Keskustelua uutisista

Foorumilaisten sielunmaisema, huvit ja harrastukset, uutiset ja örveltäminen, mussutus ja mäkätys sekä kaikki muu taivaan ja maan väliltä!
Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Keskustelua uutisista

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 02 Kesä 2015 15:51

BB-myönteinen kaalimato.com on joutunut Kuluttajaviraston erityistarkkailuun. Radiomainokset ovat saaneet huomautuksia Mainonnan eettiseltä neuvostolta.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Keskustelua uutisista

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 26 Kesä 2015 15:41

Kristillisiltä tukea Lindströmille: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015062 ... 5_uu.shtml

Puolue myös tiedustelee, onko hallitus tietoinen kansalaisaloitteesta, jossa ehdotetaan edellisen eduskunnan tekemän avioliittolakipäätöksen kumoamista.

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1175

Mä oon vastustanut lähtökohtaisesti koko kansalaisaloite vouhotusta, mutta tämään aion allekirjoittaa tuon ylläolevan.

75% Ville Niinistön kusipäisen toiminnan takia lähden ihan virallisestikin vastustamaan homoadoptiota. Pitää samalla alkaa keräämään nimiä itsekin omilta tuttavilta. Tämän hetken counteri on 33 348, että sarkaa riittää itse kellekin, että saadaan ilman toimittajien tukea tuo 50 000 täyteen. Toinen aloite oli päivittäin jollain mukauutisella esillä, tätä ei ole paljon uutissivuilla mainittu. Eikä nytkään linkkiä ollut iltalehden jutussa.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Keskustelua uutisista

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 27 Kesä 2015 17:04

Itävalta äänesti avioliiton säilyttämisestä miehen ja naisen välisenä liittona.

Hyvä että jossain maassa politiikot uskaltaa ja voi äänestää ilman median painostusta. Suomessa vastaava äänestys meni ihan farssiksi median takia.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Keskustelua uutisista

Viesti Kirjoittaja RedMal » 27 Kesä 2015 22:34

Mun mielestä nyt vain on lähtökohtaisesti naurettavaa että homoliitot ja -adoptiot yleensäkään ovat laittomia. Kirkko saa toki itse päättää ketkä saavat niiden alttarilla kulkea, mutta että laki estää... Ei mitään järkeä.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Keskustelua uutisista

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 27 Kesä 2015 23:05

Itse sallin homoille ja lesboille avioliittoa vastaavat liitot, mutta avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto. Adoptio-oikeutta en antaisi homopareille tai muille vähemmistöviritelmille 100% lasten takia, minun mielestä jokaisella lapsella on oikeus isään sekä äitiin. Ja ne on minun mielipiteitä, poliittisissa asioissa, sivistysvaltiossa saa olla asioista eri mieltä.

OT on alkanu kuvottamaan miten feministit/vihreät/jne ei sano mitään somaliraiskareista. Siis yhtään mitään. Jos esim. vihreät välittäisi pätkääkään tasa-arvosta ja naistenoikeudesta, niin ei tänne väen väkisin hommattaisi lisää todennäköisiä raiskaajia. Mun mielestä Suomalaisten naisten pitää voida kulkea julkisella paikalla, ilman että on kasvava riski joutua raiskatuksi. Mut mää nyt oon mä.

Nykymaailmassa eninten on kusta se, että kukaan ei uskalla sanoa mitään, kun aina on joku somekohu olevinaan käsillä. Jos 2 tyyppiä sanoo twitterissä, twatterissa, facebookissa, tai jossain muussa paskalaitoksessa: huora, neekeri tai vastaava paheksuntaa aiheuttava sana, niin se on heti somekohu/someraivo/yms skeidaa.

Aika monta terrori-iskuakin lähipäivinä ollut, mut aika hiljaista ollut kaikkialla. Vaikeneminen on mun mielestä hiljaista hyväksyntää, niin raiskauksissa kuin terrori-iskuissa.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keskustelua uutisista

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 28 Kesä 2015 22:59

Minua ällöttää koko heteroiden ja homojen eriarvoistaminen ihan suunnattomasti. Mitä helvetin väliä sillä on yhtään kenellekään mitä joku muu on? Itse olisin yhtä hyvä isä kenelle tahansa lapselle, olin sitten naisen tai miehen kanssa.

Raiskaus on aina väärin, oli kyse sitten minkä tahansa värisen ihmisen teosta.

Avatar
Risto
Isoveli
Viestit: 6644
Liittynyt: 10 Loka 2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Keskustelua uutisista

Viesti Kirjoittaja Risto » 02 Heinä 2015 20:07

DosterMan kirjoitti:minun mielestä jokaisella lapsella on oikeus isään sekä äitiin.
No miks mulla oli vaan äiti? Mieluummin oisin ottanu vaikka toisen äitin ku kusipää faijan joka ei ees ollu mestoilla kun olin pieni poika.

Homoilta vaan kaikki oikeudet pois. Ja naisilta äänioikeus nyt ainakin heti pois. Ja tummaihoisille omat paikat linja-autoon ja mitä näitä nyt on muita hyviä ideoita.

Vittu että tekis hyvää kun ISIS hyökkäis Venäjälle ja Putin tappais kaikki.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keskustelua uutisista

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 02 Heinä 2015 21:06

Ihanaa Risto kun jaksat! :Love:
Itse olen niin turhautunut samoihin perusteluihin, että harvemmin jaksaa niitä kumota. Mutta kysymisen arvoinen asia todella tuo, että miksi yksinhuoltajuus on sallittu jos lapsella on oikeus äitiin ja isään.
Mielestäni kaikki perustelut on vaan tekosyy homofobialle.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Keskustelua uutisista

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 02 Heinä 2015 23:34

Tuosta unohtui laittaa, että tarkoitin adoptiota. Perhetragediat, avioerot yms on valitettavaa, joille ei kukaan mahda mitään, mutta ei se silti tarkoita sitä, että adoptiolapsilta pitäisi riistää mahdollisuus sekä isään että äitiin.

En tiedä miks ees jaksan vääntää, kun keskusteluyhteyttä ei tule löytymään.

On säitä pidelly.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
knocker
Jumalan ruoska
Viestit: 15204
Liittynyt: 12 Loka 2009 16:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Keskustelua uutisista

Viesti Kirjoittaja knocker » 05 Heinä 2015 22:30

Tämä pysäytti pahasti:

"Virossa kaksi lasta kuoli ja kolme joutui sairaalaan, kun syntymäpäiväjuhlilla ollut pomppulinna kohosi tuulen mukana kymmenien metrien korkeuteen."

http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/arti ... li/5213874

Eikö noita pultata maahan mitenkään, vai onko tässä kyseessä täysi välinpitämättömyys? Ei voi edes kuvitella, miltä noista lapsista on tuntunut, kun mistään ei saa pidettyä kiinni. Vanhemmista nyt puhumattakaan, kun ovat joutuneet tilanteen näkemään.
a walking disaster

Avatar
RedMal
Pihatonttu
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Marras 2006 15:27
Paikkakunta: Turku

Re: Keskustelua uutisista

Viesti Kirjoittaja RedMal » 06 Heinä 2015 12:06

Kyllä itse muistan lapsuudesta, kuinka kesämarkkinoilla oleva pomppulinna oli ankkuroitu maahan. Oli toki "ammattilaiskäytössä", en sit tiedä noista kotiversioista. Järkyttävää jokatapauksessa.
2005 Lintsi 2006 Kale 2007 Niko 2008 Harri
2009 Tuija 2010 Marika 2011 Tanja 2012 Sarah
2013 N/A 2014 Anna

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keskustelua uutisista

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 07 Heinä 2015 15:12

Hyi, kamala tuo pomppulinnajuttu.
DosterMan kirjoitti:Tuosta unohtui laittaa, että tarkoitin adoptiota. Perhetragediat, avioerot yms on valitettavaa, joille ei kukaan mahda mitään, mutta ei se silti tarkoita sitä, että adoptiolapsilta pitäisi riistää mahdollisuus sekä isään että äitiin.

En tiedä miks ees jaksan vääntää, kun keskusteluyhteyttä ei tule löytymään.

On säitä pidelly.
Eli et hyväksyisi edes yksinhuoltajuutta? Jos näin on, niin pisteet siitä että mielipiteesi on sentään looginen, vaikka se onkin täysin päinvastainen kuin omani.

Tämä ilmiö on erikoinen, että ensin tyrmätään täysin tietyn ihmisryhmän oikeudet, sitten kun joku sanoo vastaan, puolustaudutaan vaan sanomalla "tämä nyt vaan on minun mielipide, eikö minulla ole siihen oikeutta?" tai sitten juuri "tästä nyt saa aina vääntää".
No yllätys yllätys että joku haluaa olla vähemmistöjen puolella. En ole kuullut yhtään loogista tai hyvää perustelua tasa-arvoista avioliittolakia vastaan, joten ymmärrän hyvin miksi monet haluavat ne väitteet kumota.
Sen lisäksi... En halua kuulostaa marttyyrilta, mutta nämä "mun mielipidettä syrjitään" -tyypit eivät ymmärrä, että itse syrjivät ajattelullaan sortavia rakenteita. Jos teistä tuntuu noin pahalta ettei teitä ymmärretä, niin arvatkaapa miltä minusta tuntuu seksuaalivähemmistöön kuuluvana kuulla rinnastuksia pedareihin ja eläimeensekaantujiin?

Mutta jos tästä vääntäminen on turhaa niin haluaisin edes kuulla tuon, onko yksinhuoltajuus ok vai ei?

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Keskustelua uutisista

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 07 Heinä 2015 16:04

Mun mielestä Dosteri sanoi että hyväksyisi yksinhuoltajuuden mutta ei halua adoptioissa sellaista tilannetta että lapsella ei ole isää ja äitiä.

Itse olen samoilla linjoilla ja sallisin lähtökohtaisesti adoptiot ensisijaisesti niille jotka eivät voi biologisista syistä saada omia lapsia. Sama homma myös hedelmöityshoitojen kanssa eli en sallisi adoptioita yksineläjillekään (eli esimerkiksi en itselleni).

Toki sitten jos adoptiolapsia olisi ruhkaksi asti tarjolla niin sitten on eri juttu mutta nykyään niitä adoptiolapsia on kaiketi aika vaikea saada edes heteropariskuntien, vaikka olosuhteet olisi kuinka hyvät lasten kasvattamiselle (taloudellinen ja työtilanne, henkilöiden ikä ja mitä näitä kriteereitä nyt on).
Edit: Jaa, taisit tarkoittaakin yksinhuoltajuudella juuri adoptioita... no, joka tapauksessa olen itse tuota mieltä mitä sanoin.

Lisättäköön nyt vielä se että jos niitä adoptiolapsia nyt annetaan yksineläjille niin ainakin se lapsen omaa sukupuolta edustava vanhempi pitäisi ehdottomasti minun mielestäni olla olemassa. Mielellään toistakin sukupuolta ainakin jonkun muun turvallisen aikuisen muodossa.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Keskustelua uutisista

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 11 Heinä 2015 02:19

Tirkka kirjoitti:Mun mielestä Dosteri sanoi että hyväksyisi yksinhuoltajuuden mutta ei halua adoptioissa sellaista tilannetta että lapsella ei ole isää ja äitiä.
True that! Tirkka.
Sit pitää tiedostaa se, että syrjyntäsyytösten takia heteroparit jää joka maassa toissijaisiksi. Kaikissa adoptiotapauksissa suositaan hinaajia heteroiden sijasta. KVG.

Vähintä mitä voi toivoa on se, että adoptioissa saa kieltää homoille lapsensa adoptioimisen. Ulkomailtahan näin tulee käymään, useat maat kieltää adoptiot, jos heidän lapset joutuu homojen kasvatettavaksi.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keskustelua uutisista

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 14 Heinä 2015 01:16

Rehellisesti sanoen senkin pitäisi olla ok, jos ei halua antaa lastaan sellaiseen perheeseen, jossa lapsi kasvatetaan lihansyöjäheteroksi. Itse ainakin haluaisin lapseni mieluummin "sairaiden hinureiden" kasvattamaksi kuin sellaisen kasvattamaksi joka heitä kutsuu sairaiksi hinureiksi.

En tietenkään hyväksy myöskään positiivista syrjintää. Hyväksyn myös heterovanhempien olemassaolon ja uskon että hetero voi olla yhtä hyvä isä/äiti kuin sateenkaari-ihmisetkin! ;)

Avatar
Tirkka
Isoveli
Viestit: 8346
Liittynyt: 13 Elo 2006 21:47
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Keskustelua uutisista

Viesti Kirjoittaja Tirkka » 14 Heinä 2015 15:50

Aika harvassa taitaisi olla lapset adoptoitaviksi jos ei olisi niitä heteropariskuntia.
Totuus on tuolla ulkona.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Keskustelua uutisista

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 24 Heinä 2015 20:54

Taisin leikkuuttaa tukkani liian aikaiseen.
Jestas sentään, mikä parturi, taitaa olla Topless -parturi
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Benjamin
Jumalan ruoska
Viestit: 7551
Liittynyt: 16 Elo 2011 03:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keskustelua uutisista

Viesti Kirjoittaja Benjamin » 11 Elo 2015 01:58

Tirkka kirjoitti:Aika harvassa taitaisi olla lapset adoptoitaviksi jos ei olisi niitä heteropariskuntia.
Niin, heteron kykyä olla vanhempana ei kukaan edes kyseenalaista lähtökohtaisesti, ja heterot pystyvät hankkimaan helposti lapsen vaikka eivät vanhemmiksi sopisikaan.
Tämä ei kuitenkaan taida olla "lastenoikeuksien puolustajille" ongelma, josta puhuttaisiin. ;)

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Keskustelua uutisista

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 26 Touko 2016 09:59

Yle.fi: Seiskan valokuvaaja Ari Lahti julkaisee kirjan "Kasvot – valokuvaajan vuodet viihdemaailmassa."

Lahti kertoo, että useilla realitytähdillä on julkisuus noussut nuppiin. Onkohan niiden joukossa miten monta meille tuttua?
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Keskustelua uutisista

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 01 Loka 2019 23:21

Oli aika erikoinen päivä täällä Kuopiossa, kun täällä oli puukkoisku: https://yle.fi/uutiset/3-10999164

Vielä ei ole ainakaan tullut ilmi, että olisi uhreissa yhtään läheistä, mut hiipii mieleen et milloin vaan missä vaan voi joku sekopää, tässä modernissa maailmassa alkaa tappamaan ihmisiä.

Huhuja liikkunut suuntaan jos toiseenkin koko päivän ja hommaa on vaikeuttanut poliisin oudot termit ja toimittajien oudot ja asenteelliset kysymykset. Jotenkin sitä vaan toivos, et kaikki unohtas omat agendansa kun tällaisia tapahtuu. Ilmeisesti perjantaina sit selviää tekijän (epäilty) nimi ja spekulaatio voi tän tapauksen osalta vähän rauhoittua.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Avatar
Kuklin BBarot
Risteilyisäntä/-emäntä
Viestit: 822
Liittynyt: 10 Heinä 2019 08:43

Re: Keskustelua uutisista

Viesti Kirjoittaja Kuklin BBarot » 01 Loka 2019 23:46

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006258021.html
KUOPION epäilty koulumurhaaja on HS:n viranomaisilta saaman tiedon mukaan vuonna 1994 syntynyt Joel Otto Aukusti Marin. HS julkaisee nimen teon poikkeuksellisuuden ja asian yhteiskunnallisen merkittävyyden takia jo epäilyvaiheessa.
Huhut ja spekulaatiot voi lopettaa tekijän suhteen.

Avatar
Realcowboy
Big Brother
Viestit: 5314
Liittynyt: 04 Loka 2007 15:31
Paikkakunta: Avlägsen by i förra Portas.

Re: Keskustelua uutisista

Viesti Kirjoittaja Realcowboy » 12 Syys 2020 13:12

Big Brotheria kiinnostavampaa on ollut seurata Pekka Katajan murhayritykseen liittyvää somekeskustelua. BB7-Sebastian ei ole vielä ottanut asiaan kantaa. Perussuomalaisten vastustajat ottavat kaiken irti, kun johtavat perussuomalaispoliitikot poistavat aiempia lausuntojaan asiasta.
Niko Saarinen ja Aki Manninen ne yhteen soppii.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muu keskustelu”