BBplazan äänestykset

Keskustelua liittyen Suomen toiseen Big Brotheriin.
mimmi
Työläinen
Viestit: 155
Liittynyt: 12 Syys 2005 17:37

BBplazan äänestykset

Viesti Kirjoittaja mimmi » 04 Loka 2006 08:35

Onko muilla ollut ongelmaa BBplazan äänestysten kanssa? Mulla aamusta näyttää, että voin äänestää sekä plussaa&miinusta sekä suosituinta asukasta. Jos en vastaa heti aamusta, lukittuvat äänestykset minulta päivän aikana. Eli jossain vaiheessa päivää, kun vierailen plazalla, äänestysten kohdalla lukee, että olen jo äänestänyt (vaikken olekaan).

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 04 Loka 2006 08:50

jaa... ei mulla ole moista ongelmaa... käyttääkö joku muu samaa konetta ja käykö hän myös BBPlazan etusivulla ja äänestääkö hän?
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

mimmi
Työläinen
Viestit: 155
Liittynyt: 12 Syys 2005 17:37

Viesti Kirjoittaja mimmi » 04 Loka 2006 09:44

Ei, se ei ole mahdollista. Hmm... olen kuitenkin isossa organisaatiossa töissä ja varmasti täältä sadat muut käyvät (omilta koneiltaan) BBplazalla ja olen miettinyt voiko se jotenkin liittyä siihen, että äänestys lukkiutuu, kun täältä useampi on käynyt äänestämässä. Joskus nimittäin oli vastaavaa Suuren Seikkailun äänestyksessä.

Noh, eipä minulle nuo äänestykset niin tärkeitä ole, että olisi ihan välttämätöntä osallistua ;) Kunhan olen ihmetellyt.

Avatar
silmä
BB-talon ylijumala
Viestit: 4521
Liittynyt: 28 Elo 2005 22:46

Viesti Kirjoittaja silmä » 04 Loka 2006 09:56

Suosikkiäänestyksestä tulee mieleen kysyä, mikä ihmeen pakkomielle ihmisillä on äänestää joko häätöäänestyksessä olevia asukkaita tai pelata jotain outoa asukas1 vs asukas2 -peliä, vaikka kyse siis tosiaan on suosikkiäänestyksestä. 70% on tänään äänestänyt suosikikseen Kaarloa tai Miraa. Sama ilmiö tietysti näkyy myös ihmisten vaalikäyttäytymisessä: parhaalta tuntuvaa ehdokasta ei äänestetä vaan yhtä ääniharavoista.

No, me häiriintyneet (koska enemmistö ei voi olla väärässä jne.) sitten jatkamme omien päivän suosikkiemme äänestämistä, kunnes enemmistö huomaa tämän ja hirttää meidät. :wink:

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 04 Loka 2006 10:02

niin... tämä on kyllä aika yleismaailmallinen ilmiö... mutta me emme voi vaikuttaa muiden äänestyskäyttäytymiseen ja hyvä niin... itse olen äänestänyt Miraa suosikiksi ensimmäiseltä viikolta lähtien mutta luulen että tässä muutaman päivän sisällä jollain uudella asukkaalla on mahdollisuus heivata Mira pois ykkössuosikkini paikalta... veikkaisin jopa että Mialla on parhaat mahdollisuudet, koska häntä äänestetään niin vähän ja suurimmaksi osaksi ulkonäöllisistä syistä
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Avatar
silmä
BB-talon ylijumala
Viestit: 4521
Liittynyt: 28 Elo 2005 22:46

Viesti Kirjoittaja silmä » 04 Loka 2006 10:12

big.mac kirjoitti:itse olen äänestänyt Miraa suosikiksi ensimmäiseltä viikolta lähtien
Olet siis äänestänyt Miraa johdonmukaisesti joka päivä jo pitkään? Hmm, mielenkiintoista ja oikeastaan aika mukavaakin kuulla, että edes jollain on ollut vahva ykkössuosikki. Itse olen muistaakseni äänestänyt lähes kaikkia vähintään kerran (Kaarloa en muistaakseni enkä kaikkia uusia tietenkään) ja muutenkin olen todella harvoin äänestänyt kahtena päivänä peräkkäin samaa asukasta.

PS. Äänestin tänään Miaa eilisen 24/7:n perusteella.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Viesti Kirjoittaja Spencer » 04 Loka 2006 10:33

silmä kirjoitti:
big.mac kirjoitti:itse olen äänestänyt Miraa suosikiksi ensimmäiseltä viikolta lähtien
Olet siis äänestänyt Miraa johdonmukaisesti joka päivä jo pitkään? Hmm, mielenkiintoista ja oikeastaan aika mukavaakin kuulla, että edes jollain on ollut vahva ykkössuosikki.
Mä olen myös äänestänyt Miraa suosikiksi ensimmäiseltä viikolta lähtien, koska talossa ei vaan yksinkertaisesti ole ollut muita asukkaita joissa olisi ainesta mun ykkössuosikiksi. Mutta nyt on kuitenkin taloon tullut pari uutta asukasta Jani ja Piritta, joissa on kyllä potentiaalia haastaa tosissaan Miran ykkössuosikin asemaa mun silmissä. :D

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 04 Loka 2006 10:35

silmä kirjoitti:
big.mac kirjoitti:itse olen äänestänyt Miraa suosikiksi ensimmäiseltä viikolta lähtien
Olet siis äänestänyt Miraa johdonmukaisesti joka päivä jo pitkään? Hmm, mielenkiintoista ja oikeastaan aika mukavaakin kuulla, että edes jollain on ollut vahva ykkössuosikki. Itse olen muistaakseni äänestänyt lähes kaikkia vähintään kerran (Kaarloa en muistaakseni enkä kaikkia uusia tietenkään) ja muutenkin olen todella harvoin äänestänyt kahtena päivänä peräkkäin samaa asukasta.

PS. Äänestin tänään Miaa eilisen 24/7:n perusteella.
jep jep... kukaan muu ei kuitenkaan ole tehnyt mitään niin maailmoja järisyttävää että suosikin vaihto olisi tullut kysymykseen... minulla mielipiteet ei niin helposti ihmisistä muutu... valitettavasti... Jenniä olisin voinut joinakin päivinä äänestää mutta ei kuitenkaan... yhtenäkään päivänä Kakki tai Kaarlo ei ole tullut edes kysymykseenkään saati Hanna tai Mika... Saria voisi äänestää jollei hän olisi niin väritön loppupeleissä
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

mimmi
Työläinen
Viestit: 155
Liittynyt: 12 Syys 2005 17:37

Viesti Kirjoittaja mimmi » 04 Loka 2006 10:41

Mä oon miettinyt samaa kuin silmä.

Lisäksi hieraisin silmiäni, kun aamulla klo 8 oli jo 110 äänestänyttä. Yleensä kun on ollut vain muutama. Noh, ehkä porukka on ollut hereillä ;) Tai sitten jossakin kusee...

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 04 Loka 2006 11:47

se on kyllä kumma juttu miten toi suosikkiäänestys on niin ristiriitainen kaikkien muiden äänestysten kanssa... varjoäänestyksessä on käynyt jo liki 3000 äänestäjää ja Kale on lähdössä lähes 70%:lla... ja foorumin äänestyksessä sama tilanne... vielä tähän vois ottaa nuo vedonlyöntikertoimet, niidenkin mukaan Kaarlo on lähdössä kotiin... Mutta BBPlazan etusivun suosikkiäänestyksen mukaan Kaarlo on huimasti suositumpi kuin Sari... Tietenkään se ei ole ihan sama juttu koska suosikkiäänestyksessä on myös 16 muutakin äänestysehdokasta suosikiksi... ja onhan se +/- äänestyksen mukaan Kaarlo todellakin lähdössä kotiin... :roll: tätä vaan olen tänään miettinyt
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Viesti Kirjoittaja Spencer » 04 Loka 2006 13:07

Mua vähän ihmetyttää se, että kun tuolla Subin suosikkiäänestyksessä Kaki oli selvästi suosituin 31.9%, toisena Kaarlo 14.0% ja kolmantena Mira 13.2%. Niin mitenhän on mahdollista, että BBPlazan suosikkiäänestyksessä Kaarlo ja Mira ovat sitten kuitenkin selvästi suositumpia kuin Kaki.

Avatar
gemini
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1580
Liittynyt: 31 Tammi 2005 18:38
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja gemini » 04 Loka 2006 13:11

Spencer kirjoitti:Mua vähän ihmetyttää se, että kun tuolla Subin suosikkiäänestyksessä Kaki oli selvästi suosituin 31.9%, toisena Kaarlo 14.0% ja kolmantena Mira 13.2%. Niin mitenhän on mahdollista, että BBPlazan suosikkiäänestyksessä Kaarlo ja Mira ovat sitten kuitenkin selvästi suositumpia kuin Kaki.
Epäilisin, että täällä BBPlazassa käy enemmän "syvällisempiä" ihmisiä kun keskustelutkin ovat enemmän asiallisempia ja myös syvällisempiä eli asukkaita ja tapahtumia analysoidaan paljon enemmän kuin vaikkapa Subin keskustelussa. Lisäksi täällä kokoontuvat lähinnä BB-fanit, monet vielä hyvinkin vakavasti tähän harrastukseen suhtautuvia eli seurataan myös muiden maiden BB:tä jne. Joten uskoisin, että Karin suosio Subin sivulla johtuu siitä, että Kari on suosittu myös sellaisen "ei niin vakavamielisen" porukan keskuudessa, kun taas tällä sivulla käy hieman erilaisemmat ihmiset.

Avatar
TSN
Kunniajäsen
Viestit: 2099
Liittynyt: 02 Maalis 2005 01:04

Re: BBplazan äänestykset

Viesti Kirjoittaja TSN » 04 Loka 2006 14:02

mimmi kirjoitti:Onko muilla ollut ongelmaa BBplazan äänestysten kanssa? Mulla aamusta näyttää, että voin äänestää sekä plussaa&miinusta sekä suosituinta asukasta. Jos en vastaa heti aamusta, lukittuvat äänestykset minulta päivän aikana. Eli jossain vaiheessa päivää, kun vierailen plazalla, äänestysten kohdalla lukee, että olen jo äänestänyt (vaikken olekaan).
BBPlazan äänestykset käyttävät IP-tunnistusta. Nettiin näkyvä IP-osoitteesi on varmaan jonkun välityspalvelimen osoite, ym, joten siitä voi äänestää vain yksi henkilö päivässä.

mimmi
Työläinen
Viestit: 155
Liittynyt: 12 Syys 2005 17:37

Viesti Kirjoittaja mimmi » 04 Loka 2006 15:06

TSN: Kiitos selvennyksestä! Jotain tällaista epäilin ja tuossa aiemmin yritin selittää. Nyt läppärillä taas huomasin, että olin jo äänestänyt, vaikken ollutkaan.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Viesti Kirjoittaja Spencer » 18 Loka 2006 07:42

BBPlazan etusivulla on nyt myös inhokkiäänestys. Jenni, Kaki ja Mira näyttävät pärjäävän "hyvin" siinä äänestyksessä... :)

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 18 Loka 2006 15:46

Inhokkiäänestys on tervetullut lisäys etusivulle... mukava huomata ettei ole yksin ajatustensa kanssa :lol:
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Avatar
silmä
BB-talon ylijumala
Viestit: 4521
Liittynyt: 28 Elo 2005 22:46

Viesti Kirjoittaja silmä » 18 Loka 2006 22:37

Tämän viikon häätöäänestyksessä Mia ja Piritta menivät ensin samaa tahtia, niin että Mialla oli pitkään kymmenisen plusääntä Pirreä enemmän ja miinusääniä vähemmän. Suunnilleen tämä oli tilanne vielä iltakuuden maissa tänään. Nyt yhtäkkiä Piritta on mennyt plusäänissä kymmenellä ohi ja Mia saanut 70 miinusääntä enemmän, mikä tarkoittaa yhteensä noin sadan äänen heilahdusta muutamassa tunnissa. Erikoinen käänne.

Inhokkiäänestys on hyvä lisä. Äänijakaumasta tulee mieleen, että Sarilla on voitto jo puoliksi taskussa.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 18 Loka 2006 23:06

Pitää pitää mielessä että bbplaza jostain syystä kerää mirafaneja kuin pihavalo yökkösiä -> mira on valtavan suosittu, todellisuudessa hän ei ole niin suosittu kuin mitä bbplaza antaisi ymmärtää.

Todellisuudessa kari on paljon suositumpi kuin mitä bbplaza antaisi ymmärtää, kaki on inhokkina siksi koska mira on bbplazalla kävijöistä valtaosan suosikki, ja kaki on mirafanien inhokki.

En ole yhtään huolestunut miran suosiosta plazalla, tai kakin epäsuosiosta, hyvä vaan että mirafanit tuuduttautuvat hyvänolontunteeseen :)

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 18 Loka 2006 23:27

höh... pitää pitää mielessä kans että bbplazan kakkiaiset ei aina voi olla oikeassa... käsittääkseni miralaisist aika moni fanittaa kans Kakkia, mutta kakkiaist ei juuri kukaan Miraa siedä...

nythän mää sen hokasin... Kakkin kannattajt on kakkiaisii Kuva
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sihi » 18 Loka 2006 23:48

Punde kirjoitti:Pitää pitää mielessä että bbplaza jostain syystä kerää mirafaneja kuin pihavalo yökkösiä -> mira on valtavan suosittu, todellisuudessa hän ei ole niin suosittu kuin mitä bbplaza antaisi ymmärtää.
Vedä Punde välillä henkeä...... :wink:

Eihän noihin varjoäänestyksiin kannata luottaa 100%
Mä en pidä mitään varmana ennen kuin näen sunnuntaina lopulliset plus ja miinus -äänet.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 19 Loka 2006 00:41

big.mac kirjoitti:nythän mää sen hokasin... Kakkin kannattajt on kakkiaisii Kuva
Kakin kannattajia saa siis haukkua suoraan. Asiallista, big.mac, asiallista :shock:
Sihijuoma(n) kirjoitti:Vedä Punde välillä henkeä...... :wink:
Ok, pitäähän sitä isoveljiä kuunnella. Maksimissaan 1 miraa kritisoiva viesti per päivä, muuten tulee satikutia ;)

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sihi » 19 Loka 2006 00:50

Punde kirjoitti:
Sihijuoma(n) kirjoitti:Vedä Punde välillä henkeä...... :wink:
Ok, pitäähän sitä isoveljiä kuunnella. Maksimissaan 1 miraa kritisoiva viesti per päivä, muuten tulee satikutia ;)
No se ei nyt ollut mikään virallinen huomautus. Kehoitus Sihijuomalta ei Isoveljen ominaisuudessa. Miun multipersoona Isoveli kirjoittelee kursivoidusti jos et ole vielä huomannut. :wink: :roll:
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “2006”