Pippa Najibi

Keskustelua kauden asukkaista yhdessä ja erikseen. Sometilit, klassikkoheitot, horoskoopit ja kuin kaksi marjaa.

Mielipiteesi asukkaasta?

Äänestys päättyi 01 Tammi 2022 17:00

5 - Suosikki
5
4%
4
20
14%
3
33
24%
2
32
23%
1
29
21%
0 - Inhokki
21
15%
 
Ääniä yhteensä: 140

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Pippa Najibi

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 09 Syys 2021 14:19

Pipasta on tullut mulle inhokki, enkä ihan tasan osaa muotoilla, miksi. Joku hänessä vaan aiheuttaa mussa sellaisen reaktion. Onko se sitten ajoittain vilahtava opettajamainen suhtautuminen kanssa-asukkaisiin? Röökimuijajengiin Jassun (jota en kuitenkaan pidä inhokkinani) kanssa ajautuminen? Minä kyllä tiedän -asenne? Tai ehkä hän ei ole vain minun tyyppiseni ihminen.

Oli niin tai näin, minä olisin kyllä valmis luopumaan Pipasta vaikka jo ensimmäisenä.
:thumbsup

Redalert
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Syys 2019 22:40

Re: Pippa Najibi

Viesti Kirjoittaja Redalert » 09 Syys 2021 14:29

Mingviini kirjoitti:
09 Syys 2021 14:19
Pipasta on tullut mulle inhokki, enkä ihan tasan osaa muotoilla, miksi. Joku hänessä vaan aiheuttaa mussa sellaisen reaktion. Onko se sitten ajoittain vilahtava opettajamainen suhtautuminen kanssa-asukkaisiin? Röökimuijajengiin Jassun (jota en kuitenkaan pidä inhokkinani) kanssa ajautuminen? Minä kyllä tiedän -asenne? Tai ehkä hän ei ole vain minun tyyppiseni ihminen.

Oli niin tai näin, minä olisin kyllä valmis luopumaan Pipasta vaikka jo ensimmäisenä.
Pipassa on mahdollisesti semmosta piilossakin olevaa särmää. Onko se sitten huumoria vai mitä se on. Siksi haluan pitää talossa. Ei ole ollut mitenkään päällepäsmäri niissä keskusteluissa jotka olen nähnyt. Tarkkailevalta vaikuttaa.

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Pippa Najibi

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 09 Syys 2021 14:35

^ Minulla on selkeästi eri näkemys. Päällepäsmäri ei ehkä ole se kuvaavin sana, mutta sellaista käskevää tai muiden näkemyksiä mitätöivää kieltä olen paikoittain huomannut, voi toki olla tulkintakysymys. Särmää voi varmasti olla piilossa, eihän noita vielä tunne, mutta jotenkin ei vain iske minuun.

Tarkkaileva on kyllä ja selvästi analysoi paljon mielessään.
:thumbsup

Redalert
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Syys 2019 22:40

Re: Pippa Najibi

Viesti Kirjoittaja Redalert » 09 Syys 2021 14:42

Mingviini kirjoitti:
09 Syys 2021 14:35
^ Minulla on selkeästi eri näkemys. Päällepäsmäri ei ehkä ole se kuvaavin sana, mutta sellaista käskevää tai muiden näkemyksiä mitätöivää kieltä olen paikoittain huomannut, voi toki olla tulkintakysymys. Särmää voi varmasti olla piilossa, eihän noita vielä tunne, mutta jotenkin ei vain iske minuun.

Tarkkaileva on kyllä ja selvästi analysoi paljon mielessään.
Pitäisi saada vähän juotavaa, niin ehkä särmöjä paljastuisi. :kippis:

Mutta sanon vieläkin, että saattaa miettiä toimiaan ja sanomisiaan liikaa ammattinsa takia. Surkeaa jos se rajottaa.

Jarmali
Merirosvo
Viestit: 1292
Liittynyt: 07 Syys 2020 16:58

Re: Pippa Najibi

Viesti Kirjoittaja Jarmali » 10 Syys 2021 23:15

Ei ole inhokki numero 1. mutta mahtuu kyllä ainakin top 5 inhokkilistaan. Aikuinen ja järkevä ja isoja asioita tehnyt, MUTTA eipä juuri anna BB:hen mitään, eikä ole kombinaatiossa muihin "sillee# toimivasti. Tippuu... Ei kannat edes äänestää...
Jarmalina täällä ja muualla BB-palstoilla jo vuodesta 2005 :)

Sambalaya
Työläinen
Viestit: 153
Liittynyt: 03 Syys 2019 22:51

Re: Pippa Najibi

Viesti Kirjoittaja Sambalaya » 11 Syys 2021 10:59

Tykkään kyl tavallaan Pipasta, symppaan oman tiensä kulkijoita. Todella mielenkiintoinen elämä ja mahtava asenne! Tuol on kuitenki paljon symppiksempiäkin asukkaita varsinkin naisissa niin saattaa olla että Pipan tie katkeaa lyhyeen...

Redalert
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Syys 2019 22:40

Re: Pippa Najibi

Viesti Kirjoittaja Redalert » 11 Syys 2021 11:37

Pipassa häirittee vaan se, että on välillä liian hiljaa, kuuntelee ja tarkkailee. Uskon, että olisi valmis myös osallistumaan kärkevämmin keskusteluihin ja kertoo omista fiiliksistä.

Redalert
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Syys 2019 22:40

Re: Pippa Najibi

Viesti Kirjoittaja Redalert » 11 Syys 2021 19:48

Räjäyttäisipä potin tänään jollain tavoin, jotta voisi jatkaa talossa [smilie=a_goodjob.gif] :drink55:

Avatar
a[way]
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 506
Liittynyt: 06 Syys 2020 15:51

Re: Pippa Najibi

Viesti Kirjoittaja a[way] » 12 Syys 2021 10:02

Melko anti-lestadiolainen sukunimi. Liekö kääntynyt muslimiksi tämän polun varrella, jossa etsinyt itseään? Maahanmuuttajan kanssa ei ainakaan ole ollut naimisissa koska puhui todella tiukkaan sävyyn heidän baarikäyttäytymisestään toissapäivänä (?)

Tänään voisi lähteä himaan. Ei tarjoa itselle mitään.

1p

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Pippa Najibi

Viesti Kirjoittaja Wendla » 12 Syys 2021 10:13

a[way] kirjoitti:
12 Syys 2021 10:02
Melko anti-lestadiolainen sukunimi. Liekö kääntynyt muslimiksi tämän polun varrella, jossa etsinyt itseään? Maahanmuuttajan kanssa ei ainakaan ole ollut naimisissa koska puhui todella tiukkaan sävyyn heidän baarikäyttäytymisestään toissapäivänä (?)
Itse asiassa luulisin, että on jopa saattanut olla ulkomaalaistaustaisen kanssa naimisissa. Muistelisin että olisi jotain pari päivää sitten puhunut miehestä jossain... öh, Malagassa? Marokossa..? M:llä se taisi kuitenkin alkaa. Ja puhui jotain siitä, että menivät kahden viikon jälkeen naimisiin ja olivat yhdessä 6 vuotta. Tai näin mie sen jotenkin ymmärsin. Tosin hyvin mahdollista, että tästä on osa ihan puppua tai reippaasti väärin ymmärrettyä, koska en erityisen tarkasti silloin kuunnellut.

Avatar
a[way]
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 506
Liittynyt: 06 Syys 2020 15:51

Re: Pippa Najibi

Viesti Kirjoittaja a[way] » 12 Syys 2021 10:22

:shock: Okei

Sen verran tiukkaan sävyyn kommentoi heidän preesensiä yökerhoissa, että tuntuisi oudolta, jos olisi esimerkiksi ollut marokkolaisen kanssa naimisissa.

Kyseessä ehkä tyypillinen NIMBY.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: Pippa Najibi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 12 Syys 2021 11:22

Wendla kirjoitti:
12 Syys 2021 10:13
a[way] kirjoitti:
12 Syys 2021 10:02
Melko anti-lestadiolainen sukunimi. Liekö kääntynyt muslimiksi tämän polun varrella, jossa etsinyt itseään? Maahanmuuttajan kanssa ei ainakaan ole ollut naimisissa koska puhui todella tiukkaan sävyyn heidän baarikäyttäytymisestään toissapäivänä (?)
Itse asiassa luulisin, että on jopa saattanut olla ulkomaalaistaustaisen kanssa naimisissa. Muistelisin että olisi jotain pari päivää sitten puhunut miehestä jossain... öh, Malagassa? Marokossa..? M:llä se taisi kuitenkin alkaa. Ja puhui jotain siitä, että menivät kahden viikon jälkeen naimisiin ja olivat yhdessä 6 vuotta. Tai näin mie sen jotenkin ymmärsin. Tosin hyvin mahdollista, että tästä on osa ihan puppua tai reippaasti väärin ymmärrettyä, koska en erityisen tarkasti silloin kuunnellut.
Pipan nykyistä siviilisäätyä en täysin varmaksi tiedä, mutta kertoi tosiaan menneensä lestadiolaisyhteisöstä irtautumisen ja ensimmäisestä miehestään eroamisen jälkeen jossain vaiheessa toisiin naimisiin muslimimiehen kanssa.

Avioliitto oli virallistettu maistraatissa, mutta oli myös järjestetty hääseremonia imaamin edessä. Pippa oli kohteliaisuussyistä pitänyt hijabia. Sulho oli tainnut tuskailla Pipan räväkkää huulipunaa, että mitähän se imaami nyt ajattelee. Seremonia oli ollut suomalaisiin häätilaisuuksiin nähden lyhyt.

Muslimiksi Pippa ei tunnustaudu. Selittikin, että muslimimieshän saa mennä naimisiin ei-muslimin kanssa; toisin päin on vaikeampaa. Pipalla on kotonaan — lattialla kirjanpidikkeiden välissä, tai jotenkin muuten säilössä, mutta lattialla kuitenkin — kirjakokoelma, josta löytyy sekä Raamattu että Koraani. Tästä oli tullut siipan kanssa kiistaa, koska katsoi, että Koraania ei saisi säilyttää lattialla. Pippa oli kuitenkin topakasti linjannut, että se on hänen Koraaninsa ja hänen sääntönsä, missä huushollissaan sitä säilyttää. Mies saa omaa Koraaniaan säilyttää miten haluaa, mutta hän tekee näin. Miehen oli ollut tähän linjaukseen tyytyminen.

Luonnehti kakkosaviomiestään jotenkin siihen malliin, että mies ei ole ajatusmaailmaltaan mitenkään vanhoillinen, eikä esimerkiksi rukoile viittä rukousta päivittäin (ainakaan siten, että laitettaisiin asiat seis ja ruvettaisiin näyttävästi julkirukoilemaan), mutta tiettyyn uskonnolliseen kulttuuriperintöön kasvaneena toki on joitain tapoja ja perinteitä, joita pyrkii vaalimaan tai joista kantaa huolta.

En muista, mainitsiko Pippa koskaan, että olisi asunut tai asuisi saman katon alla yhdessä muslimimiehensä kanssa. En myöskään tiedä (kuunnellut kertomusta niin tarkasti), onko tämä toinen avioliitto edelleen voimassa.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Pippa Najibi

Viesti Kirjoittaja ramasee » 12 Syys 2021 12:37

Wendla kirjoitti:
12 Syys 2021 10:13
a[way] kirjoitti:
12 Syys 2021 10:02
Melko anti-lestadiolainen sukunimi. Liekö kääntynyt muslimiksi tämän polun varrella, jossa etsinyt itseään? Maahanmuuttajan kanssa ei ainakaan ole ollut naimisissa koska puhui todella tiukkaan sävyyn heidän baarikäyttäytymisestään toissapäivänä (?)
Itse asiassa luulisin, että on jopa saattanut olla ulkomaalaistaustaisen kanssa naimisissa. Muistelisin että olisi jotain pari päivää sitten puhunut miehestä jossain... öh, Malagassa? Marokossa..? M:llä se taisi kuitenkin alkaa.
Marokko se oli.
BrutalGentleman kirjoitti:
12 Syys 2021 11:22
En myöskään tiedä (kuunnellut kertomusta niin tarkasti), onko tämä toinen avioliitto edelleen voimassa.
Ei ole voimassa.
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
LuckyTheFox
Big Brother
Viestit: 5210
Liittynyt: 28 Elo 2009 23:47

Re: Pippa Najibi

Viesti Kirjoittaja LuckyTheFox » 12 Syys 2021 23:06

En tule ikinä pitämään näistä ensimmäisen viikon häädöistä.

Pippa oli ihan kiintoisa tapaus, jolla olisi varmasti ollut annettavaa useammallekin viikolle. Häätöhaastattelussa oli kyllä sen verran nuiva etten nyt jää pahemmin harmittelemaankaan että lähti.

Loppuarvosana 2. Sikäli kun sellaista osaa viikon perusteella antaa.

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pippa Najibi

Viesti Kirjoittaja Sihi » 12 Syys 2021 23:15

Lähtökohtaisesti Pipalla oli ihan mielenkiintoinen tausta ja potentiaali asukkaana. Viikossa ei oikein ehdi vielä tutustua.
En usko että olisi lähtenyt ekana jos olisi menty perinteisellä äänestystavalla.
Kiitos Pipalle kuitenkin ekasta viikosta!
Kolmosen arvoinen suoritus. :tu
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Pippa Najibi

Viesti Kirjoittaja ramasee » 12 Syys 2021 23:17

Mulla jäi Pippa neloseen. Yks talon mielenkiintoisimpia ihmisiä historiansa perusteella. Mielelläni olisin Pipan matkaa talossa vielä katsonut, mut ei voi mitään.. Harmittaa silti, koska tuolla olisi ollut niin paljon asukkaita häädettäväksi ennen Pippaa. Todella huono tämä ryhmäjaossa äänestykseen joutumis homma kaiken kaikkiaan. Kaikkea hyvää hänelle jatkoon!
Laura vie, muut vikisee!

verena92
Vaihtoasukas
Viestit: 327
Liittynyt: 01 Loka 2020 19:44

Re: Pippa Najibi

Viesti Kirjoittaja verena92 » 12 Syys 2021 23:24

Harmi homma että sai olla vain viikon talossa, olisin halunnut että olisi jatkanut vielä. Mutta näin tää menee.
Loppuarvosanaksi jäi 3 joten siihen jäädään:)
Kiitos BB22-kaudesta, toivottavasti nähdään vielä :tu

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Pippa Najibi

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 12 Syys 2021 23:25

Olipa äärimmäisen katkerana tuossa haastattelussa.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

BB katsoja
Uimavalvoja
Viestit: 422
Liittynyt: 12 Syys 2020 11:12

Re: Pippa Najibi

Viesti Kirjoittaja BB katsoja » 12 Syys 2021 23:30

Paskamainen temppu laittaa Pippa äänestykseen suosikkien kanssa.

Redalert
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Syys 2019 22:40

Re: Pippa Najibi

Viesti Kirjoittaja Redalert » 12 Syys 2021 23:31

Ryhmän mukaan suoritettu häätöäänestys ja koko asetelma oli kertakaikkisen hölmö!

Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

Re: Pippa Najibi

Viesti Kirjoittaja rink » 12 Syys 2021 23:34

Tämä oli harmittava juttu. Väärät tyypit häätöäänestyksessä, mutta ei voi mitään. Enää.

Olisin mielelläni vielä Pippaa talossa katsonut. Pippa on mielenkiintoa herättävä henkilö taustoineen ja ajatuksineen.
Kiitos Pippa.

Avatar
a[way]
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 506
Liittynyt: 06 Syys 2020 15:51

Re: Pippa Najibi

Viesti Kirjoittaja a[way] » 13 Syys 2021 00:14

En pitänyt Pipasta, en inhonnutkaan. Jotenkin ankea. TOP-3 putoajatoiveissa muutenkin kaikkien asukkaiden otannasta ja näistä neljästä ehdoton putoajatoive. Ja tuo haastattelu putoamisen jälkeen oli kanssa samaa ankeutusta mitä näin jo talossa.

Nyt pääsee sitten niihin "aikuisten bileisiin". Nämä mahdollisesti BB-historian aikana parhaiten käyttäytyvät nuoret saa pitää taloa pystyssä ilman Pippaa. :thumbsup

1p.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”