Mussutus ja mäkätys -thread

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 17 Maalis 2021 18:18

Marjo kirjoitti:
16 Maalis 2021 09:57
Wendla kirjoitti:
15 Maalis 2021 18:31
Jeps, näinpä. Hmmm... Jotenkin tuntuu vähän hassulta ajatella, että siun on hankala tutustua uusiin ihmisiin. Tai siis en tarkoita kyseenalaistaa. Mutta jotenkin erityisesti tämän vuoden aikana on tullut mietittyä, että melkoisen ihana ihminen siellä ruudun takana taitaa kirjoitella. Jotenkin voisin kuvitella, että niitä tutustujia olisi jonoksi asti. (:
Voi kiitos, sama fiilis on tullut kyllä myös toisinpäin. :hug:

Kyllä kai mä pääsääntöisesti tulenkin ihmisten kanssa toimeen, siinä määrin mitä nyt olen sellaisten kanssa tekemisissä edes, eli lähinnä töissä siis. Mutta osaan olla kyllä joissain tilanteissa tosi itsepäinen ja kärsimätön, ja huumorintajuni on sellainen, että se ei ehkä kaikille aukene. Mutta toisaalta kyllä tykkään auttaa ihmisiä ja esimies joskus antoi siitä palautetta, että jaksan aina tiimikavereita neuvoa tosi lempeän kuuloisesti, niin osaan sitten ainakin etäyhteyksien päässä piilottaa sen kärsimättömyytenikin. [smilie=a_chuckle.gif]

Mutta siihen ystävystymiseen vaaditaan sen verran paljon omien suojamuurien laskemista, että se ei oikein onnistu minulta. Tuntuu että nuoruudessa tuli sen verran monia pettymyksiä, että ne edelleen painaa muistissa enemmän kuin ne onnistumiset, niin piiloudun sinne kehittämieni defenssimekanismien taakse. Psykoterapeutti aikanaan sanoi, että oli tosi hankala päästä alussa jyvälle siitä, mitä ihan oikeasti tunnen asioista, kun mitä hankalammista asioista keskusteltiin, sitä leveämmin hymyilin puhuessani. Eli nykyään sentään edes tiedostan asian, mutta edelleen silti piilotan hankalat jutut huumorilla lähes kaikilta, välillä varmaan itseltänikin...
Kiitos. :hug:

Voin hyvin kuvitella siut tuohon lempeän neuvojan rooliin. Ja totta kyllä tuo, että etäyhteyksien taakse voi joskus kätevästi piilottaa jotain. :D

Onhan tuo muurien murtaminen välillä haastavaa. Jonkinlaisia muureja tunnistan kai itsestänikin. Tietyllä tapaa olen kyllä aika avoin ja luottavainen, jollain tapaa jopa aika paljas, jonkimmoinen hyväuskoinen hölmö. Mutta sitten toisaalta kuitenkin jokin vain varottaa kiintymästä ihmisiin liikaa, jotenkin vaikea välillä luottaa siihen, että jos joku todella tulee lähelle, niin hän ihan oikeasti myös jää siihen. Vähän kuin jokin etukäteisvarotoimi: kun kukaan ei ole liian lähellä, niin ei lähtökään satu liikaa.

Tiedostan kyllä itsestäni, että minulla vaikuttaa taustalla aika paljon se, että menitin joitain vuosia sitten erään todella läheisen ja rakkaan ihmisen tavalla, jota en olisi koskaan uskonut tapahtuvan. Hänen lähtönsä jälkeen tuli aika paljon mietittyä sitä, että jos hänkin koki saaneensa minusta tarpeekseen, niin tokkopa on hirmuisesti muitakaan joille merkitsen yhtään mitään. Olihan se melkoista itsesäälissä rypemistä, eikä nuo ajatukset oikeasti edes pidä paikkaansa, tiedänhän minä sen. Ja kun on jo saanut etäisyyttä tapahtumaan, niin jollain tapaa jo ajattelen, että ehkä se kuitenkin oli ihan hyväkin, että niin lopulta tapahtui. Mutta kyllähän se silti jonkimmoiset arvet jätti, varsinkin kun tuli niin puskista ja niin odottamattomalla tavalla.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja ramasee » 22 Maalis 2021 11:07

Tuntuupa tyhjältä. Lomailin viime viikon ja olin kaverin luona koko sen ajan. Nyt taas paluu arkeen ja tähän omaan kuplaan. Ärsyttää, ehkä tämä on merkki siitä, että jotain pitäisi asialle tehdä.. Kesälomatoive piti myös jättää, ei aavistustakaan millon sen pitäisin, kun ei voi suunnitellakaan mitään. Tuntuu, että teinköhän hirveän virheen toivoessani sen ihan kesän loppuun.. Noh, pitäs nyt saada tämä turha murehtiminen pois.
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Marjo » 22 Maalis 2021 15:44

ramasee kirjoitti:
22 Maalis 2021 11:07
Tuntuupa tyhjältä. Lomailin viime viikon ja olin kaverin luona koko sen ajan. Nyt taas paluu arkeen ja tähän omaan kuplaan. Ärsyttää, ehkä tämä on merkki siitä, että jotain pitäisi asialle tehdä.. Kesälomatoive piti myös jättää, ei aavistustakaan millon sen pitäisin, kun ei voi suunnitellakaan mitään. Tuntuu, että teinköhän hirveän virheen toivoessani sen ihan kesän loppuun.. Noh, pitäs nyt saada tämä turha murehtiminen pois.
No, jos yhtään lohduttaa niin me lomailtiin viime viikkoa edeltävä viikko ja oltiin koko aika kotona. Tai pari kertaa käytiin kävelyllä ja ruokakaupassa, ja bonuksena vein pyörän keväthuoltoon, mutta muuten vaan nysvättiin kotona. Tuntuu että se loma vaan hävisi johonkin arjen harmauteen, eikä sitä enää viime tiistaina suunnilleen edes muistanut, että oli ollut vapaata sitä perusviikonloppua pidempään. :roll: Toivottavasti sitten kesälomalla pääsisi jo vähän jossain liikkumaan. Tai jos vielä silloin korona jyllää, olisi edes paremmat kelit, niin voi vaikka lähteä fillarilla johonkin eväsretkelle tms.

Mä kyllä tykkään lomailla loppukesästä, kun tuntuu että sitten on jotain odotettavaa. Jos alkukesästä jo pitää loman, tuntuu aika ankealta tehdä töitä koko loppukesä ja vielä sen jälkeenkin odotella ties kuinka pitkään sitä talvilomaa tulevaksi...

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja ramasee » 24 Maalis 2021 14:47

Marjo kirjoitti:
22 Maalis 2021 15:44
Mä kyllä tykkään lomailla loppukesästä, kun tuntuu että sitten on jotain odotettavaa. Jos alkukesästä jo pitää loman, tuntuu aika ankealta tehdä töitä koko loppukesä ja vielä sen jälkeenkin odotella ties kuinka pitkään sitä talvilomaa tulevaksi...
Kylläpä tämä arki tässä nyt jo ihan mukavalta taas tuntuu :P Tuo on kyllä ihan totta. Mieluummin syyskuu, kuin toukokuu, jos näin karkeesti ajattelee. Oon töissä semmoisessa paikassa, jossa vaihtuvuus on tosi suurta, niin saanpahan ainakin nauttia tästä porusta vielä kesänajan, ennenkuin porukka syksyllä ajautuu jos minnekin. Ollut tosi hyvä yhteishenki nyt tämän koko korona-ajan ja varmasti myös tämä korona yhdistää ihmisiä erilailla kuin normiaikana. Nyt käännän positiivisen ajattelunaikakauden elämässäni. Katsotaan mihin asti kestää.
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 27 Maalis 2021 06:37

Voi perkule. Lauantaiaamu ja oon ollut hereillä jo klo 3:30 alkaen. En arvosta tätä nyt sitten yhtään, mutta minkäs teet, kun ei uni tule.

Olen myös kokenut jonkimmoista pientä kriisiä liittyen netissä roikkumiseeni. Tiedostan tekeväni sitä liikaa. Sille pitäisi kai tehdä jotain.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Risto » 27 Maalis 2021 10:18

Wendla kirjoitti:
27 Maalis 2021 06:37
kun ei uni tule.
Täähän se. Itekki nousin joskus kuuden aikaan jo ylös kun ei jaksanut enää pyöriä sängyssä. Ois kiva nukkua pidempään, mutta tavalla nautin näistä hitaista aamuista. Ei oo samanlainen tohina päällä kuin työaamuina. Pakko yrittää saada jotain positiivista irti tästä asiasta vaikka välillä aika hankalaksi olon tekee tämä jatkuva paskaunisuus. Apua on haettu, mutta siitä ei oo ollut tähän mennessä hirveästi hyötyä.
Wendla kirjoitti:
27 Maalis 2021 06:37
Olen myös kokenut jonkimmoista pientä kriisiä liittyen netissä roikkumiseeni. Tiedostan tekeväni sitä liikaa. Sille pitäisi kai tehdä jotain.
Tämäkin. Oon viimeaikoina vähän onnistunut vähentämään turhaa netissä roikkumista, mutta parannettavaa ois vielä.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 27 Maalis 2021 16:41

Risto kirjoitti:
27 Maalis 2021 10:18
Ois kiva nukkua pidempään, mutta tavalla nautin näistä hitaista aamuista. Ei oo samanlainen tohina päällä kuin työaamuina.
Hitaat aamut on kyllä ihania. Voi heräillä rauhassa ennen aamulenkkiä. Voi jopa keittää kahvit ennen lenkkiä. Lisäksi kun on ajoissa hereillä, niin jotenkin myös antaa helpommin itselleen luvan hidastella, kun ei tule niin nopeasti sellaista tunnetta, että jahas, kello jo noin paljon, taas tullut tuhlattua koko päivä laiskottelemalla.

Avatar
Dille
Alejandro
Viestit: 1801
Liittynyt: 17 Elo 2007 22:11
Paikkakunta: Itä-Häme

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Dille » 27 Maalis 2021 16:56

Kolmoishermosärky, olkavarren hermosärky ynnä migreeni. Näillä mennään tänään.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja ramasee » 30 Maalis 2021 21:30

Olikohan viimeinen hiihtolenkki tälle talvea. Oli sen verran tahmea meno, että huhhuh. Silti sinnillä hiihdin 13 kilsaa, vaikka olisi tehnyt mieli lopettaa jo aijemmin. Ainakin sai kunnon hien päälle, jos ei muuta. Yleensä Oulun hiihtokausi on kestänyt pitkälle huhtikuuhun, mutta tällä hetkellä näyttää todella pahalta. Eilen illalla sato vettä ku Esteristä, sillon jo aattelin, et se on latujen menoa nyt :victorianfalls: En ole vielä valmis hyvästelemään hiihtokautta, toisaalta millon muka olisin, mutta en ainakaan maaliskuussa!
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 31 Maalis 2021 17:25

ramasee kirjoitti:
30 Maalis 2021 21:30
En ole vielä valmis hyvästelemään hiihtokautta, toisaalta millon muka olisin, mutta en ainakaan maaliskuussa!
No mut hei, ei hätää. Huomenna on huhtikuu. :P Okei anteeks, oli ihan pakko. :D

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja ramasee » 31 Maalis 2021 17:44

Wendla kirjoitti:
31 Maalis 2021 17:25
ramasee kirjoitti:
30 Maalis 2021 21:30
En ole vielä valmis hyvästelemään hiihtokautta, toisaalta millon muka olisin, mutta en ainakaan maaliskuussa!
No mut hei, ei hätää. Huomenna on huhtikuu. :P Okei anteeks, oli ihan pakko. :D
Hehe, eli huomenna vielä sukset jalkaan ja ladun reunaan ihmettelemään [smilie=a_tongue.gif] Ainakin tänään oli tullut ihan hyvännäköisiä latukuvia Oulun hiihtoryhmään, et ehkä tässä vielä pääsee ihan tositoimiin [smilie=a_cool.gif]
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 01 Huhti 2021 09:25

ramasee kirjoitti:
31 Maalis 2021 17:44
Wendla kirjoitti:
31 Maalis 2021 17:25
ramasee kirjoitti:
30 Maalis 2021 21:30
En ole vielä valmis hyvästelemään hiihtokautta, toisaalta millon muka olisin, mutta en ainakaan maaliskuussa!
No mut hei, ei hätää. Huomenna on huhtikuu. :P Okei anteeks, oli ihan pakko. :D
Hehe, eli huomenna vielä sukset jalkaan ja ladun reunaan ihmettelemään [smilie=a_tongue.gif] Ainakin tänään oli tullut ihan hyvännäköisiä latukuvia Oulun hiihtoryhmään, et ehkä tässä vielä pääsee ihan tositoimiin [smilie=a_cool.gif]
Eli sinne siis. :tu

Oli kyllä aivan järkyttävä yö. Iski melkoiset vatsan väänteet. Alussa oli vähän lievempiä ja pienillä tauoilla, mutta hyvin nopeasti pahenivat jatkuviksi tauottomiksi koviksi väänteiksi. Siinä sitten vaan huusin, uikutin ja vikisin. Ilmeisesti herätin yläkerran naapuritkin. Arka koirakin stressasi, että mitä ihmettä tapahtuu. Sattui niin, että tuntui kuin oksentaisin. Ja kuin pyörtyisin. Yli tunnin sitä kesti. Valitettavasti nämä eivät kyllä ole uusi juttu, mutta onneksi näin pahoina iskee maksimissaan vain joitain kertoja vuodessa.

Avatar
Dille
Alejandro
Viestit: 1801
Liittynyt: 17 Elo 2007 22:11
Paikkakunta: Itä-Häme

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Dille » 01 Huhti 2021 10:14

Sappirakko taitaa sulla oireilla.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 02 Huhti 2021 10:34

Dille kirjoitti:
01 Huhti 2021 10:14
Sappirakko taitaa sulla oireilla.
Ei ollut sappirakosta miulla kyse, vain muista oireista. Onneksi sentään tiedän sen jo valmiiksi, että kyseessä ei mitään sillä tavoin vakavaa, että tarvitsisi siinä tilanteessa kovinkaan huolissaan olla. Ei tarvii miettiä, että mitä ihmettä tapahtuu. Mutta sen suhteen olin kyllä helpottunut, että en ollut yksin kotona. Enpä tiedä oisko sitä itekseen järjissään selvinnyt. Hyvin todennäköisesti olisi tullut näppäiltyä se 112 puhelimeen. Jos nyt ylipäätään olisin edes puhelimen luokse päässyt. Hyr, mikä ajatus. :shock:

Avatar
Dille
Alejandro
Viestit: 1801
Liittynyt: 17 Elo 2007 22:11
Paikkakunta: Itä-Häme

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Dille » 03 Huhti 2021 19:31

No, se olikin vaan arvaus vaikka pieleen meni.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 06 Huhti 2021 10:36

Se on sitten taas todettu syöpää lähipiirissä. Voi hele. Pitää toivoa, että kyseessä on vain paikallinen, mihin riittää leikkaus. Tässä vaiheessa kannata alkaa vielä mitään kauhukuvia päässään maalailemaan. Ei auta kuin toivoa parasta.

Tähän mennessä läheisin syövän sairastanut (ja lopulta myös syövän viemä) on ihana ja lempeä pappani, joka oli tietynlainen esikuvani. Hyviä muistoja ei kyllä siihen sairauteen liity.

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 08 Huhti 2021 11:51

Wendla kirjoitti:
06 Huhti 2021 10:36
Se on sitten taas todettu syöpää lähipiirissä. Voi hele. Pitää toivoa, että kyseessä on vain paikallinen, mihin riittää leikkaus. Tässä vaiheessa kannata alkaa vielä mitään kauhukuvia päässään maalailemaan. Ei auta kuin toivoa parasta.

Tähän mennessä läheisin syövän sairastanut (ja lopulta myös syövän viemä) on ihana ja lempeä pappani, joka oli tietynlainen esikuvani. Hyviä muistoja ei kyllä siihen sairauteen liity.
Tsemppiä.

Itsellä on vahvaa altistusta molempien sukulinjojen puolelta. Toiselta puolella on kurkunpään syöpään kuollut, alle 70-vuotias ja toiselta puolelta taas vatsasyöpä on viemässä ihmistä. Vatsasyöpää sairastava on alle 60-vuotias.

Yritän etsiä terapeuttia.
Aiemmin oli vaihtoehtoina n. 30 palveluntuottajaa. Nyt sain kelalta luvan laajentaa ja hakukriteereihin tuli 1700-vaihtoehtoa. Pieni ero.
Silti suurimman osan kohdalla lukee "ei uusia asiakkaita".

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 09 Huhti 2021 21:01

Kierrekaneli kirjoitti:
08 Huhti 2021 11:51

Tsemppiä.

Itsellä on vahvaa altistusta molempien sukulinjojen puolelta. Toiselta puolella on kurkunpään syöpään kuollut, alle 70-vuotias ja toiselta puolelta taas vatsasyöpä on viemässä ihmistä. Vatsasyöpää sairastava on alle 60-vuotias.
Kiitos. Kuin myös siulle.
Vähän turhan yleinen sairaus työ syöpä on eri muodoissaan.

Saatiin onneksi hyviä uutisia läheiseltä. Hengenvaaraa ei ole, ei ole levinnyt.
Kierrekaneli kirjoitti:
08 Huhti 2021 11:51


Yritän etsiä terapeuttia.
Aiemmin oli vaihtoehtoina n. 30 palveluntuottajaa. Nyt sain kelalta luvan laajentaa ja hakukriteereihin tuli 1700-vaihtoehtoa. Pieni ero.
Silti suurimman osan kohdalla lukee "ei uusia asiakkaita".
Toivottavasti löytyy mahdollisimman pian sopiva terapeutti. Tuo etsiminen taitaa käsittääkseni olla joskus melkoinen työmaa?

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Marjo » 09 Huhti 2021 21:27

Kierrekaneli kirjoitti:
08 Huhti 2021 11:51
Yritän etsiä terapeuttia.
Aiemmin oli vaihtoehtoina n. 30 palveluntuottajaa. Nyt sain kelalta luvan laajentaa ja hakukriteereihin tuli 1700-vaihtoehtoa. Pieni ero.
Silti suurimman osan kohdalla lukee "ei uusia asiakkaita".
Mä kävin psykoterapiassa synnytyksenjälkeisen masennuksen toteamisen jälkeen, tosin olin mä ollut masentunut varmaan 15-vuotiaasta asti ainakin jollain tasolla, mutta sen jälkeen sitä ei enää pystynyt painamaan piiloon. Se oli joskus vuoden 2005 paikkeilla, kun piti terapeutti löytää. Siinä oli kyllä hirveä homma, ja vaikka mun terapeutti oli mukava ja sain hyviä oivalluksia ja selviytymiskeinoja eri tilanteisiin, niin jälkikäteen ajatellen vähän erityyppinen terapia olisi todennäköisesti soveltunut minulle paremmin. Mutta ei siinä suossa jaksanut jatkaa etsimistä, vaan valkkasi ensimmäisen, jonka kanssa kemiat kohtasi riittävän hyvin ja jolla oli tilaa uusille asiakkaille.

En tiedä miten, mutta jollain tavalla sitä systeemiä pitäisi muuttaa, ettei jäisi terapia saamatta ihan vain sen takia ettei riitä voimat siihen terapeutin etsimiseen.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Skygge » 10 Huhti 2021 08:47

Mä kävin psykoterapiassa synnytyksenjälkeisen masennuksen toteamisen jälkeen, tosin olin mä ollut masentunut varmaan 15-vuotiaasta asti ainakin jollain tasolla, mutta sen jälkeen sitä ei enää pystynyt painamaan piiloon. Se oli joskus vuoden 2005 paikkeilla, kun piti terapeutti löytää. Siinä oli kyllä hirveä ho
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Wendla » 10 Huhti 2021 15:51

Puuuuh, aivoni käyvät ihan ylikierroksilla. Yliopistomaailma on kyllä paikoitellen aika haastava, jos on ongelmia englannin kanssa. Ymmärrän kyllä niin sanottua perusenkkua, esimerkiksi sarjoja ja leffoja voin ihan hyvin katsoa englanniksikin. Mutta tsissus sentään kun tulee eteen useita kymmeniä tai jopa satoja sivuja tieteellistä tekstiä englanniksi. Välillä tuntuu kuin olisi lähes täysi seinä vastassa, kun kestää niin kauan ymmärtää, että mitä helvattua tuossakin nyt sanotaan. Myönnän olevani kateellinen niille, joilta tuon tekstin lukeminen onnistuu lähes tuosta vain.

Sen suhteen oon kyllä ylpeä itsestäni, että raivasin yläasteen alussa tieni helpotetusta erityisenkusta takaisin niin sanotun tavallisen englannin opiskelijaksi. Se ei todellakaan ollut helppoa, mutta tein sen silti. Silti oon ollut kuitenkin aina reippaasti keskivertoa heikompi tuon kirotun kielen kanssa. Kehittynytkin toki olen joo, mutta niin paljon paremmin haluaisin vielä osata.

Vielä en kyllä suostu luovuttamaan, kun kuitenkin olen opinnoissani näinkin pitkälle selvinnyt. Oon selvinnyt jopa niistä parista kurssista, jotka olivat täysin englanniksi.Vaikkakin täyttä tuskaa ne olivat. Mutta kun miettii koko opintomatkaa kokonaisuutena, niin kyllä tästä lopustakin pitäisi selvitä. Mutta ai että kun nakertaaaaa. :madone:

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 15 Huhti 2021 12:43

Marjo kirjoitti:
09 Huhti 2021 21:27
Kierrekaneli kirjoitti:
08 Huhti 2021 11:51
Yritän etsiä terapeuttia.
En tiedä miten, mutta jollain tavalla sitä systeemiä pitäisi muuttaa, ettei jäisi terapia saamatta ihan vain sen takia ettei riitä voimat siihen terapeutin etsimiseen.
Yksi vaihtoehto ettei psykoterapiakoulutus olisi maksullista. Nythän se maksaa opiskeluvaiheessa monta rahaa ja maksaa enemmän kuin moni muu koulutus. Vaikka sinänsä yliopistokoulutus on ilmaista, muttet voi pätevöityä ilman omaa terapiaa, mikä on maksullista eikä siihen voi saada tukea miltään taholta. Tällöin terapeutteja olisi enemmän ja olisi myös se tilanne ettei tarvitse lähettää satoja sähköposteja tai käyttää yli vuotta hakemiseen.

Toinen vaihtoehto olisi, että Kela, jo siinä terapeutin hakuvaiheessa pystyisi kohdentamaan tarjontaa paremmin. Nyt palveluntuottajahaku on ihan vitsi ja joiden perheterapeuttien sotkeminen listoilla aikuisterapeuttia etsiessä on todella turhauttavaa. Siellä ne on kaikki samassa listassa, eikä hakua voi rajata.

Ainakin itse koen että jo näistä aloittaminen tekisi paljon tälle tilanteelle. Toki hyvinvoinnin lisääminen muille osa-alueille aiemmin vähentäisi todennäköisesti terapian tarpeita konkreettisemmin, että olisi ne perustarpeet turvattuna ja vaikkapa rahaa koulutukseen, mutta se on niin paljon vaadittu.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”