13. päivä

Keskustelua ja liveraportointia talon tapahtumista Ruutu 24/7-palvelun kautta.
Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja knocker » 13 Syys 2019 22:35

Makkarissa Dc1 about 22:20

Krisu ja Helmeri vastailevat muiden kysymyksiin, mikä auto heillä on. Helmeri kertoo, että hänellä on Toyota Yaris. Nistit olivat pistäneet sen paskaksi, peilit rikki, tuulilasi sisään, katto ja ovi sisään.
Krisu: Hei, sä et voi tuomita ihmisiä sen perusteella, mitä aineita ne käyttää, tai mitä ne sun autolle tekee.
Helmeri: Ei, ne on ihan mukavia tyyppejä, kun vaan tutustuu.
Krisu: Niillä on vaan ongelma
Helmeri: Totta
Krisu: Sä voit oppii olemaan niiden kanssa. Hyväksyminen, huomioon ottaminen. Huomion puute on ainoo syy, miksi..
Helmeri: Kun ei nyt vaan kukaan loukkaantuis
*Hekotusta

Keskustelu liittynee siihen, kun taannoin Tarina oli huonona, kun nistejä sanotaan nisteiksi, kun heillä on ongelma jne...
a walking disaster

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: 24/7 Liveraportointi

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 13 Syys 2019 23:15

Aiemmin:

21:54 DC2: Kaarisohvalla pötköttelemässä Tuula ja Kimmo. Sohvan edessä lattialla Anu. Ovat jutelleet Villestä. Tuula oli jossain vaiheessa neuvonut Villeä olemaan puhumatta uskonnosta niin paljon. Kaikki tietävät, että se on Villelle tärkeä asia, mutta sen jatkuva esilletuonti ärsyttää muita. Tuula ei tiedä ottiko Ville hänen neuvoistaan onkeensa, mutta nyt viikkotehtävän aikana on kuitenkin ollut kiva nähdä uusi puoli hänestä. Muut komppailevat.

Kimmo (naurahtaen): "Niin, ja sekin että... mulla on esimerkiks Villen kanssa niiinku monesta asiasta, meillä on aivan niinku vastakkaiset näkemykset--"
Tuula päästelee myöntäviä äännähdyksiä.
Kimmo: "--mut silti, se on hyvin paljon samanlainen--"
Tuula: "Mmh. Jooh."
Kimmo: "--luonteeltaan, tai silleen, että. Se on outoa."
Anu: "Mm. Hmh!"

Tuula: "Ooksä jotain jo oppinut itestäs täällä... uutta?"
Kimmo: "Oon. Joo."
Tuula: "No?"
Kimmo: "No mulle on ollut... uskonto... uskonnolliset ihmiset on ollu mulle ihan niinku punanen vaate."
Tuula (yllättyneenä): "Okei!"
Kimmo: "Ja.... perussuomalaiset."
Tuula nyökkii hitaasti.

Kimmo: "Tai sanotaan... et perussuomalais... perussuomalaisuus, niinku se aate... maailma, tai tämmönen."
Tuula: "Mm."
Kimmo: "Mut ei sil oo mitään, niinku... vaikutusta... sit lopulta kuitenkaan, niinku ihmis--"
Tuula: "Niin."
Kimmo: "--ihmisten välisen--"
Tuula: "Et susta on tullut lähinnä niinku... suvaitsevaisempi?"
Kimmo: "Niin!"

Anua hymyilyttää tämä kehitys. Mitähän Kimmon kaverit ajattelevat nyt, kun katsovat sitä telkkarista. "MItä vittua tuol tapahtuu!" Tuulaa naurattaa myös.

Kimmo (hymyillen): "Ja sit vielä ku niinku... eniten on tekemisessä ollu semmosten ihmisten kanssa..." (naurahtaa) "...ketä on sit paljastunut, et on perussuomalaisia... et jotenki että... mitä?"

Kimmo (edelleen hymyillen): "Ja eikä todellakaan niinku, silti olla niinku... samaa mieltä asioista. Et on se vähän mielenkiintosta."
Tuula: "Nii-in! Eiks o ihanaa!"
Kimmo (vilpittömästi): "On."
Anu: "Mm-m."

Tuula kysyy saman kysymyksen Anulta. Anu on hyvin ihmeissään siitä puolesta, että jengi saa hänet hiljaiseksi. Anua jotenkin vaivaa, tai se ei ole hänelle luontaista, että tunkisi itseään mukaan johonkin keskusteluun. Tuula ehdottaa, että ehkä Anu tykkää jutella vähän pienemmissä porukoissa, itsekin on ehkä sellainen.

Kimmo: "Joo, sama."
Anu: "Niin. Eikä silleen ehkä tuoda niin... paljon niit omii näkemyksii... tai silleen vahvasti, silleen, että--"
Tuula: "Joo. Omaa aatetta!" (tekee ilmassa nyrkillä lyövän junttauseleen)

Anu ei koe niin tärkeäksi tuoda omaa näkemystään vahvasti esille. Siitä tulee vastakkainasettelua, eikä jaksa lähteä kinastelemaan.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

13. päivä

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 13 Syys 2019 23:49

Aiemmin:

22:01 DC2: Kaarisohvalla edelleen Tuula ja Kimmo, lattialla Anu. Ville liittyy seuraan ja kyselee, mistä ovat keskustelleet. Tuula kertoo, että tässä nyt vain jutellaan meiningeistä ja mitä puolia ihmiset ovat talossa itsestään löytäneet.

Ville kysyy täsmennystä. Tuula ei ole löytänyt itsestään mitään, tällainen hän on. Ihmeen hyvin jaksanut, ei ole yksityisyyden puute vielä ainakaan ahdistanut. Yllättävän hyvin mennyt.

Ville jatkaa tiedustelemalla, onko tapahtunut mitään uutta tai sellaista, jonka olisi kokenut hyödylliseksi. Tuula sanoo, että kyllä täällä oppii keskusteluja kuuntelemalla uutta, ja ihmisistä oppii myös uutta. Kiva kuunnella puheenaiheita, mutta ne ovat myös pyörineet tietyissä asioissa paljon. Olivat itse asiassa makuuhuoneessa jutelleet, että kun laulu on kielletty, niin voisi myös kieltää tietyt puheenaiheet ja katsoa sitten, mitä jää jäljelle.

Ville: "Mitkä puheenaiheet kieltäisitte ensimmäisenä?"
Tuula: "No toi..."
Kimmo: "Seksi."
Tuula: "No ehkä semmoset... no joo, kyllä nyt korvat kestää ja ittekin puhun hävyttömyyksiä, mutta--"
Anu: "Mut siitäki voi mun mielestä puhuu sillee, ehkä kauniimmin."

Ville: "Ehkä."
Tuula: "Tai ainaki sitte--"
Ville: "Ehkä!"
Tuula: "--vähä pienemmin."
Ville: "Niin."
Tuula: "Tai siis niinku... ei koko ajan."

Ville haluaisi muutenkin korostaa, että ihminen on paljon muutakin kuin seksuaalisuutensa. Se on vain pieni osa ihmistä, ei Villen mielestä se defining factor. Kimmo ei varsinaisesti haluaisi kieltää seksistä tai seksuaalisuudesta puhumista, mutta tällaiset pissa-kakka-perse-pylly-vittu-jutut.

Ville: "Mä luulen et siit on tainnu tulla overload... suurimmalle osalle, nyt."
Kimmo: "Mm. Tänään."
Ville: "Mm."

Tuula: "Onks tänään vähä eri tyyppisesti--"
Kimmo: "O."
Tuula: "--ollut, eiks o?"
Ville: "O."
Kimmo: "O."
Anu (vaikeasti hymyillen): "Mä veikkaan, et se johtuu Kristianin alkoholin... määrästä!"
Tuula: "Niin, voi olla! En tiedä."

Kimmo toteaa hymyillen, että kaikki lähtivät kävelemään tästä huoneesta, kun mitta täyttyi. Tuula sanoo, ettei pahimpia kuullutkaan varmaan.

Ville (totisena huokaillen): "Kaks asiaa mistä ei nyt välttämättä hirveesti välittäis kuulla, on just nää pissa-kakka-pylly- ja nää 'punaset sukat' ja muut... mitä en ois halunnut koskaan kuullakaan."
Kimmo: "Mm."
Ville: "En olisi halunnut. Ja sitte... alkoholi. Ei sitä nyt tarvi... ihan koko aikaa!"
Anu: "Niin ei sitä nyt ehkä tarvi silleen löylyttää ja lietsoo, ja ehkä niinku silleen että..." (toiveikkaasti naurahtaen) "...mutta oishan sitä kiva ehkä joskus juoda!" (puhkeaa nauramaan)
Tuulaakin naurattaa.
Anu: "Mutta ei nyt sit sillä lailla, että sitä tarttis, niinku nostaa kauheen... jalustalle sitä aihetta."

Lukittu

Palaa sivulle “Live 24/7”