Työ, koulu ja opiskelu

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Jonnexxx
Juontaja
Viestit: 1026
Liittynyt: 17 Tammi 2012 14:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Jonnexxx » 02 Marras 2012 18:07

^ Samaa ajattelin, kylhä tos naapurikaupungis varmaa on.. Mut sinne on 50km, enkä haluu muuttaa pois kotoont [smilie=a_teeth.gif] Mut junat ja bussit kulkee. Haluun juontajaks!

Avatar
Rita
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1359
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:16

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Rita » 02 Marras 2012 22:37

Itse opiskelen media-assistentiksi juuri nyt, ja on kyllä kivaa ollut. Tosin alkuinnostus on kyllä vähän kaikonnut mutta kun on luokalla hyvä yhteishenki ja muutama todella hyvä ystävä niin kouluun on huomattavasti helpompi aina mennä :D
Tuulikki, Anna, Joonas.

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja dertsi » 23 Marras 2012 18:25

Jee, sain haluamani opiskelupaikan ja reilun kuukauden päästä onkin sitten muutto Helsinkiin edessä. :) Jännittää kyllä muuttaa omilleen, mutta innoissani olen!
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Sihi » 23 Marras 2012 19:16

Itselläni alkaa myös koulu. Minusta tulee toivottavasti lähihoitaja muutaman vuoden päästä.
Tammikuussa siis paluu koulun penkille.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 24 Marras 2012 15:07

Tällä viikolla kävi ilmi että minulla on yhtä kurssia vaille vaadittavat opinnot jotta joskus voisin lukea KHT -tilintarkastajan paperit. Valmistuin kaksi vuotta sitten, mutta päätin kuitenkin tiedustella olisiko minulla mahdollisuutta mitenkään tuota yhtä kurssia suorittaa. Saan kuulemma vielä ens heinäkuuhun asti tehdä täydentäviä opintoja n. 25op joten onnistuuhan se.

En ole edes valmistunut laskentatoimen puolelta, mutta nuo vaatimukset ovat nykyään huomattavasti laveampia. Ihan jees juttu että on tulevaisuudessa tuokin sitten mahdollista.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 24 Marras 2012 15:40

dertsi kirjoitti:Jee, sain haluamani opiskelupaikan ja reilun kuukauden päästä onkin sitten muutto Helsinkiin edessä. :) Jännittää kyllä muuttaa omilleen, mutta innoissani olen!
:weeee: :hug:

Ihan huippua! Susta tulee uusi ihminen reilun kuukauden päästä. [smilie=a_chuckle.gif]

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja dertsi » 29 Marras 2012 12:08

Hurjaa, miten nopeasti kaikki etenee. Viikko sitten en vielä edes tiennyt, saanko opiskelupaikan vai en ja nyt on jo kämppäkin saatu. Soluasuntoonhan sitä on aluksi muutettava, mutta toivottavasti on suht rauhallinen kämppä, kun vain yksi siinä minun lisäkseni asuu. Tärkeintä kuitenkin on, että tiedän, että on koti johon muuttaa. :D
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja sandman » 11 Tammi 2013 23:44

Ancalagon kirjoitti:No, sittemmin olen itsekin siirtynyt puuduttavaan noin 8-16 työaikaan. Kaipaan vuorotyön arkivapaita. Onneksi sentään tässä työpaikassa on paljon joustoa työajoissa eikä ole kellokorttia.
Katselin vanhoja ketjuja ja tämmöinen kommentti iski silmään.

Itse olin reilut kolme vuotta 7-16 (tunnin ruokapaussi) päivävuorossa.
Rupesi oikeasti rassaamaan, joka vatun arkipäivä 5:45 herätys ja kotona noin 17:00, mitä siinä illassa pystyy tekeen paitsi valmiiksi pelätä seuraavaa herätystä. Ja kun on sen pari tuntia kotiin pääsyn jälkeen ihan tukka sekasin, ei tänne bbplazaankaan kyennyt kommentoimaan. Ei tuommoinen elämä ole valkoista miestä varten. (vitsi, vitsi)

Vaihdoin (pitkän duunipaikan hakemisen jälkeen) kolmivuoro työhön ja en voi katua, yövuorot on elämän suolaa.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 11 Tammi 2013 23:50

^ Mä teen nyt poikkeuksellisesti töitä klo 9-18 (arkena) päivässä, lauantaisin 9-15. Mut meil onki vaa neljä päivää viikossa ja on ihan normit (vissii TES:n) tauot, eli kaks kahvitaukoa ja ruokkis.
That damn fox!

Kuva

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Mour » 11 Tammi 2013 23:57

Vuorotyöstä en ihan hevillä luopuisi! Arkivapaat, iltavuoropäivinä myöhään nukkuminen ja yövuorot ovat mua varten ainakin tässä elämäntilanteessa.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 12 Tammi 2013 00:10

Mullakin oli totuttelua 8-16 työaikaan. Nykyinen kuitenkin joustaa, että voin tehdä pitempää päivää ja pitää vapaata kun tarvitsen. Lähinnä kaipaan aikoja, jolloin pääsi kaupoille silloin kun muut ovat töissä tms.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
mrj
BB-talon ylijumala
Viestit: 4605
Liittynyt: 28 Elo 2007 15:32

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja mrj » 12 Tammi 2013 10:16

itsellähän on kans vitulliset työajat: ma-to 13.30-22.30, pe 12.30-23.30 , la-su 9.30-18.30 normaalisti tehdään työvuorot 7päivää duunis, 7 vapaal :>
JuHu - :drink55:

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 25 Tammi 2013 10:07

Töissä on kaksi harjoittelijaa, joille on vähän vaivalloista aina keksiä mitään fiksua tekemistä. Sitten kun keksii tekemistä, menee sama aika neuvomiseen ja opastamiseen kuin jos itse vaan tekisi heti.

Jotenkin muistuu ne ajat mieleen, kun oli kesätöissä tai harjoittelijana, ja vakituiset yrittää keksiä tekemistä ja sitten välillä pyöritellään peukaloita. Nyt tiedän miltä tuntuu olla vastapuolella. :D
You know nothing.

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Koulu/työ/opiskelu

Viesti Kirjoittaja dertsi » 11 Helmi 2013 02:25

Olenkohan väärällä alalla, kun opiskelen toimittajaksi ja oikeustiedon oppimispäiväkirjaan kirjoittaminen tuntuu huomattavasti mieluisammalta kuin uutisjutun suunnitteleminen. :scratch
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Työ, koulu ja opiskelu

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 21 Helmi 2013 17:05

Aamuvuorot, nuo kuudelta alkavat helvetinperkeleet on varovasti uskoen nyt kesytetty. Kokeiltiin ihan huvikseen ja kunnon unien vuoksi tehdä aamuvuoroista vähän myöhempiä yövuoroja, eli pidettiin rytmi samanlaisena kuin yövuoroviikoilla. Mentiin nukkumaan siinä 16-18 ja herättiin 01-03, työt alkoi siis edelleen kuudelta ja loppui kahdelta.

Aamuvuoroja takana nyt viikonlopusta asti eli 6 päivää ja tänään oli eka kerta kun väsytti (koska nukkumaan päästiin vasta kympiltä), muutoin on ollut helppo herätä ja töissäkin on ollut virkeänä.

Sanoo kuka mitä vaan, osa ihmisistä vaan on enempi yökukkujia joille ei aamuvuorot sovi millään. Kivempi kääntää ne tälleen näppärästi yövuoroiksi.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Työ, koulu ja opiskelu

Viesti Kirjoittaja Mour » 22 Helmi 2013 16:13

Mun rytmille sopii parhaiten ilta- ja yövuorot. Eniten perseestä vain se, että iltavuoropäiviin ei muuta sitten mahdukaan kuin työt. Silloin tunnen kuitenkin olevani tehokkaimmillani... aamuvukit taas päättyvät niin ajoissa, että silloin sentään ehtii töiden jälkeen tehdäkin jotain. Puolensa kaikessa tietysti ja kolmivuorotyön tekeminen on kivaa.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Työ, koulu ja opiskelu

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 25 Helmi 2013 22:12

Hiphei. Mun työsoppari tehtiinkin marraskuun loppuun asti puolen vuoden sijaan. Lisäksi saan ihan oman huoneen, kyllä on luksusta. [smilie=a_cool.gif]
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
mrj
BB-talon ylijumala
Viestit: 4605
Liittynyt: 28 Elo 2007 15:32

Re: Työ, koulu ja opiskelu

Viesti Kirjoittaja mrj » 26 Helmi 2013 17:14

rubyblue kirjoitti:Hiphei. Mun työsoppari tehtiinkin marraskuun loppuun asti puolen vuoden sijaan. Lisäksi saan ihan oman huoneen, kyllä on luksusta. [smilie=a_cool.gif]
no niin hienojuttu :), 6kk -> 8kk .. onko tosta vielä mahdollisuus saada jatkoa?
JuHu - :drink55:

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Työ, koulu ja opiskelu

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 26 Helmi 2013 17:55

^Kai se jatkomahdollisuus on edelleen olemassa. Aika näyttää. [smilie=a_cool.gif]
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
mrj
BB-talon ylijumala
Viestit: 4605
Liittynyt: 28 Elo 2007 15:32

Re: Työ, koulu ja opiskelu

Viesti Kirjoittaja mrj » 27 Helmi 2013 17:42

rubyblue kirjoitti:^Kai se jatkomahdollisuus on edelleen olemassa. Aika näyttää. [smilie=a_cool.gif]
noniiin hienojuttu :) :thumbsup
JuHu - :drink55:

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Työ, koulu ja opiskelu

Viesti Kirjoittaja ramasee » 27 Helmi 2013 19:35

työt loppu :scry: Oli kyllä paras työpaikka koskaan. Yhtään ei ollut sellaista aamua, ettei olisi huvittanut mennä töihin. Työkaverit oli ihan parhaita ja ei ne työtehtävätkään mitään hirveitä ollu. Ärsyttää taas alkaa tähän työnhaku elämään, eihän siitä kuitenkaan ole kuin puolivuotta kun viimeksi niitä rustailin. Hirveen nopeesti menee aika kun on kivaa, mutta jospa se pian uus työ tärpäis, ettei tarvis kovin kauaa taas kotona istua. Pätkätyöt on tyhmiä, saispa jo jonku vähän pidempiaikaisen paikan.
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Työ, koulu ja opiskelu

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 27 Helmi 2013 19:56

^Tiedän tunteen. :( Tosi kurjaa olla koko ajan etsimässä töitä ja vielä lähteä paikasta, jossa viihtyy. Pitää vaan jaksaa toivoa, että jossain vaiheessa se vakituinen kiva työ tulee eteen.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”