17. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista.
BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

17. päivä

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 20 Syys 2022 01:10

00:36 DC1: Yöhämärävalaistussa keittiössä vahdissa Merve ja Laura. Laura supattaa hyvin hiljaisella äänellä Mervelle asioista, joista oli jutellut aikaisemmin Aleksin kanssa.

Aleksi oli kysynyt, onko Sallasta irronnut mitään ja onko Milena puhunut mitään uutta. Aleksi oli myös pohtinut, kenet laitetaan häätöön keskiviikkona, jos joku heistä voittaa.

Laura: ”Ja se on edelleen R:n kannalla. Ja se pohti sitä, et saako siihen muit mukaan.”

Ruzbeh tulee tässä kohdassa hetkeksi häiriköimään, joten supatteluun tulee tauko.

00:37

Ruzbehin lähdettyä Merve ilmoittaa kantanaan, että turha sitä nyt on liikaa miettiä. Laura mainitsee Aleksin puhuneen Kirsistäkin.

Merve: ”Mitä siitä?”

Laura kertoo Kirsin ilmeisesti haluavan Mian ja Aleksin Ateenaan.

Merve (katsettaan sivuun kääntäen, uutta tietoa käsitellen): ”Vittu!”

Laura: ”Ja niil on.. niil on kuulemma Aleksin mukaan kans hitlisti... siel on eka Heidi, toka...” (nyökkää sinne suuntaan missä Ruzbeh on) ”..,kolmas (epäselvää, koska Ruzbehin mikrofonikanava on auki ja sillä on jotain omaa kivaa).”
Merve: ”Okei...”

Laura kertoo kehottaneensa Aleksia pitämään välit kunnossa Milenaan, tai ainakin yrittämään sitä.

00:42

Keskustelu siirtyy spekulaatioon tummista hiippailevista hahmoista, joita voisi ilmestyä pihalle. Sitten naiset alkavat puhua yövuoroista töissä.

Laura nostaa hattua niille ihmisille, jotka tekevät vain yövuoroja: joillekin se vain sopii. Merve oli joskus miettinyt ryhtyvänsä moiseen, mutta sitten oli ajatellut sen rajoittavan liiaksi sosiaalista elämäänsä.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 20 Syys 2022 13:35

DC1. Klo 13:35.

Asukkaat saivat hetki sitten ilmoituksen siirtymisestä sohville. Perään kuulutus postista.

Vartijoiden keskuudessa on havaittu ala-arvoista kielenkäyttöä, joka on kytkettävä pois henkilökunnan keskuudesta. Tehtävänne on näyttelyesineiden vartioinnin lisäksi vahtia toistenne ja omaa kielenkäyttöä. Kaikista halventavista ilmauksista ja sopimattomien sanojen käytöstä kauppabudjetistanne tullaan vähentämään 10 euroa. Jokaisen rikkomuksen tekijä on kirjattava kuutioseinälle asetettavaan sakkolistaan. Lepsusta vartioinnista seuraa palkan alennuksia.
:trollface:

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 20 Syys 2022 13:48

DC1&2. Klo 13:46.
asiakkaat.jpeg
asiakkaat.jpeg (100.31 KiB) Katsottu 2839 kertaa
sakkoa.jpeg
sakkoa.jpeg (48.27 KiB) Katsottu 2839 kertaa
:trollface:

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 20 Syys 2022 14:48

DC1. Klo 14:47.

Nykyinen sakkotilanne:
sakkotilanne.jpeg
sakkotilanne.jpeg (58.03 KiB) Katsottu 2696 kertaa
--
DC1. Klo 14:50.

Reeo puhui englantia. Sakkotauluun lisätty -10€
--
Tilanne siis -40€ budjetista sääntörikkeiden vuoksi.
:trollface:

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Skygge » 20 Syys 2022 14:57

DC1. Klo 14:56

Uusi viesti putkeen, jottei yhdestä viestistä tulisi täyttä sillisalaattia:
sakottakaa.jpeg
sakottakaa.jpeg (58.47 KiB) Katsottu 2649 kertaa
:trollface:

Avatar
Jacobus
Ylläpitäjä
Viestit: 5517
Liittynyt: 14 Helmi 2007 02:03
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jacobus » 20 Syys 2022 14:59

DC2: 14.21 Mia ja Aleksi makkarissa juonittelemassa. Aleksi kertoo, että "noilla" on suunnitelmissa laittaa kolme roomalaista keskiviikon häätöön. Aleksi pohtii, että se olisi huono, koska he saisivat niiden vihat päälleen. Mia myötäilee. Aleksi toteaa, että on paha, että muut näkee makkariin. Mia sanoo esittävänsä, että avautuu Aleksille. Mia ehdottaa siirtymistä, mutta Aleksi ei tahdo.

Aleksi kertoo, että on miettinyt toisten kanssa, että on tärkeää voittaa. Hän huomauttaa, että tämä tulee muuttumaan ja sanoo, että tämä on viimeinen keskiviikko. Mia pohtii, että heidät jaetaa kahtia ja Aleksi komppaa. Mia harmittelee, jos hän ja Aleksi laitetaan eri tiimiin. Samassa yhteydessä Mia kiroilee kaksi kertaa sanoen "vittu".

Mia kysyy Aleksilta, valehtelisiko Aleksi, jos he olisivat eri tiimissä. Aleksi sanoo, ettei valehtelisi, koska tietää, ettei Mia puhu asioita eteenpäin.

Mia: "Apua, jos oikeasti selviää tän jälkeen, et sä oot ollut ihan kunnon mulkku ja sä vaan kusetat mua. Ois ihan...
Aleksi: "Mä oikeesti kans alkaisin itkee."
Mia: "Oikeesti ois ihan hirveetä."
Aleksi: "Sä et tiiäkään paljon mä oikeesti..."
Mia: "Mä suuttuisin ihan tosi paljon."
Aleksi: "Siis määkin."
Mia: "Mä oisin niin loukkaantunut."
Keskustelu jatkuu vielä hetken, kuinka loukkaaneet molemmat ovat, jos toinen valehtelisi.

DC2: 14.24 Aleksi kertoo Mialle, että Ruzbeh kertoi Aleksille, että Ruzbeh on varas. Aleksi kysyy Mialta, kannttaisiko hänen kertoa Ruzbehille olevansa myös varas itse. Aleksi kertoi yrittää kalastella Ruzbehilta tietoja, joita vain varas tietää, mutta Ruzbeh ei sanonut mitään. Aleksi uskoo, ettei sanonut samasta syystä kuin hän itse.

Mia vielä varmistaa, että Ruzbeh kertoi olevansa varas, eikä Aleksi vain arvele. Aleksi vahvisti, että Ruzbeh kertoi. Mia sanoo, että nyt Aleksin kannattaa kertoa olevansa varas.

Keskustelu keskeytyy, kun Nabaz saapuu makkariin ja Mia ja Aleksi vaihtavat sujuvasti puheenaihetta. Nabaz kuuli jotain ja Aleksi jatkaa, että kertoo jotakin tyttöystävälleen. Mia jatkaa, että tulevalle tyttöystävälle. Aleksi vitsailee ja osoittaa sormellaan Mia. Mia vastaa naurahtaen, ettei mistään hinnasta.

Keskustelu kääntyy Nabazin huonoon oloon.
"Jännitys on niin käsinkosketeltava, että Big Brother alkaa jakaa sille kohta rangaistuksia!"
- SBB2006-nettisivut 1.12.2006

Avatar
Jacobus
Ylläpitäjä
Viestit: 5517
Liittynyt: 14 Helmi 2007 02:03
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jacobus » 20 Syys 2022 15:17

DC2: 15.12 Asukkaat ovat sisällä ruokailemassa. Käsi kurkottaa patsaaseen ja vie sen pihalla olevan pömpelin päältä:
kasiviepatsaan-200922.jpg
tyhjapompeli2-200922.jpg
"Jännitys on niin käsinkosketeltava, että Big Brother alkaa jakaa sille kohta rangaistuksia!"
- SBB2006-nettisivut 1.12.2006

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja knocker » 20 Syys 2022 16:04

DC1 15:59 Kirsi: "Mitä mä jollain immuniteetillä tekisin?"
a walking disaster

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 20 Syys 2022 16:57

16:55 DC2
Milena: Tämä ei ole edes tehtävä, ja meillä on nämä hatut päässä. Kertoo siitä että jotain on pahasti vialla.

Kuva

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 20 Syys 2022 17:24

17:03 DC2
Kirsi ja Ruzbeh olkkarissa, Reeo liittyy seuraan.

Kirsi kysyy, kuka johtaa. Te olette kärjessä.

Reeo sanoo, Nabaz olisi oikeasti enemmän, musta hän lipsaa, mutta ehkä hän ei.

Kirsi sanoo, ei, ei, ei sieltä kuule. Kesän ääniä hänen huuliltaan.


Reeo sanoo, pitää vaan voitta skaboja.

Ruzbeh kysyy, meinasitko nyt jättää siihen vai?

Reeo vastaa, kai se nyt on pakko ajatella kaikkia muita kun itseään.

Kirsi kysyy, ne ei siis ole nuo ulkohommat teidän?

Ei, vastaa Reeo, ei ole muna ainakaan. Eikä sun (kysyen Ruzbehilta), ulkohommat ei ole sun?

Ruzbeh hymähtää ensin kieltäen ja sitten kysyy hämmentyneenä, häh, ei ole sun vai?

Onko kummankaan, ihmettelee Kirsi?

Ruzbeh edelleen hämmentyneen, eikö ne ole sun?

Reeo kieltää, ei. luuletko että mä heittäisin yhden kerrallaa.

Kirsi sanoo, mä luulen, mun vahvin epäilys on Mathias. Koska hän on käynyt röökillä. Koska Miika se ei ole.

Se on Miika, sanoo Ruzbeh.

Joo, vastaa Reeo, mutta hän ei ole edes.

Ruzbeh toteaa, hän ei vain myönnä meille.

Mutta, sanoo Reeo, ei se nyt niin tyhmä ole että se yhden heittää tuonne.

Kirsi muistuttaa, hei nyt muistetaan kohtelias puhetapa. Hän ei olisi niin ajattelematon.


17:07
Ruzbeh kuiskii Reeolle, Aleksi on kanssa, se oli sanonut Heidille. Alusta asti. Jengi ei vissiin oikein halua sitäkään ulos. Se ei sitten saa tietää, koska se luottaa muhun. Se ei saa mitenkään tietää että mä olen kertonut. Koska sitten voi saada lisä-infoa sieltä.

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 20 Syys 2022 17:45

17:42 DC1
Mia haluaa kokeilla kruunuaan Reeon päähän. Miika toteaa, sä näytät vähän siltä kun sulla olisi McDonaldsissa syntymäpäivät.

Kuva

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 20 Syys 2022 18:24

18:03 DC1: Terassi. Sopimattomien sanojen kielto on johtanut hajoamisiin. Nabaz istuu maansa myyneenä ja päänsä käsiinsä haudanneena mökin rappusilla, koska on kielenkäytöllään verottanut kauppabudjetista jo 30 euroa.

Kirsi yrittää lohduttaa Nabazia halauksin ja muutenkin keventää tunnelmaa. Saa Nabazin nauramaankin, mutta Nabazia ärsyttää oma toimintansa. Haluaisi olla yksin, poissa muiden seurasta.

18:08

Kirsi saa houkuteltua Nabazin sisälle, jossa kuitenkin edelleen pitää eri seuraa terassille johtavilla sisäportailla kaukaisuuteen tuijotellen. Nabaz on väsynyt ja pettynyt itseensä; ei tahdo puhua mitään niin kauan, kun tehtävä on päällä ja sakkorangaistus on voimassa. Muut yrittävät liennyttää, että sakkolistalla on muitakin.

Merve: ”Ja ku, oikeesti, ei se perunakaan nii pahaa oo!”
Kirsi (kompaten): ”Ei. Se oli ihan hyvää. Meillä oli sata euroa ekalla viikolla ja se riitti ihan hyvin.”

Kirsi tsemppaa porukkaa vain pitämään helyistä huolta ja pysymään hengissä niin kauan kuin tehtävä vaatii.

Mia: ”Ja meist ei kukaan kuole, vaikka meil olis... nolla... toi budjetti.”
Kirsi: ”Ei niin!”

Reeo muistuttaa, että he yrittävät parhaansa. Jos jollain tulee kiellettyjä sanoja — kaikilta on melkein tullut — niin yritetään toimia niin, ettei siitä tulisi noin paha olo. Ettei tuomita niin pontevasti etukäteen, että ”nyt ollaan, nyt tehdään, näin ollaan!” Ja kun on väsynyt, kuten nyt yövahtimisten jälkeen, tunteet ovat ihan eri tavalla pinnassa.

Nabazia ärsyttää omassa käytöksessään sekin, ettei edes tykkää kuulla sitä sanaa, minkä sanoi, mutta kun sitä toistellaan talossa niin paljon, niin väsyneenä se itseltäkin vain tulee.

18:11

Kirsi (tsemppaavasti): ”Mut sitä on käynyt nyt usealle meistä... ja nyt me yritetään parhaamme--”
Mia: ”Ja se riittää.”
Kirsi: ”Nih. Se on tarpeeks!”

Muut komppailevat. Reeo vielä kiteyttää, että se on just tää: isoveli tietää, että talossa on nukuttu vähän huonosti ja sitten ei olla niin skarppina kuitenkaan.

Reeo: ”Kaikki me tiedetään, missä ollaan... että.”
Kirsi: ”Ni.”
Merve: ”Niinpä.”
Reeo (hymyillen): ”Tää ei oo se äidin syli.”

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 20 Syys 2022 19:11

18:14 DC1: Ruokapöydän äärellä tai lähettyvillä Mia, Merve, Kirsi.

Mia kysyy, haluaisiko joku tehdä hänelle ”normiletin”. Merve vapaaehtoistuu tehtävään. Mia istuu lattialle Merven tuolin viereen. Merve ryhtyy letittämään.

Mia: ”Tää on kyl niin... siis hauska, et aatteli, et tää on ihan helppo tää tehtävä--”
Merve (kokemusasiantuntijana hymyillen ja nyökytellen): ”Mm-mh!”
Mia: ”--tai silleen, et aatteli et--”
Merve (sarkastisesti): ”Niin simppeli!”
Mia: ”Juu! Niin ei kyllä.”
Merve: ”Niinpä.”

Mia oli häkeltynyt omista kiellettyjen sanojen rikkeistään. Arvelee, että jos olisi koko ajan ollut rooli päällä, olisi onnistunut. Mervestä tehtävä on niin vaikea, kun kestääkin monta tuntia. Se on vain pakko unohtaa.

Mia (matalalla äänellä): ”Aattele jos isoveli, niinku... jatkais tätä! Niinku et se ei lopettaiskaan sitä tänään!”
Merve: ”Se olis ihan kauheet! Ja et, seuraava yö pitäis kans valvoa!”
Mia: ”Nii-in!”
Merve: ”Se olis ihan hirveetä.”
Mia: ”Ihmiset alkais vähän flippailemaan.”
Merve (puuskahtaen): ”No siis jep! Veikkaan kans!”

18:16

Alkaa leidien hiushistoria- ja -laittokeskustelu, jota kestääkin hyvän tovin. Pöydän äärellä kuulolla ja kommentoimassa myös Tuula, Reeo, Kirsi ja Salla.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 20 Syys 2022 19:49

18:50 DC1: Makuuhuonessa kaksistaan sängyillä makoilemassa Heidi ja Milena.

Heidi kertoo Milenalle matalalla äänellä, että sen verran voi sanoa, että nimenomaan Miikka tykkää Milenasta tosi paljon, ja Reeokin tykkää. Heidi selittää, että tämä oli käynyt ilmi eilen, kun oli puhunut Miikan kanssa siitä, ketä häätöön oltaisiin haluamassa.

Heidi: ”Et Miikka sano et niinku et... niinku et... susta justiin, silleen niinku, et sä oot niin hyvä tyyppi--”
Milena (iloisena Heidiä olalle taputtaen): ”Kiva kuulla!”
Heidi: ”--et sua me ei haluta pois.”

Milenasta tämä on ihana kuulla, koska uutena ei voi tietää.

Milena (jännittyneesti puuskahtaen): ”Sun on pakko melkein voittaa huomenna!”
Heidi: ”Niin, mä tiiän!”

18:51

Heidistä tilanteen tekee vielä kimurantimmaksi se, jos ei itse voita, ja joku sellainen voittaa, joka laittaa hänet häätöön. Siinä on kuitenkin vielä kaksi muuta, mutta kaikki luultavasti ”hyviä tyyppejä”, joten on hyvin mahdollista, että ihmiset äänestävät hänet ulos.

Heidi (jännittyneesti naurahtaen): ”Joten mul on oikeesti ihan... hemmetinmoiset paineet!”

Milena kehottaa Heidiä pistämään urheilija-asenteen päälle. Henkinen valmistautuminen, motivointi; kyllä Heidi tietää! Heidi myöntää, että tilanne jännittää. Koska jos häviää, on niin takuuvarmana häädössä.

Milena puolestaan tunnustaa, että oli itsekin ollut vähän ”oh no!”, kun kuuli Heidin laittaneen Miikan häätöön. Oli miettinyt, että mitäs Heidi tässä oikein meinaa ja mitenkäs tässä nyt luottamuskuviot menevät, koska olivat kuitenkin samassa tiimissä.

Heidi: ”Joo. Joo, mä... tiiän sen ite. Mut ku se oli just se, et mää en sitä sinne laittanu. Tai silleen, et mää niinku... tein oikeesti kaiken, et se ei ois siellä ollu, mut ku toi yks ei vaan luov... niinku, se ei vaan päästäny siitä irti. Ja sit me niinku siitä kinattiin siellä vaikka kuinka kauan.”

Heidi huokaisee. Onneksi asiat menivät näin ja onneksi on puhunut nyt Miikan kanssa asiat selviksi.

Heidi: ”Mut kyl mä sen tiiän, et en mä nyt enää niinku tommost tekis! Et niinku...”

Milena on sitä mieltä, että ei kannatakaan. Jos ajattelee, että on jossain tiimissä, niin pakkohan on pitää timiläisten puolta. Heidi kertaa vielä, että Aleksi oli hokenut koko ajan, että ”Kyllä Miikka ymmärtää, kyllä Miikka ymmärtää!”

Naurahtavat vähän, että oli se tilanne kyllä aika paha. Heidi ei ole todellakaan ylpeä siitä, ja ahdistaa ajatus, että ihmiset kokevat hänen olevan ihminen, johon ei voi luottaa. Ymmärtää sen, mutta toivoo, että tajuavat, ettei ollut yksin sitä päätöstä tekemässä. Se oli hirveä tilanne.

18:57

Heidi ei tiedä saisiko tätä sanoa, mutta Miikka oli yöllisessä vartiokeskustelussa sanonut että hän jopa toivoisi, että Milena olisi roomalaisten tiimissä, koska tykkää Milenasta ihan sikana. Ja se tuli todella selväksi.

Milenasta on ihana, että Miikka tykkää. Milenakin tykkää Miikasta.

Heidi: ”Joo, Miikka on ihan mahtava.”

Milena toivoo, että Miikka jää taloon. Mutta omalta osaltaan toivoisi myös — ja kyllä tiesi, että moni haluaa Jerryn pois — jotain sellaista... säpinää!

Heidiä hymyilyttää. Vilkaisee ovelle, ettei siellä ole ketään. Kääntää sitten katseensa taas kohti Milenaa.

Heidi (hymyillen, lähemmäs kurottautuen, supisten): ”Siis tiäks, ku mä vasta kuulin, kun Jerry oli lähteny--”
Milena: ”Nih?”
Heidi: ”--esim. ku tääl oli ollu ilmeisesti joku välikohtaus, niinku Jerryn ja Miikan välillä--”
Milena: ”Juu, niin oli!”
Heidi: ”Siis mitä vitun...” (ilme muuttuu, vetää käden suun eteen)

Heidi vaikenee kiusaantunut jännähymy naamalle jähmettyneenä. Milena hautaa kasvonsa käsiinsä ja vetää henkeä.

Heidi nousee sängyltä. Lähtee mitään sanomatta ulos makuuhuoneesta kirjaamaan virhettä ja sakkomaksua.

Milena pystyy olemaan noin kaksi sekuntia hiljaa. Repeää sitten nauraa käkättämään.

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 20 Syys 2022 20:40

20:26 DC1
Nippu asukkaita viettää aikaansa olohuoneessa.

Merve (sohvalla loikoillen): nyt tämä hiushakanen jotenkin painaa täältä. Ikävä maata, pitää ottaa pois.
Mia: Hiushakanen.
Merve: Hainhammas.
Mia: Kuulosti hiushakanen hienolle. Sille että, semoiselle ihmiselle joka ei kiroile paljon. Käyttäisi hiushakanen.
Merve: Se olen minä.
Heidi: Onko sinulla Merve yhtään?
Merve: Hah?
Heidi: Onko sulla yhtään tuolla?
Merve: Mitä?
Heidi: Noita sakkolistalla mitään?
Merve: Ei. Mä en ole ikinä kotona saanut kiroilla. Mä opettelin kiroileen, se oli ihan tosi vaikeeta. Mä opettelin kun mua jotenkin hävetti kun, tiäks, kun mua kiusattiin siitä kun se kuulosti niin tyhmältä kun mä joskus sanoin vahingossa jonkun vittu sanan.
Merve (nauraen): Ei ole todellista.

Merve tajuaa saman tien mitä tuli sanottua. Porukat repeää nauruun. Ensimmäin merkintä Mervelle tauluun.

Kuva

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 20 Syys 2022 20:52

20:48 DC2
Kaurakeksejä tulossa.

Miika: Ajattele että näin helppoa on olla iloinen ja onnellinen.
Aleksi: Niinpä.
Miika: Ja meillä oli tämä mahdollisuus kokoajan.
Aleksi: Mä en tiennyt tämmöisestä.
Miika: En mäkään.

Kuva

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 20 Syys 2022 21:29

Aiemmin:

19:04 DC1: Makuuhuoneessa normaaleilla sängyillä Heidi ja Milena, vastapäisessä yläsängyssä Nabaz.

Nabaz on kertonut univajeestaan ja huonosta päivästä. Oli käynyt mittaamassa kuumeenkin, mutta mittari näytti vain 35 astetta. Heidi epäilee mittarin näyttävän vähän alakanttiin.

Nabaz makaa sängyllä kyljellään, pää tyynyssä. Kädet ovat uniasentoon koukistettuina posken alla. Vain unipipo puuttuu.

Nabaz (voipuneesti): ”Mutta mä olen ihan (epäselvää)...”
Milena: ”Voi vitsi. Toivottavasti et tuu kipeeks!”
Nabaz (nostaa päätään): ”En mä luule, kipeeks. Mutta se, tämä... tämä tehtävä ei oo mun!”
Milena: ”Mmh.”
Heidi: ”Joo.”

Nabaz tukeutuu kyynärvarteensa ja kampeaa ylävartalonsa pystympään asentoon.

Nabaz (vapaalla kädellä elehtien): ”Piti, Heidi, tämä pallo... mä en nukku edes pallo kain--”
Heidi: ”Joo.”
Nabaz: ”--ymmärräkkö--”
Milena: ”Mmh.”
Nabaz: ”--mä oli koko yö, pallo--”
Heidi: ”Joo.”
Nabaz: ”--ja en mä yks kerta sano: ’Ei vittu!’”

Nabaz vaikenee. Huitaisee kädellään ja koskettaa huuliaan, ummistaa silmänsä. Huulilla häivähtää kiusaantunut ja nolostunut hymynkare. Peittää kasvonsa kädellään ja painautuu takaisin tyynyynsä.

Milenalla molemmat kädet kasvoilla, Heidillä käsi suun edessä. Kumpikin vetäytyy sängyllään sikiöasentomaisempaan sykkyrään. Tuhisevat ja käkättävät tukahdutettua, hiljaista naurua. Nabazilla omat kasvot edelleen käsiinsä haudattuina.

Milena (hetken päästä): ”Ei sais nauraa, mutta...”
Heidi (korkealla äänellä): ”Ei saiskaan...!”

Nabaz nousee sängyltään ja lähtee kirjaamaan rikkeensä.

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 20 Syys 2022 21:47

21:45 DC2

Kuva

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 20 Syys 2022 22:57

22:27 DC2
Laura ja Merve yövahdissa haalarit päällä huvimajassa. Mathias tulee puhumaan.

Puhuvat Kirsistä. Merven mukaan pitää vaan huolen että kukaan ei äänestä sitä, pelaa todella kovaa peliä. Mathias ei uskalla avata suutaan Kirsin kanssa koska menee ensin Ateenaan ja sitten Roomaan että Mathias. Laura kehottaa olemaan varovainen mitä Kirsin kanssa puhuu. Merve sanoo että kaikki talossa varpaillaan sen kanssa. Laura kertoo että Kirsi ja Reeo päättää, ja kaikki alkaa olla kypsiä siihen. Merve komppaa.

Mathias kertoo että Reeo on puhunut pelanneensa ammatikseen säbää, eli sählyä. Että ammattiurheilussa on klassiset pelisäännöt, toisten kunnioitus. Reeolla ei ole ollut sitä, vetänyt peliliikkeitä, tietynlainen maine. Mathias kertoo kuullensa sählyä pelaavilta kavereiltaan. Laura toteaa ettei olekaan niin hyvä tyyppi kun esittää.

Merve sanoo etä oletteko huomanneet että Miika ja Reeo eivät ole enää niin paljon tekemissä, koska Miika Aleksin ja Mian kanssa. Merve miettii että Rooma hajoamassa sisältäpäin, ei tarvitse hajottaa samalla tavalla. Reeo jäänyt vähän yksin, siksi niin paljon Kirsin kanssa. Reeo haluisi Aleksin ulos, Miika ei.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 20 Syys 2022 23:03

Aiemmin:

21:28 DC2: Olohuoneen sohvalla bondailemassa Aleksi, Sofia ja Mia.

Sofia istuu keskellä. Aleksi ja Mia ovat kumpikin heittäneet Sofian puoleisen kätensä sohvan selkänojalle Sofian hartioiden taakse. Limittelevät ja lomittelevat siellä sormiaan tai näpräävät Sofian hiuksia. (Tai molempia, ohjaaja ei näytä.)

Keskusteluun tullaan kesken kaiken. Puheenaiheena on kuitenkin ilmeisesti se, ettei heille kolmelle tulisi mitään välirikkoa. Se olisi Mian mielestä inhottavinta, mitä voisi käydä.

Keskustelu siirtyy kuitenkin nopeasti Mian nuuskapurkin aromin kommentointiin.

Sofia: ”Haiseeks sun hengitys sitte siltä? Mä en oikein tiiä...”
Mia: ”Noo...”

Aleksi lähtee tarkistamaan keittiön tilanteen. Sofia ja Mia jäävät kahden.

Mialla on edelleen käsi Sofian harteilla. Näprää ja silittelee tämän hiuksia.

Mia: ”En mä tiiä haiseeks se...”
Sofia: ”Maistuuks sun suussa pahalta koko aika?”
Mia (hymyillen, Sofian hiuksia näpräten ja silitellen): ”Ei ku se... maistuu hyvältä!”

Sofiaa vähän naurattaa. Mia vetää Sofiaa tämän hartioilla olevalla kädellään likemmäksi ja painaa päänsä tämän olalle. Molemmilla on silmät ummessa ja hymy kasvoilla. Kontaktia ottava raukeanläheinen tunnelma on melkein kuin oltaisiin pikku huppelissa.

Mia (lempeästi hymyillen, silmät ummessa): ”Se maistuu niin hyvältä!”
Sofia (ditto, raukeasti): ”Voi voi...!”
Mia: ”Se on ihana tunne!” (naurahtaa) ”Ihanin!”
Sofia (toistaen): ”Ihanin...”

Mia ja Sofia ovat edelleen kaulakkain, Mian pää lepää Sofian vasemmalla olkapäällä. Kättään Mia lepuuttaa Sofian harteilla, puristaen sormillaan tämän vastakkaista olkapäätä.

Mia (nomaalimmalla äänellä, mutta edelleen hymyillen ja silmät ummessa, ääntä madaltaen): ”Oikeesti, meneeköhän noilla hermo? Mä oon miettiny et muutamalla varmaan voi kyl mennä!”

Sofia naurahtaa silmät ummessa. Sofiasta tuntuu, että ainakin Lauralla. Mian mukaan Mathias oli ainakin katsonut jo ihan sillä tavalla. Mia naurahtaa myös Tuulan kertoneen, että Laura oli ollut jotenkin silleen, että ”oikeesti, eihän tätä ohjelmaa tarvitte kattoa?”

21:29

Mia ja Sofia kikattavat ja tirskuvat toisilleen, että se ohjelma on niin hauska. Ja Sofiasta se on niin hauskaa, kun muut eivät tiedä.

Mia (nauruun puhjeten): ”Se on just se juttu!

Kikattavat kähisevästi.

Miasta on paljon kotoisempi olo, kun voivat jauhaa tätä. Sofia komppaa, se on pieni pala kotia. Siitä tulee ”se connection”.

22:30

Mia voi kuvitella, että toisten näkökulmasta tai jonkun mielestä saattaisi olla ärsyttävää.

Sofia: ”Niin. Ehkä me lo.... ehkä meillekin tulee sellainen, että ei ne enää naurata...?”
Mia (kikatukseen purskahtaen, päätään puistellen): ”Kun en mä usko!”
Sofia yhtyy nauruun.

Mia kikattaa melkein tikahduksissa, että kun ne ovat naurattaneet häntä jo kohta 20 vuotta, niin ei tiedä, miksi juuri se juuri tämän kauden aikana loppuisi. Sofia nauraa mukana.

Mia (hiukan vakavammin): ”Mut mistä sen tietää... ehkä BB-talo sit on vähä erilainen...”
Sofia: ”Niin... en mä usko kyllä!”
Mia: ”Niin.”

Mia: ”Ja toisaalta et, jos meille nyt... oikeesti sanotaan, niinku silleen, niin sit me voidaan vähentää.”
Sofia: ”Niin!”

Aleksi palaa seuraan. Kysyy mitä voidaan vähentää.

Mia: ”Näitä ’Kumman kaa?’ -juttuja.”
Aleksi: ”Aa, ne on hauskoja mun mielestä!”
Sofia: ”No hyvä.”
Mia: ”Niin.”

22:31

Aleksista on käsittämätöntä, miten Sofia ja Mia molemmat voivat vain yhtäkkiä päättää sanoa samasta jaksosta saman lauseen, samaan aikaan ja samalla äänenpainollakin. Jonkun random-lauseen jostain pajunkissasta. Sofiaa ja Miaa naurattaa.

Mia (nauraen): ”Niinpä!”

Avatar
Jacobus
Ylläpitäjä
Viestit: 5517
Liittynyt: 14 Helmi 2007 02:03
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Jacobus » 20 Syys 2022 23:54

DC1: 23.31 Talossa olivat sisällä Reeo, Ruzbeh ja Miikka. Ruzbeh lähti kysymään ulkovartiossa olevilta, tarvitsevatko he jotain ja Miikka meni ilmeisesti vessaan. Reeo jää olohuoneeseen ja nappaa shakkilaudan päällä olevasta pömpelistä medaljongin ja kaataa samalla yhden shakkinappulan, joka kolahtaa maahan. Reeo menee painamaan pk-huoneen ovikelloa, mutta BB ei päästä sisään.
reeovarastimedaljongin-200922.jpg
Reeo soitti ovikelloa myös uudestaan, muttei päässyt sisään.

DC1: 23.32 Reeo palauttaa medaljongin pömpelin päälle ja menee Miikan luo, joka keittiön puolella.
reeopalauttaamedaljongin-200922.jpg
Reeo: "Ei voi oo mitää muuta, et se kannattaa duunaa. Muista missä me ollaan. Mikään ei ole miltä tää näyttää. Tää on sirkus."
Miikka: "Niin on."
Reeo: "Mieti."

Reeo ja Miikka menevät keittiösaarekkeen luo. Reeo selittää Miikalle, että toiselta puolelta olisi voinut hiipiä ja hakea. Miikka toteaa kysyvästi Reeolta, että Kirsi tietää Reeosta. Reeo ei vastaa. Reeo sanoo, että kannattaa miettiä, mitä hyvää voi tulla. Miikka vastaa "immuniteetti". Reeo lisää, että ei välttämättä pelkästään se.

Ruzbeh tulee takaisin sisään ja Miikka kertoo Ruzbehille, että Reeo kävi kokeilemassa. Reeo sanoi, ettei BB avannut ja he kokeilevat kohta. Reeo sanoo, että pellet olivat selkeä signaali hänen mielestään. Ruzbeh kertoo, että Laura on kohta menossa nukkumaan.

Reeo ja Miikka supisevat keittiössä, kun Laura tulee sisälle. Reeo pohtii, että mitä jos Laura olisi nähnyt hänet medaljongin kanssa ja miettii, että ehkä BB tiesi Lauran tulevan vessaan. Reeo sanoi, että yrittää kohta uudelleen.

DC1: 23.36 Reeo miettii, että heittäisikö BB jonkun näin pahasti bussin alle, jos joku tekee näin (varastaa). Miikka toteaa, että sitä on tarjottu niille, jotka sitä eniten tarvitsevat. Muistavat, että Aleksi on myös yksi.

Miikka, Ruzbeh ja Reeo supattelevat Aleksin roolista varkaana, mutta Laura tulee vessasta ja juttu keskeytyy jälleen. Laura käy myös merkkaamassa itselleen kirosanasakon.

DC1: 23.40 Miikka, Ruzbeh ja Reeo siirtyvät takaisin olohuoneen sohville. He ehtivät istua vain hetken sohvilla, kun BB soittaa lyhyesti pk-huoneen summeria. Miehet nousevat pystyyn ja Reeo hakee medaljongin, jota äsken yritti varastaa ja suuntaa pk-huoneen ovelle. Reeo pääsee sisään medaljonki taskussaan.

Miikka ja Ruzbeh siirtyvät keittiösaarekkeen luo, jotta he loisivat näköestettä shakkilaudnan suuntaan. Lopulta Ruzbeh jää yksin keittiösaarekkeelle, kun Miikka menee vessaan.

DC1: 23.42 Reeo palaa pk-huoneesta ja hänellä on medaljonki mukanaan. Hän heittää medaljongin takaisin pömpelin päälle ja menee itse sohvalle. Reeo selittää Ruzbehille ja Miikalle, että hän ei saa sanoa pk-huoneen asioista, mutta heillä on tehtävän säännöt ja heidän mentävä niiden mukaan. Ei ole oikotietä onneen. He huomasivat, että Kirsi heräsi.

DC1: 23.47 Kirsi on liittynyt Reeon, Miikan ja Ruzbehin seuraan. Kirsi on sitä mieltä, että Reeon ei kannata laittaa mitään tavaroita luukkuihin. Miikka on samaa mieltä. Miikka toteaa, että se (immuniteetti) on tarkoitettu sellaisille, jonka sen tarvitsee. Miikan mielestä se ei ole mikään voittopotti. Nyt katsotaan sitä kuka ajaa yhteisön etua vs. omaa etua, toteaa Miikka.Reeo toteaa, että ei aiokaan sooloilla, vaan mietitään asiaa.

Reeo ja Kirsi nousevat sohvalta. Kirsi menee pk-huoneeseen ja Reeo kävelee keittiön suuntaan. Reeo pyytää Ruzbehia varmistamaan, ettei se "nuohooja" (Mathias?) kävele tänne ja kyttäile tänne. Reeo haluaa varmistaa, ettei kukaan katsele ikkunasta, kun Reeo käy suoristamassa medaljongin nauhat.

DC1: 23.50 Reeo, Miikka ja Ruzbeh pohtivat mahdollisen oikeudenkäynnin mahdollisuutta, jos heidät nähdään. He pohtivat myös Kirsin roolia ja sanovat hänen tietävän enemmän. Miikka miettii, että tietääkö oikeasti vai esittääkö. Alussa Kirsi oli sitä mieltä, että "vie", sanoo Reeo, mutta nyt "ei" jatkaa Miikka.

Miehet miettivät, onko Kirsillä jokin rooli kuin ihmissusipelissä. Ainakin Reeo on tätä mieltä, mutta Miikka ja Ruzbeh toteavat, että menee liian diipiksi. Miikka heittää vitsillä, että Reeolla alkaa flippaa. Keskustelun yhteydessä Ruzbehilla pääsee kirosana ja hän menee laittamaan rikkeen taululle. Samalla Kirsi tulee pk-huoneesta ja myös hän käy merkkaamassa rikkeen liitutaululle.

DC1: 23.54 Kirsi ehdottaa, että miehet jäävät valvomaan olohuonetta ja Kirsi menee valvomaan toista tilaa. Lisää vielä, että tästä ei keskustella. Miikka sanoo, että siellä (ulkona) on jo joku, mutta tarkennettiin, että Kirsi puhui keittiöstä. Kirsi siirtyy keittiön puolelle.
"Jännitys on niin käsinkosketeltava, että Big Brother alkaa jakaa sille kohta rangaistuksia!"
- SBB2006-nettisivut 1.12.2006

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 21 Syys 2022 03:00

22:26 DC1: Tontun maja. Merve, Laura ja Mathias ulkovahdissa. Mathias ottaa puheeksi Kirsin.

Laura ei ole viime aikoina hirveästi jutellut Kirsin kanssa. Mathias oli miettinyt jo etukäteen, ruudun toisella puolella ollessaan, että Kirsi vaikuttaa mukavalta. Sitten tuli Ateena ja Mathias oli ajatellut, että tämä on ihan kiva konsepti ja näin, ymmärtää sitä ja näin.

Mathias: ”Mut sit se... että hän... miten se heitti tavallaan niinku Heidin junan alle, sillee et sillä ei oo mitään luottoo sitä kohtaan... mut sit se henkailee ja palloilee sit sen Rooman kanssa, ja mä oon niinku et--”
Merve: ”Mm-mh!”
Mathias: ”--et, niinku et... onks tää nyt niinku... samaa? Et sähän teet, mitä Heidi... teki sillon, tavallaan...?”
Merve: ”Mmh.”
Mathias: ”Mut niinku... yrität vaan olla, niinku, jäämättä kii siit, sillee, et--”

Mathias arvelee Kirsin esittävän, että pitää poikia silmällä. Mutta kun katsoo niitä keskusteluja, niin enemmän käydään sellaisia syvempiä keskusteluja. Mathias ei tiedä, solmiiko Kirsi jotain juonia nyt.

Mathiaksen mielestä konsepti on muuttunut sen jälkeen, kun uudet tulivat taloon. Merve komppaa; muuttunut on. Mathias jatkaa, että Kirsi ei enää vaikuta olevan yksiselitteisesti Ateenassa.

Mathias: ”Vaan enemmänkin se, että hän tekee ihan mitä vaan sitä varten, että... hän niinku... kuhan se vaan jää... eloon.”
Merve: ”Niin, ja kunhan niinku — se pitää huolen siitä, et kukaan tässä talossa--”
Mathias (täydentäen): ”Ei--”
Merve: ”--ei äänestä sitä.”
Mathias: ”--äänestäis sitä.”

Merve: ”Et se yrittää olla mukava kaikille--”
Mathias: ”Joo.”
Merve: ”--puhuu kaikille kahen kesken--”
Mathias: ”Joo.”
Merve: ”--se pelaa tääl niinku todella kovaa--”
Mathias: ”Joo.”
Merve: ”--pelii!”

22:28

Mathias selittää, että sen takia hän halusikin kysyä Lauran ja Merven mielipidettä siitä, mikä se Kirsin juttu on. Koska oli ensin miettinyt, että olisi kiva olla Kirsin kanssa — ei nyt suoraan niin, että suunniteltaisiin tulevaisuutta yhdessä, mutta sillä tavalla, että katsoisi, miten Kirsin kanssa pääsee juttuun.

Mathias: ”Mutta nyt mä oon ihan silleen, et... uskallanks mä edes avata suuta, koska jos--”
Merve: ”Et.”
Mathias: ”--mä avaan suun, hän menee Ateenalle ensin, ja on silleen, et: ’Mathias: hän on kuule sellanen, että... mä haluun hänest eroon’. Sit se menee Roomalle, ja on silleen, että ’Hmm’--”
Merve: ”’Mathias.’”
Mathias: ”’--Mathias.’”
Merve: ”Mmh.”

Mathias visioi, kuinka Kirsi sitten ohjaa molemmat ryhmät olemaan äänestämättä itseään. Mathiaksen arvelujen mukaan Kirsi kyllä tekee tätä; pelaa tällä tavalla.

Merve: ”Joo joo. Siis just se! Hän pelaa niinku... todella... vahvasti, niinkun omaa peliään.”
Mathias: ”Joo-o.”

22:29

Mathias on miettinyt, olisiko tämä jopa jo alkanut, koska Kirsi on mukana aamutiimissä, jossa on myös Reeo aika usein. Voiko tämä olla jopa sen taustalla, kun Merve laitettiin häätöön ”ethän sä lähe siitä minnekään” -asenteella Pirkan ja Jerryn kanssa. Oli ehkä peliliike, jolla yrittivät kokeilla kepillä jäätä sen osalta, mitä tapahtuisi, jos Merve sinne laitettaisiin; jos vaikka Mervestä pääsisi pikku hiljaa eroon.

Merve kysyy, onko Mathias nähnyt ulkopuolella olleessaan tv:stä kommentteja, joissa hänestä haluttaisiin eroon. Mathias ei voi kommentoida tarkemmin, eikä oikein kunnolla muistakaan.

Laura opastaa Mathiasta, että olisi itse hyvin varovainen sen suhteen, mitä tietoja Kirsin kanssa jakaa. Merve jatkaa, että kenelle on itse talossa jutellutkin, niin ne kaikki hieman ihmettelevät, mitä peliä Kirsi pelaa.

Mathias: ”Joo.”
Merve: ”Siis tääl kaikki... on tosi varpaillaan sen kanssa!”
Laura: ”Ja aika moni on heränny nyt siihen, et se on se Reeo ja Kirsi ketkä täällä sanelee, kuka jää--”
Merve: ”Jep.”
Mathias: ”Joo. Joo.”
Laura: ”--ja kuka lähtee, niin tos alkaa olla vähä, niinku, porukka kypsymäs siihen touhuun!”
Merve: ”Just se.”
Mathias: ”Joo.”

Laura saa mikrofonikuulutuksen, koska se oli päällystakin syövereissä.

22:32

Reeosta Mathias voi sanoa vielä, että sehän on pelannut ammatikseen salibandya. Sillähän on historia siitä likaisesta pelistä, jäänyt siitä ajasta kun se on harrastanut sitä.

Naiset vähän ihmettelevät. Miten sählyyn liittyy likainen peli?

Mathias selittää, että ammattiurheilussa on kuitenkin sellaiset klassiset pelisäännöt, se toisten kunnioitus, oma ylpeys ja näin pois päin. Reeolla ei ole ollut sitä. Se on vetänyt sellaisia peliliikkeitä, että... sillä on tietynlainen maine.

Laura: ”Ahaa!”
Merve: ”Okei... siis tiiäks... sä sen... niinkun... tai onks Reijo ite sanonu niin...?”
Mathias: ”Öö, ei oo sitä sanonu. Se on--”
Laura: ”Se on ihan niinku jossain julkisessa tiedossa tuolla, niinku?”
Mathias: ”Se on, joo. Koska... mä oon ite kuullu sitä... niinku joltaki ulkopuolisilta.”
Merve: ”Niinku täällä... vai niinku, sillon ennen ku sä tulit taloon?”

Mathias selittää, että ennen kuin tuli taloon. Hänellä on paljon ystäviä, jotka ovat näissä porukoissa.

Laura: ”Että hän ei olekaan välttis niin hyvä tyyppi kuin mitä antaa olettaa!”
Merve: ”Ei siis... mä tiesin sen sillä hetkellä ku se tuli jutteleen mulle... ja ehdottaa, et mä liittysin siihen niitten ryhmään, niin--”

Joku käy ovella.

Merve: ”--et sit sano kellekään et mä oon sanonu ton--”
Mathias: ”En, en.”
Merve: ”--mut siis, no... se tuli jutteleen mulle, ja me puhuttiin tosta, niin... mulle tuli sellanen viba siitä, et se niinku pitää mua ihan... idioottina... ja silleen, tiäksä, sellasena et mä oon sellanen et--”

Mathias keskeyttää. Huolehtii, ettei Merve sano nyt mitään kirosanoja tai ikäviä ilmauksia, ettei tule sakkoa. Yhden jo tavallaan sanoi.

22:34

Merve jatkaa, että tuli sellainen olo, että Reeo pitää häntä tyhmänä. Ja Merve tietää Reeon puhuneen Heidistä sellaiseen tyyliin, että Heidi on täällä ”pelkkä pelinappula”.

Mathiasta harmittaa Heidin puolesta. Mathias kertoo yrittäneensä jututtaa Heidiä aiheesta. Oli kysynyt, mitkä tämän mietteet ovat Roomaa koskien. Heidi oli kertonut, että tykkää pojista ja nauttii siitä, että on tiimissä. Mutta Reeohan nappasi sen mukaan Roomaan silloin, kun oli itse häätöäänestyksessä. Reeo oli tavallaan paniikissa, että nyt on pakko luoda jokin tiimi. Tällä tavalla sai ainakin yhden, joka ei äänestä häntä, ja pystyy ohjaamaan Heidin äänen jollekin toiselle. Se meni silloin Markolle.

Mathias oli miettinyt, että Rooma on vahva liitto, ja oli myös miettinyt ennen taloon tuloa, pitäisikö mennä juttusille ja tutustua ja miettiä, olisiko niiden kanssa sitten.

Mathias: ”Mut... ei pysty! Toi on niinku... toi ei.. toi on niin... mauton leikki, mikä niil on. Ja se, että, ne on valmis heittään bussin alle... kenet tahansa heistä.”

22:37

Kun Merveä oli pyydetty mukaan, oli hänelle tullut sellainen olo, että Reeo tahtoisi hänet vain yhdeksi uhrattavaksi pelinappulaksi lisää. Hauskinta oli, että Reeo oli puhunut hänelle ”vapaamatkustajista”.

Merve: ”Sit heti, tiäks, mul.. niinku tuli semmonen... PING! ...ko... niinku, koska... hänhän on sanonut minusta, että...” (naurahtaa) ”...minä olen vapaamatkustaja!”
Mathias: ”Mmh.”
Merve (naurahtaen): ”Sit se tulee mulle selittään, et joku muu on vapaamatkustaja!”

Merven olisi tehnyt mieli sanoa asiasta, mutta esitti vain tyhmää ja myönteli.

Mathias pelkää, mitä Reeo ja Kirsi omine tiimeineen käsi kädessä keksivät ja kenelle missäkin tilanteessa pisteet ohjaavat, vaikka Lauralle. Lauraa pelottaa juuri tämä tilanne. Reeo oli hänellekin sanonut, että jutellaan jossain vaiheessa. No, ei ikinä tullut juttelemaan, mikä on tavallaan helpotus; ei tarvinnut kokea sitä samaa paskaa tilannetta mitä Merven. Mutta jos ei viitsi tulla edes juttelemaan, monentenako Laura on niiden listalla?

22:38

Merve kysyy, ovatko muut huomanneet sen, että Reeo ja Miikka eivät enää ole niin paljon tekemissä, koska Miikka on nyt Aleksin ja Miian kanssa tosi paljon. Muut komppaavat.

Laura huomauttaa, että Miikka jäi tänään tosi pitkäksi ajaksi hengailemaan siihen heidän foliohattuhommaansakin.

Mathias: ”Must tuntuu, et väki on nyt alkanu tajuuman sen, että--”
Merve: ”Must tuntuu, et Rooma on nyt hajoomas sisältä päin--”
Laura: ”On, on, on, on!”
Merve: ”--eikä sitä tarvii hajottaa sillä tavalla.”
Mathias: ”Jep.”

Merve on havainnoinut, että Reeo on nyt ihan hukassa, koska se on aiemmin ollut aina Miikan kanssa. Mutta nyt kun Miikka on löytänyt uudet kaverit, hakeutuu se useasti niiden seuraan ja Reeo jää yksin.

Laura miettii, että tämä voi lähentää Reeoa ja Kirsiä. Merve komppaa. Merven mielestä Reeo on alkanut tajuamaan, että Rooma ei ole liittona enää niin luotettava, koska Miikka hengaa nyt Aleksin ja Miian kanssa ja Reeo tahtoisi Aleksista eroon. Eihän Miikka tällä hetkellä varmaan suostu äänestämään Aleksia.

Laura ottaa esiin Ruzbehin. Reeohan varmasti tajuaa sen, että jengi haluaa Ruzun ulos. Ja jossain vaiheessa se toteutuu. Ja itse haluaa Heidiä ulos, eikä Miikka välttämättä enää halua.

Laura: ”Paletti on niinku aivan levällään!”

22:40

Mathias ottaa puheeksi Ruzbehin möläytyksen Jerryn ”muistotilaisuudessa”. Kukaan kolmikosta ei ymmärrä Ruzun toimintaa. Pitivät sitä lapsellisena lällättelynä ja epäkunnioittavana touhuna.

Mathias uskoo, että jos Miikka on aikeissa ”uudelleenbrändätä” itsensä, niin mieluummin hän tekee sen Aleksin ja Mian kanssa kuin pysyy Reeon, Heidin, ja Ruzun kanssa.

22:43

Laura miettii, että jos joku ”meikäläisistä” voittaa, niin kannattaako tässä nyt lähteä nimeämään Heidiä tai Ruzbehia, vai vahvoja nimiä. Merven mielestä kannattaisi nimetä vahvat pelaajat, joista yksi saataisiin ulos.

Merve: ”Tyyliin Reeo, Kirsi. Ja sitte mukaan vaikka... joku Nabbe, jota kukaan ei aio äänestää pois.”
Mathias: ”Jep.”

Lauraa vain mietityttää, että se on aina riski, jos ei nimetty lähdekään. Ja on itse nimennyt sen. Sitten on itse tulilinjalla. Ei laittaisi ainakaan kahta yhtäaikaa.

Merven mukaan, jos Reeo haluttaisiin pois, kannattaisi nimetä Reeo, Nabaz ja Sofia. Suurin osa ihmisistä ei äänestäisi Soffea ja Nabbea ulos. Mathias muistuttaa, että nimeäjä saisi Sofialta aika hyvin turpiin sitten. Merve ei tietenkään haluaisi sitä, etikä nimeäisi Sofiaa. Mathias veikkaa, että Sofia ottaisi sen raskaasti. Miettivät, että Nabbe ottaisi raskaasti myös. Ja Tuula se vasta pitkävihainen onkin.

22:46

Muistelevat Tuulan mouhoamisia Laurasta, jonka on ottanut vähän silmätikukseen.

Merve: ”Niin sit Tuula sanoi, et ei se sitä, ei se sitä niinku, vaan Laura, kun Laura tekee; Laura aina jotain tommosta, ja Laura Laura!”

Merve: ”Eikä se siis mitenkään pahasti. Tai... se vaan oli silleen, et joo, et ’Laura taas’, tai jotain tommosta.”
Laura: ”Niin ku mä olin silleen... mä olin se sanansaattaja, joka sano sillon niistä aamulla niistä--”
Merve: ”No, niin!”
Laura: ”--kurkuista ja muista.”
Merve: ”Joo.”

Laura: ”Ja se ei ees ollu mun keksimä juttu.”
Merve: ”No nii-i!”
Laura (painokkaasti): ”Mähän olin ite ottamas kans niitä, vittu, sillon aam--”
Merve: ”Jep!”

Puhe seisahtuu hetkeksi.

Laura: ”Meillä lähti kymppi.”
Merve: ”Sanoiksä kirosanan?”
Laura: ”Sanoin.”
Merve: ”Okei. Nonni. Kiva!”

Laura toteaa, ettei pitäisi kiivastua. Merve ehdottaa, että puhutaan nyt rauhassa.

Laura tietää, että jos joskus tulee olemaan häädössä, niin Tuula ei häikäile antaa hänelle ääntä, ja saattaa myös saada puhuttua Sofian, Nabazin ja Kirsin antamaan äänensä hänelle. Mathiaksesta tämä on paha skenaario, Kirsi saattaa äänestyttää Lauraa sekä Ateenan että Roomankin kautta.

Laurasta tämä on taas yksi hyvä syy, miksi ne pitäisi hajottaa ennen kuin yhdistyvät, koska on kuullut huhua, että saattaisivat yhdistyä. Mathias on samaa mieltä. Yhdessä toteavat, että myös intrudereina tulleilla on paljon äänivaltaa.

22:48

Mathiaksesta Ateenan ja Rooman yhdistyminen tulee pyrkiä estämään. Koska eiväthän he voi selviytyä, jos niin tapahtuu. Näille ryhmittylle he ovat vain pelinappuloita. Naiset komppaavat.

Mathias kysyy Lauran ja Merven pelkoja. Laura pelkää itse olevansa tulilinjalla, koska liittoutumat ovat nähneet hänen keskustelevan myöhemmin tulleiden kanssa.

Mervestä tuntuu, että eivät laittaisi sinne itsestäänselviä lähtijöitä, niitä jotka on helppo tiputtaa pois. Saattavat odottaa, että laitetaan todella pelillisesti kolme vahvaa, joista yksi lähtee. Eli ei laitetakaan Heidiä ja Ruzua esimerkiksi, jotka olisi helppo häätää, tai joita moni äänestäisi.

Mathiaksesta tämä on aika villi länsi.

Merve: ”No on todella!”

Merve toivoo, että Aleksi voittaisi kisan. Sen kanssa pitäisi vielä jutella. Mathias pelkää, että Aleksilta lipsuu tietoja Miikalle tai Mialle. Merve luottaa Aleksiin.

Merve pohtii, että Mia ja Aleksi ovat tosi läheisiä, eivät varmaan toimi toisiaan vastaan. Ja vaikka Mia on sanonut että viihtyisi Rooma-äijien kanssa kaverillisesti, ei ilmeisesti pelillisesti halua kuulua samaan liittoon.

22:51

Mathiaksesta olisi kiva jos Mia ymmärtäisi pitää oikeiden henkilöiden puolta, eli tajuaisi, mitä Rooma ja Ateena tällä hetkellä yrittävät. Lopputulos on helposti, että jäljellä ovat vain Reeo ja Kirsi.

Nabazista tiedetään, että se ei äänestä Reeoa, vaikka aluksi eivät voineet sietää toisiaan. Merve tietää, että Aleksilla on intressi saada Reeo pois. Mervellä on luotto siihen, että Aleksi voisi voittaa ainakin fyysiset kilpailut. Muuten Kirsi ja Miikka ovat aika vahvoilla, samoin Heidi.

Mathias on tullut Heidin kanssa hyvin juttuun. Merve tykkää myös Heidistä henkilökohtaisesti. On miettinyt kaikenlaisia keinoja mitä voisi tehdä, jotta Heidi pelastuisi.

22:55

Miettivät, että tehtävä on jatkunut niin pitkään, että voihan olla ettei koko kisaa tule, eikä myöskään asukashäätöä. Mathiaksesta tehtävä on vähän epäilyttävä. Spekuloidaan mikä kuvio tässä nyt on.

Kolmikosta tuntuu siltä, että talossa on niin paljon jengiä, että juuri missään ei voi jutella kahdestaan. Aina joku kävelee seuraan, ”ei kai haittaa, että tulen tähän!”

Laura kysyy, onko Mathias jutellut Milenan kanssa. Mathias selittää, että on juteltu uusien asemasta talossa, kuinka joutuvat helposti häädössä ulos. Mutta toisaalta tilanteet muuttuvat, taloon tulosta on jo aikaa.

Laura on kokenuet, että Milena yrittää lypsää joka suunnasta informaatiota siitä, mitä pitäisi tehdä. SIksi kysyi Mathiakselta, onko tämä saanut mitään tästä irti. Lauraa alkaa vähän stressata se, kun Milena pyörii vähän joka suuntaan. Merveä häiritsee se, kun Milena on selittänyt, että juteltuaan ihmisten kanssa kaikki on muuttunut siitä, mitä oletti taloon tullessaan. Mitä se tarkoittaa tuollaisella?

Merven ja Lauran kokemus on, että Milena oli aluksi hakeutunut heidän seuraansa sellaisella asenteella, että nyt pannaan toimeksi, mutta sittemmin etääntynyt ja nyt hengaa Kirsin porukassa ja aamujengissä. Herättää epäilyksiä, kun itse aluksi varoitti heitä siitä, nyt on itse siinä mukana.

23:03

Laura arvelee, että Milenalla on nyt uutena paniikki oman nahkansa puolesta. Siksi suhaa joka suuntaan. Koittaa varmistalla selustansa kaikissa piireissä.

Merve: ”Tollanen vaan niinku herättää epäilyksii...”

Lauraa huvittavat Milenan supattamiset, joissa antaa ymmärtää, että tahtoisi keskustella jostain salaisesta, ja sitten joku tulee, ja Milena hätäisesti peruu, että ei vielä. Ikään kuin kukaan ei huomaisi. Lauraa stressaa se, että Milenan läpinäkyvä häärääminen saattaa luoda hänestä mielikuvan jonain ”Madridin jehuna”, jota ei halua.

Merve: ”Niin, siis tommonen liika häslääminen kostautuu kyl yleensä.”
Laura: ”Mmh.”
Mathias: ”Mmh.”

Merve haluaisi luottaa Milenaan, mutta toivoo että se vähän rauhoittuisi.

Merve: ”Koska mu... siis toi, et se menee just Kirsille jutteleen joka aamu pariks tunniks, niin.... tiäks... en mä voi luottaa, jos se tekee niin!”

Laura oli kysynyt Milenalta yövartiovuoron jälkeen, mistä juttelivat Kirsin kanssa. Kuulemma urheilusta, voimailusta vain. Merveä vähän epäilyttää, juttelevatko pelkästään urheilusta.

23:06

Kolmikon päätelmä Heidin asemasta roomalaisena on, ettei Heidi ole mikään paha ihminen, pikemminkin uhri. Ei se haluaisi olla siinä. On vain ajautunut tuohon tilanteeseen. Ei halua tulla yhdistetyksi sellaiseen käytökseen, mitä roomalaiset pyörittävät. On vain niin sinisilmäinen ja kiltti, haluaa uskoa ihmisistä hyvää.

Merve oli muutama päivä sitten Heidin kanssa puhuessaan yrittänyt tosi varovaisesti ehdottaa Heidille, että kannattaa vähän miettiä, mutta Heidi oli vain, että ”Ruzu itki kun se pyysi anteeksi, ei hän toista sitä enää ikinä”. Merve hymähtää, että uskoo Ruzun itkeneen vain siksi, että jäi siitä kiinni. Mathias on vahvasti samaa mieltä. Mathias paljastaa, että jutellessaan Ruzbehin kanssa oli kysynyt tämän opiskeluista. Ruzbeh oli kertonut hakeneensa teatterikouluun. Tämä oli ollut Mathiakselle vähän ”red flag”. Tilanteet eivät tunnu enää niin aidoilta, jos kertoo rakastavansa sitä, että pystyy huijaamaan ihmisiä, tai pystyy näyttelemään ja vetämään erilaisia rooleja. Merve ja Laura komppailevat.

Laura on miettinyt, onko se aito Ruzu mikä täällä nähdään pelaamassa shakkia öisin ja pelleiemässä joka päivä, vai onko se vain tätä pääsykoetta edelleen.

Merve: ”Mä luulen, että täs on paljon roolia hänellä.”

Mervestä tämä saattaa kuulostaa tyhmältä ja kaukaahaetulta, mutta ihmissusipelissä Merve oli kiinnittänyt ekstrahuomiota Ruzuun, kun oli kysynyt tältä, onko tämä ihmissusi. Ilmekään ei ollut värähtänyt, kun valehteli. Ja se todella oikeasti vaikutti siltä, ettei ole. Mutta oli kuitenkin. Ruzu oli myös sanonut, että tykkää valehdella.

Laura: ”Tykkää valehdella...”

23:13

Mathias on tyytyväinen siitä, että on päästy puhumaan näin. Mervestä ja Laurasta huomaa, että tajuavat, mitä talossa tapahtuu. Talossa saattaa avautua väärälle ihmiselle. On kiva saada tietää mitä talossa on meneillään, kun tämä on mennyt niin sekalaiseksi.

Mervestä tuntuu, että joka ikinen päivä, kaikki kuviot menevät uusiksi.

Laura komppaa: sekavuus lisääntyy koko ajan, kun pohjalla on ne vanhat jutut. Tietää ne, ja päälle kertyy koko ajan uusia juttuja ja vielä uusia asukkaitakin, jotka ovat nähneet, mitä he eivät ole nähneet.

23:15

Sallaa pidetään vielä villinä korttina, joka pitäisi saada puhutettua ja ehkä omaan leiriin ennen kuin joku muu nappaa. Mathiaksesta Salla vaikuttaa sellaiselta ihmiseltä, joka on reilu, eikä sellaiselta, joka on tullut taloon ohjailemaan pelinappuloita ja manipuloimaan muita ihmisiä.

Laurasta Salla vaikuttaa sellaiselta ihmiseltä, jolla on omat aivot ja oma pää, ei varmaan anna muiden liiaksi johdatella itseään.

Mathias voi rehellisesti sanoa, että uusien kanssa ovat puhuneet, että turvaavat toistensa selustaa. Eli jos on vaikka tilanne, jossa yksi uusi ja kaksi vanhaa, niin ollaan sovittu, että uudet äänestävät vanhaa. Haluavat murtaa sen BB-talon perinteen, jossa vain uudet tippuvat aina joka viikko; pitävät toisistaan huolta.

23:18

Tällä hetkellä Mathiaksesta vaikuttaa siltä, että talosta halutaan Reeoa, Kirsiä, Heidiä ja Ruzbehia pois.

Merve vahvistaa, että suurin osa ihmisistä haluaa helposti Ruzbehin ja Heidin pois. Ne ovat ensimmäisenä tulilinjalla monella talossa.

Merve: ”Mutta... sit jos haluu tehä isoja peliliikkeitä, niin sitte... Reeo tai Kirsi pois.”

Mathiasta pelottaa, että se on iso riski. Merve myös arvelee, että Kirsiä ei äänestettäisi talosta pois mitenkään, mutta Reeo voisi olla mahdollisuuksien rajoissa.

Mathias uskoo, että Ateena on paljon vahvempi kuin Rooma, koska roomalaiset puukottavat toisiaan selkään.

Laura laskeskelee että Ateenassa on neljä: Kirsi, Nabaz, Sofia, Tuula. Sitten voi näiden lisäksi laskea pois roomalaiset. Mutta paljonko jää jäljelle niitä, jotka haluavat näitä vahvoja pelaajia pois? Pitäisi laskea tosi tarkkaan.

23:20

Aleksi oli sanonut Mervelle tänään, että jos voittaa keskiviikkopelin, ottaisi Merven neuvotteluhuoneeseen valitsemaan kanssaan. Merveä vähän sekin pelottaa, ei haluaisi tulla yhdistetyksi mihinkään isoihin päätöksiin, koska siinähän saa helposti maalitaulun selkäänsä.

Voimasuhteiden pitäisi tosissaan olla selvillä, jotta voi tehdä päätöksiä. Mervestä on iso liian iso riski nimetä vahvoja, jos ei ole varmuutta siitä, että vahva todella lähtee.

Laura laskee heille myötämielisiä: Milena, Aleksi, siinä olisi viisi. Mia, mahdollisesti. Silloin olisi kuusi. Sallasta ei osaa sanoa tässä vaiheessa.

Mathias tulkitsee, että Miaa ahdistaa tällä hetkellä turvan puute talossa, kun huomaa minkälaisia Rooma ja Ateena ovat. Toki on Ateenan puolella paljon, Sofian kanssa paljon yhdessä, yrittää löytää tällä hetkellä kotiaan. Mutta kunhan näkisi minkälainen Kirsi on, eikä lähtisi siihen mukaan.

Mervestä Kirsin vaarallisuus piilee siinä, että se on sosiaalisesti tosi taitava, saa ihmisille olon, että siihen kannattaisi luottaa. Vaikka oikeasti ei kannata luottaa. Naurahtaa.

Merve: ”En mä tiedä. Mut Kirsi ja Reeohan mut nimes viimeks siihen.”

Mathiaksen mielestä tuo on pahin combo, että on nämä kaksi valitsemassa. Merve pohtii, että kyllä ne tiesivät mitä siinä tapahtuu. Mutta oli silti miettinyt, että jos laitetaan siihen, niin kyllähä sen nyt aina jotakin kertoo. Herättää ajatuksia.

23:25

Laura: ”Seuraava asukasäänestys, niin se on pakko voittaa! Jonku meidän...”
Merve: ”Niin. Joo.”
Laura: ”Koska mä en luota siihen, et Heidi lähtee.”

Merve: ”Niin, ja kun ei haluis, et se olis Heidi!”
Laura: ”Ei. En mäkään... haluu.”

Miettivät vielä mitä tapahtuu, jos on Heidi ja Ruzbeh. Merve ajattelee, että talossa todella moni haluaa Ruzbehin ulos, vaikka Rooma itse äänestäisikin tällöin Heidiä ulos.

Merve on toisaalta havainnut että Miikan ja Ruzbehin välit eivät välttämättä ole enää niin lämpimät. Lauran mukaan taas Reeo tahtoo pitää Ruzbehista kaksin käsin kiinni. Merve miettii, että Reeo alkaa tehdä vielä paniikkiratkaisuja, kun Miikka ei ole välttämättä enää automaattisesti samalla puolella.

23:30

Mathias bongasi olohuoneesta liikettä. Miikka, Reeo ja Ruzbeh pallloilevat siellä. Ruzbeh tulee terassinovesta naureskellen. Mathias kertoo että nyt oli ”sus”, kun kaikki olivat siellä kolmistaan. Oli arvellut, että nyt lähtee tavaraa.

Loputkin miehet tulevat ulos. Keskustelu siirtyy arkisempiin aiheisiin.

23:45

Välissä on ollut vartin verran muuta säätöä, mutta nyt on kolmikko taas päässyt omaan rauhaansa. Toteavat kuitenkin, että supinat ovat käynnissä sisällä Rooman poikien kesken.

Arvelevat, että Mathiaksen myöhäisillan seuranpito Lauralle ja Mervelle ehkä huolestuttaa Roomaa jotenkin.

Mathias (sisälle katsellen): ”Oh my God! Oh my God! Oh my God! Oh my God! Arvaa kuka just heräs ja meni myös sinne mukaan!”
Merve: ”Noh?”
Laura: ”Kirsi?”
Mathias: ”Kyllä.”
Laura: ”Ootko tosissas?”
Mathias: ”Kyllä. Mää näin hänet, hän käveli makuuhuoneesta ulos, oli hetken ’duubi-duubi’, ja sit meni sinne jätkien kaa mukaan.”

Laura: ”Et oo vittu tosissas...”
Mathias: ”Siis tää on niinku--”
Laura: ”Mä sanoin taas v-sanan...”

Matias maiskauttaa suutaan. Pyörähtää muutaman kerran terasilla ympäri takissaan, huppu päässä.

Merve (huokaisten): ”Laura, Laura!”
Laura: ”Mut kivitetään.”
Merve: ”Jep.”

Mathias pyörii terassilla takissaan nauraa tuhisten. Ei meinaa saada sanottua enää mitään.

(Laura tainnut viedä potista jo 70 euroa, rapoajan huom.)

23:46

Merve (silmiään pyöritellen): ”Mut siis oikeesti... se... nainen... ei pysty edes nukkumaan... ku se miettii niin paljon tätä peliä.”
Laura: ”Sehän oli niin väsynyt, niin väsynyt!
Merve: ”Joo. Ja nyt... ei väsytä, ei väsytä!”

23:47

Mathias: ”Mä en oo ajatellut, että tää kausi tulee olemaan tällasta, et... me joudutaan puhuu näin paljon tälläsii--”
Merve: ”Siis tää menee lii... tää on liikaa, mun mielestä!”

Mathias komppaa. Oli ajatellut, että kausi tulee olemaan rauhallinen: ei juonitella, ei kerrota kenen kanssa halutaan olla finaaliviikolla. Nyt tuntuu, koska konsepti on muuttunut niin paljon, että menee oma nuppi sekaisin.

Merve: ”Joo, ja tää on vähä ikävää! Täs on ikävä... ikävä sävy!
Laura: ”Mm-mh.”
Merve: ”Et niinku...”
Laura: ”Alkaa niinku ne hauskat hetket ja... hauskat päivät oleen niinku koko ajan vaan vähenemässä määrin--”
Merve: ”No nii-in!”

Laurasta välillä on ollut kivaa, kuten tämänpäiväinen leipominen, mutta tuntuu että sellaiset hetket koko ajan pienenevät ja pienenevät.

Mathias miettii, että kun tulevat vielä vastaan haasteet ja vaikeudet ruokabudjetin kanssa, niin se vie viimeisenkin ilon hommasta. Jos vaikka tulee sellainen, että tiimeinä yritetään jyrätä toisten yli, mitä halutaan ostaa, tai juonitaan jemmaan elintarvikkeita.

Mathias: ”Niin kyl täs kohta tulee sellanen olo, et hetkinen... tää on Selviytyjät Suomi!

23:49

Merve haluaisi, että olisi enemmän rakennustehtävän kaltaisia tehtäviä. ”Yhteen hiileen puhaltamista”, komppaa Mathias. Merve jatkaa, että sellaisia, että kaikki keskittyvät tekemään jotain asiaa, eikä ole aikaa edes miettiä niin paljon pelailua.

Mathiaksella on sellainen ylivirittynyt olo, että älä vaan sulje silmiä, koska minä hetkenä hyvänsä joku saattaa herätä ja alkaa puhua jollekin toiselle, että nyt me äänestetään joku ulos. Ja jos ei tiedä sitä, tai mitä ikinä muuta saattaa tapahtua, niin se on sitten sayonara.

Mathias: ”Niin must tuntuu, et sen takii... niinku tälki hetkellä... mä ilomielin nukkuisin ja mä olisin skarppina huomenna... mut mä, niinku... mä tiiän, mun kroppa ei vaan kykene täl hetkel siihen, et se sammuisi, lepäisi, vaan, niinku, on vaan se ’every man for himself’ vastaan kaks... isoo tiimii.”

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”