Spekulaatioketju

Keskustelua liittyen Suomen viidenteentoista Big Brotheriin.
Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Spekulaatioketju

Viesti Kirjoittaja knocker » 24 Marras 2022 22:24

Oliko Sallan häätö nyt pelastus sille, kun spekuloitiin tuotannon mielestä liikaa Reeon häädöllä ja silti saatiin Mia säästymään. En tiedä, mutta kyllähän tämä haisee todella pahasti, ettei väliaikatietoja näytetty.
No, mikäli Mia voittaa koko paskan, niin se on sitten siinä

Selitin sekavasti, mutta ehkä joku ymmärtää
a walking disaster

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Spekulaatioketju

Viesti Kirjoittaja ramasee » 24 Marras 2022 22:39

Jep. Ois ollu liian läpinäkyvää, jos Reeo ois tippunut. Sunnuntai on kyllä mielenkiintoinen. Viekö oma (Mia) potin vai saadaanko oikeasti vaikuttaa.

Joo, vaikka itse haluan Mian voittavan, pidän sitä todella epätodennäköisenä
Laura vie, muut vikisee!

Jarmali
Merirosvo
Viestit: 1292
Liittynyt: 07 Syys 2020 16:58

Re: Spekulaatioketju

Viesti Kirjoittaja Jarmali » 27 Marras 2022 01:06

Pidin viikon tauon katsomisessa, niinkuin sanoin. Koska yhä väitän ettei Heidi olisi oikeasti äänten mukaan pitänyt tippua. Itselleni mm. tuli 10 äänestä 4 kertaa ilmoitus ettei ääni olekkaan mennyt perille, saapa nähdä puhelinlaskussa onko nekin kuitenkin laskutettu! KAIKKI joilla oli äänestyksesä ongelmia, suosittelen tarkistamaan seuraavan puhelin laskun ja sen miten monta kertaa "ääni meni perille!"

Muutamina vuosina ollut samantyylistä "ongelmia" ja koskaa ei ole tuotantoyhtiö julkaissut äänimääriä ja statistiikkaa äänestyksistä.
Jarmalina täällä ja muualla BB-palstoilla jo vuodesta 2005 :)

Jarmali
Merirosvo
Viestit: 1292
Liittynyt: 07 Syys 2020 16:58

Re: Spekulaatioketju

Viesti Kirjoittaja Jarmali » 27 Marras 2022 01:22

knocker kirjoitti:
24 Marras 2022 22:24
Oliko Sallan häätö nyt pelastus sille, kun spekuloitiin tuotannon mielestä liikaa Reeon häädöllä ja silti saatiin Mia säästymään. En tiedä, mutta kyllähän tämä haisee todella pahasti, ettei väliaikatietoja näytetty.
No, mikäli Mia voittaa koko paskan, niin se on sitten siinä

Selitin sekavasti, mutta ehkä joku ymmärtää
Ymmärrän hyvin ponttisi ja varmasti
moni muukin :thumbsup Kiitos muuten Knocker aktiivisesta viestittelystä ja eritoten toki helppoa kiittää, kun suosikit oli samoja [smilie=a_bravo.gif] KIITOS myös kaikille muille, vaikka olisimme olleet erimieltä asioista :D
Jarmalina täällä ja muualla BB-palstoilla jo vuodesta 2005 :)

Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

Re: Spekulaatioketju

Viesti Kirjoittaja rink » 27 Marras 2022 01:23

Jarmali kirjoitti:
27 Marras 2022 01:06
Pidin viikon tauon katsomisessa, niinkuin sanoin. Koska yhä väitän ettei Heidi olisi oikeasti äänten mukaan pitänyt tippua. Itselleni mm. tuli 10 äänestä 4 kertaa ilmoitus ettei ääni olekkaan mennyt perille, saapa nähdä puhelinlaskussa onko nekin kuitenkin laskutettu! KAIKKI joilla oli äänestyksesä ongelmia, suosittelen tarkistamaan seuraavan puhelin laskun ja sen miten monta kertaa "ääni meni perille!"

Muutamina vuosina ollut samantyylistä "ongelmia" ja koskaa ei ole tuotantoyhtiö julkaissut äänimääriä ja statistiikkaa äänestyksistä.
Itselläni myös katsominen ollut jäissä. Joskin viime päivinä vähän enemmän tullut katsottua.

Pääsyynä on se, että olen ollut todella pettynyt tuotannon tapaan hoitaa nimenomaan nämä viimeiset viikot. Toki tuotanto on pitkään masinoinut/manipuloinut asioita tiettyyn suuntaa ja aivan varmasti mm. "jodelistit" yms. ovat saaneet asukkaista ihan eri kuvaa mitä itse on saanut 24/7 tiiviisti katsomalla.

Ainahan on mennyt niin, että asioita tulkitaan erilailla ja katsojat tykkäävät eri tyypeistä. Mutta nyt tuotanto sortui tekemään aivan liikaa ohjailua. Ainakin muutamat asiat ovat olleet hyvin kyseenalaisia ja silmiinpistäviä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Spekulaatioketju

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 27 Marras 2022 10:49

rink kirjoitti:
27 Marras 2022 01:23
Mutta nyt tuotanto sortui tekemään aivan liikaa ohjailua. Ainakin muutamat asiat ovat olleet hyvin kyseenalaisia ja silmiinpistäviä.
Ois ihan kiva tietää tästä vähän lisää.

----

Jokaisella kaudella on aina huudeltu, että tuotanto suosii tai tuotanto sorsii. Ne suositut ovat jostain kumman syystä aina kirjoittajan inhokkeja ja vice versa. Olen tälläkin kaudella katsonut jokaisen koosteen, enkä ole mitään suosimista kokenut. Koostelähetysten selkeästi näkyvin asukas on ollut Reeo. Tähän on syynsä, oli asukkaasta mitä mieltä tahansa. PK-huonekäyntejä mutu-tuntumalla on eniten näytetty Mialta, Reeolta, Sofialta ja Nabazilta. Tähänkin on syynsä. Sano jotain järkevää/hauskaa siellä kopissa, niin mahdollisuudet koppipätkän koosteeseen päätymiseen kasvavat.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

Re: Spekulaatioketju

Viesti Kirjoittaja rink » 27 Marras 2022 11:43

Zygerö kirjoitti:
27 Marras 2022 10:49
rink kirjoitti:
27 Marras 2022 01:23
Mutta nyt tuotanto sortui tekemään aivan liikaa ohjailua. Ainakin muutamat asiat ovat olleet hyvin kyseenalaisia ja silmiinpistäviä.
Ois ihan kiva tietää tästä vähän lisää.
Se olis varmaan ihanaa! :) Olen kirjoitellut aiheesta aika paljon, joten vastauksia löytynee aiemmista postauksistani. Esim. viewtopic.php?f=228&t=8469&start=132#p800388
Joissakin - en nyt löytynyt - olen myös kommentoinut erikseen viimeisen nimeämiskilpailun voittajan "kohtaloa".

Ja kuten tuossa kirjoitin, en ole koskaan mielestäni ollut herkimpiä sille että kritisoisin tuotantoa tai sortuisin ns. salaliittoteorioihin. Ehkä minulle sopisi kaikkien kausien jälkeen titteli: tuotannon kätyri. :roll: Nyt kun ajattelee kautta taakse päin (ihan sinne alkuun asti) ja ainakin niissä dailyissä mitä olen katsonut, saa selvän kuvan siitä miten tuotanto on "ohjaillut liikaa". Yhtenä osana tätä on ollut dailyihin marssitetut ns. asiantuntijat (harvemmat edes katsoivat muuta kuin dailyjä), jotka vahvistivat juontajien (ennakko)asenteita jne.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Spekulaatioketju

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 27 Marras 2022 15:50

rink kirjoitti:
27 Marras 2022 11:43
Yhtenä osana tätä on ollut dailyihin marssitetut ns. asiantuntijat (harvemmat edes katsoivat muuta kuin dailyjä), jotka vahvistivat juontajien (ennakko)asenteita jne.
Itse en ole tällaista kyllä juurikaan havainnut. Okei, lähes 80% vierailijoista on ilmoittanut suosikikseen Reeon, mutta se on täysin ymmärrettävää, kun miettii, kuinka iso hahmo Reeo on tällä kaudella ollut. Ehkä yhdessä vaiheessa vähän mietitytti, kun lähes kaikki sanoivat aina, että suosikkiasukas on Nabaz, mutta ymmärsin kyllä senkin, koska Nabaz oli näkyvimpiä asukkaita talossa ollessaan, vaikka minua lähinnä vaan ärsytti.

Meidän pitää tästä asiasta varmaan vaan olla eri mieltä. Itse en millään saa mitään tuotannon ohjailuaspekteja noista dailyistä revittyä, vaikka kuinka yritän.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “2022”