Mussutus ja mäkätys -thread

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 18 Joulu 2012 18:41

Jessus, olen laittanut pesukoneen käyttöohjeeseen paikkaan nimeltä jemma, kun en löydä sitä mistään. Ei luulisi olevan kovin hankala löytää tästä 42 neliöisestä kämpästä yhtä käyttöohjetta mutta näköjään on. Kele.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
Karhu
Ylläpitäjä
Viestit: 2633
Liittynyt: 18 Syys 2009 02:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Karhu » 18 Joulu 2012 18:50

^Ne saattais hyvinkin löytyä valmistajan nettisivuilta.

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 18 Joulu 2012 19:34

Voipi olla. Tosin löysin sittenkin ohjeen kylppäristä. Oli liian lähellä. :imrgreen:

Lisää mussutusta. Sain tänään koodin HBO:n uuteen palveluun. Vaan eipä kovin paljon huvita ottaa ilmaista kokeilukuukautta, kun se pakottaa 12 kuukauden tilaukseen. Ja ilmeisesti koko summa pitäisi maksaa kerralla. Kökköä.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Punde » 18 Joulu 2012 20:55

rubyblue kirjoitti:Lisää mussutusta. Sain tänään koodin HBO:n uuteen palveluun. Vaan eipä kovin paljon huvita ottaa ilmaista kokeilukuukautta, kun se pakottaa 12 kuukauden tilaukseen. Ja ilmeisesti koko summa pitäisi maksaa kerralla. Kökköä.
Laskutus on kuukausittain tietääkseni. Mut täys floppi on ollu toi HBO:n nordic launchi. Ero Netflixiin on ku yö ja päivä.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Risto » 18 Joulu 2012 20:56

Netflix on muuten ihan kiva, mut en oo varma et jatkanko ton käyttöä tuon ilmaisen kokeilujakson jälkeen. Valikoimaa sais olla vähän laajemmin, mut on sieltä nyttenkin löytynyt ihan kivasti katsottavaa. Toi HBO tavallaan kiinnostais, mut toi vuoden sopimus ei todellakaan napostele.

Avatar
JVDS
Jebou
Viestit: 2680
Liittynyt: 20 Syys 2007 16:47
Paikkakunta: Pori

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja JVDS » 20 Joulu 2012 12:16

Telkkari on temppuillut eilisestä saakka. Näyttää, ettei ole signaalia tai että se on heikko. Johtuukohan siitä joulukyntteliköstä, jonka ostin. Tässä nyt sitä koitan selvittää. Toivottavasti ei mikään ole mennyt kuitenkaan rikki...
Edit: Toimii!
Suosikit: Lintsi (BB1), Kaarlo (BB2), Naikou (BB3/BB6), Johan (BB4), Sami (BB5), Janica (BB7) & Jouko (BB8)

Inhokit: Iina (BB1), Mira (BB2), Kadi (BB3), Manta (BB4), Tuija (BB5), Marika (BB6), Annika (BB7) & Teija (BB8)

Avatar
Sky
Juontaja
Viestit: 1016
Liittynyt: 15 Loka 2010 20:34
Paikkakunta: Helsinki/NYC

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Sky » 22 Joulu 2012 11:21

Miksi matkalaukku on aina liian pieni? Tai.. miksi koen tarpeelliseksi ottaa puolet omaisuudestani mukaan alle viikon matkalle? FML.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15205
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja knocker » 23 Joulu 2012 01:23

Minkä ihmeen takia suomalainen liikenekulttuuri on läpimätä? Jos näet jonkun vastaantulijan yrittävän kääntyä edessäsi vasemmalle ja lisäksi kääntyjän taakse on syntynyt kiitettävä jono, niin mikset päästä kääntyjää edestäsi kääntymään?
t: nimim. "Ei matkaasi hidastaisi pätkääkään."
a walking disaster

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Risto » 23 Joulu 2012 09:44

knocker kirjoitti:Minkä ihmeen takia suomalainen liikenekulttuuri on läpimätä? Jos näet jonkun vastaantulijan yrittävän kääntyä edessäsi vasemmalle ja lisäksi kääntyjän taakse on syntynyt kiitettävä jono, niin mikset päästä kääntyjää edestäsi kääntymään?
t: nimim. "Ei matkaasi hidastaisi pätkääkään."
Koska minä minä minä. Varsinkin tällein pyhien alla huomaa miten perseestä suomalaiset autoilijat on. Eniten mua risoo kun liikenneympyrässä ei osata käyttää sitä ..tun vilkkua. Onko se niin vaikea näyttää kun kääntyy siitä ympyrästä pihalle? Ei siitä niin suurta vaivaa luulis olevan ja siitä olis liikenteen sujuvuuden kannalta iso hyöty kun ympyrään tulijoiden ei tarvis turhaan ootella. Mut eihän sitä tietysti voi käyttää kun on niin "kiire".

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 23 Joulu 2012 13:15

knocker kirjoitti:Minkä ihmeen takia suomalainen liikenekulttuuri on läpimätä? Jos näet jonkun vastaantulijan yrittävän kääntyä edessäsi vasemmalle ja lisäksi kääntyjän taakse on syntynyt kiitettävä jono, niin mikset päästä kääntyjää edestäsi kääntymään?
t: nimim. "Ei matkaasi hidastaisi pätkääkään."
Jos oikein ymmärsin, nii se on vissiinkin ihan liikennesäännöissäkin, että kääntyvä väistää, vaikka ois kuinka pitkä jono sen takana ja ite ois yksin kyseisellä kaistalla. Mulle ei ois mikään ongelma odotella, mut minkäs teet ku se toinen ei haluakaan mennä siitä ja sit koko liikenne seisoo...
That damn fox!

Kuva

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 23 Joulu 2012 13:21

Suomessa on kyllä ihan oikeasti tosi järkevä ja sääntöihin pohjautuva liikenne, ei tarvitse kovin kauas mennä naapurimaihin kun liikennekulttuuri on ihan päivittäin hengenvaarallista.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
JVDS
Jebou
Viestit: 2680
Liittynyt: 20 Syys 2007 16:47
Paikkakunta: Pori

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja JVDS » 23 Joulu 2012 18:52

tuusannuuska kirjoitti:Suomessa on kyllä ihan oikeasti tosi järkevä ja sääntöihin pohjautuva liikenne, ei tarvitse kovin kauas mennä naapurimaihin kun liikennekulttuuri on ihan päivittäin hengenvaarallista.
Mistä oot tällaisen käsityksen saanut? Ainakin sen perusteella, mitä oon kuullut ja vähän päässyt itsekin näkemään, niin esimerkiksi monessa Etelä-Euroopan maassa autoilijat pysähtyvät paremmin suojatien eteen jne. Siellä liikennekulttuuri on aivan toisenlaista kuin täällä takapajulassa, kun ihmisiä ja sitä myöten myös liikennettä on huomattavasti enemmän. Täällä vain ajatellaan omaa etua eikä olla valmiita joustamaan läheskään samalla tavalla.
Suosikit: Lintsi (BB1), Kaarlo (BB2), Naikou (BB3/BB6), Johan (BB4), Sami (BB5), Janica (BB7) & Jouko (BB8)

Inhokit: Iina (BB1), Mira (BB2), Kadi (BB3), Manta (BB4), Tuija (BB5), Marika (BB6), Annika (BB7) & Teija (BB8)

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 23 Joulu 2012 18:58

^Totta, että monessa maassa otetaan mm. jalankulkijat paremmin huomioon, mutta on myös monia euroopan maita missä se menee ensin jolla on enemmän pokkaa ja/tai isompi auto. Mitä olen itse kokenut niin Lontoossa annettiin tosi hyvin tilaa jo pitkän matkan päästä jalankulkijalle, mutta sitten taas Espanja ja Kreikka on sellaisia missä joutuu arvioimaan ihmisten ajolinjoja paljon enemmän. Ja jossain Venäjällähän koko ajokulttuuri on käsittämättömän kaoottinen ja vaarallinen.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 23 Joulu 2012 19:26

^ Eikä tarvi mennä ku Ruotsiin asti, ku autoilija meinaa ajaa päälle... Yhtenä Tukholman reissun aikana, olin keskellä suojatietä niin autoilija meinaa ajaa päälle tööttäilyjen saattelemana. Välimatkaa oli kuiteskin aluksi sen verran, että se olisi voinut ihan hyvin pysähtyä, mutta ei näköjään Ruotsissakaan toimita niin.
That damn fox!

Kuva

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Punde » 23 Joulu 2012 23:30

Muistan aikoinani ku lipastoon tuli pääkaupunkiseudulta opiskelijoita ja tyypit oli ihan leuka maassa ja puulla ällikkään lyötyjä ku autoilijat Joensuussa väistää suojatietä ylittäviä jalankulkijoita. Ite oon asunu vaa pikkukaupungeissa, jönssi isoin niistä, ja jalankulkijana on aina ollu älyttömän helppo liikkua ja luotto autoilijoihin kova. Ainoat mulkut tuntuu olevan joka teinidx-amikset, mopoautoilijat viimevuosina ja taksit.

Ja mitä tulee vaikka Italian tai Ranskan autoilukulttuuriin, niin täyttä kaaostahan se monasti on. Googlettakaa vaikka. Toisista autoilijoista ei ainakaan välitetä tippaakaan, jalankulkijoista en tiiä.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15205
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja knocker » 23 Joulu 2012 23:54

Jonksu kirjoitti: Jos oikein ymmärsin, nii se on vissiinkin ihan liikennesäännöissäkin, että kääntyvä väistää, vaikka ois kuinka pitkä jono sen takana ja ite ois yksin kyseisellä kaistalla. Mulle ei ois mikään ongelma odotella, mut minkäs teet ku se toinen ei haluakaan mennä siitä ja sit koko liikenne seisoo...
No kyllä mä liikennesäännöt tiiän. Kyse oli enemminkin kohteliaisuudesta liikenteessä. Kun on ruuhkaa ja jonot menee hitaasti, niin ei kenenkään menoa hidasta päästää kääntyjää sinne, minne on menossa. Päinvastoin, se tekee liikenteestä monin verroin sujuvampaa. Törmään tähän ilmiöön duunimatkalla harva se päivä. Itse räpsyttelen valoja sille kääntyjälle aina, kun se on liikenteen sujuvuuden myötä mahdollista. Kyllä ne useimmiten tajuaa, että voivat mennä, enkä aja kylkeen.
Ja tosta Riston mainitsemasta liikenneympyrässä käyttäytymisestä tasan samaa mieltä. Jotkut vilkuttaa jopa vasemmalle, mutta sehän ei ole se tarkoitus.
Punde kirjoitti:Muistan aikoinani ku lipastoon tuli pääkaupunkiseudulta opiskelijoita ja tyypit oli ihan leuka maassa ja puulla ällikkään lyötyjä ku autoilijat Joensuussa väistää suojatietä ylittäviä jalankulkijoita. Ite oon asunu vaa pikkukaupungeissa, jönssi isoin niistä, ja jalankulkijana on aina ollu älyttömän helppo liikkua ja luotto autoilijoihin kova. Ainoat mulkut tuntuu olevan joka teinidx-amikset, mopoautoilijat viimevuosina ja taksit.
Kävin varhaisteininä Lieksassa kesäisin viikon kyläilyreissussa vanhempien harrastuksen takia. Ja kyllä mullakin putos leuka, kun jäin automaattisesti siihen tien poskeen viheltelemään ja odottamaan autojen ohi menoa. Mutta ne pysähtyivätkin siihen suojatien eteen, kunnes olin hiihtänyt yli.
Lieksassa opin myös tietämään, mitä tarkottaa pilluralli.
a walking disaster

Avatar
Ancalagon
Isoveli
Viestit: 1607
Liittynyt: 25 Elo 2009 13:08

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Ancalagon » 24 Joulu 2012 10:09

Punde kirjoitti:Muistan aikoinani ku lipastoon tuli pääkaupunkiseudulta opiskelijoita ja tyypit oli ihan leuka maassa ja puulla ällikkään lyötyjä ku autoilijat Joensuussa väistää suojatietä ylittäviä jalankulkijoita. Ite oon asunu vaa pikkukaupungeissa, jönssi isoin niistä, ja jalankulkijana on aina ollu älyttömän helppo liikkua ja luotto autoilijoihin kova.
Oi kun olisikin tommosta. Kun asuin Riihimäellä, niin pyöräilijänäkin sai tilaa ja autot hiljensivät jo kaukana suojatiestä. Mutta Manse on jotain muuta: autoilija ensin, jalankulkijat hyppiköön alta pois, kun suuri autoilija saapuu. Pyöräilijä onkin sitten punainen vaate kaikille muille liikenteessä oleville. [smilie=thefinger.gif]
You know nothing.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 24 Joulu 2012 11:53

Pariisissa oli jännä meininki! Olen tottunut jopa Helsingissä siihen, että aina pääsee tien yli vaikka liikennevaloja ei olisikaan, tai vaikka punainen valo palaisi. En nyt tietystikään ruuhka-aikana punaisia päin kävele keskustassa (ja siinä voisi jo tulla vihaisia katseita) mutta usein voi vaan mennä tien yli sen enempää miettimättä.
Pariisissa taas ei ole toivoakaan että voisi ovelasti vaan luikkia tien yli, kun autoja menee niin vitusti, ja ne ajavat vielä kovaakin. Ja sellaista se on monessa mestassa! Tuskin Pariisi on edes pahin.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 24 Joulu 2012 12:46

orgasmienkeli kirjoitti:Pariisissa taas ei ole toivoakaan että voisi ovelasti vaan luikkia tien yli, kun autoja menee niin vitusti, ja ne ajavat vielä kovaakin. Ja sellaista se on monessa mestassa! Tuskin Pariisi on edes pahin.
Pariisissakin pitää osata vaan olla röyhkeä. Me kun oltiin ranskanluokan kanssa Pariisissa viikko, niin meillä oli sellainen paikallinen kaveri siellä opastamassa paikasta toiseen. Sillä oli aina sateenvarjo mukana, vaikka ei olis ollut mitään sateen uhkaa. Se vaan marssi aina sateenvarjo ojossa keskelle tietä seisomaan, että meidän luokka pääsi tien yli. Katottiin ihan pöljänä sitä monet kerrat, kun lähes kuolemaa uhaten se paukkas sinne tielle, mutta ei koskaan ollu ees lähellä, että joku ois ajanu päälle.

Pariisin liikenne on kyllä täyttä kaaosta, varsinkin siellä vanhan kaupunkin pikkukaduilla. Pariisissahan on todella usein kadun varret täynnä sellaisia rautatolppia, jotka sitten olivat lähes järjestään johonkin suuntaan mutkalla, kun niihin oli autolla törmätty. En kyllä ikinä voisi kuvitella Pariisissa kulkevani autolla mihinkään. Usein (tai melkein aina) kävellenkin pääsee nopeammin ja metrot ovat sen verran toimivia ja halpoja (ainakin silloin), että oma auto ei tulis mieleenkään.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 24 Joulu 2012 13:01

Minulle jäi mieleen se kun en meinannut tajuta mitä kautta pääsee Riemukaarelle, ja olin jo hyppäämässä suoraa reittiä tien yli, mutta autoja oli niin hullu määrä että olin varma että henki olisi mennyt jos olisin yrittänyt jostain välistä juosta. :D
Pariisin metrot toimii kyllä hyvin, eikä niitä olisi yhtään vaikea käyttää jos vähän enemmän sitä kaupunkia tuntisi. Helsingin metrossa kun on vaan se pieni söpö haaraus Mellunmäkeen ja Vuosaareen, niin nämä isompien cityjen metrot on jo haasteellisia tällaiselle pohjolan junttipojalle ja niitä pitää tutkailla vähän enemmän. :imrgreen:
Ehdottomasti kuitenkin Pariisissa kävely ja metrot on parempi kun autoilu, enkä ymmärrä kuka hullu siellä autolla edes lähtee ajamaan! Helsingin keskustassakaan en suosittelisi ketään autoa käyttämään.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15205
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja knocker » 25 Joulu 2012 23:19

Kaneli vaarallista?! Mä ostan usein riisipuuroa ja syön sen kahtena päivänä. Molempiin annoksiin menee taatusti ruokalusikallinen kanelia.
Ja korvapuustejakin syön aika usein. Kuoleeko mun maksa nyt?? :(

http://www.makuja.fi/artikkelit/ajankoh ... ko-liikaa/

No ei vaiskaan, jos maksa tähän kuolee, niin onhan se fiksumpaa, kuin saada alkomahoolista maksakuolema. [smilie=a_ohyahbaby.gif]
a walking disaster

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Mussutus ja mäkätys -thread

Viesti Kirjoittaja Mardis » 26 Joulu 2012 01:16

^ Ompas outoa, että noinkin arkisesta ruokaaineesta löytyy vaarallisia aineita. :o Itellä ei tosin ole minkäänlaista vaaraa, koska en oo ikinä välittänyt pahemmin kanelista. Pipareitakin syön nykyään vain sen pari kappaletta per joulu ja senkin vähän oikeastaan siitä syystä, että niitä tyrkytetään tähän aikaan vuodesta miltei joka paikassa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”