Yleistä keskustelua kaudesta

Keskustelua liittyen Suomen yhdenteentoista Big Brotheriin.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pikkuinenmyy
Vaihtoasukas
Viestit: 309
Liittynyt: 02 Syys 2019 22:13

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Pikkuinenmyy » 15 Loka 2019 22:07

^Omat vaatteet pesevät itse, petivaatteet ym käy pesulassa.
Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu.

Avatar
kotikissa
VIP-vieras
Viestit: 870
Liittynyt: 01 Syys 2011 21:12
Paikkakunta: Turku

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja kotikissa » 16 Loka 2019 22:20

Hajanaisia huomioita eilisesta koosteesta ja kaudesta yleensä:
-Jääkaappia pidetään minuuttitolkulla auki keittiössä (mm. Anulle usein käy näin)-> mites kylmäketju?
-Verbit ovat muistaakseni tosiaan tulleet kieliin viimeisinä, jos muista oikein, tosin kaikissa kielissä ei verbejä ole (en nyt muista mitään esimerkkiä aiheesta)
-Seinämaalaustehtävä oli kiva.
Yleisesti ihmettelen, että miksi vallan äänestetään naisia pois talosta, enää kaks naista talossa. Eikö pelkkien miesten talo olisi tylsä?!
Kausi&lempparit
1.Terhi, 2. Mira, 3. Kadi, 4. Andreas & Tero, 5. Esa A., 6. Nino ja Niko N., 7. Suvi & Sebastian, 8. Iida, 9. Niko S., 10.Andte, 11. Kimmo, 12.Paula & Minna, 13. Rosa, Nina ja Markku, 14. Ville ja Laura R.

Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja rink » 17 Loka 2019 09:26

kotikissa kirjoitti:
16 Loka 2019 22:20
...
Yleisesti ihmettelen, että miksi vallan äänestetään naisia pois talosta, enää kaks naista talossa. Eikö pelkkien miesten talo olisi tylsä?!
Vielä suurempi vähemmistö on muun sukupuoliset, joita on alusta asti yhteensä yksi. En näe, että naisten äänestäminen pois olisi tarkoituksellista. Suurempi merkitys on ollut millaisia persoonia häädetyt ovat verrattuna muihin häädössä oleviin. Ja moni äänestyshän on ollut varsin tasaväkinen.

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 17 Loka 2019 09:47

^Ilmeisesti myöskään talon naiset itse eivät koe tätä sukupuolijakaumaa ongelmaksi, sillä Anu antoi valenimeämisissä Millalle 2 pistettä ja Millan puheista Kevinille nyttemmin olen ymmärtänyt, että olisi antamassa nimeämispisteitä Anulle. Vaikuttaakin siltä, että talon naiset ovat talon mittakaavassa aika etäisiä toisilleen.
:thumbsup

Avatar
kotikissa
VIP-vieras
Viestit: 870
Liittynyt: 01 Syys 2011 21:12
Paikkakunta: Turku

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja kotikissa » 17 Loka 2019 15:53

Joo, meillä naisilla on kyl irl:kin kyllä tapana juoruilla ja muodostaa klikkejä, tosin ei tuota voi kaikkiin naisiin yleistää. Kommenttini heijasti tottakai feminististä maailmankatsomustani. ;)

Talon dominoissa ei ole silmälukuja (en ainakaan itte oo huomannu).
Jossain ketjussa kerrottiin, et asukkaiden petivaatteet pestään muualla (SOl-kasseja ainaki ollu, se o siivousfirma), mutta siis näyttää sltä, että heillä on peitot ilman pussilakanoita, eli kyllä pestävää tulee enemmän, eikä toi ole niin hygieenistä. Hygienia on kiinnittäny huomioni täl kaudel aika paljon, ehkä sitä ny lähempänä 40 v ikää alkaa arvostaa semmosta asiaa.
Viimeksi muokannut Zygerö, 17 Loka 2019 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Jälkimmäinen kappale siirretty Vapaasta keskustelusta, koska liittyy meneillään olevaan kauteen.
Kausi&lempparit
1.Terhi, 2. Mira, 3. Kadi, 4. Andreas & Tero, 5. Esa A., 6. Nino ja Niko N., 7. Suvi & Sebastian, 8. Iida, 9. Niko S., 10.Andte, 11. Kimmo, 12.Paula & Minna, 13. Rosa, Nina ja Markku, 14. Ville ja Laura R.

Avatar
Hensley
Julkkisasukas
Viestit: 461
Liittynyt: 08 Maalis 2012 18:08

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Hensley » 17 Loka 2019 16:47

Tuloillaan mahdollisesti Suomen BB historian ankeimmat vikat viikot :td
Eipä tarvitse seurata enää. :veski:
Joni Teasta: Miten tuollainen ihminen voi edes olla olemassa?

"Tähän mennessä BB-tuottaja on ollut tyytyväinen kymmenenteen BB-kauteen. - Mä olen todella todella tyytyväinen."

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Risto » 17 Loka 2019 16:55

Hensley kirjoitti:
17 Loka 2019 16:47
Eipä tarvitse seurata enää.
Ihan ku oisin kuullut tän joskus ennenkin.

Mutta joo, aika aneemiseks menee loppukausi jos pelkästään sikarikerho jää jäljelle.

Avatar
Dille
Alejandro
Viestit: 1801
Liittynyt: 17 Elo 2007 22:11
Paikkakunta: Itä-Häme

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Dille » 17 Loka 2019 21:37

Just , nyt tilaukseni päättyy Sunnuntaina eikä ole enää yhtään syytä jatkaa sitä eteenpäin. Mielestäni ollut todella tylsä kausi katsomani perusteella.

Avatar
LuckyTheFox
Big Brother
Viestit: 5210
Liittynyt: 28 Elo 2009 23:47

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja LuckyTheFox » 17 Loka 2019 21:46

Täällä Ruutu ehti jo huomaamatta uusiutua. Eiköhän tuota silti olisi tullut jatkettua, vaikka aika satunnaiseksi 24/7:n katselu onkin jäänyt. Syyttäkää siis minua jos loppukausi on pelkkää sikarikerhon omien pierujen haistelua.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Wendla » 18 Loka 2019 20:13

Hei arvon kanssakyttääjät, minä päivänä finaali nyt onkaan? Oliko se nyt su 10.11?

Terkuin joku, joka tajusi juuri, että voi ottaa finaalia seuraavan maanantain vapaaksi [smilie=a_happyhappy.gif]

Ps onko täällä muita, jotka suunnittelee menevänsä katsomaan finaalin paikan päälle? Mitenhän se edes toimii? Pitääkö sinne ostaa jostain jotain lippuja etukäteen vai voiko vain mennä paikalle?

Marikafan
Tuotantoassistentti
Viestit: 59
Liittynyt: 03 Syys 2019 01:25
Paikkakunta: Turku

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Marikafan » 19 Loka 2019 01:29

Jännää muuten nähdä, tuleeko tästä kaikkien aikojen ensimmäinen Suomi-BB, jossa kaikki asukkaat lähtevät talosta normaalien äänestysten kautta. Jokaisena aiempana kautena vähintään yksi asukas on poistettu tai luovuttanut. Vielä on toki kautta jäljellä, mutta lupaavalta näyttää.
Niin paljon BB tarjoo mutta ei oo Marikan voittanutta...

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Evalds » 19 Loka 2019 09:59

Odotetun tylsä, kohtuullisen hyvästä asukasvalikoimasta huolimatta, BB on ollut edellisinä kausina tylsä, en usko että mahdolliset tulevat kaudet ovat parempia. BB on formaatti joka ei salli uusia ideoita. Snow saa painua......

Pudotukset ennakoituja, vähänkin erikoiset asukkaat ovat ja olivat pelkkää tykinruokaa, ääliöjuopot laittavat perinteitä noudattaen heidät äänestykseen ja kansa hoittaa kuuliaisesti loput! :Cheers:

Jätkät hallitsevat, tämäkin on tuttua viime kausilta, naiset ovat heikkoja pelillisesti jne...tehtävät paskoja paitsi kuntoratatehtävän, suosimista ja muita BB-kliseitä kausi täynnä.

Sikarikerho pieree itsensä finaaliin ja Krisu kruunataan voittajaksi, on sentään parempi voittaja kuin Andte, Sari, ja Perttu.

Onneksi kausi on lyhyt, tuota paskanjauhamista ei kestäisi enää Erkkikään jos kausi olisi 97 päivää :bidmouth:

Avatar
Virtanen
VIP-vieras
Viestit: 882
Liittynyt: 05 Elo 2005 12:40

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Virtanen » 19 Loka 2019 11:52

Mun mielestä kausi on ollut oikein hyvä ja vieläkin pudotukset ovat ihan jänniä. Toki katsojat voisivat omalla äänestyskäyttäytymisellään tehdä kaikesta vielä jännempää ja sekoittaa pakkaa, mutta valitettavasti he eivät kykyne siihen. Eniten siis syytän katsojia, en tuotantoa tai asukkaita, jotka ovat tehneet hyvää jälkeä tällä kaudella.
Marikafan kirjoitti:
19 Loka 2019 01:29
Jännää muuten nähdä, tuleeko tästä kaikkien aikojen ensimmäinen Suomi-BB, jossa kaikki asukkaat lähtevät talosta normaalien äänestysten kautta.
Aivan alusta asti on tuntunut siltä, että kyllä, niin siinä käy.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 20 Loka 2019 20:37

Wendla kirjoitti:
18 Loka 2019 20:13
Hei arvon kanssakyttääjät, minä päivänä finaali nyt onkaan? Oliko se nyt su 10.11?

Terkuin joku, joka tajusi juuri, että voi ottaa finaalia seuraavan maanantain vapaaksi [smilie=a_happyhappy.gif]

Ps onko täällä muita, jotka suunnittelee menevänsä katsomaan finaalin paikan päälle? Mitenhän se edes toimii? Pitääkö sinne ostaa jostain jotain lippuja etukäteen vai voiko vain mennä paikalle?
Kyllä, finaali on 10.11. Finaalin lipuista en tiedä mitään.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
kotikissa
VIP-vieras
Viestit: 870
Liittynyt: 01 Syys 2011 21:12
Paikkakunta: Turku

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja kotikissa » 21 Loka 2019 15:54

Talossa on edelleen kolme eniten erottautuvaa asukasta eli Ville, Kristian ja Kevin.
Kausi&lempparit
1.Terhi, 2. Mira, 3. Kadi, 4. Andreas & Tero, 5. Esa A., 6. Nino ja Niko N., 7. Suvi & Sebastian, 8. Iida, 9. Niko S., 10.Andte, 11. Kimmo, 12.Paula & Minna, 13. Rosa, Nina ja Markku, 14. Ville ja Laura R.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja ramasee » 21 Loka 2019 16:51

Oon kyllä tykännyt tästä kaudesta. Aktiivisesti jaksanut seurata koko kauden ajan. Nyt lähti käyntiin mun vika bb viikko. Lähen ens viikolla Australiaan, joten seuraaminen jää siihen. Ajattelin kyllä tätä foorumia käydä seurailemassa mahdollisuuksien mukaan. Jänni fiilis, kun tietää et vika viikko mun osalta. Toisaalta ihan kätevää, että lähden nyt, niin ei tule sitä bbn jälkeistä tyhjiötä. Toivon totisesti, että bb saa jatkoa. On tämä vaan niin parasta tosi tvtä
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
kotikissa
VIP-vieras
Viestit: 870
Liittynyt: 01 Syys 2011 21:12
Paikkakunta: Turku

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja kotikissa » 22 Loka 2019 13:13

Talossa miehet ovat henganneet koko kauden ajan miesten kesken eniten eli homososiaalisesti.
Wikisanakirja:"homososiaalisuus
samansukupuolisten keskinäinen sosiaalisuus, kanssakäyminen, samansukupuolisten yhteisöt; ominainen tapa olla yhdessä toisten samansukupuolisten kanssa"
Olisiko talon naisten kannattanu hoksata muodostaa samantapainen klikki keskenään? Ei heitä sit ois niin pal häädetty talosta. Mutta mielestäni talon naiset olivat keskenään kovin erilaisia. Ja yleisestihän tytöt nuorempina hengaavat kahdestaan, eivät isolla porukalla kuten pojat. Ja talossa ehkä on siis ollu sama kuvio, sen verran regressiota (paluuta aiemmalle kehitys/ikäkaudelle) talossa olo tuottaa, ku BB hoitaa käskynjaon ja tarvii tehdä vähemmän itsenäisiä päätöksiä.
Ja muuten: mites talon hygieniatuotteet. Ovatko ne (suurimmalta osin) talon puolesta? Urtekramin tuotteita, kun tuntuu olevan keskisuuren kemikalion verran.
Kausi&lempparit
1.Terhi, 2. Mira, 3. Kadi, 4. Andreas & Tero, 5. Esa A., 6. Nino ja Niko N., 7. Suvi & Sebastian, 8. Iida, 9. Niko S., 10.Andte, 11. Kimmo, 12.Paula & Minna, 13. Rosa, Nina ja Markku, 14. Ville ja Laura R.

Avatar
Jonayla
Leijona
Viestit: 2904
Liittynyt: 20 Loka 2008 09:43

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Jonayla » 22 Loka 2019 14:41

kotikissa kirjoitti:
22 Loka 2019 13:13

Ja muuten: mites talon hygieniatuotteet. Ovatko ne (suurimmalta osin) talon puolesta? Urtekramin tuotteita, kun tuntuu olevan keskisuuren kemikalion verran.
Talon puolesta, niitä on varastohuoneen hyllytkin täysi. Mossaa ja Urtekramia, mistä kyllä pointsit, että luonnonkosmetiikkaan on panostettu. :tu Ainoa, että joukossa tuntuu olevan muutama tosi herkkäihoinen (pitää olla aika tarkkana luonnonkosmetiikan kanssa) kuten Krisu, joka oli jo jostain saanut jotain allergistareaktiota. En tiedä oliko Hemmikin saanut jostain.
“Don't cry because it's over, smile because it happened.”
― Dr. Seuss

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Risto » 24 Loka 2019 12:26

Mä oon varmaan tullut vanhaksi kun mun mielestä noi viime yön tapahtumat ei ollut millään tavalla viihdyttäviä. Tää oli just sitä Big Brotheria joka ei kiinnosta mua millään tasolla. Tiedän että monien mielestä nää ryyppybileet on BB:n suola, mutta itse en koe niin.

Aikalailla pettymys ollut tämä kausi muutenkin. Jostain syystä odotukset oli aika korkealla ennen kauden alkua, mutta aika äkkiä laski fiilikset. Suurin ongelma ehkä tuotannon lepsu asenne monissakin asioissa. Välillä tuntuu että asukkaat vie ja BB vikisee. Viimeiset viikot taidan keskittyä lähinnä liverapsojen lukemiseen. Kiitos niiden rustaajille.

Avatar
Jonayla
Leijona
Viestit: 2904
Liittynyt: 20 Loka 2008 09:43

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Jonayla » 24 Loka 2019 13:18

Risto kirjoitti:
24 Loka 2019 12:26
Mä oon varmaan tullut vanhaksi kun mun mielestä noi viime yön tapahtumat ei ollut millään tavalla viihdyttäviä. Tää oli just sitä Big Brotheria joka ei kiinnosta mua millään tasolla. Tiedän että monien mielestä nää ryyppybileet on BB:n suola, mutta itse en koe niin.

Aikalailla pettymys ollut tämä kausi muutenkin. Jostain syystä odotukset oli aika korkealla ennen kauden alkua, mutta aika äkkiä laski fiilikset. Suurin ongelma ehkä tuotannon lepsu asenne monissakin asioissa. Välillä tuntuu että asukkaat vie ja BB vikisee. Viimeiset viikot taidan keskittyä lähinnä liverapsojen lukemiseen. Kiitos niiden rustaajille.
Viime yö oli kivaa siihen asti, kunnes musiikki loppui. Siitä lähtien alkoi alamäki. BB:hen pääsyn edellytyksenä melkein pitäisi olla yksi känni-ilta kuvattuna, jos on alkoholia nauttiva, että tuotanto näkisi miten käyttäytyy. Miettiä, että kannattaako riskeerata. Tänä vuonna on kyllä osunut siltä osin mahdollisimman huono ryhmä. Joukossa on absolutesteja, rähinäkännääjiä ja pervoilijoita. En muista koskaan, että olisi ollut näin kännissä huonosti yhteen sopivaa sakkia. Ryyppybileet on suola, jos osataan käyttäytyä edes jotenkuten, tänä vuonna sitä ei ole ollut nähtävissä.

BB:n munattamuus on ollut kyllä yksi tän kauden isoimpia juttuja. Esim. eilen illalla kuulutuksia olisi pitänyt alkaa satelemaan paljon aiemmin. Rangaistukset ovat köykäisiä. Edellisissäkin bileissä asukkaat hyppi BB:n silmille, vaikka nukkumaanmenokäskyä tuli kajareista jatkuvalla syötöllä. Asukkaat jatkoivat vaan toimiaan. BB:n olisi pitänyt olla heti alusta asti paljon jämäkämpi, nyt kun ollaan päästetty tähän tilanteeseen, niin turha haikailla, että noihin enää mikään kielto uppoaisi.
“Don't cry because it's over, smile because it happened.”
― Dr. Seuss

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Evalds » 24 Loka 2019 15:37

Perinteiset BB-bileet (siis jossa artisti) loppu aina sama: Joku itke, joku uhkaa jne...ja kaiken kruunaa munaton tuotanto joka jakaa vain näpäytyksiä rankkuina, tämäkin on vanhaa BB:tä.

Avatar
speedingeel
Kyttääjä
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Loka 2011 23:29

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja speedingeel » 24 Loka 2019 21:36

Risto kirjoitti:
24 Loka 2019 12:26
Mä oon varmaan tullut vanhaksi kun mun mielestä noi viime yön tapahtumat ei ollut millään tavalla viihdyttäviä. Tää oli just sitä Big Brotheria joka ei kiinnosta mua millään tasolla. Tiedän että monien mielestä nää ryyppybileet on BB:n suola, mutta itse en koe niin.
Sama juttu. Mä oon moneen kertaan haikeudella muistellut niitä ekan kauden "perjantaisauna ja kaksi mietoa alkoholijuomaa" -iltoja. Se taisi olla ihan säännöllistä eikä asukkaat siksi ruvenneet ihan villeinä kiljumaan bileitä tai vaatimaan Jallua. Tytöt kävi omalla vuorollaan saunassa ja pojat omallaan. Mukavaa hengailua ja höpöttelyä.

Toi eilinenkin, huh huh. Oikein säälittää esim Kimmo. Saattaa talosta ulos astellessa iskeä melko iso morkkis vasten kasvoja.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “2019”