Tarina Rauteenmaa

Keskustelua kauden asukkaista yhdessä ja erikseen. Tunnaribiisit ja kuin kaksi marjaa.

Mielipiteesi Tarinasta?

Äänestys päättyi 31 Joulu 2019 20:15

5 - Suosikki
15
5%
4
26
9%
3
28
10%
2
25
9%
1
45
16%
0 - Inhokki
136
49%
 
Ääniä yhteensä: 275

Omenanraato
Mökkiläinen
Viestit: 248
Liittynyt: 02 Syys 2019 15:50

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Omenanraato » 28 Syys 2019 10:47

Ja krisu heti ekana aamulla kysymässä et olinko ärsyttävä?...olit...teinkö jotain?...et...oliko konflikti?...ei....mut olin ärsyttävä?...joo....onko kaikki ok?...on

Kai se koht taas jatkaa vinkumista muille.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Skygge » 28 Syys 2019 12:00

Nokim kirjoitti:
28 Syys 2019 09:35
En kyllä ymmärrä tuota Tarinaa, miksei hän tosiaan ota yhtään koppia Krisun sanomisista tai edes siitä, mitä he ovat yhdessä sopineet. Jatkaa vain samalla huonoksi havaitulla linjalla. Minusta Krisu on jo tullut tosi hyvin vastaan tuossa heidän välisessään konfliktissa, kun taas Tarina ei ole valmis muuttamaan käytöstään yhtään.
En kyllä itsekään tajua tuota Tarinan toimintaa. On sovittu "turvasanat" jne. Mutta silti pitää uhriutua ja mankua muille Krisun sanomisista. Eikä tosiaan ole näkynyt minkäänlaista muutosta Tarinan käytöksessä, jatkaa sillä omalla linjallaan eikä näköjään ole valmis tulemaan yhtään vastaan. Krisu sen sijaan on tullut hyvin vastaan tosiaan, eikä samalla tavalla ole esittänyt kärkkäitä kommentteja, kun tietää että Tarina niistä ottaa herkästi itseensä. Mutta mitä tekee Tarina? Ottaa iteensä pienemmästäkin Krisun kommentista ja alkaa läyhäämään muiden kanssa asiasta, eikä keskustele Krisun kanssa asiasta, kunnes on saanut jauhettua muiden kanssa asiasta tuhanteen kertaan. :thumbsdown

Voi kunpa Tarinasta päästäisiin huomenna. Mutta taitaa olla turha toivo, kun Jukalla tota äänestyspohjaa ei paljoa ole. Ellei sitten äänestäjät ole tosissaan saaneet tarpeeksi Tarinasta ja päätä äänestää Jukka (ja Ville) jatkoon. Mihin en kyllä jaksa ikävä kyllä hirveästi uskoa. [smilie=a_doh.gif] Noh, Tarina pelaa tolla omalla käytöksellään itsensä jatkossakin häätöäänestykseen.
:trollface:

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 28 Syys 2019 12:49

^ Toisaalta Jukka oli johdossa eilisen tilannekatsauksen perusteella. Itse en missään vaiheessa ole uskonut, että Tarinalla olisi oikeaa suosiota. Tähän mennessä nyt vaan Emmalla oli suosiota vähemmän ja Eeviksestä haluttiin vielä enemmän eroon kuin Tarinasta.

Uskon kyllä että Tarina tulee huomenna häädetyksi, vaikka itse siedän Jukkaa vielä vähemmän.

murikka
Työläinen
Viestit: 157
Liittynyt: 31 Elo 2011 05:49

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja murikka » 28 Syys 2019 14:31

Nyt on todenteolla alkanut ärsyttämään tämä Tarinan kuppikunnan rakentaminen. Tarina vissiin tykkää tämmöisestä johtajan asemasta missä alamaiset palvoo ja myötäilee.
Eilen illalla oli kova värväys käynnissä. Kimmoa pyyti suoraan tulemaan heidän kuppikuntaansa ja Anun lämmitys jatkunut koko aamun.
Aina niin yltiöpositiivinen puheenaihe tässä kuppikunnassa on sitten Krisun sanomisien ja tekemisien vatvominen sekä suoranainen mustamaalaminen.
Pahinta tässä on se että se toimii ja varsin suoraan pari kuppikunnan jäsentä ilmaisee Krisu inhonsa erittäin piikikkäästi suoraan Krisulle sekä seläntakana muille asukkaille.
Laskee meikäläisen fiiliksiä tosi pahasti tää homma koko ohjelmaa kohtaan. And that's why Tarina, you are fired :thumbsdown

Avatar
Caprica
Mökkiläinen
Viestit: 215
Liittynyt: 01 Syys 2014 19:06

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Caprica » 28 Syys 2019 14:54

Benjamin kirjoitti:
28 Syys 2019 12:49
^ Toisaalta Jukka oli johdossa eilisen tilannekatsauksen perusteella. Itse en missään vaiheessa ole uskonut, että Tarinalla olisi oikeaa suosiota. Tähän mennessä nyt vaan Emmalla oli suosiota vähemmän ja Eeviksestä haluttiin vielä enemmän eroon kuin Tarinasta.

Uskon kyllä että Tarina tulee huomenna häädetyksi, vaikka itse siedän Jukkaa vielä vähemmän.
Minä oon jollain masokistisella tavalla alkanut nauttimaan Tarinan talossaolosta ja uhriutumisesta. Tarinasta kehkeytyy tällä menolla omanlaisensa Hahmo, joka saattaa kaikessa ällöttävyydessään lähennellä jopa Benkun kaikkien aikojen inhokkihahmon iljettävyyttä. [smilie=a_teeth.gif]

Ja nyt kun asiaa mietin, niin onhan se oikeesti mahdollista, että Jukalla on talon ulkopuolella oma fanijoukkonsa. Jukka on tyyppinä ja ulkonäöllisesti sellainen, että vetoaa ihan varmasti tietynlaiseen ihmisjoukkoon (jätän nyt kuitenkin tarkemman määrittelyn tästä ihmisjoukosta väliin), ja voihan olla että pinkeillä puhelimilla intoudutaan pitämään Jukka talossa? Jos näin käy, niin se on kyllä tietyllä tavalla häviö niin Tarinan faneille kuin meille masokisteillekin. Onneks en ehtinyt alkuviikolla nostaa Tarinan pisteitä, kun ounastelin tätä tulevaksi..
Selkäranka on kuin puutarhaletku.

Redalert
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Syys 2019 22:40

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Redalert » 28 Syys 2019 15:53

Viimeisimmistä tapahtumista huolimatta tai jopa niiden takia pitäisin Tarinan talossa. Vaikka Tarinalla olisikin pyrkimys puhua jostakusta toisesta asukkaasta kuppikunnassaan, niin ärsytyskynnys ei ole ylittynyt siinä määrin, että pitäisi häätää talosta. Tarina ei kuitenkaan ole ilkeä tai halua loukata En ole nähnyt, että olisi tarkoituksella pyrkinyt loukkaamaan. Eikä myöskään puhu kuppikunnassakaan toisesta vähätellen ja arvostellen. En ole ainakaan niin kuullut. Puhe ollu yleensä siinä, miten tilanne meni, mitä sanottiin jne.

Tarina myös tuo kaivattua eloa taloon.

Avatar
Caprica
Mökkiläinen
Viestit: 215
Liittynyt: 01 Syys 2014 19:06

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Caprica » 28 Syys 2019 18:40

Redalert kirjoitti:
28 Syys 2019 15:53
Vaikka Tarinalla olisikin pyrkimys puhua jostakusta toisesta asukkaasta kuppikunnassaan, niin ärsytyskynnys ei ole ylittynyt siinä määrin, että pitäisi häätää talosta. Tarina ei kuitenkaan ole ilkeä tai halua loukata En ole nähnyt, että olisi tarkoituksella pyrkinyt loukkaamaan. Eikä myöskään puhu kuppikunnassakaan toisesta vähätellen ja arvostellen. En ole ainakaan niin kuullut. Puhe ollu yleensä siinä, miten tilanne meni, mitä sanottiin jne.
Täytyy myöntää, että tästä olen samaa mieltä. Tarina puhuu liikaa ja tekee asioista kauheen hankalia jatkuvalla puhumisellaan, mutta puhuu kuitenkin itsestään lähtöisesti, siitä miltä hänestä tuntuu ja miten hän reagoi kun toinen teki jne jne.. Tämä on minusta ärsyttävää jankkaamista, mutta ei kuitenkaan lähtökohtaisesti pahantahtoista tai ilkeää. Toisin kuin Jukan läyhääminen jossa lähtökohtaisesti tarkoituksena tuntuu olevan toisten mustamaalaaminen.
Selkäranka on kuin puutarhaletku.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Wendla » 28 Syys 2019 19:26

Caprica kirjoitti:
28 Syys 2019 18:40
Redalert kirjoitti:
28 Syys 2019 15:53
Vaikka Tarinalla olisikin pyrkimys puhua jostakusta toisesta asukkaasta kuppikunnassaan, niin ärsytyskynnys ei ole ylittynyt siinä määrin, että pitäisi häätää talosta. Tarina ei kuitenkaan ole ilkeä tai halua loukata En ole nähnyt, että olisi tarkoituksella pyrkinyt loukkaamaan. Eikä myöskään puhu kuppikunnassakaan toisesta vähätellen ja arvostellen. En ole ainakaan niin kuullut. Puhe ollu yleensä siinä, miten tilanne meni, mitä sanottiin jne.
Täytyy myöntää, että tästä olen samaa mieltä. Tarina puhuu liikaa ja tekee asioista kauheen hankalia jatkuvalla puhumisellaan, mutta puhuu kuitenkin itsestään lähtöisesti, siitä miltä hänestä tuntuu ja miten hän reagoi kun toinen teki jne jne.. Tämä on minusta ärsyttävää jankkaamista, mutta ei kuitenkaan lähtökohtaisesti pahantahtoista tai ilkeää. Toisin kuin Jukan läyhääminen jossa lähtökohtaisesti tarkoituksena tuntuu olevan toisten mustamaalaaminen.
Minäkin olen pistänyt merkille, että Tarinan jankaaminen ei ole pahantahtoista tai ilkeää. Joitain se kuitenkin voi häiritä, joitain ei. Minua ei häiritse. Kyllähän minusta ihan normaalissakin elämässä ihmiset avautuvat ja juttelevat kavereiden kanssa, jos harmittaa jonkun toisin ihmisen kanssa sattunut välikohtaus. Miksipä talossa pitäisi olla toisin? Keskeistä on minusta, että millä tavoin toisista puhutaan. Selän takanakin voi puhua asiallisesti ja toista kunnioittaen tai sitten vaikka juuri mustamaalaten tai muuten vaan tökerösti ja epäasiallisesti.

Avatar
Nist
Christian von Hagelstam
Viestit: 1518
Liittynyt: 12 Loka 2006 20:19
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Nist » 28 Syys 2019 19:30

Tarina on omaksunut tuollaisen manipuloivan tavan puhua minä-muodossa, kun oikeasti haluaa lytätä toista. Näin hän saa tehtyä itsestään uhrin ja toisesta pahiksen. Eli tuolla tavalla hän saa puhuttua pahaa ja mustamaalattua toista, ilman, että varsinaisesti puhuu pahaa. Kunhan vaan vähän värittää totuutta itselleen sopivaan vinkkeliin. Voimaa agendalleen hän saa keräämällä ympärilleen höynätettävien hölmöjen joukon, jotka uskoo tosissaan Tarinan itsesäälissä märehtiviä sepityksiä ja krokotiilinkyyneleitä. Eilisissä bileissä se taas nähtiin.

Kiero ämmä ja joutaa ULOS! :madone:
"EI ONNISTU!" - Everstiluutnantti Karjula-Virtanen

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Wendla » 28 Syys 2019 19:38

Nist kirjoitti:
28 Syys 2019 19:30
Tarina on omaksunut tuollaisen manipuloivan tavan puhua minä-muodossa, kun oikeasti haluaa lytätä toista. Näin hän saa tehtyä itsestään uhrin ja toisesta pahiksen. Eli tuolla tavalla hän saa puhuttua pahaa ja mustamaalattua toista, ilman, että varsinaisesti puhuu pahaa. Kunhan vaan vähän värittää totuutta itselleen sopivaan vinkkeliin. Voimaa agendalleen hän saa keräämällä ympärilleen höynätettävien hölmöjen joukon, jotka uskoo tosissaan Tarinan itsesäälissä märehtiviä sepityksiä ja krokotiilinkyyneleitä. Eilisissä bileissä se taas nähtiin.

Kiero ämmä ja joutaa ULOS! :madone:
Minä en usko, että Tarinan tarkoitus olisi varsinaisesti mustamaalata toista. Hänhän on itsekin sanonut käyttävänsä minä-muotoa ihan sen takia, että tuo sillä ilmi, että kyseessä on hänen oma kokemuksensa eikä mikään absoluuttinen totuus. Pahempi se minusta olisi, jos hän alkaisi syöttää näkemyksiään totuuksina. Sitä paitsi Tarina on itsekin kertonut harjoitelleensa paljon rakentavaa vuorovaikutusta ja yleisiin vuorovaikutusohjeisiinhan kuuluu, että kiistatilanteissa puhutaan minä-kiellellä omista tunteista ja kokemuksista sen sijaan, että laitetaan syyt toisen niskoille.

Avatar
Nist
Christian von Hagelstam
Viestit: 1518
Liittynyt: 12 Loka 2006 20:19
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Nist » 28 Syys 2019 19:47

Wendla kirjoitti:
28 Syys 2019 19:38

Minä en usko, että Tarinan tarkoitus olisi varsinaisesti mustamaalata toista. Hänhän on itsekin sanonut käyttävänsä minä-muotoa ihan sen takia, että tuo sillä ilmi, että kyseessä on hänen oma kokemuksensa eikä mukaan absoluuttinen totuus. Pahempi se minusta olisi, jos hän alkaisi syöttää näkemyksiään totuuksina. Sitä paitsi Tarina on itsekin kertonut harjoitelleensa paljon rakentavaa vuorovaikutusta ja yleisiin ohjeisiin vuorovaikutusohjeisiinhan kuuluu, että puhutaan minä-kiellellä omista tunteista ja kokemuksista sen sijaan, että puhuttaisiin syyllistävämpää sinä-kieltä , jossa koko vastuu tapahtumista ja omista tunteista siirretään toiselle osapuolelle.
Juuri tuota opittua minä-kieltä hän käyttää nimenomaan siksi, että sillä saa parhaiten syyllistettyä toista. Sinä-muodossa puhuminen olisi liian hyökkäävää ja aggressiivista, puhumalla minä-muodossa saa uhriutua rauhassa. Se on Tarinan opettelema tapa kerätä sääliä ja viedä matto toisen jalkojen alta. Lopullisena tavoitteena on saavuttaa se lopputulos, joka on Tarinan elämässä tärkeintä. Se, että Tarina on aina oikeassa. Aina. Vain Tarina ja Tarinan tunteet on tärkeintä maailmassa. Kaikki, jotka ovat toista mieltä, ovat yksinkertaisesti vain väärässä. Heidän mielipiteillään ei ole lähellekään samaa painoarvoa kuin prinsessa Tirinällä.
"EI ONNISTU!" - Everstiluutnantti Karjula-Virtanen

Redalert
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Syys 2019 22:40

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Redalert » 28 Syys 2019 20:13

Katsoin videopätkän eilisestä "riidasta", jossa Kristian kielsi Tarinaa kysymästä Helmeriltä, kuinka paljon Helmeri oli olutta juonut. Minusta Krisu oli tilanteessa hyökkäävä. Jos olisi käyttäytynyt mulle tuolla tavoin, niin olisin varmasti siitä sanonut. Tarina sanoi, ettei viitsi alkaa sanomaan vastaan, koska se ei kuulu toimintatapoihin ja vaihtoehdoksi jäi kuppikunnassa avautuminen.

Milla sanoi, että hänen kysyessään samaa asiaa (juodun oluen määrää), ei hän saanut mitään noottia. Eli Krisu seuraa Tarinaa ja tarttuu mahdollisiin "virheisiin" tai juttuihin joihin voi näpäyttää. Ja luultavasti Krisu tekee sen aikaisempien riitojen takia. Eli tuo on kierre Krisun ja Tarinan välillä. Tarina avautuu kuppikunnassa ja se näyttää mustamaalaukselta, kun taas Krisu saattaa tuollain tarttua hölmöön juttuun ja tehdä asiasta suuremman kuin se onkaan.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Wendla » 28 Syys 2019 22:00

Nist kirjoitti:
28 Syys 2019 19:47
Wendla kirjoitti:
28 Syys 2019 19:38

Minä en usko, että Tarinan tarkoitus olisi varsinaisesti mustamaalata toista. Hänhän on itsekin sanonut käyttävänsä minä-muotoa ihan sen takia, että tuo sillä ilmi, että kyseessä on hänen oma kokemuksensa eikä mukaan absoluuttinen totuus. Pahempi se minusta olisi, jos hän alkaisi syöttää näkemyksiään totuuksina. Sitä paitsi Tarina on itsekin kertonut harjoitelleensa paljon rakentavaa vuorovaikutusta ja yleisiin ohjeisiin vuorovaikutusohjeisiinhan kuuluu, että puhutaan minä-kiellellä omista tunteista ja kokemuksista sen sijaan, että puhuttaisiin syyllistävämpää sinä-kieltä , jossa koko vastuu tapahtumista ja omista tunteista siirretään toiselle osapuolelle.
Juuri tuota opittua minä-kieltä hän käyttää nimenomaan siksi, että sillä saa parhaiten syyllistettyä toista. Sinä-muodossa puhuminen olisi liian hyökkäävää ja aggressiivista, puhumalla minä-muodossa saa uhriutua rauhassa. Se on Tarinan opettelema tapa kerätä sääliä ja viedä matto toisen jalkojen alta. Lopullisena tavoitteena on saavuttaa se lopputulos, joka on Tarinan elämässä tärkeintä. Se, että Tarina on aina oikeassa. Aina. Vain Tarina ja Tarinan tunteet on tärkeintä maailmassa. Kaikki, jotka ovat toista mieltä, ovat yksinkertaisesti vain väärässä. Heidän mielipiteillään ei ole lähellekään samaa painoarvoa kuin prinsessa Tirinällä.
Voihan sen noinkin nähdä ja voihan se näin ollakkin. Itse kuitenkin olen näkevinäni Tarinassa ihan aitoa halua päästä yhteisymmärrykseen.

Tarina ja Krisu kyllä kieltämättä vaikuttavat kiertävän samaa kehää jatkuvasti. Välillä se ärsyttää, kun tuntuu että kumpikaan ei ikinä ota opikseen. Mutta useimmiten se on vain mielenkiintoista.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja knocker » 28 Syys 2019 23:37

Eilisen perusteella käämi paloi lopullisesti ja toivon todella, että Tirinä lähtee talosta tuputtamasta omaa agendaansa (koska juuri sitä hän siellä tekee Kevinin ohella). Jukka on mulukku, mutta siedän häntäkin tänään enemmän, kuin tätä jeesustelijaa ja muiden ilon pilaajaa.
Ihanaa, jeejee, olen niin otettu...
a walking disaster

kärpänen
Uimavalvoja
Viestit: 415
Liittynyt: 08 Syys 2012 13:50

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja kärpänen » 29 Syys 2019 12:09

Tarina on suurin syy sille miksi tällä kaudella talossa on nähty niin vähän kiusaamista ja sinne ei ole muodostunut lähellekään samanlaisia kuppikuntia mitä kaikilla aiemmilla kausilla. Arvostan Tarinan kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä esim.Krisun kohdalla todella korkealle. En ole kuullut Tarinan kertaakaan koko talossaolon aikana sanoneen Krisulle sanallakaan ilkeästi tai pahantahtoisesti takaisin, edes seläntakana. Todella harvinainen ja ihailtava piirre ihmisessä ottaen huomioon sen tyylin millä Krisu on hänelle kauden aikana puhunut.

Omenanraato
Mökkiläinen
Viestit: 248
Liittynyt: 02 Syys 2019 15:50

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Omenanraato » 29 Syys 2019 12:46

kärpänen kirjoitti:
29 Syys 2019 12:09
Tarina on suurin syy sille miksi tällä kaudella talossa on nähty niin vähän kiusaamista ja sinne ei ole muodostunut lähellekään samanlaisia kuppikuntia mitä kaikilla aiemmilla kausilla. Arvostan Tarinan kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä esim.Krisun kohdalla todella korkealle. En ole kuullut Tarinan kertaakaan koko talossaolon aikana sanoneen Krisulle sanallakaan ilkeästi tai pahantahtoisesti takaisin, edes seläntakana. Todella harvinainen ja ihailtava piirre ihmisessä ottaen huomioon sen tyylin millä Krisu on hänelle kauden aikana puhunut.
Katotko eri kautta? :D

Talossa on selvät kuppikunnat ollut jo useamman viikon, minkä lisäksi Tarina ei muuta teekään kuin mustamaalaa Krisua seläntakana muille ja jos muut ei kuuntele, otetaan pieni itkukohtaus ja yritetään uusiksi.

murikka
Työläinen
Viestit: 157
Liittynyt: 31 Elo 2011 05:49

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja murikka » 29 Syys 2019 13:06

Omenanraato kirjoitti:
29 Syys 2019 12:46
kärpänen kirjoitti:
29 Syys 2019 12:09
Tarina on suurin syy sille miksi tällä kaudella talossa on nähty niin vähän kiusaamista ja sinne ei ole muodostunut lähellekään samanlaisia kuppikuntia mitä kaikilla aiemmilla kausilla. Arvostan Tarinan kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä esim.Krisun kohdalla todella korkealle. En ole kuullut Tarinan kertaakaan koko talossaolon aikana sanoneen Krisulle sanallakaan ilkeästi tai pahantahtoisesti takaisin, edes seläntakana. Todella harvinainen ja ihailtava piirre ihmisessä ottaen huomioon sen tyylin millä Krisu on hänelle kauden aikana puhunut.
Katotko eri kautta? :D

Talossa on selvät kuppikunnat ollut jo useamman viikon, minkä lisäksi Tarina ei muuta teekään kuin mustamaalaa Krisua seläntakana muille ja jos muut ei kuuntele, otetaan pieni itkukohtaus ja yritetään uusiksi.
Tarina puhuu usein heidän kuppikunnastaan ja on pyytänyt eräitä asukkaita siihen liittymään.
Olen jo tästä aiemmin märissyt joten ei nyt enempää

Avatar
Augustus
Merirosvo
Viestit: 1286
Liittynyt: 06 Kesä 2009 17:34

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Augustus » 29 Syys 2019 13:13

Wendla kirjoitti:
28 Syys 2019 19:38
Hänhän on itsekin sanonut käyttävänsä minä-muotoa ihan sen takia, että tuo sillä ilmi, että kyseessä on hänen oma kokemuksensa eikä mikään absoluuttinen totuus.
Minäkieli juuri Tarinan kohdalla on äärimmäisen kehno valinta. Vaikka tarkoitus on hänellä hyvä, valinta vain korostaa hänen rasittivinta puoltaan. Asiaa kuin asiaa perunan keittämisestä alkaen käsitellään Tarina keskiössä, Tarinan tuntemuksien mukaan, miten se vaikuttaa tai on aiemmin vaikuttanut Tarinaan. Lopputuloksena on kaiken syövä minäminäminä-monologikoktaili.

Päädyitkö lopulta hankkimaan 24/7:n vai oletko vielä altistumatta yllä mainitulle? Ei sillä, voithan nähdä asian edelleen eri tavalla, vaikka feedi olisikin ollut tuntikaupalla auki per päivä. Mielenkiintoista olisi vaan kuulla, jos Tarinaan erittäin myötämielisesti suhtautuvan näkemys Tarinasta on muuttunut tai muuttuisi 24/7:n myötä.
Rooma - ikuinen kaupunkiko?

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 29 Syys 2019 13:36

Tarina keskittyi rajauksiensa tekoon pitkään ja hartaasti siinä, missä muu "kädellisten" joukkue jeesasi kädettömiä (joita muutenkin on yksi enemmän) ja laittoivat ruoka minkä ehtivät. Anu vihjaili aika suoraan hieronnasta, mutta Tarina päätyi meikkaamaan loppuun ensin - first things first... :roll: Tämä summaa minusta suht hyvin koko tyypin: Minä ensin - jopa siihen asti että BB:ltä saatuja ohjeitakin venytetään ja vanutetaan viimeiseen asti - sitten ehkä muut.

Tarina on mielenkiintoinen tapaus ja ainutlaatuinen persoona, mutta kertakaikkiaan liian raskas tyyppi minulle seurattavaksi. Olen yrittänyt antaa mahdollisuuksia ja noteerannut tsemppaukset mm. ulkotehtävässä ja peliliikkeen Jukan nimeämisessä Krisun sijaan, mutta sitten Tarina palaa aina olemaan oma itsensä, ja se ei vain minuun kolahda.

Edit. Liittyen aiempien viestien puheenaiheeseen: Minusta Tarina on nimenomaan edesauttanut kuppikuntautumista talossa. Muodosti ensin vahvan yhteyden Kevinin sekä Eeviksen kanssa, ja alkoi sitten kutsua muita mukaan. On myös puhunut kuppikunnista, eli selvästi tiedostaa niiden olemassaolon - ja vaikka viikkotehtävä ulkona lähensi porukkaa toimimaan yhdessä isona ryhmänä, Tarina vetäytyi hetimiten talon ovien auettua... eikä aikaakaan, kun Kevin ja Millakin liittyivät seuraan ja oltiin takaisin lähdössä.
:thumbsup

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Wendla » 29 Syys 2019 13:39

Augustus kirjoitti:
29 Syys 2019 13:13
Wendla kirjoitti:
28 Syys 2019 19:38
Hänhän on itsekin sanonut käyttävänsä minä-muotoa ihan sen takia, että tuo sillä ilmi, että kyseessä on hänen oma kokemuksensa eikä mikään absoluuttinen totuus.
Minäkieli juuri Tarinan kohdalla on äärimmäisen kehno valinta. Vaikka tarkoitus on hänellä hyvä, valinta vain korostaa hänen rasittivinta puoltaan. Asiaa kuin asiaa perunan keittämisestä alkaen käsitellään Tarina keskiössä, Tarinan tuntemuksien mukaan, miten se vaikuttaa tai on aiemmin vaikuttanut Tarinaan. Lopputuloksena on kaiken syövä minäminäminä-monologikoktaili.

Päädyitkö lopulta hankkimaan 24/7:n vai oletko vielä altistumatta yllä mainitulle? Ei sillä, voithan nähdä asian edelleen eri tavalla, vaikka feedi olisikin ollut tuntikaupalla auki per päivä. Mielenkiintoista olisi vaan kuulla, jos Tarinaan erittäin myötämielisesti suhtautuvan näkemys Tarinasta on muuttunut tai muuttuisi 24/7:n myötä.
En hankkinut 24/7, päätin pitää kiinni elämästäni näin töidenkin alkaessa 😀 Olen katsonut koosteiden lisäksi niitä ajoittain tulevia ilmaisia 24/7 tuokioita, joita on itseasiassa yllättävän paljon, ainakin päälle 30h ajalta. Näiden näkemieni perusteella olen oikeastaan alkanut pitää Tarinasta vain enemmän. Mutta kieltämättä olen miettinyt, että muuttuisiko näkemykseni Tarinasta, jos olisi ihan oileasti 24/7. Toisaalta minun ihmismakuni taitaa välillä muutenkin kai poiketa monien muiden mausta eli voi olla että näkemys ei muuttuisi siltikkään. Vaikea sanoa. Täydellisenä ihmisenä en Tarinaa kuitenkaan pidä, hänelläkin on opittavaa ja kehityttävää. Mutta kokonaisuudessaan hänen huonot piirteensä eivät ole sellaisia, että ne ärsyttäisivät minua erityisen paljoa.

Avatar
kotikissa
VIP-vieras
Viestit: 870
Liittynyt: 01 Syys 2011 21:12
Paikkakunta: Turku

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja kotikissa » 29 Syys 2019 14:24

Tosi vaikee arvioida Tarinaa, koska hän on yhtä pohdiskeleva ja puhelias kuin itse usein olen, tosin aiheeni ovat laajempia.
Eli siis tavallaan ymmärrän, että hänellä on jatkuva kelaaminen päällä, mutta on se välillä rasittavaa katottavaa. Nelosen annan. Tarina on selkeesti joko kahden pisteen tai neljän pisteen tyyppi, ei tasainen kolmonen.
Ja tykkäsin siitä meditaatiohetkestä. Oli tuttu meditaatio (ei o kyl mulla just toi toiminu). Mutta siis tosi tutun oloista juttua Tarinalla. Tv-sarjoista Tarina ois selkeesti Dawson´s Creekin hahmo (jos se ois nykyään ja suomeks). Tosi paljon metapuhetta hänellä.
Kausi&lempparit
1.Terhi, 2. Mira, 3. Kadi, 4. Andreas & Tero, 5. Esa A., 6. Nino ja Niko N., 7. Suvi & Sebastian, 8. Iida, 9. Niko S., 10.Andte, 11. Kimmo, 12.Paula & Minna, 13. Rosa, Nina ja Markku, 14. Ville ja Laura R.

murikka
Työläinen
Viestit: 157
Liittynyt: 31 Elo 2011 05:49

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja murikka » 29 Syys 2019 14:43

Tärkeimmät asiat ensin eli minä itse. Menee koko päivätehtävä ohi Tarinalla kun keskittyy vain itseensä, meikkaamiseen ja illan lookin suunnitteluun. Tässä tehtävässä piti vissiin auttaa kädettömiä?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”