Mikä näkökanta SINULLA on Big Brotheriin?

Yleistä keskustelua Suomen Big Brotherista.
Mouski
Sala-asukas
Viestit: 369
Liittynyt: 18 Loka 2006 17:01

Re: Mikä näkökanta SINULLA on Big Brotheriin?

Viesti Kirjoittaja Mouski » 01 Joulu 2006 09:25

Viimekausi meni viihteellä, mutta tämä on ollut 90% vedonlyöntiä. On minulla silti toki omat suosikit ja mielipiteet, mutta sunnuntain tiputuksissa on ollut jännitettävää triplasti :)

Avatar
Vormosa1
Mökkiläinen
Viestit: 239
Liittynyt: 04 Elo 2006 15:05
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vormosa1 » 01 Joulu 2006 10:06

Draama ja tunteiden kirjo jota ohjelmassa näkee. on kiva kannattaa omaa suosikkia ja arvostella muita ihmisiä.

Tänä vuonna on ollut omalta osalta toisin. Kun oma ystävä oli mukana, niin on katsonut myös muita kilpailijoita toisella tavalla. En ole inhonut muita kilpailijoita, koska olen huomannut kuinka helposti ihmiset tekevät 10 minuutin pika-analyysejä ihmisten luonteesta ja elämästä (näin itsekin tein vielä aiemmin). Tosin olen onnistunut kuitenkin saamaan omia suosikkeja ja "vähemmän suosikkeja".

Avatar
Mary
Mökkiläinen
Viestit: 219
Liittynyt: 01 Elo 2011 17:39
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Mikä näkökanta SINULLA on Big Brotheriin?

Viesti Kirjoittaja Mary » 09 Elo 2011 12:18

Kyllä ehkä enempi sen viihteen takia. On kiva, kun talossa tapahtuu yhteydenottoja eli riitoja. Sekä ihmisten lähestymistä toisten kanssa on kiva seurata ja sitä miten suoriutuvat annetuista tehtävistä. Jostain kumman syystä mun suosikit ovat aina olleet viihdyttäjiä eikä mitään seinäruusuja. Eli tykkään viihteestä.
Mutta minä olen ja elän ja hengitän.

Avatar
Dille
Alejandro
Viestit: 1801
Liittynyt: 17 Elo 2007 22:11
Paikkakunta: Itä-Häme

Re: Mikä näkökanta SINULLA on Big Brotheriin?

Viesti Kirjoittaja Dille » 13 Elo 2011 20:32

Kiteytettynä: Mielikuvitukseton ja tylsä käsikirjoitus , asukkaat mitä sattuu, tuotanto, joka nukkuu perjantaisin ja lauantaisin, katsojien jatkuva aliarvioiminen..
Mikä siis kiinnostaa? No, kokonaisuuspa hyvinkin.

Avatar
Esther
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Helmi 2011 19:09

Re: Mikä näkökanta SINULLA on Big Brotheriin?

Viesti Kirjoittaja Esther » 27 Loka 2019 08:32

Samaa mieltä Dillen kanssa. 👍
”Entisessä” BBssä Jukka olisi poissa talosta monestakin syystä ja se, että yksi henkilö saa pitää ”yhteyttä” ulkomaailmaan päivittäin on niin pstä. 😣

Avatar
Dille
Alejandro
Viestit: 1801
Liittynyt: 17 Elo 2007 22:11
Paikkakunta: Itä-Häme

Re: Mikä näkökanta SINULLA on Big Brotheriin?

Viesti Kirjoittaja Dille » 22 Elo 2020 14:40

Huolestutttavaa tosin on se ettei 9 vuotta ole saanut mitään muutosta tilanteeseen.

Avatar
Wendla
BB-talon päällikkö
Viestit: 1973
Liittynyt: 16 Syys 2019 08:32

Re: Mikä näkökanta SINULLA on Big Brotheriin?

Viesti Kirjoittaja Wendla » 22 Elo 2020 21:26

Hmmm... Oon miettinyt jo vuosia, että mikähän siinä on, kun en ole löytänyt BB:stä koskaan mitään erityisen suurta vikaa. Varmasti monta asiaa olisi toki voitu hoitaa vieläkin paremmin, mutta oikeastaan juuri mikään ei ole pahemmin häirinnyt miuta. Osin ehkä johtuu muun muassa siitä, että miuta ei niin haittaa talon tylsät hetket, tekemisen puute yms. Miusta on ihan kiva seurailla myös tylsistynitä asukkaita: miten tylsyyteen reagoidaan, miten sen kanssa selvitään, miten tylsistymistä pyritään ehkäisemään yms. Usein myös mielenkiintoiset keskustelut talossa voivat saada alkunsa juurikin tylsyydestä ja siitä, että asukkaat vain koittavat läpistä jotain ajankulukseen.

Näkökantani BB:hen on ehkä hieman ristiriitainen. Kyllähän se paljon antaa, jos pystyy samaistumaan johonkin asukkaaseen. Silloin saa aina jännittää suosikkiasukkaan puolesta ja toivoa, että hän saisi pysyä talossa mahdollisimman pitkään. Vastaavasti sitten on myös kiva jännittää, että josko se inhokkiasukas viimeinkin tippuisi. Toisaalta kuitenkin inhokkiasukkaani ovat usein kusipäisesti käyttäytyviä tyyppejä, jotka tuovat käytöksellään meininkä ja ristiriitoja taloon. Ja onhan niitä ristiriitoja kiva seurata, suoraan sanottuna BB olisi paljon tylsempi ilman kusipäitä. Eli tietyllä tapaa sitä samaan aikaan sekä toivoo inhokkinsa tippumista, mutta myös "tarvitsee" sitä, että se inhokki edelleen jää taloon.

Seraan BB:tä pitkälti vuorovaikutusnäkökulmista ja ryhmän toimintaa tarkastellen. Sen sijaan kilpailunäkökulmasta en BB:tä juurikaan seuraa. Tai no toki sen verran on miullakin kilpailunäkökulmaa mukana, että suosikkivoittajaehdokas miullakin on. Mutta en siis juuri seuraa siitä näkökulmasta, että pyrkisin jotenkin pääsemään erityisesti syvälle kunkin asukkaan pelistrategiaan. Osin tämä varmaan johtuu siitäkin, että kyseenalaistan sitä, että asukkailla välttämättä olisi erityisen tarkkaa pelistrategiaa, jonka mukaisesti he järjestelmällisesti pyrkisivät etenemään ja raivaamaan muita asukkaita voittopotin tieltä. Toki uskon, että varmasti myös taktikointia talosta ja asukkaista löytyy, sitä en kiellä. Mutta joihinkin muihin katsojiin verrattuna en ehkä ole niin taipuvainen selittämään tiettyjä asukkaiden toimia pelistrategisina liikkeinä.

Niin ja lisäyksenä vielä, että niin paljoa pelkästään viihdenäkökulmasta on pysty BB:tä seuraamaan, että pystyisin päästämään täysin irti omista moraali- ja oikeudenmukaisuuskäsityksistäni. Suoraan sanottuna minua ärsyttää erittäin paljon, jos jotakuta kohdellaan huonosti ja epäoikeudenmukaisesti, mustamaalataan lähes jatkuvasti tms. Vastaavasti myös se ärsyttää, jos huonolla käytöksellä tai muiden huomiotta jättämisella asukas saavuttaa jotain hyvää tai kohottaa esimerkiksi omaa asemaansa asukkaiden keskuudessa. Eli kokonaisuudessaankin asukkaiden välinen epäoikeudenmukaisuus menee välillä tunteisiin. Ja nyt siis tarkoitan nimenomaan asukkaiden välistä epäoikeudenmukaisuutta, itse ohjelmaan tarkoituksenmukaisesti luodut, esim. viikkotehtäviin liittyvät epätasa-arvoiset asetelmat ovatkin sitten ihan eri asia.

Avatar
kotikissa
VIP-vieras
Viestit: 870
Liittynyt: 01 Syys 2011 21:12
Paikkakunta: Turku

Re: Mikä näkökanta SINULLA on Big Brotheriin?

Viesti Kirjoittaja kotikissa » 23 Elo 2020 23:14

BB on mulle mm. joulukalenteri, koska se loppuu niin lähellä joulua yleensä ja näin aikuisena eivät lasten joulukalenteriohjelmat kiinnosta enää. Lisäksi BB:tä kattoessa tulee verrattua olenko touhunnut päivän aikana enemmän vai vähemmän kuin talolaiset. Esim. jos mulla on totaalinen kotipäivä eli en ees roskia vie, niin BB tuntuu tosi actionilta ja jos taas olen ollut vaikka jossain tapahtumassa jne, niin BB tuntuu verkkaiselta.
Ja tottakai erilaiset persoonat kiinnostavat, heihin säilyy kiinnostus, vaikka olis ns. tylsiä viikko- tai päivätehtäviä heille annettu.
Kausi&lempparit
1.Terhi, 2. Mira, 3. Kadi, 4. Andreas & Tero, 5. Esa A., 6. Nino ja Niko N., 7. Suvi & Sebastian, 8. Iida, 9. Niko S., 10.Andte, 11. Kimmo, 12.Paula & Minna, 13. Rosa, Nina ja Markku, 14. Ville ja Laura R.

hiileri
Sala-asukas
Viestit: 375
Liittynyt: 25 Elo 2014 12:28

Re: Mikä näkökanta SINULLA on Big Brotheriin?

Viesti Kirjoittaja hiileri » 06 Syys 2020 11:04

Swoon kirjoitti:
05 Loka 2006 00:39
Big Brother on viihdeohjelma, jonka tarkoitus formaattina on synnyttää tunteita niin puolesta kuin vastaan ja nimenomaan nämä tunteet ruokkivat koko formaatin jatkuvuutta.

Niinpä kysynkin:

(esimerkkinä)

Onko sinulle tärkeämpää asukkaiden tarjoama viihde esimerkiksi Kaarlon tai vaikkapa Henan kaltaisten veemäisten hahmojen muodossa, vai niiden sympaattisimpien asukkaiden etsiminen joukosta ja heidän tukeminen vaikka he talossa pysymisellään tiputtaisivatkin jonkun ärsyttävän mutta myös vihdyttävän ja konflikteja aiheuttavan asukkaan pois (vaikka varmasti joukossa on myös niitä joiden mielestä Hena tai Kaarlo ovat kaikin puolin jees tyyppejä ilman mitään nokankoputtamista)? Pystytkö katsomaan ohjelmaa ihan puhtaasti viihteen kannalta eliminoimalla joukosta ne, jotka eivät ryhmän kannalta tarjoa minkäänlaisia äärimmäisiä tapahtumia vai onko sinulle tärkeämpää nimenomaan osoittaa tukesi niille asukkaille joihin tunnet empatiaa, vaikka he saattaisivatkin viihteen kannalta tarjota vähemmän?

Mikä itsellesi on tärkeintä?

Ja huom, tämä ei ole yritys saada ihmisiä äänestämään Kaarlon jäämisen puolesta, koska henkkoht vaikka Kaarlo on ollut yksi viihdyttävimmistä (kaikessa ärsyttävyydessään) asukkaista SBB2:ssa en voi äänestää pois Saria, joka kaikinpuolin vaikuttaa mukavammalta ihmiseltä. Tässä siis oma näkökulmani aiheeseen.
Sanoisin, että on tärkeämpää asukkaiden tarjoama viihde ja/tai draama. Toki talo ei voi olla täynä pelkkiä draamailijoita tms, joten lähempänä loppua ainakin toivoisin tällästen tyyppien tippuvan. Sopiva sekotus on paras. Pitää olla myös järjen ääntä ja kiinnostavaa keskustelua. Kunhan ei oo mikään kiltti ja sivistynyt hymistely-kerho eikä mikään "draama temppari"-porukkakaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua”