Musiikkiketju

Keskustelua elokuvista, musiikista ja konsoli- ja tietokonepeleistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
BB-FAN
Verokarhun karkoittaja
Viestit: 1229
Liittynyt: 01 Syys 2013 12:31
Paikkakunta: Finlandia

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja BB-FAN » 06 Huhti 2016 14:22

Hovimuusikko Ilkan levy on turhin levy sitten Putous-sketsihahmo-levyjen.
Surkea levy. Onneksi en ostanut vaan lainasin.
Ei hemmetin hemmetin hemmetti

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 12 Touko 2016 14:08

Auttakaapa Risto ja Zygerö. Mulla on pahoja aikatauluongelmia joten nyt molemmilta kolme levyä viimesen vaikka parin vuoden ajalta jotka mut on ihan pakko kuunnella. Laitetaan vielä vähän haastetta:

- Ei 'metallia' (taas vaihteeksi se aika vuosikymmenestä)
- Pitää löytyä spotifysta

Terveisin,
ylidosentti adhv
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 17 Touko 2016 11:01

Mä oon viime aikoina ehtiny aika huonosti paneutumaan uuteen musaan, mutta, kun noin nätisti pyysit, ni sain 2014-16 karsittua yhden levyn joka vuodelta.

2014: Ben Howard - I Forget Where We Were
2015: God Is an Astronaut - Helios | Erebus
2016: Explosions in the Sky - The Wilderness
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 17 Touko 2016 19:16

Mä en osaa suositella muuta ku heviä ni kuuntele noi Zygerön suosittelut.

ps. Kvelertakin uus lätty on ihana

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 30 Elo 2016 14:56

Zygerö kirjoitti:Mä oon viime aikoina ehtiny aika huonosti paneutumaan uuteen musaan, mutta, kun noin nätisti pyysit, ni sain 2014-16 karsittua yhden levyn joka vuodelta.

2014: Ben Howard - I Forget Where We Were
2015: God Is an Astronaut - Helios | Erebus
2016: Explosions in the Sky - The Wilderness
Kuuntelin tietenkin kaikki. Ben Howardiin tuskin olisin koskenut ja löytänyt jos en ois sitä pyytäny. Hyvä oli, kuuntelin muutkin Spotifystä löytyneet levyt. Samoin Astronautit oli taattua laatua mutta Explosions in the Sky ei herättänyt mitään tuntemuksia, jäi kuuntelut pariin kierrokseen. Näin tällä kertaa.

Jos Zygerö käy vielä linjoilla niin kai olet samaa mieltä, että Hakenin Affinity on bändin paras levy? Voi että minä tykkään siitä.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 30 Elo 2016 15:54

aadeehoovee kirjoitti:Jos Zygerö käy vielä linjoilla niin kai olet samaa mieltä, että Hakenin Affinity on bändin paras levy? Voi että minä tykkään siitä.
Vaatii vielä muutamia kuuntelukertoja, ennen kun voin tähän sanoa juuta tai jaata, mutta kyllähän se kahdella ekalla kuuntelukerralla ainakin erittäin hyvältä vaikutti.

Mitä tohon Explosions in the Skyhin tulee, niin toi uusin niiden levy poikkeaa aika paljon niitten alkuaikojen tuotannosta, josta itekin pidän enemmän. Eli jos haluut vielä antaa bändille mahollisuuden, ni kuuntele vuoden 2003 lätty The Earth Is Not a Cold Dead Place.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja RedMal » 01 Loka 2016 09:44

Turun Skanssi-kauppakeskus ilmoitti sähköpostilla että tänään heillä on keikalla tämän hetken ykkösartisti Lucas.

En tiedä millä asteikolla toi on mitattu. En ole koskaan nimeä kuullut, siskojen tyttäret puhuvat edelleen vain Robinista ja Isaacista ja vaikka radiota paljon kuuntelenkin, niin ainakin youtubessa olevien biisien perusteella en ole ikinä herran musiikkiakaan kuullut.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 20 Loka 2016 15:33

Jos pitäis yhtä levyä suositella tältä vuodelta niin The Dillinger Escape Planin uusin/viimeinen levy Dissociation olisi se. Harvoin bändit lopettaa huipulla ja vielä harvemmin bändin viimeinen levy on samalla heidän tuotantonsa kirkkain helmi.

5/5

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 03 Joulu 2016 18:07

Uusin löytö musarintamalla on bändi nimeltään Turnstile. Sopii tän hetkiseen mielentilaan erinomaisesti. Kannattaa kuunnella toi uus EP. Kestoa on vaan alle 8 minuuttia joten ei oo iso rasti. Ja jos et pidä, niin sori mut ei voida olla kavereita.


Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 10 Joulu 2016 08:19

Zygerö ja adhv, nyt otatte kuunteluun semmosen bändin kuin Agent Fresco jos ei ole jo ennestään tuttu. Ei oo heviä vaan Islantilaista progea. Todella omanlaisensa soundi näillä jäbillä. En muista millon viimeks ois musiikki aiheuttanu semmosia tärinöitä ku mitä tää bändi on onnistunut aiheuttamaan. Suosittelen kyllä. Bändin molemmat kokopitkät löytyy Spotifystä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 10 Joulu 2016 18:51

Risto kirjoitti:Bändin molemmat kokopitkät löytyy Spotifystä.
Ite en Spotifya käytä ku satunnaisesti, mutta kannattaa kyllä kuunnella myös 2008 EP Lightbulb Universe, vaikka sitten YouTubesta, jos ei Spotifysta löy'y. Tosin viimestä piisiä lukuunottamatta noi löytyy tosta 2010 lätyltä. Hieno bändi, hienoo musaa, hyvä Ripa!
Edit: Jos nyt ois ollu aikaa listoja väsäillä, ni tän Bändin Destrier ois viime vuoden top10:stä löytyny.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 10 Joulu 2016 21:55

Jotenkin aavistelin että oiskin jo ennestään tuttu bändi. On kyllä aivan tajuttoman hyvää musiikkia. Ite vasta kuulin tästä bändistä joten oon vähän myöhään liikenteessä. Jos oisin Destrierin viime vuonna kuullut niin varmasti ois ollu top 3:ssa mun listalla.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 10 Joulu 2016 23:45

Risto kirjoitti:Jotenkin aavistelin että oiskin jo ennestään tuttu bändi. On kyllä aivan tajuttoman hyvää musiikkia. Ite vasta kuulin tästä bändistä joten oon vähän myöhään liikenteessä. Jos oisin Destrierin viime vuonna kuullut niin varmasti ois ollu top 3:ssa mun listalla.
No älä huoli, myöhaisherännäinen oon mäkin. Joku mulle vinkkas muistaakseni loppuvuodesta 2014 tosta bändistä ja sillon oli jo "tiedossa" että olisivat julkasemassa 2015 uuen levyn ja sitähän sitte odottelin kohtuu innolla kuunneltuani nuo alkuaikojen tuotokset.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 11 Joulu 2016 23:13

Risto kirjoitti:Zygerö ja adhv, nyt otatte kuunteluun semmosen bändin kuin Agent Fresco jos ei ole jo ennestään tuttu.
Ei sano mitään edes etäisesti mutta kaikki suosittelut kuunnellaan :tu . Nykyään aikaa musiikin kuunteluun on rajallisesti joten sitä laitetaan ensimmäisenä mieleentulevaa soimaan ja jostain syystä se ei oo mikään entuudestaan tuntematon.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 04 Tammi 2017 14:37

Musiikki on hyvää mutta voi että teettää töitä laulajan äänen kanssa. Jospa tuohon vielä tottus kun kuuntelee lisää. En tiedä miten Spotifysta katellaan kuunnelluimpia biisejä mutta aika sata varmasti 2016 top 10 on pelkkää Pink Floydia. On muuten ajatonta musiikkia, ei kulu ei sitten millään. Oisko Biitlessin jälkeen musiikin historian merkityksellisin bändi?

Steven Wilsonin tuotanto löytyy nykyään Spotifysta. Sille :tu .
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
BB-FAN
Verokarhun karkoittaja
Viestit: 1229
Liittynyt: 01 Syys 2013 12:31
Paikkakunta: Finlandia

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja BB-FAN » 05 Helmi 2017 13:41

Kommentoin Emma-Gaalasta sen verran että oliko se kaikkien aikojen huonoin Emma-Gaala? Esimerkiksi vuoden artistina/yhtyeenä palkittiin Arttu Lindeman. Eikä ole yhtään yllättävää että palkittiin kun kategorian voittajaa äänesti pelkästään yleisö ja hei, tubettajalla on paremmat mahkut voittaa kuin sellaisella joka ei ole youtubessa. Paula Vesala rohmusi suurimman osan emmoista, suurin osa artisteista kävi huulisynkkaamassa biisinsä kun "esiintyivät" ja pari artistia tippu lavalta.
Ei hemmetin hemmetin hemmetti

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 29 Maalis 2017 13:01

Bläääääää!

Jotkut ihmiset ovat kappalekuuntelijoita. He kuuntelevat yksittäisiä kappaleita, rakentavat näistä kokoelmasoittolistoja, eivätkä ole kiinnostuneita levyistä. Minä olen levykuuntelija. Kuuntelen pääsääntöisesti kokonaisia levyjä. Olen kiinnostunut levyjen teemoista, rakenteista, tarinoista, kokonaisuuksista. Minusta on mukavaa tarkastella levyjen tasalaatuisuutta tai epätasalaatuisuutta (vai onko se tasalaaduttomuutta), minusta jotkut levyt vain ovat enemmän kuin kappaleidensa summa. Joidenkin levyjen parhaat kappaleet yksinkertaisesti tarvivat ympärilleen muut kappaleet ollakseen niin hyviä. Tietenkin oikeasti lähes jokainen on näiden väliltä, kuten minäkin.

Kuuntelen levyjä ehkä jopa liian kaavamaisesti. Kuuntelen kerran, jos vakuutti, laitan sen 'jatkoon'. Jos ei vakuuttanut, kuuntelen näin nopeasti heitettynä ilman mitään tilastollista faktaa 9/10 levyistä toiseen kertaan, jonka jälkeen ne menee joko 'jatkoon', 'työn alle kolmanteen kuunteluun' (tämä pino on iso kuin mikä) tai 'luiskaan'.

Haloo Helsinkiltä tuli uusi levy tuossa. Kuten kyseisen bändin kaikkien edellistenkin levyjen kohdalla, kuuntelin sen kahteen kertaan ja laitoin luiskaan. En tiedä mikä on mutta levyllinen Haloo Helsinkiä on liikaa, ei pysty kuunteleen. Pidän kuitenkin orkesterin kaikista radiobiiseistä, ne on vähintäänkin kelvollisia, jotkut ovat jopa erinomaisia kappaleita. Ja livenä bändi on loistava. Semmosta.

Viime päivinä oon kuunnellu tämmöstä suht tuntematonta Suomalaista bändiä kuin Club De Lay. Niiltä on tullu just uus EP Loviisankatu, tuossa siltä tommonen yksittäinen kappale jos kiinnostaa.

Club De Lay - A Song
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 05 Huhti 2017 13:17

aadeehoovee kirjoitti:Jotkut ihmiset ovat kappalekuuntelijoita.
Minä en ole. Minä en myöskään ole pelkkä levykuuntelija vaan kuuntelen aina bändin koko tuotannon läpi. Poikkeuksena se kun uusi levy julkaistaan niin sitä voin kuunnella useampaan kertaan ilman että tarvii kaikkia aiempia tuotoksia kuunnella, mutta yleensä kuuntelen aina koko tuotannon. Kai se tuokin voidaan jonkinlaiseksi vammaksi luokitella.

Tän vuoden levyistä parhaiten on kolahtanut Mastodonin uus, Emperor Of Sand. Mastodon vaan ei onnistu koskaan pettämään mua. Ei tää uus levy mene edes top 3:een bändin tuotannosta, mutta kovaa kamaa silti.



Ahhh...

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 26 Huhti 2017 23:52

Risto on tuotantokuuntelija. Ristolle :tu .

Pallbearer! Miks kukaan ei oo kertonu mulle tällasesta orkesterista. Piti ite löytää. Kuuntelin myös pitkästä aikaa Nirvanan Unpluggedin ja onhan se edelleen mystisen hieno levy joka ei turhaan kulttimainetta nauti. Levyn päättävä Where Did You Sleep Last Night taitaa olla se oma suosikki. Pakko lisäksi hehkuttaa näin vanhemmiten David Grohlin rummutuksia, varsinkin vispilöintejä. Vai soittaakohan se edes kapuloilla yhtään kappaletta.. empä oo ees varma!
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 27 Huhti 2017 15:41

aadeehoovee kirjoitti:Pallbearer! Miks kukaan ei oo kertonu mulle tällasesta orkesterista.
Et kysyny. En oo uusinta kerenny viel kuuntelee, mutta 2014 lätty Foundations of Burden oli ainakin aika messevä.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 03 Touko 2017 15:42

Saa vastata vaikkei kysytäkkää.

Mutta tämä uusin, Heartless, on kyllä mahtava löytö. Loistava levy. Foundations of Burden laitettiin myös 'jatkoon' listalle. Debyytti Sorrow and Extinction sitten ihan kuunneltava mutta parempiakin levyjä on paljon joten jäänee siihen kahteen pakolliseen kertaan. Mutta tämä Heartless, aijai.

Jätän tähän yhden kovan (ei liity ylläolevaan Pallbearer bändiin yhtään mitenkään). Mut vuosi tuli Princen kuolemasta täyteen viime kuussa että jotain aasinsiltaa nyt kuitenkin.

Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Musiikkiketju

Viesti Kirjoittaja Risto » 11 Touko 2017 18:56

Huomenna julkaistaan Paramoren uus levy :Love:

Tiiän jo etukäteen että tuo tulee olemaan ehkä mun tän vuoden kuunnelluin albumi. Nuo pari etukäteen julkaistua biisiä on ollut sen verran herkullista kamaa että odotukset on todella korkealla.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Elokuvat / Musiikki / Pelit”