Iida Repo

Keskustelua kahdeksannen kauden asukkaista.
Vastaa Viestiin

Arvosanasi Iidalle?

Äänestys päättyi 22 Joulu 2012 19:05

5 - Suosikki
153
34%
4
95
21%
3
70
16%
2
34
8%
1
34
8%
0 - Inhokki
58
13%
 
Ääniä yhteensä: 444

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 25 Marras 2012 22:53

Mahtavaa kun Iida pääsi finaaliin! Toivottavasti nyt putsaa voitonkin itselleen, niin kausi on edes vähän pelastettu.
Kukaan muu näistä ei tuota rahasummaa ansaitsisi, mutta Iida on kyllä joutunut taistelemaan sen eteen.
Kaikkien aikojen suosikkilistallani ei Iida kovin korkealle pääse, mutta tämän kauden parhaimmistoa todellakin.

maumiu
Alejandro
Viestit: 1855
Liittynyt: 27 Elo 2010 00:18

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja maumiu » 25 Marras 2012 22:58

orgasmienkeli kirjoitti:Mahtavaa kun Iida pääsi finaaliin!
Periaatteessahan Iida ei ole vielä päässyt finaaliin mutta eiköhän se ole siellä kuitenkin ;)
All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
- Walt Disney

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15205
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja knocker » 25 Marras 2012 23:00

Iida ei ollut pitkään kovin korkealla mun suosikeissa ja se kertoo etenkin loppukauden tasosta paljon. Liian moni potentiaalinen joutui lähtemään turhan aikaisin. Mukaanlukien pari uusista asukkaista.
Mutta tästä loppuviisikosta ehdottomasti paras asukki tällä hetkellä. Huomisesta en tiedä.
a walking disaster

Avatar
Dimangi
Verokarhun karkoittaja
Viestit: 1210
Liittynyt: 27 Elo 2010 18:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja Dimangi » 25 Marras 2012 23:59

Hienoa, että Iida jäi taloon.

helloeverybody
Toukka
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Marras 2012 13:49

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja helloeverybody » 26 Marras 2012 00:18

o..ou..vaikka olen itsekin pirkanmaalta, en tosin oo ikinä nähnytkään..en voi sietää tuollaista. sellainen feikkaaja, ettei toista oo nähty..voi tuota harjoiteltua tekohymyä.. kaikki aina viimesenpäälle kivaa ja mukavaa ja hyvin. ainakin jos bb kysyy ja mikä hymy päälle. kylmänväreitä menee..oliko se saa..nan tanssi nyt tarpeen joken kanssa. jokke riuhtoi ja viskoi ja kykllä oli kivaa..jalkakaan ei ollut yhtäänkipee, vaikka kuika riuhdottiin ja viskottiin. ha ha haa kun oli kivaa. mikä feikki!! :thumbsdown

sorry kirj.virheet olin niin tohkeissani!

sitäpaitsi iida pääsi finaaliviikolle, ei vielä varsinaiseen finaaliin! sinne pääsee vain neljä asukasta! aivan kuin enenkin.
Viimeksi muokannut rubyblue, 26 Marras 2012 00:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Peräkkäiset viestit yhdistetty.

Avatar
Dimangi
Verokarhun karkoittaja
Viestit: 1210
Liittynyt: 27 Elo 2010 18:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja Dimangi » 26 Marras 2012 00:50

Miten toisin näemmekään Iidan käytöksen. Minusta Iida vain yrittää käyttäytyä enkä näe sitä paljon puhuttua feikkaamista. Iida ei jauha p***aa selän takana. Luulen, että minä pitäisin Iidasta kovastikin työmaailmassa ja muualla. Mutta eihän näistä voi kiistellä, jokaisella on omat lähtökohtansa arvioida asukkeja. Kun Iida näin pitkälle on potkinut jo kisassa, niin moni muukaan ei näe Iidassa feikkaajaa ja päällepäsmäriä. Vahva moderni nainen vain, omasta arvostaan varma ja tietoinen, joka on vain hyvä juttu. Hyvä Iida!

helloeverybody
Toukka
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Marras 2012 13:49

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja helloeverybody » 26 Marras 2012 01:07

Dimangi, tässä esimerkki: Iida, jos olisi saanut tuon herjan, olisi päiväkirjahuoneessa hymyillyt kaameeta tekohymyään ja sanonut, että oikein kiva tehtävä. kun mun nyt pitää kerran olla maailman huonoin supernainen niin mä sit oon ja oikeestaan mä tykkään tästä tehtävästä niikovasti! kiitos siitä. kuka haluu olla maailman huonoin suoernainen jnpp.?
hän on mielistelyn mestari. ikävä kyllä. aluksi pidinkin, kun vaikutti räväkältä suorasanaiselta aikuiselta naiselta, mutta kuinka nopeeta tuolla rapiseekaan ulkokuori! ei hyvä iida!

Avatar
rubyblue
Isoveli
Viestit: 6938
Liittynyt: 01 Syys 2011 09:48

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja rubyblue » 26 Marras 2012 01:09

helloeverybody kirjoitti:Dimangi, tässä esimerkki: Iida, jos olisi saanut tuon herjan, olisi päiväkirjahuoneessa hymyillyt kaameeta tekohymyään ja sanonut, että oikein kiva tehtävä. kun mun nyt pitää kerran olla maailman huonoin supernainen niin mä sit oon ja oikeestaan mä tykkään tästä tehtävästä niikovasti! kiitos siitä. kuka haluu olla maailman huonoin suoernainen jnpp.?
hän on mielistelyn mestari. ikävä kyllä. aluksi pidinkin, kun vaikutti räväkältä suorasanaiselta aikuiselta naiselta, mutta kuinka nopeeta tuolla rapiseekaan ulkokuori! ei hyvä iida!
Itse näen tuon niin, että Iida ei jaksa tuhlata aikaansa negatiiviseen asenteeseen vaan ottaa tehtävään kuin tehtävään positiivisen asenteen ja tsemppaa itseään. Ja ihan kuten Tealle sanoi: huumorilla. Mitä sitten, jos kukaan ei halua olla maailman huonoin supersankari. Kokemus se on sekin ja miksi tuhlata aika valittamiseen, kun voi näyttää, että minuapa ei hetkauta.
Jokaiselle jotain on ei mitään kellekään.

Avatar
janne
Verokarhu
Viestit: 1165
Liittynyt: 18 Joulu 2011 15:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja janne » 26 Marras 2012 01:20

Toivottavasti Iida selviää perjantain häädöstä ja lopulta voittaa tän kauden :Love: . Ainoa joka ansaitsee voiton!

Saukko A.
Intruuderi
Viestit: 258
Liittynyt: 06 Loka 2008 23:55

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja Saukko A. » 26 Marras 2012 01:42

Positiivinen asenne näyttää olevan joillekin suuri synti. Eihän sellainen voi olla aitoa, eihän Tea?

Avatar
Taika
Isoveli
Viestit: 1594
Liittynyt: 10 Loka 2009 20:54
Paikkakunta: Salo

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja Taika » 26 Marras 2012 07:20

helloeverybody kirjoitti:Dimangi, tässä esimerkki: Iida, jos olisi saanut tuon herjan,
Kieltämättä vähän huvittaa, että Iidan feikkiydelle annetaan todiste ja esimerkki tilanteesta, joka (kirjoittajan mielestä) olisi voinut tapahtua, jos jotain muuta olisi tapahtunut.
Saukko A. kirjoitti:Positiivinen asenne näyttää olevan joillekin suuri synti. Eihän sellainen voi olla aitoa, eihän Tea?
Amen.

Hyvä vaan, että joku miettii sanojaan ja tekojaan edes kerran, eikä käyttäydy jatkuvasti ku mikäkin. Kyllähän se äärimmäisyyteen asti vedettynä on vähän teennäistä, mutta olkoon. Mieluummin katson sitä, kuin täysin itsekritiikitöntä ja huonoa käytöstä.
Kuva

Avatar
Dimangi
Verokarhun karkoittaja
Viestit: 1210
Liittynyt: 27 Elo 2010 18:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja Dimangi » 26 Marras 2012 12:04

helloeverybody kirjoitti:Dimangi, tässä esimerkki: Iida, jos olisi saanut tuon herjan, olisi päiväkirjahuoneessa hymyillyt kaameeta tekohymyään ja sanonut, että oikein kiva tehtävä. kun mun nyt pitää kerran olla maailman huonoin supernainen niin mä sit oon ja oikeestaan mä tykkään tästä tehtävästä niikovasti! kiitos siitä. kuka haluu olla maailman huonoin suoernainen jnpp.?
hän on mielistelyn mestari. ikävä kyllä. aluksi pidinkin, kun vaikutti räväkältä suorasanaiselta aikuiselta naiselta, mutta kuinka nopeeta tuolla rapiseekaan ulkokuori! ei hyvä iida!
Entä sitten, näkemyserossa riittää. Jossittelua tosin, mutta ehkä Iida tosiaan olisi osannut ottaa tehtävän aikuisemmin kuin Tea. :tu

maumiu
Alejandro
Viestit: 1855
Liittynyt: 27 Elo 2010 00:18

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja maumiu » 26 Marras 2012 12:28

Siitä olen samaa mieltä että Iida olisi kunnialla hoitanut tuon herjan mikä Tealle lankesi mutta kun ei Iidalla langennut sitä vaikka kuinka toivoi. Olisi päässyt taas näyttämään miten hyvä ja rauhallinen ja FIKSU hän on :?
Tuo Iidan tekonauraminen tulee jo painajaisiinkin [smilie=a_listenuppunks.gif]
All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
- Walt Disney

Avatar
paranvoi
Peitonheiluttaja
Viestit: 174
Liittynyt: 15 Maalis 2012 02:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja paranvoi » 26 Marras 2012 15:45

Ei helvetti, kävin just vilkaisemassa Ilta-Sanoman voittajaäänestystä ja siinä Iida on saanut vasta kolmanneksi eniten ääniä. Jouko on sijalla kaksi ja TEIJA sijalla yksi. Teijalla siis 4% enemmän ääniä kuin Iidalla. Ääniä yhteensä yli 3000.

//Poistin kampanjoinnit. Jätetään jatkossa kokonaan kirjoittamatta.
-Zygerö
Ylivoimainen suosikki: BBAU9 Estelle

Avatar
KGB
Vaihtoasukas
Viestit: 321
Liittynyt: 14 Syys 2008 15:52

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja KGB » 26 Marras 2012 15:47

Alkukauden oma inhokkini. Nyt kakkossuosikkini heti Teijan jälkeen. Tosin välimatkaa näillä on noin valovuosi.

Avatar
ysiluokka
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 26 Elo 2009 00:03

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja ysiluokka » 26 Marras 2012 16:18

rink kirjoitti:^^Kannattaa muistaa, että dailyhän on leikattu. Ihan noin välittömästi nimetyksi tulon jälkeen Iidaa ei kutsuttu pk-huoneeseen.
Totta, selvä se. Olisi pitänyt kirjoittaa videolla heti ton jälkeen eikä suoraan tms. selkeämmin.
rink kirjoitti:Itse siis kuulun omasta mielestäni ainakin kahteen ryhmään.
1) ne, joiden silmissä Iida on vaan niin fiksu ja positiivinen oma itsensä
2) ne, jotka voivat hyvin nähdä, miten Iida pukee ulkomaailmassakin vahvuushaalarit yllensä aina yöunista selvittyään. - -
Iida itse voi hänkin kuulua vaikka ryhmiin 2 ja 3. Tv:tä on ollut aikaa katsella paljon, ja "vahvuus" on aina läsnä. Ilman sitä ei voi selviytyä elämästä päivästä päivään.

Jos vahvuusasuja olisi oikeasti olemassa, kai niitä saisi kaupasta tai ainakin apteekista reseptillä. Vahvuuteen sairastuneella on kyse kovasta suojakuoresta, jota ilman ei pärjää. Sairastuneen täytyy pukea suojakseen jopa haarniska, ja sen kantaminen on raskasta. Ihminen luottaa vain itseensä ja kantaa koko elämäänsä yksin. Läheinen yhteys toisiin on mahdotonta, koska silloin paljastuisi kuoren sisälle piiloutunut heikkous. Koko olemus ja elämä perustuu heikkouden kieltämiseen.

Tollaisia rakenteita sisältyy siihen vahvuuteen sairastumisen syndroomaan, joka tuli mieleen ainakin meikkiksellä ja Plaza-asukilla. Uskon, että jokainen meistä on tavannut ihmisiä, jotka antavat erittäin "vahvan" vaikutelman, mutta samalla aistimme, että jokin ei ole kohdallaan. Jotain puuttuu, jokin on korvattu toisella. Läheisyyttä kartetaan, ylpeillään sillä että olen paras ja pärjään yksin.

Voisi funtsata, mitä kaikkea Subin sivusto tarkoitti sillä, että äänestyksessä oli "vahvoja naisia". Nimittäin itse olen samaa mieltä kuin Virtahevon kirjoittaja Thommy Hellsten. Vain oman heikkoutensa myöntämään kykenevä ihminen voi olla oikeasti vahva. Vahvuuteen sairastuneella on kuvio tyystin vinossa. Henkinen energia sitoutuu muurin pystyssä pitämiseen ja täydellisyyteen pyrkimiseen. Ihmiselle olennaisen välttämätön asia eli yhteys toisten ihmisten kanssa on pahasti estynyt. Empatiakykykin on suljettu sen haarniskan sisälle.

Edelleen kyselen, missä mitassa Iida on pyytänyt virheitä anteeksi, oikeasti kuunnellut toisia loppuun asti tai antanut tilaa toiselle heittämättä omaa isompaa korttia päälle?

Kanssa-asukit ovat kuvailleet pisteitä Iidalle tai Iidaa muuten eri tavoilla ja eri sanoilla pitkin syksyä. Mutta ehkä niissäkin voi löytyä silti yhteinen nimittäjä. Jokin mättää. Jokin on päälleliimattua, tehtyä, teennäistä.

Mikä jännintä ja positiivisesti yllättävintä, Iida itse on tarttunut asiaan ainakin kerran. En muista tarpeeksi tarkasti jotta voisin siteerata, mutta sanoi jotakin että ehkä hänen pitäisi alkaa tarkastella itseään uudessa valossa. Tämä siis Intia-tanssitreenien yhteydessä kun oli jatkanut härkäpäisesti omaa väärin muistettua kuviotaan.

Silti ei myöntänyt mokaansa muille. MOT. Se siitä. Liian paljon pelissä jotta voisi muuttaa systeemiä, kun kerta vanha on tuttu ja turvallinen.

Avatar
Rita
Hyvän Mielen Olento
Viestit: 1359
Liittynyt: 27 Marras 2010 16:16

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja Rita » 26 Marras 2012 16:32

Vika viikko Iidan elämää seuraillen starttasi tänään. Tsemppiä Iidalle finaaliin. Ansaitset voiton eniten kaikista. Tälläkin viikolla olet jatkanut hyvää ja tuttua linjaa.
Tuulikki, Anna, Joonas.

Vajis
Kesä-Esa
Viestit: 42
Liittynyt: 02 Loka 2011 19:52

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja Vajis » 26 Marras 2012 18:07

Pakko sanoa että "ysiluokka" nimimerkiltä erittäin laadukasta ja pohtivaa tekstiä. Harvoin täällä pääsee lukemaan näin hienoja kirjoituksia. Samaa mieltä Iidasta kirjoittajan kanssa.

Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja rink » 26 Marras 2012 18:13

^^^Iidan onnettomuus on voinut olla sellainen tekijä, joka on voinut laukaista "vaikka mitä". Tosin on aika vaarallista lähteä maallikkona tekemään hajanaisten tietojen perusteella diagnooseja tai ylipäätään arvailla edes jotain sen suuntaista. Pointtini on siis se, että on täysin mahdollista että Iidalla olisi ko. oireita tai jopa se, että kyseessä olisi vahvuuten sairastuminen tai mikä tahansa muu pääkopan ongelma. Omalta osaltani suhtaudun tähän tyyliin että so what?! Kukapa meistä on täydellinen.

Argumenttina se, että asukit ovat käyttäneet toistuvasti samoja ilmaisuja nimeämisessä on mielestäni aika heikko. Kautta paljon katsonneena tiedän, että tällä kaudella manipulointi joidenkin ihmisten toimesta toisia vastaan (ml. Iida) on ollut häkellyttävän suurta ja varmasti merkityksellistä. (siis siihen miten joku ihminen koetaan)

Iida on osoittanut empatiaa talossa. (eli ei ole haarniskaa tässä suhteessa: esim. Sarahia, JonnaA:ta, Johannaa kohtaan) Sen itsekin olen huomanut, että Iida on melko jääräpäinen väittelyissä eli pitää kiinni niistä viimeiseen asti tai ei välttämättä edes myönnä niitä (ainakaan ei huuda pitkin taloa, että olinpa taas väärässä... )

hatyri
Tuotantoassistentti
Viestit: 57
Liittynyt: 21 Syys 2011 09:03

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja hatyri » 26 Marras 2012 18:19

ysiluokka kirjoitti:Silti ei myöntänyt mokaansa muille. MOT. Se siitä. Liian paljon pelissä jotta voisi muuttaa systeemiä, kun kerta vanha on tuttu ja turvallinen.
Täytyy silti sanoa että kyse on ympäristöstä jossa virheitä oikein haetaan sieltä missä niitä ei olekkaan. Jolloin on kyllä harvassa ihmiset jotka ottavat vartavasten oman virheensä puheeksi jälkikäteen jollei asia tule muuten puheeksi. Menetkö itsekään aina kertomaan että tein muuten virheen silloin ja silloin jos tilanne eikä vaikuta myöhempiin tehtäviin?

Pahempia tuolla talossa kyllä piisannut että yritetään virheitä selittää muuksi, kuten ensimmäisenä tulee mieleen Teijan koirien ruokkiminen muuttuen vahingossa tippumiseksi selityksissä.

Avatar
ramasee
Jumalan ruoska
Viestit: 8322
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja ramasee » 26 Marras 2012 18:59

Jeejee Iida on edelleen talossa. Näin sen pitikin mennä. Kylläpä illalla jänskätti tulla kattomaan kuka on tippunu. Nyt Iidaa ei tosiaan pysäytä enää mikään.
Laura vie, muut vikisee!

Avatar
ysiluokka
Tuottaja
Viestit: 1116
Liittynyt: 26 Elo 2009 00:03

Re: Iida Repo

Viesti Kirjoittaja ysiluokka » 26 Marras 2012 19:31

Kiitos Vajis! :D
rink kirjoitti:^^^Iidan onnettomuus on voinut olla sellainen tekijä, joka on voinut laukaista "vaikka mitä". - -
Ilman muuta, mutta jottei tämä olisi liian selkeää, on se mitä Iida kertoi kotoa pois muuttamisestaan melkoisen kovan luokan ratkaisu ja tapahtunut vuosia ennen onnettomuutta. Tuskin kovin montaa n. 15-vuotiasta päästetään noin vaan maailmalle, jollei kyse ole koulukortteerista. Lähinnä tulee mieleen huonot asiat kotona, eikä voi myöskään olla tulematta mieleen se, että huono tilanne on voinut jatkua kauan ennen kuin pako poikaystävän luokse lukion ajaksi on toteutunut.
rink kirjoitti:Tosin on aika vaarallista lähteä maallikkona tekemään hajanaisten tietojen perusteella diagnooseja tai ylipäätään arvailla edes jotain sen suuntaista.
En ole asettanut diagnoosia. Olen vain kuvaillut sellaista poikkeavaa persoonallisuuden kokoonpanoa, joka voisi olla selityksenä myös Iidan persoonan aiheuttamiin reaktioihin talossa ja täällä ulkomaailmassa.

Olisin tietty voinut tyytyä vain yleisesti käytettyyn päällepäsmäri-toteamukseen. Mutta tässäkin ketjussa on jo viikkoja puhuttu usean foorumilaisen suulla siitä, miten Iida herättää sanotaanko hämmennnystä kun emme tiedä, mikä siinä mättää ja mikä kaikki on tehtyä, mikä synnynnäistä. Tässä oli yksi teoria, jolle löytyy tukea aika paljon.
hatyri kirjoitti:- - Jolloin on kyllä harvassa ihmiset jotka ottavat vartavasten oman virheensä puheeksi jälkikäteen jollei asia tule muuten puheeksi. Menetkö itsekään aina kertomaan että tein muuten virheen silloin ja silloin jos tilanne eikä vaikuta myöhempiin tehtäviin?
Tossa Intia-tanssissa taisi tulla enemmänkin jälkipyykkiä, mutta en sano mitään kun en varmaksi muista. Muistaako joku, missä yhteydessä Iida itse puhui jopa tunnistavansa vikaa itsessään? Kuka tai mikä sen pienen ohimenevän hetken avautumisen sai aikaan? En muista.

Muuten olisin ilahtunut edes yhdestä varmasta tiedosta, että Iida olisi sanonut sori kun käsittää väärin tai tekee väärin. Ihan jos vaikka kaataa toisen lasin tai puhuu päälle. Luonteva kuittaaminen edes sorry-sanalla on lähes automaattista perussivistyneille sosiaalisille ihmisille. Mutta kuinka lujassa se onkaan kontrollifriikeille, jotka eivät kestä pientäkään vikaa itsessään.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”