Tarina Rauteenmaa

Keskustelua kauden asukkaista yhdessä ja erikseen. Tunnaribiisit ja kuin kaksi marjaa.

Mielipiteesi Tarinasta?

Äänestys päättyi 31 Joulu 2019 20:15

5 - Suosikki
15
5%
4
26
9%
3
28
10%
2
25
9%
1
45
16%
0 - Inhokki
136
49%
 
Ääniä yhteensä: 275

Maximaalinen
Jööteri
Viestit: 1
Liittynyt: 03 Syys 2019 05:46

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Maximaalinen » 04 Syys 2019 12:27

Omenanraato kirjoitti:
03 Syys 2019 23:57
Omenanraato kirjoitti:
03 Syys 2019 19:45
ramasee kirjoitti:
03 Syys 2019 15:09
Tarina on ihan mahtava. Saa aikaan hyviä keskusteluja ja on selvästi ollut oma itsensä alusta asti, ekan päivän nimi assosiaatioillaan. Suosikki ainesta
Päinvastoin. Ei saa pätkääkään aikaan hyvää keskustelua aikaan, vaan tappaa ne.

Muut puhuu 5min jostain mielenkiintoisesta aiheesta, kunnes _aina_ Tarina änkeää mukaan. Seuraavat 5 min Tarina jankkaa samaa aihetta uusiksi ja uusiksi. Muut vastaa jo ekalla kerralla, mutta Tarina muuttaa kysymystä marginaalisesti, mukamas eri näkökannalta katsotuksi. Todellisuudessa vastaus toisilta on aina sama.
Siitä seuraavat 5min ”keskustelu” menee siihen, että Tarina kääntää joka asian ”joo, mutta minun mielestäni”...

Nyt jo huomannut miten esim Timo ja Ville alkaa todella nopeasti keksimään tekosyitä joilla pääsee pakenemaan keskustelusta, koska eivät selkeästi jaksa sitä saman jankkausta enää.
Seuraako kukaan parhaillaan Tarinan ja Kristianin ilmasto keskustelua?
Se on sitä tuossa aikaisemmin sanoin.

Kristian sanoi ihan selkeästi lauseen, mistä tarina ottaa sanatarkasti asian ja itteensä. Sen jälkeen alkaa se ”mä arvostaisin tosi kovasti, tai siis tiiätkö mä tykkäisin jos, siis niinku minä ite henkilökohtaisesti...tykkäisin tosi kovasti jos...” tätä jatkuu usean minuutin, eikä silti pääse kertomaan sitä vastamielipidettään asiaan. Sit unohtaa kai itekin mihin vastaa ja kysyy saman kysymyksen uusiksi. Toinen vastaa uusiksi samalla tavalla, mutta hieman muuttaen et Tarina ymmärtäis. Mutta ku ei. Sit alkaa uusiksi toi arvostaisin ja tykkäisin kovasti kun minä itse jotain...

Meni ruutu kiinni ja hermo koko tyyppiin taas. Kristianilla tosin oli fiksua sanottavaa jälleen. Jätkä yllättää jatkuvasti.

Se, että Tarina jäi asiaa jankkaamaan ja todennäköisesti unohti mitä oli sanomassa tms. niin ei pitäisi hänestä tehdä ärsyttävää ihmistä. Tunnistan Tarinassa paljon samaa, mitä itselläni on. Mulla on ADHD sekä autismikirjon oireita ja olen aika varma siitä, että Tarinalla on takana jotain samankaltaista. Useasti autistiset ihmiset eivät ymmärrä esim. sarkasmia. Minäkään ei aina sitä ymmärrä. Tarinassa on paljon sellasia piirteitä, mitkä siis viittaavat joko adhd tai autismikirjoon. Se sänkyjuttukin; pienetkin pettymykset saattavat aiheuttaa suuren reaktion tai yhtäkkiset muutokset. (Selvennyksenä; Kun kuuluu autismikirjoon, ei tarkoita että on autisti. Omaa vaan joitain oireita tästä).

Tämän vuoksi minua harmittaa tosi paljon, että Tarinaa vihataan. Koska ei hän voi itselleen mitään, JOS hänellä on jokin neurologinen syy käyttäytymiselleen.
Itse tykkään Tarinasta tosi paljon tämän vuoksi, koska pystyn samaistumaan häneen täysin. On jotenkin järjetöntä, miksi joku ajattelee tuollaisen ihmisen vetävän showta tms.

tuitsu
Vaihtoasukas
Viestit: 310
Liittynyt: 02 Syys 2019 01:00

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja tuitsu » 04 Syys 2019 15:41

Tosi väärin jos ihmistä vihataan jonkin syyn takia mihin kohde ei pysty itse vaikuttamaan. Kuitenkin talo on minun mielestä hiven eri asia kuin tämä normaali elämä. Jos talossa, mistä syystä tahansa, ottaa tietoisesti tai tietämättään roolin, mihin muut asukkaat väsyvät. Niin kyllä minusta asukkailla on oikeus ärsyyntyä ja väsyä ja tuoda tunteensa myös esiin. Samoin meillä katsojilla, vaikka me voimmekin laittaa toosan kiinni ja pitää taukoa.

Onhan taloon menijät moneen kertaan testattu ja oletettu heidän fyysisen ja henkisen kapasiteetin kestävän talon paineet. Myös suoran kritiikin toiminnastaan.

Joka tapauksessa hyvä herätys Maximaaliselta. Varmasti jokainen voi harkita kuinka kritiikkinsä esittää, ja itse ainakin olen joskus liian kärkäs näppäimistölläni.

Avatar
Dille
Alejandro
Viestit: 1801
Liittynyt: 17 Elo 2007 22:11
Paikkakunta: Itä-Häme

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Dille » 04 Syys 2019 16:34

Ihan mielenkiinnolla seuraan hänen keskustelujaan.

Omenanraato
Mökkiläinen
Viestit: 248
Liittynyt: 02 Syys 2019 15:50

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Omenanraato » 04 Syys 2019 22:54

Maximaalinen kirjoitti:
04 Syys 2019 12:27


Se, että Tarina jäi asiaa jankkaamaan ja todennäköisesti unohti mitä oli sanomassa tms. niin ei pitäisi hänestä tehdä ärsyttävää ihmistä. Tunnistan Tarinassa paljon samaa, mitä itselläni on. Mulla on ADHD sekä autismikirjon oireita ja olen aika varma siitä, että Tarinalla on takana jotain samankaltaista. Useasti autistiset ihmiset eivät ymmärrä esim. sarkasmia. Minäkään ei aina sitä ymmärrä. Tarinassa on paljon sellasia piirteitä, mitkä siis viittaavat joko adhd tai autismikirjoon. Se sänkyjuttukin; pienetkin pettymykset saattavat aiheuttaa suuren reaktion tai yhtäkkiset muutokset. (Selvennyksenä; Kun kuuluu autismikirjoon, ei tarkoita että on autisti. Omaa vaan joitain oireita tästä).

Tämän vuoksi minua harmittaa tosi paljon, että Tarinaa vihataan. Koska ei hän voi itselleen mitään, JOS hänellä on jokin neurologinen syy käyttäytymiselleen.
Itse tykkään Tarinasta tosi paljon tämän vuoksi, koska pystyn samaistumaan häneen täysin. On jotenkin järjetöntä, miksi joku ajattelee tuollaisen ihmisen vetävän showta tms.
Kyllä minä adhd+aspergerina (plus molemmat lapset ja vaimollakin adhd) tiedän kyseisten nepsypuolen juttujen oireet ja käyttäytymiset ja sarkasmien ymmärtmättömyydet jne.

Ja ei, sekään ei muuta yhtään mielipidettäni Tarinasta ja aika varma olen, ettei varsinkaan ADHD:ta hänellä ole. Asperger puolta voi ollakin ja siitäkin huolimatta saisi painua pihalle talosta jo ennen ensimmäistä äänestystäkin.
Jos hän psykologi aikoo olla, niin oireet ei silloin voi olla tuota tasoa, koska silloin hän ei ymmärtäisi potilaistaan yhtään mitään. Kristian esim kertoi kyllä äärimmäisen tarkasti näkökantansa ja useampaan kertaan erikseen tarkensi kesken lauseen jotain, jotta ei voisi jäädä epäselvyyttä.
Ja paljon enemmän jäi se mielikuva, että Tarina kyllä tajusi, mutta halusi vängätä asiaansa niin kauan kunnes saa toisen luovuttamaan, tai saa käännettyä vastausta itselleen suotuisammaksi, tai ainakin pehmitettyä sitä.

Avatar
LuckyTheFox
Big Brother
Viestit: 5210
Liittynyt: 28 Elo 2009 23:47

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja LuckyTheFox » 05 Syys 2019 20:57

Maximaalisen kyökkidiagnoosi saattoi osua naulan kantaan ja ehdottomasti selittäisi Tarinan käytöstä. Siitä voi tietenkin olla montaa mieltä tekeekö se käytöksestä vähemmän ärsyttävää.

Joka tapauksessa toivon ettei Tarina tule häädetyksi ensimmäisenä. Ärsyttää, mutta tekee sitä ainakin toistaiseksi viihdyttävällä tavalla, mikä ei ole ihan yleisin asia mitä voi BB-asukkaasta sanoa. Tarina tulee varmastikin vielä herättämään paljon tunteita talossa ja sen ulkopuolella. Tähän mennessähän muilla asukkailla ei ole alkanut palaa käpy muuten kuin nimeämisten muodossa ja sekin kiinnostaisi nähdä miten Tarina selviää kun oikeasti rankat tehtävät alkavat. Lähtö tulisi nyt aivan liian aikaisin.

Avatar
Puffeli S
Työläinen
Viestit: 144
Liittynyt: 02 Syys 2019 21:31

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Puffeli S » 05 Syys 2019 21:07

LuckyTheFox kirjoitti:
05 Syys 2019 20:57
Joka tapauksessa toivon ettei Tarina tule häädetyksi ensimmäisenä. Ärsyttää, mutta tekee sitä ainakin toistaiseksi viihdyttävällä tavalla, mikä ei ole ihan yleisin asia mitä voi BB-asukkaasta sanoa.
Niin samaa mieltä ja toivon, että Tarina jatkuu. Ihan tämän iltaista lähetystä ja häätöön nimettyjen kertomista odotellessa: kolme joutui häätöäänestykseen, mutta kuka on ainoa, jonka reaktion haluaa nähdä?

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Risto » 05 Syys 2019 21:35

Ensimmäiset nimeämiset suoritettu, joten nyt vois olla hyvä aika antaa ensimmäiset pisteet asukkaille:

Tarina oli ensivaikutelman perusteella yksi ärsyttävimmistä asukkaista, mutta pikkuhiljaa sieltä on ruvennut löytymään myös ihan viihdyttäviä juttuja. Tämänpäiväinen imitointi Kevinin kanssa oli oikeesti tosi hauska juttu. Enimmäkseen Tarina kuitenkin ärsyttää, joten tässä vaiheessa 2 pistettä.

Redalert
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Syys 2019 22:40

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Redalert » 05 Syys 2019 22:55

Risto kirjoitti:
05 Syys 2019 21:35
Ensimmäiset nimeämiset suoritettu, joten nyt vois olla hyvä aika antaa ensimmäiset pisteet asukkaille:

Tarina oli ensivaikutelman perusteella yksi ärsyttävimmistä asukkaista, mutta pikkuhiljaa sieltä on ruvennut löytymään myös ihan viihdyttäviä juttuja. Tämänpäiväinen imitointi Kevinin kanssa oli oikeesti tosi hauska juttu. Enimmäkseen Tarina kuitenkin ärsyttää, joten tässä vaiheessa 2 pistettä.
Tarinan osalta saattaa tulla jonkinlainen kasvutarina kun tuosta rauhottuu. Ei mitenkään pahasti ottanut häätöäänestykseen joutumista.

carjock
Leijona
Viestit: 2839
Liittynyt: 30 Elo 2011 18:38

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja carjock » 05 Syys 2019 23:09

Tarinan kohdalla saattaa pelikirja mennä jollain tapaa uusiksi. Vaikutti vähän yllättyneeltä että joutui häätöäänestykseen. Mikäli jatkaa talossa, on mielenkiintoista nähdä muuttaako käytöstään millään tavalla?
"Yhtä asiaa en tule ikinä ymmärtämään, miksi kukaan haluaa tässä elämässä kenellekään pahaa?"
-Martina Aitolehti (2019)

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15205
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja knocker » 05 Syys 2019 23:24

Odotin rankkaa hajoamista äänestykseen joutumisesta, mutta repäisi sitten siitäkin positiivisuuden kautta. Olen hämmentynyt.
a walking disaster

tuitsu
Vaihtoasukas
Viestit: 310
Liittynyt: 02 Syys 2019 01:00

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja tuitsu » 05 Syys 2019 23:46

Aluksi näytti, että Tarina otti nimeämisen yllättävän coolisti. Hetken vetäytymisen jälkeen on kuitenkin tarve tietää ja analysoida miksi asukkaat häntä äänestivät. Kertoo nyt olleen hänelle huono viikkotehtävä, kun ei pysty valvomaan samoin kuin muut jne jne

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15205
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja knocker » 06 Syys 2019 00:15

Tätä en jaksa ymmärtää, että Tarina olettaa häntä äänestäneitä olevan 1 tai 2 tyyppiä, koska kokee, ettei ole erimielisyyttä läheskään kaikkien kanssa. Taitaa olla aika pihalla omasta olemuksestaan. Mainitsi jopa, että ehkä häntä pidetään uhkana.
a walking disaster

Avatar
kuiskaus
Kyttääjä
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Loka 2010 07:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja kuiskaus » 06 Syys 2019 03:37

Maximaalinen kirjoitti:
04 Syys 2019 12:27
Tämän vuoksi minua harmittaa tosi paljon, että Tarinaa vihataan. Koska ei hän voi itselleen mitään, JOS hänellä on jokin neurologinen syy käyttäytymiselleen.
Itse tykkään Tarinasta tosi paljon tämän vuoksi, koska pystyn samaistumaan häneen täysin. On jotenkin järjetöntä, miksi joku ajattelee tuollaisen ihmisen vetävän showta tms.
Olen samaa mieltä, ja minäkin tunnistan itsessäni paljon samoja piirteitä kuin Tarinassa ja jopa sen, että jotkut eivät samasta syystä pidä minustakaan. Kuulun autismikirjoon, olen tosi herkkä muutoksille (voisin esim. kuvitella reagoivani tuon sänkyjutun kaltaisessa jutussa samalla tavalla) ja lisäksi olen todella empaattinen. Jälkimmäisen johdosta yritän aina ymmärtää muita ja ihmiset aina välillä menettävät hermonsa, kun jään "jankkaamaan" jotain asiaa halutessani vain kuulla rationaalisia järjellä ymmärrettäviä perusteluita heidän mielipiteilleen. Samoin minulla on taipumuksena ylianalysoida ja miettiä kaikki mahdolliset skenaariot läpi ja olla vetämättä liian jyrkkiä johtopäätelmiä, koska tiedostan että saman käyttäytymisen voi tulkita monella eri tapaa enkä voi nähdä sen toisen pään sisälle jotta voisin varmuudella sanoa, onko oma tulkintani se oikea.

En siis myöskään usko että Tarina vetäisi mitään showta vaan mielestäni vaikuttaa, että hän on oma aito itsensä talossa. Hän myös vaikuttaa ehkä vähän samalla tapaa naiivilta kuin itsekin, ettei ymmärrä ilkeyttä ja sitä että ajatellaan pahaa muista. Ja jos Tarina on samalla tavalla empaattinen kuin itsekin niin se empatia on myös henkisesti kuormittavaa, kun samaistuu jatkuvasti muihin ja esim. jos kuulee kritiikkiä itsestä niin alkaa heti miettiä asioita sen kritiikin antajan kannalta ja kyseenalaistaa itseään. Tavallaan se aiheuttaa siis jatkuvaa minäkuvan heilahtelua, kun samaistuu silloinkin muihin kun ei pitäisi (ja tästä voi seurata se, että liiallista ylikuormitusta välttääkseen on oppinut joissain tilanteissa vain sivuuttamaan kokonaan muiden mielipiteet, koska ei jaksa aina ajatella liikaa muita => vaikuttaakin muiden silmissä tunteettomalta ja ylimieliseltä).

Tarina on ehdottomasti tällä hetkellä yksi suosikeistani ja toivon, että pysyy talossa. Samaistuttava, hyväntahtoinen, omaa paljon mielipiteitä ja osaa perustella kantansa (ainakin mitä olen kuunnellut, 24/7 ei ole koko ajan päällä), näkyvä ja tunteita herättävä.

Avatar
Nist
Christian von Hagelstam
Viestit: 1518
Liittynyt: 12 Loka 2006 20:19
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Nist » 06 Syys 2019 13:52

Onneksi on kaksi livekanavaa. On mahdollisuus vaihtaa toiseen, heti kun Tarina avaa suunsa. Tosin kauhistus on, jos molemmat livet kuvaavat samaa tilaa, jossa Tarina on äänessä [smilie=a_makeitstop.gif]
"EI ONNISTU!" - Everstiluutnantti Karjula-Virtanen

Avatar
rahikainen
Mökkiläinen
Viestit: 220
Liittynyt: 06 Syys 2009 01:09

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja rahikainen » 06 Syys 2019 14:29

Jalat nytkin ruokapöydällä ja muutenkin syö koko ajan. Itsekkään oloinen eikä anna tilaa muille.

Mariza
Kyttääjä
Viestit: 79
Liittynyt: 30 Elo 2011 08:13

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Mariza » 06 Syys 2019 15:04

Aivan käsittämätön tyyppi. Psykologian opiskelija, toivottavasti ei ainakaan pskykologiksi valmistu, kun sellaisen henkilön kait pitäisi etupäässä osata kuunnella. Tuota alinomaista analysointia pitäisi pystyä tekemään omassa päässään. Muutenkin kovin itsekästä toimintaa esim. noi ruokailut, syöminen jää kun pitää niin puhua ja sitten syödään milloin sattuu ja keitellään itselleen sapuskaa. Ei se vetele porukassa. Toivottavasti poistuu talosta niin saavat muutkin vähän tilaa.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Spencer » 06 Syys 2019 16:42

Tarinan inhoajat taitaa valtaosin tulla 24/7-katsojista. Ei tämä harmiton banaanikärpästen valtiatar ole koostekatsojille juuri aihetta inhoon antanut sen sänkyepisodin jälkeen. Ties vaikka tekee vielä "teijat". 24/7-katsojilla pää räjähtää, koostekatsojat äänestää voittoon. Watch this space.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6646
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Risto » 06 Syys 2019 16:52

Spencer kirjoitti:
06 Syys 2019 16:42
Tarinan inhoajat taitaa valtaosin tulla 24/7-katsojista. Ei tämä harmiton banaanikärpästen valtiatar ole koostekatsojille juuri aihetta inhoon antanut sen sänkyepisodin jälkeen. Ties vaikka tekee vielä "teijat". 24/7-katsojilla pää räjähtää, koostekatsojat äänestää voittoon. Watch this space.
Älä pelottele! :scry:

Saija82
Nimetty
Viestit: 18
Liittynyt: 01 Syys 2019 21:27

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Saija82 » 06 Syys 2019 18:22

Tarina on ollut mielestäni alusta asti hyvin luotaansa pois työntävä, koska oli niin kovin mielistelevän ja epäaidon oloinen. Olen kuitenkin yrittänyt antaa Tarinalle mahdollisuuksia, mutta kun hänen puhuessaan joka kolmas sana on "tavallaan" ja joka kolmas sana "niinku", niin on tavallaan niinku liian raskasta antaa hänelle tavallaan mahdollisuutta, koska niinku ei vaan jaksa [smilie=a_makeitstop.gif]

Avatar
Poa
Television orja
Viestit: 776
Liittynyt: 29 Elo 2009 00:22

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Poa » 06 Syys 2019 18:54

Kyseenalaistaisin vähän Tarinan erinomaisia tunnetaitoja (kyökkipsykologin tutkinnolla). Kaikki maailmassa ei ole positiivista, vaan täällä on todella paljon kaikkea surullista ja pahaa. Pitäisi kai ne negatiivisetkin tunteet tunnistaa ja hyväksyä. Onkohan hän päässyt melko helpolla? No, elämä opettaa, toivottavasti.

Minusta myös tuntuu, että vahva persoona tms. tarkoittaa lähinnä vain hirveän itsekeskeistä.

Olen saanut käsityksen, että hän jättää puolisyötyjä ruokia ympäriinsä, mikä ei ole yhtään huomioonottavaista. Eikä sekään, että yrittää kietoa kaikki omaan aatteelliseen kehykseensä kuin hämähäkki.

Mutta joo, oikeastaan olen monesta asiasta varsin samaa mieltä hänen kanssaan ja ihan kiva tyyli hänellä on mielestäni: hiukset, vaatteet.

Avatar
Banned
Mökkiläinen
Viestit: 201
Liittynyt: 07 Heinä 2014 08:39

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Banned » 06 Syys 2019 22:17

Nist kirjoitti:
06 Syys 2019 13:52
Onneksi on kaksi livekanavaa. On mahdollisuus vaihtaa toiseen, heti kun Tarina avaa suunsa. Tosin kauhistus on, jos molemmat livet kuvaavat samaa tilaa, jossa Tarina on äänessä [smilie=a_makeitstop.gif]

Juuri tuon menetelmän ansiosta, en ole ensimmäisen päivän jälkeen joutunut kuunnella tuon ihmisen ääntä puolikasta lausetta pidempään. Jos molemmat livet kuvaa, niin onneksi on mahdollisuus vain laittaa lähetys poikki. Tuolla talossa en kestäisi minuuttiakaan kyseisen henkilön vuoksi.

Avatar
Caprica
Mökkiläinen
Viestit: 215
Liittynyt: 01 Syys 2014 19:06

Re: Tarina Rauteenmaa

Viesti Kirjoittaja Caprica » 06 Syys 2019 23:06

Siis kaks sanaa: EI. [smilie=a_makeitstop.gif]
Selkäranka on kuin puutarhaletku.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”