Iloisia asioita

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 17 Tammi 2020 07:41

Se on kyllä suuri voimavara ja taito, että osaa ammentaa jotain hyvää myös niistä rankimmista tapahtumista. Usein sellainen kyky on myös yksi keskeisimpia asioita, jotka lopulta kantaa niiden vaikeuksienkin yli.

Lisäksi pakko sanoa, että puhut todella kauniisti puolisostasi, RedMal. Arvostan.

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja RedMal » 17 Tammi 2020 09:27

Käsi nähty. Ja se oli kaunis. Toki vähän karu, kun iho kiinni pelkillä ompeleilla, mutta ne rakensi hänelle uuden kämmenen. Onhan se ihme. Arvostus kirurgeja kohtaan kyl nousi entisestään.

Tuuli otti myös sen uskomattoman hyvin vastaan. Ei meillä tosiaan tule olemaan mitään hätää. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin.

Kiitos Risto ja Wendla 🤗♥️
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Marjo » 17 Tammi 2020 16:01

Toivottavasti käden paraneminen sujuu ongelmitta, ja syöpä on taakse jäänyttä elämää. Tsempit teille molemmille jatkoon, kuulostatte hyvältä tiimiltä. (:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 17 Tammi 2020 20:08

Kirurgit kyllä saa välillä melkoisia ihmeitä aikaiseksi.

Tämän päivän iloinen asiani on hieman pinnallisempi. Kaverin kaveri nimittäin teki minulle aivan ihanan tekokukkapannan iiiiiisoista kukista. Oon nyt jotenkin hullaantunut noihin isoihin ja näyttäviin kukkapantoihin. Jonkin aikaa sitten ostin sellaisen ruusupannan, jossa on isoja viininpunaisia tekoruusuja. Tuollaisia näyttävempiä pantoja harvemmin tulee Suomessa vastaan, niin on kyllä onni, että kaveri tuntee noin taitavan tyypin, joka tekee näitä pantoja ihan huvikseen. Jos kehtaisin, niin ryhtyisin varmaan hänen pantojensa kestotilaajaksi. Mutta en ehkä kuitenkaan ihan heti kehtaa pyytää, että tekisitkös toisen. :D Mutta nyt vain odottelen, että panta tulee postissa. Tähän mennessä olen siis nähnyt vain kuvia siitä.

Toinen iloinen asia on se, että meidän karvainen lauma saattaa mahdollisesti saada hieman lisäystä lähiaikoina, joskin vain parisen viikon ajaksi. Meille olisi siis mahdollisesti tulossa eräs hellyyttävä karvakaveri hoitoon. Koirat saavat kilpailijan, kyseessä on nimittäin noutava kissa. :D

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Mour » 21 Tammi 2020 21:20

Mulla on ollut kovia vatsakipuja ym. pitkään ja viivytin lääkäriin menoa, koska pelotti. Vihdoin kävin ja sain ajan tähystykseen, se oli tänä aamuna. Jännitti ihan törkeästi, mutta ei löytynyt mitään poikkeavaa siinä eikä labroissakaan. Huh.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 22 Tammi 2020 19:35

Ensimmäinen ilonen asia on se, että oon töissä niin paljon plussalla, että voin hyvillä mielin mennä huomenna töihin vasta ysiin.

Toinen iloinen asia on, että eilen hampaiden poistossa käynyt koira on alkanut toipua hyvin. Edes kieli ei ole jäänyt lerpattamaan, vaikka sitäkin pelättiin, kun vasemmalta puolelta lähti torahampaat. Ja mikä parasta, kaikki huonot 22 hammasta on viimein poistettu herralta. Ei enää isoja hammasoperaatioita tiedossa!

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Mour » 04 Helmi 2020 09:33

Arkivapaat. Vaikka uusia tuulia työrintamalla haaveilen, niin ei musta varmaan toimistotyöaikoihin ole. On tää niin verratonta, kun vapaita on keskellä viikkoa ja iltavuoroissakin on puolensa.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 04 Helmi 2020 18:01

Vapaat keskellä viikkoa on kyllä erittäin jees, huomenna on nimittäin vapaapäivä :Love: Teen nykyisin neljän päivän viikkoa ja oon päättänyt, että keskiviikko on juuri täydellinen vapaapäiväksi.

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Marjo » 04 Helmi 2020 21:34

Mä tykkään kans arkivapaista. Teen vapaaehtoisena yhden viikonlopun kuukaudessa, niin sitten saa ne pari arkivapaata. Ja iltavuorot on myös kivoja, niitä mulla on suunnilleen kerran viikossa. Otan sen mielellään keskelle viikkoa, niin ei ole niin montaa aikaista aamuherätystä putkeen.

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Mour » 05 Helmi 2020 18:46

Rockfestiin liput hanskassa. Muutenkin tavoite tänä vuonna nautiskella paljon enemmän livemusaa, ilostuttaa pelkkä ajatus.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Risto » 05 Helmi 2020 19:44

Mour kirjoitti:
05 Helmi 2020 18:46
Rockfestiin liput hanskassa. Muutenkin tavoite tänä vuonna nautiskella paljon enemmän livemusaa, ilostuttaa pelkkä ajatus.
Livemusa on maailman paras asia. [smilie=a_cool.gif]

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 07 Helmi 2020 17:55

Nyt on vaikka mitä syytä iloon.

Ensinnäkin viikonloppu! :Love:

Toisena haemme huomenna viidennen karvapallon meille pariksi viikoksi hoitoon :in love:

Ja kolmantena ensiviikon lauantaina odottaa jonkinlainen yllätys. En tiedä vielä, mistä on kyse. Tiedän ainoastaan, että kyseessä on elämysyllätys. Jännittävää!

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Mour » 07 Helmi 2020 19:24

Työpäivä 2/6 vasta lusittu, mutta sitten alkaakin ensin viis vapaapäivää ja siihen perään viikon loma. Ehkä siis selviän. Huomenna vasta kolmeen töihin iltavuoroon, eli voi myös rauhassa valvoskella tänään.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 09 Helmi 2020 14:09

Elämän pieniä ihania asioita: siisti kämppä tuo mielenrauhaa.

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Mour » 10 Helmi 2020 21:08

Wendla kirjoitti:
09 Helmi 2020 14:09
Elämän pieniä ihania asioita: siisti kämppä tuo mielenrauhaa.
Toi on kyllä totta. Ei se itse siivoaminen niinkään, mutta kyllä on ihana olla siistissä kodissa.
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 11 Helmi 2020 17:26

Herrajestas että voikaan ihminen olla onnellinen! Autoni joutui kuitenkin korjaamolle, sillä eihän siitä aiemmasta ulosajosta kuitenkaan ihan täysin ilman seurauksia selvitty. Miun on sitten pitänyt mennä tuolla jatkuvasti pysähtelevällä puolison manuaalipaskalla sekä työmatkat että kaikki virantoimitusmatkat kahden päivän ajan. Kyllä on mennyt hermo monta kertaa!

Mutta nyt sain oman muruseni takaisin! :Love: :in love: Voi rakas kaara, kohtelen sinua jatkossa erittäin hellästi, en enää koskaan aja sinua ojaan, sen lupaan!

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Marjo » 19 Helmi 2020 19:54

Avasin pyöräilykauden tänään. [smilie=vibes.gif] Syksy meni ihan puihin, kun olin elokuun lomalla ja pian töihinpaluun jälkeen sairastin flunssan pidemmän kaavan mukaan (olin viikon puhekiellossakin). Lokakuu oli jo pitkällä, kun olin viimein kunnossa, mutta sitten oli jo pimeää ja satoi koko ajan, niin laitoin pyörän talviteloille. Hyvin olisi pystynyt fillaroimaan läpi "talven" sit kuitenkin. :madone:

Toi sähköavusteinen pyörä on kyllä yksi parhaista hankinnoista ikinä. Sen kanssa on tosi kiva ajella, ja saa ne ärsyttävimmät asiat pyöräilyssä (vastatuuli ja pitkät ylämäet) häivytettyä. Mulla on vajaan 12 km mittainen työmatka ja loppupää on aika mäkinen, niin ei tulisi tavallisella pyörällä mentyä. Tuon sähköfillarin kanssa se on oikein sopiva matka. Tosin tarvii ensin hetki taas totutella lähempänä kotia, että tottuu hanuri satulassa istumiseen. [smilie=a_chuckle.gif]

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 20 Helmi 2020 06:57

Pyöräily kuulostaa kyllä tosi kivalta (:

Unelmoin niin, että jospa sitä seuraavaksi kesäksi saisin hommattua sopivan pyörän. Haluisin niin tuntea millaista se on, miltä se tuntuu? Todennäköisesti ihan mahtavaa. [smilie=vibes.gif]

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Marjo » 21 Helmi 2020 08:14

Wendla kirjoitti:
20 Helmi 2020 06:57
Pyöräily kuulostaa kyllä tosi kivalta (:

Unelmoin niin, että jospa sitä seuraavaksi kesäksi saisin hommattua sopivan pyörän. Haluisin niin tuntea millaista se on, miltä se tuntuu? Todennäköisesti ihan mahtavaa. [smilie=vibes.gif]
Mulla on ollut aiemmin suunnilleen aina väärän kokoinen pyörä. Olen sen verran lyhyt ja lisäksi vielä mulla on suhteellisen lyhyet kädet ja jalat, että aiemmin aina se pyörän runko on ollut mulle liian suuri. Nyt on kiva, kun ylettyy ohjaustankoon kurkottelematta. :D

Avatar
James
BB-talon ylijumala
Viestit: 4826
Liittynyt: 31 Elo 2008 18:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja James » 21 Helmi 2020 10:15

Iloisia asioita elämään tuo viikon ikäinen tyttövauva :love61:
Yöunet on itsellä vähän mitä sattuu, mutta on se aika vekkulia katsella tuollaista pientä isin ja äidin prinsessaa.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Wendla » 22 Helmi 2020 15:19

James kirjoitti:
21 Helmi 2020 10:15
Iloisia asioita elämään tuo viikon ikäinen tyttövauva :love61:
Yöunet on itsellä vähän mitä sattuu, mutta on se aika vekkulia katsella tuollaista pientä isin ja äidin prinsessaa.
Voi että, onnea prinsessan tuoreille vanhemmille. :Love:
Marjo kirjoitti:
21 Helmi 2020 08:14

Mulla on ollut aiemmin suunnilleen aina väärän kokoinen pyörä. Olen sen verran lyhyt ja lisäksi vielä mulla on suhteellisen lyhyet kädet ja jalat, että aiemmin aina se pyörän runko on ollut mulle liian suuri. Nyt on kiva, kun ylettyy ohjaustankoon kurkottelematta. :D
Voi kuvitella itsekin lyhyenä ihmisenä tuon.
Mie tarvitsisin sellaisen aikuisten kolmipyörän. Oon vasta pari vuotta sitten saanut tietää, että sellaisia ylipäätään edes on. Ennen oon luullut, että pyöräily ei vaan tule koskaan olemaan mahdollista minulle. Ja nyt kun sain tietää, että on se sittenkin mahdollista, niin oon ihan täpinöissäni. Tai no oonhan mie toki ennenkin tiennyt sellaisista tavallisiin aikuisten pyöriin asennettavista apupyöristä, mutta sellaiset taitaa olla vähän liian suuri kolaus itsetunnolleni. :D

Loma, loma, loma :Love: Viimeinkin on aikaa tehdä ties mitä aika tavallisia ja arkisiakin juttuja, mihin ennen ei oo ollu aikaa.

Mökkeily. Vanhempien luona vierailu. Viini-ilta äiskän kanssa. Pitkät keskustelut iskän kanssa. Rauhalliset lenkit luonnossa iskän ja koirien kanssa. Pelaaminen ihan ajan kanssa. Sohvalle jämähtäminen ja tv:n tuijottelu. Laiskottelu. Ihan vaan oleminen ja hengittäminen.

Nyt on aikaa vaikka mihin!

Ihanaa viikonloppua kaikille. :love61:

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Risto » 22 Helmi 2020 19:34

Wendla kirjoitti:
22 Helmi 2020 15:19
Mie tarvitsisin sellaisen aikuisten kolmipyörän. Oon vasta pari vuotta sitten saanut tietää, että sellaisia ylipäätään edes on. Ennen oon luullut, että pyöräily ei vaan tule koskaan olemaan mahdollista minulle. Ja nyt kun sain tietää, että on se sittenkin mahdollista, niin oon ihan täpinöissäni. Tai no oonhan mie toki ennenkin tiennyt sellaisista tavallisiin aikuisten pyöriin asennettavista apupyöristä, mutta sellaiset taitaa olla vähän liian suuri kolaus itsetunnolleni. :D
Ei oo tarkoitus kuulostaa törpöltä, mutta miksei normipyörällä ajo onnistu? Ei oo pakko kertoa jos et halua, rupes vaan kiinnostamaan.

Ite oon suunnitellu pyörän ostoa jo varmaan 5 vuotta, mutta ei vaan saa aikaseks. Kovat suunnitelmat aina että "ens kesänä sit hommaan ja meen aina pyörällä töihin". Hoh, senku näkis.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”