Tarina Rauteenmaa

Keskustelua kauden asukkaista yhdessä ja erikseen. Tunnaribiisit ja kuin kaksi marjaa.

Mielipiteesi Tarinasta?

Äänestys päättyi 31 Joulu 2019 20:15

5 - Suosikki
15
5%
4
26
9%
3
28
10%
2
25
9%
1
45
16%
0 - Inhokki
136
49%
 
Ääniä yhteensä: 275

TMT
Tapetti
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Syys 2019 00:37

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja TMT » 18 Syys 2019 01:35

Defendant kirjoitti:
18 Syys 2019 01:29
Heitin sen konfliktikommentin pilke silmäkulmassa.

Mielestäni hän myös aiheuttaa niitä, mutta aina tahtomattaan ja aina tarkoittaa vaan pelkkää hyvää ;)
Samaa mieltä, lähiaikoina Kristian on Tarinaa hieman provosoinut, mutta ei kuitenkaan ole vastannut törkeästi takaisin, yleensä noiden tilanteiden jälkeen pohtii tilanteita ja yrittää selittää omaa näkökulmaansa. Pystyy varmaan olemaan empaattinen, mutta pitäisi antaa tilaa myös muille enemmän, varsinkin jos tuleva työ on psykologi.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 18 Syys 2019 02:36

Kuvitteleeko joku että psykologit ovat samanlaisia omassa elämässään kuin työpaikallaan? :scratch
Itse en lähtisi arvioimaan miten Tarina käyttäytyy ammatillisuutta vaativissa tilanteissa. BB-talo ei sellainen paikka ole.

snarat
Kyttääjä
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Elo 2011 20:22

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja snarat » 18 Syys 2019 03:30

Benjamin kirjoitti:
18 Syys 2019 02:36
Kuvitteleeko joku että psykologit ovat samanlaisia omassa elämässään kuin työpaikallaan? :scratch
Itse en lähtisi arvioimaan miten Tarina käyttäytyy ammatillisuutta vaativissa tilanteissa. BB-talo ei sellainen paikka ole.
En kuvittele, mutta luoteen piirre monesti paljastaa tarpeeksi, lisäksi jos ei halua tulla sieltä hattaralla kuorrutetusta kuplasta ulos, niin sekin vaikuttaa, varsinkin kun Suomessa on 5,5 miljoonaa mielipidettä eri asioihin, miksi takertua omaan kuplaan ja sen jälkeen pahoittaa mielensä siitä, että joillain on eriävä mielipde tai arvomaailma.

Ehkä Tarina kirjoittaa oman mein kampf:insa BB talon jälkeen, sen verran agresiivistä välillä tuo sen oman idologian, arvomaailman ja mielipiteiden tuputtaminen muille asukkaille on ollut.

TMT
Tapetti
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Syys 2019 00:37

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja TMT » 18 Syys 2019 04:00

Benjamin kirjoitti:
18 Syys 2019 02:36
Kuvitteleeko joku että psykologit ovat samanlaisia omassa elämässään kuin työpaikallaan? :scratch
Itse en lähtisi arvioimaan miten Tarina käyttäytyy ammatillisuutta vaativissa tilanteissa. BB-talo ei sellainen paikka ole.
En kuvittele, luonteesta tosin paljastuu paljon kuten mainittiin, jos onnistuu olla hyvin erilainen omassa elämässään kuin töissä, niin onhan tuo hyödyllinen kyky ei siinä mitään. BB-talossa oleminen itsessään voi heikentää työmahdollisuuksia, joten kannattaa olla tarkka mitä siellä sanoo ja tekee myös.

snarat
Kyttääjä
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Elo 2011 20:22

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja snarat » 18 Syys 2019 04:21

Esim jos verrataan Villeen, hän on oikeastaan jokaisessa hänen mielipiteessä/arvomaailmassa yksin talossa ja silti jaksaa puolustaa hänen arvojaan, mutta mitä tekee Tarina, hän on omien arvojensa kanssa niin heikko ihiminen mukamas, että tarvii Keviniä ja Millaa puolustaan hänen omia arvojaan väittelyissä, voisi sanoa että narsismi tai huono itsetunto vaivaa Tarinaa ja ehkä siksi vetäytyy mielummin siihen omaan kuplaansa.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Wendla » 18 Syys 2019 07:51

Benjamin kirjoitti:
18 Syys 2019 02:36
Kuvitteleeko joku että psykologit ovat samanlaisia omassa elämässään kuin työpaikallaan? :scratch
Itse en lähtisi arvioimaan miten Tarina käyttäytyy ammatillisuutta vaativissa tilanteissa. BB-talo ei sellainen paikka ole.
Olen ihan samaa mieltä. Vähän turhan herkästi on alettu netissä ruotimaan Tarinan soveltuvuutta psykologiksi. Työpaikka on ympäristönä hyvin erilainen kuin BB-talo ja työntekijä on töissä myös hyvin erilaisessa roolissa kuin asukas BB-talossa. Sitä paitsi ei ne psykologitkaan mitään yli-ihmisiä ole, heissä jokaisessa on niin hyvät kuin huonot puolensa. Kaiken lisäksi Tarina on vasta kandi, hänellä on vielä paljon opittavaa edessä, eipä hän tässä tilanteessa vielä välttämättä olisikaan valmis psykologiksi. Eikä vielä tarvitsekkaan olla.

carjock
Leijona
Viestit: 2839
Liittynyt: 30 Elo 2011 18:38

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja carjock » 18 Syys 2019 10:24

Mielenkiintoinen tarina.

https://www.is.fi/viihde/art-2000006242586.html

Pyhimyksen ja BB-Tarinan väliltä paljastui yllättävä yhteys – räppärin inboxiin kilahti kaikista synkimmällä hetkellä odottamaton viesti
"Yhtä asiaa en tule ikinä ymmärtämään, miksi kukaan haluaa tässä elämässä kenellekään pahaa?"
-Martina Aitolehti (2019)

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Wendla » 18 Syys 2019 10:54

carjock kirjoitti:
18 Syys 2019 10:24
Mielenkiintoinen tarina.

https://www.is.fi/viihde/art-2000006242586.html

Pyhimyksen ja BB-Tarinan väliltä paljastui yllättävä yhteys – räppärin inboxiin kilahti kaikista synkimmällä hetkellä odottamaton viesti
Ihana tarina :Love: Tämä on juuri sitä Tarinaa, jonka koen aistivani tuolla talossa, joskaan se ei ole vielä noussut niin silkeästi esiin. Voin niin hyvin kuvitella tuon Tarinan kirjoittaman viestin, siksipä hän minun suosikkiasukkaani on. Jotenkin hänestä vain aistii sen empaattisuuden ja hyväntahtoisuuden. Havaitsen myös hänessä paljon herkkyyttä, mikä on minusta pääosin vain erittäin kaunis ominaisuus. Juuri näistä syistä Tarina viehättää minua niin paljon. :in love:

lake79
Uimavalvoja
Viestit: 438
Liittynyt: 16 Marras 2008 14:14

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja lake79 » 18 Syys 2019 12:43

Aika helposti raivostuttavin ihminen jonka olen missään nähnyt noin ikinä. Pää räjähtää joka kerta kun tämä huomiohoro ja kokomaailman väkisinparantaja avaa suunsa. Minä minä minä minä eikä kukaan muu, huomioikaa nyt mua hei pliiiide!

Raah.

Redalert
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Syys 2019 22:40

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Redalert » 18 Syys 2019 13:21

Wendla kirjoitti:
18 Syys 2019 10:54
carjock kirjoitti:
18 Syys 2019 10:24
Mielenkiintoinen tarina.

https://www.is.fi/viihde/art-2000006242586.html

Pyhimyksen ja BB-Tarinan väliltä paljastui yllättävä yhteys – räppärin inboxiin kilahti kaikista synkimmällä hetkellä odottamaton viesti
Ihana tarina :Love: Tämä on juuri sitä Tarinaa, jonka koen aistivani tuolla talossa, joskaan se ei ole vielä noussut niin silkeästi esiin. Voin niin hyvin kuvitella tuon Tarinan kirjoittaman viestin, siksipä hän minun suosikkiasukkaani on. Jotenkin hänestä vain aistii sen empaattisuuden ja hyväntahtoisuuden. Havaitsen myös hänessä paljon herkkyyttä, mikä on minusta pääosin vain erittäin kaunis ominaisuus. Juuri näistä syistä Tarina viehättää minua niin paljon. :in love:
Tarinassa varmasti on tuo empaattinen puoli. On se BB:ssa tullut myös esille. Samoin haluaa positiivisuutta ja halata riidan sovittelun merkiksi. Mutta sitten on niitä rasittavia puolia, jotka vaan tökkii pahasti. Jos olisin talossa, niin saattaisin vältellä Tarinaa, koska en halua niin raskasta keskusteluseuraa. Tarina voisi oppia käsittelemään asioita myös pään sisällä.

Avatar
Defendant
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 916
Liittynyt: 01 Marras 2010 08:17

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Defendant » 18 Syys 2019 13:32

Tarinan empaattisissa puolissa häiritsee minua se, että tuntuu aivan kuin ne olisi ennaltaopeteltuja tapoja. Varmasti löytyy empatiaa, en kiellä.

Mutta joku siinä häiritsee. Ehkä en ole sisäistänyt uppiniskaisena suomalaisena heteromiehenä sukupolvenvaihdosta näiden positiivisten nuorten käytöksessä.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Wendla » 18 Syys 2019 13:54

Defendant kirjoitti:
18 Syys 2019 13:32
Tarinan empaattisissa puolissa häiritsee minua se, että tuntuu aivan kuin ne olisi ennaltaopeteltuja tapoja. Varmasti löytyy empatiaa, en kiellä.

Mutta joku siinä häiritsee. Ehkä en ole sisäistänyt uppiniskaisena suomalaisena heteromiehenä sukupolvenvaihdosta näiden positiivisten nuorten käytöksessä.
Minustakin jotkin Tarinan tavat kommentoida tuntuivat alussa vähän hassuilta, mutta nyt olen jo tottunut niihin. Juurikin nuo "minusta on niin ihanaa kun sanot noin" tyyppiset jutut. Ne tuntui vähän.... noh, feikki ei ehkä ole oikea sana kuvaamaan sitä, sillä en usko, että hänen tarkoitusperänsä oikeasti olisi mitenkään feikit... mutta jollain tapaa ehkä ulkoaopituilta tavoilta tuntui joo. En siis epäile hänen empatiaansa ja haluaan päästä yhteisymmärrysteen toisten ihmisten kanssa, mutta hänen tapansa puhua vain on toisinaan minullekin vähän sellainen, mihin en ole itsekkään tottunut. Mutta jokainen kommunikoi omalla tavallaan, uskon että Tarinan tarkoitusperät ovat kuitenkin hyvät.

Avatar
paranvoi
Peitonheiluttaja
Viestit: 174
Liittynyt: 15 Maalis 2012 02:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja paranvoi » 18 Syys 2019 20:41

snarat kirjoitti:
18 Syys 2019 03:30
Benjamin kirjoitti:
18 Syys 2019 02:36
Kuvitteleeko joku että psykologit ovat samanlaisia omassa elämässään kuin työpaikallaan? :scratch
Itse en lähtisi arvioimaan miten Tarina käyttäytyy ammatillisuutta vaativissa tilanteissa. BB-talo ei sellainen paikka ole.
En kuvittele, mutta luoteen piirre monesti paljastaa tarpeeksi, lisäksi jos ei halua tulla sieltä hattaralla kuorrutetusta kuplasta ulos, niin sekin vaikuttaa, varsinkin kun Suomessa on 5,5 miljoonaa mielipidettä eri asioihin, miksi takertua omaan kuplaan ja sen jälkeen pahoittaa mielensä siitä, että joillain on eriävä mielipde tai arvomaailma.

Ehkä Tarina kirjoittaa oman mein kampf:insa BB talon jälkeen, sen verran agresiivistä välillä tuo sen oman idologian, arvomaailman ja mielipiteiden tuputtaminen muille asukkaille on ollut.
Siis vertasiksää just Tarinaa Hitleriin tolla mein kampf jutulla? Pitäsköhä sun nyt vaikka laittaa se telkkari muutamaks kuukaudeks kii?
Ylivoimainen suosikki: BBAU9 Estelle

Avatar
Jonayla
Leijona
Viestit: 2904
Liittynyt: 20 Loka 2008 09:43

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Jonayla » 18 Syys 2019 22:53

Defendant kirjoitti:
18 Syys 2019 13:32
Tarinan empaattisissa puolissa häiritsee minua se, että tuntuu aivan kuin ne olisi ennaltaopeteltuja tapoja. Varmasti löytyy empatiaa, en kiellä.
Sama juttu. Empatia tulee yleensä suoraan sydämestä aidosti. En tunne sitä Tarinan kohdalla. Tarinan kohdalla tuntuu, että se on täysin ennaltaopittua ja kirjoista luettua. Yleensä myös ihmiset jotka ovat opetelleet empaattisiksi, mutta eivät sitä aidosti ole niin heillä on usein tarve korostaa sitä kuinka empaattisia ovat.
“Don't cry because it's over, smile because it happened.”
― Dr. Seuss

Avatar
Caprica
Mökkiläinen
Viestit: 215
Liittynyt: 01 Syys 2014 19:06

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Caprica » 18 Syys 2019 23:00

Jonayla kirjoitti:
18 Syys 2019 22:53
Defendant kirjoitti:
18 Syys 2019 13:32
Tarinan empaattisissa puolissa häiritsee minua se, että tuntuu aivan kuin ne olisi ennaltaopeteltuja tapoja. Varmasti löytyy empatiaa, en kiellä.
Sama juttu. Empatia tulee yleensä suoraan sydämestä aidosti. En tunne sitä Tarinan kohdalla. Tarinan kohdalla tuntuu, että se on täysin ennaltaopittua ja kirjoista luettua. Yleensä myös ihmiset jotka ovat opetelleet empaattisiksi, mutta eivät sitä aidosti ole niin heillä on usein tarve korostaa sitä kuinka empaattisia ovat.
Yhdyn edelliseen. Ihan aidosti ja oikeasti empaattinen ihminen ei korosta omaa empatiakykyään eikä edes itseään, puhumattakaan siitä, että olisi Tarinan tavoin yliöitsekeskeinen ja loukkaantuva. Jos tuolla talossa joku on aidosti empaattinen, niin sanoisin et se on kyllä sit Ville. Itsehän näen jopa Jukassa ja Krisussakin enemmän aitoa empatiaa kuin Tarinassa.
Selkäranka on kuin puutarhaletku.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja knocker » 18 Syys 2019 23:07

Caprica kirjoitti:
18 Syys 2019 23:00
Jonayla kirjoitti:
18 Syys 2019 22:53
Defendant kirjoitti:
18 Syys 2019 13:32
Tarinan empaattisissa puolissa häiritsee minua se, että tuntuu aivan kuin ne olisi ennaltaopeteltuja tapoja. Varmasti löytyy empatiaa, en kiellä.
Sama juttu. Empatia tulee yleensä suoraan sydämestä aidosti. En tunne sitä Tarinan kohdalla. Tarinan kohdalla tuntuu, että se on täysin ennaltaopittua ja kirjoista luettua. Yleensä myös ihmiset jotka ovat opetelleet empaattisiksi, mutta eivät sitä aidosti ole niin heillä on usein tarve korostaa sitä kuinka empaattisia ovat.
Yhdyn edelliseen. Ihan aidosti ja oikeasti empaattinen ihminen ei korosta omaa empatiakykyään eikä edes itseään, puhumattakaan siitä, että olisi Tarinan tavoin yliöitsekeskeinen ja loukkaantuva. Jos tuolla talossa joku on aidosti empaattinen, niin sanoisin et se on kyllä sit Ville. Itsehän näen jopa Jukassa ja Krisussakin enemmän aitoa empatiaa kuin Tarinassa.
Nyt on ihan pakko yhtyä edellisiin yhtyjiin. Tarinassa ei ole mitään aitoa empatiaa ainakaan Talossa näyttämässä käytöksessään, ennemminkin kaipaa empatiaa juurikin itseään kohtaan.
a walking disaster

ImmI
Mökkiläinen
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Syys 2019 19:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja ImmI » 18 Syys 2019 23:53

Ei vaan jaksa, tavallaan ja niin kuin... [smilie=thefinger.gif]

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Wendla » 19 Syys 2019 08:37

Jonayla kirjoitti:
18 Syys 2019 22:53
Defendant kirjoitti:
18 Syys 2019 13:32
Tarinan empaattisissa puolissa häiritsee minua se, että tuntuu aivan kuin ne olisi ennaltaopeteltuja tapoja. Varmasti löytyy empatiaa, en kiellä.
Sama juttu. Empatia tulee yleensä suoraan sydämestä aidosti. En tunne sitä Tarinan kohdalla. Tarinan kohdalla tuntuu, että se on täysin ennaltaopittua ja kirjoista luettua. Yleensä myös ihmiset jotka ovat opetelleet empaattisiksi, mutta eivät sitä aidosti ole niin heillä on usein tarve korostaa sitä kuinka empaattisia ovat.
Toisaalta itse ehkä erottelisin toisistaan empatian kokemuksena ja sitten yleisesti itseilmaisun. Tarinan itseilmaisu on kyllä minustakin toisinaan vähän teennäisen oloista. Mutta jotenkin minulla on ollut aina hänen kohdallaan se tunne, että siellä on empatiaa hänen sisällään. En osaa perustella sitä käytännön esimerkein, mutta minulla on vain se tunne. Toki tunteeni voi mennä ihan metsään ja voin olla ihan täysin väärässäkin.

Jotenkin minusta vaikuttaa, että Tarina on ollut talossa usein aika kuormittunut. Tiedä sitten, mistä se voisi johtua. Onko se ylipäätään se talo ympäristönä, tietynlainen itsemääräämisestä luopuminen, käskyjen noudattaminen? Vai onko se sitten jotain kasvojen menettämisen pelkoa, pelkoa siitä että on leimattu loukkaantujaksi? Vai stressaako se ilmapiiri vain, onko hällä kuitenkin jäänyt jotain hampaankaloon joitain toisia asukkaita kohtaan vaikka näennäisesti olisikin sovittu? Vaikea sanoa. Toivon kuitenkin, ettei Tarina jäisi kantamaan liikaa kaunaa esim Krisulle. Voin olla väärässäkin, mutta jotenkin minulla on Tarinasta vähän sellainen tunne, että hänen ei välttämättä ole ihan helppo unohtaa kokemiaan loukkauksia. Että ei vain antaisi niiden liikaa synkentää mieltään ja vaikuttaa liikaa siihen, miten kohtaa toiset ihmiset. Joka tapauksessa välillä tuntuu siltä kuin hän uhkaisi joskus mennä vähän ylikierroksille, että ei välttämättä aina ole ihan parhaillaan. Toisaalta tuolla talossa varmasti meneekin paljon helpommin ylikierroksille kuin yleensä.

Avatar
BBforever
Mökkiläinen
Viestit: 215
Liittynyt: 30 Elo 2011 16:19

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja BBforever » 19 Syys 2019 16:26

Kyllä nyt selitystä selityksen perään kuullaan, kunhan Tarina saa kuulla nimeämisensä. Voi että miten hän on joutunut nimetyksi. Aluksi on varmaan taas kiva kuunnella hänen mielipiteitään syistä, mutta alkaahan se sitten ärsyttämään, ainakin minua [smilie=a_listenuppunks.gif]

Avatar
Defendant
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 916
Liittynyt: 01 Marras 2010 08:17

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Defendant » 19 Syys 2019 16:29

Nimeämiset oli Tarinalle "sikavaikeita" tai jotain vastaavaa.

Taidan tuntea Tarinan paremmin kuin hän itse. Koska tiesin miltei pilkulleen mitä hän aikoo sanoa.

Tämä vahvistaa entisestään, että Tarinan puhe ja käytös on ennaltaopeteltua paikoittain.

Tuo nimeämisen "vaikeus" oli ihan feikkaamista ja Tarina tietää sen itsekin.

Ihanan inspiroivaa :drooling2

Edit. Pahoin pelkään, että Tarina putoaa talosta. En haluaisi hänen putoavan missään nimessä vielä.

Nokim
Julkkisasukas
Viestit: 470
Liittynyt: 03 Syys 2013 23:00

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Nokim » 19 Syys 2019 17:59

Häätöäänestykseen joutuminen on varmasti Tarinalle taas todella rankka paikka. Tietysti jo ihan hänen itsensäkin kannalta, mutta lisäksi kanssanimetyt ovat molemmat sellaisia, joiden Tarina varmasti olisi toivonut jäävän vielä taloon. Etenkin Eevikseen hän on tunnetusti tykästynyt, mutta olen tulkinnut hänen pitävän Villestäkin aika paljon. Eli periaatteessa Tarina voi vain hävitä tulevassa äänestyksessä. Illalla nähdään epäilemättä melkoista hajoilua hänen taholtaan.

Avatar
kotikissa
VIP-vieras
Viestit: 870
Liittynyt: 01 Syys 2011 21:12
Paikkakunta: Turku

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja kotikissa » 19 Syys 2019 19:27

Pudotin kakkoseen. Tarina puhuu edelleen tosi paljon, mutta nyt se on aiempaakin enemmän ollut samojen aiheiden jahnausta jatkuvasti. Ihan kuin aivoissa menis koko ajan kaikki samaa rataa, samaa rataa.
Haetaan kai draamaa ku noin pal näytetään noita hänenkin jahnauksiaan. Edes Tuulan ja Eeviksen tsemppaukset eivät mielialaan auttaneet, eikä Tarina ees polta, vaan muuten vaan on mieli matalalla.
Tarina makoilee Eeviksen kanssa aika paljon kahdestaan makkarissa päivällä.
Kausi&lempparit
1.Terhi, 2. Mira, 3. Kadi, 4. Andreas & Tero, 5. Esa A., 6. Nino ja Niko N., 7. Suvi & Sebastian, 8. Iida, 9. Niko S., 10.Andte, 11. Kimmo, 12.Paula & Minna, 13. Rosa, Nina ja Markku, 14. Ville ja Laura R.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”