Vapaa keskustelu

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Punde » 03 Heinä 2012 00:33

Stobe kirjoitti:
Punde kirjoitti:Nyt tuli mieleen että eikö jotkut muka tervehdi kassatätiä? Siis joku ihan vaan moikka tai terve, en tarkota mitään "heii, miten menee, kuinka on päivä sujunut!"-tervehdystä?
Yllättävän moni ei tätä tee. Ei silloin mulle kun itse olin kassalla eikä nykyään, kun jonossa seuraan edellä menevien kassakäyttäytymistä.

Eihän siinä kassalla tarvitse elämäntarinaa alkaa kertomaan, mutta kohtelias "hei" kuuluu kyllä mielestäni yleissivistykseen.
Juu tosta just aloin miettimään, ite kun en koskaan ole asiakaspalvelussa ollu töissä (joskus yläasteikäisenä kerran jonkun sotilassoittokuntatapahtuman narikassa vaan). Jotenkin hämmästyttävää, itelle on ainakin itsestäänselvyys ihan yleisten käytöstapojen mukaan tervehtiä ja asioiden hoiduttua sanoa moikat. Hmh. No, onhan sitä ihme hiihtäjää tietty, mut enpä oo tarkkaillu edelläolevienkaa toimia kassajonoissa koskaan. (joskus tylsyyksissäni kattelen mitä ne on kassahihnalle laittanu ja siitä tulee jotenki tirkistelevä olo :oops: ja sit luen vaan sitä kylttiä missä kerrotaa ettei alaikäisille jablabla saa myydä sitä ja tätä)

Stobe
Intruuderi
Viestit: 260
Liittynyt: 02 Heinä 2006 00:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Stobe » 03 Heinä 2012 00:35

orgasmienkeli kirjoitti: Tämä on aika hassua, koska sitten taas esimerkiksi junassa ainakin vanhukset istuu mahdollisimman kaukana minusta.
Tääkin on itse asiassa aika hauska. Suomessa kun matkustat, niin joko saat viereesi puheliaan idiootin tai mielenkiintoiselta vaikuttavan mykän. Näin karrikoidusti. :imrgreen:

Briteissä junamatkat meni aina nopeasti, kun kanssamatkustajat oli kiinnostuneita kaiken maailman asioista. Aluksi se tuntui oudolta suomi-tyylin jälkeen, mutta muutaman kerran jälkeen sitä melkein ihmetteli, jos kukaan ei tullut juttelemaan ja kenellekään ei saanut suomea hehkuttaa.

Jenkkien viljelemää "Where are you from?" -lausettakin oon kaipaillut Suomessa aina silloin tällöin. Se on aika hyvä ice breaker, mutta ei taida sopia tänne pohjolaan. Ainakin eilen sain sen verran halveksivia katseita kauppatorilla eräältä aasialaisryhmältä, kun heitin kysymyksen ilmaan...

Avatar
dertsi
Puhuva pönttö
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Syys 2010 17:14

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja dertsi » 03 Heinä 2012 00:40

Mä kyllä oikeestaan tykkään siitä, että Suomessa saa olla aika rauhassa! :D

Mut vanhukset alottaa kyllä rohkeemmin keskustelua. Viimeksikin pankissa jonottaessa alko eräs pappa juttelemaan mulle ihan niitä näitä. Ja kyllä mulla nyt sen verran tilannetajua ja käytöstapoja on, että aloin jutella hänen kanssaan enkä vaan mumissut jotakin epäselvästi! :D
When I see my face, there's not a single thing I'd change.

Stobe
Intruuderi
Viestit: 260
Liittynyt: 02 Heinä 2006 00:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Stobe » 03 Heinä 2012 00:47

dertsi kirjoitti:Mä kyllä oikeestaan tykkään siitä, että Suomessa saa olla aika rauhassa! :D
Tämäkin on totta.

Ehkä se olen vain mä, mutta mun mielestä julkisilla liikutut pitkät matkat on hemmetin tylsiä ja kaipaan jotain juttuseuraa. Toisaalta oon itse niin ujo, etten uskalla aloittaa keskustelua joten ei pitäis valittaa...

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 03 Heinä 2012 00:52

Mä olin ennen tosi estoton! Menin usein sanomaan jos jollain oli esim hienot hiukset tai paita. Nykyään en ihan kaupassa sentään sellaista sano, paitsi myyjälle kassalla voin tuollaisen kommentin heittää. :imrgreen:

Sen huomaan kyllä että jos joku tulee juttelemaan junassa tai muualla, niin se tulee puhumaan joko englanniksi (eli ei ole suomalainen) tai sitten on vanha mummo tai joku juoppo. Juoppojen kanssa en tykkää yhtään jutella, mutta mummojen kanssa olen monet hyvät keskustelut käynyt.
Ja kerran tutustuin junassa yhteen hippityttöön! Varmaan 1-2 vuotta sen jälkeen oltiin kavereita fb:ssä ja kommentoitiin toisillemme Galleriassa, mutta taisi poistaa itsensä fb:stä joskus, enkä sentään kovin hyvin häneen tutustunut eli saattoi poistaa vaan kavereistakin!

Sitten on kyllä kivojen ihmisten lisäksi niitä kusipäitä! Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kun juttelin sen random naisen kanssa syvällisiä dösässä, niin jotkut miehethän siitä vittuuntuivat ja huusivat että meidän pitäisi olla hiljaa. :D Ja tosiaan ei kovin kovaa puhuttu, eikä olisi pitänyt häiritä ketään.
Ja joskus joku mies tuli tukistamaan minua yödösässä, kun hiusteni väri oli kuulemma niin ärsyttävä!
Ja junassakin kerran yksi mies tuli tukistamaan tukasta!
Nykyään on eri värinen tukka, eli ei taida ärsyttää enää ketään. :D

Ja tuo ilmiö on kyllä hauska, keiden viereen ihmiset menee istumaan junassa ja dösässä! Itse olen sellainen, että jotkut ihan varta vasten istuvat viereen ja alkavat sitten jutellakin, mutta sitten on niitäkin, jotka menevät mieluummin melkein täysille penkkiriveille, vaikka minun vieressä ja vastapäätä ja koko rivistössä muutenkin olisi hyvin tilaa!
Ehkä erityisesti vanhat ihmiset välttää nuoria miehiä, eikä sekään asiaa auta että random pilvenpolttajat tuntuu aina bongaavan minut! Luulen näillä kahdella asialla olevan vahva yhteys.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Iloisia asioita

Viesti Kirjoittaja Punde » 03 Heinä 2012 01:09

Stobe kirjoitti:Jenkkien viljelemää "Where are you from?" -lausettakin oon kaipaillut Suomessa aina silloin tällöin. Se on aika hyvä ice breaker, mutta ei taida sopia tänne pohjolaan.
Kanukit kans. Ihan kaikkialla kun aksenttini kuuli, ja mikäs siinä. Välillä ei kinostanu ja sanoin vaan Yurup ja sepäs hauskuutti kaikkia kun piti alkaa tarkentamaan, välillä Suomen sanominen herätti kummastusta että missäs semmonen paikka on, välillä tuli kysyjältä kommenttia minkämaalaiseksi luuli jne. mut aina riitti juttua :)

Vittu, pohjois-amerikassa tuntemattomat jotka tulee vastaan vaikkapa kävelymatkalla tervehtii! Näin siis vähänki ku isompien kaupunkien ulkopuolelle eksyy. Ihan hullua porukkaa ja niin pitkälle en kyllä lähtis ja onneks Suames saa olla rauhassa kun niin tahtoo.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 03 Heinä 2012 02:20

Stobe kirjoitti:
Big Mother kirjoitti:Bongattu Leuka-Henna yökerho Herculeksessa Helsingin Prideilla. Oksensin vähän suuhuni.
Ja missä on like-nappi. :imrgreen:

Enkä tarkoita nyt vain tätä viestiä, vaan yleensäkin. Mä oon rakastunut Big Motheriin. Ja väitän olleeni täällä niin kauan, että mulla on oikeus sanoa näin.
Joo siis mä olen tykännyt Big Motherin viesteistä jo jostain vuodesta '08 asti! :D Itse asiassa Big Mother oli aina mun suosikkini täältä. Sellainen esikuva jo paljon ennen kun liityin tänne.

Nyt kerran uskalsin jopa laittaa Big Mamalle yksäriä täällä ja huomata että mun ESIKUVA on oikea ihminen! :thumbsup

mävaan
Uimavalvoja
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Marras 2011 16:18

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja mävaan » 03 Heinä 2012 13:46

orgasmienkeli kirjoitti:Ja joskus joku mies tuli tukistamaan minua yödösässä, kun hiusteni väri oli kuulemma niin ärsyttävä!
Ei tämmöinen voi olla mahdollista. [smilie=a_doh.gif]

Mielestäni moikkaaminen kaupassa ja muualla on itsestään selvyys. Ehkä mua auttaa se, että käyn useimmiten samoissa kaupoissa, joten tuttuja ollaan puolin ja toisin, vaikkakin suuressa kaupassa myyjät vaihtuu jonkun verran.

Tänä vuonna mansikanmyyjät ovat olleet poikkeuksellisen ystävällisiä, joka voi olla seurausta siitä, että ovat nuoria ja ehkä ensimmäisessä työpaikassaan olevia pirteitä tyttöjä.

Vaikka vaatekaupoissa ei olisikaan provikkapalkka, mielestäni siihen työhön kuuluu, että palvelua tarjotaan aina asiakkaan saapuessa, samoin kuin monissa pienissä ja erikoisliikkeissä. Asiakas voi sitten sanoa, jos ei palvelua sillä hetkellä tarvitse.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 03 Heinä 2012 13:59

^
Itsekin olin aika hämilläni siitä tukistamisesta! Se yödösä-tyyppi ei kylläkään satuttanut muuten mitenkään ja sanoi vaan "sul on ruman väriset hiukset eli oot vähämielinen" ja lähti ovesta ulos ja aika "hellän" otteen otti hiuksista, vaikka ei se tietenkään hauskaa ollut ja eihän kellekään saisi niin tehdä!
Tuo toinen kerta oli silti paljon pahempi, eli tuo mikä tapahtui ihan päivällä junassa (ja hiusväri oli sama mikä yödäsässäkin)! Se mies oikeasti riuhtaisi hiuksiani takaa ja oli sanoiltaankin paljon aggressiivisempi kun tuo yödösän tyyppi, joka nyt vaan kännissä sattui pitämään hassuna ideana että koskenpa tuon tyypin hiuksia ja dissaanpa vähän. :D
Toisaalta yödösän tyypille en sanonut takaisin mitään, mutta junan tyypin kohdalla sanoin kaverilleni aika kovaa "vittu kun ihmiset on vajaita" ja siitähän tuo hiuksista repijä suuttui vieläkin enemmän ja sanoi että ulkona tulee turpaan ja kovaa. [smilie=thefinger.gif]

Hmmmm, onko vaatekaupoissa muka ikinä provikkapalkkaa? En jotenkin pysty uskomaan että olisi, ja sehän olisi täysin epäreilua jos olisi.
Eikös ihminen osta itse vaatteensa, eikä sitä kuulu myyjän hänelle myydä? Myyjä on kassalla ja näpyttää tuotteen kassaan, ja auttaa tietysti jos on avun tarvetta.

mävaan
Uimavalvoja
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Marras 2011 16:18

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja mävaan » 03 Heinä 2012 14:41

Mun vastaus viittasi Stoben viestiin, kun hän mainitsi vaatekauppojen provikkapalkat.

En tiedä miten asia on, mutta uskoisin, että tavallisimmissa vaatekaupoissa myyjät kannattaa pitää tuntipalkalla. Ei tule ylimääräistä palkkaa niistä vaatteista, mitkä asiakas valitsee itse ja kiikuttaa vain kassan kautta ulos.

Jos olisi provikkapalkka, ei siellä näkyisi kenenkään hyllyttävän vaatteita silloin kun asiakkaita on paikalla.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 03 Heinä 2012 14:48

Provikkapalkkaus on systeeminä tosi paska! Muistan itse kun niitä luotaistuotepaketteja myin, niin monesti kävi harmittavia tilanteita. Joskus olisi ollut kiva myydä kaverin kanssa yhdessä, jotta homma tuntuisi vakuuttavammalta ja toinen voisi sopiviin väleihin lisätä jotain, joka toiselta unohtuu sanoa. Näissä tilanteissa vaan tulee se ongelma, että kumpis tästä nyt sen provikan saa!

Vielä ärsyttävämpi tilanne on se, kun itse on pysäyttänyt jonkun ihmisen joka sanoo että nyt ei ehdi, mutta kävelee tästä myöhemmin ohi ja ehkä sitten. Seuraavalla kerralla sitten joku toinen ehtiikin pysäyttää sen ja tämä sama ihminen ostaa ihan suoralta kädeltä paketin ja toinen myyjä saa provikat!
Ja joskus itsellenikin kävi niin, että joku mies tuli ostamaan paketin ja sanoi "viime viikolla joku tässä yritti myydä mulle ja nyt päätin että otan, eli täytetäänpä lappunen!"
Siinä on aika helppoa rahaa.

Provikka on paska asia, jos MITÄÄN tuntipalkkaa ei tule.

Avatar
Mour
Isoveli
Viestit: 1892
Liittynyt: 23 Loka 2008 09:37
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mour » 03 Heinä 2012 15:02

Provikkapalkalla en kyllä töitä tekisi, jollei provikoita saisi reilun parin tonnin takuuvarman pohjapalkan päälle. [smilie=a_teeth.gif] Tosi inhottava ja epävarma palkkaussysteemihän se on enkä haluaisi elämääni elää miettimällä, saako ensi kuussa myytyä niin paljon, että pystyy elämisensä maksamaan...
Älä hättäile, istu mättäälle, keitämmä kahvit, kyllä se pipo löytyy.

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja minna » 03 Heinä 2012 20:59

En jaksa lukea ihan kaikkea (eli en edes tiedä missä yhteydessä puhutte provikkapalkasta vai yleisesti), mutta ei se provikkapalkka aina huono asia ole. Takseissa (ainankin Kotkassa) se on luultavasti ainut palkkaustapa ja toimii kyllä erittäin mainiosti. Rahaa on tullut paljon paremmin kuin normiduunista ja motivoikin vähän miettimään, että missä se raha eniten liikkuu eli missä kannattaisi olla. Tosin tuuristahan se on myös pitkälti kiinni.
Kyllähän se myös toisaalta ketuttaa olla joku arki-ilta töissä ja kassaan tulee vain muutama satanen ja itselle muutama kymppi 12 tunnin työvuorosta. Mutta jos samalle autolle on töitä esim viikonkin verran niin ei ne pari hiljaista arki-iltaa siellä haittaa.
I'm the thug you love to hate, Slick V.I.C, the ghetto V.I.P, mess around with me, I leave you R.I.P.Shizzle my nizzle -Victor Ebuwa (Number six in the house, number one in your hearts)

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 03 Heinä 2012 21:33

^ ja taksien ainakin viikonloppuisin luulisi tienaavan varsin hyvin ku nuoret rymyää baarissa :D
That damn fox!

Kuva

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja minna » 03 Heinä 2012 22:02

Riippuu viikonlopusta, mutta aika pitkälti kyllä.
EDIT: Eikä ne todellakaan ole nuoria pelkästään. Voisin melkein sanoa, että puolet kyydeistä on ihan vanhempia ihmisiä ja puolet sitten niitä perus amarilloteinejä. Siis viikonloppuöisin.
I'm the thug you love to hate, Slick V.I.C, the ghetto V.I.P, mess around with me, I leave you R.I.P.Shizzle my nizzle -Victor Ebuwa (Number six in the house, number one in your hearts)

Stobe
Intruuderi
Viestit: 260
Liittynyt: 02 Heinä 2006 00:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Stobe » 03 Heinä 2012 22:45

Liittyen aikaisempaan, niin ehkä niillä vaatekaupoissa ei ole provikkapalkkaa. Kokemukset vain ovat olleet sellaisia, että voiko kukaan olla noin motivoitunut. :) Mutta hyvähän se vain on, jos niitäkin löytyy.
Mour kirjoitti:Provikkapalkalla en kyllä töitä tekisi, jollei provikoita saisi reilun parin tonnin takuuvarman pohjapalkan päälle. [smilie=a_teeth.gif]


Tämä on itse asiassa se systeemi mikä meillä on. Eli on ns. takuupalkka, ja sen päälle provikkaa myynnistä. Toisaalta systeemi ei oikein sovi kutsuttavaksi provikkapalkaksi, koska koko potti jaetaan koko henkilökunnan kesken ja kaikki eivät pääse siihen myyntiin edes vaikuttamaan. Hyvin toimiva systeemi se on silti ollut (työntekijän puolesta varsinkin kesällä ja viikonloppuisin.)
minna kirjoitti:Riippuu viikonlopusta, mutta aika pitkälti kyllä.
EDIT: Eikä ne todellakaan ole nuoria pelkästään. Voisin melkein sanoa, että puolet kyydeistä on ihan vanhempia ihmisiä ja puolet sitten niitä perus amarilloteinejä. Siis viikonloppuöisin.
Käytän taxia itse lähinnä viikonloppuisin ja mieltäni onkin askarruttanut seuraava kysymys:

Oletko minna joutunut taxiurasi aikana usein ns. hankaliin tai jopa uhkaaviin tilanteisiin? Olen usein miettinyt, että miten niihin valmistaudutaan ja miten niitä hoidetaan. Oletan tietenkin, että näihin on olemassa jotkut kirjoitetut ohjeet, mutta kuinka hyvin ne toimivat sitten ihan käytännön tilanteissa?
Viimeksi muokannut Zygerö, 04 Heinä 2012 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Peräkkäiset viestit yhdistetty.

Avatar
Mardis
Taivaan iskä
Viestit: 4442
Liittynyt: 02 Loka 2010 21:33

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mardis » 03 Heinä 2012 23:17

Onpas ollu kummallisen vilkkaat kaks viimestä vuorokautta täälä! On menny vaikka kuinka kauan lukies näitä viestejä ja vieläkään en kaikkia oo saanu luettua. Siis vertaan tätä siihen viiteen päivään minkä olin täältä pois paria ihan pikasta käyntiä lukuunottamatta. Ja mulla ku on pakkomielle lukee joka viesti joka vähäki kiinnostaa! [smilie=a_teeth.gif]

mävaan
Uimavalvoja
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Marras 2011 16:18

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja mävaan » 04 Heinä 2012 02:58

Stobe kirjoitti:Liittyen aikaisempaan, niin ehkä niillä vaatekaupoissa ei ole provikkapalkkaa. Kokemukset vain ovat olleet sellaisia, että voiko kukaan olla noin motivoitunut. :) Mutta hyvähän se vain on, jos niitäkin löytyy.


Dressmannilla käydessäni olen huomannut, että siellä on kaikki myyjät kunnon myyntitykkejä. Aina heittävät jotain hauskaa läppää. Luulen, että siellä on niin hyvä yhteishenki, että myyjillä itselläänkin on kivaa töissä tai ainakin ovat osanneet valita oikeat ihmiset töihin.

Stoben provikkapalkka kuulostaa hurrrrrrrrrjan hyvältä. [smilie=a_happyhappy.gif]

Minna, takseillekin on työehtosopimus, jossa huhutaan jotain pohjapalkasta, mutta ei sitä taida käytännössä missään olla. Lähes kaikilla muilla aloilla sunnuntaina tulee tuplapalkka.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 04 Heinä 2012 03:20

Tuossa puhelinmyyntifirman työilmoituksessa luki "tarjoamme parhaat tuntipalkat ja provikat". Todellisuus on kuitenkin se, ettei tuo tuntipalkka ole yhtään hyvä (vaikka toki hyvä juttu että se edes on olemassa, kun monessa paikassa se on heti alusta asti PELKKÄ provikka) ja todellakaan sitä vaihtoehtoa ei edes ole, että palkkauksessa olisi samaan aikaan tunti- ja provikkapalkka. Se menee ennemminkin niin, että jossain vaiheessa (eli sillon kun myyjä kokee että myy tarpeeksi hyvin ja tienaisi paremmin provikalla) palkkaus vaihtuu tuntipalkasta provikaksi ja toinen vaihtoehto on, jos myyjä ei millään saa tuntipalkalla myytyä tarpeeksi, niin on pakko ottaa provikkapalkka käyttöön, ettei firma jää tappiolle.
Eli se on jokotai! Jos myyjä on todella hyvä tai todella huono, niin provikalle menee. Tuntipalkkaa ja provikkaa ei kuitenkaan molempia voi saada, vaikka ilmoituksessa lukee "tarjoamme parhaat tuntipalkat ja provikat".

Avatar
minna
Kunniajäsen
Viestit: 3988
Liittynyt: 25 Tammi 2005 13:45
Paikkakunta: Kotka

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja minna » 04 Heinä 2012 03:30

Stobe:
No olen vasta pari kuukautta ajanut, että uhkaavia tilanteita ei ole ollut vielä lähelläkään.
Mutta siis meillä on hätänappi. Silloin lähtee tieto jokaiselle muulle taksille missä kyseinen auto menee ja lähellä (ja joskus vähän kauempaakin) olevat lähtevät samantien sinne avuksi. Poliisillekin tietenkin tieto menee, mutta kyllä se taksi (varsinkin vkl) ehtii sinne paikalle ensin, mutta apua saa siis kyllä todella nopeasti. Tälläisistä kun puhuu niin on vähän vaikea sanoa miten se apu sitten järjestyy kun ei tiedä, että onko siellä puukko kurkulla vai vaan asiakas joka käyttäytyy niin että hätänapin painallukselle olisi tarvis. Eli jos siellä on kaveri puukko kurkulla niin ei se avunsaaminen välttämättä auta yhtään mitään (common sense). Ja homma toimii sen kannalta ihan täysin.
Autoissa on toki myös turvakamerat jotka ottavat kuvia aina ovien auetessa ja matkan aikanakin muutamia kertoja. Näitähän ei saa ihan huvin vuoksi katsella, mutta jos jotain ongelmia tulee niin poliisi voi mennä keskukseen katsomaan tallenteita.

mävaan, no toki sellainen varmasti on, siis työehtosopimus. Ja kyllä kuules jotkut täälläkin maksaa sunnuntaina tuplapalkkaa eli 70% autontuloista.

Jos muita kysymyksiä tulee niin kyselkää ihmeessä. Asiakkaat aina innoissaan kyselevät kaikkea :D


EDIT: Itseasiassa jatkan vielä tuosta stoben kysymyksestä. Toki mulla on ollut kyydissä ns. ääliöitä jonka kanssa olen joutunut olemaan vähän varuillaan eikä ole suostunut käyttäytymään niin kuin kuuluu. Tähän mennessä on riittänyt (tilanteesta riippuen) reilu tokaisu, että jos sä et nyt tuota lopeta ni ulos autosta. Tai sitten jos ovia auotaan matkan aikana huvin vuoksi: auto seis ja totean että voit poistua kyllä siinäkin. Ei ole näiden jälkeen ongelmia ollut.
I'm the thug you love to hate, Slick V.I.C, the ghetto V.I.P, mess around with me, I leave you R.I.P.Shizzle my nizzle -Victor Ebuwa (Number six in the house, number one in your hearts)

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 09 Heinä 2012 01:58

Lainatakseni suurta suomalaista filosofia, Maisa Torppaa: Hirvee myrsky.

Koko viikonlopun manasivat myrskyä ja sit arviolta 25 välähdystä kaukaisuudessa ja tihkusadetta. Hiostava keli toki oli.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
janne
Verokarhu
Viestit: 1165
Liittynyt: 18 Joulu 2011 15:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vapaa keskustelu

Viesti Kirjoittaja janne » 09 Heinä 2012 16:26

No joo... Eilen vaan sato pikkasen ja kuului jyrinää, mutta ukkoset eivät sittenkään menneet länsi-suomen yli :( . Pikkasen harmi, sillä pidän ukkosesta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”