Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Keskustelua Voice of Finlandin toisesta kaudesta.

Suosikkisi toisesta jaksosta?

Maya Paakkari, Oulu
14
29%
Osku Ketola, Koskenkorva
1
2%
Ikenna Ikegwuonu, Espoo
3
6%
Emilia Ekström, Karjaa
12
24%
Luca Sturniolo, Nokia
0
Ei ääniä
Pekka Lehtola, Espoo
1
2%
Laura Savio, Espoo
9
18%
Rebecka Strevenovic, Parainen
1
2%
Saija-Reetta Kotirinta, Helsinki
5
10%
Ilari Hämäläinen, Helsinki
0
Ei ääniä
Sini Kupiainen, Helsinki
2
4%
Anna Paatero, Järvenpää
1
2%
 
Ääniä yhteensä: 49

Avatar
sandman
Isä Pernoo
Viestit: 3345
Liittynyt: 28 Elo 2009 15:49
Paikkakunta: Häme

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja sandman » 11 Tammi 2013 21:35

Evalds kirjoitti: Ensi viikolla tulee kehiin itse Reeta Vestman (Reeta-Leena Korhola) skaban isoin nimi ennakkoon.
Oli Saara Aalto viime kaudella teknisesti ylivoimainen mutta kuinkas kävikään. Näissä kisoissa pelkkä taito ei ratkaise vaan pitää myös kyetä olemaan oikealla tavalla miellyttävä persoona. Ei sillä että ikinä olisin Reeta Vestmania nähnyt tai kuullut, eli en etukäteen kuitenkaan tuomitse.

Avatar
FankiKitsune
Big Brother
Viestit: 6042
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:04

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » 11 Tammi 2013 21:38

1. Maya
2. Saija-Reetta
3. Emilia

Oli kyl kamalan huono taso... en kauhean monta ois päästäny jatkoon. Toivottavasti jatkossa on parempi taso ja ne parhaat menee Mikelle.
That damn fox!

Kuva

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 11 Tammi 2013 21:43

knocker kirjoitti:Mun täytyy palata vielä Emiliaan. Mulla vaikutti mielipiteeseeni hyvin paljon se, että kuulin koko ajan korvissani Dolly Partonin esityksen ja Emilia oli niin läts siihen verrattuna.
Dolly Partoninkin ääni on vahva ja olen moittinut monia liian voimakasäänisen laulajan laulun valinnasta omaan ääneen nähden. Tuossa Emilian esityksessä kuitenkin kuulin oman version, enkä yritystä matkia Dollya.En kyllä oikeesti ymmärrä musiikista mitään mutta olen tietävinäni

Mayasta sanoisin, että itselleni nimen omaan tyyli nappaa, ainakin jossain määrin, mutta tuskinpa esim. Mayan levyä ostaisin, eli ei niin erikoinen ollut kuitenkaan. EDIT: Ai tämä siis oli Vaihtovirta-tasavirtaa, en tunnistanut biisiä ja sitten voin kyllä sanoa, että nappaa, siis . No ei yrittänyt ainakaan sitten matkia alkuperäistä, kun en tunnistanut. OT: Tää vaihtovirta tasavirta ei ole mun yritys olla hauska, vaan kerran luin kirjaa, jossa oli oikein pätevä suomentaja: Hän tuli vastaan päällänsä paita, jossa luki vaihtovirta/tasavirta.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

Avatar
PIETRO
Kanavajohtaja
Viestit: 3925
Liittynyt: 05 Joulu 2008 15:20
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja PIETRO » 11 Tammi 2013 21:45

Viime kerralla oli taso kokonaisuudessaan kovempi kuin nyt.
1. Maya
2. Emilia
3. Osku

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja Spencer » 11 Tammi 2013 22:24

Evalds kirjoitti:
rubyblue kirjoitti:Nojoo, olihan toi ihan hyvä veto Mayalta mutta kyllähän sen jo tietää etukäteen, ettei tuo tule tässä kisassa lopulta pärjäämään. Rajoittunut liiaksi yhteen musatyyliin.
Komppaan tätäkin, kova mimmi ja hyvä biisi, mutta ei jatkossa mahiksia.
Ei viime vuotiset menestyjätkään kovin laajaa repertuaaria tarjonneet. ;)
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Avatar
Scherzy
Kanavajohtaja
Viestit: 3821
Liittynyt: 15 Elo 2009 22:49

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja Scherzy » 11 Tammi 2013 22:25

Tykkäsin Laurasta ja Mayasta, muut eivät erityisemmin vakuuttaneet. Luojan kiitos tyrkky Paatero ei päässyt jatkoon :tu .

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 11 Tammi 2013 22:28

Spencer kirjoitti:
Evalds kirjoitti:
rubyblue kirjoitti:Nojoo, olihan toi ihan hyvä veto Mayalta mutta kyllähän sen jo tietää etukäteen, ettei tuo tule tässä kisassa lopulta pärjäämään. Rajoittunut liiaksi yhteen musatyyliin.
Komppaan tätäkin, kova mimmi ja hyvä biisi, mutta ei jatkossa mahiksia.
Ei viime vuotiset menestyjätkään kovin laajaa repertuaaria tarjonneet. ;)
Totta kyllä. Mutta veikkaan silti, ettei tällainen musiikki vetoa siihen keskivertokatsojaan toisin kuin esimerkiksi Kaikujaranta. ;)

Edit: Piti vielä jälkikäteen tsekata tuo Lauran esitys. Hyvä ja vahva ääni. Taisi nuori tyttö vaan valita Elastisen ihastuksissaan, kun toinen vähän kehuu, sääli.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
Spencer
Ylläpitäjä
Viestit: 19499
Liittynyt: 22 Elo 2005 18:08

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja Spencer » 11 Tammi 2013 22:57

^ Älä sano. :) Herranen todisti viime vuonna, että rokilla/hevillä ei paljoa hävitä. Itse asiassa ilman tuomaripeliä ois todennäköisesti voittanut. Kaikuranta ei muistaakseni kovin suurta suosiota itkuvirsillään kauden aikana saavuttanut, mutta loppu onkin historiaa.
Parhaat asukkaat: 1. Aleisha 2. Nikki (1982-2021 RIP) 3. Paul 4. Dick 5. Charlotte

Parhaat kaudet: 1. BBAU7 2. BBUK9 3. BBUS8 4. BBAU4 5. BBCAN4

Tapetti
Juontaja
Viestit: 1002
Liittynyt: 02 Syys 2005 20:54
Paikkakunta: Rantaviivan vieressä

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja Tapetti » 11 Tammi 2013 23:41

OT: Hevi-ihmiset pitävät itseään jonakin marginaaliryhmänä. Meillä naurettiin kerran porukalla ohjelmalle, jossa AC/DC:tä kuuntelevat julistivat olevansa erikoisia. Joskus huvitellut ajatuksella, että pitäisiköhän mun lähteä kirjanpitäjäkaverini kanssa jakkupuvut päällä esittelemään näille omia levyarkistojamme.

Eli tämän viestin tarkoitus oli kertoa, että hard rock ei ole vuosikausiin ollut mitään marginaaliryhmien musiikkia, vaan kyllä ihan tavalliset perheenäidit sitä kuuntelevat, ilmentämättä musiikkimakuaan mitenkään ulospäin. Mutta minä en kyllä tässäkään tule äänestämään, joten se siitä. Itse olen enemmän purkkaosastoa, mutta jakkupukutäti-kaveri tykkää kovemmastakin.
Voin kyllä myöntää olevani väärässä, mutta sitten me olemme molemmat väärässä

mävaan
Uimavalvoja
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Marras 2011 16:18

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja mävaan » 12 Tammi 2013 08:13

Rita kirjoitti:On toi Elastisen hytkyminen aika metkan näköistä.
Ja ilme. :bidmouth:

Avatar
Evalds
Jumalan ruoska
Viestit: 9418
Liittynyt: 02 Syys 2008 22:35

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja Evalds » 12 Tammi 2013 12:19

Tapetti kirjoitti:....tämän viestin tarkoitus oli kertoa, että hard rock ei ole vuosikausiin ollut mitään marginaaliryhmien musiikkia, vaan kyllä ihan tavalliset perheenäidit sitä kuuntelevat, ilmentämättä musiikkimakuaan mitenkään ulospäin. ...
OT! Tottahan tuo, hevi-mättö-musa on ollut vuosikausia valtavirtaa Suomessa, mainokset ovat täynnä mättömusaa ja vanhat tantat heiluvat mm vanhojen hevibändien keikoilla. Itse ole kyllä raskaan musan ystävä, mutten en oikein innostu purkkahevistä tyyppiä: Him ja Nightwish.

Sitten asiaan.....

Tokan erän anti oli kyllä huonoin koko ohjelman historiassa. Kaksi jaksoa on menty ja yleisesti voidaan todeta, että ei mitään megajättipommia ole nähty viime kauden tapaan.

Jotenkin omasta mielestäni viime kauden jäljet näkyvät mm. siten, että jengi vetää slovareita Jesse Kaikurannan hengessä ja Elastinen on viime kauden voittojavalmentajana se kisaajien ykkösvalinta.

Avatar
Mole
Jumalan ruoska
Viestit: 7946
Liittynyt: 15 Elo 2005 20:30

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja Mole » 12 Tammi 2013 19:13

1. Eisiidiisii
2. 17-vuotias
3. soulman

Taso oli tosiaan aika heikko, mutta ehkä tuolle Mayalle voi laittaa jotain janisjoplinia (tai vaikka sitä viime viikon Holea!) laulettavaksi tulevaisuudessa. Tiedä sitten koituuko Monroen joukkueen sisäinen taso liian kovaksi, mutta onhan tämä nyt Gäri Reveliä parempi.
Siitä futari-soul-jampasta olisi odottanut kovempaa ennakon perusteella, mutta toki voi olla osittain hiomaton timantti ja valmennuksella kehitettävissä.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 13 Tammi 2013 11:19

Olen täysin eri aaltopituudella teidän muiden kanssa! Minusta tässä jaksossa oli parempi taso kun ekassa jaksossa, ja tuo teidän keskuudessa suosittu nörttityttö oli minusta yksi huonoimpia.
Näin sitä koetaan asiat eri tavalla, mutta ainakin tässä erottuu mielipiteellään. :thumbsup

Top3 tässä jaksossa:
1.Maya
2.Laura
3.Inka.. ei kun Saija-Reetta ;)

.....

Maya Paakkari - Olen myyty! Toki olen tämän bitchin tiennytkin jo monta vuotta, kun meiltä löytyy yhteisiä ystäviä jotka kyllä on Mayan taitoja hehkuttaneet paljonkin!
En silti ole itse koskaan Mayan laulua kuullut livenä, joten itselleni tämä oli uusi tuttavuus, jos ei oteta huomioon että pari youtube-pätkää katsoin viime viikolla.
Tässä on kyllä ehdoton suosikkini tällä hetkellä. Kunnon rokkimuija, jollaista ei Suomesta toista taida edes löytyä.
Näyttää ja vaikuttaa kyllä vähän rappiolliselta tapaukselta, mutta se oikeastaan vaan lisää tuota Mayan vetovoimaa ja rock-imagoa. [smilie=a_cool.gif]
Hurjan seksikäshän tuo käheä äänikin on! En oikeastaan voi lopettaa hehkutusta, joten lopetan tähän, mutta sanon vaan että surullista jos tämä laulaja ei menesty!

Osku Ketola - Lauloi hyvin, mutta en innostu tällaisista laulajista tai tällaisesta musiikista. Eipä se haittaa jos yksi tällainen pääsee Suomen tähtitaivaalle, mutta ei se minulle tule mitään antamaan.

Ikenna Ikegwuonu - Ihan huikean hyvä ääni! Tykkäsin tosi paljon. Muuten tuo esitys sitten jäikin aika tylsäksi, enkä usko että tästä tyypistä on supersuosikikseni. Tykkään silti, ja paljon parempi kun esimerkiksi se ekan jakson umpitylsä Thomas.

Emilia Ekström - Tässä on se plazalaisten suursuosikki? Olen hämmentynyt. Minusta tässä oli jakson yksi tylsimpiä laulajia, ja yksi huonoimpia jatkoonpäässeitä joita on tällä kaudella nähty.
Moni paljon parempi jäi pääsemättä jatkoon, vaikka Emilia toki osaakin laulaa ihan mukiinmenevästi.
Ei kuitenkaan lainkaan mieleenjäävä eikä lainkaan sellainen, jota kiinnostaisi jatkossa katsella.
Jopa ne Tähkän edelliset keskitason muijat on parempia kun tämä. Voi kyllä olla että Emilian plaza-suosion takia olen näin jyrkkä mielipiteessäni. :imrgreen: Tulee vastareaktio.

Luca Sturniolo - Oli kyllä ihan mukavan oloinen tyyppi, mutta laulu ei riittänyt mitenkään. Liian iso biisi, ja ääni kuulosti oudolta, eikä kovinkaan hyvältä. En itsekään olisi päästänyt jatkoon.


Pekka Lehtola - Nyt on pakko myöntää, etten edes kunnolla muista kuka tämä Pekka oli? Katsoin kuvankin, mutta muistuu mieleeni vaan hämärästi. Se kertoo ehkä jotain tyypistä.
Muistaakseni oli ihan ok laulaja eikä haitannut että pääsi jatkoon, mutta jos en edes näin parin päivän jälkeen häntä muista (vaikka yritän olla tarkkana että voin kommentoida näitä kilpailijoita...) niin aika tylsä on tyypin oltava.

Laura Savio - Otti ison riskin biisivalinnassa, koska tuossa (hitaassa versiossa) ei pääse revittelemään ja näyttämään vahvaa puolta itsestään, ja sitähän nuo tuomarit kaipaavat. Moni hyväkin laulaja jää jatkosta pois siksi, ettei tuomarit innostu biisistä. Itse toki rakastan tuota biisiä, joten olin alusta asti fiiliksissä, ja se fiilis vielä vahvistui, kun huomasin miten loistava laulaja Laura on!
Ehdottomasti parhaimmistoa tähän mennessä, ja koko paketti on hyvin kasassa. Kaunis nuori nainen, jolla on äänessä sekä vahvuutta että herkkyyttä. Tällä kertaa riskialtis biisivalinta kannatti, mutta tällaisille kyvyillä niitä riskejä voikin ottaa!

Rebecka Sterevenovic - Ei laulanut, vaan huusi! Ei lainkaan hyvä laulaja, joten tuomarit teki oikean päätöksen kun eivät ottaneet jatkoon. Poweria kyllä löytyi, mutta ikävä kyllä se olikin ainoa hyvä asia jota tämän tyttösen laulutaidosta voi sanoa, ainakaan tällä hetkellä.
Ihana persoona ja kaunis nainen kuitenkin!

Saija-Reetta Kotirinta - Mitä vittua Saija-Reetta?! Noin hyvä laulaja ja ihanan kaunis ulkokuori, ja persoonaakin olisi ollut. Mutta mitä menee tekemään!? Ottaa tuollaisen kammottavan biisin laulettavakseen. Toisenlaisella biisillä olisi todellakin ollut jatkossa, kun oli kuitenkin yksi jakson parhaista.

Ilari Hämäläinen - Tämä nimi on jo valmiiksi sen kuuloinen, että sopisi laulamaan jotain juntahtavaa kikkeliheviä. :imrgreen: Ja onhan meillä jo valmiiksikin joku Ilari Hämäläinen (vai oliko se Elias?) joka voitti jonkun kisan, oliko se X-Factor?
No tyyppinä tämä Ilari oli todella hassunhauska ja ulkonäöltään kiiltokuvamaisen kaunis, mutta laulu ei kyllä napannut sitten yhtään, eikä kyllä biisivalintakaan.
Ehkä kaikista huonoin tänä vuonna mukana olleista, koska kuulosti niin karmealta korvaani.
Plussaa silti siitä kun vittuili Paulalle tuosta flirttailusta!

Sini Kupiainen - Hyvinhän tämä Sini lauloi, vaikka saisi vielä kehittyä, jotta olisi hyvä tyylissään. Tuollaiselle artistille olisi kuitenkin paikkansa, ja olisin mielelläni nähnyt Sinin jatkossa.

Anna Paatero - No mikäs ihme Annalle on tullut? Oli paljon parempi Idolsissa sillä kerralla, kun osallistui sinne ensimmäistä kertaa. Viimeksi Idolsissa oli havaittavissa jo ärsyttävän maneroitunutta laulua, ja nyt se oli vielä siitäkin maneroituneempaa. Tälle tytölle ei selvästikään tee hyvää liiallinen äänen treenaaminen, enkä muutenkaan koe että tuo ääni olisi edes treenatulta kuulostanut..
Ei taida Annasta olla Lady Gagan tasoiseksi suureksi tähdeksi, vaikka siitä haaveileekin. ;) No, ainahan haaveita saa olla.
Olen silti sitä mieltä ettei Annan kuulunutkaan päästä jatkoon. Olisin kuitenkin olettanut että Tähkä tai jopa Ela olisi kääntynyt, eli pieni yllätys tämä oli.
Jos kuitenkin tähän megapitkän Anna-arvostelun päätteeksi sanon vielä yhden asian. Voisiko Anna jäädä seuraavasta laulukisasta pois, ja odottaisi edes muutamia vuosia ennen seuraavaa yritystä?

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 13 Tammi 2013 14:52

Miesten taso oli tällä kertaa todella surkea. Itse en olisi painanut nappia kenenkään kohdalla. Onneks ketään niistä ei tullu Tähkälle. Naisista kuitenkin tykkäsin muutamaa lukuun ottamatta. Rebeckan laulu oli epävireistä ja laulettu ns. huutamalla. Saija-Reetta oli tylsä. Maya oli toki hyvä, mutta tuo räkäinen naislaulu ei vaan ole mun juttu. Emilia ja Laura lauloivat hyvin ja ansaitsivat jatkopaikan, mutta niin olisivat mun mielestäni ansainneet vielä Sini ja Annakin. Toivottavasti noilla jää taas tiimit vajaaksi ja tytöt saavat uuden mahdollisuuden.

Neljä parasta:
1. Anna
2. Emilia
3. Sini
4. Laura
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
mrj
BB-talon ylijumala
Viestit: 4605
Liittynyt: 28 Elo 2007 15:32

Re: Ääni ratkaisee, osa 2 (pe 11.1)

Viesti Kirjoittaja mrj » 18 Tammi 2013 16:08

Spencer kirjoitti:^ . Kaikuranta ei muistaakseni kovin suurta suosiota itkuvirsillään kauden aikana saavuttanut, mutta loppu onkin historiaa.
mmm kaikuranta on ainut josta on 1 kauden jälkeen kuulunut jotain.. ihan rasitukseen asti sen biisit soineet radiossa...

ja itse illan jaksoon, tuli katottua viikon myöhässä tämä jakso työkiireitten takia, top3 meikältä: Laura,Maya,Anna .. muuten jakson taso ei kyl kovinkaan kummone ollu..
JuHu - :drink55:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “VoF 2013”