Iloisia asioita

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Risto » 23 Maalis 2021 16:18

Voi että, siskot ja veljet (+ muut). Onpa aivan mahtava ilma ollut tänään tuolla ulkona. Ei edes töiden tekeminen häirinnyt hyvää fiilistä. Pitkästä aikaa tuntuu että ehkä kaikki toivo ei ole menetetty. Tiedän etten oo hirveen aktiivinen viime aikoina Plazalla ollut, mutta alkuvuosi oli niin uskomattoman ankeaa aikaa ettei jaksanut hirveästi viestitellä kun suurin osa olis kuitenkin ollut pelkkää synkistelyä. Ehkä sitä taas jaksaa enempi aktivoitua Plazankin suhteen. Tiedä sitten onko se hyvä juttu.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Skygge » 23 Maalis 2021 16:27

On kyllä ollut nätti ilma joo. Tuolla meinaa vähän jo hikikin tulla. Kohta varmaan pärjää pelkällä hupparilla :tu En itse oo yhtään kevät/kesä ihmisiä, mutta tää alkuvuosi on sanalla sanoen ollut täyttä paskaa yksityiselämässä, että mukava et tulee kevät ja asiat etenee.

Uusi sänky ostettu ja toimitus onnistuu siten, etten kauan joudu sohvalla nukkumaan. Ex hakee kamansa 1.4 ja seuraavalla viikolla saan sängyn. :tu Tässä on sellaiset haikeat fiilikset edelleen ja kaksi edellistä päivää ollut täyttä shaibaa, mutta eipä tässä kauaa mene, että pääsee keskittymään oman tulevaisuuden rakentamiseen täysipainoisesti.
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 23 Maalis 2021 20:34

Risto kirjoitti:
23 Maalis 2021 16:18
Ehkä sitä taas jaksaa enempi aktivoitua Plazankin suhteen. Tiedä sitten onko se hyvä juttu.
On se hyvä juttu. Oonkin jo vähän mietiskellyt, että mitähän Riston maailmaan mahtaa kuulua.
Skygge kirjoitti:
23 Maalis 2021 16:27

Uusi sänky ostettu ja toimitus onnistuu siten, etten kauan joudu sohvalla nukkumaan. Ex hakee kamansa 1.4 ja seuraavalla viikolla saan sängyn. :tu Tässä on sellaiset haikeat fiilikset edelleen ja kaksi edellistä päivää ollut täyttä shaibaa, mutta eipä tässä kauaa mene, että pääsee keskittymään oman tulevaisuuden rakentamiseen täysipainoisesti.
Siitä se alkaa. :tu Muista se kirjahylly. :P

Mie oon löytäny opiskelijaidentiteettini. Aika kauan se oli hukassa. Mutta nyt oon oikeastaan innoissani siitä, että kuun vaihtuessa toiseen voin keskittyä ihan vaan opintoihini.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja ramasee » 24 Maalis 2021 14:52

Täydellinen kevätsää :in love: Kuppi kahvia ja Radio Novan iltapäivä. Kohta sukset jalkaan ja ladulle
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Dille
Alejandro
Viestit: 1801
Liittynyt: 17 Elo 2007 22:11
Paikkakunta: Itä-Häme

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Dille » 24 Maalis 2021 23:06

Aamupäivä oli kevättä , iltapäivä kaamosta.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Marjo » 26 Maalis 2021 22:43

Hain joku aika sitten töissä määräaikaista paikkaa firman sisällä toisella osastolla. Asiakaspalvelua sekin, mutta hyvin erilaisesta näkökulmasta ja vaatii syvempää osaamista yhdestä tämänhetkisen työn pienestä osasesta. Sain tänään tiedon, että mut valittiin siihen tehtävään, aika hyvä fiilis ollut sen jälkeen. [smilie=vibes.gif]

Puolisen vuotta olisi tarkoitus tehdä sitä työtä ja sen jälkeen sitten palata nykyisiin tehtäviin. Se vaatii vielä hyväksynnän meidän osaston puolelta, mutta tuskin on mitään ongelmia sen suhteen odotettavissa... Sinne olisi ollut vakituinen paikkakin haussa, mutta sanoin jo hakemuksessa, että vain se määräaikaisuus kiinnostaa tässä vaiheessa. Kiva saada vähän vaihtelua, ja siinä on tosi paljon opittavaa, niin voi sitten niitä oppeja jakaa tiimikavereillekin, kun palaa takaisin. (: Ja jos se on tosi kiinnostavaa, niin sitten voi koittaa myöhemmin hakea sinne uudestaan. Tää on turvallinen ratkaisu, kun se oma nykyinen työ säilyy odottamassa. Ja kun pidemmän tähtäimen tavoitteena olisi päästä jossain vaiheessa vähän erityyppisiin tehtäviin (firman sisällä edelleen), tämä tuo siihen sitten ihan hyvän lisän osaamisen ja kokemuksen kannalta.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 27 Maalis 2021 06:32

Marjo kirjoitti:
26 Maalis 2021 22:43
Hain joku aika sitten töissä määräaikaista paikkaa firman sisällä toisella osastolla. Asiakaspalvelua sekin, mutta hyvin erilaisesta näkökulmasta ja vaatii syvempää osaamista yhdestä tämänhetkisen työn pienestä osasesta. Sain tänään tiedon, että mut valittiin siihen tehtävään, aika hyvä fiilis ollut sen jälkeen. [smilie=vibes.gif]
Onnittelut. :thumbsup

Miuta alkoi eilen hieman huvittaa, kun valmistumistani aletaan jo motivoida uhkailun keinoin. Pomo vitsaili, että paree saada opinnot pian suoritettua loppuun, tekee kohta elokuun alusta toistaisesti voimassa olevan viranhoitomääräyksen (jota ei siis voi tehdä, jos ei ole paperit kourassa). :lol: Huumoriahan tuo pitkälti oli, mutta tosiasia vain on, että tällä alalla tuskin tarvitsee tulevaisuudessa kantaa huolta siitä, etteikö töitä löytyisi.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja ramasee » 30 Maalis 2021 21:23

Kesäaika! [smilie=a_happyhappy.gif] Kyllä sen eron vaan huomaa, just niinku illasta. Paljon kivempi näin, ku on illasta valoisampaa pidenpään. Pidetään kesäaika, jookoskookos. Tänään jäin ihan pohtimaan miten kasin aikaan on vielä suht valoisaa ja sitten tajusin. Syksyllä se iskee pahiten, kun yhtäkkiä viedään yksi valoisampi tunti illasta pois
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Marjo » 31 Maalis 2021 09:00

ramasee kirjoitti:
30 Maalis 2021 21:23
Kesäaika! [smilie=a_happyhappy.gif] Kyllä sen eron vaan huomaa, just niinku illasta. Paljon kivempi näin, ku on illasta valoisampaa pidenpään. Pidetään kesäaika, jookoskookos. Tänään jäin ihan pohtimaan miten kasin aikaan on vielä suht valoisaa ja sitten tajusin. Syksyllä se iskee pahiten, kun yhtäkkiä viedään yksi valoisampi tunti illasta pois
Olen täysin samaa mieltä. Syksyisin varsinkin on tosi ankeaa, kun viedään se valoisampi tunti pois, näin keväällä menee vaan unirytmi sekaisin pariksi viikoksi. Mutta on se kiva nyt taas talven jälkeen, kun on valoisaa. [smilie=vibes.gif] Vaikka onneksi tänä talvena oli luntakin hyvin, niin ei ollut niin pimeää ja ankeaa kuin vaikkapa edellistalvena.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 31 Maalis 2021 16:48

Tänään oli viimonen työpäivä. Tästä edespäin olen vastuussa vain omista asioistani. Tuntuu muuten aika vapauttavalta. :banana
Vanhoja työjuttuja taakse päin selatessa tajusin myös, että aikamoisista kiperistä tilanteista oon selvinnyt. Jopa hyvin räjähdysherkissä tilanteissa luovinut. Yksi burnout kyllä takana, mutta sitäkin enemmän "hah, mie tein sen!" -hetkiä. Lisäksi havaitsin myös selkeää kehittymistä uudella osa-alueella. Ja jatkajaani ohjeistaessa havaitsin, että miullahan ihan oikeasti on antaa vinkkejä siitä, mitä kannattaa huomioida, mitä kannattaa selvittää, miten kannattaa toimia yms. Miullahan ihan oikeasti alkaa olla osaamista. Pientä omakehua kyllä, mutta oon kyllä kokonaistilanteeseen nähden pärjännyt omasta mielestäni ihan helkutin hyvin. Hyvä minä.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 16 Huhti 2021 10:52

Nyt on vaikka mitä iloista.

Ensinnäkin puoliso yllätti eilen ihanasti. Oli todennut aiemmin miulle, että haluan sitten varmasti olla hereillä kun hän tulee töistä kotiin. Syytä sille ei sanonut, että miksi haluaisin olla hereillä. Mutta selkeästi jokin yllätys tiedossa, joten miepä sitten nuokuin myöhälle iltaan asti hereillä ja odottelin että tulee kotia. Ja sitten kun lopulta tuli, niin hällä oli mukanaan suurennos suosikkihääkuvastamme. :Love: Siellä se nyt roikkuu viimeinkin seinällä, vieläpä yhdissä upeissa kehyksissä, joita olin säästänyt vain ja ainoastaan tätä kuvaa varten. Olihan se ihan kohtuullinen aika saada se kuva seinälle, kun häistä kuitenkin jo päälle puoltoista vuotta.

Lisäksi makkarin korosteseinä on nyt metsänvihreä. Okei, kertaalleen pitää vielä maalata päälle, mutta tuosta saa kyllä jo selkeän kuvan siitä, että millainen siitä lopulta tulee. Ja siitä muuten tulee täydellinen. Värivaranta osui juuri nappiin.
Toki yksi makkarin seinistä on vielä betonipinnalla, mutta siitä tulee ihan vain perusvalkoinen, joten sen värin sopivuus ei niin jännitä, eiköhän se toimi ihan hyvin. Mutta ihan pian alkaa olla valmista. Pian pääsee taas raijaamaan huonekalut, taulut ja sun muut takaisin paikoilleen. Eli pientä sisustamista tiedossa. [smilie=vibes.gif]

Lopuksi vielä hyvää mieltä aiheuttaa se, että kevät tulee ryminällä. Aurinko paistaa lähes koko ajan. Nyt kun koiran lantiokin on alkanut parantumaan, niin on voitu jo alkaa tehdä pieniä lenkkejä. Ja kyllä muuten kelpaa lenkkeillä tuossa säässä. Tosin lenkit itsessään etenevät kyllä ihan helkutin hitaasti, kun kevät tuo omat hajunsa tullessaan, joten koirien on nuuskutettava suurin piirtein jokainen sentti kertaa sentti alue huolellisesti läpi. :D Mutta eipä se hitauskaan oikeasti haittaa, ihan mukavaa on tallustella rauhallisesti tuossa säässä.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Marjo » 23 Huhti 2021 16:14

Olen nyt puolisentoista viikkoa opetellut uusia työtehtäviä. Aika pieni pintaraapaisu vasta tehty, mutta tosi kivaa on opetella uusia asioita, ja samalla osittain syventää vanhaa osaamista. Nyt on kiva fiilis aloittaa viikonlopun viettoa, kun on hyvin mennyt viikko taustalla ja ensi viikolla sit taas pääsee jatkamaan. Sellainen olo, että tuli tehtyä ihan oikea valinta kun hain tuohon paikkaan. [smilie=vibes.gif]

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 23 Huhti 2021 18:08

Marjo kirjoitti:
23 Huhti 2021 16:14
Olen nyt puolisentoista viikkoa opetellut uusia työtehtäviä. Aika pieni pintaraapaisu vasta tehty, mutta tosi kivaa on opetella uusia asioita, ja samalla osittain syventää vanhaa osaamista. Nyt on kiva fiilis aloittaa viikonlopun viettoa, kun on hyvin mennyt viikko taustalla ja ensi viikolla sit taas pääsee jatkamaan. Sellainen olo, että tuli tehtyä ihan oikea valinta kun hain tuohon paikkaan. [smilie=vibes.gif]
Hyvä juttu. :thumbsup Kyllä se aika usein taitaa olla niin, että paljon hyvää ja uutta näkökulmaa saa elämään, kun uskaltaa välillä tehdä vähän suunnanvihdoksiakin. Ettei vain jumiudu paikoilleen.

Huh, miulla on ollut tänään pieni toivonhiven graduni suhteen. Oon aiemmin pelännyt suoraan sanottuna ihan helkutisti, että entäs jos tuo miun analyysimenetelmä ei sovi yhtään yhteen aineistoni kanssa. Olisin silloin niiiiiiin pahassa kusessa. Mutta nyt alkaa jopa ehkä näyttää siltä, että kyllä ne ehkä sittenkin taitaa sopia yhteen. Ja suoraan sanottuna oma asenne alkaa olla jo vähän sellainen, että saavat sopia yhteen vaikka väkisin. :D Mie sieltä mitään L:llää tavoittele, kunhan saan tuon kirotun nivaskan väsättyä kasaan, hyväksyntämerkinnän ja paperit käteen, niin se riittää. Ja koko ajan oon kyllä vaan varmempi ja varmempi siitä, että vaikka jatko-opinnot kiinnostavatkin sitten joskus, niin en kyllä koskaan ikinä milloinkaan lähde tavoittelemaan tohtorin tutkintoa. Noh, onneksi on muitakin vaihtoehtoja, jopa hyvin houkutteleviakin sellaisia. (:

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 03 Touko 2021 07:25

Olen raskaana.

Siinäpä se ilon aihe, vaikka olotilan kuvaus sopisi paremmin tuonne mussutus & mäkätys -osastolle.

Lapsen saaminen ei meidän torpassa ole ollut mikään itsestäänselvyys, ja silti saamme tämän onnen kokea jo kolmatta kertaa. Se tekee niin onnelliseksi, että ihan sattuu.
:thumbsup

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 03 Touko 2021 10:12

Mingviini kirjoitti:
03 Touko 2021 07:25
Olen raskaana.
Onnea! :Love: Jotenkin tuntui todella hyvältä lukea tämä kommentti, nostatti hymyn korviin. Varsinkin kun ei kyse mistään itsestäänselvyydestä.

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 03 Touko 2021 10:29

Kiitos Wendla :Love:
Taidettiin joskus taannoin aihetta sivutakin. On nämä vaan suuria mullistuksia, huh!
:thumbsup

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Skygge » 03 Touko 2021 11:37

Mingviini kirjoitti:
03 Touko 2021 07:25
Olen raskaana.
Onnea täältäkin! :thumbsup
:trollface:

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 03 Touko 2021 12:01

Mingviini kirjoitti:
03 Touko 2021 07:25
Olen raskaana.

Oikein paljon onnea ja rauhallista raskautta!

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja ramasee » 03 Touko 2021 13:16

Mingviini kirjoitti:
03 Touko 2021 07:25
Olen raskaana.
Onnea koko perheelle! Ihana uutinen!
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 03 Touko 2021 13:22

Mingviini kirjoitti:
03 Touko 2021 07:25
Olen raskaana.
Onnea! Tästä tuli hetkeksi itsekin iloiseksi tappavan tylsän työmaanantain keskellä.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 03 Touko 2021 13:35

Kiitos kaikki! [smilie=a_smitten.gif]
:thumbsup

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Risto » 03 Touko 2021 14:20

Isosti onnea Mingviini!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”