Yleistä keskustelua asukkaista

Keskustelua kauden asukkaista yhdessä ja erikseen. Tunnaribiisit ja kuin kaksi marjaa.

Arvosanasi asukkaille?

Äänestys päättyi 31 Joulu 2019 22:32

5 - Loistava porukka!
43
21%
4
84
41%
3
46
23%
2
16
8%
1
9
4%
0 - Kaikki ulos ja uudet tilalle!
5
2%
 
Ääniä yhteensä: 203

Avatar
LuckyTheFox
Big Brother
Viestit: 5210
Liittynyt: 28 Elo 2009 23:47

Re: Yleistä keskustelua asukkaista

Viesti Kirjoittaja LuckyTheFox » 16 Syys 2019 19:33

Olen tässä jo muutaman päivän ajan pohtinut että talossa tekisi erittäin hyvää jos Kristian ja Tarina poistuisivat samalla ovenavauksella. Molemmat valtaavat ilmatilaa muilta ja pientä leiriytymistä näiden kahden ympärille on alkanut kehittymään, mikä ilmeisesti tämän päivän aikana on kärjistynyt oikein kunnolla. Pahoin pelkään että kohta yksi feedi kuvaa jatkuvasti Krisun kestovitutusta ja toinen Tarinan maailmantuskaa. Sitten tätä ei jaksa katsoa pirukaan.

Avatar
Caprica
Mökkiläinen
Viestit: 215
Liittynyt: 01 Syys 2014 19:06

Re: Yleistä keskustelua asukkaista

Viesti Kirjoittaja Caprica » 17 Syys 2019 17:07

LuckyTheFox kirjoitti:
16 Syys 2019 19:33
Pahoin pelkään että kohta yksi feedi kuvaa jatkuvasti Krisun kestovitutusta ja toinen Tarinan maailmantuskaa. Sitten tätä ei jaksa katsoa pirukaan.
Tää ois kyllä pahinta mitä vois tapahtua; toisessa feedissä ois "vittu perse vittu viinaaaaaa" ja toisessa sit "Mä tahtoisin jutella hei! Tosi ihanaa et sä ajattelet noin, mut mun mielestä..." [smilie=a_doh.gif]
Selkäranka on kuin puutarhaletku.

Avatar
Defendant
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 916
Liittynyt: 01 Marras 2010 08:17

Re: Yleistä keskustelua asukkaista

Viesti Kirjoittaja Defendant » 17 Syys 2019 18:08

LuckyTheFox kirjoitti:
16 Syys 2019 19:33
Pahoin pelkään että kohta yksi feedi kuvaa jatkuvasti Krisun kestovitutusta ja toinen Tarinan maailmantuskaa. Sitten tätä ei jaksa katsoa pirukaan.
Päivä kruunautuu illalla, molempien feedien kuvatessa pariskunnan petipuuhia :bidmouth:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Yleistä keskustelua asukkaista

Viesti Kirjoittaja Wendla » 17 Syys 2019 21:59

Herrajestas katsoin juuri pätkän siitä Tarinan ja Krisun riidasta keittiönpöydän ääressä. Kyllä oli ahdistavaa katsottavaa. Niin ahdistavaa, että sain bb:stä ihan tarpeekseni tämän päivän ajalta, taitaa illan koostejakson katsominen jäädä huomiselle. Ja tämä on paljon todettu tällaiselta bb-hullulta kuin minä.

Niin epätoimiva riita kun vain olla ja voi. Kummallakin hyviä näkökulmia ja pointteja, mutta eivät vaikuta kumpikaan pystyvän ottamaan koppia toisen ajatuksista. Tarina ei pysty ottamaan koppia Krisun viittauksesta siihen, että loukkaantuminen tapahtuu loukkaantujan pään sisällä ja näin ollen joskus myös loukkaantujalla on vastuuta. Ja Krisu ei taas pysty ottamaan vastaan Tarinan kokemusta siitä, että hänet on leimattu loukkaantujaksi ja että hänen kaikki loukkaantumisensa vain selitetään sillä, että se nyt aina loukkaantuu pienistä. Ja eihän se nyt vie tilannetta millään tavalla eteen päin, että toinen sanoo ettei koe että hänen tunteitaan kunnioitetaan, ja toinen sitten heti perään ikään kuin mitätöi nämä tunteet toteamalla että toinen vain loukkaantuu herkästi. Voi pyhä sylvi sentään.

Tarinan ja Krisun ajatusmaailmat tuntuvat välillä kyllä poikkeavan toisistaan kuin yö ja päivä. Harvoin tällaiset persoonat arkielämässä päätyvät olemaan näin tiiviissä vuorovaikutuksessa toistensa kanssa viikosta toiseen. Tässä olisi heille molemmille mahdollisuus oppia täysin erilaisista ihmisistä ja ajatusmaailmoista. Usein parhain oppi itsestäänkin voi tulla toiselta ihmiseltä, joka ajattelee aivan eri tavoin kuin sinä ja näkee asiat aivan eri tavooin kuin sinä itse. Mutta minua vähän huolestuttaa, että tämä tilanne on mennyt heillä molemmilla niin tunteisiin, ettei kumpikaan enää kykene lähestymään heidän välistään tilannetta rakentavasti. Tämä oikeastaan tekee minut surulliseksi, sillä alussa minusta todella vaikutti siltä, että he kykenevät keskustelemaan asioista rakentavasti siitäkin huolimatta, että ovat asioista monessa kohtaa lähes täysin eri mieltä toistensa kanssa. Kieltämättä tämä riita oli minulle pieni pettymys heidän kummankin osalta. Mutta noh, ihmisiähän hekin ovat, kukaan ei ole täydellinen.

Avatar
Mole
Jumalan ruoska
Viestit: 7946
Liittynyt: 15 Elo 2005 20:30

Re: Yleistä keskustelua asukkaista

Viesti Kirjoittaja Mole » 18 Syys 2019 10:08

En jaksaisi yhtään enempää tätä "yhyy, v***u mä lähden vi**u kotiin" tai "luovutan, jos en saa panna/nukkua/venyttää sääntöjä" -valitusta. Muutaman kerran voi asiasta mainita, mutta kun alkaa olemaan toistuva teema puheissa, oven paikka on Krisulla, Tarinalla ja Eeviksellä tiedossa. Tietysti jos tuotanto ei pidä kiinni omista säännöistään luovuttamisen kanssa, voimme pitää jatkot "Tuotanto lakituvassa"-ketjussa.

Erästä asukkia lainatakseni: "Lopettaka tollane lapselline kitinä!"

Avatar
Miserable
Asukaskokelas
Viestit: 117
Liittynyt: 04 Syys 2008 14:22

Re: Yleistä keskustelua asukkaista

Viesti Kirjoittaja Miserable » 18 Syys 2019 13:36

Olisikohan Krisulla (ja ehkä Tarinallakin?) ollut pk-huoneella juttutuokiota BB-psykologi Laura Stenroosin kanssa, ikään kuin olisivat kummatkin vähän rauhoittuneet ja muutkin saavat jo tilaa näiltä kahdelta? 🤔

Olisi aiheellista tuotannolta järjestää näitä, kummatkin olleet sen verran lahoamispisteessä viime päivinä.

carjock
Leijona
Viestit: 2839
Liittynyt: 30 Elo 2011 18:38

Re: Yleistä keskustelua asukkaista

Viesti Kirjoittaja carjock » 18 Syys 2019 13:43

Miserable kirjoitti:
18 Syys 2019 13:36
Olisikohan Krisulla (ja ehkä Tarinallakin?) ollut pk-huoneella juttutuokiota BB-psykologi Laura Stenroosin kanssa, ikään kuin olisivat kummatkin vähän rauhoittuneet ja muutkin saavat jo tilaa näiltä kahdelta? 🤔

Olisi aiheellista tuotannolta järjestää näitä, kummatkin olleet sen verran lahoamispisteessä viime päivinä.
No ainakin tänä aamuna kun Kristian kutsuttiin pk-huoneeseen ja palasi sieltä takaisin niin en muista oliko Jukka vai ville joka sanoi että sullahan oli aika pitkä komerokäynti, Krisu vastasi että ei ollut kuin lyhyt. Että voihan se olla.

Toisaalta Kristian sanoi myös aamulla nukkuneensa hyvin. Kun meni ajoissa nukkumaan niin ei ole vitutustasot niin korkealla tänä aamuna. Tämä aamu kuulemma paras aamu tällä viikolla Kristianille sen takia.
"Yhtä asiaa en tule ikinä ymmärtämään, miksi kukaan haluaa tässä elämässä kenellekään pahaa?"
-Martina Aitolehti (2019)

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Yleistä keskustelua asukkaista

Viesti Kirjoittaja Wendla » 18 Syys 2019 14:15

Mitenhän muuten on, saavatkohan asukkaat yleisesti tavata miten paljon psykologia talossa olon aikana?

Saivatko Krisu ja Tarina muuten sovittua viimeisimmän riitansa? Jos saivat, niin missä hengessä? Minä en ole nähnyt mistään riitaa seuranneita tapahtumia.

Avatar
Kuklin BBarot
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 822
Liittynyt: 10 Heinä 2019 08:43

Re: Yleistä keskustelua asukkaista

Viesti Kirjoittaja Kuklin BBarot » 18 Syys 2019 14:35

Wendla kirjoitti:
18 Syys 2019 14:15
Saivatko Krisu ja Tarina muuten sovittua viimeisimmän riitansa? Jos saivat, niin missä hengessä? Minä en ole nähnyt mistään riitaa seuranneita tapahtumia.
Hyvässä hengessä olkkarin sohvalla sopivat Krisun aloitteesta.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Yleistä keskustelua asukkaista

Viesti Kirjoittaja Wendla » 18 Syys 2019 14:39

Kuklin BBarot kirjoitti:
18 Syys 2019 14:35
Wendla kirjoitti:
18 Syys 2019 14:15
Saivatko Krisu ja Tarina muuten sovittua viimeisimmän riitansa? Jos saivat, niin missä hengessä? Minä en ole nähnyt mistään riitaa seuranneita tapahtumia.
Hyvässä hengessä olkkarin sohvalla sopivat Krisun aloitteesta.
Ihana kuulla :Love: Ehkä heissä kahdessa on sittenkin vielä toivoa. Oi vitsit tulin niin iloiseksi tästä. :in love: :thumbsup
Jos he pystyvät toimimaan näin jatkossakin, eli pystyvät pitämään hyvät välit merkittävistä ristiriidoistakin huolimatta, niin heidän ihmissuhteensa tulee kyllä olemaan kenties bb-historian mielenkiintoisin ihmissuhde seurattavaksi. Hetken jo pelkäsin, että heidän välit oli jo mennyttä. Mutta se kertoo kyllä paljon ihmisistä, jos onnistuvat noinkin ison ristiriidan jälkeen sopimaan ja pysymään hyvissä väleissä. Arvostan.

tuitsu
Vaihtoasukas
Viestit: 310
Liittynyt: 02 Syys 2019 01:00

Re: Yleistä keskustelua asukkaista

Viesti Kirjoittaja tuitsu » 18 Syys 2019 14:46

On kyllä seesteisempi ilmapiiri kuin moneen päivään. Osaltaan varmaankin Krisulla nikotiinivieroituskin on jo helpottanut. Ja todella hyvä, jos talon psykologi on käytettävissä herkällä varoitusajalla. Ei ole kenellekään kivaa jos asukkaiden päät alkavat kovin pahoin hajoamaan, minkä seurauksena tulisi pahimmassa tapauksessa monta vapaaehtoista (tai jopa BB:n määräämää) poistumista. Ja ehkä pitkäaikaisetkin jälkitraumat siviilissä.

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Yleistä keskustelua asukkaista

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 18 Syys 2019 16:22

Krisu selvästi välttelee vielä Tarinaa, vailla yleinen vitutuskäyrä onkin selvästi laskussa. Ehkä ihan hyvä niin.

Yleinen käsitys tuntuu olevan niin, että talon kaksi suurta persoonaa, Tarina ja Krisu, houkuttelevat ympärilleen omat klikkinsä jne, moni on toki välissäkin, mutta noin niin kuin karkeana yleistyksenä. Mutta mä olen nyt katsellut tuota touhua ja ajatellut, että jos Krisu menee johonkin tyypillisesti Helmerin kanssa, niin alkaako siihen kertyä muuta väkeä Krisun vuoksi - vai Helmerin?

Ainakin Anu, Milla, Mira, Tupu... Eli talon ns. puolueeton naisväki tuntuu olevan nimenomaan Helmerin seuraan mieltyneitä. Samoin Kevinillä on omat juttunsa Helmerin kanssa, sellaista hyväntuulista kiusoittelua ja haastamista. Jukka, Ville jne. "harrastavat" Helmerin kanssa sitä heidän omaa urheilulajia (en muista nimeä, siinä on se tasapainoilulauta ja rulla sen alla). Toisaalta Ville hakeutuu usein nimenomaan Krisun seuraan, toisaalta Ville nyt on musta hevonen ja oman tiensä kulkija muutenkin. Anyhow, pointtini on se, että porukka ei mun nähdäkseni hakeudu läheskään aina nimenomaisesti Krisun seuraan, vaan Helmerin, joka nyt sitten sattuu usein olemaan Krisun seurassa.

Tuskin mikään mullistava huomio, mutta sellainen, että kyseessä ei mun nähdäkseni ole/ollut mikään orastava kahden rintaman sota, vaan ainoastaan Krisu välttelemässä Tarinaa ja siten myös konfliktia.
:thumbsup

TMT
Tapetti
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Syys 2019 00:37

Re: Yleistä keskustelua asukkaista

Viesti Kirjoittaja TMT » 18 Syys 2019 23:39

Mitä jos määräisi että Jukka ja Eevis ei saisi harrastaa seksiä tai lentäisivät ulos, olisi mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuisi, vaikka sitä ei lopulta toteuttaisi.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Yleistä keskustelua asukkaista

Viesti Kirjoittaja Wendla » 19 Syys 2019 10:27

Vitsit kun on hauskaa seurailla noiden asukkaiden vainoharhailua kun ne koittaa epätoivoisesti löytää jotain logiikkaa tuosta viikkotehtävästä :D Tää on psyykkisessä mielessä hyvin mielenkiintoinen viikkotehtävä.

Kaikki asukkaat alkavat nostaa silmissäni pisteitään. Tämähän menee kohta tylsäksi, kun ei ole enää inhokkia.

Avatar
Virtanen
VIP-vieras
Viestit: 882
Liittynyt: 05 Elo 2005 12:40

Re: Yleistä keskustelua asukkaista

Viesti Kirjoittaja Virtanen » 20 Syys 2019 10:21

Olen tässä miettinyt, että kaikkien aikojen ikimuistoisin BB-ystävyys eli Nikon ja Saulin ystävyys saattaa saada kilpailijan Krisusta ja Helmeristä. Tuo kaksikko rakastaa toisiaan kavereina siten kuin kaksi heteromiestä parhaiten voi rakastaa! :kippis:
Mingviini kirjoitti:
18 Syys 2019 16:22
Krisu selvästi välttelee vielä Tarinaa, vailla yleinen vitutuskäyrä onkin selvästi laskussa.
Krisuna en käytännössä kommunikoisi Tarinalle enää muuta kuin välttämättömyydet, kuten "voisitko ojentaa suolaa" ruokapöydässä. Keskusteluja en aloittaisi Tarinan kanssa tai liittyisi mukaan.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Yleistä keskustelua asukkaista

Viesti Kirjoittaja Wendla » 20 Syys 2019 13:36

Virtanen kirjoitti:
20 Syys 2019 10:21

Mingviini kirjoitti:
18 Syys 2019 16:22
Krisu selvästi välttelee vielä Tarinaa, vailla yleinen vitutuskäyrä onkin selvästi laskussa.
Krisuna en käytännössä kommunikoisi Tarinalle enää muuta kuin välttämättömyydet, kuten "voisitko ojentaa suolaa" ruokapöydässä. Keskusteluja en aloittaisi Tarinan kanssa tai liittyisi mukaan.
Toivon todella, että Krisu ei nyt alkaisi vältellä Tarinan kanssa keskusteluja, tällöin katoaisi yksi talon tämän hetken kiinnostavimmista elämenteistä. Eli kahden hyvin eri tavoin kokevan ihmisen väittelyt ja yhteenotot. Ei sillä, että ymmärtäisin kyllä hyvin, vaikka Krisu päättäisikin vältellä Tarinaa.

Krisu ja Tarina ovat mietityttäneet minua paljon. Tietyllä tapaa ymmärrän heitä kumpaakin. Krisun kommunikointitavat ovat minunkin mielestäni välillä aika karkeat, joten ymmärrän kyllä, miksi Tarina on välillä loukkaantunut. Eikä Tarina ole ainoa, joka on loukkaantunut Krisun takia, myös ainakin Kevin ja Milla ovat todenneet samaa. Toisaalta Krisun kannalta voi taas olla raskasta, jos hän kokee saavansa Tarinalta koko ajan negatiivista palautetta, ihan vain sen takia että toimii ja käyttäytyy itselleen ominaisella tavalla. En usko, että Tarinan tarkoitus on saada Krisua tuntemaan itseään mitenkään huonoksi ihmiseksi. Mutta voin kuvitella, että jos negatiivinen palaute Krisua kohtaan jatkuu vielä Tarinalta kovin tiheään tahtiin, niin ei se Krisua välttämättä houkuttele hakeutumaan Tarinan seuraan jatkossakaan. Pahimmillaan tilanne voi mennä siihen, että Krisun mitta täyttyy täysin ja sitten hän ei ole valmis ottamaan enää yhtään minkäänlaista palautetta vastaan Tarinalta.

Olen miettinyt, että Tarina olisi ehkä tässä kohtaa se, joka voisi mahdollisesti vaikuttaa vielä paljonkin siihen, miten asia jatkossa etenee. Ainakaan tämä Krisun käytöksessä häiritsevien asioiden lähes jatkuva esiin nostaminen ei näytä palvelevan niitä tarkoitusperiä, joita Tarinalla itsellään on, eli rauhan ja hyvän ilmapiirin ylläpitoa talossa. Pahimmillaan tämä toimintatapa vaan kääntyy varsinaista tavoitetta vastaan ja aiheuttaa vain enemmän kaaosta, vaikka tarkoitusperät olisivatkin hyvät.

Jos Krisu itse en näe käytöksessään niin ongelmia eikä halua muuttua, niin ei Tarina voi häntä pakottamalla muuttaa. Sen sijaan omaa suhtautumistaan Tarina voisi yrittää muuttaa. Enkä tällä meinaa sitä, että hänen ei enää pitäisi kokea loukkaavina niitä asioita, jotka hän kokee loukkaaviksi. Mutta sen sijaan toivoisin, että Tarina katsoisi myös Krisun sanojen taakase, katsoisi niitä motivaatioita, jotka Krisulla on sanoilleen. En usko, että Krisulla on missään vaiheessa ollut tarkoitus loukata Tarinaa. Ehkä loukkaavaltakin tuntuvat kommentit voisi olla helpompi kestää, jos tietoisesti pyrkisi pitämään mielessä, että toinen ei todennäköisesti halunnut loukata sanoillaan, että toisella on vain hyvin erilainen tapa kommunikoida. Tai voihan se toki olla mahdollista, että Tarina on jo miettinytkin asiaa näin, mistäpä minä sen tiedän.

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Yleistä keskustelua asukkaista

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 23 Syys 2019 11:10

Tarina, Jukka, Kevin - siinä talon parikymppiset asukkaat. Krisukin taisi olla 27? Ja muut ovat sitten jo kolmekymppisiä tai yli. (Korjatkaa, jos olen väärässä, muistelen vaan.)

Nuorenahan sitä on usein idealisempi, ehdottomampi, omassa agendassaan ja asiassaan varma. Kun ikää tulee mittariin, voi edelleen olla varma siitä omasta jutustaan, mutta ymmärrys myös muiden juttuja (ja sitä nuoruuden intohimoa ja ehdottomuutta) kohtaan kasvaa. Tarinan ja Kevinin loukkaantumisherkkyys ja Jukan äkkipikaisuus sekä auktoriteettiä vastaan kiukutteleminen voisi selittyä osittain ihan iällä. Se ei tietenkään vähennä millään muotoa heidän tai heidän mielipiteidensä arvoa, mutta auttanee muita asukkaita ymmärtämään ja jaksamaan heitä paremmin, suhtautumaan siis.

Krisu on mun tulkintani mukaan siinä liipaisimella, että kuuluuko vielä näiden ehdottomien nuorisolaisten vai rauhallisotteisempien aikuisten ryhmään. Krisu haluaa ymmärtää, oppia ja keskustella asioista, omaa vahvat mielipiteet, mutta kokee tärkeäksi, että ne ovat perusteltuja ja että niitä haastetaan. Krisulla ei kuitenkaan ole vielä sellaista tiettyä hyväntahtoista voi noita nuoria -mentaliteettia, vaan ottaa helposti kierroksia ja tiukan ulosannin kaikenlaista perseilyksi kokemaansa kohtaan siinä, missä joku muu käsittelisi asian rauhallisemmalla otteella tai jättäisi vain omaan arvoonsa.

Jotenkin tämä ikäoivallus auttoi välittömästi itseäni sietämään esim. Tarinaa hiukan ja toisaalta ymmärtämään vaikkapa Krisun turhautumista. Korostan, että tämä kirjoitukseni sisältää räikeitä yleistyksiä ja mutua, mutta halusin silti esittää tämän yön tunteina kehittyneen teoriani :bidmouth:
:thumbsup

Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

Re: Yleistä keskustelua asukkaista

Viesti Kirjoittaja rink » 23 Syys 2019 11:21

Mingviini kirjoitti:
23 Syys 2019 11:10
Tarina, Jukka, Kevin - siinä talon parikymppiset asukkaat. Krisukin taisi olla 27? Ja muut ovat sitten jo kolmekymppisiä tai yli. (Korjatkaa, jos olen väärässä, muistelen vaan.)
https://www.bbplazavote.org:8444/BBPlaza tuolta (ensimmäisestä näytöstä - kartta ikonia painamalla) pääsee kaikkien kausien näyttöön, josta voi filtteröidä tämän kauden. Sen jälkeen voi järjestää ikäotsikkoa painamalla asukkaat ikäjärjestykseen. Kandee käyttää eli sitä varten olen tehnyt. ;) Tosin ko. sovellus ei toimi kunnolla esim. älypuhelimella.
Nuorenahan sitä on usein idealisempi, ehdottomampi, omassa agendassaan ja asiassaan varma. Kun ikää tulee mittariin, voi edelleen olla varma siitä omasta jutustaan, mutta ymmärrys myös muiden juttuja (ja sitä nuoruuden intohimoa ja ehdottomuutta) kohtaan kasvaa. Tarinan ja Kevinin loukkaantumisherkkyys ja Jukan äkkipikaisuus sekä auktoriteettiä vastaan kiukutteleminen voisi selittyä osittain ihan iällä. Se ei tietenkään vähennä millään muotoa heidän tai heidän mielipiteidensä arvoa, mutta auttanee muita asukkaita ymmärtämään ja jaksamaan heitä paremmin, suhtautumaan siis.

Krisu on mun tulkintani mukaan siinä liipaisimella, että kuuluuko vielä näiden ehdottomien nuorisolaisten vai rauhallisotteisempien aikuisten ryhmään. Krisu haluaa ymmärtää, oppia ja keskustella asioista, omaa vahvat mielipiteet, mutta kokee tärkeäksi, että ne ovat perusteltuja ja että niitä haastetaan. Krisulla ei kuitenkaan ole vielä sellaista tiettyä hyväntahtoista voi noita nuoria -mentaliteettia, vaan ottaa helposti kierroksia ja tiukan ulosannin kaikenlaista perseilyksi kokemaansa kohtaan siinä, missä joku muu käsittelisi asian rauhallisemmalla otteella tai jättäisi vain omaan arvoonsa.

Jotenkin tämä ikäoivallus auttoi välittömästi itseäni sietämään esim. Tarinaa hiukan ja toisaalta ymmärtämään vaikkapa Krisun turhautumista. Korostan, että tämä kirjoitukseni sisältää räikeitä yleistyksiä ja mutua, mutta halusin silti esittää tämän yön tunteina kehittyneen teoriani :bidmouth:
Varsinkin Tarinan omahyväisyys ja omakehu (jotka on hyvin selkeitä ja ärsyttäviä luonteenpiirteitä hänessä) voivat tosiaan liittyä ikään/nuoruuteen. Jonkinlaista hakemista tuntuu olevan muutenkin. Myös Keviniltä puuttuu selvästikin tietoa ihan perusasioista esim. taloudesta. Monessa muussakin asiassa ikä näkyy em. keskusteluissa.

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Yleistä keskustelua asukkaista

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 23 Syys 2019 11:29

rink kirjoitti:
23 Syys 2019 11:21

https://www.bbplazavote.org:8444/BBPlaza tuolta (ensimmäisestä näytöstä - kartta ikonia painamalla) pääsee kaikkien kausien näyttöön, josta voi filtteröidä tämän kauden. Sen jälkeen voi järjestää ikäotsikkoa painamalla asukkaat ikäjärjestykseen. Kandee käyttää eli sitä varten olen tehnyt. ;) Tosin ko. sovellus ei toimi kunnolla esim. älypuhelimella.
Kiitos! Mä olen nimenomaan älypuhelimen näprääjä, mutta kylläpä tämänkin kanssa pärjäsi - ja huomasin sieltä heti unohtaneeni Millan kokonaan... :keineahnung: :D On vielä lempparini naisasukkaista... mutta Millakin sopii toki teoriaani omalta osaltaan, että sikäli ei tullut puhuttua mitä sattuu!
:thumbsup

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua asukkaista

Viesti Kirjoittaja Skygge » 23 Syys 2019 11:35

rink kirjoitti:
23 Syys 2019 11:21
Varsinkin Tarinan omahyväisyys ja omakehu (jotka on hyvin selkeitä ja ärsyttäviä luonteenpiirteitä hänessä) voivat tosiaan liittyä ikään/nuoruuteen. Jonkinlaista hakemista tuntuu olevan muutenkin. Myös Keviniltä puuttuu selvästikin tietoa ihan perusasioista esim. taloudesta. Monessa muussakin asiassa ikä näkyy em. keskusteluissa.
Tällähän se varmasti osittain selittyy. Yleensä (ei tosin aina) ne luonteen särmät vähän hioutuu iän myötä. Varsinkin Kevinissä olen huomannut tietynlaista naiviutta, joka varmasti osittain selittyy sillä, että hän on kuitenkin vasta 20-vuotias. Tämä naivius välillä puskee Kevinin keskusteluissa aika paljonkin pintaan ja ainakaan mulla ne ei nosta pisteitä. On jonkin verran ärsyttävä piirre ja saa itselleni ainakin ärsytyksen ilmoille. Tokihan se on hyvä, että osallistuu keskusteluun, mutta aivan kaikkea ei kannattaisi esittää faktana, mihin ainakin Kevin vähän turhan liian usein sortuu. Tarinan "minä minä minä" on sitten oma lukunsa. :P
:trollface:

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Yleistä keskustelua asukkaista

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 23 Syys 2019 18:12

Tuulan ketjusta:
Caprica kirjoitti:
23 Syys 2019 14:37
Tuulan sukunimi alkaa R:llä. Kun viikkotehtävävarusteet tuli, ne oli nimetty asukkaiden nimikirjaimilla. Jonkun huutaessa varastohuoneesta TR, lähti Tupu hakemaan varustepussiaan.
Tarinan nimikirjaimet ovat TR, joten jos Tuulallakin olisi, niin eiköhän ne jollain olisi eroteltu. Näin siis luulisin, mutta enhän minä tiedä.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Defendant
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 916
Liittynyt: 01 Marras 2010 08:17

Re: Yleistä keskustelua asukkaista

Viesti Kirjoittaja Defendant » 24 Syys 2019 00:01

Onko käynyt ilmi, että onko kellään meneillään olevaa viikkotehtävää suorittavista asukkaista, partiotaustaa?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”