Yleistä keskustelua kaudesta

Keskustelua liittyen Suomen yhdenteentoista Big Brotheriin.
Vastaa Viestiin
Danielahantu
Nimetty
Viestit: 15
Liittynyt: 10 Loka 2019 23:26

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Danielahantu » 25 Loka 2019 13:05

Tietääkö joku,mihin voi lähettää tuotannolle osoitettua palautetta,kun sitä kysyttiin toisella palstalla?

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Skygge » 25 Loka 2019 13:12

Danielahantu kirjoitti:
25 Loka 2019 13:05
Tietääkö joku,mihin voi lähettää tuotannolle osoitettua palautetta,kun sitä kysyttiin toisella palstalla?
En tiedä. Mutta kyllähän tuotanto tätä palstaa on ainakin menneinä kausina jonkin verran lukenut.

Suosittelen käyttämään joko
Terveisiä tuotannolle - Risut tai
Terveisiä tuotannolle - Ruusut ketjua.

Se on sitten 50-50 että lukeeko tuotanto näitä viestejä. Joku muu saattaa tietää suoremman reitin antaa palautetta.

PS. Siirsin viestisi sille sopivampaan ketjuun.
:trollface:

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 25 Loka 2019 13:40

Danielahantu kirjoitti:
25 Loka 2019 13:05
Tietääkö joku,mihin voi lähettää tuotannolle osoitettua palautetta,kun sitä kysyttiin toisella palstalla?
Tuskin mitään kanavaa suoraan tuotannolle on, mutta palautetta voi laittaa suoraan Nelonen Medialle, tai sitten vaikka Twitterissä tai Facessa. Varmaan joku noista kanavista tuottaa paremman tuloksen kuin tän palstan ketjut. Tosin mistäpä minä sen tiedän?
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Mama
Isä Pernoo
Viestit: 3328
Liittynyt: 12 Elo 2007 21:23

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Mama » 25 Loka 2019 22:07

Ville saa puhua vieraalla kielellä. Saa viestiä ulkomaailmaan. Saa julistaa omaa sanomaansa jo seitsemättä viikkoa. Ja nyt pitää Raamattupiiriään.
Kummallista, että tämä sallitaan.
Sallittaisiinko samanlainen julistaminen esim. muslimille tai intohimoiselle kommunistille?
Andte (arpa 16)!!! Tuo Lapin eksoottinen lahja Suomen BB:lle <3 jyrää voittoon!!

Avatar
LuckyTheFox
Big Brother
Viestit: 5210
Liittynyt: 28 Elo 2009 23:47

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja LuckyTheFox » 25 Loka 2019 22:11

^ Seballe tuotiin taloon pappi pitämään jumalanpalvelusta. Pientä tuo vielä on.

juha82
Tapetti
Viestit: 38
Liittynyt: 14 Elo 2012 18:59

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja juha82 » 25 Loka 2019 23:03

Mä olen nyt vähän pettynyt isoveljeen. Miksi BB haluaa aina hajottaa noi "kerhot". Tulee mieleen esim 2008 (mun eka kausi jonka katsoin). Niko S, Manta, Miia ja Andreas. No sillä kaudella kyllä Niko poistettiin ihan syystä, mutta jo sitä ennen oli havaittavissa juuri tuo, että BB haluaa eroon siitä ryhmästä ja nyt tää sikarikerho. Jotenki epäreilua.Toki olihan tässäkin tapauksessa syytä Jukassa ja Krisussa mutta silti.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja knocker » 25 Loka 2019 23:26

juha82 kirjoitti:
25 Loka 2019 23:03
Mä olen nyt vähän pettynyt isoveljeen. Miksi BB haluaa aina hajottaa noi "kerhot". Tulee mieleen esim 2008 (mun eka kausi jonka katsoin). Niko S, Manta, Miia ja Andreas. No sillä kaudella kyllä Niko poistettiin ihan syystä, mutta jo sitä ennen oli havaittavissa juuri tuo, että BB haluaa eroon siitä ryhmästä ja nyt tää sikarikerho. Jotenki epäreilua.Toki olihan tässäkin tapauksessa syytä Jukassa ja Krisussa mutta silti.
Kyllähän tossa katsojilla on ollut vahva rooli perjantain tapahtumien suhteen palautteen muodossa.
Ja kuka itseasiassa haluaa, että on joku kerho, joka päättää lähtijät? Katsojien kannalta kaikkein huonoin vaihtoehto. Siinä hyvinkin helposti valtaosan suosikit putoavat yksi kerrallaan ja voittaja on joku maailman tylsin asukas.
a walking disaster

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 26 Loka 2019 09:22

Mun mielestä on hassua, että ajateltaisiin, että talossa on joku kerho, joka päättäisi lähtijät. Kylläpä siinä ovat katsojat aika vahvassa roolissa...

Sikarikerho oli alunperin ja pitkään se paikka, mihin myöhempään valvoneet ihmiset kokoontuivat jauhamaan paskaa iltaisin. Jossain vaiheessa läsnäolijat vakiintuivat ja sitä kautta puheenaiheet paikoin vakavoituivat (mm. Helmeri puhunut avoimesti tunnemyrskyistään), mutta tätä ihme vouhotusta kerhon ympärillä on kuitenkin nähdäkseni kestänyt talossa vasta lyhyen aikaa, kun taas talon ulkopuolella jo pitempään.

Pitkään pojat korostivat, että sikarikerho on kaikille avoin jne., ja ettei siinä ollut sen kummempaa ideologiaa kuin halu valvoa. Sitten mukaan alkoi tulla kaiken maailman jäsenhakemuksia ja poissaoloanomuksia, ja nähdäkseni Jukka ja Krisu olivat etunenässä touhottamassa tätä jonkinmoista sikarikerhon eksklusiivisuutta ja erityisyyttä kerhona - Kimmon ja Hemmin kompatessa toki vieressä, syyölistyen jopa juonitteluun aiheesta Levin reissulla.

Mutta on absurdia ajatella, että tämä neljän pojankoltiaisen valvomisrinki jotenkin päättäisi, kuka talosta lähtee! Pari pointtia:
Muut asukkaat olisivat voineet keskittää nimeämispisteitä sikarikerholle, mutta eivät ole näin tehneet. Sikarikerho ei siis ole ainakaan näihin ihan viime viikkoihin asti ollut mikään vastenmielinen juttu muille tai pelillisesti uhkana koettu kerho.
Katsojilla on useamman kerran ollut mahdollisuus tiputtaa Jukka talosta. Näin ei ole tapahtunut. Vaihtelevien äänestyskuvioiden myötä olisi ollut mahdollista päästä vaikka useammastakin sikariata eroon tähän mennessä. Näin ei ole tapahtunut.

Jos sikarikerho muka päättäisi talosta lähtijän, miten ihmeessä Ville on vielä tuolla?

Mä en ymmärrä, miten tässä viime päivinä koko sikarikerho on jotenkin demonisoitu. Sen takia, että Krisu on siinä ja perseili Levillä? En tiedä. Minusta on edelleen kiva seurailla sitä pääsääntöisesti rentoa isojen poikien fiilisrinkiä iltaisin.
:thumbsup

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Skygge » 26 Loka 2019 12:06

Mingviini kirjoitti:
26 Loka 2019 09:22
Mä en ymmärrä, miten tässä viime päivinä koko sikarikerho on jotenkin demonisoitu. Sen takia, että Krisu on siinä ja perseili Levillä? En tiedä. Minusta on edelleen kiva seurailla sitä pääsääntöisesti rentoa isojen poikien fiilisrinkiä iltaisin.
Tämä on kyllä jännä ilmiö. Niin kuin kirjoitit, niin kyseessä on kuitenkin vain pitkään valvovien ystävystyneiden ihmisten ryhmä. Pääsääntöisesti näiden tyyppien jutustelua on kiva seurailla. Läyhäystä ei ole kiva seurata, mutta kun ryhmässä on edes yksi, joka alkaa jauhamaan paskaa, niin ihan odotettua, että siihen tarttuu muutkin. Ja tämä läyhäys on ainoa asia, josta tuota "jengiä" voi mun mielestä kritisoida. Muu kritiikki voidaankin sitten kohdistaa vain yksittäisiin henkilöihin ryhmän sisällä. Oikeasti tuolla ryhmittymällä ei ole minkäänlaista valtaa talossa. Vaikka jotkut heistä (ja näköjään osa katsojista) ehkä näin kuvittelevat. Ainoa valta on antaan nimeämispisteitä, mutta eivät hekään ole päättäneet talosta lähtijää vaan katsojat. Se että Krisu ja Jukka perseilivät Levillä, ei minunkaan mielestä ole sen arvoista, että koko ryhmittymä pitäisi hajottaa tai alkaa demonisoimaan.

PS. Todella hyvä kirjoitus sulta muutenkin. :tu
:trollface:

murikka
Työläinen
Viestit: 157
Liittynyt: 31 Elo 2011 05:49

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja murikka » 26 Loka 2019 12:23

Aivan samaa mieltä kahden edellisen kanssa. Aina ollut näitä yökukkujia talossa, kuten eilen koosteessa mainittu Saulin ja Nikon teehetki.
Ehkä olisi sitten ollut parempi että kaikki menee kiltisti nukkumaan patterien vaihdon jälkeen klo 23:00. Ei olisi muodostunut sikkekerhoa ja kaikki olisi olleet tyytyväisiä niin asukkaat kuin katsojatkin.

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Evalds » 27 Loka 2019 10:11

Kyllä Sikarikerho on ollut pitkään pelkkää Villen demonisointia kuten eilen. Tuolla kerholla on hegemoniaa ja sanatonta viestintää, ja pitää muistaa että Krisulla ja Helmerilla on valtavavasti faneja jotka tekee kuten he "haluavat" mm. Narina saatiin ulos, mielenkiintoista on tuon kerhon uhriutuminen, muka uhreja! :D

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Skygge » 27 Loka 2019 12:36

Evalds kirjoitti:
27 Loka 2019 10:11
mielenkiintoista on tuon kerhon uhriutuminen, muka uhreja! :D
Tämä on kyllä mielenkiintoista. Etenkin Kimmo tuntui olevan rangaistuksestaan huvittavan katkera. [smilie=a_teeth.gif] Kimmo on muutenkin tuosta ryhmittymästä eniten sellainen, joka luulee itsestään liikoja. Ohittanut jopa köyhän miehen Benkun noilla luuloillaan.
:trollface:

ImmI
Mökkiläinen
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Syys 2019 19:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja ImmI » 27 Loka 2019 23:57

En tiedä onko tämä foliohattu-teoriaa mutta epäilen että tuo äänestys on ihan täyttä fuulaa. Prosentit voi olla 80 - 20 mutta näyttävät ne 49,1 - 50,9?? Luulen kuitenkin että folioaavistus on ihan oikein. Saadaan porukka äänestämään.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 28 Loka 2019 01:13

ImmI kirjoitti:
27 Loka 2019 23:57
En tiedä onko tämä foliohattu-teoriaa mutta epäilen että tuo äänestys on ihan täyttä fuulaa. Prosentit voi olla 80 - 20 mutta näyttävät ne 49,1 - 50,9?? Luulen kuitenkin että folioaavistus on ihan oikein. Saadaan porukka äänestämään.
Siinä voi olla taustalla ihan mikä humpuukikuvio vain niin kauan kuin viihdeohjelmien teleäänestyksille ei ole asetettu mitään lakisääteistä velvoitetta virallisille valvojille (vrt. lottoarvonta).

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Evalds » 28 Loka 2019 20:16

ImmI kirjoitti:
27 Loka 2019 23:57
En tiedä onko tämä foliohattu-teoriaa mutta epäilen että tuo äänestys on ihan täyttä fuulaa. Prosentit voi olla 80 - 20 mutta näyttävät ne 49,1 - 50,9?? Luulen kuitenkin että folioaavistus on ihan oikein. Saadaan porukka äänestämään.
Ei ole foliota, vaan realismia, jotenkin nauratti tuo Räiskäleen kausilta tuttu "lopputulos", uskon että ero oli paljon suurempi.

Sitten asiaan.....

Nämä viimeiset viikot ovat tuoneet koko ajan mieleen Räiskäleen ajat: Mm. lievät rangaistukset väkivallasta, toisen sukupuolielimiin kajoaminen himmattiin täysin mm koosteissa ja muutenkin Kimmo sai armon, tehtävät ovat olleet kopioita edellisistä kausista ja huonosti toteutettuja, ilmiselvästi näkee "käsiksen", suosimista koko kausi jne.....

Oikeasti kolme asukkia olisi pitänyt heittää pihalle viime viikolla ja ottaa uusia tilalle, tiedän että se olisi ollut hankalaa kun finaali on niin lähellä ja temppu olisi antanut vanhoille asukeille valtavan edun jne.......

Avatar
Hensley
Julkkisasukas
Viestit: 461
Liittynyt: 08 Maalis 2012 18:08

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Hensley » 29 Loka 2019 20:35

Evalds kirjoitti:
28 Loka 2019 20:16
...Nämä viimeiset viikot ovat tuoneet koko ajan mieleen Räiskäleen ajat...
Räisäsen vikat kaudet ja niiden viimeiset viikot on tullut hyvinkin mieleen: olen alkanut toivomaan että kausi loppuis jo ja seuraavan kauden tulemisella ei väliä.
Pari uutta asukasta kuun alkupuolella tai jokin isompi juttu tai käänne olis tarvittu tähän kyllä. Nyt omassa rankingissa taakse jää lähinnä kausi 2012 negailuineen ja yleisen väsähtäneisyyden 2014.
Joni Teasta: Miten tuollainen ihminen voi edes olla olemassa?

"Tähän mennessä BB-tuottaja on ollut tyytyväinen kymmenenteen BB-kauteen. - Mä olen todella todella tyytyväinen."

Avatar
Jason S.
Vastaava tuottaja
Viestit: 3776
Liittynyt: 18 Elo 2009 16:26

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Jason S. » 29 Loka 2019 22:07

Luulisin että minun katsominen ja seuraaminen jää tähän. Ei yksinkertaisesti kiinnosta tämä kausi ja asukkaat.

Käyn edelleen täällä silloin tällöin, koska olen tapojeni orja. :|

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 30 Loka 2019 10:30

Mä katson jaksoja hyvin harvakseltaan. Hyvällä asukaskattauksella ei tätä kautta pelastettu. Ikävä kyllä. Mikäli sama tuotanto jatkaa tulevaisuudessa ohjelman parissa, niin enemmän yritystä peliin.
Who is she? Where did you find her?

Avatar
Virtanen
VIP-vieras
Viestit: 882
Liittynyt: 05 Elo 2005 12:40

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Virtanen » 30 Loka 2019 11:48

Kyllä mulle tämä kausi yhä maistuu, mutta onhan toki niin, että asukkaat ja taloelämä ovat tulleet jo niin tutuiksi, että gonahtamista tapahtuu sekä asukkaissa että katsojissa.

Big Brother nyt vain on sen kaltainen ohjelma, että se on mielenkiintoisimmillaan kauden aluksi, kun saa seurata, miten ventovieraat ihmiset sopeutuvat asumaan yhdessä.

On vaikea keksiä, miten tunnelma saataisiin jännittävämmäksi viimeiselle kahdelle viikolle. Ehkä niin, että peli muuttuisi täysin yksilökilpailuksi, jonka perusteella asukkaita pudotettaisiin matkalla kohti finaalipäivää. Mutta se tuntuisi enemmän Selviytyjiltä kuin BB:ltä.

Avatar
Puffeli S
Työläinen
Viestit: 144
Liittynyt: 02 Syys 2019 21:31

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Puffeli S » 30 Loka 2019 21:26

Jos saa vähän tilittää, niin mulle on käynyt melkein aina näin, että mielenkiinto lässähtää, kun finaali lähenee. Nyt niin kävi aika nopeasti sen jälkeen kun a) Tarina, josta en kovin pitänyt, lähti ulos talosta, b) sen jälkeen asukkaille paljastettiin ulkomaailmasta heidän suosituimmuusjärjestyksensä ja c) oman lempparini Millan häätö. Ja d) vaikka en tykännyt Mirasta, katsellessani 24/7:lta laskettelubaarin karaokeiltaa kaipasin sinne kovastikin Miraa ja hänen positiivishenkistä säheltämistään. Jopa sitä rasittavaa "Tarkkaillaan tilannetta" -fraasia.

On varmaa, että sanon Ruudun irti, kun kuukausi kohta tulee täyteen. Ei vaan kiinnosta katsella enää, enkä toistaiseksi ole löytänyt muuta järkevää syytä jatkaa tilausta.

Niin käy joka kerta, että yleisö äänestää jännitteitä tuovat tyypit pihalle, jonka jälkeen mennään askel askeleelta kohti totaalista flataisuutta. Kunnes sitten lopulta jaksaa seurata enää keskustelupalstaa ja ehkä vähän koosteita toisella silmällä. Enkä kerta kaikkiaan tiedä, mikä tähän olisi neuvoksi. Mieleen tulee, että tuotannon pitäisi törkeällä tavalla suosia näitä, jotka luovat jännitteitä ja sitä "draamaa" taloon. Nythän tuotanto on hellinyt ihanan mukavia kansansuosikkeja (plus karheampaa Krisua, koska on kansansuosikkeja). Jahas joo ja okei. Jatketaan harjoituksia.

Avatar
Jonayla
Leijona
Viestit: 2904
Liittynyt: 20 Loka 2008 09:43

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Jonayla » 30 Loka 2019 23:22

Puffeli S kirjoitti:
30 Loka 2019 21:26
J b) sen jälkeen asukkaille paljastettiin ulkomaailmasta heidän suosituimmuusjärjestyksensä ja
Tämä oli kyllä yksi kauden floppikohdista. Mielestäni tuo ei vaan kuulu BB:n henkeen, että asukkaat ovat noin paljon tietoisia siitä, miten suosittuja ovat. Toki myös erilaiset katsojaäänestykset tämän lisäksi ovat antaneet siitä jonkinlaista osviittaa asukkaille. Nämä yhdessä ja minusta asukkaat ovat tietäneet aivan liiaksi asemaansa talon ulkopuolella. Luulen, että tämä on osan käytökseenkin heijastunut.
“Don't cry because it's over, smile because it happened.”
― Dr. Seuss

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 31 Loka 2019 06:07

Juurikin tuo, että asukkaille on ihan suoraan kerrottu kansansuosionsa suhteessa muihin sekä pönkitetty kyseistä tietoa pitkin kautta yleisöäänestyksillä (joista siis nimenomaan on kerrottu asukkaille, että ovat yleisöäänestyksiä), sotii mielestäni BB:n henkeä vastaan ja saattaa jopa vaikuttaa asukkaiden käytökseen tai keskinäisiin suhteisiin talossa. Itse soisin, että kyseiset asiat tapahtuisivat ihan muiden vaikuttimien toimesta.

Mä nyt olen tällainen BB-arvofundamentalisti muutenkin ( :wink2:), mutta tuo suosion kertominen asukkaille oli mielestäni iso huti.

Siihen en osaa sanoa mitään, millainen systeemin pitäisi olla, että BB-show pitäisi tiiviisti hyppysissään loppuun asti. Vaikka siellä olisi kuinka vahvoja persoonia ja taistelupareja talo täynnä, heillä olisi silti ymmärrys siitä, että leikki loppuu kohta - ja varmasti konfliktihakuisuus vähenisi (samoin ylipäätään kanssakäymisen halu heidän kanssaan, joita ei koe läheisiksi itselleen), BB-talon tapauksessa siis välteltäisiin toisia ja mahdollisesti yhteentörmäyksen aiheuttavia tilanteita sivistyneesti.

Näkisin, että tuotannon rooli näitä loppuviikkojen tehtäviä miettiessään olisi nimenomaan aktivoida asukkaita, jotta päivät eivät menisi vain nuhjaamiseksi omissa porukoissa, kun kaikki keskustelut on jo käyty. En sitten tiedä, mikä tehtävä olisi ideaali, mutta mielestäni kaikenlainen löhöäminen viikkotehtävän puitteissa on tällä kaudella jo nähty. Tälle porukalle nappitehtävä olisi selkeästi ollut joku, missä heittäydytään rooleihin.
:thumbsup

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “2019”