22. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista.
Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

22. päivä

Viesti Kirjoittaja ramasee » 25 Syys 2022 10:21

DC1 klo 10.18 Merve ja Miikka lakanan vaihto hommissa
Laura vie, muut vikisee!

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 25 Syys 2022 14:28

Aamummalla:

08:39 DC1: Olohuoneen sinikajoiset sohvat. Aamupalaverissa ainakin Miikka, Milena ja Kirsi.

Milena haastattelee Kirsiä tunnelmista.

Kirsiä harmittaa toki, ettei voinut pelastaa itseään, kun ei Millan ja Karvanin valinnan vuoksi saanut osallistua pelastautumiskisaan. Toisaalta ei usko, että olisi kisaa voittanut. Mutta olisi kivempi, jos olisi saanut edes yrittää.

Nimeämispisteissä on kuitenkin ollut kuuden eniten pisteitä saaneen joukossa, joten sikäli rehti peli. Eikä syyllistä mitenkään Lauraa ja Merveäkään siitä pelastusvalinnasta, jonka tekivät.

Kirsi katsoo saaneensa tästä kuitenkin nyt ”arvokasta infoa” uusien asukkaiden peliliikkeistä.

Kirsi: ”Et jos he ois miettiny yhtään pidemmälle, niin sitten... ei ois ollu näin selkeetä, ehkä!”
Milena: ”Mmh.”
Kirsi: ”Et sikäli ihan hyvä... situashuun!”

08:41

Kirsi pohtii, että ei ehkä olisi tässä tilanteessa (häädössä), jos olisi pelitaktisesti miettinyt sitä, että ei ole välttämättä hyvä olla niin aktiivisessa roolissa talossa. Olisi ehkä ollut parempi toimia niin, että taloon tulleet uudet asukkaat eivät olisi pitäneet häntä minään uhkana.

Kirsi (naurahtaen): ”Mutta! Olis mulla ollu tosi paljo tylsemmät kolme viikkoa!”
Milena (naurahtaen): ”Nii-in.”

Kirsi mieluummin räiskii talossa niin kauan kuin pystyy ja sitten katsoo mihin se vie. Ei nyt ihan Jerry-tyyliin, mutta kuitenkin. Että osallistuu.

Milena ymmärtää.

08:43

Kirsiä ärsyttää jatkuva lässytys siitä, miten kivoja tyyppejä talossa on, mutta on se vain jotenkin totta. Jäisi jotenkin kaivelemaan, jos ei tietäisi, miten muihin saisi tämän jälkeen kontaktia.

Milena: ”Niinpä!”

Kylpytakkinen Nabaz liittyy sinikajoiseen aamuseurueeseen. Asettuu tuolille tyyny niskan takana ja vetää viltin jalkojensa päälle. Päivittelee olleensa talossa jo kolme viikkoa.

08:51

Miikka kyselee, osuuko Kirsin parisuhteessa mikään vuosipäivä tähän hetkeen. Ei, vastaa Kirsi. Vasta keväällä tapasivat. Tosi rauhallinen ja ymmärtäväinen ja lunki tyyppi.

Kirsi oli juuri muuttamassa pois Norjasta. Oli jo ajatellut, että tulipa taas tosi hyvään saumaan löydettyä mieskandidaatti, kun on muuttamassa pois, mutta mies ei ollut millänsäkään. Kirsiltä lähti Norjassa oma kämppä alta, kun pidensi siellä oloaan, sitten kortteerasi miesystävän luona, sitten muuttivat yhdessä Suomeen.

Kirsi: ”Mut... ihan älytöntä, miten joku voi olla... niinku niin silleen, että, tiäks... et ei tarvii tehä asioista ongelmia mitkä ei oo ongelmia. Niinku että... elämässä voi tehdä ihan mitä niinku haluaa.”

Muut komppailevat, näin juuri.

Kirsi: ”Hieno... hyvä tyyppi!”

08:53

Miikalla on vuosipäivä 10.10. On seurustellut kaksi vuotta. Nabaz muistaa myös, että Milena on menossa naimisiin. Milena toteaa, että heidän pitäisi tehdä just nyt kaikki kutsukortit.

Milena (naurahtaa): ”Ja mä oon täällä!”

Mies hoitaa ne nyt, niin vähän jännittää. Seuraan liittynyt Reeo alkaa muistella tosi-tv-sarjaa ”Häät sulhasen tapaan”. Naureskelevat ajatukselle, että Milenan häät menisivät siihen malliin.

Milena kuitenkin kertoo että sulholla on apuja siellä. Ja on oikeasti itse suunnitellut tilaisuuden. Toteutuksen järjestely vain on jäänyt vielä vähän puolitiehen. Häät ovat ensi kesänä.

08:59

Milena ja Kirsi ovat jääneet kahden.

Milena pohtii puhelintaan. Ei ole kyllä kaivannut sitä. On ollut itse asiassa aika virkistävää ilman sitä. Kirsi komppaa, ei siis yhtään kaipaa puhelinta. Milena ei ole kaivannut sitäkään, että pitäisi katsoa televisiota.

Milena: ”Tai siis tiätsä et--”
Kirsi: ”Jooh.”
Milena ”--mä luulen et silmätki voi aivan... paremmin, rupee voimaan, ku sä et koko ajan kyttää tietokonetta, puhelinta, telkkaria--”
Kirsi: ”Mmh!”
Milena: ”--niin... silmätki voi paremmin!”

Kirsi on samaa mieltä. Ainoa haittaava tekijä on vain talon studiovalaistus.

Milena (sinikajoisten pellejen katveessa täysin sinikajoisessa huoneessa): ”Joo, nää lamput, mutta...” (haukottelee) ”...ei tuu koko ajan sitä sinist valoo!”

08:01

Kirsi puhuu miesystävänsä kanssa norjaa (jota itse osaa) ja englantia. Miesystävä osaa vielä hyvin rajallisesti suomea, mutta on innoissaan Suomesta maana. Tämä jopa hämmästyttää Kirsiä, kun maat ovat kuitenkin niin lähellä toisiaan; Norjassa vain on enemmän massia ja ne vuonot. Mutta kyllä Norjassa esimerkiksi arvostetaan suomalaista koulujärjestelmää.

Keskustelu kääntyy yhteiskuntapoliittisiin asioihin. Milena esittää Suomen koulujärjestelmän olevan arvostettu esikuva ympäri maailmaa. Kirsi on samaa mieltä, ja se on hyvä, mutta se että arvostetaan, ei tarkoita sitä, etteikö sitä tarvitsisi kehittää edelleen. Kirsillä on myös tasa-arvokeskusteluun tämä sama näkökanta. Suomessa asiat ovat tosi hyvin verrattuna moneen muuhun maahan, mutta eivätkö voisi olla vieläkin paremmin.

Kirsi: ”Noissaki asioissa, et ku... puututaan ongelmiin, niin must tuntuu, että aika monesti... lähetään pikkusen niinku väärästä vinkkelistä...”

Kirsi selittää, että jos vaikka kritisoi tasa-arvoasioita Suomessa, niin se, että jotenkin yrittäisi ”demonisoida tilannetta” ei hänen mielestään auta. Pitäisi tuoda esiin oikeita ongelmia ja olla puhumatta niistä niin provosoivasti. Ehkä nuorempana Kirsi itsekin oli jonkin sortin anarkisti, jonka piti shokeerata, ja kyllä vieläkin tunnustaa provosoivansa porukkaa huumorimielessä.

Kirsi: ”Mutta... just se, että... et se ei oo mikään kaikist tehokkain... vaikutus...”
Milena (haukotellen): ”Ei.”
Kirsi: ”Koska sitte... ihmisillä tulee niin herkästi se — ja itelläki tulee — just vastareaktio.”

09:03

Nabaz keskeyttää keskustelut. Tulee mörisemään matalalla äänellä, että hänellä on ”löysä maha”. Toivoo neuvoja pk-huonekäyntiin, mitä hänen pitäisi pyytää sieltä. ”Imodiumia”, kuuluu naisten neuvo. Nabazin on vaikea lausua tätä.

Kirsi: ”Mut sä voit sanoo, et sul on ripuli.”
Milena: ”Mmh.”
Kirsi: ”Tai löysä vatsa. Niin kyl ne nyt--”
Milena: ”Big Brother tietää.”
Kirsi: ”Niin.” (ähkäisten, asentoa sohvalla kohentaen) ”Oijoijoijoijoi!”

Nabaz asettelee mikrofoniaan pk-huoneen ovipielen naulaan.

Kirsi: ”Se on varmaan ku... sä oot juonu kahvia jonku kuustoist litraa.”

Oven sähkölukon summeri soi muutamaan kertaan. Jotain häikkää. Nabaz pääsee kuitenkin toisella yrittämällä sisälle koppiin.

09:11

Edelleen sinikajoinen, yövalaistu olohuone. Läsnä tällä hetkellä ainakin Milena, jotain soppaa tai puuroa lautaselta lusikoiva Kirsi ja Reeo.

Kirsi (matalalla äänellä): ”Kuuliksä et Tuulasta on tullu myyrä?”
Milena: ”Mitä?”
Kirsi: ”Tuulasta on tullu myyrä.”
Milena: ”Niinkö?”

Kirsi nyökkää. Molemmat katsovat toisiaan. Tuhahtavat vähän yhteistä naurunhymähdystä.

Milen: ”Hyvällä tavalla, siis?”
Kirsi nyökyttää ovelasti hymyillen.
Milena: ”Niin.”

Kirsi lusikoi suuhunsa uuden lusikallisen, katsahtaa ruokailutilan ikkunaa kohti, kääntää katseensa sitten taas Milenaan päin.

Kirsi: ”Hän kysy susta, että voidaanko me luottaa suhun. Sit mä olin vaan...”
Milena (virnistäen): ”Eläintoveri.”
Kirsi naurahtaa.
Kirsi: ”Kanssajyrsijä!”
Milena (hymyillen): ”Niin!”

Tuula oli kertonut Kirsille, että uusien asukkaiden keskuudessa on hoksattu, että Milena roikkuu Kirsin kanssa.

Milena: ”Juu. Ja minulta on kysyttyki sitä!”

Kirsi tietää, mutta Kirsiä huvittaa näiden asioiden kertominen talon sisällä ikään kuin ”uutisina”. Asuvat kuitenkin samassa kiinteistössä. Kai sen nyt näkee, kuka kenenkin kanssa aikaa viettää.

Milena: ”Mä sanoinki, et mä en puhu sulle viikkoon!”
Kirsi: ”Mmh!”
Miilena naurahtaa.
Kirsi: ”Totta.” (hirtehishuumorilla, hymyillen) ”No, ehkä et puhu useempaan viikkoon!”
Naureskelevat.

09:12

Milena esittää, että täytyy oikeasti kuitenkin vähentää tätä yhdessä juttelua, ei voi olla sitä niin paljon kuin nyt on ollut. Joutuu selittelemään sitä sitten aina. Kirsi valittaa, että on tuokin, kun eivät ihmiset saa jutella keskenään.

Milena: ”No koska... ne on heti kato... sit on joku pelijuttu!”

Kirsi naurahtaa, että päiväkodissa oli sama tilanne. Kaksi miesoletettua ystävää — juuri ne samat, joiden kanssa virtsasi sinne kumisaappaaseen — suuttuivat Kirsille ihan täysiä, kun oli tullut jokin uusi poika, jonka kanssa Kirsi jutteli. Kirsi oli vain ajatellut, että jonkun täytyy varmaan tätä uuttakin skidiä viihdyttää.

Kirsi naurahtaa miettiessään, mistähän tuokin muistikuva tuli. Muistaa kaikki asianosaisten nimetkin, mutta ei ala tässä päiväkodin asioita sen enempää avaamaan.

09:15

BB: ”Tämä... on Big Brother. Hyvää huomenta!”

Sinikajo vaihtuu päivävalaistukseen.

BB: ”Kylpyhuoneessa on nyt kuumaa vettä.”

Milena siirtyy Kirsin viereen samalle sohvalle. Huoneessa läsnä nyt Nabaz kolmantena pyöränä.

Seuraavaksi puhutaan ilmeisesti myyrän roolin ottaneesta Tuulasta.

Milena (matalalla äänellä): ”Mut ketä se niinkun meinaa... lähestyä... (epäselvää)”
Kirsi: ”No siis, ketä se nyt... varmaan... mun paras ystävä ja ne--”
Milena: ”Aa, niitä!”
Kirsi: ”--kun nehän on ollu hyvää pataa... ja se just sano, et ei hänellä henkilökohtasesti oo mitään, niinku, ongelmaa nyt et... sikäli kun hän on laittanut nyt pelihousut jalkaan, et jos hänen tiedoistaan on mitään iloa, niin...”
Milena: ”Et hän käy siel vähä lämmitteleen?”
Kirsi (nyökytellen): ”Niin, mut sano just, et mahollisimman silleen... low key.”
Milena: ”Juu.”

Paristokuulutus.

09:17

Milena kertoo uusien kysyneen, tykkääkö Tuula heistä. Milena oli sanonut, että hänen mielestään kaikki on ihan OK. Se meni Milenasta ihan nappiin, vaikka ei tätä kuviota tiennytkään. Kirsi myöntelee. Mutta toisaalta, kyllähän Tuula pitää uusista.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 25 Syys 2022 15:06

11:17 DC1: Olohuone. Siivouspuuhat käynnissä eri puolilla taloa, tai ehkä jo loppumassakin. Yhdellä sohvalla Karvan, toisella Heidi ja Merve, kolmannella Milena ja Laura.

Laura (kauemmaksi katsellen, mutta hiljaisella äänellä vieressään istuvalle Milenalle): ”Noi on kyl tosi vaarallinen kombo nytte...”
Milena: ”Mitä?”
Laura: ”Tosi vaarallinen kombo nytte... ku noi ihan nyt, niinku, käsikynkässä...” (kääntää katseen kohti Milenaa) ”...Kirsi ja Reeo!”
Milena: ”Nii! Juu!”

Milena (sivuun päin katsellen): ”Ne on...”

11:18

Laura: ”Tää on niin ärsyttävää sit taas ku niinku just... Kirsikin, niin kyl mun tekee aivan pahaa kattoo ku... tai siis harmitti, ku näki, et sil on harmillinen olo--”
Milena: ”Nii-i. Mä tiedän.”
Laura: ”--niinku ihmisenä tykkään!”
Milena: ”Niin!”
Laura: ”Mut on vaan niin kova peluri.”

Milena komppaa. Tietää itsekin, että Kirsi on kova peluri.

Milena: ”Ja mä toivon sydämestäni, et hän ei niinku... pelaa mua! Et se, mitä me ollaan tos rakennettu ystävyyttä, niin se on aitoo!”

Milena virnistää Lauralle. Laura hymyilee ovelasti takaisin.

Milena (merkitsevästi): ”Mmh!”
Laura (hymyillen): ”Mmh!”

Milena: ”No, mut hän tietää... et mä en oo tyhmä!”

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 25 Syys 2022 16:28

16:25
Postia.

Aleksi on huutanut perjantain huutokaupasta elokuvanäytöksen. Hän on saanut valita seurakseen yhden asukkaan joka pääsee nauttimaan Aleksin kanssa tänä viikonloppuna julkaistun Häät ennen hautajaisia elokuvan näytöksestä neuvotteluhuoneessa. Aleksi on valinnut mukaansa Mian. Näytös alkaa viiden minuutin kuluttua.

Terveisin, Big Brother

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 25 Syys 2022 16:40

DC2. Klo 16:38.

Aleksi ja Miia pääsivät juuri äsken katsomaan leffaa:
lefa.jpeg
lefa.jpeg (63.81 KiB) Katsottu 2487 kertaa
--

DC2. Klo 17:14.

Merve pääsi kauppaan käyttämään 30 euron lahjakortin, jonka huusi huutokaupasta itselleen.
:trollface:

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 25 Syys 2022 17:33

17:25 DC1
Talossa on laiteltu hiuksia. Mm. Reeon kiharat kokivat suoristuksen.

Kuva

Kuva

Kuva

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 25 Syys 2022 18:17

Aiemmin:

15:30 DC1: BB-talon ulkoterassille paistaa aurinko. Laura ja Merve istahtavat kuntosalin sohvanurkkaukseen. Lähettyvillä ei ole muita.

Merve (vilttiä päälleen levitellen): ”Onks tää hyvä vai huono juttu?”
Laura: ”Tää on hyvä juttu!”
Merve (kuiskaten): ”Oikeesti?”
Laura: ”Mut tää on semmonen juttu, et sä et saa myöskään sanoo täst--”
Merve: ”Joo.”
Laura: ”--eteenpäin kellekkään!”
Merve: ”En sano.”

Laurakin saa viltin harteilleen. Ähkäisee. Katsoo sitten Merveä.

Laura: ”Noh, oljenkorsi ei ollu tikku!”

Laura selittää saaneensa ulkomaailmasta kymmenen sanan viestin. Kannustusta ja taktisia apuja.

Merve (hymyillen): ”Oikeesti?”
Laura (hymyillen): ”Mmh.”
Merve: ”Oikeesti!”
Laura (naurahtaen): ”Joo! Alotetaan poraamaan!”

Viestissä oli enemmän taktisia neuvoja. Mutta avaus oli ”Ollaan ylpeitä!”

Laura (onnellisena): ”Et se oli aika...” (näyttää sormilla sydän-elettä) ”...vitsit tuli hyvä olo!”
Merve (hymyillen): ”Uskon!”
Laura (hymyillen): ”Siks mä oon vaan hymyy!”
Merve (hymyillen): ”Joo.”

Viesti kokonaisuudessaan kuului: ”Ollaan ylpeitä! Aamuryhmä uhka! Uudet ja Miikka Madridiin. Luota intuitioosi!”

Merve (vakavoituen): ”Okei, siis venaa!”

Merve miettii häivähdyksen verran silmät kiinni. Avaa sitten silmänsä.
Merve (käsiä innokkaasti taputtaen, hymyillen): ”Voi vitsit, on hyvä!”

Tämä oli juuri se, mitä Merve oli miettinyt aiemmin. Ateena haluaa eroon uusista ja haluavat laajentaa ryhmäänsä heihin. Merve on aivan satavarma, että ensiksi haluavat pois uudet ja sitten heidät, jotka eivät ole osa alkuperäistä Ateena-jengiä.

15:32

Merve näkee asian niin, että jos häätävät uudet, pelaavat sillä pari viikkoa aikaa itselleen.

Merve (päätään pudistellen): ”Mut meidän ei oikeesti kannata!”
Laura pudistaa päätään kieltävästi myös.

Merve: ”Meiän kannattais pitää ne--”
Laura: ”Mmh.”
Merve: ”--koska ne on meidän puolella... koska ne on nähny--”
Laura: ”Mmh.”
Merve: ”--millast pelii noi muut pelaa. Sen takii ne ei haluu kuuluu niihin. Ja sille on syynsä, miks noi uudet haluu Kirsin veks täältä. Ja muutki, noi... tietyt ihmiset.”

Lauralle tulee tässä nyt mieleen yksi juttu. Kertoo nähneensä Milenan ja Reeon menneen pulisemaan jotain kahdestaan. Oli kysynyt Milenalta, onko kaikki OK. Milena oli vastannut, että joo joo, ei ollut mikään iso juttu, kaikki OK, kertoo sitten myöhemmin. Mutta eiväthän Milena ja Reeo ole täällä kaksistaan olleet paljoakaan tekemisissä. Milena on itsekin sanonut, ettei Reeolta kuule paljon mitään.

Merve komppaa, näin asia on hänenkin tietojensa mukaan.

15:33

Laura: ”Ja sit mä kuulin vaan tossa ku Kirsi kysyi jotain Milenalta, et mikä homma, tai jotain. Niin se oli silleki, et ei mitään ihmeitä, tai tälleen. Ni... mietin... vaan... tuli nyt...” (naurahtaa) ”...siis nyt just mieleen, et... ei kai Reeo rupee jo vähä seivaamaan sitä et mitä jos Kirsi putoo tänään, niin se ottaa Milenan Kirsin tilalle?”

Merve ajattelee Reeon kyllä olevan varma siitä, että Kirsi ei tipahda. Lauran mielestä Reeo on kuitenkin fiksu, se miettii varmasti monta pykälää pidemmälle.

Merve: ”Niin miettiiki! Ja se pelaa varman päälle. Ja varmistaa omaa seluntaansa... selustaansa, niinku, niin monesta suunnasta ku mahollista.”

15:33

Laura: ”Mut just tost viestistä... mul ol vaan niinku, vitsi ku olis saanu esittää yhen lisäkysymyksen!”
Merve: ”Mitä sä olisit kysyny?"
Laura: ”Että kuuluuko... Milena... aamuryhmään?”
Merve (innostuneena): ”Niin! Älä! Koska se on täs nyt se mikä hämää!”

Merve on kuitenkin varma siitä, että Milena on oikeasti sinänsä Madridin puolella. Että se ei yritä heitä pelata nyt ulos.

Merve: ”Mut se... et yrittääks se jatkossa... niin--”
Laura: ”Mmmh! Niin. Mä en usko et... se meit haluu pelata ulos, koska sehän saa meiltä tietoa--”
Merve: ”Niin.”

Laura ajattelee, että he ovat hyödyksi Milenalle tässä kohdassa. Merve komppaa, ei Milena heistä halua eroon vielä varmaan pitkään aikaan.

Laura: ”Se yrittää nyt niinku samaa... mitä hälle tehään nytte, tai niinku et... se lypsää niille... meiltä tietoa mitä täällä niinku...” (naurahtaa) ”...toisella puolella--”
Merve: ”Jep!”
Laura: ”--niin sanotusti tapahtuu!”

15:34

Laura kuitenkin uskoo, että jos Milenalle tulisi valintatilanne Ateenan ja Madridin välillä, niin Milena kallistuisi Ateenan puolelle. Merve komppaa.

Mervellä on nyt epäselvyttä, kuuluuko Milena aamuryhmään vai ei. Laura uskoo, että kuuluu.

Laura miettii oljenkorsiviestin sisältöä. Se oli Lauran siskon kirjoittama. Jos sisko on kuullut Lauran pohdinnat siitä, ettei Laura sataprosenttisesti luota Milenaan, viesti tällöin vahvistaisi sitä, että Milenaakin pitää varoa.

Merve nyökkää ja huokaisee.

Laura: ”Ja sit just toi, ku siin oli, että ’luota intuitioosi!’ Niin mun sisko tuntee mut niinku kaikist parhaiten--”
Merve: ”Niinpä!”
Laura: ”--ja se jotenki vahvistaa mulle sitä--”
Merve: ”Ja niin hei! Niin, koska sähän oot puhunu--”
Laura: "--että mun täytyy luo--”
Merve: ”--ja sähän oot puhunu täällä sitä, et sä et luota Milenaan--”
Laura: ”Nii-i!”
Merve: ”--ja sust tuntuu, et sä et voi luottaa!”
Laura: ”Ni.”

Merve uskoo nyt, että viestin intuitio-osuus saattaa vihjata siihen.

15:35

Merve (kiihkeästi puolikuiskaavalla äänellä): ”Onneks sä sait ton edun, eikä kukaan muu!”
Merve kehottaa miettimään, mitä heistä oltaisiin voitu sanoa joillekin muille.
Laura: ”Jep.” (naurahtaen) ”Yheksän rahaa se makso, mut oli worthi!”

15:36

Laura: ”Ja sit toi, et Miikka... Madridiin... Sitähän mä oon sanonu, et Miikka on mun mielest hyvä tyyppi. Se on vaan niinku...” (tekee hymyillen ilmalainausmerkit) ”ns. ’vääräs seuras’!”

Laura on myös ollut Heidistä tätä mieltä alun alkaenkin, se vain meni väärään seuraan. Merve on samaa mieltä. Merve on myös sitä mieltä, että Reeo on tässä ”se kompastuskivi”.

Merve: ”Sit ku saadaan Reeo ulos, niin sit alkaa hommat skulaan!”

Merve arvelee, ettei Miikka tule siirtymään mihinkään muualle niin kauan kuin Reeo pyörii talossa.

Laura: ”Mut luuletsä, et Kirsi ja Miikka ei pitäis yhtä?”
Merve (naurahtaen): ”Kirsi pitää saada kans ulos!”
Laura (naurunsekaisella ähkäisyllä): ”Nii-i!”
Merve (hymyillen): ”Mut täshän on, tietty, tekemistä!”
Laura: ”Meiän pitäs saada ne yhtä aikaa ulos...”

Merven mielestä paras skenaario olisi, jos Kirsi lähtisi, tänään.

Merve: ”Mut mä pelkään pahoin, et se on se, joka on saanu eniten ääniä, ja hän ei todellakaan oo lähössä!”
Laura: ”Mmh.”

Laura miettii, jäävätkö ateenalaiset kantamaan kaunaa hänelle siitä, että ei ottanut Kirsiä häädöstä pois. Merve ei usko. Eikä tiedä tietävätkö edes, että olisivat saaneet pelastaa Kirsinkin. Laura uskoo niiden tietävän.

Merve: ”Koska... siis... toi (epäselvää) vaan tuli kysyyn multa, et... tuli kysyyn, oliks teillä siis mahollisuus pelastaa myös Kirsi. Sit mä sanoin, et joo, oli.” (hymyilee) ”Sit se vaan hymyili ja lähti pois...”
Laura henkäisee ulos ja hymyilee jännittyneenä.
Laura (jännähymy naamalla): ”Vähä hyvä et sanoit sille! Nyt neki on...” (kohottelee kulmakarvojaan)
Merve: ”Mm-mh!”
Laura (hymyillen): ”...Jes!”
Merve (hymyillen): ”Ne on samalla agendalla, selkeesti, koska se on just, et niil ei oo mitään järkeä hankkiutua niist eroon!”
Laura: ”Ei ni.”

15:37

Merve: ”Et oikeesti nyt, niinku, suunnitelmien... muutos! Ei pelata noitten--”
Laura (haaveillen, silmät ummessa): ”Siis voi vitsi, kun jos ne asiakkaat tänään tekis sen, että Tuula ja Kirsi lähtis... ja sielt lähtee kaks!”
Merve: ”No se olis niinku... paras asia ikinä maailmassa!”
Laura (silmät ummessa): ”Siis se olis niin...” (napsauttaa sormiaan)
Merve: ”Ja tää koko kortti....pakka menis ihan uusiksi!”

Merven mukaan tässä tulee nyt vain entistä tärkeämmäksi, että joku heidän porukastaan voittaa keskiviikon ottelun. Koska se tulee ratkaisemaan todella paljon. Laura toivoisi, että se olisi joku uusista, koska niillä olisi pokkaa laittaa Kirsi häätöön. Merve komppaa. On monta ihmistä, jotka eivät äänestäisi Kirsiä. Mutta kun laittaisi tarpeeksi kovat vastukset — vaikka Miikan ja Reeon, tai Nabazin ja Reeon — niin sitten, ”kyllä lähtis!”

Laura huomauttaa, että se saattaisi jakaa äänet Kirsin ja Reeon välillä. Mervelle on ihan sama kumpi lähtisi. Se olisi oikeastaan ideaalitilanne.

15:38

Laura pohtii myös, että jos uudet voittaisivat keskiviikkoskaban ja alkaisivat epäröimään, keitä häätöön tulisi laittaa, siinä vaiheessa kannattaisi mennä kuiskuttelemaan ja luvata, että antavat kyllä Madridista äänet, jos kisan voittajalla on pokkaa laittaa oikeat henkilöt sinne. Merve on samaa mieltä: kun tietävät, että ovat alakynnessä, se olisi todella kannattavaa heille.

Molemmat ovat samaa mieltä siitä, että Miikka kannattaa nyt pitää. Mervellä ei intuitio sano, että Miikasta pitäisi hankkiutua eroon, toisin kuin Reeosta. Laurankaan intuitio ei puolla Miikan poistamista.

Laura: ”Sama. Se oli Reeo ja Rusu, ketä mä Roomasta halusin pois. Enimmäkseen Reeo.”
Merve: ”Jep!”

Merveä kiusaa, että ikävää yrittää Reeoa pois. Sekin on hyvä tyyppi ja viihtyy seurassa. Mutta pelin kannalta on vain pakko. Laura komppaa.

Merven mielestä olisi ihan liian helppoa, jos uudet vain tiputettaisiin heti. Ja jos niin käy, niin Madridilaiset ovat seuraavat. Laura on smaa mieltä.

15:40

Laura näkee, että on vain ajan kysymys, koska Milena alkaa kokea olonsa uhatuksi ja kääntyy heitä vastaan ja paljastaa ateenalaisille, että on puhuttu Kirsin ja Reeon pois äänestämisestä. Merve näkee, ettei siitä tule Milenalle lainkaan puhuakaan, missään muodossa. Laura kuitenkin muistuttaa, että siitä on puhuttu jo aiemmin. Merve uskoo, että siitä on jo sen verran aikaa, ettei se vaikuta, jos ei sitä vahvista, koska tilanteet muuttuvat talossa.

Merve linjaa, että Milenan kanssa on oltava hyvää pataa, mutta annettava todella vähän mitään oikeaa tietoa. Ollaan ympäripyöreitä. Voidaan myös Milenan kuullen luoda mielikuvaa, että olisivat pudottamassa uusia.

Laura aikoo ehkä jatkossa pitää antamansa pisteet Milenalta pimennossa. Voi perustella sitä sillä, ettei joudu samanlaiseen myllyyn kuin Tuulan kiertäessä taloa ja tivatessa pisteitä.

Merve ajattelee, että voi myös valehdella pisteistä. Ei tätä peliä tule kukaan pitkälle pelaamaan, jos ei yhtäkään valhetta kerro. Tuulalle oli itse sanonut, ettei ollut pisteitä antanut, vaikka olikin. Ärsytti myös jo periaatteesta se tivaaminen. Oli kertonut ärsytyksestään myös Nabazille. Nabazistakaan se ei ollut kivaa, ja oli luvannut sanoa Tuulalle siitä. Merve oli Nabelle vihjannut, että tällainen käytös saattaa asettaa Tuulan asemaan, jossa ihmiset haluavatkin sen pois. Ja se on ihan totta.

15:43

Laura: ”Mut mä en tiiä. Siis mulle tuli tosta mun siskon viestistä, tuli vaan nyt joku semmonen ihan älytön draivi päälle, siis et...” (hymyilee, sulkee silmänsä) ”...nyt jos ois niinku sunnuntaiäänestys, mä varmaan mäiskisin sinne vaan, niinku, ’Kaks ääntä Kirsille, yks ääni Reeolle!’” (avaa silmät, katsoo Merveä hymyillen)
Merve: ”Joo, joo!”

Merve: ”Jep.”
Laura (hymyillen): ”Aamuryhmä uhka!”
Merve: ”Jep, eli: Nabbe, Kirsi ja Reeo. Eiks ne oo--”
Laura: ”Nabbe, Kirsi ja Reeo...” (Merveen katsahtaen) ”Milena!”
Merve: ”Niin.”

15:44

Laura summaa vielä, että siskon kanssa ajatukset menevät yleensä yksiin ja se näkee jo Lauran naamasta paljon enemmän kuin kukaan muu. ”Luota intuitioosi” oli ohje, joka vahvistaa Lauralle, että ajatukset, joita on talossa sanonut, pitävät paikkansa.

Merve kertoo jutelleensa Millan ja Karvanin kanssa näiden ensimmäisenä tai toisena talopäivänä. Olivat puhuneet siitä, että talossa on ollut ulkomaailmasta katsottuna tosi rumaa meininkiä. Nimiä ei Milla halunnut mainita.

Merve (merkitsevästi hymyillen): ”Mut... hän sano, että... öö... kyl sä ja Laura ootte aika hyvin jäljillä... et mikä tääl on meno!”

Laura huokaisee silmät sirrillään, pohtivaisena. Hymyilee sitten taas jännähymyä. Heittävät kivet ja naurahtavat. Laura vinkkaa silmää Mervelle, ovelan näköisenä.

Laura (ohimoa etusormella naputtaen, leikkisästi): ”Ei pelkkä hattuteline!”

15:45

Laura (vakavoituen): ”No joo. Ei pidä antaa nousta nyt päähän!”
Merve (naurahtaen): ”Juu, ei!”

Toteavat, etteivät tässä nyt kuitenkaan mitään Mensan jäseniä ole — vielä. Mutta yhteydenottoja odotellessa!

Keskustelu jatkuu tästä eteenkinpäin strategian yksityiskohtien puinnin parissa aina 16:00 saakka, mutta katkaistaan rönsyt tähän. Pitävät Milenaa riskinä ja tahtoisivat päivittää tilannetta Aleksin ja Mian kanssa, jotta saisivat nämä tukemaan uusia. Ovat todella iloisia, että oljenkorsi oli tämänluonteinen. Laura erityisesti toivoo Mathiaksen pysyvän talossa. Salla ja Milla vaikuttavat ihan OK:lta. Karvan on vielä kysymysmerkki: eivät oikein tiedä kenen puolella on ja vaikuttaa vähän pelaajalta.

16:00

Aleksi hakeutuu spontaanisti seuraan. Istahtaa Lauran ja Merven väliin. Alkuhöpönlöpön jälkeen ottaakin pelin puheeksi itse: on tiedotettavaa.

Aleksi on eilen puhunut Mian kanssa ”vanhojen liitosta”, joka tahtoo uudet pois. Tahtovat edelleen pitää Lauran ja Merven kanssa neljästään yhtä.

Aleksi: ”Mutta... Millu vaan sano että... Tuula lähtee kuulemma tekeen jotain kierrosta... ja kysyy, että onks jotain sisäisiä liittoja... niin on tärkeetä, ettei me sanota kellekkään, et me neljä ollaan näin.”
Merve: ”No ei todellakaan!”
Laura: ”Anteeks mitä, kuka lähtee tekeen...?”
Aleksi: ”Tuula.”
Merve: ”Ja oikeesti, mä oon--”
Laura (epäuskoisena naurahtaen): ”Mitä?
Merve: ”--niin DONE näihin kyselyihin! Ihan oikeesti!”
Laura: ”Siis nyt, vitsi, gallupit seis!”
Aleksi: ”Jep!”

16:01

Aleksilla on myös toinen Mian kanssa keskusteltu asia sovittavaksi: jos tulee joukkuejaot, niin ehdottaa, että he neljä pitävät tästä huolimatta yhteyttä, vaikka olisivat eri joukkueissa.

Eivätkä pelkästään pitäisi yhteyttä, vaan välittäisivät toisilleen tietoa siitä, jos joku nelikosta on joutumassa häätölistalle.

Eivätkä pelkästään välittäisi tietoa, vaan myös aktiivisesti toimisivat sen puolesta, että oma joukkue vaikka häviäisi, jos se auttaisi pitämään oman liittoutuman jäsenen talossa.

16:02

Merve alustaa puolestaan, että kun heille on ehdotettu, että uudet kannattaisi laittaa ulos ensimmäisinä, ovat Lauran kanssa päätyneet johtopäätökseen, että ei kannattaisi.

Aleksi: ”Ei kannattaiskaan.”
Merve: ”Ei missään nimessä.”
Aleksi: ”Kyllä.”

Merve jatkaa, että sillä ostaisivat itselleen vain pari viikkoa lisäaikaa. Sitten olisivat seuraavana häätölistalla. Aleksi komppaa.

Laura jatkaa, että ideaalitilanne olisi se, että joku uusista voittaisi keskiviikkoskaban ja saisi nimetä häätöäänestykseen menijät. Ja niillä olisi pokkaa laittaa sinne isot nimet.

Aleksi komppaa. Epäilee kuitenkin, onko. Laura uskoo, että on. Merve myös. Merve ja Laura painottavat sitä, että jos tietäisivät, että heidän nelikkonsa tukee tätä.

16:03

Merve: ”Mut kato, jos sinne laittaa kolme isoo nimeä, vaikka... Reeo--”
Aleksi: ”Miikka, Kirsi.”
Merve: ”Niin, tai jos Reeo, Nabbe ja Kirsi--”
Aleksi: ”Niinpä.”
Merve: ”--niin ei siin oo muut, ku hyvii vaihtoehtoja.”

Aleksi komppaa. Merve kertoo tykkäävänsä Nabesta ihan sikana. Laurakin pitää hauskana tyyppinä, mutta välillä raskaana (hymyilee).

Merve: ”On raskas...kin!”
Aleksi: ”On!”

Merve jatkaa, että eilen puhuivat, että on ihminen, joka saattaa voittaa koko skaban. Laura ei ole miettinyt siltä kannalta, mutta sitä on miettinyt, että Nabaz on hyvin vaikutusvaltainen. Aleksi on samaa mieltä.

16:03

Seuraan liittyy Mathias. Keskustelu siirtyy siihen, kuka Mathiaksella olisi vastassa studiossa jos joutuisi ulos. Mathiaksesta olisi ihanaa, jos siellä joku olisi, mutta ei haittaa, jos ei kukaan sinne päässyt. Poikaystävä ei siellä ainakaan voi olla, koska on Australiassa.

Avatar
Jacobus
Ylläpitäjä
Viestit: 5517
Liittynyt: 14 Helmi 2007 02:03
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jacobus » 25 Syys 2022 20:37

DC1: 20.00 Tuula ja Nabaz ovat kylppärissä. He keskustelevat häätöäänestyksestä ja Tuula toivoo, ettei hän putoa. BB kuuluttaa, että suoraan lähtetykseen on aikaa tunti.

Kirsi tulee kylppäriin. Kirsi sanoo Tuulalle ja Nabazille, että todennäköisyyksien mukaan he (Tuula ja Kirsi) he eivät lähde. Jos he kuitenkin lähtevät, Kirsi antaa ohjeita Nabazille.

Kirsi Nabazille: "Kuuntele tarkkaan."
Tuula: "Nyt Kirsin viisaat ohjeet."
Kirsi: "Nyt..."
Kirsi käy sulkemassa kylppärin oven. Nabaz sanoo, että alkaa itkemään, Kirsi sanoo, ettei rupea itkemään. Nabaz ottaa palan käsipyyhepaperia.

Nabaz: "Älä jätä mua!"
Kirsi naurahtaa.
Kirsi: "Mut, jos mä lähden, niin paikka, pelitaktisesti vaan... Tottakai Tuulalla on oma asemansa niinku kaikessa. Paikat..."
BB:n kuulutus keskeyttää jutun hetkeksi.
Kirsi jatkaa: "Paikatkaa minut Milenalla. Se on ainut, mitä mä tahon."
Nabaz: "Luuletko? Milena tul Mathiaksen kannsa. Mä tulin, ni hän tuli hiljaa."
Kirsi: "Joo joo, se on..."
Tuula: "Ni kato sitten se, kun mä Lauran kans olin. Hän tuli kertoo tai kysyy multa, mikä on ja sit mä hälle sanoi Laurasta. Sekunnin päästä hän oli Lauran luona siinä ovella ja katto mua, ni mulla sillon tuli vähän semmonen..."
Kirsi: "Joo, hän on myyrä, muuta niinkun..."
Nabaz: "Hän on meille? Onko?"
Kirsi: "Hän on meille."
Kirsi: "On."
Tuula: "Koska mulle on tullut... Mua vähän niinku... Oisko niinku, puukottaisko? Sä kyllä tiiät niin paljon."
Tuula näyttää puukotusliikettä käsillään.
Nabaz: "Jos sä luotat, mä luotan häneen."

Kirsi sanoo luottavansa Milenaan. Kirsi kertoo, että Milena ei tiedä mitään, mitä he tietävät. Kirsi antaa luvan kertoa hänelle niitä asioita "sitten myöhemmin". Nabaz ja Tuula eivät usko, että Kirsi lähtee. Tuula sanoo Kirsi olevan kansan suosikki. Kirsi heittää poistuessaan kylppäristä Tuulan usein käyttämän lausahduksen "kyllä kansa tietää".

DC1: 20.02 Tuula ja Nabaz jäävät kylppäriin. Tuula toteaa, että tuli tunnin kuulutus ja hän on jo valmis ja mitäs nyt vielä tehdään.

Nabaz sanoo Tuulalle, ettei hän voi luottaa Milenaan. Tuulakaan ei pysty luottamaan. Nabaz käy sulkemassa Kirsin jäljiltä auki jääneen kylppärin oven. He puhuvat vielä samoista tilanteista, kun äsken Kirsin kanssa. Tuula vielä lisää, että asiat Lauran kanssa ovat OK hänen kannaltaan.

Nabaz sanoo, että hänen groupinsa osalta Tuula on "save". Nabaz luettelee Kirsi, Reeo, Miikka, Sofia. Kirsiin Nabaz sanoo luottavansa 100-prosenttisesti, mutta jos Kirsi luottaa Milenaan, se on Nabazin mukaan Kirsin juttu. Nabaz ei vielä luota Milenaan, mutta aika voi näyttää muuta. Nabaz sanoo, ettei voisi ikinä mennä Milenalle sanomaan, kenelle antaa pisteitä.

Tuula naurahtaa, kuinka heillä on Nabazin kanssa niin samanlaiset ajatukset. Nabaz sanoo, että toivoo, että voisi joskus luottaa Milenaan. Tuula on samaa mieltä. Nabaz poistuu kylppäristä ja jää vielä hetkeksi miettimään, onko pinni hyvännäköinen hiuksissa. Muutaman sekunnin silmäiltyään peilistä myös Tuula poistuu kylppäristä.
"Jännitys on niin käsinkosketeltava, että Big Brother alkaa jakaa sille kohta rangaistuksia!"
- SBB2006-nettisivut 1.12.2006

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 25 Syys 2022 20:41

Aiemmin:

18:01 DC1: Jälleen kuntosalin sohvanurkkaus. Salla ja Milla ovat saaneet kalastettua pihalle astuneet Mathiaksen ja Heidin juttusilleen. Heidi on tietysti vanhana asukkaana keskustelussa vähän erikoisasemassa — tietolähteenä ja vanhojen asukkaiden tuntojen tulkkina.

Keskustelussa sivutaan Nabazia, joka oli kommentoinut jotain Sallan huonoista päivistä. Salla ei oikein pitänyt Nabazin luonnehdintaa niistä totuudenmukaisena, kun Nabaz oli väittänyt, että hän olisi koko viikon ollut huonolla mielellä. Oli joutunut korjaamaan tätä.

Uudet eivät oikein tiedä, kenelle Nabaz ääniään antaa, mutta Salla oli kokenut, että Nabazilta varmaan on tullut hänelle.

Heidi kertoo, että ovat sopineet Reeon kanssa, että Roomaa ei enää virallisesti ole, mutta ovat iltasella tottuneet juttelemaan keskenään ja jatkaneet tätä perinnettä. Tekivät näin jo silloin, kun Ruzbeh oli vielä talossa, nyt vain ei Ruzbehia enää ole.

Eilen olivat Reeon kanssa puhuneet Tuulan ja Nabazin käyttäytymisestä. Olivat siitä aikalailla samaa mieltä.

Heidi (kerraten Reeon näkökantaa): ”Et jos Nabbe, jos se omais täydellisen suomen kielen, ja tälleen näin, niin... toi hänen valittaminen koituis hänelle kohtaloksi--”
Salla: ”Kyllä.”
Heidi: ”--kun se on niin, tiäks...” (elehtii kädellään, hymyilee) ”...niin hauska se hänen kieli, ko se puhuu suomee, ku se ei oo niin hyvä, niin se tavallaan piiloutuu siihen se kaikki valitus.”

Muut komppailevat. Heidi tähdentää, että tämä oli siis Reeon huomio asiasta. Nabazin huonoja päiviä tasapainottavat myös naurukohtaukset.

Heidi (hymyillen): ”Siis sil on oikeesti tosi usein huono päivä!”

18:02

Salla heittää, että jospa hän alkaisi tyrkyttää Nabazille näkemystä, että hänestä tuntuu, että Nabaz ei oikein voi hyvin täällä talossa. Millasta se olisi aika kova, lähtisi korostamaan, että Nabazilla on ollut vähän huono viikko. Tälle naureskellaan.

Sallalle on tullut fiilis, että hänelle voidaan heittää mitä vain, koska uskovat, etteivät saa häneltä ikinä mitään takaisin. Sen takia on tänään ja eilen aina korjannut, kun Nabbe on puhunut ihan puuta heinää siitä, miten asiat ovat muka menneet.

Mathias muistuttaa että Nabaz käyttäytyi tällä tavalla myös Daiyanan kanssa, kun tuli niitä väärinymmärryksiä ja sanaharkkaa. Heidi muistaa tilanteen, kun Nabaz oli tullut hyvin tuohtuneena ulos ja ilmoittanut, että tahtoo Daiyanan ulos; ei kestä enää.

Salla myös muistuttaa Nabazin sanoneen, että tahtoo antaa uusille ihmisille mahdollisuuden. Mathias täydentää, että missä se mahdollisuus nyt on. Sallan mielestä tuo on niin ristiriitaista käytöstä. Toivoo, että kaikkien vähän hölmöön käyttäytymiseen talossa on vaikuttanut itse taloympäristö; että se ei ole se ihminen talon ulkopuolella. Heidi toivoo samaa. Muutkin komppaavat.

18:04

Salla miettii, että häädössä on vastassa kovia nimiä. Mutta ei voi tietää, mitä ”asiakkaat” (asukkaiden tämän kauden kiertoilmaus katsojille) tykkäävät.

Heidi: ”Siis... optimaalisin tilanne olis se, et Tuula lähtis tänään...”
Mathias: ”Mmh.”
Salla: ”Okei.”
Heidi: ”Ihan vaan sen takii koska siis... ei sekään kestä kauan, kun se ottaa aina henkilökohtasesti tän, nää asiat.”

Heidin mielestä on kaikille heille lannistavaa, että Tuula ottaa asiat niin henkilökohtaisesti.

Heidi: ”Et niinku nytki... mä voin hyvin ehkä ens sunnuntaisen... sunnuntaiseen häätöäänestykseen äänestää Tuulaa ihan vaan siitä syystä, et mä en... vaan jaksa... kuunnella tota--”
Salla: ”Joo.”
Mathias: ”Jep.”
Heidi: ”--ku tulee tiäks, niinku...” (napsauttaa sormiaan) ”...tälleen, näin, kyselemään et... no ooksä antanu hänelle äänii ja...”

Mathias ymmärtää. Heidin mielestä Tuula ei ymmärrä, että tämä on peliä. Ja vain peliä. Tässä ei ole elämästä eikä kuolemasta kyse. Se että on antanut toiselle äänen, ei tarkoita, ettei pitäisi siitä ihmisenä.

Heidi: ”Mut ku se ei nää sitä!”

Sallan mielestä Tuula on tosi hyvä tyyppi ja heillä on ollut tosi hyvät keskustelut tässä. Ja ymmärtää sen, että jos itsekin olisi jo kolmatta kertaa, alkaisi miettiä, mitä ihmettä tässä on taustalla. Heidi muistuttaa muista, jotka ovat myös olleet. Salla jatkaa kuitenkin sanoneensa Tuulalle, että jotkut voivat ottaa sen tosi rankasti, että kyselee.

Salla (käsillä esittäen, niitä yhteen läiskäten): ”Että siin on niinku ne... siin on aina ne kaks puolta.”
Heidi: ”Niin.”
Milla: ”Kyllä!”

Salla: ”Ja hän sanoo, et kyl hän niinku sen ymmärtää, mut et... hänel on niinku luonteessa se, et hän haluaa...” (elehtii käsillä) ”...haluu sit niinku--”
Mathias (kostoäänellä): ”Kostaah!” (naurahtaa päälle)
Salla: ”--selvit... eijei!”

Muutkin naurahtavat. Salla selventää, että ei kun käydä asiat läpi.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 25 Syys 2022 21:53

21:35 DC1/DC2: Olohuone. Asukkaat sohvilla, häätölähetys käynnissä. Häätöpenkillä Kirsi, Tuula, Mathias ja Salla. Häädöltä ensimmäisenä turvaan päässyt ilmoitetaan.

Anni: ”Katsojat ovat äänestäneet: turvaan pääsevä asukas on...”

21:36

Anni: ”Turvaan pääsee... Salla!”

Asukkaat naureskelivat pitkän nimen odottelun aikana. Kirsin reaktio tulee ensin: hymy muikistuu kysyväksi ilmeeksi. Muu kolmikko, Salla mukaanlukien, vielä käsittelee tietoa.

Sekunnin päästä Sallankin hymy valahtaa alas tyrmistyneeksi ilmeeksi.

Salla (kädet suulleen nostaen, silmät pyöreinä ympärilleen katsellen): ”Mitä!”

Naapurisohvalla lähimpänä istunut Milla kapsahtaa Sallan kaulaan. Muut asukkaat huutelevat suosionosoituksia.

Salla ei meinaa edelleenkään tajuta, mitä juuri tapahtui, pitää käsiään suun edessä. Häätöuhan alla oleva kolmikko — Kirsi mukaanlukien — taputtaa tulokselle. Kirsillä tuima, epäileväinen hymy. Tuulalla haavi auki leveässä, yllättyneessä hymyssä. Mathiaskin on vähän hölmistyneen näköinen.

Anni vielä vahvistaa Sallan jatkavan ensi viikolle. Ohjaaja hakee lähikuvaan Kirsin, joka edelleen taputtaa jähmettynyt hymy kasvoillaan.

21:37

Anni ilmoittaa asukkaille suoran lähetyksen palaavan heihin myöhemmin. Heidi nousee sohvalta ja rientää kädet ojossa halaamaan Sallaa. Seuraavaksi onnitteluhalauksen antaa Sofia, sitten Milla uudestaan, sitten Matias.

Suurin osa porukasta nousee seisomaan ja käy vuorollaan onnittelemassa Sallaa. Kirsikin nousee sohvalta ja lähtee olohuoneesta. Nabaz (joka ei ole Sallaa onnitellut) seuraa Kirsin perässä.

Jäljelle jääneet asukkaat jatkavat onnitteluja hälyten ja meluten. Vitsailevat, että mitä saunassa tai illallisella on tapahtunut, kun tuli tällainen käänne.

23:38

Kirsi palaa sohvalle. Kummankaan syötteen ohjaaja ei näyttänyt, kävikö vain vessassa tai jutteliko jotain Nabazin kanssa. Myös Nabaz palaa olohuoneeseen heti Kirsin kannoilla.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 25 Syys 2022 22:13

22:10 DC1/DC2: Olohuone. Anni ilmoittaa äänestysajan kahden viimeisen minuutin käynnistyneen. Kyselee kommentteja jäljellä olevalta häätökolmikolta ja myös Sofialta ämpäristä. Sofia oli toivonut ämpärin olevan täynnä karkkia. Ei ollut. Nabazilta kysytään huutokaupan rahankäytöstä. Oli odottanut immuniteettia, sitä ei tarjolla ollut. Sai ”kahvipusseja”.

Myös Millalta ja Karvanilta kysellään tunnelmia.

22:12

Anni: ”Asukkaat! Äänestystulos on nyt selvä. Tänä iltana... BIg Brother -talosta häädetään...”

Kirsillä on käsi Tuulan olkapäällä, Mathiaksella sekä Tuulan että seurassa edelleen istuvan Sallan olkapäillä. Tuulalla tiukka hymy. Mathiaksella käyvät ensin silmät kiinni ja hymyntapainen kasvoilla, sitten avaa silmänsä ja palauttaa ilmeen peruslukemille. Kirsillä odottava, ei kovin varman näköinen ilme.

Anni: ”Big Brother -talosta häädetään... Kirsi!”
Sofia: ”What”

Kirsin kulmakarvat kohoavat, suu mutristuu. Henkäisee nenän kautta ulos. Nabaz hautaa kasvonsa käsiinsä.

”Eiii”, sanoo joku naisista valittavalla äänellä.

Kirsi nousee sohvalta, samoin Tuula. Halaavat toisiaan ensiksi. Kirsi nyyhkii.

Sivusohvalla istuvan Lauran kädet ovat suun ja nenän edessä. Mervellä suu auki. Reeo katselee tuolistaan mietteliäänä lattiaa. Miikka katsahtaa Reeoa, sitten sohvalta ylös noussutta Kirsiä silmät pyöreinä. Heidi tarkkailee tilannetta vakavana.

Nabaz tulee halaamaan Kirsiä seuraavaksi. Kirsi sanoo Nabazille jotain itkuisella äänellä — varmaankin että tulee ikävä. Seuraavaksi halausvuorossa Reeo, toivottaa kaikkea hyvää.

22:13

BB: ”Kirsi, sinulla on minuutti aikaa poistua!”

Miikka halaa Kirsiä.

Miikka: ”Mä tein sen mitä sovittiin, loppuun asti! Tuu mua vastaan!”

Milena halaa Kirsiä. Lisää nyyhkintää. Kuiskaa jotain. Sitten halaamassa Mathias.

Kirsi: ”Tsemppiä kaikille!”

Merve halaa Kirsiä. Tämän jälkeen Laura. Sitten Mia. Aleksi koppaa Kirsin ilmaan, Kirsi kietoo jalkansa Aleksin ympärille.

22:14

Sallan halausvuoro.

Kirsi (Sallaa halatessaan): ”Onneks olkoon!”
Salla: ”Kiitoksia!”
Taputtelevat toisiaan olkapäille.

Sitten Karvan.
Karvan (Kirsiä halatessaan): ”Oli kiva tutustua!”

Sen jälkeen Heidi:
Heidi (Kirsiä halatessaan): ”Mä niin pääsen tutustuun suhun uusiks ens viikolla!”
Kirsi: ”Joo!”
Naurahtavat.

Sitten halausvuorossa Sofia.

BB: ”Kirsi, sinut häädetään Big Brother -talosta!”

Asukkaat siirtyvät olohuoneesta kohti häätöovea. Nabaz halaa Kirsiä keittiön ruokapöydän lähellä uudestaan. Kirsi nyyhkyttää pienen hetken Nabazin halauksessa, vai onko se Nabaz, joka nyyhkyttää? Kirsin irrottauduttua Aleksi menee halaamaan murheen murtamaa Nabazia.

22:15

Asukkaat toivottelevat Kirsille tsemppiä. Kirsi on nyt aivan häätöoven vieressä, muut kaaressa oven ja ruokapöydän ympäristössä.

Kirsi: ”Pitäkää huolta toisistanne!”

Kirsille huudetaan moikkaa ja heippaa ja aplodeerataan. Kirsi vilkuttelee oven vierestä kaksin käsin, katoaa sitten pyöröoven taakse ääniefektin kera.

”Pidä hauskaa!” huutaa Karvan (?) perään.

Kirsi on poistunut talosta.

Heidi käy kauempana rivistä pyörähtämässä. Huudahtaa ”huh huh!”. Menee sitten kädet ojossa halaamaan lähellään olevaa Tuulaa. Merve seisoo taustalla.

Merve (kädet poskilla, edelleen järkyttyneenä): ”Siis... mitä!”
Joku naisista: ”What in the fuck.”
Reeo: ”Kyllä kansa tietää... sanois Tuula!”

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 25 Syys 2022 22:20

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 26 Syys 2022 03:18

22:16 DC1: Peilikaapit.

Nabaz istuu päänsä käsiinsä haudanneena pukeutumispeilikaappien edessä. Erilaisia lohduttajia vierailee selkää taputtelemassa.

22:18 DC1: Terassi.

Reeo ja Miikka ulkosalla juttelemassa matalalla äänellä. Suunnittelevat Aleksin ja Karvanin häätämistä. Miikka tahtoisi sitten Sallan ja Millan. Reeon mukaan Mia menee ”ihan helposti” Aleksin lähdön myötä.

Reeo puhuu myös siitä, kuinka Laura, Heidi ja Merve olisivat hänen käsityksensä mukaan kaikki samaa tiimiä.

Reeo: ”Kato, tiätsä mitä Heidi kerto?”
Miikka: ”Mmh?”
Reeo: ”Et kukaan ei... luottanu enää Kirsiin!”
Miikka (selvästi yllättyneenä): ”Aha...? Okei?”

Reeo pyytää Miikkaa toisaalle juttelemaan vielä.

Reeo: ”Kato täl... tän mä kuulin tänään.”
Miikka: ”No nih!”
Reeo: (hymyillen) ”Siks mä tos olin, niinku myhäilin!”
Miikka: ”Koutsi, meillä on ihan hyvät asetelmat!”
Reeo (naurahtaen): ”Niin!”

22:19 DC1: Peilikaapit.

Nabaz nousee murheenpenkiltään ja kiskoo kaapista vaatetta ylle. Saapastelee sitten terassille ja katoaa ulkovessaan, pois muiden silmien alta.

22:19 DC2: Keittiön ja ruokapöydän ympäristö.

Laura (Mervelle): ”Isoveli, mitä ihmettä!
Merve ei myöskään käsitä.

Salla ja Heidi keskustelevat taustalla. Salla uskoo, että heidänkin välisiään keskustelujaan on seurattu. Ovat tosi analyyttisesti asioita käyneet läpi. Silläkin on voinut olla vaikutusta.

Heidi on vähän täpinöissä — ja edelleen hyvin, hyvin hämmentynyt.

Heidi (kädellä elehtien, käsittämätöntä tavoitellen): ”Ei mua, siis mä en tiä, mua... mua... silti tiäks, niinku... ku ei silti niinku... vaik mä... vaik mä... e.. eeh... ei!”

Heidi: ”En mä tiä miks... mi-mi-miks mul on nyt tämmönen reaktio tähän?”
Salla (nyökytellen): ”Nii-in...”

Salla toivoo, ettei Nabbe alkaisi nyt hänelle kiukuttelemaan tästä.

Heidi (päätään pudistaen): ”Ei, ei ala! Ei. Jos se alkaa...” (Sallaan päin katsoen) ”...jos alkaa, niin mä puolustan sua!”
Salla (nyökytellen): ”Joo.”

Heidin pitäisi päästä vessaan.

Heidi: ”Ja tääl on niin hiljaista!! Ja mul on vatta vähä ny... sekasi!
Salla: ”Aha! No okei, mä voin mennä kauemmas...!”

Heidi naurahtaa.

Heidi (tuumivasti, mutta kovahkolla, muillekin kuuluvalla äänellä): ”Tää pisti... tää pisti kyl ihmiset hiljaseks nyt!”
Salla (hiljaisemmalla äänellä): ”Mä taisin nyt... yllättää porukan.”
Heidi: ”Joo. Joo!”

22:21 DC1: Terassi.

Nabazin marssia terassin poikki pihavessaan on seurannut terassilla yksinään istunut Mathias.

Mathias on selvästi täysin pöllämystynyt ja hämillään häätöillan lopputuloksesta. Miikka ilmestyy jostain (tupakkakopista?) sanomaan muutaman veljellisen onnittelusanan.

22:23 DC2: Olohuone.

Laura ja Milena olohuoneessa. Milena on äärimmäisen hämmentynyt tilanteesta, ja myös pahoillaan siitä, että oli juuri tutustumassa Kirsiin ihmisenä paremmin, mutta nyt ei voi jatkaa sitä. Tahtoisi jatkaa tutustumista talon ulkopuolellakin.

Vaihtavat muutaman sanan siitä, kuinka hukassa ja hämmentyineitä kaikki muutkin tuntuvat olevan. Asukkaat eivät näytä tietävän, miten edes reagoida.

Milena: ”Ei vitsi, se lähti!”

Milena: ”Se pyöritti tätä show’ta. Se on nyt ihan selkee homma! Kuka tätä nyt pyörittää?”
Laura: ”Ehkä me kaikki yhessä voidaan pyörittää. Ehkä me ei tarvita ketään yhtä henkilöö...”

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”