 Maalis 2021 09:34

Realcowboy kirjoitti:
28 Helmi 2021 17:27
Liukasta on täälläkin, hiekotussepeli on mennyt jään sisään. Pitää varustautua kauppa- ja ulkonasyömisreissuun sekä nastalenkkareilla että tavallisilla kengillä.
Täällä on jo asfaltoiduilla kävelyteillä ihan kesäkenkäkeli. Vähän mietittiin, että miten päästään siinä sulamisvaiheessa autolla kotipihalta pois, kun pitää tehdä 90 asteen mutka jyrkkään ylämäkeen, mutta aurinko sulatti sen parissa päivässä niin ei tarvinnut liukastella.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 03 Maalis 2021 11:51

Tännekin on nyt tullut tuo liukkaus. Pihasta kävelykadulle siirtyminen on jo melkoinen jännitysmomentti. Kun siinä on lumesta muodostunut korkea jäinen lumikynnys, josta koitettava laskeutua suoraan jäiselle kävelykadulle. Lisäksi tämä kävelykatu on tästä kohtaa laskevaa mäkeä. Jo eilen liuin siinä kävelykadulla alaspäin ihan vain seisoessani paikoillani. Vielä en kuuitenkaan ole lentänyt, ihme kyllä.

Aaaaws, puoliso osoitti taas "luottonsa" minuun. On lähdössä muille maille, jotan raijasi kaupasta kassillisen valmisruokaa tänne minulle. Selkeästi tuntee vaimonsa. Ei sillä, että olisin minä kyllä osannut itsekin lähteä tuonne tien toiselle puolelle kauppaan, mutta onhan tuo ihan suloista ja huomaavaista. Vielä tosin mietin, että miten suhtautua siihen, että suunnittelee tekevänsä listan siitä, mitä ruokaa on ja missä mikäkin ruoka sijaitsee. Huomaan että luotto hengissäselviytymistaitojani kohtaan on huiman korkea. :lol:

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 11 Maalis 2021 12:29

Parin pakkaspäivän jälkeen näyttäis taas lämpiävän. Menee tohon nollan paikkeille kelit. Toivottavasti ei kauhean loskaiseksi mene, kun kuitenkin on vähintään yöpakkasia. Jos näin käy, niin sit taas liukastellaan niin pirusti. Ainakin Tampereelle on myös luvattu vähän lunta lisää. Taitaa kevät tulla tänä vuonna ryminälllä sitten, kun kelit lämpenee kunnolla. Täällä on ainakin vielä ihan täysi talvi päällä. Ei kyllä haittaa yhtään tämmöinen keli. Mun puolesta voisi olla ikuinen talvi & syksy. [smilie=a_tongue.gif]

Oli tossa autonkin kanssa pientä probleemaa. Pari viikkoa sitten alkoi pikkuisen laahaamaan vasen etujarru. Välillä helpotti, kun vähän tiukemmin jarrutteli ja välillä ei. Selkeästi vaikutti siltä, ettei jarru palaudu kunnolla. Viime perjantaina tilanne oli jo sen verran paha, että päätinpä soittaa huoltoon. Ei onneksi ollut mitään ihmeellistä vikaa, kuten arvelinkin. Jarrusatula uusiksi ja jarrupalat. Jarrupalat oli onnistunut vuodessa kulumaan sen verran, että metalli hankasi metallia vasten. Jarrulevy sentäs on ihan hyvässä kunnossa ja sitä ei tarvinut vaihtaa. Vein auton eilen ennen puoltapäivää korjaamolle ja kolmelta sain hakea auton pois. Kuulemma rahti liikkuu klo 12 jälkeen, niin tyypit ennättivät tilata osat samalle päivälle. Nopeaa toimintaa, eikä ollut edes kallista, 210€. Oli sen verran asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua sekä hintataso kohdillaan, että huollatan tuolla autoni jatkossakin. :tu
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 14 Maalis 2021 09:42

Liukastelusta tulikin mieleen, että nyt voikin napata luistimet mukaan matkaan, kun on vielä täällä lapsuuden kotikulmilla. Jossain täällä niiden on pakko olla, kun ei ne miulla kotonakaan ole. Jos sitä pian pääsisi kompuroimaan läheiselle jääkentälle. :D

Kävin tänään katsomassa vanhaa mummolaa, jossa on tehty iso remontti. Voi kun se uusi keittiö oli niin söpö ja pikkuinen. Tykkäsin tosi paljon. Sisko olisi mitä ilmeisemmin muuttamassa siihen. Oon niin innoissani siitä. Sen asian suhteen ollaan kyllä siskon ja iskän kanssa täysin samoilla linjoilla, että meille kaikille on tärkeää, että mummolassa jatkaa sukulainen. Kuitenkin sukutila kyseessä.

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 14 Maalis 2021 15:09

Kierrekaneli kirjoitti:
03 Helmi 2021 17:30
Sain tänään tiedon saaneeni henk.koht. lisän palkkaan. Kaivelin tietoja ja niitä myönnetään meillä vain harkinnan mukaan ja tuli vähän puskista.
Voisinpa palata siihen hyvää fiilikseen mikä tästä hetkellisesti oli.
Nyt meinaan on tästä seurannut ongelmia.
Käytännössä mun veroprosentti nousi, mutta koska teen osa-aikaista työtä, saan sitä lisää vain sen osa-aikaisen mukaan. Teen osa-aikaista terveydellisistä syistä, enkä tule koskaan tekemään täyttä työaikaa. Osa minusta ymmärtää tämän, mutta osa ei.
Lisä on tarkoitettu kannustimeksi, mutta nyt mä maksan sitten aika kovan hinnan siitä kannustamisesta. Käytännössä maksan siitä kaksinkertaisen määrän mitä palkkakuitissa on kirjattu plussalle. (Että jos pitäis saada satanen, saan siitä puolet, mutta maksan sataviiskymppiä veroja ja muita kuluja enemmän mitä ennen.)

Meillä on töissä menossa yksi projekti missä kehitetään asioita ja olen ollut siinä mukana. Eipä kiinnosta enää tippaakaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”