Vapaa keskustelu

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 13 Huhti 2021 17:23

Marjo kirjoitti:
13 Huhti 2021 09:23
Mulla on tänään vähäksi aikaa viimeinen työpäivä näissä nykyisissä tehtävissä, siirryn n. puoleksi vuodeksi eri osastolle. Ihan outo fiilis, kun lähinnä koittaa vaan saada aiempia juttuja valmiiksi ja toivoo, ettei tule mitään sellaisia mitä joutuisi enemmän selvittelemään tai nakittamaan työkavereille. Mutta ihan kiva fiilis, pääsee oppimaan taas uusia asioita. Ja toisaalta sekin on ihan kiva, että se on turvallinen tapa kokeilla erilaista työtä, kun on tämä nykyinen paikka odottamassa sitä että määräaikainen sopimus sinne toiselle osastolle loppuu, oletettavasti pitäisi päästä samaan tiimiinkin takaisin.
Onnea uusiin tehtäviin. :tu Tuo on kyllä oikeasti hieno mahdollisuus, että pääsee kokeilamaan välillä jotain uutta. Ja vieläpä noin, että koko ajan on kuitenkin työpaikka siellä taustalla turvana.

Oma urapolku on vielä hyvin varhaisessa vaiheessa, työelämässä oman alan hommissa oon ollut yhteensä vasta 1,5 vuotta. Silti oon tyytyväinen siitä, että oon saanut mahdollisuuden kokeilla jo näin varhaisessa vaiheessa saman työpaikan sisällä komea erilaista tehtävää. Saanut vähän testailla oman alan eri osa-alueilla työskentelyä ja mietiskellä, että mikä osa-alue sopisi parhaiten itselle. Ja vastaavasti sitten on myös tullut havaittua mikä ei välttämättä sitten sovi niin hyvin itselle. Jopa erittäin suuri yllätys noiden kokeilujen myötä on tapahtunut, sillä olen täysin rakastunut sellaiseen osa-alueeseen, josta olin aiemmin ajatellut, että ei se varmaan miun juttu ole.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 28 Huhti 2021 21:26

Jos on tylsää, niin mukavaa piristystä päivään tuo, kun eksyy tuntemattomille reiteille keskelle mehtää. Päätiin lähteä nuoremman koiran kanssa tutkimaan uusia reittejä. Ja koska minä näytin tietä, niin luonnollisesti tietenkin eksyimme. :D No eipä siinä kyllä mikään hätä tullut. Sitten kun huomasin, että aurinko alkaa laskea, niin totesin mielessäni, että pitänee varmaan alkaa ihan tosissaan paikantaa sitä kotia. Mutta ihan hyvin vaisto sitten kuitenkin ohjasi oikeaan suuntaan ja koti löytyi helposti. Oli kyllä oikeastaan aika kiva reissu. Pitäisi tehdä useamminkin tuollaisia pikkuseikkailuja.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 29 Huhti 2021 12:25

Oon ny jonku aikaa syönyt uutta lääkettä. Tämä tuntuu sopivan ihan hyvin. Isompia sivuoireita ei ole tullut. Joskus iltaisin vähän huimaa ja on huono olo, mutta näitäkin harvakseltaan. :tu Jospa nyt olisi löytynyt sopiva lääkekombo. Toki tässä lääkkeessä on riskinä hengenvaarallinen ihotauti, jonka seurauksena mm. maksa voi pettää. Mutta tuota pystytään ehkäisemään sillä, ettei lääkeannostusta nosteta liikaa eikä liian nopeasti. Alkuun tuota kuumottelin, mutta onneksi tuo on todella harvinainen, joten paska säkä täytyy olla, jos sen saa.
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 14 Touko 2021 13:21

Skygge kirjoitti:
29 Huhti 2021 12:25
Oon ny jonku aikaa syönyt uutta lääkettä. Tämä tuntuu sopivan ihan hyvin. Isompia sivuoireita ei ole tullut. Joskus iltaisin vähän huimaa ja on huono olo, mutta näitäkin harvakseltaan. :tu Jospa nyt olisi löytynyt sopiva lääkekombo. Toki tässä lääkkeessä on riskinä hengenvaarallinen ihotauti, jonka seurauksena mm. maksa voi pettää. Mutta tuota pystytään ehkäisemään sillä, ettei lääkeannostusta nosteta liikaa eikä liian nopeasti. Alkuun tuota kuumottelin, mutta onneksi tuo on todella harvinainen, joten paska säkä täytyy olla, jos sen saa.
Huh, tuohon verrattuna omien tabujen mahdolliset sivuvaikutukset vaikuttaa aika pieniltä. Tosin rehellisesti sanottuna niissäkin lista niin pitkä, että läheskään puolia en edes muista. Mutta aika harvinaisiahan ne monet on.

Miulla aloitettiin tuossa joku viikko sitten uudestaan eräs entuudestaan tuttu lääke. Huomaa, että alkaa lääkkeen vaikutukset näkyä taas, kun ravaan taas levottomasti ympäri kämppää ihan samalla tavoin kuin ensimmäisen aloittamisenkin yhteydessä. Tässä jo mietiskelen, että pitäisiköhän sitä lähteä lenkille tai jotain. Hieno homma, kun ravausvaihe tulee nyt kun keikutaan täällä hellerajoilla. :D
Mutta joo, odotettavissa on, että tämä ravailukin tässä ihan lähipäivinä loppuu.

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 14 Touko 2021 13:33

On ollu hauska yhtäläisyys BB:hen. Yks ilta/iltapäivä tällä viikolla kuuntelivat kun mopoilijat rälläs menemään ja Pinjakin taisi siinä pihalla heittää että siellä on menossa mopomiitti. Meni n. 10 minuuttia kun kuulin mopoäänet ja neljä mopoilijaa hurautti kotitalon ohitse. Tulivat tuolta BB:n suunnalta, joten päättelin sitten että siinä meni se miittiporukka sitten.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 14 Touko 2021 22:11

Wendla kirjoitti:
14 Touko 2021 13:21
Huh, tuohon verrattuna omien tabujen mahdolliset sivuvaikutukset vaikuttaa aika pieniltä. Tosin rehellisesti sanottuna niissäkin lista niin pitkä, että läheskään puolia en edes muista. Mutta aika harvinaisiahan ne monet on.
Joo siis tuo ihotauti on onneksi hyvin harvinainen. Mutta huonolla tuurilla sen voi saada. Mutta itse olen ainakin välttynyt siltä. Lääkeannosta on nostettu pikku hiljaa parin viikon välein. Muutenkin noi huonovointisuudet on lähes kokonaan kadonneet. Toivottavasti ei edes enää tule näitä pieniäkään. Mahdollistahan se toki on, kun taivotettava lääkeannos on ainakin 200mg. Mut sen näkee sitten.
Wendla kirjoitti:
14 Touko 2021 13:21
Miulla aloitettiin tuossa joku viikko sitten uudestaan eräs entuudestaan tuttu lääke. Huomaa, että alkaa lääkkeen vaikutukset näkyä taas, kun ravaan taas levottomasti ympäri kämppää ihan samalla tavoin kuin ensimmäisen aloittamisenkin yhteydessä.
Jotku lääkkeet aiheuttaa kyllä alkuun mitä omituisempia sivuvaikutuksia. Itellä se yksi lääke aiheutti viime vuoden BB:n aikoihin älyttömät univaikeudet. Noin puoleen vuoteen en tehnyt muuta kuin nukkunut. Lääkettä söin about 3kk, mutta vielä pitkään sen jälkeenkin ongelmat jatkui. Onneks siitä lääkkeestä pääsi. Kerroin täällä Tampereella, etten pysty syömään sitä ja että lopetin ominpäin. Stadissa kun lääkäri pakotti sitä syömään ja tarjosi ketipinoreita yms. uniongelmiin, mutta ne vaan pahensi tilannetta. Uusi lääkäri kuitenkin onneksi ymmärsi tilanteen ja nyt on tää uusi lääke menossa. Ja ainakin toistaiseksi ilman isompia ongelmia. :tu
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 19 Touko 2021 18:51

Voisin kuvitella, että univaikeudet aika keljuja sivuoireita. Pistäisi pienen pään sekaisen aikas nopiaan.

Jonkimmoista tarvetta on olla enemmän liikkeessä ja menossa. Toissayönä iski pakottava tarve tehdä jotain, joten lähdinpä sitten haahuilemaan ympäri kaupunkia. Oikeastaan oli ihan kivaa. Lopulta löysinkin sitten itseni hautuumaalta. Onko outoa, jos pitää hautuumaalla seikkailemisesta, erityisesti öisin? Siellä on vain jotenkin niin kaunista.

Eilenkin sellainen jatkuva palo, että jotain pitäisi tehdä. Ja nytkin kaipaa jotain. Ideat vaan aika vähissä. Voisi varmaan vielä käydä uimassa. Ainakin luulisin niin. Harmittaa vain vähän kun ei ole seuraa.

Toinen vaihtoehto olisi lähteä luonnon keskelle vähän pidemmälle lenkille. Mutta tiedä sitten onko siinä hirmusesti järkeä. Kuitenkin vaarallisen ukkosen varoituksen voimassa. Eipä se kyllä toisaalta varsinaisesti pelota. Ja sitä paitsi tutkan mukaan isoin ukkosrintama vielä hyyyyyvin kaukana.

Mitä ilmeisemmin olen myös hölötystuulella. Jänniä ne monologit.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 25 Touko 2021 14:01

Hitsi tuolla on kuuma. Lisäsin taas lääkeannosta ohjeen mukaan. Eilen ja tänään ollu yllättävän huono olo. Enkä sit tänään fyssariin viitsinyt huonovointisena lähteä. Perhana vain, kun huomasin, että on viimeinen päivä hakee kaks pakettia postista. Oli todella "hauskaa" ajaa ees toi viiden minuutin matka kuumassa autossa, kun tuntuu että laatta lentää hetkenä minä hyvänsä. [smilie=a_makeitstop.gif] Onneks nyt voi olla kotona ja juoda vettä ja yrittää syödä jotain.

On mulla välillä ennenkin ollut pientä huonovointisuutta lääkettä lisätessä. Mutta nyt tää on ollu kyllä toista luokkaa. Noh, ehkä tää menee parissa päivässä ohi.
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 26 Touko 2021 19:01

Skygge kirjoitti:
25 Touko 2021 14:01
Oli todella "hauskaa" ajaa ees toi viiden minuutin matka kuumassa autossa, kun tuntuu että laatta lentää hetkenä minä hyvänsä. [smilie=a_makeitstop.gif]
Hyh, mikä ajatus.
Onko olo helpottanut vielä?

Olipa kiva herätä tänään scammerin soittoon. Microsoft supportista. Joo, niin varmaan.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 28 Touko 2021 15:04

Wendla kirjoitti:
26 Touko 2021 19:01
Skygge kirjoitti:
25 Touko 2021 14:01
Oli todella "hauskaa" ajaa ees toi viiden minuutin matka kuumassa autossa, kun tuntuu että laatta lentää hetkenä minä hyvänsä. [smilie=a_makeitstop.gif]
Hyh, mikä ajatus.
Onko olo helpottanut vielä?
On onneks helpottanut. Eilen oli jo ihan ok päivä. Mutta aika väsynyt, kun ei oikeen pystynyt tosiaan syömään. Seuraavaa annoksen lisäystä varten hommaan kyllä varmuuden varalle jugurttia ja/tai jotain mehukeittioa. Uppoaisi paremmin kuin kiinteä ruoka. Toi vähäinen syöminenkään kun ei yhtään auttanut oloa.
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 30 Touko 2021 14:30

Skygge kirjoitti:
28 Touko 2021 15:04


On onneks helpottanut. Eilen oli jo ihan ok päivä. Mutta aika väsynyt, kun ei oikeen pystynyt tosiaan syömään. Seuraavaa annoksen lisäystä varten hommaan kyllä varmuuden varalle jugurttia ja/tai jotain mehukeittioa. Uppoaisi paremmin kuin kiinteä ruoka. Toi vähäinen syöminenkään kun ei yhtään auttanut oloa.
Hyvä juttu. :tu Seuraavalla kerralle sitten sopivat muonat, tosin toivottavasti eivät tule tarpeeseen.

Tulipas elämäni valtavin sosiaalinen ähky koskaan. Eilen oli ihana mökkipäivä pienellä porukalla. Grillailua, höpöttelyä ja ihan vaan rentoa oleskelua. Oli kivaa, nautin todella paljon. Mutta tsissus sentään, että olin sen päivän jälkeen ihan poikki. En mie normaalisti ihan noin paljon sosiaalisesta kanssakäymisestä väsähdä, mutta nyt varmaan vaikuttaa sekin, että kuluneen vuoden aikana on tullut oltua ihmisten kanssa reippaasti normaalia vähemmän. Ja nyt sitten lähes 10 tuntia jatkuvassa ihmisseurassa. Huhhuh. Vielä tänäänkin ollut järkyttävän uupunut olo. Rehellisesti sanottuna oon noussut tänään vain keittämään aamukahvit, käyttämään koirat lenkillä ja syömään. Muuten oon vaan nukkunut. Tuossa klo 14 aikoihin päätin kuitenkin, että ei hele, pakko tässä on ottaa itseään niskasta kiinni, ei koko päivää voi nukkua. Pitää varmaan mennä keittämään kahvit, jotta saisi vähän lisäpuhtia päivään.

Mutta en kyllä kadu mitään. Eilen oli niin ihanaa. Ja mikä parasta: en pitkästä aikaa tunne itseäni yksinäiseksi. Nyt tosin taidan olla siinä toisessa ääripäässä, että en pahemmin edes halua nähdä ihmisiä. Mutta eiköhän se siitä.

Se nyt muuten ihan oikeasti kesä. :Love:

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Marjo » 06 Kesä 2021 21:14

Noista lääkkeiden sivuvaikutuksista juttelitte, niin konkretisoitui niiden riskit tällä viikolla. Mun äidillä on ollut virtsatietulehduksen hoitoon ja estolääkkeenä Nitrofur-c. Se kävi koronarokotuksessa, aloitti yhden toisen lääkkeen ja uudestaan tuon suunnilleen samoihin aikoihin n. kuukausi sitten. Yski sitten nelisen viikkoa, kävi pari kertaa koronatestissä, keuhkoröntgenissä ja missä lie tutkimuksissa ja sai extra-annostuksella allergialääkettä ja lisäksi avaavan astmalääkkeen, mutta moneen kertaan joutui käymään lääkärillä ennen kuin löytyi syy tuosta lääkkeestä. On kuulemma massiivisia muutoksia keuhkoissa, vielä ei tiedetä kuinka paljon jää pysyviä ongelmia. On se nyt jo onneksi paremmassa kunnossa kuin alkuviikosta, oli käynyt pienellä pyörälenkilläkin tänään. Se oli yhden yön sairaalassa ja sai aika järeän kortisoniannoksen, nyt kuuri jatkuu pienemmällä annoksella juhannusviikolle, silloin sit lisätutkimuksia. Mutta on tässä aika paljon saanut miettiä, että mikä sillä on ja miten se syy löytyisi, ja nyt sit että mikä mahtaa olla se lopputulos. Lääkäri ei paljon toivoa antanut sille, että tilanne palautuisi siihen, mitä oli ennen tätä kaikkea.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 07 Kesä 2021 11:19

Marjo kirjoitti:
06 Kesä 2021 21:14
On kuulemma massiivisia muutoksia keuhkoissa, vielä ei tiedetä kuinka paljon jää pysyviä ongelmia.
Massiivisia muutoksia keuhkoissa lääkkeen takia? Huh. Toivottavasti palautuu mahdollisimman hyvin.

Olen optimisti. Liput hommattu Kuopiorockiin heinäkuun lopulle.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 08 Kesä 2021 16:41

Wendla kirjoitti:
07 Kesä 2021 11:19
Olen optimisti. Liput hommattu Kuopiorockiin heinäkuun lopulle.
Toivottavasti ei peruta. :tu

Hitto näitä helteitä. Kaks päivää makasin vaan sohvalla, kun mitään ei huvittanut tehdä näillä keleillä. :lol: Tänään sit oli pakko käydä asioilla. Onneks on ilmastoitu auto.
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 08 Kesä 2021 20:06

Skygge kirjoitti:
08 Kesä 2021 16:41
Wendla kirjoitti:
07 Kesä 2021 11:19
Olen optimisti. Liput hommattu Kuopiorockiin heinäkuun lopulle.
Toivottavasti ei peruta. :tu
Jeps, tätä toivon. Varsinkin kun en oo koskaan ollu missään vastaavassa, niin ois kiva saada sellainen uusi kokemus. Ties vaikka siihen tykästyisi.
Mutta jos peruuntuu, niin nämä liput käy myös ensi vuonna. Eli eipä siinä kai hirveästi menetä.

Mie oon yllätyksekseni havainnut, että oon alkanut pitää helteistä. Ennen vihasin niitä syvästi. Nyt oikeastaan ärsyttää vain lenkkeillessä. Oon jo normaalistikkin äärimmäisen herkästi punehtuvaa ja ylikuumenevaa sorttia, eikä kuumassa lenkkeily kyllä auta asiaa ollenkaan. Mutta rauhallisesti kun menee, niin on tuo lämpö aika mukavaa.

Tosin koirat on vaan ollu aika kärsimättömiä, kun vuoraan itseni aurinkorasvalla aina ennenkuin astun ovesta ulos. Että on se kumma kun aamulenkkiä pitää odottaa ikuisuus, kun emäntä vaan hieroo itseensä jotain löyhkääviä litkuja. Mutta eipä voi mitä, kun kärvähtää niin herkästi. Parisen päivää sitten olin laiska ja jätin suojautumatta. Ihan lyhyen pikalenkin tein, vieläpä sellaisen, joka oli pääosin varjoa. Silti kärvensin käteni. Eli aurinkorasvavuoraukset saavat jatkua.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 09 Kesä 2021 13:16

Wendla kirjoitti:
08 Kesä 2021 20:06
Skygge kirjoitti:
08 Kesä 2021 16:41
Wendla kirjoitti:
07 Kesä 2021 11:19
Olen optimisti. Liput hommattu Kuopiorockiin heinäkuun lopulle.
Toivottavasti ei peruta. :tu
Jeps, tätä toivon. Varsinkin kun en oo koskaan ollu missään vastaavassa, niin ois kiva saada sellainen uusi kokemus. Ties vaikka siihen tykästyisi.
Mutta jos peruuntuu, niin nämä liput käy myös ensi vuonna. Eli eipä siinä kai hirveästi menetä.
No ei varmasti. Todennäköisesti voi säästää muutaman euron, kun tuntuu, että kaikki lippujen hinnat ym. nousee joka vuosi.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 09 Kesä 2021 13:23

Zygerö kirjoitti:
09 Kesä 2021 13:16
Wendla kirjoitti:
08 Kesä 2021 20:06
Skygge kirjoitti:
08 Kesä 2021 16:41
Wendla kirjoitti:
07 Kesä 2021 11:19
Olen optimisti. Liput hommattu Kuopiorockiin heinäkuun lopulle.
Toivottavasti ei peruta. :tu
Jeps, tätä toivon. Varsinkin kun en oo koskaan ollu missään vastaavassa, niin ois kiva saada sellainen uusi kokemus. Ties vaikka siihen tykästyisi.
Mutta jos peruuntuu, niin nämä liput käy myös ensi vuonna. Eli eipä siinä kai hirveästi menetä.
No ei varmasti. Todennäköisesti voi säästää muutaman euron, kun tuntuu, että kaikki lippujen hinnat ym. nousee joka vuosi.
Viime vuoden liput käyvät tänä vuonna. Lisäksi rockin nettisivuilla lukee, että jos perutaan, niin liput käyvät sellaisenaan seuraavana vuonna. Niihin luotan.

Lisäys: ja nyt tajusin, että saatoin ymmärtää viestin väärin. Pahoitteluni.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 10 Kesä 2021 14:25

^Joo, tosiaan tarkoitin sitä, että jos tämänvuotinenkin peruuntuu ja liput käy ensi vuonna, niin siinä saattaa jopa säästää. Ensi vuonna lippuhinnat kun saattavat olla jo korkeammat.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 10 Kesä 2021 15:03

Zygerö kirjoitti:
10 Kesä 2021 14:25
^Joo, tosiaan tarkoitin sitä, että jos tämänvuotinenkin peruuntuu ja liput käy ensi vuonna, niin siinä saattaa jopa säästää. Ensi vuonna lippuhinnat kun saattavat olla jo korkeammat.
Juu, noin sitten lopulta veikkailinkin. Oikeastaan aika selvää, että tarkoitit juurikin noin. Yritäppä tässä nyt sitten pysyä edes omien aivotusten perässä. :lol:

Mietiskelen tässä, että lähtisiköhän sitä käymään äidin mökillä. Matkaa olisi kyllä, mutta toisaalta äiti ja sisko olisi nyt siellä. Houkuttaa ajatus sellaisesta rennosta perhemökkeilystä. Grillailua, uimista, saunomista, jätskiä, peruspälätyksiä ja elämänmenon jakoa. Perheen kanssa yhdessä vietetty aika on kyllä arvosasteikollani hyvin korkealla. Se vain hieman nakertaa, kun iskä on sellainen uuno, että ei koskaan lähde kotoa minnekkään. Eli jos haluaa kokoontua koko perheen kanssa, niin kaikkien pitää suunnata sen luo. Tai no oikeastaan minun pitää suunnata sen luo, koska kaikki muut asuu nykyisin vierekkäisissä taloissa. Nyyhkistä, olempa perheemme erakko.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skygge » 11 Kesä 2021 19:57

Näytän ihan pultsarilta. :D Näillä helteillä ei oo jaksanu partaa ajaa. Onneks maski suojaa lapsia säikähdyksiltä :tu
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 14 Kesä 2021 11:12

Skygge kirjoitti:
11 Kesä 2021 19:57
Näytän ihan pultsarilta. :D Näillä helteillä ei oo jaksanu partaa ajaa. Onneks maski suojaa lapsia säikähdyksiltä :tu
Mut eiks sellainen lisäturkki vain kuumenna helteillä enemmän? Tai no mistäpä mie tiedän. Hmm, lisäturkki... Oon ihan selkeästi liikaa eläinten parissa. :D

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendla » 17 Kesä 2021 13:58

Tänään tullut mietittyä niinkin syvällistä aihetta kuin pituuden vaikutus autoiluun. Mikä olisi optimaalisin pituus?

Lyhkäsyydessä on se hyvä puoli, että autossa mahtuu nukkumaan aikas hyvin. Laiskuuden iskiessä lyhkäsyydessä myös se hyvä puoli, että ei tarvitse välttämättä kiertää ulko-oven kautta takapenkille, vain edestä voi helposti sujahtaa taakse siitä penkkien välisestä raosta.

Mutta näköesteet on kyllä joskus pieni haaste. Taas oli omalla kaistalla iso kuoppa tiessä, tietyöt ja kaiken maailman aidat ja näköesteet siinä. Oma kaista suljettu ja vastakkaisen kaistan kautta piti pujahtaa ohitse. Ongelma vain siinä, että en nähnyt sitten millään, että oliko sieltä tulossa joku vastaan vai eikö ollut tulossa. Onneksi puoliso oli pelkääjän paikalla toteamassa, että reitti selvä. Tai no onneksi ja onneksi, tuli sitä naljailua sitten kuunneltua sen jälkeen ihan riittämiin. :roll: Melkeinpä olisi helpommalla päässyt, jos olisi vain riskillä mennyt ja toivonut, että ei mäjäytä vastaantulijaan. :D
Siinä naljailua kuunnellessani totesin, että siinä olisi miun logiikalla pitänyt olla vähintäänkin liikennevalot taikka liikenneohjaus! Tai sitten olisi pitänyt hypätä ulos autosta, juosta kiireellä kattomaan, että onko siellä tulossa vastaantulijoita, sitten juosta taas äkkiä omaan autoon ja eikun kaasu pohjaan. :D Jostain syystä puoliso sai jupinoistani vain lisää vettä myllyyn...

Mikään ei kuitenkaan voita sitä erästä ukkelia kaupan pihassa joidenkin vuosien takaa. Se ilme, kun näki ratin takana pyöreäkasvoisen pätkän babyfacella. Ihme kun ei ilmoittanut poliiseille, että nyt on kakru ratissa. :lol:

Ja nyt tulen siihen tulokseen, että olen tainnut hölistä jo ihan riittämiin. Aika ottaa väistöliike takavasemmalle, kas näin. [smilie=a_okbyenow.gif]

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”