24/7-palvelu tänä vuonna?

Keskustelua liittyen Suomen toiseen Big Brotheriin.
Vastaa Viestiin
Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

24/7-palvelu tänä vuonna?

Viesti Kirjoittaja Petri » 06 Elo 2006 22:03

Ilmeisesti tänäkin vuonna on tulossa 24/7 ainakin Netti-Tv:n kautta. Onkohan vielä tullut vahvistusta, onko nytkin mahdollisuus saada digiverkon kautta sama palvelu tilattua?

Itse katsoin viime vuonna kaapelin kautta ja olin todella tyytyväinen. Toki netin kautta saisi useamman kameran nähtäväkseen, mutta televisiosta katselu on ainakin omasta mielestäni miellyttävämpää.

Ainakin paikallisen kaapelitv-operaattorin nettisivuilla on alkanut pyöriä BB 2006 - banneri, joten jotain lienee tulossa - varsinkin kun linkki vie digitv-kanavien esittelysivulle. :)

Avatar
jp8000
Uimavalvoja
Viestit: 426
Liittynyt: 30 Heinä 2006 10:10

Viesti Kirjoittaja jp8000 » 06 Elo 2006 22:29

Ainakin tännepäin on tulossa kaapeliverkkoon tuo 24/7.

Minulla onkin siis ongelma, kummanko valitsisi, nettitv:n vaiko kaapeliverkon

Avatar
TSN
Kunniajäsen
Viestit: 2099
Liittynyt: 02 Maalis 2005 01:04

Viesti Kirjoittaja TSN » 06 Elo 2006 22:56

Netti-tv on ehdottomasti parempi.. Ei pystyisi pelkän DC:n varassa olemaan millään, vaikkakin sitä aika usein tuli katsottua.

Toivottavasti tänäkin vuonna tulee yhtä paljon eri kameroita. Ja toivottavasti ovat varautuneet suuremmalla kaistakapasiteetilla.

Primate
Työläinen
Viestit: 142
Liittynyt: 07 Elo 2006 01:55

Viesti Kirjoittaja Primate » 07 Elo 2006 02:12

Netti-tv on ehdottomasti parempi.. Ei pystyisi pelkän DC:n varassa olemaan millään, vaikkakin sitä aika usein tuli katsottua.
Itse kastsoin viimeksi vain kaapelista kun ei ollut nettiä käytössä :nerd: niin voisiko joku valaista
että mitä netissä näytettiin mitä taas kaapelissa ei näytetty?

Ja oliko kellään molemmat käytössä alusta alkaen loppuun saakka? :thumbsup

Muistaako joku paljon maksoi kaapeli/netti 24/7? :whois:

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 07 Elo 2006 04:05

Primate kirjoitti:
Netti-tv on ehdottomasti parempi.. Ei pystyisi pelkän DC:n varassa olemaan millään, vaikkakin sitä aika usein tuli katsottua.
Itse kastsoin viimeksi vain kaapelista kun ei ollut nettiä käytössä :nerd: niin voisiko joku valaista
että mitä netissä näytettiin mitä taas kaapelissa ei näytetty?

Ja oliko kellään molemmat käytössä alusta alkaen loppuun saakka? :thumbsup

Muistaako joku paljon maksoi kaapeli/netti 24/7? :whois:
Nettitv:n kannalla minäki. Nettitv:ssä oli direktoraatin leikkauksen (DC, joka ilmeisesti oli se mitä kaapelilla näki) lisäksi hmm.. muistaakseni 3 muuta kameraa + saunakamera saunalahtelaisille. Olisikohan jossain välissä ollu vähän aikaa dc2 vai dc+, eli toinen ns. ohjattu feedi, muut nettikamerat siis kiinteitä yhden huoneen kameroita (makuuhuoneet, olohuone, sauna) Noista muista kameroista oli hyötyä lähinnä silloin kun herra ohjaaja päätti siirtää DC:n kesken kaiken jonnekin aivan muualla kuin mitä itse halusi seurata. En ite kyllä käyttäny muita kameroita ku ehkä 14 kertaa koko kauden aikana.

Nettilive tais maksaa 25 eskobaaria koko kausi, en muista tätäkään ihan tarkkaan. Halpa kuitenkin haittoihin nähden. :)

EDIT: pihakamera oli kans! .. muistaakseni. äh, nukkumaa.

Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Petri » 07 Elo 2006 07:04

jp8000 kirjoitti:Ainakin tännepäin on tulossa kaapeliverkkoon tuo 24/7.

Minulla onkin siis ongelma, kummanko valitsisi, nettitv:n vaiko kaapeliverkon
Moi,

saanko udella että mistä päin satut olemaan? Tosin tuo viittaa siihen, että varmaankin tulee kaikkialle kaapelin kautta saatavaksi.

Netti-tv:n kanssa oli ainakin viime kaudella paljon ongelmia ja pätkimistä - tosin siellä saa itse valita haulaako katsoa director´s cutia vai muita kameroita. Tv:n kautta näkyi pelkkä dc.

Pääasiassa dc näytti kaiken olennaisimman sillä hetkellä, mutta välillä toki tuntui että muuta olisin halunnut seurata. Toki kärryiltähän tuosta ei kuitenkaan pääse putoamaan, koska sen verran vauhdilla SubTv päivitti tapahtumia nettiin "uutisten" muodossa.

Avatar
jp8000
Uimavalvoja
Viestit: 426
Liittynyt: 30 Heinä 2006 10:10

Viesti Kirjoittaja jp8000 » 07 Elo 2006 09:18

Kuopiossa asustelen

Kuuhullu
Diktaattori
Viestit: 4011
Liittynyt: 07 Elo 2006 10:22

Viesti Kirjoittaja Kuuhullu » 07 Elo 2006 10:45

24/7 tuli katsottua viime vuonna melkeinpä 24/7 ja oli mielestäni hintansa (olikohan se siis 25€) arvoinen. Toivottavasti avaavat palvelun tällekin kaudelle, ja mikseivät avaisi, sillä kyllä silläkin nyt hieman rahaa taotaan ;) Anyway tässä taloyhtiössä ei ole kaapelia, joten se ei siis tulisi valitettavasti kysymykseen minun tapauksessani.

Avatar
Vormosa1
Mökkiläinen
Viestit: 239
Liittynyt: 04 Elo 2006 15:05
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vormosa1 » 07 Elo 2006 10:48

Minulla oli 24/7 käytöösä viime vuonna. Mutta pitää kait ostaa kummatkin ettei edes työnteostakaan tulisi mitään. :lol:

Avatar
Mole
Jumalan ruoska
Viestit: 7946
Liittynyt: 15 Elo 2005 20:30

Viesti Kirjoittaja Mole » 07 Elo 2006 10:49

Itsellä oli tuo Netti-Tv vasta puolesta välistä kautta.
Miten kick-off viime kaudella? Alkoiko nettilähetys jo sisäänastumisiltana? Kuvittelisin tietysti näin.

Avatar
TSN
Kunniajäsen
Viestit: 2099
Liittynyt: 02 Maalis 2005 01:04

Viesti Kirjoittaja TSN » 07 Elo 2006 11:23

Netti-tv alkoi muistaakseni vähän ennen ensimmäisen asukkaan sisääntuloa. Pihakamerasta kuului yleisön ja esiintyvien bändien ääniäkin.

Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Viesti Kirjoittaja realityfan » 07 Elo 2006 12:00

Minun huono arvaus on, että tänä vuonna SubTv lähettää Subtv+ kanavallaan koko maanlaajuiseen antennidigiverkkoon tuota 24/7 lähetystään (katso alla oleva linkki ja sen lainaus)
Mitä muuta käyttöä tuolla lisäkanavalla olisi?

Huom!
Viime vuoden netissä oleva DC lähetys oli aivan samaa mitä meni kaapeliverkossa myytävään 24/7 palveluun.


Lainaus linkistä http://www.mintc.fi/scripts/cgiip.exe/W ... annelid=58

Subtv:n toimilupaan muutos

15.6.2006

Subtv saa luvan rinnakkaisen ohjelmiston lähettämiseen. Yhtiö voi lähettää varsinaista ohjelmistoaan täydentävää ohjelmaa digitaalisessa televisioverkossa. Valtioneuvosto päätti muuttaa Subtv:n toimilupaa 15. kesäkuuta.

MTV3 ja Nelonen saivat vastaavan luvan rinnakkaisohjelmistoon vuonna 2003.

Subtv:n toimilupa on voimassa 31.8.2010 asti kuten muutkin digi-tv:n ohjelmistoluvat.

Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Petri » 07 Elo 2006 15:42

Olin yhteydessä Soneran kaapelitv-asiakaspalveluun. Sieltä sanottiin, että ilmeisesti tänä vuonna kyseinen palvelu on tulossa, mutta vahvistusta eivät olleet vielä saaneet.

Ehkäpä huominen tiedotustilaisuus valaisee myös tässä asiassa.

Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Petri » 07 Elo 2006 19:48

"Televisiolähetysten lisäksi BB tulee vastaan päivittäin niin lehdissä kuin pöytäkeskusteluissa, joka minuutti niin netissä kuin kaapelitv:ssä - puhumattakaan muista lisäpalveluista, joita konseptin ympärille rakennetaan. Tähän sekä kilpailijoiden välisten suhteiden ja kanssakäymisen kehittymiseen perustuukin ohjelmasarjan kiistaton koukutusefekti."

http://spotti.subtv.fi/subilmio.shtml/1658?a02

Tälläisen löysin tuolta Subin sivuilta. Eli kaapelinkin kautta pitäisi olla tulossa 24/7-palvelu. :)

Avatar
eanvais
Juonittelija
Viestit: 195
Liittynyt: 25 Huhti 2006 16:46

Viesti Kirjoittaja eanvais » 07 Elo 2006 20:15

Olisi ihan hyvä, jos tuo 24/7 tulisi myös digiboksilla nähtäväksi, mutta tämä ei missään nimessä riitä! Netti-TV pitää ehdottomasti olla. TV:stä kun tulee muutakin katsottua :shock: . Edellisellä kerralla itselläni oli yksi vanha läppäri tuohon valjastettu ja se oli päällä jotakuinkin 2,5kk putkeen. Samoin luulen tänä vuonna tekeväni.

En oikein muutenkaan jaksa uskoa tuohon digiboksin käyttöön. Ellei se sitten ole täysin ilmainen asiakkaille. Mutta siinäkin tapauksessa se varmaan olisi vain tuota samaa perus DC:tä mitä kaapeliin/nettiin tuupataan.

Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Petri » 07 Elo 2006 20:19

Ilmaisuuteen en jaksa uskoa. Tuotanto on kuitenkin kallis tehdä ja jostainhan Subinkin pitää rahansa saada. Voisin heittää villin veikkauksen hinnasta 25 - 35 euroa kaudesta. Kaapelin kautta todennäköisesti saa koko kauden kerrallaan ja netin kautta myös lyhyempiä pätkiä.

Itse olen jo päättänyt tuon tilata kaapelin kautta maksoi mitä maksoi. :)

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sihi » 07 Elo 2006 21:19

Hankin ehdottomasti 24/7 palvelun. En vain vielä ole päättänyt haluunko kattoa BB:tä töllön vai tietsikan kautta....kummassakin on etunsa. :D
Toivottavasti tuo hinta ei ole noussut hirveesti viimevuodesta.

EDIT: Sitä vaan vielä että valaisisiko joku kaapelin kautta viimevuonna BB:tä seurannut, että tökkikö lähetys ikinä? Menikö ruutu mustaksi tms. Netti tökki välillä pahasti.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Petri » 07 Elo 2006 22:02

Itse katsoin viime vuonna ja mieleeni ei kyllä tule ainakaan mitään pidempää katkosta. Jotain lievää digisignaalin katkomista saattoi olla muutaman kerran, mutta mitään tökkimistä / äänen säröilyä ei digiverkon kautta ollut. Kaapelissa nyt ei ainakaan "kaista lopu kesken", josta taisivat suurimmat ongelmat johtua nettipuolella.

Primate
Työläinen
Viestit: 142
Liittynyt: 07 Elo 2006 01:55

Viesti Kirjoittaja Primate » 07 Elo 2006 23:33

Joo ei ollut suurempia katkoksia jotain pientä oli mutta ei ne paria minuuttia pidempiä ollut.

Se mikä kaapelissa ihmetytti oli kun alussa näytettiin saunomista mutta sitten jossain vaiheessa saunasta ei enää näytetty mitään :scratch

Pakko se on 24/7 kai jälleen ottaa vaikka siihen jää taas koukkuun ja tulee katsottua "liikaa" :helpme:

Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Petri » 08 Elo 2006 13:16

"BIG BROTHER 2006

12 uutta perheenjäsentä joka kotiin

Big Brotherin toisen kauden lähetykset alkavat SubTV:lla 29.8 klo 21, mutta kaapelissa ja netissä jo päivää aikaisemmin eli 28.8. Samoihin aikoihin aukeavat ohjelman viralliset nettisivut.

BB 24/7 -kanavan hinta kaudelta on 28,90€."

Tuollaisen löysin netistä KPY:n sivuilta. Hinta ei ole mielestäni paha.

Kogyz
Toukka
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Elo 2006 13:42

Viesti Kirjoittaja Kogyz » 08 Elo 2006 14:17

Varmaa on vain se, että tänä vuonna on luvassa entistä jännittävämpi kilpailu, uusia käänteitä ja yllätys, jota ei ole nähty vielä yhdessäkään BB-maassa.


mikäköhän yllätys mahtaa olla :D

Avatar
Jaake
Kunniajäsen
Viestit: 1429
Liittynyt: 24 Tammi 2005 21:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaake » 08 Elo 2006 14:32

Kuulostaa tosiaan aika jännältä. Niin paljon kaikenlaista on kokeiltu eri puolilla maailmaa että on kyllä hankala lähtä arvailemaan mikä voisi olla vielä kokeilematta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “2006”