Ruokaketju

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Mour » 05 Helmi 2020 18:13

No nyt kyllä missasin tortut, mutta ei liene vakavaa. Viikonloppuna tuli kahvilassa yksi vetäistyä kuitenkin.

Meinaa simppelit mutta hyvät arkiruoka-ideat käydä vähiin...
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 05 Helmi 2020 20:44

Mour kirjoitti:
05 Helmi 2020 18:13
Meinaa simppelit mutta hyvät arkiruoka-ideat käydä vähiin...
Mun ikuisuusongelma! Pitkän työpäivän jälkeen haahuilen kaupan käytävillä kiukkuisena ja yritän pähkäillä, mitä siitä jauhelihasta tällä kertaa vääntäisi... Oon tosi huono suunnittelemaan ruokahuoltoa etukäteen, joten välillä on enemmän tai vähemmän ideat hukassa. Harmillisen usein lautaselta löytyy ne samat wokit ja kastikkeet, joiden valmistus on helppoa ja nopeaa. Vaihtelu olisi tervetullutta.

Onneksi sentään lapsilla on joku vaihe, että ruoanlaitto kiinnostaa. Ainakaan tylsää kokkaaminen ei siis enää tässä huushollissa ole!

Tänään korvattiin Runebergin tortut tekemällä laskiaispullia. Kaupoissa on näkynyt tänä vuonna kinuskitäytteisiä laskiaispullia, eli pitänee kuitenkin vielä ostaa valmiit maistiaiset, vaikka nyt omiakin tehtiin jo.
:thumbsup

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Wendla » 06 Helmi 2020 06:52

Ah, oon niin ilonen, että miulla on kotona oma henkilökohtainen kokkini. Itsekin inhosin niin paljon tuota, kun koko ajan piti olla miettimässä, että mitä ruokaa nyt tekisi. Ja sitten kun se ruoka piti kaikenlisäksi vielä tehdäkin. Ei, ei, ei.

Eilen meillä oli lettuja semmosella taivaallisella sienisoossitäytteellä. Parhaita suolaisia lettuja koskaan. :drooling2

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Mour » 03 Maalis 2020 13:47

Jauhelihapannaria tein ekaa kertaa ja oli menestys. Menee jatkoon. Munakasrulla on yks suht tuore tuttavuus myös. Helppoja tehdä ja makumaailmaltaan aikalailla varioitavissa sen mukaan mitä kaapista löytyy.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Wendla » 03 Maalis 2020 17:42

Jauhelihapannari kuulustaa mielenkiintoiselta. (:

Oon laiska. Ja toivoton tunari keittiössä. Syön siis nyt nuudeleita. Niitä ei voi pilata. :D

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Skygge » 04 Touko 2020 17:24

Tehtiin tossa muutama päivä sitten makaronilaatikko höystettynä aurajuustolla ja pinaatilla. Pakastepinaatit sulatettiin jauhelihan sekaan. Makaronit ja jauheliha vuokaan. Koko komeuden sekaan murennettii ja sekoitettiin könttä aurajuustoa. Erittäin hyvää tuli, vaikka itse sanonkin. :drooling2
:trollface:

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Marjo » 08 Touko 2020 19:54

Me ostettiin airfryer muutama viikko sitten. Se on ollut kyllä tosi loistava. Kanat ja kalat valmistuu nopeasti ja pysyy mehevinä, ja sit taas esimerkiksi ristikkoperunat on tosi paljon parempia kuin upporasvassa kypsennettynä. On tullut muutamaan kertaan tehtyä makkara- tai lihapullaperunoitakin, aika paljon kevyempää tavaraa nekin, kun vertaa upporasvassa paistettuihin.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Skygge » 08 Touko 2020 20:28

Marjo kirjoitti:
08 Touko 2020 19:54
Me ostettiin airfryer muutama viikko sitten. Se on ollut kyllä tosi loistava.
Itelläkin on ollut muutaman kuukauden ajan AirFryer. Näppärä vehje kyllä. Rasvakeitinkin löytyy, mutta kyllästyin siihen ainaiseen öljyjen vaihteluun. Finduksen kullanrapeista kalafileistä tulee kyllä loistavia tolla AirFryerillä. :tu Ainoa negatiivinen asia jos pitää sanoa on se, että wingsejä tehdessä paistoaika on lähes sama kuin uunissa paistaessa. Mutta lopputulos onkin sitten lähes identtinen rasvakeittimen kanssa, joten sikäli aivan sama, vaikka vähän hitaampi valmistustapa onkin.
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Wendla » 12 Touko 2020 19:39

Herrajestas, vahva ennakkoluuloni on murrettu. Olen tähän mennessä ollut jyrkästi sitä mieltä, että pulla pullana, siihen ei mitään lisäsörsseleitä tungeta. Tänään iskä kuitenkin tuli käymään kaverinsa kanssa, kohteliaasti toivat sitten myös kahvileipää mukana. Toinen heidän tuomingeistaan oli sitten Pullavan kinuski-karpalopitko. Se oli rakkautta ensipuraisulla. :Love:

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 24 Loka 2020 20:08

Tein aiemmin viikolla omenapiirakkaa ja äsken tylsyyksissäni väsäsin pari pellillistä kaurakeksejä. Pakko varmaan vetää kaikki keksit tänään. Tunnen oloni erittäin lihavaksi.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Wendla » 24 Loka 2020 20:25

Risto kirjoitti:
24 Loka 2020 20:08
Tein aiemmin viikolla omenapiirakkaa ja äsken tylsyyksissäni väsäsin pari pellillistä kaurakeksejä. Pakko varmaan vetää kaikki keksit tänään. Tunnen oloni erittäin lihavaksi.
No mut omenapiirakka nyt ainakin on niin kiinteä osa syksyä, että ei sitä käytännössä edes lasketa.

Täällä varmaan tehdään huomenna torttuja sellasella omenatäytteellä. Toimii varmasti kahvilla.

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 24 Loka 2020 21:17

Meillä oli aikoinaan villi omenapuu, joka muiden omenapuiden lailla palentui vuoden 1987 pakkasissa, Sen omenat olivat turhan väkeviä syötäväksi, mutta sen sijaan omenapiirakkaan ja -hilloon tuli hieno kirpeä aromi.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Wendla » 25 Loka 2020 09:28

Me noukitaan tarvittavat omenat joko miun vanhempien omenapuista tai sitten puolison puoleisen suvun vanhimmilta. Tuolta puolison puolelta saa myös jokaisena syksynä omenamehut. Riippuu paljon omenapuusta, että millainen mehu tulee. Varsinkin jos on kirpeämpi omenasatsi, niin kyllä muuten kelpaa. Kotitekoinen omenamehu on ihan taivaallista. :Love:

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 29 Loka 2020 11:28

Kotipizzan rullakebab testattu. Oli aika 2/5 makuelämys. Ei tarvinne jatkossa syödä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 29 Loka 2020 11:38

^Kiitos arvostelusta. En nyt tiedä, olisinko itse lähtenyt edes kokeilemaan, kun mun mielestä suurin osa Kotipizzan pizzoistakin on 2/5, mutta nyt ainakin tiedän, etten kokeile kuin pakon sanelemana, jos silloinkaan.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 29 Loka 2020 11:54

Zygerö kirjoitti:
29 Loka 2020 11:38
^Kiitos arvostelusta.
Oih, ihanaa että arvostat minua ruokakriitikkona näin paljon. Mun lemppari Kotipizzassa on kana-kotzone. Se on about 3+/5 elämys.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Wendla » 29 Loka 2020 12:06

Kotipizzan murkinat ei kyllä valitettavasti ole enää kovinkaan maittavia. En tiedä, mistä on kyse. Liekkö joku valmistustavoissa muuttunut vaiko onko makumieltymykseni sitten muuttuneet. Tosin en muutenkaan ole koskaan ollut erityinen pizzahirmu (paitsi äitin pizza on poikkeus), että osin senkin takia ei niin paljoa napppaa. Mutta Monster on kyllä vakiopizza. Tykkään siitä dippailusta. Tosin Monsterissa vain se ongelma, että ei siitä usein jaksa syödä kun vain sen ristikon. Mutta tuleepahan sitten jotain kotiinkin vietäväksi.

Siitä kyllä annettava kuitenkin Kotipizzalle pisteet, että olen syönyt siellä elämäni parhaan kana-ceasarsalaatin.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja ramasee » 29 Loka 2020 12:31

Minäkin olen miettinyt tuota kotipizzan rullakebabia, et pitäs laittaa testiin. Mut eipä oo vielä tullut testattua ja osaksi varmasti myös unohtunut, kun ei Kotipizza ole ensimmäinen vaihtoehtoni muutenkaan. Taidan siis jatkossakin hakee rullani muualta. Oma lemppari Kotipizzalta on ollut Burger pizza
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Wendla » 29 Loka 2020 12:36

ramasee kirjoitti:
29 Loka 2020 12:31
Oma lemppari Kotipizzalta on ollut Burger pizza
Tuo on kyllä kakkossuosikki Kotipzzan pizzoista. Onnekseni on myös puolison vakipizza, niin hyvin voin aina närppiä osani häneltä, ei tarvitse edes hommata omaa.

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 29 Loka 2020 12:42

Mä olen omalla alueella todennut, että se on kyllä valitettavasti kiinni siitä mihin KP:aan menee. Meidän alueella on yksi piste missä saa ihanan rapean pohjan, sopivasti täytteitä ja aina on ollut siinä 4/5-tasolla. Toinen KP taas on ihan hirveetä. Niillä on aina semmoinen löysä pohja, on myös välillä raakaa, täytteet vain yhdessä kohtaa lättyä ja kotzoneissa vanhaa salaattia ja sitäkin ihan älyttömän vähän.
Jälkimmäisestä on myös saanut ruokamyrkytys-epäilyn syötyään epäilyttävän makuista ruokaa.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 29 Loka 2020 12:58

Aika paljon tosiaan tuntuu Kotipizzan laatu vaihtelevan paikan perusteella. Jyväskylässäkin muutama tosi hyvä, mutta sit myös semmosia mihin ei todellakaan viitti mennä.

Ite tosiaan yleensä syön sen kana-kotzonen. Siihen harvemmin pettyy. Pizzaa jos syön niin siihen täytteeks kebab, aura, punasipuli ja kirsikkatomaatti.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Ruokaketju

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 29 Loka 2020 13:09

Kierrekaneli kirjoitti:
29 Loka 2020 12:42
Mä olen omalla alueella todennut, että se on kyllä valitettavasti kiinni siitä mihin KP:aan menee. Meidän alueella on yksi piste missä saa ihanan rapean pohjan, sopivasti täytteitä ja aina on ollut siinä 4/5-tasolla. Toinen KP taas on ihan hirveetä. Niillä on aina semmoinen löysä pohja, on myös välillä raakaa, täytteet vain yhdessä kohtaa lättyä ja kotzoneissa vanhaa salaattia ja sitäkin ihan älyttömän vähän.
Jälkimmäisestä on myös saanut ruokamyrkytys-epäilyn syötyään epäilyttävän makuista ruokaa.
No joo, nyt kun mainitsit, niin oon kyllä kerran käynyt sellasessa Kotipizzassa, josta ei tarvinut pettyneenä lähteä pois. En muista missä se oli, mutta jossain Tampereen lähellä, koska sieltä oltiin darts-kisoista tulossa. Makuun saattoi silloin vaikuttaa myös se, että se pizza ei silloin maksanut mulle mitään.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”