Yleistä keskustelua kaudesta

Keskustelua liittyen Suomen yhdenteentoista Big Brotheriin.
Vastaa Viestiin
Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja knocker » 04 Marras 2019 00:38

rink kirjoitti:
04 Marras 2019 00:31

...ja ehkäpä pari viikkoa (enintään pari kuukautta) tämän jälkeen alkaa taas odottamaan uutta BB:tä. Sikäli kannattaa ehkä kuitenkin yrittää nauttia tästä lopusta.

En kyllä muista, että useinkaan olisi ollut mahtavaa loppua eli suurin terä kaudesta (ja bb:stä) loppuu väen vähetessä...viimeistään näihin finaalimääriin.
No näinhän se on. Totta puhut kuomaseni, kisaväsymys vaan ajoittain tahtoo iskeä. Mutta jaksaa, jaksaa!
a walking disaster

Avatar
joecolborne
Tapetti
Viestit: 37
Liittynyt: 05 Loka 2012 00:30

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja joecolborne » 04 Marras 2019 00:53

Tänään se taas tapahtui. Tapetti pudotti todellisen hahmon talosta. Vaikkei Ville suurin suosikki ollutkaan, hän jos joku olisi ansainnut paikan finaaliviikolla. Talo on jälleen muutaman asteen värittömämpi, viikko enää.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja knocker » 04 Marras 2019 01:00

joecolborne kirjoitti:
04 Marras 2019 00:53
Tänään se taas tapahtui. Tapetti pudotti todellisen hahmon talosta. Vaikkei Ville suurin suosikki ollutkaan, hän jos joku olisi ansainnut paikan finaaliviikolla. Talo on jälleen muutaman asteen värittömämpi, viikko enää.
Näin se menee, pinkit lasit jostain syystä jyrää kaudesta toiseen. Toivottavasti saivat rahoilleen vastinetta ne, jotka tohon omaisuudellaan panostivat. Ilkeesti sanottu, mutta näin se vaan on. En pidä Villestäkään, mutta jos noista kahdesta olis pitänyt valita, niin Ville ei tosiaan ollut tapetti. Anu on sitä ollut päivästä yksi.
a walking disaster

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 05 Marras 2019 11:25

joecolborne kirjoitti:
04 Marras 2019 00:53
Tänään se taas tapahtui. Tapetti pudotti todellisen hahmon talosta. Vaikkei Ville suurin suosikki ollutkaan, hän jos joku olisi ansainnut paikan finaaliviikolla. Talo on jälleen muutaman asteen värittömämpi, viikko enää.
Tässä on joka sana totta, mutta.

Vaikka Anun suosio on hämmentänyt ja kummastuttanut minua jo stressiviikolta asti (ja eilisessä koosteessakin Anu oli kerännyt ihan vakuuttavan potin ääniä - en ymmärrä), uskon, että Villeä olivat nyt tiputtamassa muutkin kuin Anun fanit. Mahdollisesti myös sellaiset ihmiset, joilla ei varsinaisesti ole edes suosikkia. Tämä kuuluu täysin pelin luonteeseen. Uskon monen nähneen tilanteen niin, että Ville aiheutti jännitettä talossa ja hänet haluttiin saada pois, jotta talon ilmapiiri paranisi ja siellä nähtäisiin hyväntuulista yhteiseloa sekä esimerkiksi tälläkin palstalla kaivattuja iltahepuleita.

Villen hyvät puolet himmenivät loppuvaiheessa ja hänestä kuoriutui grumpy old guy, joka sai muut asukkaat varuilleen. Vaikka hän eittämättä oli yksi kauden suurista persoonista ja olisi sinällään ansainnut finaalipaikan, koen, että kaikilla on myös aikansa poistua ja ainakin nyt minulla on mukavampi katsoa 24/7, kun Ville ei siellä enää ole ankeuttajana. Vähän sama juttu Tarinan kanssa: Suuri persoona, hyvä löytö castingilta, mutta poistui talosta minun näkövinkkelistäni ihan sopivaan aikaan.

Sitä en kyllä käsitä, mitä Anun kaltainen tapetti tekee tuolla talossa yhä. Mieluiten olisin suonut, että Villen olisi tiputtanut joku aiemmin pudonneista asukkaista, esimerkiksi Mira, Milla tai Jukka - ei tapetteja kukaan.
:thumbsup

murikka
Työläinen
Viestit: 157
Liittynyt: 31 Elo 2011 05:49

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja murikka » 05 Marras 2019 12:00

^ Somessa oli kova kuhina sunnuntaina Villen tiputtamiseksi. Perusteluna Anun kannattamiseen oli Villen ylivoima finaalissa ja näin ollen oman suosikin voittomahdollisuuden parantaminen kun Villeä ei finaalissa olisi.
Tätä on tapahtunut pitkin kautta, olisikohan yksi äänestys mennyt niin sanotusti mönkään ja pudonnut oli joku muu kuin kovimpien lobbaajien valinta putoajasta.
Kyllä kaudesta olisi tullut ihan erilainen jos kaikki äänestäjät olisivat äänestäneet niinkuin itse olisivat halunneet, eivätkä miten massat halusivat.

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Evalds » 05 Marras 2019 18:59

Massat ratkaisevat, sen tiesivät aikoinaan mm Lenin, Hitler, Kekkonen jne.....

paukkupete
Intruuderi
Viestit: 266
Liittynyt: 01 Syys 2019 22:27

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja paukkupete » 05 Marras 2019 20:01

Hyvät asukasvalinnat mutta siihen se jäi. Tämä tuntemus itsellä kaudesta. Olisi voinut olla huippukausi kun hieman enemmän panostusta tehtäviin ja muutama yllätys olisi sisältyny. Jo pelkkä asukasvaihto toiseen maahan ja yllätyskäänteitä jokunen enemmän olisi pelastanu paljon mutta ei kun ei. Käsittämättömin juttu on ollut se miksi koko kauden ajan teemana on ollut lastentarha meininki tehtävineen. Jos ensi kausi vielä tulee, mielellään aikusten leikkejä ja kovempaa draamaa kehiin kiitos.

Avatar
joecolborne
Tapetti
Viestit: 37
Liittynyt: 05 Loka 2012 00:30

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja joecolborne » 05 Marras 2019 21:12

Mingviini kirjoitti:
05 Marras 2019 11:25
joecolborne kirjoitti:
04 Marras 2019 00:53
Tänään se taas tapahtui. Tapetti pudotti todellisen hahmon talosta. Vaikkei Ville suurin suosikki ollutkaan, hän jos joku olisi ansainnut paikan finaaliviikolla. Talo on jälleen muutaman asteen värittömämpi, viikko enää.
Tässä on joka sana totta, mutta.

Vaikka Anun suosio on hämmentänyt ja kummastuttanut minua jo stressiviikolta asti (ja eilisessä koosteessakin Anu oli kerännyt ihan vakuuttavan potin ääniä - en ymmärrä), uskon, että Villeä olivat nyt tiputtamassa muutkin kuin Anun fanit. Mahdollisesti myös sellaiset ihmiset, joilla ei varsinaisesti ole edes suosikkia. Tämä kuuluu täysin pelin luonteeseen. Uskon monen nähneen tilanteen niin, että Ville aiheutti jännitettä talossa ja hänet haluttiin saada pois, jotta talon ilmapiiri paranisi ja siellä nähtäisiin hyväntuulista yhteiseloa sekä esimerkiksi tälläkin palstalla kaivattuja iltahepuleita.

Villen hyvät puolet himmenivät loppuvaiheessa ja hänestä kuoriutui grumpy old guy, joka sai muut asukkaat varuilleen. Vaikka hän eittämättä oli yksi kauden suurista persoonista ja olisi sinällään ansainnut finaalipaikan, koen, että kaikilla on myös aikansa poistua ja ainakin nyt minulla on mukavampi katsoa 24/7, kun Ville ei siellä enää ole ankeuttajana. Vähän sama juttu Tarinan kanssa: Suuri persoona, hyvä löytö castingilta, mutta poistui talosta minun näkövinkkelistäni ihan sopivaan aikaan.

Sitä en kyllä käsitä, mitä Anun kaltainen tapetti tekee tuolla talossa yhä. Mieluiten olisin suonut, että Villen olisi tiputtanut joku aiemmin pudonneista asukkaista, esimerkiksi Mira, Milla tai Jukka - ei tapetteja kukaan.
Niin, harmi tuo oli erityisesti Villen kannalta että olivat kaksin äänestyksessä, mikä mahdollisti joukko miinustamisen (Anun avulla, kuten totesit). Toki suuremmallakin porukalla Ville olisi varmasti ollut liipasimella, mutta ainakaan Ville inhoajat eivät olisi voineet kanavoida ääniään suoraan miinusääniksi ja siten mahdollinen poistuminen talosta olisi käynyt ns. oikeudenmukaisesti.

Mutta joo, tilaisuuden tullen Villen ja Tarinan kaltaiset hahmot varmasti lähtevät nopeasti jatkossakin, ja aiemmin kaudella Ville varmasti pelastui monesta häädöstä sen turvin että tuotanto laittoi häätöön vähintään kolme asukasta. Itse olisin mielelläni nähnyt Tarinankin pitkään talossa, vaikka oli lähes ykkösinkokkejani asukkaista.

Nyt kun eilen näimme finaaliviikon äänestystilanteen, hämmenntyin myöskin Anun äänisaaliista. Vaikka onkin vielä aikaista niin jotain tuostakin varmaan voi päätellä. Ylilaudalla ainakin on suuri Anu fanijoukko jalkeilla, ja ilmeisesti mittarina ei ole viihdearvo talossa vaan ihan muut avut.

Avatar
kotikissa
VIP-vieras
Viestit: 870
Liittynyt: 01 Syys 2011 21:12
Paikkakunta: Turku

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja kotikissa » 06 Marras 2019 20:44

Tämä on ollut paras BB-kausi, jota olen katsonut. Ja sopivaa eskapismia välillä niin raskaaseen syksyyn ja arkeen.
Ja kirjoittamalla tälle palstalle useammin kuin aiempina kausina olen myös oppinut havainnoimaan ajatteluani uudella tavalla. Olen tehnyt muistiinpanot joka jaksosta, joiden pohjalta olen voinut paremmin kommentoida kuin muistinvaraisesti.
Koosteiden haastattelut olen n. 95% skipannut, mutta varsinaiset koosteet olen kattellu tarkasti.
Kausi&lempparit
1.Terhi, 2. Mira, 3. Kadi, 4. Andreas & Tero, 5. Esa A., 6. Nino ja Niko N., 7. Suvi & Sebastian, 8. Iida, 9. Niko S., 10.Andte, 11. Kimmo, 12.Paula & Minna, 13. Rosa, Nina ja Markku, 14. Ville ja Laura R.

Marikafan
Tuotantoassistentti
Viestit: 59
Liittynyt: 03 Syys 2019 01:25
Paikkakunta: Turku

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Marikafan » 09 Marras 2019 23:51

Muutaman viikon takainen ennustukseni näköjään toteutui: kaikki lähtivät talosta äänestyksen kautta, eli luovutuksia tai ylimääräisiä poistoja ei nähty. (Jukka lähti tavallaan rangaistuksena, mutta kuitenkin yleisön äänestämänä.)
Niin paljon BB tarjoo mutta ei oo Marikan voittanutta...

RealPlayer
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2182
Liittynyt: 25 Elo 2010 04:14

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja RealPlayer » 10 Marras 2019 05:15

Toistona casting onnistunut mutta muutamat mielenkiintoiset asukkaat tippuivat liian aikaisin kutn Milla, Mira, Tarinaja Timo esim.

Sitten sinne jäi Kimmoa ja Anua ja miksei Helmeriä roikkumaan.

Muutama erittäin hyvä viikkotehtävä ja muutama toosi puuduttava.

Ehkä kuitenkin liikaa sitä tylsistymisaikaa niin asukkailla kuin katsojillakin.

Tuotannon ohjaus välillä vähän hukassa.

Ideointia ja luovuutta olisin kaivannut lisää ( eikä olisi edes maksanut paljon)

Sikäli paluu perinteeseen, ettei vallan kauheasti hyppinyt muita talossa vieraana.

Suosikkiäänestys oli aika outo veto josa´ssain ennen puolta kautta ja paljasti asukkaille aika paljon pelistä.,

Avatar
Nukke1
Voittaja
Viestit: 701
Liittynyt: 25 Elo 2014 14:52

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Nukke1 » 10 Marras 2019 12:16

Kauden loppumisen jälkeen jää myös harmittamaan plazan hiljentyminen :sad55:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “2019”