21. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista Ruutu 24/7-palvelun kautta.
Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 21 Syys 2019 19:55

Alias tuli taloon, herkkujen kera. Löytyy muutama tölkki sidukkaa, lonkeroa ja olutta, sipsejä ja juustonaksuja jne. Porukat pääsääntöisesti varsin innoissaan palkinnosta.

Kuva

Kuva

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 21 Syys 2019 19:56

19:45 DC1: Helmeri on vallannut Jukan ja Eeviksen traditionaalisen sohvanedusvilttipaikan. Seuralaisina Helmerillä viltin alla Anu ja Milla. Kuuntelevat Villen retronojatuolista käsin kertomia Raamatun kertomuksia, joita Villeltä pyysivät. Seuroissa mukana myös Jukka, toisella retronojatuolilla istuen ja Kristian, kaarisohvalla pötköttäen.

Ville kertoo kuningas Salomonin kolmestasadasta vaimosta ja seitsemästäsadasta jalkavaimosta.

Kuva

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 21 Syys 2019 20:03

Krisu on ostanut tölkkejä vähän yhdeltä kuin toiseltakin.

Kuva

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 21 Syys 2019 20:07

Laittoivat jonkun shown pystyyn näin ennen peli-iltaa. Äänekästä parodiaa muista asukkaista.

Kuva

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 21 Syys 2019 21:14

Aikaisemmin:

20:03 Tarinan ja Kevinin pitkään makuuhuoneessa valmistelema uusi asukasimitaatioshow alkaa olohuoneen kaarisohvan edessä olevalla esiintymisareenalla.

Parodioitavana mm. Kimmon, Millan ja Helmerin käden ylhäälläpitokilpailu, Kristianin sormillalasku-työvuorojenlaadintamenetelmä laivaristeilyviikolta, Miran tuohtunut järjestyksenkaipuu, mättöruuasta haaveilu ja liian vaikeista sivistyssanoista valittaminen, Eeviksen korkealentoiset sivistyssanateoretisoinnit ja Kimmon iltavahvuuslaskennat, joissa aina toteaa Tarinan ja Kevinin (ja joskus Eeviksen) "kuppikunnan" olemassaolon.

Tarinan "Mira" (tomerana ja tuohtuneena ympäriinsä kävellen): "Siis voi jumalauta! Saatanan perkeleen vittu saatana vittu! Siis... kuka jättää tiskiä tohon?! Tiskit laitetaan koneeseen! Aikuiset ihmiset! Vittu! Perkele! Jumalauta! Hei, tääläki puhutaan vaan Helsingistä! Mä en tykkää (epäselvää) oikeita ihmisiä!"

Kevinin "Eevis" (takkakivellä makoillen, lempeällä äänellä): "Niin, mää tässä just miettisin, että--"

Mira nauraa räkättää yleisössä katketakseen.

Kevinin "Eevis": "--toi korrelaatioanalyysi ja oisko se ollut Humen — ei, Kantin teoria tosta supplementista, suplemoitumis--" (Tarinan "Miraan" päin käännähtäen) "Mitäs mieltä sä oot siitä dialektisesta narratiivista, Mira?"

Tarinan "Mira": "Siis täh?! Mut... siis... pitääks aina vaan niinku ajatella?! Miksei voi vaan niinkun tehdä!"

Yleisöä naurattaa.

Tarinan "Mira": "Niinku tehdä! Ootsä Eevis koskaan tehnyt mitään!? Ootsä aina vaan ajatellut?!"

Yleisöä naurattaa lisää.

Kevinin "Eevis" (rauhallisesti): "No, no siis... ääh... mitäköhän mä oon tehnyt? Niin, mä oon kyllä oleskellut--"

Yleisö tikahtuu.

Kevinin "Eevis": "--ja mä kyllä etukäteen sanoinkin, mun kavereille, että en seksiä tuu harrastamaan televisiossa." (itsekin yllättyneenä) "Mut... nyt kun mää jälkikäteen miettisin, niin kyllähän mää... harrastin seksiä!"

Naurunremakkaa. Eevistä naurattaa itseäänkin.

Kevinin "Eevis": "Mutta siis... sen lisäksi mää tykkään tosta tiskaamisesta niin... mitä mielt — hei, mitä mieltä sä olit siit... dialektisesta narratiivista, taikka siitä supplementtiteoriasta?"

Tarinan "Mira": "Mä en, mä en tajuu mitään, ku taas puhutaan semmosil käsitteil, mitä mä en ymmärrä!"
Kevinin "Eevis": "Ai jaa..."
Tarinan "Mira": "Mä en ymmärrä ku..." (ääntä vauvamaisen myrtyneeksi muuttaen) "...no ku... ku mä haluisin vaan... sipsei, ja ranui, ja dippii, ja pitsaa, ja pitsadippii, ja majoneesii, ja pitsamajoneesii, ja pitsankuorimajoneesii, niin se olis kyllä mun mielest tosi kiva!"

Tarinan "Mira" (tavallisemmalla äänellä): "Hei, Kimmo, mennääks ruokaröökille, tai ajatusröökille, tai ulkoiluröökille?"
Tarinan "Kimmo": "Okei, mennään vaan!"

Loppukohtauksessa Tarinan "Kimmo" ja Kevinin "Milla" ovat edelleen kädenylhäälläpitokisassa. "Milla" twerkkaa samalla kun "Kimmo" valittaa suorituksen puhtaudesta.

Tarinan "Kimmo" ("Big Brotherina" peliin puuttuen ja kuuluttaen): "Milla, tässä pelissä on vain yksi voittaja, ja se on Kimmo. Luovuta välittömästi!" (asukkaat ovat usein vitsailleet, että BB onkin todellisuudessa Kimmo)

Esitysten loputtua esiintyjille taputetaan voimakkaasti. Tuula huutelee "Bravo! Bravo!"

Kristian (aplodien laannuttua, arvostavasti): "Ihan vitun mahtavaa heittäytymistä molemmilta!"
Helmeri: "Se oli ihan huikee! Aivan huikee!"

Esitysten jälkeen asukkaat aloittavat Aliaksen peluun.

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 21 Syys 2019 21:34

Joo, pelaavat. Aliasta.

Kuva

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 21 Syys 2019 22:25

22:07 DC2 Alias-peli on loppunut. Retrosohvaryhmällä valtaosa asukkaista on jo hetken aikaa keskustellut hieman häröjä Kristianin kanssa, joka istuu kylpytakki yllä ja kaljatölkki kädessään retronojatuolissaan. Aikaisempana puheenaiheena oli Alias-peli, jossa Kristian toivoi seuraavan kerran muodostavansa joukkueen Tarinan ja nojatuolin kanssa, joka olisi "henkinen osallistuja". Muilla asukkailla oli lieviä hankaluuksia tajuta tätä ajatuskulkua, Ville tuhahtikin jotain, että hän lähtee tästä nojatuolikeskustelusta katselemaan mitä ribseille kuuluu keittiössä.

Kristian (tirskahtaa ja naurahtaa itsekseen, hiuksiaan pyyhkäisten): "Vittu mä sekoan tähän tilanteeseen!"
Tarina: "Ei kun mä oikeesti tajusin tän jutun! Mä tajusin tän nojatuolin!"
Kristian: "Öö, siis en mä sitä tarkottanu, vaan mä sekoon tähän tilanteeseen yleensä, et mä ostin kaikilta viinat pois, kulutin kaikki rahani, ja nyt mä oon yksin päissäni... kattelen teitä saatanan hulluja täällä..."
Tarina (hymyillen): "Ja me katellaan sua!"

Kristian (paksulla lähes risteilyisännän imelyyttä lähentelevällä äänellä): "Niin! Kaikinta hauskintahan tässä on se, että te voitte nauttia, ja minä nautin enemmän!"

Retrosohvalla Miran ja Millan vieressä niinikään kylpytakissa istuva Helmeri menettää pokkansa ja purskahtaa nauramaan vaikka yrittää pidätellä.

Kristian (hymyillen ja gotcha-ilmeellä retrosohvalle sormella osoittaen): "Joku siellä heräs!"
Kristian (mairealla äänellä): "Kyllähän mulkku mulkun tunnistaa--"
Retrosohvalla repeillään.
Kristian "--vaikka ois millanen, vittu, viitta päällä!"
Tarina (nauraen): "Oh my god! Hemmi!"
Milla (huvittuneena Kristianin sanat toistaen): "Kyllähän mulkku mulkun tunnistaa!"
Kevin (hymyillen mutta puolustelevasti): "Hemmi ei kyllä oo mulkku..."

22:12

Hetkeä myöhemmässä vaiheessa Kristian keskustelee Kevinin kanssa. Kehuu Keviniä, on ollut aivan vitun hienoa tutustua siihen, aivan vitun mahtavaa. Kevin kiittää, kättelevät. Kristianin mielestä Kevinillä on aivan vitun hienoja pointteja elämään ja asioihin. Monet ovat sellaisia, joita Kristian ei tule ikinä hyväksymään tai ymmärtämään, mutta hän yrittää oppia niistä.

Kevin päästää aww-äännähdyksen. Joku muut ympärilläolijoista (Mira, Milla, Tarina) ilmeisesti näyttää siltä, että aikoisi sanoa jotain.

Kristian (käsieleellä toppuutellen ennen kuin kukaan ehtii sanoa mitään): "Äp! Nyt te olette turpa kiinni kun tässä herrasmiehet puhuu... tai siis, herrashenkilöt!"
Kevin (jännittyneenä hymyillen ja nauraen): "Ihanaa!"

Kristian on aina puhunut jumalauta miehistä ja naisista, eikä ole koskaan miettinyt, että mitään sukupuolisia termejä tarvitsisi kaunistella. (Tässä kohdassa ohjaaja näyttää toisella retronojatuolilla vakavana istuvaa ja katsovaa Tarinaa.) Kristian ei kuitenkaan jatka tästä aiheesta pidemmälle, vaan palaa alkuun ja kiittää vielä Keviniä tänään nähdystä asukasimitaatioesityksestä, käsiään yhteen mäiskäyttäen ja nousten halaamaan Keviniä.

Kevin toteaa halauksesta irtaantuessaan että Kristian haisee kaljalta. Kristian korjaa, että hän ei haise, vaan tuoksuu. Sitten kun herää Kevinin vierestä, Kevin saa sanoa, että Kristian haisee.

22:14

Kristian vielä pyytää anteeksi jos loukkaa jotakuta tänään, mutta ei tarkoita sillä mitään pahaa. Pyytää, että siinä vaiheessa, jos sanoo jotain loukkaavaa, niin ei mitään vitun keskusteluja, vaan sanokaa vain, että "turpa vitun kiinni, Krisu", se riittää.

Kevin (jännittyneenä hymyillen): "Katotaan!" (alkaa hipsuttamaan Kristianin kylpytakin verhoamaa käsivartta)
Kevin (hipsutuksen lopettaen ja omalle eleelleen naurahtaen): "Mä en tiedä mitä toi tarkottaa!"

22:15

Kristian vaihtaa fokuksen Tarinaan, ja toteaa vielä, että haluaisi pelata tämän kanssa Aliasta. Niin Tarinakin, olivat puhuneet jo, että muodostaisivat oikeasti hyvän Alias-tiimin.

Kristian: "Me ollaan yllättävän samanlaisii ihmisii, vaik me ollaan kaikesta pääsääntösesti eri mieltä!"
Tarina (hymyillen): "Niin, meil on kyl samoi piirteitä, mä kyllä huomaan sen!"

Tarina muistelee Kristianin sanoneen, että heitä yhdistää se, että he sanovat asioita ääneen. Kristian myöntelee, se on se maalin ottaminen. Seisoo oman asiansa ja muiden asioiden edessä. Tarina arvostaa sitä piirrettä tosi paljon. Kristianin mielestä heillä on ihan vastakkaiset maalit, mutta yhteinen ymmärrys asioista. Tarinan mielestä myös.

Tarina on edelleen kaiken jälkeen sitä mieltä, että on kiitollinen siitä, että on tutustunut Krisuun, on oppinut Krisulta paljon itsestään ja kommunikaatiosta, se on kasvattanut häntä. Kristian kehuu tätä hienoksi, mutta sanoo olevansa sen verran kusipää, ettei ole oppinut talossaolostaan hirveästi mitään. On toki poiminut hyviä pointteja tuolta tai täältä. Kristian haaveilee mökkireissusta, jonne menisivät Kevin, Tarina, hän ja Jukka, keskustelemaan. Kaksi amista ja kaksi liberaalia. Hän ainakin ryyppäisi, olettaa että Kevin ja Tarinakin alkaisivat, se tulee siinä ympäristössä vähän niin kuin luonnostaan.

Kristian (paksulla äänellä naurahten): "Ei saatana, te ette kestä sitä!"

Talossa jokainen on Kristianin mukaan ihana ihminen. On helvetin erikoista, kuinka paljon talossa tunteet voivat vaikuttaa jokaiseen ihmiseen, ja kuinka paljon voi oppia itsestään ja samaan aikaan unohtaa sen, mitä juuri oppi. Hetkittäin on juuri sama äijä joka tuli taloon, ja hetkittäin on taas, että "OK, vittu, mä lähen Kevinin kans täältä käsikynkkää pois, naimisiin menneenä!" Kevin ei halua naimisiin Kristianin kanssa, ja suhtautuu muutenkin aika varauksellisesti ehdotteluun, mutta voi kyllä mennä käsikynkkää pois.

Kristianin harhautuu selittämään vuolaasti siitä, kuinka ei pidä tähdellisenä, että naimisiinmenon pitäisi pitää sisällään mitään perinteisiä elementtejä. Tarina saa Kristianin sepustuksesta kiinni lähinnä sen, että naimisiin voi mennä monella tavalla, on siitä ihan samaa mieltä.

22:19

Kristian vielä pyytelee anteeksi, jos on pahoittanut jonkun mielen. Tarinan mielestä ei ole, Kristianin kanssa on ihan hauska keskustella tässä. Kristian toteaa sen johtuvan siitä, että kännissä oleva ihminen on aina altavastaaja. Tarinan mielestä tämä ei pidä paikkaansa, mutta Kristian alkaa selittämään, että kyllä tietää, että kännissä oleva on aina altavastaaja, on kännisten ihmisten parissa sen verran viettänyt aikaa. Tarinasta ihan hyvä pointti, ymmärtää Kristianin ajatuksen, tai kokemuksen.

Kristian (kylpytakissaan kädet ojossa seisomaan nousten): "Tarina!"
Tarina: "Joo?"
Kristian: "Saanks mä halata sua!"
Tarina (seisomaan nousten): "No voidaan halata! Halataan!"

Halaavat. Kristian ihmettelee miten Tarina voi olla niin vitun hyvällä päällä muka joka asiasta. Kaikki on ihanaa, kaikki on kaunista, kaikki nauttii. Kristianista elämä ei mene ihan niin. Elämä on aika raakaa ja raadollista.

Tarina kyllä tietää sen, maailmassa tapahtuu ihan hirveitä asioita. Mutta itse ajattelee silleen, että keskittyy siihen hyvään ja silloin itselle tulee parempi olo siitä. Keskittyy positiivisiin asioihin, joita elämässä on, kun itselle tulee kivempi olo silloin. Siirtyvät keskustelemaan asiasta vertauksella, jossa esiintyvät nallekarkit positiivisena asiana ja siivous negatiivisena.

Kristianista tuntuu, että Tarina ei voi olla niin iloinen ja yltiöpositiivinen kaikesta. Jos Tarina voi olla sitä, Kristian on Tarinalle kateellinen, koska Kristianista ei ole ikinä tuntunut siltä, että nallekarkit menevät tasan.

22:23

Tarina kertoo kokeneensa talossa paljon sekä positiivisia että negatiivisa tunteita ja on niitä talossa aidosti näyttänytkin. On ennenkin kokenut sen, että ihmiset ovat ihmetelleet hänen positiivisuuttaan. Tuntuu vähän hassulta, että ihmiset epäilevät, voiko hän oikeasti olla aito, kun on niin positiivinen.

Kristianin mielestä taloon tullessa heidän välillään oli kymmenen porrasta, nyt ehkä seitsemän tai kahdekan. Tarina on samaa mieltä.

Kristianin mukaan ovat monista perusteellisista elämään liittyvistä ajatusmalleista helvetisti samaa mieltä. Kristianin mukaan Tarina haluaa puolustaa omiensa oikeuksia, olla suojamuuri. Sama homma Kristianilla, hän ottaa vastaan ne luodit, eikä se haittaa, jos kantaa sillä jonkun muunkin mukana.

Tarina (kämmensyrjällä toiseen kämmeneen tahdikkaasti lyöden): "Mä arvostan tota ominaisuutta niin paljon ihmisessä! Koska tiedätkö mitä, se on rohkeutta!"

Kristian ja Tarina kättelevät.

Kristianin mielestä se ei kuitenkaan ole rohkeutta, vaan se voi olla myös itsekkyyttä.

Tarina: "Mitä sä tarkotat?"
Kristian: "Jos puolustaa ihmisiä--"
Tarina: "Joo."
Kristian: "--vaan siitä hyvästä, että he ajattelevat samalla tavalla kuin sinä--"
Tarina: "Mm."
Kristian: "--niin toihan on lahkon ensimmäinen merkki. Tai silleen, et lahkoissa... ihmiset tekee tota."

Kristian itse harrastaa sitä toteuttamalla ja tukemalla sellaisia asioita mitä itse arvostaa, ja niin tekee Tarinakin omalta osaltaan. Kristianin mukaan se on vähän lahkon johtajan merkki.

Tarina kysyy, tarkoittaako Kristian, että se on itsekkyyttä siinä mielessä, että hän tavallaan itse ajaa myös omia etujaan samalla kun puolustaa niitä asioita. Kristian ei tarkoita sitä. "Oma etu" on vähän vaikea termi, koska sitä voi olla monenlaista. Jokainen meistä ajaa omaa asiaansa, suorasti tai epäsuorasti. Sen ei ole pakko olla mitään itsekkyyttä, mutta Kristianista sekin on jossain mielessä itsekkyyttä, että ajaa sellaisia asioita, joita muutkin ihmiset kannattavat, jotta saisi sellaisen ilmapiirin tai arvostukset tai ympäristön, kuin itse haluaa, sekin on itsekkyyttä.

Tarina pyytää vähän täsmennystä. Kristian sanoo että on kolmen promillen humalassa, ei oikein pysty. Tarina pyytää saada esittää kyllä- tai ei-kysymyksiä, joilla kaivaa ajatuksen esiin. Kristian myöntyy.

Ajatuksessa päädytään siihen, että jos sekä Kristian että Tarina olisivat finaalissa, Kristianin mielestä Suomen kansa jakaantuu näissä asioissa kahtia. Tarina yrittää selvittää, pitääkö Kristian sellaista vastakkaiasettelua pahana.

22:31

Tarina haluaa tiivistää keskustelun väittämiin, joihin Kristian voi vastata kyllä tai ei.

Tarina: "Pointti 1: Meissä on yhtenäisyyttä se, että me molemmat ajetaan vahvasti meidän omia arvoja, ja uskalletaan puhua ääneen. Ollaanks me samaa mieltä?"
Kristian: "Agreed."
Tarina: "Kohta 2: Tämä voi olla — sä puhuit siitä, että tämä voi olla myös itsekästä toimintaa. Siinä oli se kulttijohtajajuttu?"
Kristian: "Kaikki ihmiset on... jollakin määrin itsekkäitä."
Tarina: "Joo, kyllä! Se oli kohta kaksi. Ollaanks me samaa mieltä?"
Kristian: "Agreed."
Tarina: "Kohta kolme. Siis sen jälkeen sä aloit puhumaan siitä, et jos me ollaan finaalissa — eiku, eiku, sä sanoit näin, että jos--"
Kristian: "Ei ku älä vertaa mihinkään mun sanomiseen, mä oon, vittu, jumalauta--"
Tarina: "Okei, okei--"
Kristian: "--melkein kahen promillen--"
Tarina: "--okei, okei--"
Kristian: "--kännis! Ei voi kaivaa semmosii asioita mitä mä en oo edes huutanu!"
Tarina: "Okei, okei, okei okei, joo! En kaiva, mutta kohta kolme: me puhuttiin siitä, tästä skenaariosta, et jos me oltais finaalissa, siitä tulis vastakkainasettelu. Mä en oo ite, ite varma mitä mieltä mä oon tosta mut--"

Kristian selittää, että jos olisi kolme ihmistä maaliin saakka: Kristian itse, Tarina ja joku. Jos siellä on Kristian, äänekäs mulkku, jokainen Perussuomalaisten kannattaja tykkää. Hän on sellainen ihminen joka jotenkin edustaa landeväkeä ja on käytännössä amisidiootti. Tarina on akateeminen, spirituaalinen, Kristian ei ole mikään noista. Ja siihen joku kolmas, ihan vittu mikä vaan. Niin tilannehan on se, että siinä on kaksi vaihtoehtoa, yleisön mielipiteet jakaantuvat.

Kristian miettii asiaa näin, että kahden vaihtoehdon edessä ihmiset jakaantuvat, vaikka ovatkin hyvin erilaisia ihmisiä. Aina löytyy niiden kahden vaihtoehdon edessä jokin ymmärrys siitä, kummalle puolelle itse kuuluu. Eri asia kuin silloin, jos on 10 vaihtoehtoa.

Kristian: "Ei vittu, mä haluisin puhuu sun kans joskus oikeesti silleen et säki olisit päissäs! Kunnon saunaan lähetään--"
Tarina (naurahtaen): "Mä oon pahoillani, mut sitä ei tuu kyl tapahtuun!"
Kristian: "Jonain päivänä me vielä vittu käymme saunassa, otetaan kunnon löylyt ja..." (läiskäyttää käsiään yhteen) "...saatana, sitte katotaan!"
Tarina: "Okei. No, todennäkösest en tuu kyllä oleen päissäni sillon, mutta--"
Kristian: "Me keksitään sulle joku vaihtoehtonen olomuoto olla sekasin!"
Eevis hihittää taustalla.
Tarina: "No... niitäkään ei oikein... ole!"
Kristian: "No me keksitään sulle joku..."
Tarina (nauraen): "No voidaan miettiä sitä!"

Tarina kiittää Kristiania selittämisestä. Kristian sanoo, ettei oikein halua puhua mistään vakavista aiheista enää. Mutta kiittää kaikkia jotka myivät kaljansa. Saa taputuksia yleisöltä. Keskustelu siirtyy koiranpentuihin, mutta keskeytyy heti kuulutukseen.

22:36 "Tämä on Big Brother. Asukkaat, kokoontukaa sohvalle!"

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja knocker » 21 Syys 2019 23:14

Joku aika sitten asukkaat lukivat kirjeen, jossa kerrottiin, että jokainen joutuu huomenna paistamaan henkilökohtaisen omenapiirakan, tehtävä äänestetty katsojien kesken.
a walking disaster

Avatar
ff
Isoveli
Viestit: 7286
Liittynyt: 07 Marras 2007 03:05
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja ff » 21 Syys 2019 23:56

Tosiaan aiemmin illalla aliaspelissä voiton vei (Kimmon?) nimeämä team hörhöt (Tarina, Kevin ja Ville). Krisun joukkue oli kai el naturel Tupun ja Eeviksen kanssa. 2 muuta joukkuetta koostuivat Mira, Jukka, Milla ja Anu, Helmeri, Kimmo. Viimeisin mainittu taisi menestyä huonoiten.

23:47 Porukalla käydään taas läpi mielensäpahoittamista talossa ja mitä mielessä. Milla selvensi Jukalle, että kun Tarina ja Kristian ottaneet yhteen ja K töksäytellyt niin muitakin ollut läsnä tilanteessa mutteivat ole maininneet et hekin pahoittaneet mielenstä negatiivissävytteisistä Krisun sanoista. Jukka toteaa että joo tuon ymmärrän kyllä". Tarinan puheenvuoron aikana, Krisu sanoo väliin että ei se sanojen määrä vaan se laatu.
Krisu: "Me molemmat puhutaan liikaa". *Tarina tämän jälkeen antaa pallon Eevikselle ja sanoo myöhemmin jos tulee jotain mieleen.

00:03 Tarina ja Krisu meinaavat taas mennä ristiin tunteista puhumisen kanssa.
Kristian tuo esille Kevinin kanssa joskus käydyn keskustelun, että säkin siellä pridella marssit niin siellä tapellaan keskenään että kuka on oikea pride marssija. Puhuit aiemmin että tapeltiin. Kevin: .. joo.
Krisu: Siellä on ne vanhat kunnon homot
Kimmo: En mä käy pridella. Mä oon kertonu.
Krisu: No, sä oot vittu tosi vanha homo. Pride väki, kaiken muut sukupuolet.
Jukka: Heterotkin vielä joukossa. Krisu: Heterotkin heiluttamassa lippua, joka vitun asiasta saadaan kyllä tappelu. Mutta jos joku ottas joskus hetken itsekseen puhaltelis ulos eikä kerrottas omia tunteitaan niin sillä saatas rakennettua rakentavampia yhteiskuntia. *Kevin vastaa takaisin.
Eeppinen debyytti: Girls' Generation (소녀시대) – 다시 만난 세계 (Into The New World) (Live 2013)
-----
1. Esa A (BB5) 2. Elisabet (BB6) 3. Niko (BB3/BB6) 4. Kristiina (BB11) 5. Tuija (BB5)

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 22 Syys 2019 00:12

Aiemmin:

22:59 DC1: Olohuone, retronurkkaus. Läsnä Kristian ja Jukka nojatuoleilla, Anu ja Kimmo sohvalla. Kristian miettii, että jos jollain on mitään viinaa mitä myydä, niin nyt saa vähän lisähintaa siitä. Jukka kehottaa Kristiania käymään katsomassa onko jääkaapissa mitään.

Kristian: "Vittu ku mä en jaksais lähtee käymään..."
Jukka: "Eiköhän ne oo kaikki juotu."
Anu: "Eiköhän ne oo imetty kaikki."

Jukka ehdottaa haukotellen, että Kristian menisi PK-huoneesta kysymään.

Kristian (nojatuolista nousten ja käytävää kohti lähtien): "Vittu mä käyn kysymäs!"

Jukka (nuuskapurkkia pyöritellen, Krisun menosuuntaan vilkaisten ja Anulle hymyillen): "Semmonen tapaus."
Anu: "Semmonen juttu."

Kuva pysyy retrosohvaryhmällä mutta taustalta kuuluvat käytävästä PK-huoneeseen matkalla olevan Kristianin ja vastaan tulevan Kevinin mikrofoniäänet.

Kristian: "No me halataan nyt!"
Kevin (ääni halauksesta ja mikrofonin rintaa vasten puristumisesta vaimenneena): "No me halataan nyt."
Kevin (halauksesta irtautuen): "No niin."
Kristian: "Me tunnetaan vielä jonain päivänä!"
Kevin: "Joo!"
Kristian: "Silleen, et me, me muodostetaan vielä ehkä hyvä symbioosi!"
Kevin: "Symbioosi!"

Kevin saapuu retroryhmälle ja istuu Kristianin nojatuoliin.

Jukka: "Pitäiskö vaihtaa niinku... ens yöks silleen, että... Kevin, Krisu, Ville... Krisu nukkuis Kevinin ja Villen välissä."
Kimmo (hymyillen): "Joo."
Kevin: "Ja me saavuitet... saavutettais tällä... mitä?"
Jukka: "No se olis semmoinen..."
Kimmo (naurahtaen): "Konsensus."

Jukka selventää, että tarkoitus olisi kokeilla, kenellä menee ensiksi hermo.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 22 Syys 2019 00:34

Aiemmin:

23:08 DC1: Eevis ja Kristian makailevat vierekkäin retrotasanteella vilttien alla, koska Kristian hävisi Kevinin kanssa kivi-paperit-sakset-pelin nojatuolin herruudesta. Ville kutsutaan päiväkirjahuoneeseen. Puheeksi tulee Ville ja rukoilu.

Kristian on joskus elämässään pahoissa tilanteissa kokeillut rukoilua, kun on ollut pohja koettu. On pyytänyt, että jos voisi saada jotain vitun jeesiä, jos siellä on joku, niin vastatkaa nyt helvetti. Ikinä ei ole vastattu. Sen jälkeen on todennut, että OK.

Eevis: "Mut aioksää koittaa sitä rukoilemista viel joku... toinen kerta?"
Kristian: "Kyllä mä Villen kans haluisin kokeilla. Ville on puhunut asioista niin eri tavalla kuin mä oon ikinä ajatellu, niin mielelläni kokeilen. Mut mä en ota siihen mitään niinku, öö, ajatusta siitä, että se vois olla niinku järkevää tai kannattavaa tai jotaki antavaa minulle."
Eevis: "Mm."
Kristian: "Vaan silleen, et... mielelläni tekisin sen, mutta siinä ei oo mitään vitun järkeä!"

Eevis ehdottaa, että Kristian voisi rukoilla Villen kanssa huomenna, tai olisi hyvä tehdä se silloin, kun sekin on häätöäänestyksessä. Kristianilla on mielessä, että huomenna viimeistään rukoilee Villen kanssa. Kun on itsellä kauhea krapula ja nojaa vessanpönttöön, ja Ville tulee viereiseen vessaan kuselle, niin kyllä siinä yhteinen sävel löydetään. Eevistä ajatus naurattaa.

Kristian kertoo Eevikselle, ettei sulje mitään vaihtoehtoja pois, mutta kyllä hän vähän sulkee. Elämässä aina sulkee joitain vaihtoehtoja, ja sen verran kova paskiainen on. Yrittää kantaa sitä, mitä itse vittu edustaa, täydellä ylpeydellä. Oli tilanne mikä vain, ei luovu siitä, mitä on itse ajatellut tai itse miettinyt. Aika hyvin saa perustella että on valmis muuttamaan mielipiteensä.

Ajatuksenvaihto keskeytyy siihen kun Tarina saapuu paikalle. Kristian kysyy, tahtooko Tarinakin tulla tasanteelle vilttiin kääriytyneenä pötköttämään. Eevis toivottaa tervetulleeksi. Kristian tarjoaa, että Tarina saa valita välin. Tarina asettautuu Kristianin ja Eeviksen väliin.

23:11

Kristian aloittaa ajatuksenvaihdon Tarinan kanssa uudelleen. Tarina on Kristianin mielestä aivan erilainen kuin hän, mutta olisi idiootti jos sanoisi, ettei olisi oppinut Tarinalta mitään.

Tarina (ilahtuneella äänellä): "Oikeesti?"
Kristian: "No... Älä sano 'oikeesti', koska toi mua vituttaa taas--"
Tarina: "Okei."
Kristian: "--silleen, et kaikki ei ole saatana ruusuilla tanssimista."
Tarina: "Ei olekaan."
Kristian: "Kaikki ei ole iloista eikä niinku jokaisesta asiasta tarvi löytää mun mielestä hyvää puolta. Silleen, et jotkut asiat on perseestä ja silloin kun asiat on perseestä, niin silloin asiat on perseestä."

Tarina sanoo tietävänsä tämän. Kristian toteaa, että Tarina tietää, mutta yrittää ajatella tosi positiivisesti.

Tarina: "Se on multa siis ihan tietoinen pyrkimys. Mutta sen lisäks... se on... se on myös sellast, joka tulee multa luonnostaan."
Kristian: "Mut se on myös vähän... vähän niinku harjoteltu tapa."

Tarina myöntää, että on ehdottomasti. Se mikä siihen on auttanut tosi paljon, on meditaatio. Kristian ennakoi, että Tarina ei tätä varmaan usko, mutta hän on meditoinut joskus enemmänkin, pari kolme kertaa kuukaudessa. Ymmärtää hyvin, kuinka paljon auttaa olla hiljaa ja keskittyä omiin ajatuksiinsa, mutta ei halua sotkea sitä mihinkään "meditointihommaan". Tarina täsmentää että uskoo, että se, että ihminen istuu hiljaa ja ajattelee itsekseen jo auttaa, mutta meditointi on vähän erilaista, siinä pyritään olemaan ajattelematta ja keskittymään vain siihen olemiseen.

Kristian: "Joo, kyllä, kyllä. Ja siis.. sekin et mä oon istunu hiljaa--"
Tarina: "Niin se on jo tosi hyvä!"
Kristian: "--ja niin, joo ja siis ku se on — älä sano vittu kaikesta 'hyvää'!"
Tarina: "En mä ihan kaikesta sano."
Kristian (hymähtäen): "No kun sä sanot kaikesta hyvää."
Tarina (naurahtaen): "En mä sano kaikesta!"
Kristian: "Sä sanot kaikesta koko ajan pelkkää hyvää."
Tarina (hymyillen): "No sit mä sanon kaikesta pelkkää hyvää. Myönnetään!"
Kristian: "No jos sä oot fine sen kans, niin anna mennä vaan. Mut ku kaikki ei oo niin vitun kaunista ja siloteltua--"
Tarina: "Mm."
Kristian: "--kaikki on pääsääntösesti... paskaa."

Kristian selittää että siihen voi kuitenkin päälle kasata sellaisen ihmisporukan ympärilleen, missä kaikki ei ole paskaa. Tarina komppaa. Kristian jatkaa, että voi kasata sellaisen ympäristön, jossa saa rakennettua itsestään paremman ihmisen, ja saa oltua parempi ihminen.

Tarina (hyväksyvästi): "Joo, just näin!"
Kristian: "Vittu ku sä komppaat kaikkea!" (kättä levitellen) "Mikä on sun mielipide mihinkään!?"

Tarina sanoo, että on ihan samaa mieltä Kristianin kanssa siitä, että kaikki ei ole ihanaa. On eri mieltä siitä, että kaikki on lähtökohtaisesti paskaa. Siitä on samaa mieltä, että vaikka elämä tuntuukin paskalta, voi kerätä ympärilleen hyvän porukan, joka tukee ja auttaa kasvamaan ihmisenä.

Kristian myöntää, mutta kaikki ei ole niin saatanan ihanaa, kaikki ei ole niin ruusuilla tanssimista. Kristian ei usko taivaaseen, mutta nyt Villen puheiden jälkeen haluaisi tavata Tarinan taivaassa, vaikka saapuisivat sinne ihan eri teitä.

Kristianin pointti on se, että elämä ei ole aina ihanaa, eikä elämää pidä ottaa aina ihanasti. Elämässä ja ihmisissä tulee paskoja ihmisiä vastaan, jotka kusettavat, vievät, ottavat kun mahdollisuus tulee, ihmisiä joita ei kannata huolia lähelleen. Ne ovat kaikista vaarallisimpia ihmisiä, tuntuvat läheisiltä, mutta eivät ole läheisiä. Sellainen elämänasenne, että kaikki on hyvää, johtaa siihen, että elämässä tulee muserretuksi monta vitun kertaa.

Kristian vertaa luovia aloja ja duunarialoja, jälkimmäisissä ollaan alimmaisena pohjalla. Kapitalistinen yhteiskunta on aika perseestä. Tarina on tästä aivan samaa mieltä Kristianin kanssa.

23:18

Kristianin mukaan pessimisti ei pety. On aika negatiivinen ihminen perusasenteeltaan. On tullut monta ihmistä vastaan jotka ovat olleet aivan eri paketti kuin mitä on tilattu, tai luvattu.

Tarinastakin on tärkeää ja viisasta, että ihmisellä on tietty suojakuori. Totta kai olisi ihanaa, että kaikkiin ihmisiin voisi luottaa ja kaikki olisivat kivoja. Mutta on ihan fiksua pitää suojakuorta, on ihan samaa mieltä siitä. Mutta on vaikea löytää se oikea kohta janalla, jossa luottaa kaikkeen sokeasti tai ei luota keneenkään. Tarinan mielestä paras kohta on keskellä. Jos ei luota keneenkään ja on se suojakuori, on vaikea olla läheinen kenenkään kanssa. Paras tapa toimia on, että on suojakuori aluksi, ja sitten kun tutustuu, alkaa löysätä sitä.

Ajatuksenvaihto keskeytyy hetkeksi fanfaariin ja "lupaan olla kiltti ja totella aina" -mantraan.

Tarina jatkaa, että jos suojakuorta ei pysty purkamaan, voi menettää tilaisuuden olla läheinen jonkun kanssa. On hyvä löytää keskitie.

Kristian tahtoisi jutella selvin päin samoista asioista. Mutta sillä tavalla, ettei siinä ole ylimääräisiä termejä tai ylipitkiä puheenvuoroja. Tämä sopii Tarinalle.

Kristian vinkkaa Eeviksen lähemmäksi ja sanoo, että sama juttu Eeviksen kanssa. Ei tarkoita mitenkään loukata, mutta Eevis puhuu niin pitkään, että Kristianilta katoaa amiksena ajatus. Tarina ehdottaa, että sovitaan, että puhutaan jatkossa yksinkertaisemmin.

23:24

Kristianin mielestä Eevis on hyvä esimerkki "välimuodon ihmisestä". Samalla lailla fiksu ja tunteellinen (kuin Tarina?) ja jossain määrin spirituaalisempi kuin Kristian. Eevis ei kyllä sanoisi olevansa sen spirituaalisempi kuin Kristian. Kristianista Eevis on, sanoo olevansa "halolla päähän ja ulos" -ihminen spirituaalisuudessaan. Eevis naurahtaa, ettei se hänellekään ole yhtään kummoisempaa. Ei pidä itseään yhtään spirituaalisena.

Kristian (Tarinalle ja Eevikselle kuiskaten): "Mä oon aika päissäni."

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 22 Syys 2019 01:34

Aiemmin:

23:35 DC1: Retrosohvaryhmällä nojatuoleissa Jukka ja Helmeri (saman tuolin jakaen), Kevin (Kristianin usein käyttämässä tuolissa), Kimmo (sohvalla) ja Kristian, Tarina ja Eevis (tasanteella).

Kristianilta on kysytty, mikä talossa eniten ärsyttää tai, mikä saisi ehkä räjähtämään täällä.

Kristian: "Mua ärsyttää 1) loukkaantuminen, koska loukkaantuminen on aina itsensä polveen ampumista."

Kristianista oli tilanne mikä vain, näin pienessä porukassa loukkaantuja ampuu aina itseään polveen.

Kristian: "Vaikka kuinka vittu loukkaantuu, niin se ei kanna yhtään hedelmää siitä. Vaan se on käytännössä vaan... semmosta... huonon mielen luomista!"

Kristian sanoo, että saa loukkaantua, jos on aihetta, mutta mieluummin toimii niin kuin Jukka toimi aiemmin tänään. Oli tullut suoraan sanomaan, että hei, nyt loppuu tämä. Jos ei lopu, niin vittu. Ja loppui. Hyvin yksinkertaisilla asioilla saa suuremman muutoksen kuin sillä, että pahoittaa mieltänsä tai varsinkaan sillä, että rupeaisi lätisemään mitään ylimääräistä.

Toinen Kristianin ärsytyksen kohde on ruuanjako: se, että ruvetaan taistelemaan siitä, kuka saa viimeisen; kuka ottaa, kuka vittu saa ja kuka antaa.

23:36

Sama kysymys kysytään Tarinalta. Ei halua sanoa niitä asioita, koska ne on jo käsitelty. Mutta tulevaisuudessa se, jos puhutaan hyökkäävästi, syytellään, tai jos tunteista puhumiseen — siihen, että mainitsee jonkin tuntuvan epämiellyttävältä — reagoidaan niin, että aletaan puhua loukkaantumisesta.

Kristian tahtoo sanoa väliin, että asiat voi hoitaa monella tavalla. Voi hoitaa sillä tavalla, että kutsutaan kaikki kokoon ja käsitellään siinä, mutta asia toimii paljon vitun helpommin sillä tavalla, että pyytää sen ihmisen, joka on itseä loukannut, kahdenväliseen keskusteluun. Se, että henkilökemia toimii, on edellytys sille, että myös ryhmäkemia toimii.

23:38

Jukkaa myös vähän ärsyttää se. että jos on sanonut jotain, se puidaan ensin kaikki muiden kanssa läpi ja joku tulee vasta viimeiseksi puhumaan hänelle, että hän on muuten loukannut jotain. Joutuu sitten selittämään asian yhden ihmisen sijasta erikseen kymmenelle ihmiselle.

Tarina pitää pitkän puheenvuoron toimintamalleistaan.

23:41 Retrosohvaryhmän äärellä Jukka, Helmeri, Milla, Tuula, Tarina ja Eevis.

Jukka vertailee omaa konfliktiaan Kristianin kanssa ja Tarinan ja Kristianin välisiä konflikteja. Itsensä ja Kristianin välisestä konfliktista kukaan ei olisi ikinä kuullutkaan, jos ei sitä nyt olisi mainittu esimerkkinä, koska se on keskusteltu kahden kesken ja sovittu kahden kesken. Mutta Tarina on hoitanut asioita Jukan mielestä eri tavalla:

Jukka (Tarinalle): "Mut sä oot hoitanut noita asioita sillä lailla, et sä oot käynyt juttelemassa kaheksan eri tyypin kanssa--"
Tarina: "Oonko? Kaheksan eri tyypin kanssa?"
Jukka: "No se oli vertauskuva. Sitten, sitten, tota, sitä asiaa on puhuttu siinä porukassa. Sit vasta, nii nii, on tullu silleen, että... että niinku 'joo, vois vaikka sopia Krisun kanssa'. Ja sit kaikki muut on jo kerennyt keskenään keskustella siitä, että joo, että 'kuulitko, että Krisu sanoi noin' ja... ja 'Tarina loukkaantui siitä'. Ja siitähän tää tulee."

Milla tuo esiin, että näissä tilanteissa on usein ollut muitakin läsnä kuin vain Krisu ja Tarina, ja muutkin ovat voineet kompata, että heistä tuntui pahalle, mutta Tarina on ollut ainoa, joka on konfrontannut Krisun siitä, mitä se on sanonut.

Jukka: "Okei, joo... joo, mä ymmärrän ton pointin. Joo. Joo. Okei. Hmh."
Tarina: "Halutaanks me käsitellä tätä vielä, vai onks tää nyt selvä."
Jukka: "Joo, eiks tää oo... ihan, ainaki mulle."
Tarina: "Joo."

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 22 Syys 2019 02:01

Aikaisemmin:

23:47 DC1: Retronurkkauksessa nyt Helmeri ja Jukka käytävää lähemmässä nojatuolissa, Kristian nojatuolin takana, Mira, Eevis ja Tarina nojatuolien vieressä tasanteella istumassa, Milla ja Kimmo sohvalla ja Kevin televisioita lähemmässä nojatuolissa. On Eeviksen vuoro avautua ärsytyksenaiheistaan talossa.

Eeviksellä ärsytyksenaiheet ovat yleensä monien asioiden yhdistelmiä. Esimerkiksi unenpuute, josta on seurannut se, että ei ole ruokahalua, ja on syönyt huonosti. Sitten on ihan sama mikä tilanne tulee, aina löytää jotain ärsyttävää. Ei kuitenkaan koe, että talossa olisi kukaan häntä ärsyttänyt.

Yleisellä tasolla ärsyttää se, jos asiat eivät mene oikeudenmukaisesti. Se ärsyttää tosi paljon, ei tarvitse kohdistua itseensä vaan nostaa verenpainetta myös silloin, jos se kohdistuu muihin, tai jossain tilanteessa jokin asia hoidetaan epäoikeudenmukaisesti.

Eevis ärsyyntyy myös omiin kapasiteettivajeisiinsa. Esimerkiksi juuri aikaisemmin mainituissa puheenvuorojen pituudessa tulee tosi usein sellainen olo, että kieli ylipäätään ei ole riittävä siihen, että pystyisi ilmaisemaan kaikkia ajatuksiaan. Eevis ei koe, että olisi ollut talossa kenenkään kanssa kommunikointiongelmia, mutta turhautuu siihen, että mitkään valmiit teoriat eivät yleensä tue hänen ajatuksiaan; pitäisi selittää tosi abstrakteja asioita auki ihan pohjamutia myöten eri tilanteissa, ja siltikään kukaan ei niitä täysin pysty ehkä ymmärtämään. Eevis kokee ettei aina pysty ilmaisemaan itseään niin täsmällisesti kuin haluaisi. Mutta se ei ole kenestäkään henkilöstä kiinni, vaan vain asia, joka ärsyttää niissä tilanteissa. Oikein muuta ei nyt keksi.

Kevinistä olisi jännä nähdä Eevis raivoamassa. Eevis sanoo, että on mielestään jo vähän raivonnutkin talossa, omassa mittakaavassaan.

23:50

Porukka on hajautunut retroryhmältä. Keittiössä keitellään iltateetä Jukan, Eeviksen ja Kristianin voimin. Kristian haluaa halata Jukkaa ja Eevistä, ovat molemmat ihan ihania ihmisiä. Kristian esittää, että tulevat vielä näkemään Jukan kanssa ja painivat jossain perunapellolla. Kristian myös aikoo nähdä Eeviksen Turussa. Eevis naurahtaa, että hän asuu kyllä Helsingissä.

Kristian: "Ei ku Turussa me nähään. Mä en haluu nähä sua Helsingissä!"
Kristian: "Ootte te vaan kivoja!"

Kristian halailee Jukkaa lisää. Arvostaa siitä, kun oli tullut suoraan Kristianille sanomaan Kristiania koskeneesta ärsytyksenaiheestaan.

(Kristian on saanut jostain Seedlip-pullon [alkoholiton "viina"], ottaa huikkaa siitä. Rapoajalta on mennyt ohi, mistä tämä on taloon tullut, tai miksi Kristian sitä juo.)

23:55

Kristian toteaa, että talossa on kyllä hullua väkeä, kaikki enemmässä tai vähemmässä määrin. Jokaisella on helvetin tiukka kanta johonkin. Jukka ei koe, että hänellä olisi tiukkaa kantaa oikein mihinkään. Ei Eevikselläkään mielestään mihinkään tiettyihin asioihin.

Kristianista Jukka on "se kiintiöjuntti". Ja Eeviksellä on kyllä Kristianista tietty kanta, analyyttinen kanta.

Eevis: "Niin, mut se on joka asiaan. Et mä sanoisin et mul ei oo--"
Kristian: "Se on sun kanta."
Eevis: "Niin no joo. Mul ei oo mitään semmost tiettyy teemaa tai linjaust mitä mä ajaisin. Mut onhan mul joka asiaan niinku aina kyl oma mielipide."
Kristian: "Se on sun kanta."

Jukalla ei mielestään välttämättä ole yli puoliikaan talossa keskusteltuihin asioihin mitään mielipidettä. Kristian ei vittu ymmärrä puoliakaan mistä puhutaan.

Kristian: "Tää on niinku just tätä, et vittu... tänne on kyllä löydetty hyvii tyypejä, tai silleen et... jokainen aivan eri elämäntilanteesta, aivan eri elämän osa-alueelta ja aivan eri arvoilla. Hulluja kaikki, mutta... koitetaan nyt selvitä."

Eevis sanoo kokevansa vahvasti, että kaikissa on kyllä jotain samaistuttavaa. Ulkomaailmassakin kokee ihmiset yleensä kaikki yhtä samanlaisiksi ja yhtä erilaisiksi itsensä kanssa. Kristian kysyy, tietääkö Eevis mistä tämä johtuu.

Eevis: "No?"
Kristian: "Siitä, että sä oot just tommonen."
Eevis: "Mm."
Kristian: "Ja tiedätsä mitä vittuu varten sä oot täällä? Koska sä oot just vittu tommonen."
Eevis: "Mm."
Kristian: "Sä oot tommonen saatanan välissäseisoja, mutta--"
Teekuppia käsissään pitävää Eevistä tuhinanaurattaa.
Kristian: "--hyvin selkeämielipiteinen, mutta analyyttinen ja — tähän vois sanoa kymmenen, vittu, hienoa sivistyssanaa tähän, vittu päälle--"
Eevis naurahtaa.
Kristian: "--mut sä oot just tommonen ihminen ketä vittu kuuntelee kaikkia,--"
Eevis: "Mm."
Kristian: "--mutta ei hyväksy semmosia asioita... suoraan mieleensä, ketkä vittu kertoo--"
Eevis: "Kriittinen."
Kristian: "Vitun kriittinen. Kyllä!" (läpsäyttää käsiään) "Hienosti, 'kriittinen',--"
Eevis nauraa.
Kristian: "--kolmella lauseella kerroin sen, mutta..." (naurahtaa) "...mut tiedän, sä oot vitun kriittinen, sä oot tommonen analyyttinen, sä oot tommonen, vittu, faktapohjaan perustuva ihminen, mutta silti sä hyväksyt kaikki tommoset vitun... saatanan... krystallihihhulit--"
Eevis naurahtaa.
Kristian: "--ja amikset, ja vittu, viinanjuojat ja vittu, vegaanit, ja kaikki!"

Kristian kysyy, miksikä nyt kutsutaankaan Suomen keskipistettä.

Eevis: "Suomen keskipistettä?"
Kristian: "Tää Suomen maantieteellinen keskipiste, missä ihmiset asuu... jossain Hämeenlinnan... ja Mäntsälän välissä... viimeks, mitä mä oon lukenut."
Eevis (naurahtaen): "Jossain siellä."
Kristian: "Sä oot just sellanen ihminen, et sä niinku... hyväksyt kaikki, ja oot vittu kaikkien kanssa OK."

Jukka ihmettelee ettei maantieteellinen keskipiste voi olla sellaisessa paikassa. Kristian havahtuu ja korjaa, että tarkoitti väestöllistä keskipistettä, ei maantieteellistä keskipistettä.

Kristian: "Vittu Jukka! Jos tääl joutuis yksin oleen näiden hullujen kanssa, mä olisin vittu ihan kusessa!"

Mira on tullut keittiöön pyörimään myös. Lastaa asukkaiden aikaisemmin paistamia ribsejä uunivuoasta lautaselle, jotta voisi laittaa jämät kylmään jääkaappiin säilöön.

Mira: "Mä kuulun kaikkiin jengeihin. Amis, ylioppilas, ammatikorkee, yrittäjä, ..."
Kristian (Miran lihalautaseen viitaten, kädet halausasennossa): "Mira. Laske lihas!"
Mira hohottaa kommentille ja laskee lautasen keittiön tiskille.
Kristian: "Mä halaan."

Kristian ja Mira halaavat.

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”