Kehitystä BBPlazalle - PAIKKA AUKI OSAAJALLE -

Tiedotteet, kysymykset ja palaute koskien sivustoa ja foorumia.
Vastaa Viestiin
Avatar
Käpsytin
Ninja
Viestit: 3067
Liittynyt: 30 Loka 2009 12:45

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Käpsytin » 03 Joulu 2009 16:25

Sekin olisi hyvä määritellä milloin mielipiteestä ei saa keskustella eikä siinä esitettyä asiaa saa kommentoida tai tarkastella toiselta kantilta. Myös se olisi hyvä mainita kenen mielipide on sellainen jonka ei ole tarkoitus herättää keskustelua eikä kirjoittajalla ole mitään halua keskustella siitä esittämästään asiasta.
:Love: Kätlin & Johanna :Love:
- Ou mai kaat, 110% suloisen herttaista ihanuutta -

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 03 Joulu 2009 19:41

Käpsytin kirjoitti:Sekin olisi hyvä määritellä milloin mielipiteestä ei saa keskustella eikä siinä esitettyä asiaa saa kommentoida tai tarkastella toiselta kantilta. Myös se olisi hyvä mainita kenen mielipide on sellainen jonka ei ole tarkoitus herättää keskustelua eikä kirjoittajalla ole mitään halua keskustella siitä esittämästään asiasta.
Mielipiteistä saa keskustella milloin ja kenen kanssa vaan, mutta siinä vaiheessa kun Asukas X:n fani, Herra/Neiti B vastaa ainakin melkein jokaiseen asukas X:ää koskevaan kriittiseen viestiin ja aloittaa keskustelut niistä niin se on sitä "Väärien mielipiteiden korjaamista". Toisin sanottuna myös fanien tulee ottaa huomioon se että jokaista asukasta kohtaan saa olla myös kriittinen, kunhan sen tekee asiallisesti ja perustellen eikä tyyliin "Ilona on täysi lutka" tai "Pentti se jaksaa olla tommonen petollinen käärme" ilman että selittää mielipidettään tuon tarkemmin.
Totuus on tuolla ulkona.

sally
Pääohjaaja
Viestit: 2347
Liittynyt: 25 Syys 2006 17:40

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja sally » 03 Joulu 2009 20:39

Mun mielestä modejen pitäisi mainita viestin poistamisesta kun on sen poistanut. On jokseenkin typerää, että niitä on poisteltu salamyhkäisesti ilman mainintaa. Joskushan se on täysin selvä miksi viesti on poistettu, mutta myös käytöksenmuuttamistarkoituksena olisi epämääräisemmissä tilanteissa hyvä, että poistosta mainitaan.
Ja myös jos vaikka osa viestistä olisi asiallista tavaraa niin ei pitäisi silloin koko viestiä poistaa vaan jättää asialliset osuudet kajoamatta. Tämä tietysti vaatii enemmän resursseja modepuolella, mutta eikös niitä oltu muutenkin lisäämässä.

Ja yleensäkin tuosta poistamisesta ja sen tasapuolisuudesta. Se, että esim mä joskus saatan olla hyökkäävän ja vittumaisen oloinen hetken mielijohteen kommentoinnissani (kun vain alkaa ärsyttämään se kaikki ihkutus/jankkaaminen/vänkääminen) niin kyllä usein mun 'vähän asiallisemmatkin' vastaväitteet menee samaan roskakoriin. Ymmärrän, että usein puutun itse kirjoittajaan mikä ei joihinkin topicceihin kuulu. Tulee kuitenkin joskus mieleen, että on jonkinlaista silmätikkumeininkiä välillä. Esim mun kirjoituksen kerrankin puututtiin, mikä ei ollut edes suunnattu kellekään henkilökohtaisesti. Ja sitten heti perään palstan 'paremmissa kirjoissa olevat' kommentoi mulle henkilökohtaisesti vittuillen, niin mitään tapahdu ko. viesteillä.
Ja nyt kun kerran aloitin niin edelleen vastapuolella esim siiri.x:n ja acrylin (ilmeisesti paremmissa kirjoissa jostain ihmeen syystä) tahalliset megavänkäämiset on usein jääneet modeilta tarttumatta ja poistamatta. Sellaista provoamista harvoin näkee jätettävän puuttumatta mitä tämä kaksikko tuottaa.

Ja toi rasismikortti. Ei todellakaan ole rasistista mainita, että jollain asukkaalla (kätlin) ei ole oikeutta olla asukas jos ei ole suomen kansalainen jos kerran joku (minä) on sitä mieltä. Mutta kuten modet järkevästi sanoikin, asian voi esittää monella eri tapaa. Totalitaarisuus tällaisessa minimaalisen vähäpätöisessä asiassa on täyttä sontaa, eikä siihen pidä ryhtyä.

Oli myös hiton hyvä ehdotus, että jos asukkiketjussa alkaa homma menemään henkilökohtaisuuksiin/offtopicoinniksi niin silloin voisi heittää, liveketjun tyylisesti, kommentit yleisempään ketjuun. Vaikkakin jotkut henkilökohtaisuudet/asukas-to-asukasväännöt on mustaa paskaa niin kyllä taas jotkut on ihan viihdyttävää. Esimerkkinä tilanteet, joissa joku selostaa "typeryyksiä", joihin toinen tarttuu, josta tulee vääntö missä selvästi tämä toinen osapuoli osoittaa toisen olevan täysin pihalla joistain vänkäämistään asioista :twisted: siis JOS tämä tapahtuu asiallisempaan tyyliin eikä näitä täysin turhia "onneksi olet täällä meitä viisaampia valistamassa :roll:"- tyylisiä onelinereita.

Punde
Jumalan ruoska
Viestit: 15012
Liittynyt: 24 Tammi 2005 17:39
Paikkakunta: Chernarus

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Punde » 03 Joulu 2009 20:56

sally kirjoitti:Tulee kuitenkin joskus mieleen, että on jonkinlaista silmätikkumeininkiä välillä. Esim mun kirjoituksen kerrankin puututtiin, mikä ei ollut edes suunnattu kellekään henkilökohtaisesti. Ja sitten heti perään palstan 'paremmissa kirjoissa olevat' kommentoi mulle henkilökohtaisesti vittuillen, niin mitään tapahdu ko. viesteillä.
Tämä on täysin totta, vaikka kaikki kiistetään luonnollisesti. Joidenkin kirjoittajien kohdalla jopa löydetään olemattomia piilomerkityksiä, joiden perusteella viestejä poistetaan. Toiset taasen saavat vittuilla lähes miten paljon tahansa. Eipä se vittuilu itseäni haittaa vaikka kyseiset viestit ilmoitankin (sekä itseeni että myös muihin kohdistuvat jos niitä joskus huomaan), periaate tasa-arvoisuudesta kun pitää (pitäisi) kuitenkin olla.

Avatar
tuusannuuska
Kunniajäsen
Viestit: 7896
Liittynyt: 30 Syys 2007 00:24

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja tuusannuuska » 03 Joulu 2009 21:05

sally kirjoitti:Mun mielestä modejen pitäisi mainita viestin poistamisesta kun on sen poistanut. On jokseenkin typerää, että niitä on poisteltu salamyhkäisesti ilman mainintaa. Joskushan se on täysin selvä miksi viesti on poistettu, mutta myös käytöksenmuuttamistarkoituksena olisi epämääräisemmissä tilanteissa hyvä, että poistosta mainitaan.
Tämä on muuten hyvä pointti, mutta vähän hankala toteuttaa. Monille on kyllä lähetetty ihan yksityisviestiäkin perään, jossa on quotattuna roskakoriin siirretty viesti ja selitys miksi kyseistä kommenttilinjaa ei kannata foorumilla jatkaa.
vastapuolella esim siiri.x:n ja acrylin (ilmeisesti paremmissa kirjoissa jostain ihmeen syystä) tahalliset megavänkäämiset on usein jääneet modeilta tarttumatta ja poistamatta. Sellaista provoamista harvoin näkee jätettävän puuttumatta mitä tämä kaksikko tuottaa.
On puututtu (acrylhan on nykyään ikibannissa, että ei edes mitenkään kevyesti puututtu), joskin olisi voitu puuttua myös paljon nopeammin ja tehokkaammin.

Täydellinen tasapuolisuus ei tule koskaan toteutumaan, koska modet eivät ole koneita eivätkä voi muistaa aivan kaikkea lukemaansa tekstiä tai kuka sen on kirjoittanut. Paljon voidaan kyllä parantaa ja tehostaa toimintaa. Pakkohan se on, alkaa foorumi olla sellaisissa mittasuhteissa, että "jotain tarttis tehä". Joten antaa vaan tulla lisää ajatuksia, tässä on jo mainittu paljon kehityskelpoista kritiikkiä ja ideoita.
The reason I swear so much is because fuck you.

Avatar
Taika
Isoveli
Viestit: 1594
Liittynyt: 10 Loka 2009 20:54
Paikkakunta: Salo

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Taika » 03 Joulu 2009 22:04

Käpsytin kirjoitti:Sekin olisi hyvä määritellä milloin mielipiteestä ei saa keskustella eikä siinä esitettyä asiaa saa kommentoida tai tarkastella toiselta kantilta.
No jos tälläinen määritys on tulossa, niin toivoisin siihen pykäläksi yksi: Jos joku käy AINA kommentoimassa ja "tarkastelemassa toiselta kantilta" jokaikistä YHDEN TIETYN ASUKKAAN ketjussa esitettyä edes jollain tavalla NEGATIIVISEKSI luokiteltavaa mielipidettä, niin silloin ei saa keskustella.

:tired
Kuva

Avatar
realityfan
Taivaan iskä
Viestit: 4370
Liittynyt: 15 Elo 2005 19:37

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja realityfan » 03 Joulu 2009 23:26

Tirkka kirjoitti:En kyllä itse missään nimessä kannata kahden tai jopa kolmen eri asukasketjun perustamista jokaiselle asukkaalle ensi kaudeksi. Joko mennään tällä nykyisellä jaolla hieman tiukemmalla moderointilinjalla tai sitten (itse kannatan tätä) siirrytään siihen että kaikkein selkeimmät ihkutusviestit ja vihaamisviestit siirretään Yleistä keskustelua asukkaista -tyyliseen ketjuun samaan tapaan kuin 24/7 -keskustelussakin on toimittu. Tämä siis riippumatta siitä kenen asukkaan ketjussa viesti alunperin oli.
Olen enemmän kuin samaa mieltä. Useammat asukaskohtaiset ketjut vaan sekavoittaisi tilannetta. Hyviäkään viestejä ei ehkä kirjoitettaisi kun ketjuosoite olisi epäselvä. Ja samoin hyviä viestejä jäisi lukematta kun ne kuitenkin olisi vähän missä sattuu.

Tuollainen yksi yleinen asukkaat dumppausketju voisi olla (hyvä?) ratkaisu. Vaatii vaan moderaattoreilta työtä heitellä karuimmat kommentit sinne.

Olen todella tyytyväinen foorumin nykytilaankin. Toki hyvästä voi hioa vielä paremman. Yleistä 24/7 keskustelu ketjun avaus tälle vuodelle oli hieno ja toimiva idea.

Avatar
Käpsytin
Ninja
Viestit: 3067
Liittynyt: 30 Loka 2009 12:45

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Käpsytin » 04 Joulu 2009 10:15

sally kirjoitti:Ja toi rasismikortti. Ei todellakaan ole rasistista mainita, että jollain asukkaalla (kätlin) ei ole oikeutta olla asukas jos ei ole suomen kansalainen jos kerran joku (minä) on sitä mieltä. Mutta kuten modet järkevästi sanoikin, asian voi esittää monella eri tapaa. Totalitaarisuus tällaisessa minimaalisen vähäpätöisessä asiassa on täyttä sontaa, eikä siihen pidä ryhtyä.
Se ei ole asukas ketjun asia vaan tuotantotiimin ja asukasvalinnoista vastanneiden ihmisten asia joten jos asia häiritsee niin sen paikka on mielestäni niitä koskevat ketjut ei kyseisen asukkaan ketju. Ja toisekseen tuo on ihan määritelmän mukaan rasistista tuomita asukas syntyperän ja kansalaisuuden mukaan ja sitä ei pitäisi sallia missään muodossa. Eiköhän rasisteillekin löydy ihan omat fooruminsa hehkuttaa omaa ahdasmielistä totuuttaan.
Tirkka kirjoitti:Toisin sanottuna myös fanien tulee ottaa huomioon se että jokaista asukasta kohtaan saa olla myös kriittinen, kunhan sen tekee asiallisesti ja perustellen eikä tyyliin "Ilona on täysi lutka" tai "Pentti se jaksaa olla tommonen petollinen käärme" ilman että selittää mielipidettään tuon tarkemmin.
Juurikin näin. Se että ollaan eri mieltä on keskustelun rikkaus jos niistä asioista saadaan keskustelua aikaiseksi. Kummankaan ei tarvitse muuttaa mielipidettään sitä kun tuskin tulee tapahtumaan vaikka kuinka vängättäisiin mutta ei se sulje pois mahdollisuutta keskustella.
:Love: Kätlin & Johanna :Love:
- Ou mai kaat, 110% suloisen herttaista ihanuutta -

Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Petri » 04 Joulu 2009 11:48

Käpsytin kirjoitti:
sally kirjoitti:Ja toi rasismikortti. Ei todellakaan ole rasistista mainita, että jollain asukkaalla (kätlin) ei ole oikeutta olla asukas jos ei ole suomen kansalainen jos kerran joku (minä) on sitä mieltä. Mutta kuten modet järkevästi sanoikin, asian voi esittää monella eri tapaa. Totalitaarisuus tällaisessa minimaalisen vähäpätöisessä asiassa on täyttä sontaa, eikä siihen pidä ryhtyä.
Se ei ole asukas ketjun asia vaan tuotantotiimin ja asukasvalinnoista vastanneiden ihmisten asia joten jos asia häiritsee niin sen paikka on mielestäni niitä koskevat ketjut ei kyseisen asukkaan ketju. Ja toisekseen tuo on ihan määritelmän mukaan rasistista tuomita asukas syntyperän ja kansalaisuuden mukaan ja sitä ei pitäisi sallia missään muodossa. Eiköhän rasisteillekin löydy ihan omat fooruminsa hehkuttaa omaa ahdasmielistä totuuttaan.
Eihän se ole ihmisen tuomitsemista kirjoittaa, että joku on jonkun maan kansalainen? Sehän on fakta?

Eikä myöskään se ole rasismia, että sanoo että ainoastaan Suomen kansalaisten tulisi voida osallistua Suomen Big Brotheriin.

Avatar
siiri.x
BB-talon ylijumala
Viestit: 4887
Liittynyt: 05 Joulu 2006 12:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja siiri.x » 04 Joulu 2009 12:27

^ Niin, edelleen tuo että "vain Suomen kansalaisten tulisi voida osallistua" on tuotantotiimin asia, ei yksittäisen asukkaan.

Ja vielä kerran: sen asian floodaaminen n kertaa asukkaan ketjuun ei ole millään perusteltavissa.
.
Ihmisten edessä.

Avatar
Käpsytin
Ninja
Viestit: 3067
Liittynyt: 30 Loka 2009 12:45

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Käpsytin » 04 Joulu 2009 12:31

Petri kirjoitti:Eihän se ole ihmisen tuomitsemista kirjoittaa, että joku on jonkun maan kansalainen? Sehän on fakta?
Enhän minä ole sanonutkaan niin, minähän sanoin juuri saman kuin sinä tuossa yllä.
Petri kirjoitti:Eikä myöskään se ole rasismia, että sanoo että ainoastaan Suomen kansalaisten tulisi voida osallistua Suomen Big Brotheriin.
No se on taas asukasvalinnoista vastaavien vastuulla ketä taloon valitaan, asukkaan arvostelu tuon mielestäni varsin ahdasmielisen ajattelun takia on jo rasismia jos se valinta kerran on castingista vastaavien valintaperusteiden mukaan ollut sallittua. Tämä jälkimmäinen ei ole asukkaan ketjuun kuuluva asia, sen kohteen olen jo maininnut lainaamassasi viestissäni. Ja siiri.x juuri edellä mainitsi myös sen.

Tähän Euroopan ihmisoikeusjulistuksessa mainittuun syrjinnän periaatteeseen kannattaa tutustua. Ehkä se avaa vähän ajattelua.
:Love: Kätlin & Johanna :Love:
- Ou mai kaat, 110% suloisen herttaista ihanuutta -

Avatar
Kari-Matti
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 902
Liittynyt: 23 Loka 2008 23:03
Paikkakunta: Åbo

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Kari-Matti » 04 Joulu 2009 15:37

siiri.x kirjoitti:^ Niin, edelleen tuo että "vain Suomen kansalaisten tulisi voida osallistua" on tuotantotiimin asia, ei yksittäisen asukkaan.

Ja vielä kerran: sen asian floodaaminen n kertaa asukkaan ketjuun ei ole millään perusteltavissa.
Miten on perusteltavissa Kätlinin ihanuuden purkaminen n. 500 viestin verran (puolessa kaudessa) joissa puolessa sama sisältö?
Please Don`t Feed The Troll
Tai siis niinku oikeest niinku hei ooks mä yksin tän asian kans oikeest niinku mul on nyt tosi paha olo oikeest.
"Iidan hiukset ovat niiiiin kuolleet Kätsyn hiuksiin verrattuna"

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 04 Joulu 2009 17:26

Käpsytin kirjoitti:Tähän Euroopan ihmisoikeusjulistuksessa mainittuun syrjinnän periaatteeseen kannattaa tutustua. Ehkä se avaa vähän ajattelua.
Ketä olet tässä tarkalleen ottamassa syyttämässä syrjinnästä? Sitäkö BB-katsojaa joka haluaisi tehdä Suomen BB:stä oikeasti BB:n missä olisi nimenomaan suomalaisia asukkaita? Eihän sillä nyt ole syrjinnän kanssa mitään tekemistä.

--------------

Ja kaikkia viestejä ei varmasti jatkossakaan ehditä muokkaamaan epäasiallisesta asialliseksi, vaikka siellä olisikin myös asiaa mukana. Siihen pyritään kyllä silloin jos viestissä on pari lausetta jotka ovat epäasiallisia, mutta on kuitenkin ensisijaisesti keskustelijoiden tehtävä pyrkiä kirjoittelemaan asiallisia viestejä. Jos kaikkia epäasiallisia viestejä alettaisiin muokkaamaan niin ainakaan minulla ei jäisi aikaa mihinkään muuhun kuin BBPlazan ääressä istuskeluun.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Käpsytin
Ninja
Viestit: 3067
Liittynyt: 30 Loka 2009 12:45

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Käpsytin » 04 Joulu 2009 17:41

Tirkka kirjoitti:
Käpsytin kirjoitti:Tähän Euroopan ihmisoikeusjulistuksessa mainittuun syrjinnän periaatteeseen kannattaa tutustua. Ehkä se avaa vähän ajattelua.
Ketä olet tässä tarkalleen ottamassa syyttämässä syrjinnästä? Sitäkö BB-katsojaa joka haluaisi tehdä Suomen BB:stä oikeasti BB:n missä olisi nimenomaan suomalaisia asukkaita? Eihän sillä nyt ole syrjinnän kanssa mitään tekemistä.
En syytä viestissäni ketään yhtään mistään. Vaan kerroin vain mielipiteeni että jokainen asukas joka on valittu taloon on talon täysivertainen asukas syntyperästään riippumatta ja siinä vaiheessa sillä syntyperällä ei ole enää sen suuremmin väliä. Jos asukasvalinnat on menneet jonkun mielestä pieleen esimerkiksi siinä että ei suvaitse talossa muita kuin suomalaisia niin sitten sitä asukasvalintaa kannattaa kritisoida esimerksi BB tuotanto ketjussa, asukkaan oma ketju ei ole sen paikka ainakaan omasta mielestäni. Jos asukas on täyttänyt valintakriteerit ja on tullut valituksi niin syntyperä ja kansalaisuus on kyseisen asukkaan arvosteluperusteena syrjivä. Syntyperän ja kansalaisuuden mainitseminen ei ole syrjivää, sillä perusteella tuomitseminen on.

Eiköhän tämä asia ala jo olemaan käsitelty.
:Love: Kätlin & Johanna :Love:
- Ou mai kaat, 110% suloisen herttaista ihanuutta -

Avatar
Kari-Matti
Tehtäväryhmän vetäjä
Viestit: 902
Liittynyt: 23 Loka 2008 23:03
Paikkakunta: Åbo

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Kari-Matti » 05 Joulu 2009 13:57

Uutiset ja Keskustelut laittaa eri topickeihin.

Esim Urheilussa kun saadaan pientä keskustelua aikaan ja joku heittää urheilu-uutisen väliin se lopettaa aika tehokkaasti keskustelun siihen.
Please Don`t Feed The Troll
Tai siis niinku oikeest niinku hei ooks mä yksin tän asian kans oikeest niinku mul on nyt tosi paha olo oikeest.
"Iidan hiukset ovat niiiiin kuolleet Kätsyn hiuksiin verrattuna"

Avatar
Käpsytin
Ninja
Viestit: 3067
Liittynyt: 30 Loka 2009 12:45

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Käpsytin » 09 Tammi 2010 21:16

Moderaattorit voisivat opetella myös jättämään omat henkilökohtaiset antipatiat asukkaita kohtaan sivuun esiintyessään moderaattorin äänellä, varsinkin eräillä moderaattoreilla se henkilökohtainen mielipide tuntuu vaikuttavan varsin selkeästi mitä saa kirjoittaa ja mitä ei.
:whois:

Silloin kun vituttaa niin että moderoinnin kommentit on lähinnä haistattelun kaltaisia naama kiinni huutoja tai tämä provo voi jäädä tähän kommentteja voisi ehkä moderoinnin sijaan kannattaa käydä vaikka ulkona jäähdyttelemässä.
:Love: Kätlin & Johanna :Love:
- Ou mai kaat, 110% suloisen herttaista ihanuutta -

Avatar
dpst
Käpylehmätehtaan työntekijä
Viestit: 525
Liittynyt: 31 Loka 2008 15:24

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja dpst » 09 Tammi 2010 22:26

Enemmän moderaattoreita kaivattaisiin (on ollut puhetta ennenkin, ei tosin minun suustani) ja miksipä ei saisi omia mielipiteitään tuoda julki, kunhan ei liiaksi asti. Koska tykkään aina kun sivut vaihtavat tyyliään, niin ehkäpä jotain ulkoasun vaihdosta voisi harkita tai foorumin muuttamista kokonaan (siitäkin tainnut olla jo puhetta).
Oon edelleen oman Love & hate jutun kannalla, koska mitä sitä turhia tappeluita kaivataan? Vihaajat haukkukoon ihan vapaasti hate paikassa.
this is the last time I'll abandon you
and this is the last time I'll forget you
I wish I could

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 11 Tammi 2010 14:13

Käpsytin kirjoitti:Moderaattorit voisivat opetella myös jättämään omat henkilökohtaiset antipatiat asukkaita kohtaan sivuun esiintyessään moderaattorin äänellä, varsinkin eräillä moderaattoreilla se henkilökohtainen mielipide tuntuu vaikuttavan varsin selkeästi mitä saa kirjoittaa ja mitä ei.
:whois:

Silloin kun vituttaa niin että moderoinnin kommentit on lähinnä haistattelun kaltaisia naama kiinni huutoja tai tämä provo voi jäädä tähän kommentteja voisi ehkä moderoinnin sijaan kannattaa käydä vaikka ulkona jäähdyttelemässä.
Tämä oli oletettavasti minulle tarkoitettu?

Siinä vaiheessa kun sinä lopetat trollaamisen ja muiden keskustelijoiden mielipiteiden korjailun ja juupas-eipäs -väittelyn niin siinä vaiheessa toki minäkin voin lopettaa mainitsemasi kaltaisen kommentoinnin.

Sillä, millä lailla viesteihisi suhtaudun, ei ole mitään tekemistä sen kanssa että olet Kätlinin kannattaja, saati sen kanssa että en itse pidä Kätlinistä. Sen sijaan se että viestiesi tarkoitus on yksinomaan se että haluat saada aikaan ärsyyntymistä Kätlinin vihaajissa ei ole hyväksyttävää. Olipa tuollaisen toiminnan syynä sitten itsesi viihdyttäminen tai mikä tahansa muu.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
Käpsytin
Ninja
Viestit: 3067
Liittynyt: 30 Loka 2009 12:45

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Käpsytin » 11 Tammi 2010 16:23

Tirkka kirjoitti:Tämä oli oletettavasti minulle tarkoitettu?
No ei varsinaisesti, ihan jokainen moderaattorin (puolueettomalla) äänellä esiintyvä saa miettiä onko se moderointi ollut puolueellista vai neutraalia. Ainakin siihen puolueettomuuteen olisi hyvä pyrkiä. Joskus saattaisi olla parempi että jättää moderoimatta omien suosikkien ja inhokkien ketjut, antaa neutraalimmin suhtautuvien hoitaa ne jos puolueettomuus tuntuu vaikealta.
Tirkka kirjoitti:Sillä, millä lailla viesteihisi suhtaudun, ei ole mitään tekemistä sen kanssa että olet Kätlinin kannattaja, saati sen kanssa että en itse pidä Kätlinistä. Sen sijaan se että viestiesi tarkoitus on yksinomaan se että haluat saada aikaan ärsyyntymistä Kätlinin vihaajissa ei ole hyväksyttävää.
Minä en esitä olevani puolueeton, esimerkiksi sinun moderaattorina toimiessa sitä kuuluisi olla. Ei tämä niin vaikeaa ole. Mitä tulee tuohon kommentointiisi niin tarkoituksellinen provon jättäminen Kätlinin ketjuun omalla tuon provosoinnin tahallisen jätön alleviivaavalla kommentilla (moderaattorina) vain kertoi varsin selkeästi ettet edes halua olla puolueeton tuossa asiassa. Samoin nytkin Kätlin ketjussa on sinun toimesta jätetty sinne Punden provoilu Kätlin kannattajille sallyn kommentein. Kätlinin kannattajille saa siis mitä ilmeisemmin sinusta provoilla. Onko tämä ihan yleinen moderaattoreiden mielipide vai edustatko sinä vain itseäsi?

Ja kuten viestistäsi näkee niin sinulla on vahva ennakkokäsitys mikä minun viestien tarkoitusperä on, itse en tuota ennakkokäsitystäsi allekirjoita.
:Love: Kätlin & Johanna :Love:
- Ou mai kaat, 110% suloisen herttaista ihanuutta -

sally
Pääohjaaja
Viestit: 2347
Liittynyt: 25 Syys 2006 17:40

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja sally » 13 Tammi 2010 15:37

Ai siis jos on mode niin ei saisi muka olla omia mielipiteitä eikä varsinkaan tuoda niitä julki? nyt hei taas järki käteen jumalauta.

p.s. toimii myös toiseen suuntaan (ja paljon järkevämmin): jotkut modet voisi ottaa fanilasit pois päästään kun moderoivat, niin ei joudu kirveen alle pelkästään fanituksen kohteensa vastustajat
:----P

Avatar
[juuso]
Jumalan ruoska
Viestit: 12204
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:44

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja [juuso] » 13 Tammi 2010 16:37

sally kirjoitti:Ai siis jos on mode niin ei saisi muka olla omia mielipiteitä eikä varsinkaan tuoda niitä julki? nyt hei taas järki käteen jumalauta.

p.s. toimii myös toiseen suuntaan (ja paljon järkevämmin): jotkut modet voisi ottaa fanilasit pois päästään kun moderoivat, niin ei joudu kirveen alle pelkästään fanituksen kohteensa vastustajat
:----P
Eli mitä mieltä olet asiasta? Teesit kumoavat toisensa.

Petri
Jumalan ruoska
Viestit: 8696
Liittynyt: 06 Elo 2006 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kehitystä BBPlazalle

Viesti Kirjoittaja Petri » 13 Tammi 2010 18:05

sally kirjoitti:Ai siis jos on mode niin ei saisi muka olla omia mielipiteitä eikä varsinkaan tuoda niitä julki? nyt hei taas järki käteen jumalauta.

p.s. toimii myös toiseen suuntaan (ja paljon järkevämmin): jotkut modet voisi ottaa fanilasit pois päästään kun moderoivat, niin ei joudu kirveen alle pelkästään fanituksen kohteensa vastustajat
:----P
Saa siis tuoda siihen saakka, kunnes ne ovat samaa mieltä kiihkofanittajien kanssa. :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tiedotteet, kysymykset ja palaute”