Yleistä keskustelua kaudesta

Keskustelua liittyen Suomen yhdenteentoista Big Brotheriin.
Vastaa Viestiin
Avatar
Nist
Christian von Hagelstam
Viestit: 1518
Liittynyt: 12 Loka 2006 20:19
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Nist » 09 Syys 2019 22:18

Ero Kevinin ja Kimmon tavassa keskustella Villen kanssa aiheesta "ei-heteroseksuaalisuus": Kevin: "Siis mitä aktuaalista, niinku tavallaan ääk, sä et ymmärrä, ku sä et oo kokenu, iik, tavallaan niinku, mitä faktuaalista, nyt mua on loukattu!" Ja Kimmo: "Mikä tossa on se synti? Toista ihmistä vastaan, vai Jumalaa vastaan? Pienimunanen hetero se, joka ton keksi." :imrgreen:
"EI ONNISTU!" - Everstiluutnantti Karjula-Virtanen

Redalert
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Syys 2019 22:40

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Redalert » 09 Syys 2019 22:49

Emma sanoi extrassa, että Eevis on tullut taloon pelaamaan ja suhde Jukan kanssa on peliliike huomion saamiseksi. Onko muut huomionu Eeviksen pelaavan?

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 10 Syys 2019 07:15

Redalert kirjoitti:
09 Syys 2019 22:49
Emma sanoi extrassa, että Eevis on tullut taloon pelaamaan ja suhde Jukan kanssa on peliliike huomion saamiseksi. Onko muut huomionu Eeviksen pelaavan?
Kaikkihan nuo on tuolla pelaamassa, ja Eevis on hyvin analyyttinen tyyppi, tiedostaa siis varmasti pelin olevan käynnissä konkreettisemmin kuin joku muu asukas. En tiedä, ryhtyikö suhteeseen Jukan kanssa (ainoastaan) pelin vuoksi, mutta varmasti vähintäänkin analysoi orastavan suhteen ja laskelmoi, kannattaako siihen lähteä.
:thumbsup

Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 10 Syys 2019 08:06

Ymmärrän C. Snow'n linjauksen yhteiskunnan muuttumisesta ja olen sitä mieltä, että jatkuvat bileet ja kännäilyt on BB:ssä jo niin nähty, mutta.

Me ollaan katsojia, ja katsojina kaivataan välillä muutakin viihdettä kuin syväluotaavia keskusteluita vaihtoehtoisista yhteiskuntajärjestelmistä tai seksuaalivähemmistöissä seurakunnassa. Vai yleistinkö väärin?

Jos viikkotehtävä loppuu torstaiaamupäivänä klo 11 ja seuraava isompi spektaakkeli on Talk Show sunnuntaina klo 21, väliin mahtuu vain muutama hassu n. tunnin kestänyt vaisuhko päivätehtävä, yletön määrä löhöämistä ja nujuamista sekä yksi saunailta varovaisen saunaoluen kera, niin ihan oikeasti - mitä me katsojat saadaan?

Toistaiseksi asukkaat ovat kiitettävästi viihdyttäneet itseään ja samalla minua mm. muotinäytöksen ja eri pelien voimin. Tämä imu ei kuitenkaan kestä pitkään. Välillä pitää olla tylsiäkin päiviä, tietty, mutta jo ekalla viikolla ja heti pari..? Casting on mielestäni vahva, mutta BB voisi olla aktiivisempi.

Jaksan uskoa, että ns. kunnon bileet vielä tulevat, ja vaativat taakseen onnistuneen viikkotehtävän. Toivottavasti olen oikeassa. Kyse ei nyt ole alkoholista ja sen saamisesta, vaan rentoutumisesta, juhlimisesta, uuden puolen näyttämisestä. Vaikka yhteiskunta olisikin muuttunut, voi silti käyttää alkoholia esim. edellämainituista syistä ihan onnistuneesti ja sivistyneesti, tai sitten vetää räkäkännit ja sammua röökipaikalle, eikö senkin pitäisi olla ok ja yhtä hyväksyttävää kuin absolutisminkin?

Tiivistettynä: Puollan tuotannon linjaa siitä, että alkoholi ei ole pääosassa talon tapahtumissa, vaan asukkailta kaivataan muutakin annettavaa. Ihmettelen kuitenkin, miksi ollaan vedetty linja NOIN tiukaksi - ja vieläpä heti alkuun, silläkin uhalla, että kahden viikon ilmaisjakson jälkeen Ruutu+-asiakkaat katkaisevat tilauksensa, kun talossa ei tapahdu mitään. Jos ei ole bileitä, huolehtikaa nyt hyvän tähden, että on JOTAIN!

Tulipa vuodatus. Mietteitä?
:thumbsup

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja KariTa » 10 Syys 2019 08:17

Täysin samaa mieltä yllä olevan kanssa. BB ei ainakaan itselleni ole koskaan ollut ensisijaisesti keskusteluohjelma, mitä se tällä hetkellä on. Vielä kun (jos) lähes kaikki värikkäimmät tyypit tippuu niin oma mielenkiintoni loppuu täysin.

tuitsu
Vaihtoasukas
Viestit: 310
Liittynyt: 02 Syys 2019 01:00

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja tuitsu » 10 Syys 2019 10:47

Mä en kaipaa lainkaan riidellään, oksennetaan puskat täyteen ja sammutaan -bileitä. Mutta ns eteläeurooppalaista alkon käyttöä voisi harrastaa enemmän. Esim. eilen Helmerille olisi pitänyt jollakin tapaa järjestää henkilökunnasta skoolauskaveri, ja sallia molemmille sopiva nousuhumala. Nyt skumppapullo meni ikään kuin hukkaan tällaisessa viihdemielessä.

Avatar
BBforever
Mökkiläinen
Viestit: 215
Liittynyt: 30 Elo 2011 16:19

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja BBforever » 10 Syys 2019 11:57

En kaipaa alkoholia asukkaille. Varsinkin kun laulaa loilotetaan kännissä ja hyvätkin asukkaat saattavat joutua ikäviin tilanteisiin jossa heidät häädetään talosta ja tulee uusia asukkaita tilalle, pöh, sanon minä.

Tanssia ja musiikkia sekä hiukan olutta, siideriä ja lonkkua. Sekä muita virvoikkeita ei juoville. Hyvää syötävää, pikaruokaa ym. Ostakoon Krisu muilta sitten lisäjuomaa. Krisusta ei kännissäkään voisi ainakaa uskoa että siitä pahenisi, tällä hetkellä on ihan kurko tuossa päällikön roolissaan. :love61:

Avatar
Swoon
Pääohjaaja
Viestit: 2257
Liittynyt: 09 Elo 2006 13:00

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Swoon » 10 Syys 2019 21:30

Aika hiljaista täällä foorumillakin. Tosin en tainnut seurata paljon viimeisiä kausia joten en tiedä miten aktiivista täällä silloin oli. Kaipaan suuria tunteita ja sitä et monttu auki saa seurata talon toilailuja.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Risto » 10 Syys 2019 21:52

Swoon kirjoitti:
10 Syys 2019 21:30
Aika hiljaista täällä foorumillakin. Tosin en tainnut seurata paljon viimeisiä kausia joten en tiedä miten aktiivista täällä silloin oli. Kaipaan suuria tunteita ja sitä et monttu auki saa seurata talon toilailuja.
No tota foorumin hiljaisuutta en pistäis pelkästään kauden syyksi. Vuonna 2019 alkaa foorumikeskustelut olemaan aika kuollut genre, joten itse olen ainakin iloisesti yllättynyt näinkin aktiivisesta keskustelusta.

Avatar
Swoon
Pääohjaaja
Viestit: 2257
Liittynyt: 09 Elo 2006 13:00

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Swoon » 10 Syys 2019 23:17

Risto kirjoitti:
10 Syys 2019 21:52
Swoon kirjoitti:
10 Syys 2019 21:30
Aika hiljaista täällä foorumillakin. Tosin en tainnut seurata paljon viimeisiä kausia joten en tiedä miten aktiivista täällä silloin oli. Kaipaan suuria tunteita ja sitä et monttu auki saa seurata talon toilailuja.
No tota foorumin hiljaisuutta en pistäis pelkästään kauden syyksi. Vuonna 2019 alkaa foorumikeskustelut olemaan aika kuollut genre, joten itse olen ainakin iloisesti yllättynyt näinkin aktiivisesta keskustelusta.
Riippuu foorumista. Itse tiedän moniakin foorumeita jotka voi tosi hyvin vielä vuonna 2019.

Jotenkin vaan tuntuu ettei tää BB vuosi herätä intohimoja ja vastakkainasetteluja siinä missä aiemmat. Noi asukkaat vaan tulee tosi hyvin toimeen. :)

Avatar
Banned
Mökkiläinen
Viestit: 201
Liittynyt: 07 Heinä 2014 08:39

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Banned » 11 Syys 2019 00:38

Kosahtiko muila linuxin käyttäjillä ruutu ohjelmistopäivityksen jälkeen? Itselläni ei enää toimi mikään ruudun video tai striimi/kanava. Kaikkialla muualla toimii normaalisti suoratoistopalvelut ja videot, mutta ruutu ei enää toimi. Olen kokeillut chromen, firefoxin, vivaldin ja braven. Kaikissa sama ongelma.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 11 Syys 2019 02:29

Banned kirjoitti:
11 Syys 2019 00:38
Kosahtiko muila linuxin käyttäjillä ruutu ohjelmistopäivityksen jälkeen? Itselläni ei enää toimi mikään ruudun video tai striimi/kanava. Kaikkialla muualla toimii normaalisti suoratoistopalvelut ja videot, mutta ruutu ei enää toimi. Olen kokeillut chromen, firefoxin, vivaldin ja braven. Kaikissa sama ongelma.
Ruutu.fi-palveluun on jostain syystä tullut tiistaina muutos, jossa videoiden toisto (tallenteet, suorat, ei väliä) ei enää toimi, jos selain lähettää "vääränlaisen" (palvelun tekijöiden mielestä tuntemattoman) User-Agent-otsakkeen.

User-Agent-otsakkeessa selain kertoo palvelimelle, minkä niminen selain se on, mikä on selaimen versionumero, ja minkä käyttöjärjestelmän päällä se pyörii. Täältä näkee oman selaimensa tämähetkisen User-Agent-stringin.

Jos vaikkapa laitat Linux-Firefoxin valehtelemaan olevansa Windows-Firefox (tähän on tarjolla esimerkiksi User-Agent Switcher -niminen laajennus), sitten Ruutu.fi toimii.

Palautetta ongelmasta (tuskin tätä tahallaan on tehty) kannattaa laittaa tänne:

https://kauppa.ruutu.fi/node/163260

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja RedMal » 11 Syys 2019 07:11

Odotin kautta innolla ja asukaskattaus on suurimmaksi osaksi erittäin onnistunut. Silti olen katsonut vähemmän kuin koskaan aiemmin (ehkä yhden, kaksi koostetta kokonaan + kick-off). Ekat päivät luin liveraportin jokaisen viestin, mutta nyt ei ole kiinnostusta siihenkään. En tiedä onko tämä huonompi kuin räiskäleen kaudet, onko formaatti aikansa elänyt vai olenko itse vain kasvanut siitä ulos. Mutta näyttää siltä että bb-fanitukseni on täysin kuollut pois.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

JartsaJ
Läyhääjä
Viestit: 132
Liittynyt: 30 Elo 2011 12:15

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja JartsaJ » 11 Syys 2019 11:20

Hieman vaikuttaa siltä, että odotukset olivat suuremmat kuin miltä tämän hetkinen toteutunut on.

Talo on kiva. Väriä on ja koska on kierrätysroipetta paljon, niin on erilaista.

Kameroita ohjaavat sällit ovat välillä ihan ok, ja välillä varmaan sitten automagiikka hoitaa kahvi ja ruokatauot? Äänen miksaus on vielä harkkareilla välillä hakusessa. Yhteistä linjaa haetaan eri työvuorojen välillä?

Asukkaat ovat hyviä. Tai no, aikuisempia kuin ennen. Toivotaan, että tuotannon lanttumaakari antaa jossain vaiheessa luvan hieman tiukempiin viikkotehtäviin.

Viikkotehtävät: copy&paste edellisiltä kausilta ja lisätään jotain muualta varastettua. Sitten jollain tavalla hyvät jutut laimennetaan sellaiseksi, että vain masokisti tykkää.

Varmaankin kauden lopussakin vielä odotan sitä, että homma olisi saatu toimimaan ja asukkaat olisivat saaneet hyvin toteutetut viikkotehtävät.

Ja joo, kyllä siellä voisi sitten hieman sitä alkoholiakin olla. Nyt yksi jätkä juo tehtävän aikana viinipullon päivässä, eikä taida olla tarjoamassa kavereille. Varmaankin alkoholin niukkuus on tuotannon päätös.

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 11 Syys 2019 11:36

RedMal kirjoitti:
11 Syys 2019 07:11
Odotin kautta innolla ja asukaskattaus on suurimmaksi osaksi erittäin onnistunut. Silti olen katsonut vähemmän kuin koskaan aiemmin (ehkä yhden, kaksi koostetta kokonaan + kick-off). Ekat päivät luin liveraportin jokaisen viestin, mutta nyt ei ole kiinnostusta siihenkään. En tiedä onko tämä huonompi kuin räiskäleen kaudet, onko formaatti aikansa elänyt vai olenko itse vain kasvanut siitä ulos. Mutta näyttää siltä että bb-fanitukseni on täysin kuollut pois.
Usean aikaisemman innokkaan kirjoittajan katoamisesta päätellen et ole ainut, jolla on tämänkaltaisia mietteitä.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
Hensley
Julkkisasukas
Viestit: 461
Liittynyt: 08 Maalis 2012 18:08

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Hensley » 11 Syys 2019 17:57

Tähän mennessä nähdyn perusteella kausi on parempi kuin ex-tuotannon viimeiset kaudet mukaanlukien 2011 jota en ole koskaan pitänyt juuri minään lupaavasta alusta huolimatta. Mätämunat Jukka ja Eeva-Leena pois ja mahikset on loppuarvosanan suhteen sinne jonnekin hyvien ja huonojen kausien väliin.
Periaatteessa plussaa sille että näyttää että yritettäisiin mennä enemmän formaatin alkuperäisen hengen mukaan Räisäs Mikon pissis/häntäheikki sikailuörvellys töhöilyn sijaan. Silti, en minäkään ole toistaiseksi jaksanut katsoa aiempaan malliin, ehkä 5-vuotta BB-vieroitusta on tehnyt tehtävänsä. :?
Joni Teasta: Miten tuollainen ihminen voi edes olla olemassa?

"Tähän mennessä BB-tuottaja on ollut tyytyväinen kymmenenteen BB-kauteen. - Mä olen todella todella tyytyväinen."

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Evalds » 11 Syys 2019 18:45

RedMal kirjoitti:
11 Syys 2019 07:11
Odotin kautta innolla ja asukaskattaus on suurimmaksi osaksi erittäin onnistunut. Silti olen katsonut vähemmän kuin koskaan aiemmin (ehkä yhden, kaksi koostetta kokonaan + kick-off). Ekat päivät luin liveraportin jokaisen viestin, mutta nyt ei ole kiinnostusta siihenkään. En tiedä onko tämä huonompi kuin räiskäleen kaudet, onko formaatti aikansa elänyt vai olenko itse vain kasvanut siitä ulos. Mutta näyttää siltä että bb-fanitukseni on täysin kuollut pois.
Veit sanat suustani!

Kaikki on ihan ok, asukaskattaus, fiilis, jne....jopa on vastannut odotuksia (hyvässä ja pahassa=tehtävät), mutta silti jokin ei enää ole niin kuin ennen, sama fiilis kuin Räiskäleen vika kaudessa, ei heilauta!

Syitä lienee monia, aika ajanut sittenkin ohi? Liikaa näitä tositelkkaohjelmia? Mene ja tiedä?

Eikä nettikään ole enää liekeissä kuten oli ennen, syynä lienee että on niin monta sosiaalisen median kanavaa? Ennen oli vain foorumit ja naamakirja.

Ei edes Suomi24:ssä ole kiivasta keskustelua, twitter himmasi alun jälkeen.

Mutta silti tätä tulee seurattua sivu silmällä.

Mouski
Sala-asukas
Viestit: 369
Liittynyt: 18 Loka 2006 17:01

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Mouski » 11 Syys 2019 19:49

Krisu on kyl tällä hetkellä niin ennakkosuosikki. Ei sinänsä ihme kun ainoa tervejärkinen persuhenkinen tyyppi, joka ei tuomitse muita ja on mukava. Suurin osa muista on eritason viherhihhuleita tai jotain erikoismiehiä joille en edes tunne termiä. Mut krisunkin suhteen on se riski et jossainvaihein se saa tolla viinaa ja sit yön pikkutunteina kusee jääkaappiin tms ja seuraavana aamuna porukka parkuu mikä sika se on ja pitää äänestää ulos [smilie=a_tongue.gif]

RealPlayer
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2182
Liittynyt: 25 Elo 2010 04:14

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja RealPlayer » 11 Syys 2019 23:54

Olen vanhentunut ja en ehkä kaipaa niin paljon bileitä ja muuta draamaa taloon. Jopa hermoilleni käy esimerkiksi Tarinan "heittäytyminen" risteilyaluksen henkilökunnan tehtäviin kaikkine kikatuksineen, ylilyönteihin viihdytyksen suhteen ( joka ei osin ole edes millään mittapuulla ja kenenkään näkökulmasta hauskaa) ja sitten "analysointiin" miten sirkusta pitäisi johtaa. Ehkä ikä alkaa painaa tätä kommentoijaa. Minusta tuossa porukassa on potentiaalia rauhallisempaankin menoon ilman mitään mahdottomia sirkustemppuja.

RealPlayer
Kolhoosin johtaja
Viestit: 2182
Liittynyt: 25 Elo 2010 04:14

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja RealPlayer » 12 Syys 2019 00:04

Itselläni kauteen vielä kiinnostusta löytyy jopa yllättävästikin. Onko "paluu juurille" viimeisten övereiden kausien jälkeen joissa porukkaa ja vieraita ramppasi talossa kuin stokkan pyöröovissa. No katsotaan kuinka kauan kestää...

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Punde » 12 Syys 2019 02:46

Realcowboy kirjoitti:
11 Syys 2019 11:36
Usean aikaisemman innokkaan kirjoittajan katoamisesta päätellen et ole ainut, jolla on tämänkaltaisia mietteitä.
Iteltä on kadonnut monta viestiä taas vaihteeksi tässä parin päivän aikana, että oma "katoaminen" selittyy moderaattoreiden innokkaista punakynistä, mutta itelle tää kausi tuntuu ylivoimaisesti parhaimmalta sitten jonkun kutoskauden tms. Kolme viimeisintä ennen tätä oli semmosta sontaa ettei mitään rajaa.

Avatar
Banned
Mökkiläinen
Viestit: 201
Liittynyt: 07 Heinä 2014 08:39

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Banned » 12 Syys 2019 10:09

BrutalGentleman kirjoitti:
11 Syys 2019 02:29
Banned kirjoitti:
11 Syys 2019 00:38
Kosahtiko muila linuxin käyttäjillä ruutu ohjelmistopäivityksen jälkeen? Itselläni ei enää toimi mikään ruudun video tai striimi/kanava. Kaikkialla muualla toimii normaalisti suoratoistopalvelut ja videot, mutta ruutu ei enää toimi. Olen kokeillut chromen, firefoxin, vivaldin ja braven. Kaikissa sama ongelma.
Ruutu.fi-palveluun on jostain syystä tullut tiistaina muutos, jossa videoiden toisto (tallenteet, suorat, ei väliä) ei enää toimi, jos selain lähettää "vääränlaisen" (palvelun tekijöiden mielestä tuntemattoman) User-Agent-otsakkeen.

User-Agent-otsakkeessa selain kertoo palvelimelle, minkä niminen selain se on, mikä on selaimen versionumero, ja minkä käyttöjärjestelmän päällä se pyörii. Täältä näkee oman selaimensa tämähetkisen User-Agent-stringin.

Jos vaikkapa laitat Linux-Firefoxin valehtelemaan olevansa Windows-Firefox (tähän on tarjolla esimerkiksi User-Agent Switcher -niminen laajennus), sitten Ruutu.fi toimii.

Palautetta ongelmasta (tuskin tätä tahallaan on tehty) kannattaa laittaa tänne:

https://kauppa.ruutu.fi/node/163260
Ok, thanks! Nyt toimii taas normaalisti. :thumbsup

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “2019”