Tarina Rauteenmaa

Keskustelua kauden asukkaista yhdessä ja erikseen. Tunnaribiisit ja kuin kaksi marjaa.

Mielipiteesi Tarinasta?

Äänestys päättyi 31 Joulu 2019 20:15

5 - Suosikki
15
5%
4
26
9%
3
28
10%
2
25
9%
1
45
16%
0 - Inhokki
136
49%
 
Ääniä yhteensä: 275

Omenanraato
Mökkiläinen
Viestit: 248
Liittynyt: 02 Syys 2019 15:50

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Omenanraato » 22 Syys 2019 13:43

Risto kirjoitti:
22 Syys 2019 11:37
Ainut syy miksi toivon että Tarina jää tänään taloon on se että haluan mieluummin Eeviksen pihalle. Vaikka Tarinan jutut onkin lähestulkoon poikkeuksetta semmoisia että vaihdan kamerasta toiseen, niin mieluummin niitä horinoita kuuntelee kuin katsoo Jukan ja Eeviksen lähmäämistä.
Samaa mieltä ja etenkin se, että voitais saada Jukasta jotain irti, kun Eevis lähtis.

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Skygge » 22 Syys 2019 13:45

Voi kunpa Tarinasta päästäisiin tänään. En kyllä Eeviksestäkään tykkää, mutta en vain enää jaksa yhtään noita Tarinan fiilisrinkejä. Vaikuttaisi olevan jokatoinen päivä, että keskustellaan ringissä, kun ollaan loukkaannuttu asiasta x tai y. Selkeästi moni asukaskin on kyllästynyt tuohon touhuun. 10 nimeämispistettähän sen kertoo. Tarinan olisi tosi helppo kääntää tämä asetelma päälaelleen. Tulisi edes pikkuisen ulos sieltä omalta mukavuusalueeltaan ja jättäisi tuon loukkaantumisen vähemmälle. Jos Tarina jää vielä taloon, niin toi tulee todennäköisesti olemaan ainoa keino välttää joutumasta jatkossakin häätöäänestykseen.
:trollface:

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Wendla » 22 Syys 2019 15:07

Herrajestas Tarina löi minua ihan ällikällä! Katsoin parin päivän takaista nauhotettua liveä, jota en siis aiemmin ehtinyt katsoa kunnolla. Tässä on pätkä, jossa Tarina juttelee Eeviksen, Millan ja Miran kanssa siitä, mitä on oppinut talossa. Ja Tarina kertoi ja havannoi niin osuvasti ja taitavasti sitä, mitä on oppinut itsestään talossa. Puhui siitä, miten on oppinut, että hänen pitäisi hieman joustaa ja on ymmärtänyt, että ne hänen tapansa olla vuorovaikutuksessa eivät aina olekaan niitä ainoita ja oikeita tapoja jokaisessa tilanteessa. Ihan uskomatonta, olen niin iloinen hänen havannoistaan. Juuri tällaista itsestä oppimista ja henkistä kehitystä on ihan mahtavaa seurata talossa. Tuollainen oppiminen ja oivaltaminen ei kuitenkaan ole ihan helppoa, vaatii paljon rohkeutta ja itsetuntoa myöntää, että omat vuorovaikutustavat eivät välttämättä kaikissa tilanteissa olekaan ihan niin hyvät. Varsinkin jos ihminen on tottunut pitämään itseään hyvänä keskustelijana, niin tuon tunnistaminen itsestään ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys. Oikeasti, olen niin äimistynyt. Tarina on ollut alusta asti suosikkini ja aina olen uskonut häneen asukkaana, mutta en olisi osannut odottaa, että hän onnistuu näin pian tekemään noin syvällisiä ja oivaltavia havaintoja itsestään. Hänellä todellakin on kykyä itsetutkiskeluun.

Jos pystyisin antamaan 10 pistettä, niin antaisin oitis!

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 22 Syys 2019 16:36

Big Mother kirjoitti:
21 Syys 2019 21:20
Mingviini kirjoitti:
21 Syys 2019 08:14
Mun mielestä on jotenkin niin hullua että Mensaan asti älykkääksi todettu ihminen on noin pihalla siitä, millä tasolla hänen omat tunne- ja keskustelutaitonsa ovat.
Öö... Ei kai Tarina nyt Mensan jäsen ole, vaan Eevis on ollut?
Tähän vielä, vaikka aiemmin olikin vastattu jo, mutta hieman puutteellisesti:

Tarina on ollut Mensan jäsen aiemmin, mutta omien sanojensa mukaan ei enää, koska ei ole maksanut pariin vuoteen jäsenmaksua. En tiedä tarkemmin maksamattomuuden syytä, rahanpuute vai unohdus? Eevis puolestaan ei kuulu Mensaan periaatteellisista syistä.

Pahoittelut myöhäisestä vastauksesta!
:thumbsup

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Evalds » 22 Syys 2019 18:45

Skygge kirjoitti:
22 Syys 2019 13:45
Voi kunpa Tarinasta päästäisiin tänään. En kyllä Eeviksestäkään tykkää, mutta en vain enää jaksa yhtään noita Tarinan fiilisrinkejä. Vaikuttaisi olevan jokatoinen päivä, että keskustellaan ringissä, kun ollaan loukkaannuttu asiasta x tai y. Selkeästi moni asukaskin on kyllästynyt tuohon touhuun. 10 nimeämispistettähän sen kertoo. Tarinan olisi tosi helppo kääntää tämä asetelma päälaelleen. Tulisi edes pikkuisen ulos sieltä omalta mukavuusalueeltaan ja jättäisi tuon loukkaantumisen vähemmälle. Jos Tarina jää vielä taloon, niin toi tulee todennäköisesti olemaan ainoa keino välttää joutumasta jatkossakin häätöäänestykseen.
Komppaan, haluan hänet ulos, jotenkin niiiiiiiiiiiiiin rasittava kuin olla ja voi, eikä oikein tee mitään, kitisee tehtävistä jne.....luo kuppikuntia, piinaa Krisua........Pahaa pelkään että kun "kansan" ykkösinhokki somen perusteella on Eevis, niin tämä jumii ainakin seuraavan viikon talossa?

chypre
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2066
Liittynyt: 15 Syys 2005 17:29

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja chypre » 22 Syys 2019 21:32

Kädet kyynärpärpäitä myöten ristissä, että tästä päästäisiin eroon tänään....
"Oliks sadan tonnin polkasu, oliks?"

Avatar
Wanhus
Kesä-Esa
Viestit: 46
Liittynyt: 10 Loka 2011 19:34

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Wanhus » 22 Syys 2019 21:38

Kyllä tämän pitäisi taloon vielä jäädä luomaan draamaa. Toivottavasti Eevis lähtee ulos tänään.
Missä on jatkot

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1974
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Wendla » 22 Syys 2019 22:48

Tarina saa minut hakkaamaan päätä seinään. En pysy hänen perässään. Aina kun luulen olevani edes jotakuinkin perillä hänen mielenliikkeistään, niin tulee uutta tietoa ja sitten olen taas ymmälläni. Pitääkö tässä hittolainen hommata 24/7 ihan vaan sen takia, että tajuaisin, mitä ihmettä hän oikein milloinkin meinaa?
No hän pysyy kuitenkin edelleen suosikkinani. Jatkan yrityksiäni päästä hänestä perille. Otan hänet sitten vaikka haasteena. Saa nähdä onnistunko yrityksissäni vai menetäntö järkeni sitä ennen. :bidmouth:

Mietityttää vähän, miten Tarina tulee sopeutumaan taloon ilman Eevistä. Eevis oli kuitenkin tärkeä ihminen ja voimavara Tarinalle talossa. Noh ehkäpä hän löytää jostain muualta lisää voimavaroja ja tukeutuu muihin ihmisiin. Toivon niin. Tänään kuitenkin itkin hänen mukanaan Eeviksen häädön aikana.

Hieman kyllä pelkään, että tätä menoa Tarina saattaa pian olla itsekin häädettävänä.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja ramasee » 22 Syys 2019 22:51

Jee ja Tarina jatkaa matkaansa kohti voittoa! Toivottavasti asukkaat nyt hoksaavat olla nimeämättä Tarinaa jatkossa, koska hän ei ole lähdössä minnekään. Elina tulee hakemaan sitten marraskuussa
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
Defendant
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 916
Liittynyt: 01 Marras 2010 08:17

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Defendant » 22 Syys 2019 22:57

Näen tässä Tarinan sauman iskeä. Eevis on poissa ja kolmen kopla on rikki.

Nyt eilisen illan henki päälle, niin tiedä vaikka menisi finaaleihin.

Yllättääkö ensi viikon ulkotehtävässä? Tarinasta mitataan nyt todella positiivisuutta, mutta onnistuessaan se tuo porukalle voimaa :icool:

Avatar
Nist
Christian von Hagelstam
Viestit: 1518
Liittynyt: 12 Loka 2006 20:19
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Nist » 22 Syys 2019 23:02

Hyh, vielä viikko pitää kestää feikkaaja-Tarinaa. Onneksi tulee ulkotehtävä. Ei tule kestämään Tarinan nuppi kylmää ja paskaa ilmaa. Ja nyt ei onneksi ole enää ketään muuta kuin Kevin, jolle se jauhaa tuntikausia feikki-positiivisesti olojaan.
"EI ONNISTU!" - Everstiluutnantti Karjula-Virtanen

Avatar
Defendant
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 916
Liittynyt: 01 Marras 2010 08:17

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Defendant » 22 Syys 2019 23:10

Nist kirjoitti:
22 Syys 2019 23:02
Hyh, vielä viikko pitää kestää feikkaaja-Tarinaa. Onneksi tulee ulkotehtävä. Ei tule kestämään Tarinan nuppi kylmää ja paskaa ilmaa. Ja nyt ei onneksi ole enää ketään muuta kuin Kevin, jolle se jauhaa tuntikausia feikki-positiivisesti olojaan.
Tuollainen tehtävä (alustavasti ainakin) on omiaan mittaamaan sitä todellista positiivisuutta ihmisestä, joka markkinoi lähes päivittäin itseään positiivisena. Usein se on Tarinan kaltaisille ihmisille kompastuskivi, kun mennään kunnolla epämukavuusalueelle. Yleensä ne rauhallisimmat ja hiljaisimmat ihmiset paljastuukin todella sinnikkäiksi ja kannustaviksi. Tämä empiirisenä kokemuksena armeijasta.

Mutta kuten totesin, onnistuessaan Tarina voi olla todellinen venttiili ja hengenluoja tehtävässä.

Mutta ensi viikolla se nähdään.

Big Mother
Diktaattori
Viestit: 4143
Liittynyt: 28 Elo 2006 05:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Big Mother » 22 Syys 2019 23:43

Mä en tiedä onko mulla mielenhäiriö, mut nostin Tarinan pisteet kolmosesta vitoseen. Ilman Tarinaa talo olisi todella tylsä.
Who is she? Where did you find her?

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 23 Syys 2019 00:13

Mä taas nostin Tarinan pisteet ykkösestä kolmoseen. Nuo Tarinan hörhöilyt, kuten ”voi miten ihana kun ollaan kaikki saman pöydän ääressä syömässä” -heitot, lähinnä naurattavat nykyään. Mielestäni Tarina ja Krisu ovat molemmat BB-talon päähenkilöitä.

Voi olla että olisi hauskaa nähdä talo ilman rasittavaa ja dominoivaa Tarinaa. Miten meininki, ilmapiiri ja eritoten se paljon puhuttu keskustelukulttuuri muuttuisi?

Olen kyllä todella yllättynyt että äänestin Tarinaa. :whois: Kuka olisi uskonut ensimmäisenä iltana, että tulen tämän tekemään? No, kaikkea sitä joutuu tekemään, jotta saa erotettua inhokkipariskunnan toisistaan.

Avatar
Nist
Christian von Hagelstam
Viestit: 1518
Liittynyt: 12 Loka 2006 20:19
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Nist » 23 Syys 2019 07:58

Defendant kirjoitti:
22 Syys 2019 23:10

Tuollainen tehtävä (alustavasti ainakin) on omiaan mittaamaan sitä todellista positiivisuutta ihmisestä, joka markkinoi lähes päivittäin itseään positiivisena. Usein se on Tarinan kaltaisille ihmisille kompastuskivi, kun mennään kunnolla epämukavuusalueelle.
Ihan jo pelkästään se, ettei ulkona nukuta sängyissä, voi koetella Tarinan "henkilökohtaista helvettiä" :bidmouth:
"EI ONNISTU!" - Everstiluutnantti Karjula-Virtanen

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Skygge » 23 Syys 2019 09:54

Mielenkiinnolla seuraan Tarinaa tällä viikolla. Nyt olisi oikeasti se henkisen kasvun paikka. Jos sen aloittaa niin saattaa välttää jokaviikkoisen häätöäänestyksessä olemisen. Ulkotehtävä koettelee Tarinaa varmasti ja nyt nähdään, mitä käy kun joutuu oikeasti olemaan mukavuusalueensa ulkopuolella. :scratch
:trollface:

snarat
Kyttääjä
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Elo 2011 20:22

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja snarat » 23 Syys 2019 10:15

Skygge kirjoitti:
23 Syys 2019 09:54
Mielenkiinnolla seuraan Tarinaa tällä viikolla. Nyt olisi oikeasti se henkisen kasvun paikka. Jos sen aloittaa niin saattaa välttää jokaviikkoisen häätöäänestyksessä olemisen. Ulkotehtävä koettelee Tarinaa varmasti ja nyt nähdään, mitä käy kun joutuu oikeasti olemaan mukavuusalueensa ulkopuolella. :scratch
Itselle oli ihan sama kumpi putoaa, eevis vai tarina, mutta tarinalla on ehkä talon kannalta enemmän opittavaa, vaikka hän on 23 vuotias, niin luulsi että suomessa ne kuplat on jo tuossa iässä rikottu, mutta jos ei ole, niin se on tarinalla iso kasvunpaikka sietään eri mielipiteitä, toki jos on saanut lapsuudessa kaikki läpi, niin aikuistuminen voi olla vaikeampaa, mutta muuten tarina vaikuttaa ihan fiksulta.

Avatar
kotikissa
VIP-vieras
Viestit: 870
Liittynyt: 01 Syys 2011 21:12
Paikkakunta: Turku

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja kotikissa » 25 Syys 2019 18:13

Tarina meikkaili ja harjaili hampaitaan, kun muut jo pakkailivat ulkovarusteita.
Ei oo oikein erähenkistä ainakaan toi meikkaaminen.
Kausi&lempparit
1.Terhi, 2. Mira, 3. Kadi, 4. Andreas & Tero, 5. Esa A., 6. Nino ja Niko N., 7. Suvi & Sebastian, 8. Iida, 9. Niko S., 10.Andte, 11. Kimmo, 12.Paula & Minna, 13. Rosa, Nina ja Markku, 14. Ville ja Laura R.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Risto » 25 Syys 2019 20:57

Olen yllättynyt miten hyvin Tarina on vetänyt tän käpylehmä-tehtävän aikana. Ei oo onnistunut ärsyttämään mua oikeastaan ollenkaan. :thumbsup

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 25 Syys 2019 23:31

Risto kirjoitti:
25 Syys 2019 20:57
Olen yllättynyt miten hyvin Tarina on vetänyt tän käpylehmä-tehtävän aikana. Ei oo onnistunut ärsyttämään mua oikeastaan ollenkaan. :thumbsup
Sama täällä. Lisää ulkotehtäviä, näyttävät sopivan Tarinalle. Ei tuolla "skutsissa" ehkä jaksa koko ajan funtsia kaikkien sanomisia ihan niin paljon kuin talon lämmössä.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 26 Syys 2019 00:23

Risto kirjoitti:
25 Syys 2019 20:57
Olen yllättynyt miten hyvin Tarina on vetänyt tän käpylehmä-tehtävän aikana. Ei oo onnistunut ärsyttämään mua oikeastaan ollenkaan. :thumbsup
Kieltämättä joo pakko antaa pisteet Tarinalle tästä. Oletin että hajoaa vähän väliä, eikä kestä ollenkaan tätä, mutta hyvässä hengessähän tuo ulkona hääräilee.

Avatar
Caprica
Mökkiläinen
Viestit: 215
Liittynyt: 01 Syys 2014 19:06

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Caprica » 26 Syys 2019 08:58

Zygerö kirjoitti:
25 Syys 2019 23:31
Risto kirjoitti:
25 Syys 2019 20:57
Olen yllättynyt miten hyvin Tarina on vetänyt tän käpylehmä-tehtävän aikana. Ei oo onnistunut ärsyttämään mua oikeastaan ollenkaan. :thumbsup
Sama täällä. Lisää ulkotehtäviä, näyttävät sopivan Tarinalle. Ei tuolla "skutsissa" ehkä jaksa koko ajan funtsia kaikkien sanomisia ihan niin paljon kuin talon lämmössä.
Sama sama! On ollut ihan vaikee äänestää inhokkia, kun Tarinan jorinat ei ärsytä, eikä Tarina ees hajoile! :D Pisteet Tarinalle tästä viikosta, kiva katsoa kun on hyvällä meningillä!
Selkäranka on kuin puutarhaletku.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”