17. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista Ruutu 24/7-palvelun kautta.
Shaun
Päivystävä meribiologi
Viestit: 631
Liittynyt: 27 Elo 2007 12:54

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Shaun » 17 Syys 2019 14:03

Takauma aamupäivältä
9:43
Jukka oli siis keittiössä oma-alotteisesti ja rehellisesti viitaten Eeviksen kanssa käytyyn keskusteluun pahoitellut Tarinalle omaa aikaisempaa ylimielistä asennettaan, pyysi ihan konkreettisesti anteeksi. Tästä Tarina ilahtui niin että melkein ryntäsi halaamaan Jukkaa kesken lauseen ja olemus muuttui kuin taikaiskusta sellaiseksi ettei onnneltaan meinannut pysyä nahoissaan. Toki piti paljon puhetta loukkaantumisesta.

Vähän myöhemmin makkarissa Tarinalla ja Eeviksellä pitkä keskustelu edellis yön E:n ja J:n keskustelusta, T:n loukkaantumisista ja siitä mitä T on ajatellut asian suhteen. Tarinalle oli ainakin ihan selvää se ettei voi tehdä loukkaantumistaan toiselle ymmärrettäväksi kun ei itsekään osaa osoittaa tai selittä mikä kohta sanotussa on se loukkaava kohta. (tms, en kirjannut näitä puheita)

Niinpä T oli päättänyt kerätä (painaa muistiin) vaikka viidenkin päivän ajalta tilanteita jotka ovat esimerkkejä siitä milloin T loukkaantuu, tai keskustelukulttuuri tai vitsit ovat loukkaavia jotain kohtaan.
Sitten oli (on ehkä vieläkin?) tarkoitus pitää keskustelu kaikille kun on niitä konkreettisia tilanteita (esimerkkejä)

Tästä eteenpäin pelkästään Tarinan puhetta, Eeviksen myötäilevät kommentit tyyliä "Mmm, niin, joo" en kirjannut:

10:08
"...sit just krisun kaa ku mä ymmärrän sen et se ihminen vaatii nyt aikaa ja
se vaati kans niit konkreettisii tilanteita et mun pitää sit ihan vaan kertoo silleet hei toi tuntuu must pahalta, koska;
...ja mä aion käyttää tulevaisuudessa sitä nonviolent communication -menetelmää koska mä huomaan et se myös... "

"se on ihan sikahyvä keskustelumenetelmä et siin tavallaan ensin...
- siin rakennetaan puheenvuorot siten et sä ensin ilmaiset milt sust tuntuu
- sit sä kerrot miks susta tuntuu siltä
- eli musta tuntuu epämukavalta koska mulla on tarve siihen että ihmisiä kunnioitetaan ja musta tuntuu siltä, tai mä tulkitsen tosi monet viestit, tai vitsit silleen että ne tuntuu epäkunnioittavilta."

"Näin, ja sit se kolmanneks totaa... ääh.. eiku niin!"

"- ensin sä kerrot sun tunteen.
- sit sä kerrot sun tarpeen, mist se tunne kumpuaa.
Eli mul on tarve siihen et ihmisiä kunnioitetaan ja sit mul tulee epämukava olo jos joskus tuntuu siltä et niin ei tapahdu niitten vitsien muodossa"

"ja sit sä kerrot just et mistä se, tavallaan, tarve kumpuaa niinku mä äsken selitin."

"ja sitten se viimenen... oliks se näin... no joo, jotain tällasta!"

"ja sit se viiminen on et sä esität konkreettisen pyynnön miten sä toivot tulevaisuudessa toimittavan.
ja se on ihan sairaan hyvä malli rakentaa puheenvuoroja, ja mä tavallaan
...mä uskon et esimerkiks just Krisun kaa mä voisin käyttää sitä,
koska ensinnäkin must tuntuu et toi sais viestit paremmin perille, ja sit sen lisäks se vähän suojaa mua siinä et kun mä rakennan mun puheenvuorot jonkin konkreettisen mallin mukaisesti niin se tekee musta ehkä vähemmän haavoittuvan kun mulla on joku selkee työkalu mitä mä käytän."

"Et silleen sen voi ajatella... tottakai mä pyrin, pyrin kohtaamaan ihmiset aina aidosti, et mä en tavallaan piiloudu sen mallin taakse mut sen voi ajatella just semmosena suojaavana työkaluna tossa."

"et, et ainaki mä en tajuu miks mä en eilen tajunnu käyttää sitä mut mä olin eilen vaan niin tunteessa et mä en vaan, mä en vaan niinku pystyny."

"Kyl mä vähän yritin. Mä yritin ainakin ilmasta mun tunteet mahollisimman selkeesti ja käyttää sillee selkeit sanoi niinku must tuntuu -epämukavalta tai -ahdistuneelta tai sillee et...
Mä uskon et ihmisen on parempi, helpompi suhtautua empaattisesti kun se ymmärtäää mitä toinen tunt..."

* 10:10 Kuva siirtyy kesken lauseen Millaan joka on yksin olohuoneessa pinoamassa halkoja *

Avatar
Kuklin BBarot
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 822
Liittynyt: 10 Heinä 2019 08:43

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Kuklin BBarot » 17 Syys 2019 14:14

Pääsivät tehtäväalueelle. Sama juttu kuin eilen mutta tavaroita eri määrä. Ilmeisesti 45 minuuttia kellossa.

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 17 Syys 2019 14:17

Kuva

Avatar
BuZu
Taivaan iskä
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Elo 2007 18:15
Paikkakunta: Jyväskylä/Pielavesi
Viesti:

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BuZu » 17 Syys 2019 14:42

Asukkaat palasivat tehtäväalueelta takaisin taloon ja ihmettelevät, että kuka on kattanut pöydän? Samoin ihmettelevät, kuka on pedannut sängyt?

Sanovat, että täällä on joku kummitus.

Lisäyksenä: vain 10 sängyä oli pedattu ja kattaus oli 10:lle, sekin vajavainen :)
:Love: Merve, Mia, Heidi
:tu Ruzbah
:twisted: Daiju

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 17 Syys 2019 14:52

Spekuloivat mitä tämä tarkoittaa, suuntaan jos toiseenkin. Onkoo sikari… aloittaa Jukka, shshhhhshhh onko Sisiliassa …

Mira kommentoi että välttämättä nämä ei tarkoita yhtään mitään. Hemmistä kuitenkin kiva spekuloida.

Jukka saa kuulutuksen sääntöjen rikkomisesta.

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

17. päivä

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 17 Syys 2019 15:15

Krisun elämän ensimmäinen pullataikina syntyy kaiken maailman höpötyksen siivittämänä.

Kuva

Kuva

Avatar
BigSister
Häädetty
Viestit: 21
Liittynyt: 11 Elo 2019 19:41

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BigSister » 17 Syys 2019 15:22

Kimmo ja Eevis eivät halua ig:tä.
1. Kristiina. 2. Joel 3. Arttu

Avatar
zilipippuri
Taivaan iskä
Viestit: 4476
Liittynyt: 25 Elo 2006 18:55

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja zilipippuri » 17 Syys 2019 15:27

"Vittu kun täältä pääsee pois, niin jos muija on vittu vielä tallessa, niin mä en aio tapella sen kanssa enää ikinä vittu mistään turhasta" - Kristian leipomisen lomassa Tuulalle [smilie=a_chuckle.gif]

Avatar
Marjo
Television orja
Viestit: 773
Liittynyt: 02 Loka 2006 21:23

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Marjo » 17 Syys 2019 15:33

Kristian kuulosti ihan kiroilevalta Rölli-peikolta, äänensävy oli ihan samanlainen. :D
"Meikä leipoo sämpylöit. Sämpylöitä leivon ihan omin pikku kätösin perkele."

Avatar
Kuklin BBarot
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 822
Liittynyt: 10 Heinä 2019 08:43

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Kuklin BBarot » 17 Syys 2019 16:25

Tarinalla menossa joku yksinäinen (tanssi?)show kylppärissä. Äsken istui pitkään ulkona meditoimassa, kunnes piti lähteä vaihtamaan patterit. Eevis liittyi kylppäriin heilumaan.

Avatar
Kuklin BBarot
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 822
Liittynyt: 10 Heinä 2019 08:43

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Kuklin BBarot » 17 Syys 2019 17:10

Tarina ja Anu purkivat palapelit tylsyyttään kysymättä keneltäkään. Ville tuli kertomaan asiasta konjakkikerholle. ”Mitä? Miksi? Mitä vittua?”

Avatar
Paphiopedilum
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1382
Liittynyt: 16 Elo 2019 20:14

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Paphiopedilum » 17 Syys 2019 17:16

Ja Krisu tykkää kyttyrää kun purkivat kysymättä. Ihmettelee kun Tarina yleensä itse haluaa että kysytään kaikilta, ja nyt sitten tekee oman pään mukaan. Krisu pelkää että tehtävä voi kosahtaa tähän.

Avatar
Mama
Isä Pernoo
Viestit: 3328
Liittynyt: 12 Elo 2007 21:23

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Mama » 17 Syys 2019 17:17

Kristianilla totaalinen raivari päällä, kun palapeli on menty purkamaan.
Kristian kiroaa etenkin sitä, että Tarina on aina sanonut, että YHDESSÄ päätetään asioita! Pelkkää vittua Kristianin ulosanti nyt. Helmeri ja Jukka kuuntelemassa Krisun vuodatusta.
Andte (arpa 16)!!! Tuo Lapin eksoottinen lahja Suomen BB:lle <3 jyrää voittoon!!

Avatar
stna
Kyttääjä
Viestit: 71
Liittynyt: 24 Syys 2009 19:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja stna » 17 Syys 2019 17:19

Krisu hermostui, kun Tarina ja Anu purki palaperiin. Helmeri ymmärtää Krisun turhautumista 100%. "Hyi vittu kyllä on tyhmää paskaa, kaksinaismoralista" - sanoo Krisu. Jos viikkotehtävä kusee, niin kusee tämän takia Krisun mielestä. Krisua ei henkilökohtasesti haittaa, jos tehtävä kusee, mutta häntä "vituttaa kaksinaismoralistinen paska ja koittanut pysyä Tarinasta tänään kaukana, ettei se pahoita jokaisesta vitun asiasta mieltänsä". Pelkää kohta, että Tarina tulee puhumaan ja imitoi Tarinaa lässyttäen "Mä ymmärrän, että hermostuit mut haluan, että ymmärrät mun kannan."
The world is indeed comic but joke is on mankind.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 17 Syys 2019 17:43

17:25 Asukkaat olohuoneessa miettimässä viikkotehtävän luonnetta. Jukka mainitsee, että jos pitää tehdä yhdessä, niin on tehty paljon sillä tavalla, että muutama yrittää selvittää ja muut vain kulkevat ohi. Mutta on tullut sellainen ajatus, että jospa tämä on muistipeli. Jokaisen pitää painaa taloon saadusta rekvisiitasta ja asetelmista jotain mieleen.

Ville oli ilmeisesti ainakin tätä esittänyt. Jukka oli lisännyt ajatuksen, että jokainen voisi painaa mieleen jonkin asian. Tarina ottaa puheenvuoron ja toteaa, että tätä ideaa on eri puolilla taloa eri ryhmissä mietitty, ja pitää sitä jopa hyvin todennäköisenä. Torstaina pitää muistaa kuinka monta tyynyä oli sohvalla, kuinka monelle oli pöytä katettuna. Ajattelee että tämä on varmasti kohtalaisen suurpiirteinen muistipeli mutta muistettavaa on joka tapauksessa paljon.

Kimmo ehdottaa, että olisi hyvä jakaa tehtäväalueen ruudukot eri asukkaille. Jukka komppaa, että otetaan koko porukka tähän nyt mukaan ja tehdään tämä järjestelmällisesti, eikä niin että porukka ryntäilee eri puolille ja vain osa tekee.

Mira (joka on aikaisemminkin ollut jo skeptinen koko viikon suhteen): "Siis olen ilman muuta mukana muistipeliajatuksessa, ja jos haluutte, että jokainen muistaa omansa, niin tottakai... yritän muistaa sitten omani, mut mä olen sitä mieltä, että meillä ei ole mit... millään mitään väliä, ja katotaan vaan, kun ihmiset hyppii seinille."

Mira saa tähän komppauksia mm. Eevikseltä, Tarinalta ja Kimmolta. Jukka sanoo sovittelevasti, että heillä on hyvä olla kuitenkin jokin yhteinen linja.

Kristian: "Toi kuulostaa ihan fiksulta, mutta haluan vielä kysyä, että mikä vitun idea oli mennä hajottamaan toi vitun palapeli?"
Tarina: "(epäselvää)... toi on aika irrelevanttii, et mä en usko, että palapeleihin tää nyt kaatuu."

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 17 Syys 2019 17:56

17:30 Tuula spekuloi, että BB voi vielä pyytää heitä palauttamaan rakennetut palapelit jonnekin, päiväkirjahuoneeseen tai varastohuoneeseen. Kristian komppaa, että siinä voi olla jokin aikaraja, eikä lisäajan otto ole välttämättä hyvästä.

Kristian vielä hiillostaa Tarinaa siitä, miten menee tekemään tuollaista omin päin kun yleensä itse painottaa, että kaikki tehdään yhteisellä päätöksellä. Viittaa laivatehtävän ohjeistukseen. Tarina ajattelee asiaa siltä kannalta, että olivat jo saaneet palapelistä "puuttuvat päät" -vihjeen, joten ei ole väliä, kun olivat sitten ajatelleet, että olisi kiva koota ne uudestaan. Ja kun ei ole tullut ohjeita erikseen palapeliä koskien, niin silloin ei voi olla samalla tavalla tarkkaa kuin selkeän ohjeistuksen kanssa, jota vastaan ei tietenkään lähtisi toimimaan. Tarinan mielestä tämä palapelien spekulointi on nyt aika turhaa.

Kimmo: "Mä haluan sen verran sanoo siihen palapeliasiaan: Palapeli on toimitettu meille viikkotehtävän aikana. Siitä puuttuu ihmisten päät, jotka on--"
Tarina: "Mm."
Kimmo: "--kuulutettu toistuvasti täällä. Se on hyvin todennäköistä, että se liittyy viikkotehtävään."
Tarina: "Mm."
Kimmo: "Me ei tiedetä, koska meillä--
Tarina: "Mm."
Kimmo: "--ei tarkkoja ohjeita oo. Toi on täysin turha riski... asian suhteen. Ei niin kun mitään syyllistämistä kenenkään suuntaan, mutta ei jatkossa toimita samalla tavalla. Eiks ni?"
Tarina: "Mm."

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 17 Syys 2019 18:11

17:32 Kristianin mielestä suklaan jakamiset tms., joista aiheen yhteydessä on myös keskusteltu, ovat yksi vitun hailee. Niitä ei voi verrata tavaroihin, joita taloon on toimitettu viikkotehtävään liittyen. Tuula komppaa, että kuten Jukkakin on sanonut, viikkotehtävä on tärkein tehtävä mitä heillä on. Kimmo komppaa Tuulaa.

Tuula: "Ja ainaki kannattaa niinku keskustella yhdessä siitä ja päättää jotenkin, mitenkä me toimitaan sen suhteen."

Millan mielestä Kimmon pointti tuli varmasti kaikille selväksi. Ei tehdä toista kertaa. Mutta ei kannata myöskään huutaa ja syytellä.

Kristian pyytää anteeksi, että on korottanut ääntään, mutta häntä ainakin vituttaa yks kaks tällainen varsinkin ihmiseltä, joka on sanonut itse, miten asiat pitää hoitaa.

Anu (Tarinaa puolustellen): "Hei tää on mun idea tää palapelin tekeminen! Älä nyt--"
Kristian: "No okei. Syytän myös sinua tästä, mutta... sillee, että mitä vittua, niinku mikä järki tossa on?"

Mira toteaa rauhoittelevasti, että täällä enemmän tai vähemmän nyt tällä hetkellä vituttaa kaikkia, ja ehdottaa, että otetaan todella syvään happea ja käydään juomassa vettä ja pissataan vähän ja vedetään lisähappea välillä. Nauraa päälle.

Kristian ei tahtoisi olla koko keskustelussa edes mukana.

Kristian: "Jos tässä ei ollut mitään muuta informaatiota, voinko mennä ulos?"
Tarina: "Mä haluan sanoo vielä ihan yleisesti, et mä en ite tykkää, että tätä päätöksentekoo tehdään silleen, että syytetään toisia ihmisiä. Et mä toivon, et... täs... tää pointti olis voitu sanoo..." (melkein itkuisella äänellä) "...paljon neutraalimmin!"

Kristian toteaa että joo, kyllä, et kukaan ei olis pahoittanut mieltään neutraalisti.

Tarina ei nähnyt tässä mitään ongelmaa. Ensi kerralla kysyy kaikilta.

Kryptidi
Juonittelija
Viestit: 189
Liittynyt: 02 Syys 2019 03:33

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Kryptidi » 17 Syys 2019 18:21

Kuva

Kuva

Kuva

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 17 Syys 2019 18:47

18:14 DC2: Tarina itkee yksikseen keittiössä.

BB käynnistää lähtölaskennan koko talossa, joka säikäyttää olohuoneessa sohvan äärellä olevan Miran, Anun, Kimmon, Millan, Kevinin ja Eeviksen. Tarinakin jää keittiössä kuuntelemaan.

BB: "Kaksikymmentä!"
Kevin: "Whoah!"
BB: "Yhdeksäntoista!"
Kimmo: "Ei helvetti."
BB: "Kahdeksantoista!"
Mira: "Onks se sama aika?"
BB: "Seitsemäntoista!"
BB: "Kuusitoista!"
BB: "Viisitoista!"
BB: "Neljätoista!"
BB: "Kolmetoista!"
BB: "Kaksitoista!"
BB: "Yksitoista!"
BB: "Kymmenen!"
Anu: "Apua, ahistavaa!"
BB: "Yhdeksän!"
Mira: "Niin on, mua alko pelottaa..."
BB: "Kahdeksan!"
BB: "Seitsemän!"
Mira: "Vaikken mä tiedä mitä mä pelkään..."
BB: "Kuusi!"
BB: "Viisi!"
Kevin: "Äää!"
BB: "Neljä!"
BB: "Kolme!"
BB: "Kaksi!"
Kevin: "Apua, tää on stressaavaa!"
BB: "Yksi!"
BB: "Nolla!"
Mira (topakasti): "Ja mitä ny sit?"
Anu: "Mitä helvettiä?"
Mira: "No ei mikään ainakaan räjähtäny?"

Kevin toteaa, että kaikki numerot ainakin tulivat. Tämä voisi toimia asukkaiden numeroteorian kanssa.

Kevin: "Mut toi oli kyllä semmonen lähtölaskenta--"
BB: "Timo!"
Kevin: "Okei! Okei!"

Kevin mainitsee vielä numeroteorian.

BB: "Tarina!"

Tarina tuijottaa keittiön pöydän äärellä tyhjyyteen.

BB: "Tuula!"

Milla (peltikäytävässä Tuulaa halaten ja silmät suurina hymyillen): "Mua pelottaa tämä! Tää on jotenki musta ihan karmivaa!"

Tuulan mielestä tämä menee vielä valoisalla, mutta yöllä on kammottavaa. Milla komppailee.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 17 Syys 2019 18:57

18:17 DC1: Heti lähtölaskennan ja nimien jälkeen Tarina itkemässä keittiössä ja Eevis lohduttamassa. Tarinasta on niin absurdia, tosi outoa, miten jostain palapelien tekemisestä tehdään tällainen juttu.

Tarina (ääntä madaltaen ja Kristiania matkien): "'Kuka teki palapelejä, öö-öö-öö!'"

Tarinasta on maailman turhin asia suuttua jostain palapelien tekemisestä, ihan sama. Eevis tavallaan ymmärtää sen niin kuin Kimmo sen ilmaisi, on selvästi vihje tai osa hänenkin mielestään. Eevis ei ollut itsekään aluksi tiennyt, että Tarina ja Anu halusivat koota palapelit heti sitten uudestaan.

Tarina oli juuri lopettanut meditoinnin ja ollut hyvällä tuulella ja Anu oli ehdottanut palapelien uudelleentekemistä. Oli pitänyt ihanana että saa olla siinä jonkun kanssa kahdestaan palapeliä tekemässä, eikä siinä kohdassa ollut viikkotehtävä mielessä. Sitten Krisu tulee huutamaan "kuka tekee palapelejä, öö-öö-öö!"

Tarina: "Ja mä ite koen, et mulle... henk. koht. täällä kaikkein tärkeintä on viihtyvyys, eikä se, et onnistuuks meidän viikkotehtävä vai ei."

Tarina totta kai toivoo, että viikkotehtävä onnistuu, mutta hänelle on tärkeintä, että asukkaat tulevat toistensa kanssa toimeen. Tarinan mielestä mikään viikkotehtävä ei ole sen arvoinen, että asukkaat voivat tulla tänne huutamaan toisillensa.

18:20

Tarina pitää hyvin epätodennäköisenä, että palapelillä olisi vaikutusta viikkotehtävään. Siinä tilanteessa ei tullut mieleenkään.

Tarinasta Krisun tapa puhua on niin ilkeä. Eevis komppaa varovasti, että se on vähän aggressiivinen. Tarinan mukaan Krisu kohdistaa sanomisensa hänen persoonaansa, siihen mitä hän on aikaisemmin sanonut.

Tarina: "Ja mun mielestä se on hienoa, et mul on tosi vahva oikeudenmukaisuudentaju siinä, et mä oon miettinyt just sitä silleen, et hei, et jaetaan karkit tasan, ja mun mielest, jos tehään päätöksii sit jostain ihmisten palkoista, niin mun mielest olis kiva, jos kaikki olis siin mukana!"

Tarin: "Ja sit se, sit se tavallaan niinku... sit se ilmasee sen silleen, että 'ja siitäkin tuli sinulta kitisemistä, ja varsinki koska sinä...' — se sano sen jonku vitun neljä kertaa sen saman — '...koska sinä, sinä olet sanonut näin, ja näin, ja näin, niin sitten tässä tilanteessa ja...'"

Tarinasta tuntuu, että Kristiania häiritsi se, että Kristianilta itseltään ei ole kysytty, koska Kristianillakin on tavallaan tarve kontrolloida, ja on hakenut talossa johtajan statusta.

Tarina: "Tai en tiedä!"

18:21

Eeviksellekin tuli kyllä ensiksi sellainen ajatus, että hetkinen, kuka ne palapelit on purkanut, kun ensimmäisen kerran kuuli asiasta, eikä tiennyt, että se oli Anun ja Tarinan idea. Ajatteli, että mitä järkeä siinä on, kun ne jotenkin varmaan kuitenkin liittyvät viikkotehtävään. Tavallaan säikähti tehtävän onnistumisen puolesta. Ei tarkoita tätä kritiikkinä Tarinaa kohtaan. Ja nyt ei enää usko, että niillä on merkitystä.

Mutta Krisukaan ei varmaan ymmärtänyt sitä niin, että Tarina ei ollut pitänyt niitä niin tärkeinä. Krisulla ehkä yhdistyi järkytykseen se, että koki teon mielivaltaisena, ristiriitaisena, ikään kuin siten, että Tarina olisi katsonut oikeudekseen päättää asiasta omin päin.

Tarina myöntää että Krisu on kyllä tosi tehtäväorientoitunut viikkotehtävien osalta. Ymmärtää tavallaan se, että hänellä ja Tarinalla on erilaiset prioriteetit talossa. Mutta inhottaa vain sen tyyli puhua. Palapelit ovat niin irrelevantteja, ne voi purkaa ja koota.

Krisun asema talossa on Tarinan mielestä tosi hämmentävä. Samaan aikaan on ottanut johtajan roolia, että sitä kuunnellaan, mutta toisaalta ihmiset tosi paljon antavat sen juttujen mennä ohi. Kukaan ei nouse näissä tilanteissa vastustamaan sitä. Tosi monet joko ovat hiljaa tai myötäilevät sitä, mutta Krisulla ei ole talossa vastavoimaa, ketään, joka yhtä dominoivasti ottaisi tilaa ja olisi sen kanssa eri mieltä.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5714
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 17 Syys 2019 19:33

Aiemmin:

18:24 DC1: Tarina ja Eevis edelleen keittiössä.

Tarinan mielestä Krisulla on tosi paljon valtaa vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin ja näkemyksiin. On tosi outo juttu, että palapeli vedetään Tarinan persoonaan. Tuntuu tosi ikävältä, ja jopa ilkeältä se tapa ja tyyli millä Krisu puhuu hänelle ja hänestä, ja vielä koko ryhmän edessä. Oltiin jo sovittu aikaisemmin kahden kesken, että ensi kerralla kysytään asioista ennen kuin tehdään ja that's it, mutta Krisun pitää kaikkien kuullen tuoda se tuolla ilmi.

Tarina: "Sen pitää tuolla kuitenkin tavallaan kaikkien kuullen tavallaan tuoda tuo ilmi. Ja koska... kun mä nään tavallaan, et se jollain... jollain oudol tapaa onnistuu tääl vaikuttaan ihmisten mielipiteisiin, mikä on mun mielest tosi outoa, koska se ei mun mielest oo mikään semmonen perinteinen, luotettava 'johtohahmo'. Mun mielest on tosi jännää, miten se on saanut semmosta statusta täällä."

Eevis ei loppupeleissä tiedä, onko Krisullakaan niin suurta vaikutusta muiden mielipiteisiin. Sillä on tietty vain se nollasta sataan -kiihtyvyys, niin sitä ehkä ihmiset vähän varovat, kun kaikki tietävät, että se voi yhtäkkiä huutaa. Mutta se menee ohi. Ihmiset haluavat, että se menee itsestään ohi. Eeviskin tykkää Krisusta, mutta ei halua konfliktia sen kanssa. Jos tulisi aiheita, joita pitäisi Krisun kanssa selvittää, mieluummin hoitaisi ne silloin, kun se on itse rauhallisella päällä. Jos se on kiihtynyt tai huutaa, niin silloin se ei ole kauhean vastaanottavainen, ja sen kanssa on aika turha silloin keskustella mitään. Mutta Eevis ei näe, että Krisulla olisi talossa hirveästi vaikutusvaltaa ihmisiin. Enemmän sellaista "näkymätöntä auktoriteettia" on Eeviksen mielestä vaikkapa Kimmolla, joka aina perustelee asiat hyvin ja on rationaalinen ja sovittelevampi.

Tarina: "No toi on kyl totta."

Jukka saapuu keittiöön ja keskeyttää keskustelut. Tarina alkaa selittämään, että toivoo, ettei tämä nyt vaikuta Jukasta siltä, että hän itkee joka asiasta ja pitäisi olla varpaillaan hänen seurassaan. Tarina ei vain tykännyt siitä, että keskustelu meni siten kuin meni.

Tarina selittää koko asian taas auki. Jukastakin palapelikeissi oli mitätön ja Krisun tyyli oli Tarinaa syyttävä.

18:37

Jukka (naurahtaen): "Niin, mutta tosi vaikee tossa niin niin... keskellä porukkaa... että... kyllä se niinku, mustaki se oli vähän... e... epäkorrektia se Krisun... syyttely ja varsinki ku se ei edes ollut sun idea, tavallaan, se koko homma, ja sitten ku se kohdistu niinku täysin suhun--"
Tarina (ymmärryksestä ilahtuneena): "Niin, se kohdistui, toi, niin kun... täysin muhun! Joo, se oli jotenki outo juttu!"

Jukka toteaa, että alapa siinä sitten puolustelemaan, etten se ollut minä vaan Anu. Tarina naurahtaa että ei hän tietenkään tuolla tavalla voinut tehdä. Jukka rauhoittelee, että kyllähän Tarina tietää Krisun, millainen se on välillä, ei siitä kannata ehkä liikaa mieltään pahoittaa.

Tarina myöntelee hymyillen, että kyllä hänen täytyy tässä jonkinlainen suojakuori itselleen kehittää. Se on vain niin vaikeata jotenkin, kun tuntuu vain siltä, että on kasvattanut itsensä tähän pisteeseen mahdollisimman aitona, hänen tunteensa ovat mahdollisimman aitoja, hän puhuu mahdollisimman aidosti. Nyt tuntuu, että pitäisi pelata ihan erilaisilla säännönmukaisuuksilla, joihin ei edes välttämättä halua ryhtyä.

Avatar
Kuklin BBarot
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 822
Liittynyt: 10 Heinä 2019 08:43

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja Kuklin BBarot » 17 Syys 2019 19:37

Krisu sanoi ettei ikinä oikeasti löisi kerään, vaikka heittää sellaista läppää. Ei ole koskaan edes ollut tappelussa. Joskus on naiseltakin saanut turpaa, mutta ei menettänyt hermoja, vaan lähti juomaan kaljaa.

19:45 Anu ja Tupu kertoo makkarissa Villelle, Krisulle ja Helmerille, että Eevis ja Jukka olisi alkanut harrastamaan seksiä vessassa, mutta Tarina ja Kevin tuli keskeyttämään. Ei tule ymmärrystä. Krisua naurattaa miten Eevis kertoo kaikki asiat suoraan ja Jukka pyörittelee silmiä. Etenkin Ville ei voi ymmärtää kaksikon libidoa. Mietitään minne kaksikon voisi ohjata ja antaa olla rauhassa. Varastohuoneen eteen tai pihalle. Anu on tyytyväinen ettei ainakaan makkariin tule. Erikoisen kuvan antavat itsestään. Ville imitoi lasta kuka tulee muutaman vuoden päästä kysymään ”mikä tää video Youtubessa on”.

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”