Tarina Rauteenmaa

Keskustelua kauden asukkaista yhdessä ja erikseen. Tunnaribiisit ja kuin kaksi marjaa.

Mielipiteesi Tarinasta?

Äänestys päättyi 31 Joulu 2019 20:15

5 - Suosikki
15
5%
4
26
9%
3
28
10%
2
25
9%
1
45
16%
0 - Inhokki
136
49%
 
Ääniä yhteensä: 275

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja knocker » 10 Syys 2019 23:14

Redalert kirjoitti:
10 Syys 2019 23:07
Saija82 kirjoitti:
10 Syys 2019 23:02
Ei jestas tää Tarina on mahdoton tapaus. Hän on nyt niin kovin närkästynyt, että Krisu ei ole positiivisen kautta käskyttänyt siivoojia (Tarinaa ja Keviniä). Kuulemma lukuisia tutkimuksia on tehty siitä, että positiivinen johtaminen on paljon toimivampaa kuin negatiivisen kautta. Siis oikeesti. Noi on bb-talossa ja niillä on roolit tossa viikkotehtävässä. Jollain kierolla tavalla tämä turha avautuminen ja analysointi on viihdyttävää, mutta ainakin asukkaiden hyvinvoinnin puolesta toivon, että tää tarinan Tarina päättyy sunnuntaina.
Musta Tarina keskusteli ihan hyvin. Hyvän keskustelun kävivät Krisun kanssa.
Pakko sanoa, että olen täysin eri mieltä. Krisu on aivan puhki ja joku tulee lässyttämään, kuinka Krisun olisi pitänyt tehtävänsä hoitaa alaisiaan kohtaan. Enää puuttui, että Tarina olisi aloittanut keskustelun kehopositiivisuudesta...
Vkotehtävän jälkeen voivat kukin sitten avautua, mutta ei kesken tehtävää. Tai no, tossa aiemminhan oli henkilöstöpalaveri, miksei Tarina silloin ottanut asiaa puheeksi, kun kaikilta kysyttiin mielipiteet.
a walking disaster

Omenanraato
Mökkiläinen
Viestit: 248
Liittynyt: 02 Syys 2019 15:50

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Omenanraato » 10 Syys 2019 23:17

knocker kirjoitti:
10 Syys 2019 23:14
Tai no, tossa aiemminhan oli henkilöstöpalaveri, miksei Tarina silloin ottanut asiaa puheeksi, kun kaikilta kysyttiin mielipiteet.
Nimenomaan! Nyt oltiin jo vapaalla, toisen naamasta näkee miten finaalissa on tän päivän jälkeen. Ja on vetänyt ihan hiton hyvin koko päivän. Sit on itse pelleillyt, eikä vedä täysillä. Ni ei siinä kohtaa iltaa mennä enää lässyttämään.

Ja ei todellakaan kyllä tuo keskustelukaan ollut mitenkään hyvää. Loukkaantuu loukkaantumisen ilosta, eikä muuta mieltään mistään asiasta. Sensijaan toistaa sitä samaa kokoajan.

Redalert
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Syys 2019 22:40

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Redalert » 10 Syys 2019 23:21

knocker kirjoitti:
10 Syys 2019 23:14
Redalert kirjoitti:
10 Syys 2019 23:07
Saija82 kirjoitti:
10 Syys 2019 23:02
Ei jestas tää Tarina on mahdoton tapaus. Hän on nyt niin kovin närkästynyt, että Krisu ei ole positiivisen kautta käskyttänyt siivoojia (Tarinaa ja Keviniä). Kuulemma lukuisia tutkimuksia on tehty siitä, että positiivinen johtaminen on paljon toimivampaa kuin negatiivisen kautta. Siis oikeesti. Noi on bb-talossa ja niillä on roolit tossa viikkotehtävässä. Jollain kierolla tavalla tämä turha avautuminen ja analysointi on viihdyttävää, mutta ainakin asukkaiden hyvinvoinnin puolesta toivon, että tää tarinan Tarina päättyy sunnuntaina.
Musta Tarina keskusteli ihan hyvin. Hyvän keskustelun kävivät Krisun kanssa.
Pakko sanoa, että olen täysin eri mieltä. Krisu on aivan puhki ja joku tulee lässyttämään, kuinka Krisun olisi pitänyt tehtävänsä hoitaa alaisiaan kohtaan. Enää puuttui, että Tarina olisi aloittanut keskustelun kehopositiivisuudesta...
Vkotehtävän jälkeen voivat kukin sitten avautua, mutta ei kesken tehtävää. Tai no, tossa aiemminhan oli henkilöstöpalaveri, miksei Tarina silloin ottanut asiaa puheeksi, kun kaikilta kysyttiin mielipiteet.
Krisu tuolla nyt kyllä itse avautuu aika lailla. Minusta vaan hyvä. Mutta viittaan siihen kun sanoit ettei pidä avautua.
Omenanraato kirjoitti:
10 Syys 2019 23:17
knocker kirjoitti:
10 Syys 2019 23:14
Tai no, tossa aiemminhan oli henkilöstöpalaveri, miksei Tarina silloin ottanut asiaa puheeksi, kun kaikilta kysyttiin mielipiteet.
Nimenomaan! Nyt oltiin jo vapaalla, toisen naamasta näkee miten finaalissa on tän päivän jälkeen. Ja on vetänyt ihan hiton hyvin koko päivän. Sit on itse pelleillyt, eikä vedä täysillä. Ni ei siinä kohtaa iltaa mennä enää lässyttämään.

Ja ei todellakaan kyllä tuo keskustelukaan ollut mitenkään hyvää. Loukkaantuu loukkaantumisen ilosta, eikä muuta mieltään mistään asiasta. Sensijaan toistaa sitä samaa kokoajan.
Hyvin se loppu halaukseen. :)
Viimeksi muokannut Zygerö, 11 Syys 2019 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Peräkkäiset viestit yhdistetty.

Avatar
Kuklin BBarot
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 822
Liittynyt: 10 Heinä 2019 08:43

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Kuklin BBarot » 10 Syys 2019 23:23

Omenanraato kirjoitti:
10 Syys 2019 23:04
Krisu veti hyvän lopun ”vittu te ootte ihmeellisimpiä ihmisiä mitä oon tavannut, sun ajatusmaailma on niin vieras mulle ku olla ja voi”
Ja tämähän oli Tarinan mielestä vaan tosi ihanaa. :love61:

Avatar
LuckyTheFox
Big Brother
Viestit: 5210
Liittynyt: 28 Elo 2009 23:47

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja LuckyTheFox » 10 Syys 2019 23:37

En nähnyt tilanteen alkua, mutta kyllä minustakin Krisu tuossa enemmän mesosi. Sinänsä ihan ymmärrettävää että hermot ovat kireällä huonosti nukutun yön ja stressaavan päivän jälkeen (Tosin kuka käski kukkumaan pikkutunneille asti?) ja Tarinakin olisi voinut jättää ne jutut positiivisesta johtamistyylistä johonkin toiseen hetkeen, sitten kun viikkotehtävä on ohi, mutta tämän tilannetaju nyt tuntuu olevan mitä on.

Redalert
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Syys 2019 22:40

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Redalert » 10 Syys 2019 23:48

Saija82 kirjoitti:
10 Syys 2019 23:02
Ei jestas tää Tarina on mahdoton tapaus. Hän on nyt niin kovin närkästynyt, että Krisu ei ole positiivisen kautta käskyttänyt siivoojia (Tarinaa ja Keviniä). Kuulemma lukuisia tutkimuksia on tehty siitä, että positiivinen johtaminen on paljon toimivampaa kuin negatiivisen kautta. Siis oikeesti. Noi on bb-talossa ja niillä on roolit tossa viikkotehtävässä. Jollain kierolla tavalla tämä turha avautuminen ja analysointi on viihdyttävää, mutta ainakin asukkaiden hyvinvoinnin puolesta toivon, että tää tarinan Tarina päättyy sunnuntaina.
Kuten sanoit, että kierrolla tavalla avautuminen ja analysointi oli viihdyttävää. Siihen minusta BB vähän perustuukin että eri persoonallisuudet ja ajatusmaailmat eivät kohtaa, tulee tilanteita ja konflikteja. Krisulle olisi varmaan hyvä ettei Tarina olisi siellä avautunut, mutta itselle katsojana viihdyttävää. Siksi haluan, että Tarina pysyy talossa loppumetreille saakka. Ja Krisu saa vaikka voittaa.

Omenanraato
Mökkiläinen
Viestit: 248
Liittynyt: 02 Syys 2019 15:50

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Omenanraato » 10 Syys 2019 23:53

Redalert kirjoitti:
10 Syys 2019 23:48
Siihen minusta BB vähän perustuukin että eri persoonallisuudet ja ajatusmaailmat eivät kohtaa, tulee tilanteita ja konflikteja. Krisulle olisi varmaan hyvä ettei Tarina olisi siellä avautunut, mutta itselle katsojana viihdyttävää.
Niin perustuu ja vaikka esim Villen, tai Kevinin kohdalla oma ajatusmaailmani ei kohtaa ollenkaan, jään useinkin seuraamaan, koska sieltä tulee perusteltua kommenttia asiaan kuin asiaan ja pystyvät keskustelemaan suht asiallisesti.

Mutta tarina vain väittää ymmärtävänsä toisen näkökulman tajuamatta sitä yhtään. Sen lisäksi jankkaa samaa uudestaan ja uudestaan loputtomiin. Ei tajua koska pitää lopettaa, eikä todellakaan tajua koska pitää aloittaa. Ja tämä kävi jo taloon saapumispäivänä erittäin rasittavaksi ja pahenee päivä päivältä.
Ilman Tarinaa pääsisi todella monet keskustelut syvenemään todella paljon. Uskon, että esim Kimmon näkemykset on hyvinkin erilaiset monen asian suhteen, mutta hän pysyy hiljaa Tarinan viedessä hapen muilta.

Redalert
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Syys 2019 22:40

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Redalert » 11 Syys 2019 00:11

Omenanraato kirjoitti:
10 Syys 2019 23:53
Redalert kirjoitti:
10 Syys 2019 23:48
Siihen minusta BB vähän perustuukin että eri persoonallisuudet ja ajatusmaailmat eivät kohtaa, tulee tilanteita ja konflikteja. Krisulle olisi varmaan hyvä ettei Tarina olisi siellä avautunut, mutta itselle katsojana viihdyttävää.
Niin perustuu ja vaikka esim Villen, tai Kevinin kohdalla oma ajatusmaailmani ei kohtaa ollenkaan, jään useinkin seuraamaan, koska sieltä tulee perusteltua kommenttia asiaan kuin asiaan ja pystyvät keskustelemaan suht asiallisesti.

Mutta tarina vain väittää ymmärtävänsä toisen näkökulman tajuamatta sitä yhtään. Sen lisäksi jankkaa samaa uudestaan ja uudestaan loputtomiin. Ei tajua koska pitää lopettaa, eikä todellakaan tajua koska pitää aloittaa. Ja tämä kävi jo taloon saapumispäivänä erittäin rasittavaksi ja pahenee päivä päivältä.
Ilman Tarinaa pääsisi todella monet keskustelut syvenemään todella paljon. Uskon, että esim Kimmon näkemykset on hyvinkin erilaiset monen asian suhteen, mutta hän pysyy hiljaa Tarinan viedessä hapen muilta.
Kyllä, Tarina on monesti rasittava tapaus. Kuitenkin uskon, että hän tuo niitä tilanteita, joissa jollakin voi mennä hermo tms. tai sitten Tarina itse raivostuu. En tiedä onko talossa muita samaan pystyviä henkilöitä ;) Siksi pitäisin Tarinan talossa.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 11 Syys 2019 02:27

Jostain syystä en jaksa enää inhota Tarinaa. Rasittavahan hän on kuin mikä, mutta Eeviksen ja Jukan pisteet ovat nyt niin pahasti laskusuunnassa, että Tarina hiukan väkisinkin jää ärsyttävyydessä heidän varjoon.
Tarina myös vaikuttaa kuitenkin ihan hyvältä ihmiseltä, josta kovasti haluaisi tykätä, mutta se ei vaan oikein onnistu. Loistava asukas, koska samaan aikaan tunnen sääliä, vitutusta, sympatiaa, myötähäpeää ja huvitusta.

Avatar
Defendant
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 916
Liittynyt: 01 Marras 2010 08:17

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Defendant » 11 Syys 2019 04:03

Ystävällinen ihminen. Pidän aina niistä. Ihanan täydellinen.

Haluaisin vain tietää, että millainen maailma olisi, jos Tarina saisi päättää?

No, pilkotaan hieman. Millainen suomalainen rakennus-, tai hoitoala olisi, jos Tarina saisi päättää?

Tarina olisi täydellinen poliitikko.

Avatar
Caprica
Mökkiläinen
Viestit: 215
Liittynyt: 01 Syys 2014 19:06

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Caprica » 11 Syys 2019 11:08

En kestä enää hetkeäkään tään tyypin viiltävää analyysiä itsestään ja ylpeyttä omasta positiivisuudestaan. En saatana kestä. Enkä sitä todellisuuden negatiivisuutta ja sitä kun naama on ihan näkkärillä heti kun asiat ei mee niinkuin turina haluaa. Yrittäis ees vaikka tuota viikkotehtävääkin vähän positiivisen kautta. Mut ei, en vaan kestä enää. Välillä tulee mieleen et lopetan 247 kattomisen siihen saakka et tää on saatu ulos, koska pelkään aivojeni sulavan kun tään analyyttinen ääni tunkeutuu yllättäen tärykalvoilleni.
Swoon kirjoitti:
10 Syys 2019 20:58
No niin. Mitä mieltä, onko Tarinassa narsistin piirteitä? Ketään ammattilaista paikalla? Tuo empatiakyky on niin ristiriidassa tiettyjen piirteiden kanssa.
En ole edes etäisesti ammattilainen, mut kyllähän tuossa käytöksessä on narsistisia piirteitä hetkittäin roppakaupalla. Minä minä minä minun, minä tässä nyt kerron ja minulle positiivisen kautta. Minä olen positiivinen ja ylpeä siitä, minusta on ihanaa että tuolla ulkopuolella halutaan minun pysyvän talossa, minun mielestä pitäisi näin, ja minua pitäisi kohdella niin... Viikkotehtävät on huonoja koska minä en pidä niistä ja minun huonoja puolia tulee esille, minä istun pyödillä missä muut syö ja mitä helkkarin kaikkea. Lisäksi en oo oikeesti huomannut yhtään kertaa, että tää ihan oikeasti ja aidosti tahtoisi kuunnella tai ymmärtää keskustelukumppaniaan, vaan pikemminkin vain etsii positiivisen palautteen ja tyhjien sanojen kautta väylää jolla saa oman näkemyksensä ujutettua väärässäolijankin päähän. Sori, mulla on aika yksipuoleinen näkemys, ja päivä päivältä yksipuolisemmaksi muuttuu. Antaisin -1 jos voisin.
Selkäranka on kuin puutarhaletku.

carjock
Leijona
Viestit: 2839
Liittynyt: 30 Elo 2011 18:38

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja carjock » 11 Syys 2019 11:11

Besserwisser-tyyppiä. Miten tää, tai ehkä juuri siksi kuvittelee parantavansa maailmaa ja muita ihmisiä. Kunhan saa ensin itse psyykattua itseään. Koittaa olla joku pyhimys talossa, loukkaantuen muidenkin puolesta. Etsimällä etsii kohtia, joihin voi "iskeä kiinni":
"Yhtä asiaa en tule ikinä ymmärtämään, miksi kukaan haluaa tässä elämässä kenellekään pahaa?"
-Martina Aitolehti (2019)

Mangusti
Tapetti
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Syys 2019 21:07

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Mangusti » 11 Syys 2019 12:01

Caprica kirjoitti:
09 Syys 2019 17:58
Tässä on minun näkemykseni täydellinen vastakohta! :D Hauskaa miten eri tavalla sitä voi tulkita ihmistä.
En kyttää 24/7:aa 24/7, joten perustan omat mielipiteeni sille, mitä olen ehtinyt nähdä. Melko vähän varmaan monen muun mittakaavassa. Koosteita en katso lainkaan, koska ne on niin surkeasti leikattu. Ehdottomasti paikkansa ansainnut asukas - oli feikki tai enemmän feikki. Täytyy tutkailla.

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Evalds » 11 Syys 2019 15:39

En heittäisi vielä pihalle, mutta en jaksaisi koko kautta tätä ja tuskin on koko kautta, voi selvitä muutaman viikon kun tylsimykset heitetään ekana pihalle.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Risto » 11 Syys 2019 15:49

Pudotin pisteet nollaan. En jaksa enää. Omasta mielestään mahtavat tyypit on poikkeuksetta aivan perseestä.

Avatar
sunday
Vaihtoasukas
Viestit: 329
Liittynyt: 02 Syys 2009 00:11

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja sunday » 11 Syys 2019 18:30

Tarina on alusta asti ollut mulle talon ristiriitaisin asukas - toisaalta ärsyttävä ja raskas, toisaalta fiksu ja sympaattisen oloinen. Toivoin ekassa äänestyksessä, että Tarina saa vielä jäädä taloon, koska hän tuntuu herättävän paljon tunteita ja keskustelua niin talossa kuin sen ulkopuolellakin.

Tämän risteilytehtävän myötä Tarinan sympaattisuus on mun silmissä kuitenkin karissut, ja sen myötä mielipide hänestä kääntynyt negatiiviseksi. Hänellä on todella huono ja itsekeskeinen asenne, vain viihdytystehtävissä vaivautuu oikeasti osallistumaan. Siivous- ja keittiövuorossa ollessaan vaan lojuu joko keittiön pöydän ääressä tai sängyssä, eikä vahingossakaan tee mitään hyödyllistä. Ja oikein pyysi päälliköltä lisää viihdevuoroja, infokin kuulemma kävisi (varmaan, koska ei tarvitsisi tehdä juuri mitään). Tarinan mielestä ilmeisesti ne ”paskahommat” voi hyvin jättää muille, vähät siitä että tuskin kukaan muukaan esim. siivoamisesta nauttii.

Tuntuu aika tekopyhältä julistaa muiden tunteiden huomioimisen tärkeyttä samaan aikaan, kun itse haluaa osallistua vain kivoihin juttuihin ja hyvällä omatunnolla jättää kurjat ja raskaat hommat toisille.

ImmI
Mökkiläinen
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Syys 2019 19:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja ImmI » 12 Syys 2019 23:54

On jännää että keskustelee Miran kanssa kuin paraskin kaveri ja samalla puukottaa kahdella nimeämispisteellä, tämä juuri osoittaa minkälainen käärme tämä henkilö on. :td

Avatar
Karhu
Ylläpitäjä
Viestit: 2633
Liittynyt: 18 Syys 2009 02:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Karhu » 13 Syys 2019 02:41

Mielenterveysdiagnooseja ei tee kuin lääkärit, ja hekin saa luvan pitää ne omana tietonaan. Etenkään tänne niitä ei tarvi enää postailla. (Viesti poistettu)

Avatar
Defendant
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 916
Liittynyt: 01 Marras 2010 08:17

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Defendant » 13 Syys 2019 10:17

ImmI kirjoitti:
12 Syys 2019 23:54
On jännää että keskustelee Miran kanssa kuin paraskin kaveri ja samalla puukottaa kahdella nimeämispisteellä, tämä juuri osoittaa minkälainen käärme tämä henkilö on. :td
Ehkä tuo nyt on kuitenkin sellainen ympäristö, että tuolla on vähän pakko yrittää kommunikoida. Puhun minäkin ystävällisesti töissä ihmisille, joista en pidä.

Minulla oli eräs työkaveri, haastava ilmapiirinmyrkyttäjä, joka vaihtoi sittemmin työpaikkaa. Olen törmännyt häneen muutamia kertoja yleisissä paikoissa ja en ole tervehtinyt häntä nähdessämme esimerkiksi kaupassa. Ei se sen kummempaa ole. Ja olin hänelle ystävällinen aina töissä.

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Evalds » 13 Syys 2019 10:19

Miina johon moni kauden BB-nainen astuu, "tuhoaa" muiden mahdollisuuksia turhilla höpinöillään, olisi pitänyt ulostaa viime viikolla, nyt lilluu talossa pitkään.

Avatar
Defendant
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 916
Liittynyt: 01 Marras 2010 08:17

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Defendant » 13 Syys 2019 11:27

Lainaan lyriikoita YUP:n kappaleesta "Lihavia luurankoja", jotka kuvaavat Tarinaa mielestäni hyvin:

Minä minä minä minä minä minä minä
Minä minä minä minä minä minä minä
Minä minä minä minä minä minä minä


Pidän pisteet kakkosessa.

Edit.

Kuin tilauksesta Tarina laukoi tämän viestin jälkeen oikein osuvan lauseen, taas aivan itse :D
"Mun toinen motiivi, vähän laajempi (taloon lähtemiselle), että haluan tehdä mahdollisimman paljon hyvää tavalla, joka sopii mulle itselle.
On se päällikkö :king

janes1
Toukka
Viestit: 7
Liittynyt: 09 Heinä 2019 18:49

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja janes1 » 13 Syys 2019 21:57

Pakko vaihtaa toiseen kameraan kun Narina-Tarina on äänes. Yletöntä brassailua filosofisista asioista, heittelee milloin mitäkin Heideggeria tai muuta keskusteluihin hakien niistä auktoriteettia omiin näkemyksiinsä. Tarinan kaltaisia ihmisiä on todella raskasta kuunnella.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”