Maaretta Tukiaisen haastattelu!

Keskustelua liittyen Suomen toiseen Big Brotheriin.
dal
Intruuderi
Viestit: 252
Liittynyt: 05 Touko 2005 16:39
Paikkakunta: Lahti, Finland

Viesti Kirjoittaja dal » 08 Elo 2006 12:10

Ikäjakauma on ehkä noussut jopa suhteettoman suureksi puheenaiheeksi. Ikä itsessään ei ole se ratkaiseva tekijä, vaan nimenomaan ihmisten värikkyys ja intressejen erilaisuus tuo sitä mielenkiintoa. Pelkästään ikä ei sitä tee, koska elämänkokemus ja ikä eivät kuitenkaan aina kulje käsi kädessä.

Kuumeesta sen verran, että onhan tuo nousussa, aika kovassakin. Toivottavasti kausi on tuon kuumeilun arvoinen.
Oli tullut selväksi ettei asiasta selvittäisi puhumalla.

Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Petri » 08 Elo 2006 15:41

Tänään on ollut Subin syysohjelmien tiedotustilaisuus. Olisi kiva tietää, mitä siellä on BB:stä kerrottu ja mikä se "yllätys" on. Tosin lienee se varmaankin huomenna iltapäivälehdissä.

Avatar
Tinttu
Pikkuveli
Viestit: 2463
Liittynyt: 28 Helmi 2005 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tinttu » 08 Elo 2006 15:46

Sama vika, täälläkin uteloittaa. Etenkin nyt kun lukee noita juttuja yllätyksestä, jota ei ole missään maailmassa ollut.
The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Petri » 08 Elo 2006 17:05

Puskaradio tietäisi kertoa, että katsojat saavat äänestää ennen ohjelman alkua ketkä lopulta menevät taloon. Eli joku putoaisi jo aiemmin, mutta sehän tarkoittaisi kilpailijoiden ennakkoesittelyitä.

Taitaa olla mätäkuun juttu...

Avatar
eanvais
Juonittelija
Viestit: 195
Liittynyt: 25 Huhti 2006 16:46

Viesti Kirjoittaja eanvais » 08 Elo 2006 17:13

Muistelen jossain vaiheessa talvea lukeneeni vastaavasta muutoksesta. Tais olla melkein heti edellisen BB:n loputtua. Olisiko ollut jotenkin niin, etta alkuun on valittu esim. 13 kilpailijaa joista sitten katsojat tiputtavat yhden.
Nainhan ei kuitenkaan voi tapahtua, koska aloitus tulee nauhoitettuna ulos.

Aakkoset havis :?:

Avatar
Jaake
Kunniajäsen
Viestit: 1429
Liittynyt: 24 Tammi 2005 21:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaake » 08 Elo 2006 17:38

Ja tuo olisi sitä paitsi jo käytetty idea myös. Tämän vuoden BB USA:ssa katsojat äänestivät kuka menee taloon.

EDIT: http://www.subtv.fi/bigbrother/
Pitää paikkansa ainakin osittain siis :)
Lisää aiheesta kunhan ensin olen tutustunut asiaan.

logik
Intruuderi
Viestit: 272
Liittynyt: 11 Heinä 2005 17:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja logik » 08 Elo 2006 19:35

voihan pee. Nyt sitten lehdistö kaivaa esiin kaikista jo ties mitä ja tulevilla asukkailla on sitten hyvin aikaa miettiä miten esiintyä talossa edukseen jne.

Minni
Tapetti
Viestit: 31
Liittynyt: 03 Elo 2006 20:11

Viesti Kirjoittaja Minni » 08 Elo 2006 20:18

Aivan huikeeta! Keskustelu käy kuumana. Hyvä pointti toi lehdistö, joka todellakin ryhtyy tositoimiin selvittääkseen ehdolla olevien taustat. Veikkaisin, että ensi viikolla ehdolla on kolme miestä..

Edelleenkin uskon, että vaikka suunnittelisi talossa olemistaan ja käyttäytymistään, roolin vetäminen ei niin vain onnistu. Vuorokaudessa on 24 tuntia ja me näemme kaiken.. Ihanaa BB! Tervetuloa elämääni.

Myy
Kasmasiini
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Elo 2006 18:24
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myy » 08 Elo 2006 21:13

Oon samaa mieltä Minnin kanssa, että roolin vetäminen ei kovin helposti onnistu.

Näin viime yönä unta BB:stä, joten kuume on ainakin tällä hetkellä nousemaan päin ja huimasta!! Toivotavasti ei tule pettymyksiä :?:

Avatar
gemini
Pähkinäpörriäinen
Viestit: 1580
Liittynyt: 31 Tammi 2005 18:38
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja gemini » 08 Elo 2006 22:50

Hyvä juttu, että asukkaissa on nyt myös vanhempia ihmisiä. Viime vuonna ärsytti kun kaikki olivat niin samanlaisia. Kun on esim. niin monta opiskelijaa mukana niin väkisinkin jutut jäävät aika yksipuolisiksi, kun kaikilla on suunnilleen samanlainen elämäntilanne. Onneksi nyt näyttää siltä, että ovat oppineet virheestään ja valinneet vähän erilaisempia ihmisiä taloon. Minä tiedän monta 40-60-vuotiasta, jotka seuraavat Big Brotheria, joten ei kiinnostus varmastikaan johdu siitä, että onko mukana omanikäisiä. Kun joku pelkäsi jos nuorten kiinnnostus ohjelmaa kohtaan lakkaa. Iällä ei merkitystä jos ihminen on muuten mielenkiintoinen, mutta suurempi ikäjakauma tuo varmasti enemmän keskustelua, mielenkiintoa sekä riitoja ym. taloon.

Toivon myös, että niitä vierailijoita ei nähdä tänä vuonna! Ideasta meni maku, kun koko ajan joku kävi BB-talossa vierailemassa (Laura Bono, bändi, pokerimiehet jne.).

Avatar
Virtanen
VIP-vieras
Viestit: 882
Liittynyt: 05 Elo 2005 12:40

Viesti Kirjoittaja Virtanen » 09 Elo 2006 15:38

Ihannetapaus olis tietenkin se, että kilpailjoista pari olis 18-22-vuotiaita, pari 22-26 v., pari 26-30, muutama 30-35, pari 35-40 ja vielä pari yli 40-vuotiasta! :)

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 09 Elo 2006 16:21

shirenu kirjoitti:
MT kirjoitti:TÄNÄ VUONNA HAIMME JO LÄHTÖKOHTAISESTI HIUKAN VANHEMPIA IHMISIÄ KUIN VIIME VUONNA.
Tämä vain pisti vähän pohtimaan. Toivottavsti ovat sitten edes valinneet nuorekkaita persoonallisuuksia, sillä en hirveästi osaa samaistua "elämässään pitkälle ehtineisiin", koska oon itse henkisesti vielä aivan kakara. Jos BB:ssä olisi lähinnä kypsiä, fiksuja, elämässään vakiintuneita asukkeja... Saattaisi jäädä katsominen vähemmälle. Jonkinlainen lapsekkuushan kuuluu Big Brotheriin :D Ainakin omasta mielestäni.
olen 44-vuotias, elämässä pitkälle ehtinyt, tehnyt kymmeniäerilaisia juttuja ja en ole piiruakaan tylsä vaan päinvastoin. Mitä mielenkiintoista on nuorissa, jotka vielä hakevat suuntaa elämässään eivätkä vielä pysty, eivätkä osaa muodostaa perusteluja mielipiteilleen muuten kuin "ku kaik muutki on samaa miält" :roll:
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

dal
Intruuderi
Viestit: 252
Liittynyt: 05 Touko 2005 16:39
Paikkakunta: Lahti, Finland

Viesti Kirjoittaja dal » 09 Elo 2006 16:35

big.mac kirjoitti:olen 44-vuotias, elämässä pitkälle ehtinyt, tehnyt kymmeniäerilaisia juttuja ja en ole piiruakaan tylsä vaan päinvastoin. Mitä mielenkiintoista on nuorissa, jotka vielä hakevat suuntaa elämässään eivätkä vielä pysty, eivätkä osaa muodostaa perusteluja mielipiteilleen muuten kuin "ku kaik muutki on samaa miält" :roll:
Köh. Yhtälailla kuin yleistät nuorten mielenkiinnottomuuden, voisin samalla kaavalla yleistää myös, että yli nelikymppiset ovat tylsiä. Ymmärrän kyllä, että haluat korostaa, ettei vanha välttämättä ole tylsä, mutta koko asia rupesi ontumaan heti tuon viestin loppuosan jälkeen. (Myöskin se on ihmeellistä, että sanot itse itsestäsi, ettet ole tylsä. Oma arvio itsestä on yleensä se, joka pahiten menee metsään.) Itse tunnen monenikäisiä ihmisiä ja jos heidät pitäisi laittaa mielenkiintoisuuden perusteella järjestykseen, niin kärkipäähän mahtuisi ihmisiä parikymppisistä viisikymppisiinkin.

Lisäksi voisin sanoa, että jopa moni nelikymppinen voi hakea suuntaa elämässään, kun taas jopa parikymppinen voi olla täysin selvillä elämänsä suunnista. Esimerkiksi itselleni suunnitelmat ovat aika selkeät, enkä kuitenkaan ole kuin pikkaisen yli parikymppinen.

Ohi aiheen meni vähän, mutta toivoisin, että ne silmät suunnattaisiin muuallekin kuin omaan napaan.
Oli tullut selväksi ettei asiasta selvittäisi puhumalla.

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 09 Elo 2006 16:48

dal kirjoitti:
big.mac kirjoitti:olen 44-vuotias, elämässä pitkälle ehtinyt, tehnyt kymmeniäerilaisia juttuja ja en ole piiruakaan tylsä vaan päinvastoin. Mitä mielenkiintoista on nuorissa, jotka vielä hakevat suuntaa elämässään eivätkä vielä pysty, eivätkä osaa muodostaa perusteluja mielipiteilleen muuten kuin "ku kaik muutki on samaa miält" :roll:
Köh. Yhtälailla kuin yleistät nuorten mielenkiinnottomuuden, voisin samalla kaavalla yleistää myös, että yli nelikymppiset ovat tylsiä. Ymmärrän kyllä, että haluat korostaa, ettei vanha välttämättä ole tylsä, mutta koko asia rupesi ontumaan heti tuon viestin loppuosan jälkeen. (Myöskin se on ihmeellistä, että sanot itse itsestäsi, ettet ole tylsä. Oma arvio itsestä on yleensä se, joka pahiten menee metsään.) Itse tunnen monenikäisiä ihmisiä ja jos heidät pitäisi laittaa mielenkiintoisuuden perusteella järjestykseen, niin kärkipäähän mahtuisi ihmisiä parikymppisistä viisikymppisiinkin.

Lisäksi voisin sanoa, että jopa moni nelikymppinen voi hakea suuntaa elämässään, kun taas jopa parikymppinen voi olla täysin selvillä elämänsä suunnista. Esimerkiksi itselleni suunnitelmat ovat aika selkeät, enkä kuitenkaan ole kuin pikkaisen yli parikymppinen.

Ohi aiheen meni vähän, mutta toivoisin, että ne silmät suunnattaisiin muuallekin kuin omaan napaan.
missä väitän että KAIKKI nuoret ovat tylsiä... kysyin vain mitä mielenkiintoista on nuorissa, siis niissä nuorissa, jotka vielä hakevat elämässään suuntaa. Tunnen minäkin monia mielenkiintoisia nuoria ihmisiä, ihania ihmisiä, jotka ovat valmiimpia maailmaan kuin minä (voi taas juttu kääntyi omaan napaan, mut ku voin vaan puhua omasta puolestani) olin heidän iässään...

Ja minun on aika vaikea puhua asioista muuta kuin omakohtaisista kokemuksista... Ja vielä, miksi en voisi sanoa olevani mielenkiintoinen, minä kun en ole tippaakaan tylsä ja olen ylpeä siitä. Vaatimattomuus on aivan turhaa. Meitä suomalaisia on aina kasvatettu niin, ettei vaan saa sanoa itsestään mitää positiivista ja että vaatimattomuus kaunistaa... Ja PYH sanon minä :lol:
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

Avatar
shirenu
Uimavalvoja
Viestit: 443
Liittynyt: 16 Syys 2005 23:24
Viesti:

Viesti Kirjoittaja shirenu » 09 Elo 2006 17:01

big.mac kirjoitti:
shirenu kirjoitti:
Tämä vain pisti vähän pohtimaan. Toivottavsti ovat sitten edes valinneet nuorekkaita persoonallisuuksia, sillä en hirveästi osaa samaistua "elämässään pitkälle ehtineisiin", koska oon itse henkisesti vielä aivan kakara. Jos BB:ssä olisi lähinnä kypsiä, fiksuja, elämässään vakiintuneita asukkeja... Saattaisi jäädä katsominen vähemmälle. Jonkinlainen lapsekkuushan kuuluu Big Brotheriin :D Ainakin omasta mielestäni.
olen 44-vuotias, elämässä pitkälle ehtinyt, tehnyt kymmeniäerilaisia juttuja ja en ole piiruakaan tylsä vaan päinvastoin. Mitä mielenkiintoista on nuorissa, jotka vielä hakevat suuntaa elämässään eivätkä vielä pysty, eivätkä osaa muodostaa perusteluja mielipiteilleen muuten kuin "ku kaik muutki on samaa miält" :roll:
Minä puhuinkin ihmisistä joihin voisin samaistua. :roll: En minä missään vaiheessa sanonut, etteivätkö elämässään pitkälle ehtineet olisi mielenkiintoisia, sanoin vain ettei välttämättä kiinnostaisi katsella aivan eri elämäntilanteessa olevia jos ei olisi mitään yhteistä heidän kanssaan. Vastauksesi oli siis ehkä hiukan aiheen vierestä.

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 09 Elo 2006 17:49

elämä on siis yhtä väärinkäsitysten sarjaa... :lol:
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

dal
Intruuderi
Viestit: 252
Liittynyt: 05 Touko 2005 16:39
Paikkakunta: Lahti, Finland

Viesti Kirjoittaja dal » 09 Elo 2006 20:14

En nyt jaksa jatkaa tätä väärinymmärrystä pidempään, mutta sanon, että ainakin allekirjoittaneelle jäi kuva yleistyksestä tuosta viestistä jota lainasin ylempänä.

Siitä taas voitaisiin keskustella pitkäänkin pitääkö kaikki ihmiset big.macia ei-tylsänä tyyppinä. Mielipiteitä on varmasti laidasta laitaan, haluttiin sitä uskoa tahi ei.

Tämä nyt kuitenkin tästä, yleistyksestä ei siis ollut kyse.
Oli tullut selväksi ettei asiasta selvittäisi puhumalla.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Viesti Kirjoittaja Punde » 09 Elo 2006 20:31

Kaikki on tylsempiä ku mie.

Avatar
big.mac
Alejandro
Viestit: 1898
Liittynyt: 08 Elo 2005 13:37
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja big.mac » 09 Elo 2006 20:38

Punde kirjoitti:Kaikki on tylsempiä ku mie.
eiiiiii ku sie ooot tylsempi ku mie... ja tämä ihan yleistyksenä... ja tähän pitää sitten suhtautua tavattoman totisesti... eikä yhtään naureta siellä :twisted:
the BITCH is back!

May the FORCE be with YOU!
Kuva

matami
Kunniajäsen
Viestit: 582
Liittynyt: 31 Tammi 2005 13:30

Viesti Kirjoittaja matami » 10 Elo 2006 08:05

Virtanen kirjoitti:Ihannetapaus olis tietenkin se, että kilpailjoista pari olis 18-22-vuotiaita, pari 22-26 v., pari 26-30, muutama 30-35, pari 35-40 ja vielä pari yli 40-vuotiasta! :)
Olen Virtasen kanssa samaa mieltä, kun on muutamia samasta "ikäluokasta" niin sen huomattavasti nuoremman tai vanhemman erottuminen muusta joukosta ei näy niin selvästi, eikä syrjäytymistä iän takia pääse helposti tapahtumaan. Katsojiakin se palvelisi siinä mielessä, että jokaiselle jotakin :wink:
-Oh my god...

Avatar
jp8000
Uimavalvoja
Viestit: 426
Liittynyt: 30 Heinä 2006 10:10

Viesti Kirjoittaja jp8000 » 10 Elo 2006 08:42

I agree with Virtanen too..

Avatar
minttuli
Verokarhu
Viestit: 1172
Liittynyt: 07 Elo 2006 15:54
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja minttuli » 10 Elo 2006 10:54

Samoin Virtasen kanssa samaa mieltä...

Viimevuonna painottu pikkasen liikaa nuorisomaailmaan...
Mutta toisaalta pysyypä tällänen vanha kalkkis (37v) ajantasalla... :lol:

Kuitenkin minua häiritsi eniten maantieteellinen rajoittuneisuus ...
Hyvä etteivät osa olleet jo ennalta toisille tuttuja , kun oli niin pääkaupunkiseutupainotteinen...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “2006”