Yleistä keskustelua kaudesta

Keskustelua liittyen Suomen viidenteentoista Big Brotheriin.
Avatar
Mingviini
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 05 Syys 2019 05:04

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Mingviini » 24 Syys 2022 17:55

Jarmali kirjoitti:
24 Syys 2022 17:50
Missä voi äänestää tuota kahvimasiina-kisan voittajajoukkuetta????
BB:n nettisivuilla:
https://bigbrother.fi/kilpailut/mika-ry ... -keittimen
:thumbsup

Nyymi
Finalisti
Viestit: 682
Liittynyt: 04 Syys 2020 00:34
Viesti:

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Nyymi » 25 Syys 2022 00:27

barkovian kirjoitti:
14 Syys 2022 02:38
Ehkä johtuu osittain myös puhtaasti asukaskattauksesta tämä sisällöttömyys pelaamisen ulkopuolella, mutta ei tämä formaatti mitenkään myöskään auta asukkaita esittämään parasta versiota itsestään. Oikein nousi ihokarvat pystyyn, kun katsoin koostetta, jossa Merve kertoo pelitaktiikakseen olla kaikkien kanssa hyvää pataa ja varmistaa sen, ettei käy ainakaan kenenkään hermoille. Pelaaminen siis suoraan vaikuttaa siihen miten Merve käyttäytyy talossa ja vieläpä hillitsevällä tavalla. Ei näin!
Toisaalta aina on asukkaat nimenneet häätöön eli vois hyvin kuvitella että aiemmillakin kausilla joillain on ollut vastaava taktiikka? Kuka nyt haluaisi hirveästi ärsyttää kämppiksiään ja tulla nimetyksi.
Analyysinyymi :eye: Motto: Voin olla väärässäkin.
Lemppariasukkaita: Krisu19, Kevin19, Tupu19, Andte14, Nimo14, Jonathan14, Niko Saarinen, Sauli Koskinen, Kristiina20, Joel20, Nina Mikkonen VIP21,
Jassu, Aki ja Melody 2021. Mathias 2022.

Nyymi
Finalisti
Viestit: 682
Liittynyt: 04 Syys 2020 00:34
Viesti:

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Nyymi » 25 Syys 2022 00:33

Evalds kirjoitti:
20 Syys 2022 11:16
Ihmetyttää tuo että nuo nimeämiset otetaan hlökohtaisesti, varsinkin muutamien naisten valitus asiasta, nyt on peli menossa. Ei tuo pelaaminen tunnu luonnistuvan moneltakaan. Minusta pelaamista ei ole toisten jatkuva dissaaminen mm Rooman demonisointi Kirsin porukoiden ja Ateenan johdolla.

Pitäisi ajatella sitä miten pärjää ja pääseen jatkoon eikä kytätä toisten ilmeitä ja ottaa nokkiinsa joka asiasta kuten mm Nabas, Sofia, Merve, Tuuli, Aleksi ja muutama muu tekee.
Mä oon kanssa ihmetellyt, että pelaaminen käsitetään läyhäämiseksi sen sijaan, että miettisivät keiden kanssa liittoutuminen olisi järkevää esim. Heidän vahvuuksiensa kautta. Jos oma liittolainen voittaa nimeämiskilpailun niin on itse vahvoilla myös. Kisamenestys, luotettavuus sekä suht vakaa luonne olis ainakin itselläni kriteereitä liitoissa eikä jonkun ulkonäkö tai muu toissijainen asia.

Suuttuminen nimeämisistä on kanssa käsittämätöntä. Pakkohan siellä on niitä pisteitä antaa.
Analyysinyymi :eye: Motto: Voin olla väärässäkin.
Lemppariasukkaita: Krisu19, Kevin19, Tupu19, Andte14, Nimo14, Jonathan14, Niko Saarinen, Sauli Koskinen, Kristiina20, Joel20, Nina Mikkonen VIP21,
Jassu, Aki ja Melody 2021. Mathias 2022.

toncs
Julkkisasukas
Viestit: 483
Liittynyt: 04 Syys 2022 22:39

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja toncs » 25 Syys 2022 02:37

Edelleen täysin 0/5 ja tämä jo ihan pelkästään tuotannon puolesta. Miksei tätä ohjelmaa tee ihmiset joita se kiinnostaa?

Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja rink » 25 Syys 2022 12:06

Pelaaminen on korostunut kovasti ja siihen kiinnitetään myös huomiota paljon. Muutakin talossa tapahtuu.

Eilisen päivän Karvanin tarjoilutehtävä oli aika hyvä esimerkki siitä, että tarvittaessa apua/neuvoja/kannustusta annetaan asukkaille. Ja laajalla rintamalla, eikä kyseissä tilanteessa ollut karvan vertaa pelaamista. Avustamisen lisäksi Karvanin asennetta kehuttiin isommalla porukalla. Ja hyvinhän Karvan tarjoilutehtävässään hoitikin.

Ja juuri nytkin opetaan (Reeo, Matias) Heidiä keittämään kahvia (oikeaoppisesti).

Tämän kauden bb:ssä on loppujen lopuksi aika monta ravintolakoulutuksen saanutta tai muuten vaan hyviä (koti)kokkeja. Lisäksi "pojjaat" Aleksi ja Miikka on innokkaita opettelemaan leipomaan jne. Kieltämättä tulee jopa mieleen, että olisikohan tuotannolla ollut jotain ennakko-odotuksia keittiötaisteluista.

BrutalGentleman
Isoveli
Viestit: 5712
Liittynyt: 05 Marras 2009 05:26

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja BrutalGentleman » 25 Syys 2022 14:48

rink kirjoitti:
25 Syys 2022 12:06
Tämän kauden bb:ssä on loppujen lopuksi aika monta ravintolakoulutuksen saanutta tai muuten vaan hyviä (koti)kokkeja. Lisäksi "pojjaat" Aleksi ja Miikka on innokkaita opettelemaan leipomaan jne. Kieltämättä tulee jopa mieleen, että olisikohan tuotannolla ollut jotain ennakko-odotuksia keittiötaisteluista.
MasterChefin ja BB:n hybridiä mieluummin katselisinkin kuin Survivorin ja BB:n. BB:n ääneksi Hans Välimäki, joka kuulemma on Reeon ravintolakoulukaveri.

Avatar
rahikainen
Mökkiläinen
Viestit: 220
Liittynyt: 06 Syys 2009 01:09

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja rahikainen » 25 Syys 2022 19:49

Sofia siis tiesi etukäteen, ennen taloon astumistaan, että Marko oli tämä "tasa-arvotyyppi". Oliko Tapsa Huuska livauttanut kaverilleen tiedon?

Avatar
Kierrekaneli
Tuotannon kätyri
Viestit: 572
Liittynyt: 15 Syys 2020 20:13

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Kierrekaneli » 25 Syys 2022 22:24

Havahduin koosteen aikana siihen, että oikeesti on mennyt vasta kolme viikkoa.
Vasta! Ikuisuudelta tuntuva aika on varmasti juonimisen, keskiviikkohäätöjen ja uusien asukkaiden seurausta.

Väsyttää.

KariTa
Big Brother
Viestit: 5248
Liittynyt: 17 Syys 2010 23:26
Paikkakunta: Kainuu

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja KariTa » 25 Syys 2022 22:30

Tällä kaudella ei ole ollenkaan viikkotehtäviä näköjään koska nimeämiskilpiailuja luvassa.

ninnipinni
Television orja
Viestit: 795
Liittynyt: 14 Syys 2020 13:25

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja ninnipinni » 25 Syys 2022 22:33

Toivottovasti päällikkökilpailu on pitkä eikä mikään 5 minuutin rykäisy. Pahasti näyttää ettei oo mitään viikkotehtäviä :roll:

Oletin päällikkökaudelta, että liittoumat sekottuisi enemmän, mutta ei oikein vaikuta siltä. No saa nähdä josko Kirsin häätö tekisi sen... Näin aluksi toi päällikkökausi vaikuttaa vähän pettymykseltä, odotin enemmän.
Onnennumero 7 Sofia!

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja ramasee » 25 Syys 2022 22:36

ninnipinni kirjoitti:
25 Syys 2022 22:33
Toivottovasti päällikkökilpailu on pitkä eikä mikään 5 minuutin rykäisy. Pahasti näyttää ettei oo mitään viikkotehtäviä :roll:
Eikö asukkaat valitse itse keskuudestaan sen päällikön? :scratch
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
xxxakoy
Asukaskokelas
Viestit: 107
Liittynyt: 25 Loka 2020 00:50

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja xxxakoy » 25 Syys 2022 22:36

Pelaispa useampi tuolla samalla tyylillä kuin Sofia. Ei kuluta aikaa jatkuvaan turhaan juonitteluun, vaan tekee suuret peliliikkeet silloin kun on aika. Muut tuolla harrastaa pelkkä pikkunäpertelyä, ja muuttavat mieltään kaikesta ihan liian usein.
:tu Laura, Merve, Mia, Sofia
:td Milena, Milla, Nabaz, Salla, Tuula
:td :td Heidi, Miikka, Reeo

ninnipinni
Television orja
Viestit: 795
Liittynyt: 14 Syys 2020 13:25

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja ninnipinni » 25 Syys 2022 22:42

ramasee kirjoitti:
25 Syys 2022 22:36
ninnipinni kirjoitti:
25 Syys 2022 22:33
Toivottovasti päällikkökilpailu on pitkä eikä mikään 5 minuutin rykäisy. Pahasti näyttää ettei oo mitään viikkotehtäviä :roll:
Eikö asukkaat valitse itse keskuudestaan sen päällikön? :scratch
Ai mä luulin et on joku kilpailu, jonka voittajasta tulee päällikkö :unbelievable: Voi olla että olen erehtynyt ja sä oikeassa :lol: Mut mitenköhän sitten, kun noit on parillinen määrä ja ne äänestää ja tulee tasatilanne :scratch
Onnennumero 7 Sofia!

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja ramasee » 25 Syys 2022 22:43

ninnipinni kirjoitti:
25 Syys 2022 22:42
ramasee kirjoitti:
25 Syys 2022 22:36
ninnipinni kirjoitti:
25 Syys 2022 22:33
Toivottovasti päällikkökilpailu on pitkä eikä mikään 5 minuutin rykäisy. Pahasti näyttää ettei oo mitään viikkotehtäviä :roll:
Eikö asukkaat valitse itse keskuudestaan sen päällikön? :scratch
Ai mä luulin et on joku kilpailu, jonka voittajasta tulee päällikkö :unbelievable: Voi olla että olen erehtynyt ja sä oikeassa :lol: Mut mitenköhän sitten, kun noit on parillinen määrä ja ne äänestää ja tulee tasatilanne :scratch
Joo, en kyl varma oo, mut livessä musta Anni sano, et valitsevat itse. Huomenna nähdään [smilie=a_teeth.gif]
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
xxxakoy
Asukaskokelas
Viestit: 107
Liittynyt: 25 Loka 2020 00:50

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja xxxakoy » 25 Syys 2022 23:00

ninnipinni kirjoitti:
25 Syys 2022 22:42
ramasee kirjoitti:
25 Syys 2022 22:36
ninnipinni kirjoitti:
25 Syys 2022 22:33
Toivottovasti päällikkökilpailu on pitkä eikä mikään 5 minuutin rykäisy. Pahasti näyttää ettei oo mitään viikkotehtäviä :roll:
Eikö asukkaat valitse itse keskuudestaan sen päällikön? :scratch
Ai mä luulin et on joku kilpailu, jonka voittajasta tulee päällikkö :unbelievable: Voi olla että olen erehtynyt ja sä oikeassa :lol: Mut mitenköhän sitten, kun noit on parillinen määrä ja ne äänestää ja tulee tasatilanne :scratch
Tällä hetkellä ei oo parillista määrää asukkaita, noitahan on tuolla nyt 15.
:tu Laura, Merve, Mia, Sofia
:td Milena, Milla, Nabaz, Salla, Tuula
:td :td Heidi, Miikka, Reeo

ninnipinni
Television orja
Viestit: 795
Liittynyt: 14 Syys 2020 13:25

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja ninnipinni » 25 Syys 2022 23:04

xxxakoy kirjoitti:
25 Syys 2022 23:00
ninnipinni kirjoitti:
25 Syys 2022 22:42
ramasee kirjoitti:
25 Syys 2022 22:36
ninnipinni kirjoitti:
25 Syys 2022 22:33
Toivottovasti päällikkökilpailu on pitkä eikä mikään 5 minuutin rykäisy. Pahasti näyttää ettei oo mitään viikkotehtäviä :roll:
Eikö asukkaat valitse itse keskuudestaan sen päällikön? :scratch
Ai mä luulin et on joku kilpailu, jonka voittajasta tulee päällikkö :unbelievable: Voi olla että olen erehtynyt ja sä oikeassa :lol: Mut mitenköhän sitten, kun noit on parillinen määrä ja ne äänestää ja tulee tasatilanne :scratch
Tällä hetkellä ei oo parillista määrää asukkaita, noitahan on tuolla nyt 15.
Joo mut tarkotin esim. 2 viikon päästä kun nythän asukkaat ei enää häädä :)
Onnennumero 7 Sofia!

Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja rink » 26 Syys 2022 08:40

Nappasin tämän koostekeskusteluista.
ninnipinni kirjoitti:
24 Syys 2022 23:37
rink kirjoitti:
24 Syys 2022 23:29
Ihmettelen aika suuresti sitä, että kommentoijat koosteessa (esim. Melody) luulevat/sanovat Reeon pyörittävän taloa. Ja jos Reeo sanoo, jotain se muka aina uskottaisiin. Itse en ole tämmöistä huomanut. Siellähän pelimanneina toimii ihan muut tyypit.
Kattonut vaan koosteita?
Varmaankin niin, että uskomukset perustuvat dailyyn ja vastaavat mielipiteet ruokkivat toisiaan. Ehkä Reeon persoonassa on jotain sellaista, että sitä tulkitaan jotenkin paljon pahempana mitä on. Jos tarkastellaan esimerkiksi kaksikon Merven ja Lauran toimintaa, niin päällisin puolin ei voisi kuvitella millainen määrä kaunaa em. pelaajilla/asukeilla on Reeo kohtaan. Lähes tulkoon joka kerta, jos Reeo näiden kanssa jotain huulta heittää (usein keittiössä), niin johan alkaa suputus/kauhistelu hetken päästä makkarissa tai muualla, että "kuulitko kun Reeo sanoi niin ja näin".

Ja kovasti on myös ollut juttua siitä, että Reeo oli valmis heittämään junan alle liittolaisensa Heidin ja heitti jo toivottomassa tilanteessa Rusun jne. Minusta useimmat asukit jo esittelyvideosta alkaen sanoivat menevänsä pelaamaan, eivätkä etsi ystäviä. Saattaahan se olla aitoakin, että myöhemmin ovat tulleet toisiin tulokseen ja ystävystyneet. Mutta itse sanoisin, että katin viikset. Kaikki tai melkein kaikki asukkaat ovat tiukan paikan tullen valmiit heittämään parhailta näyttävät kaverinsa sinne junan alle, jos se on oman pelin kannalta välttämätöntä. (ja ihan lopussa voi olla jopa pakko).
ninnipinni kirjoitti:
24 Syys 2022 23:37
Koosteessa sanottiin että päällikkö saa immuniteetin ja muita etuja. En saanut selvää onko päälliköitä vaan yksi vai enemmän...
Itse tulkitsen, että "päälliköiden..." tarkoittaa sitä, että seuraavan perioodin (noin 4 vko) aikana on useita päälliköitä. Ei siis samaan aikaan vain peräkkäin esim. viikko kerrallaan.

Ja tuolla jo aiemmin vähän keskusteltiin, että varsin vähäisiltä näyttää pelistrategisesti eilen kerrotut päälliköiden edut. Sikäli tämä ei tule vähentämään juonittelun merkitystä eli aiemmat liittoumat ovat yhä tärkeitä, että pystyisi välttämään sunnuntai häätöpenkin. Minusta esim. joukkuetyyppinen jako olisi sitä pelaamista hiukan rajoittanut. Nyt ei kyllä vielä tiedetä rajoittaako bb jotenkin pelaamista tai olisiko päälliköllä vielä jotain sellaisia etuja joilla olisi vaikutusta.

Edit: Ja vielä siihen, että vähentääkö Kirsin häätö pelaamista? Voi olla, että pelaamisen luonne voi vähän muuttua. Mutta jos miettii hetken ja unohtaa omat toiveensa pelaamisen vähenemisestä, niin todennäköisesti Kirsin häätö lisää pelaamista eli nythän sinne tuli "valtatyhjiö", joka aivan varmasti täytetään ja sipinä-supinalla tietenkin :lol:

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 26 Syys 2022 09:37

Kierrekaneli kirjoitti:
25 Syys 2022 22:24
Havahduin koosteen aikana siihen, että oikeesti on mennyt vasta kolme viikkoa.
Vasta! Ikuisuudelta tuntuva aika on varmasti juonimisen, keskiviikkohäätöjen ja uusien asukkaiden seurausta.

Väsyttää.
Täysin samat fiilikset. Eilen, kun Kirsin haastattelussa Anni sanoi, että matka talossa loppui kolmeen viikkoon, niin se jotenkin särähti omaan korvaan. Siis kolme viikkoa. Kolme viikkoako tämä on vasta kestänyt. Tuntunut kuudelta tai seitsemältä viikolta.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Evalds » 26 Syys 2022 10:19

Totta, todella pitkältä on tuntunut. Toivottavasti nyt alkaa tulemaan uutta ilmettä kauteen kun alkaa se toinen vaihe ja yksi iso peluri on ulkona.

tumphans
Tapetti
Viestit: 32
Liittynyt: 28 Elo 2012 16:43
Paikkakunta: kouvola

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja tumphans » 26 Syys 2022 22:52

Noista keräkaaleista sais tehtyy vaikka mitä.. onko ne käyttäny ollenkaan niitä?

Avatar
Skygge
Big Brother
Viestit: 5783
Liittynyt: 05 Loka 2010 14:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Skygge » 26 Syys 2022 23:25

tumphans kirjoitti:
26 Syys 2022 22:52
Noista keräkaaleista sais tehtyy vaikka mitä.. onko ne käyttäny ollenkaan niitä?
On ne ainakin kaalilaatikkoa tehneet. Kannattaishan noista muutakin tehdä. Sen jälkeen noi kaksi keräkaalia onkin vaan lojunut keittiönpöydällä. Monikäyttöinen kuitenkin, niin kyllähän ne kantsis hyödyntää ennen ku menee huonoksi.
:trollface:

Avatar
Morso
Työläinen
Viestit: 146
Liittynyt: 09 Marras 2010 15:01

Re: Yleistä keskustelua kaudesta

Viesti Kirjoittaja Morso » 27 Syys 2022 12:17

Tällä kaudella häädetyille asukkaille ei näytetä, kuka heille antoi häätöpisteitä ja miksi. Näkevät vasta seuraavana päivänä vieraaksi tultuaan, että montako pistettä yhteensä saivat. Miksihän tällainen uudistus on tullut, vai oliko se jo viime vuonna näin?... :keineahnung:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “2022”