Jussi Kettunen

Keskustelua kauden asukkaista yhdessä ja erikseen. Tunnaribiisit ja kuin kaksi marjaa.
Vastaa Viestiin

Mielipiteesi Jussista?

Äänestys päättyi 30 Marras 2014 20:40

5-Suosikki
24
6%
4
34
9%
3
67
17%
2
46
12%
1
61
16%
0-Inhokki
154
40%
 
Ääniä yhteensä: 386

Avatar
Plaza-asukki
Sala-asukas
Viestit: 362
Liittynyt: 21 Syys 2011 05:19

Re: Jussi Kettunen

Viesti Kirjoittaja Plaza-asukki » 18 Syys 2014 20:28

^ Kannatetaan!!! Vaikkei niistä ehkä ihan lyhyitä pikajuttuja tulisikaan :icool:

Totanoinnaa
Nimetty
Viestit: 17
Liittynyt: 03 Syys 2014 02:15

Re: Jussi Kettunen

Viesti Kirjoittaja Totanoinnaa » 18 Syys 2014 20:37

diudiu kirjoitti:Kepeät "mullat" vaan Jussille. Väärä lähti vaikkei sun aika olisi montaa viikkoa pidempi mun mittarilla ollutkaan. :tu

Turha verrata Jussia meihin muihin forumin käyttäjiin ja anonyymisuojaan. Hieman eri asia olla ex-asukki ja satunnainen forumkäyttäjä.
Siinä ei ole mitään eroa kommentoinnin osalta, onko ex-asukki vai satunnainen foorumin käyttäjä; kommentointi omalla nimellä on aina kovempi juttu ja vastuullisempi teko, kuin heitellä vastuuttomasti nimimerkin takaa tylyttäviä/tylyttämättömiä kommentteja. Ihmisiä tässä kaikki ollaan, ainoastaan asukin status on eri verrattuna satunnaiseen foorumin käyttäjään.
kärpänen kirjoitti:Ketjun aiheena on Kettusen Jussi. Jussi on vapaaehtoisesti altistanut itsensä julkiselle keskustelulle ja siihen kuuluu olennaisena osana myös kritiikki.
Onko mielestäsi kommenttisi
"Arvasin, että tulet tänne. Jos pitäisi nimetä joku asukas kaikilta bb-kausilta, jolla on suurin pakkomielle häädön jälkeen saada tietää mitä ihmiset hänestä ajattelevat, niin se on Kettusen Jussi. Ps.Lue vain rohkeasti alusta asti." kritiikkiä, saati aiheellista sellaista? (Ei tarvitse vastata tähän.) Jos tuosta ottaisi v*ttuilun pois ei jäisi mitään jäljelle.

Mutta olet oikeassa, tämä on Jussin ketju, ei kärpäsen vaikka se ei aina keskustelun tasosta käykään ilmi.

Avatar
Karhu
Ylläpitäjä
Viestit: 2633
Liittynyt: 18 Syys 2009 02:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Jussi Kettunen

Viesti Kirjoittaja Karhu » 18 Syys 2014 20:39

Totanoinnaa ja kärpänen voi sitten alkaa lopettelemaan.

kettusenjussi
BB9-asukas
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Syys 2014 16:07

Re: Jussi Kettunen

Viesti Kirjoittaja kettusenjussi » 18 Syys 2014 23:38

diudiu kirjoitti:Jussi, jos ja kun luet jossain välissä näitä viestejä niin viitsisitkö laittaa oman pika-analyysin ja mielipiteet asukkaista. tämä sillä olettamuksella, ettei riko sopimuksia. ja vitut, kirjoita silti. ;)

Jees, varmasti jossain vaiheessa voin heittää jotain juttua, kunhan vähän rauhottuu, ja pääsee kunnolla arkeen ja näppiksen ääreen palaamaan. Laitanko tänne, vai oisko joku muu sivu parempi..?

kettusenjussi
BB9-asukas
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Syys 2014 16:07

Re: Jussi Kettunen

Viesti Kirjoittaja kettusenjussi » 18 Syys 2014 23:41

kärpänen kirjoitti: Ketjun aiheena on Kettusen Jussi. Jussi on vapaaehtoisesti altistanut itsensä julkiselle keskustelulle ja siihen kuuluu olennaisena osana myös kritiikki.
Näin se menee. Mä esiinnyn aina omalla nimellä, oli sitten FutisForum tai BB-Plaza, ei mulla oo siinä mitään ongelmaa, ja kritiikkiä kyllä mahtuu maailmaan. Enimmäkseen täällä on ollut hyvää ja rakentavaa kritiikkiä, josta voin oppia paljon. Oman persoonani laitoin tähän peliin, ja kuka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön.

Avatar
Zygerö
Tohtori
Viestit: 8329
Liittynyt: 15 Syys 2009 15:22

Re: Jussi Kettunen

Viesti Kirjoittaja Zygerö » 18 Syys 2014 23:42

kettusenjussi kirjoitti:Jees, varmasti jossain vaiheessa voin heittää jotain juttua, kunhan vähän rauhottuu, ja pääsee kunnolla arkeen ja näppiksen ääreen palaamaan. Laitanko tänne, vai oisko joku muu sivu parempi..?
Jos vaan viitsit, niin asukkaiden omat ketjut olisivat hyvä kohde analyyseille. Jos taas kirjoitat pidemmän viestin, jossa pohdintaa useista asukkaista, niin Yleistä keskustelua asukkaista -ketju on siihen sopiva.
"You mustn't fight the elephant. You mustn't fight anybody. War is a very silly way to behave you know." -Dr. Snuggles

Avatar
Sihi
Sala-asukas
Viestit: 10643
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jussi Kettunen

Viesti Kirjoittaja Sihi » 18 Syys 2014 23:49

Sait jussi heti alussa hermoni kiristymään jatkuvalla puhumisella ja pätemisellä, mutta loppuaikoina aloin jo tottua sinuun. Taisi BB-taipaleesi kaatua ylianalysointiin ja häätörulettiin. Pelaaminen kannattaisi aloittaa myös hieman myöhemmin.
"No v*ttu vedä ittes vaikka hirteen tuol v*tun PK-huoneessa, tee jotain v*ttu et sut muistetaan."
-Niko Saarinen-

kettusenjussi
BB9-asukas
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Syys 2014 16:07

Re: Jussi Kettunen

Viesti Kirjoittaja kettusenjussi » 18 Syys 2014 23:52

Totanoinnaa kirjoitti:
Mahtavaa Jussi, että olit talossa!

Moni heitteri ei edes pääsisi taloon/pystyisi siellä toimimaan.

Et neuvoja tarvitse, enkä ole mikään neuvomaan, mutta jos sen verran saan sanoa (ota tai jätä), mitä havaitsin talossa olostasi, niin usein täytit puheella tyhjän tilan, vaikka olisi riittänyt vain asioiden havainnointi. Asioiden jatkuva kielentäminen teki ehkä monelle asukkaalle ähkyn olon, kun kokivat, etteivät saaneet tilaa vaan tulivat tukahdetuiksi vaikka tajusivatkin samat asiat mitkä sinäkin. Tilan antaminen toiselle on tietysti tärkeää ja sen kokemuksen antaminen, että voi itse vaikuttaa asioihin.

Tsemppiä jatkoon, ja Pauli Hanhiniemen sanoin: "Tää ei oo ihan haudan vakavaa!" :)
Kiitos Totanoinnaa! Samaa mieltä olen. Usko tai älä, mutta yleensä olen outojen ihmisten seurassa (esim. baarissa tai muualla) aika hiljainen havannoija. Tuttujen seurassa taas päästelen menemään ja sorrun juuri tuollaiseen kuvailemaasi asioiden kielentämiseen ja mertarantamaiseen selostamiseen, vaikka jokainen varmasti ymmärtää itsekin mitä ympärillä tapahtuu. Talossa koin hiljaiset hetket painostavina, ja ajatukset karkasivat kotiin ja ikävä meinasi iskeä, siksi täytin ne omalla puheellani. Ja edelleen usko tai älä, niin minä ajattelin, että a) en näy kameroissa juuri ollenkaan, koska en tee mitään mielenkiintoista ja b) istuskelen liikaa hiljaa sohvalla ja muualla.

Minulla oli tarkoitus tulla kaikkien kanssa toimeen, ja olla aidon kiinnostunut toisista ihmisistä. Toki nyt huomaan tehneeni tuon tukahduttavalla tavalla, enkä antanut muille aitoa mahdollisuutta kiinnostua minusta, tai kysellä minulta kysymyksiä, sillä olin kaikkeen jo vastannut pyytämättäkin. Kaiken kaikkiaan olin kanssa-asukkailleni varmasti hyvin raskas persoona, ja nyt talon ilmapiiri on jollain tavalla vapautuneempi ja muiden asukkaiden ärsyttävyydet ovat tulleet paremmin katsojille esiin. Siviilissäkin olen osittain tuollainen, mutta sitten tutut ovat tottuneet uhoamisiini ja siihen, että sanovat vain suoraan välillä, että "ole hiljaa", mutta se ei tarkoita, ettenkö olisi tutuillekin välillä raskas, ja ettenkö voisi muuttua heille kevyemmäksi persoonaksi.

Olen sitä mieltä, että tämä oli upea kokemus ja upea mahdollisuus saada palautetta oman persoonansa heikkouksista ja kehityspisteistä kymmeniltä, jopa sadoilta ihmisiltä. Mahtavaa. Kiitos kaikista palautteista. Huomenaamulla 5:n paikkeilla lähtee anopin skoda kohti Espoota ja matkalla poimitaan vielä BB-Anne kyytiin, ja illalla pääsee tapaamaan asukkaita vuosien varrelta. Palaillaan asioihin tälläkin palstalla sitten viimeistään ensi viikolla, jos ei viikonlopun humussa kerkeä enempää juttelemaan.

Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

Re: Jussi Kettunen

Viesti Kirjoittaja rink » 19 Syys 2014 01:24

Hienoa, Jussi, että olet tullut palstallemme keskustelemaan! :thumbsup

Muutama mieleen tullut kysymys:
- Annan valitseminen johtajaksi - Oliko siinä ns. "kettunenkainalossa" vai oliko se spontaani valinta?
- Pelisysteemisi näytti liian läpinäkyvältä, jos pelisysteemiä edes oli? Vaikuttiko ensimmäisen Talk Shown kysymykset sinuun eli muutitko sen jälkeen käyttäytymistä. Kysymyksiähän sateli liittyen johtajuuteesi joka oli ...hmmm...vähän turhan päällepäsmäröivää ja välillä puhuit kuin lapsille. (joita osa tuolla onkin)

Periaatteessa kehityskaaresi talon ulkopuolisessa suosiossa (+kritiikissä) oli jo kääntymässä parempaan suuntaan. Jos sama trendi olisi jatkunut talossa oloaikasi olisi voinut olla huomattavasti pitempi. Ainakin Plazalla suunta oli inhokista klassiseen bb-hahmoon. (dailyjen katsojat olisivat mahdollisesti tulleet perässä) Ihan tarkalleen ottaenhan tuo ei sitten ole pelkästään positiivista eli siinä on ironiaa/sarkasmia mukana.

Avatar
rink
Ylläpitäjä
Viestit: 5728
Liittynyt: 28 Elo 2006 15:08

Re: Jussi Kettunen

Viesti Kirjoittaja rink » 19 Syys 2014 01:38

kärpänen kirjoitti:
Totanoinnaa kirjoitti:Meepäs kärpänen lukemaan vaikka uusinta seiskaa tai tekemään jotain muuta rakentavaa, ennen kuin tarvii alkaa huitomaan kärpäslätkällä.
Ketjun aiheena on Kettusen Jussi. Jussi on vapaaehtoisesti altistanut itsensä julkiselle keskustelulle ja siihen kuuluu olennaisena osana myös kritiikki.

Yritäpä pysyä jatkossa ketjun aiheessa äläkä kääntää huomiota anonyymiin nettikirjoittelijaan. Ihan vain, että vältyt siltä kärpäslätkältä.
Niin varoitan vakavasti niitä keskusteljoita, jotka lähtevät kärpäsen - linjalle jatkossa. Kärpäslätkää käytetään vain ylläpidon ja moderaattoreiden toimesta. Ja ainakin oma lätkäni tulee taatusti heilahtamaan hyvin helposti, jos huomaan että tähän on aihetta.

Asiallinen kritiikki on toki tervetullutta, kuten Jussi itsekin kirjoitti.

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Jussi Kettunen

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 21 Syys 2014 23:59

Ilmeisesti Jussi on chillannu hesaloissa viikon, kun

kettusenjussi @kettusenjussi · 9h

Tänään taas telkkarissa #bbjussi, jos ei muuta niin väläykseltä yleisössä. #bbsuomi #talkshow #paluutalolleosa3 Seuraavan kerran finaalissa.


Viittasin siis viitteriin. Ja tosiaan, tulihan se Jussi bongattua yleisössä.

Toivottavasti tänä vuonna äänestettäis vanha asukas taloon takaisin, itse äänestäisin ehdottomasti Jussia.
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

mirian
Pääohjaaja
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Marras 2009 04:11

Re: Jussi Kettunen

Viesti Kirjoittaja mirian » 22 Syys 2014 00:41

Kyssä Jussille:

Mites tämä Jonna+juonitteluhuone-episodi oikeasti menikään...

Eli uskoitko oikeasti, että Jonna oli juonitteluhuoneessa sopimassa neljän vahvan pelaajan yhdistämistä (Jonna, Jenna, Dani ja Jonathan) ja mistä moinen ajatuksenlento tuli? Selitit Danille ja Jarnolle, että vedit tämän johtopäätöksen siitä kun Jonna valitsi Jennan juonitteluhuoneeseen ja kerroit myös, että olit videosta pongannut jotain vahvistusta tälle ideallesi, ilmeisesti Jonnan ja Jennan käyttäytymiseen/elekieleen videolla viitaten. :scratch

Vaiiii, uskottelitko vain pojille, että peli on menossa tällaiseen kuppikuntasuuntaan eli oliko se sinulta lähinnä jonkinlaista pelitaktiikkaa ja epäilyksen siemenen viljelemistä muihin pelaajiin? Koitko Jonnan vahvaksi vastustajaksi, ja siksi ajattelit hämmentää soppaa oikein kunnolla?

Minua kiinnostaa myös tuo rinkin kysymys Annan valitsemisesta johtajaksi. Eli jälleen kerran, oliko tarkoituksena valita ns. helposti ohjailtava johtaja, monesta pahasta pienin paha vai mikä oli valintasi takana?

Kuten täällä monet ovatkin kirjoitelleet, niin jäit monille mieleen innokkuudestasi taktikoida ja analysoida muita asukkaita ja tapahtumia talossa. Vähän liiankin kanssa... Näin jälkikäteen kun mietit, niin menikö sulla jokin mielikuva/analyysi/havainto muista asukkaista, ryhmädynamiikasta jne. pieleen eli olisitko esim. voinut vielä pelastaa pelisi, jos sinulla olisi ollut enemmän aikaa talossa? Vai olisitko jättänyt taktikoinnin kokonaisuudessaan vähemmälle jatkossa?

Joni ja Annahan olivat tykänneet seurastasi ja harmittelivat, että taisivat olla ainoita, joille juttelit enemmänkin ns. aitona Jussina, kun taas muihin asukkaisiin (heidän mielestään) jäit etäiseksi ja ehkä sitten ärsyttäväksi juurikin tuon liiallisen taktikoinnin vuoksi.

kettusenjussi
BB9-asukas
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Syys 2014 16:07

Re: Jussi Kettunen

Viesti Kirjoittaja kettusenjussi » 22 Syys 2014 03:32

rink kirjoitti:Hienoa, Jussi, että olet tullut palstallemme keskustelemaan! :thumbsup

Muutama mieleen tullut kysymys:
- Annan valitseminen johtajaksi - Oliko siinä ns. "kettunenkainalossa" vai oliko se spontaani valinta?
- Pelisysteemisi näytti liian läpinäkyvältä, jos pelisysteemiä edes oli? Vaikuttiko ensimmäisen Talk Shown kysymykset sinuun eli muutitko sen jälkeen käyttäytymistä. Kysymyksiähän sateli liittyen johtajuuteesi joka oli ...hmmm...vähän turhan päällepäsmäröivää ja välillä puhuit kuin lapsille. (joita osa tuolla onkin)

Periaatteessa kehityskaaresi talon ulkopuolisessa suosiossa (+kritiikissä) oli jo kääntymässä parempaan suuntaan. Jos sama trendi olisi jatkunut talossa oloaikasi olisi voinut olla huomattavasti pitempi. Ainakin Plazalla suunta oli inhokista klassiseen bb-hahmoon. (dailyjen katsojat olisivat mahdollisesti tulleet perässä) Ihan tarkalleen ottaenhan tuo ei sitten ole pelkästään positiivista eli siinä on ironiaa/sarkasmia mukana.
Heips.

Annan valinta ei ollut spontaani, eikä myöskään kettusenhäntä kainalossa tehty. Puhuttiin Jonnan ja muiden kanssa, että olisi mahtavaa, jos saataisiin Anna johtajaksi. Tällä spekuloitiin usean kerran tyyliin "olispa hauskaa, jos Anna olisi johtaja". Sitten asiaa funtsein ihan rauhassa, niin ajattelin sitä ihan oikeasti hyvänä vaihtoehtona. Minä olin tuolla vähän turhan raskas ja kilpailuhenkinen, niin ajattelin, että Annan johtajuus olisi erilaista. Lisäksi ajattelin, että Annalle tekisi hyvää olla johtajana, ja näin kävikin, Anna kasvoi ainakin metrin pituutta. Anna oli lisäksi todella hyvä johtaja, teki kovia ja hyviä päätöksiä: mm. sen, että jätti heti ensimmäisenä valintanaan minut pois matotehtävästä, vaikka oli juuri aiemmin kiitellyt minua luottamuksesta, kun valitsin hänet johtoon. Oikea päätös, kerran voitto tuli. Tykkäsin Annasta aidosti, ja halusin/haluan hälle kaikkea hyvää, halusin myös erilaisen johtajan meille, tässä ei ollut mitään peliä.

- Muutenkin tuo oma "pelini" nyt oli ihan naurettavaa, jos jokin taktiikka oli, niin se unohtui sillä hetkellä, kun talon ovi sulkeutui takanani. Tuosta ja ajatuksistani pelin eri vaiheissa voisin kirjoitella lisää paremmalla ajalla. Sen vain sanon, että liian ylimielisesti suhtauduin koko peliin, ja ajattelin, että ei minun tarvitse pelata mitään, kunhan höpöttelen vain eteenpäin, ja yhtäkkiä olen finaalissa. No ei mennyt noin, ja se oli minulle aivan oikein.

- Joo, oli hienoa huomata tuo kehityskaari näin jälkikäteen, ja ironiaa/sarkasmia maailmaan mahtuu. Ihana kun välitettiin ja kommentoitiin. Siviilissäkin kestää aikaa nähdä sen pinnan alle, jossa todellinen Jussi lymyilee, ja harvoin päästän ihmisiä sinne lähelle. Talkshown kysymykset, ja esittelyvideo (aivan kauhea) vaikuttivat, koitin karistaa jotain ihme älykön-roolia pois, ja mennä täysillä eteenpäin. En tajunnut yhtään ärsyttäväni muita asukkaita niin paljoa, puhumattakaan katsojista. Äärimmäisen opettava ja kasvattava kokemus.

kettusenjussi
BB9-asukas
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Syys 2014 16:07

Re: Jussi Kettunen

Viesti Kirjoittaja kettusenjussi » 22 Syys 2014 03:36

Sihi kirjoitti:Sait jussi heti alussa hermoni kiristymään jatkuvalla puhumisella ja pätemisellä, mutta loppuaikoina aloin jo tottua sinuun. Taisi BB-taipaleesi kaatua ylianalysointiin ja häätörulettiin. Pelaaminen kannattaisi aloittaa myös hieman myöhemmin.
Juuri näin, tajusin tuon heti talosta poistuttuani. Olen jonkin verran aiemmin seurannut, mutta olisi pitänyt enemmän lukea ja opiskella aihetta, eikä lähteä noin ylimielisesti soitellen sotaan, mutta näin tämä nyt meni. Nyt tiedän toki, että häätämisistä ja finaalipaikoista ei todellakaan saa puhua. Ajattelin, että tuo on vain hauskaa, kun puolivitsillä höpöttelee tuollaisia. Omaan nilkkaanhan nuo osuivat, ja esim. Tuija (ja varmaan moni muukin) oli saanut puheistani sen kuvan, että aion äänestää häntä. Olin ilmeisesti käyttänyt häntä jossain esimerkissä, että "jos antaisin vaikka Tuijalle 2p." Tuotanto tiesi, että nuo esimerkit olivat vain esimerkkejä (enkä saanut mitään varoituksia sääntörikkomuksista tuolta osin), ja minut tuntevat ihmiset, mutta toki ymmärrän nyt, että nuo kuulostivat muiden korvaan pelailulta ja vihjailulta. Huoh. Ylianalysointi taas on niin olennainen osa minua, että sen vähentäminen on jo pidempi prosessi, mutta toki sekin on käynnissä. :)

kettusenjussi
BB9-asukas
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Syys 2014 16:07

Re: Jussi Kettunen

Viesti Kirjoittaja kettusenjussi » 22 Syys 2014 03:48

mirian kirjoitti:Kyssä Jussille:

Mites tämä Jonna+juonitteluhuone-episodi oikeasti menikään...

Eli uskoitko oikeasti, että Jonna oli juonitteluhuoneessa sopimassa neljän vahvan pelaajan yhdistämistä (Jonna, Jenna, Dani ja Jonathan) ja mistä moinen ajatuksenlento tuli? Selitit Danille ja Jarnolle, että vedit tämän johtopäätöksen siitä kun Jonna valitsi Jennan juonitteluhuoneeseen ja kerroit myös, että olit videosta pongannut jotain vahvistusta tälle ideallesi, ilmeisesti Jonnan ja Jennan käyttäytymiseen/elekieleen videolla viitaten. :scratch

Vaiiii, uskottelitko vain pojille, että peli on menossa tällaiseen kuppikuntasuuntaan eli oliko se sinulta lähinnä jonkinlaista pelitaktiikkaa ja epäilyksen siemenen viljelemistä muihin pelaajiin? Koitko Jonnan vahvaksi vastustajaksi, ja siksi ajattelit hämmentää soppaa oikein kunnolla?

Minua kiinnostaa myös tuo rinkin kysymys Annan valitsemisesta johtajaksi. Eli jälleen kerran, oliko tarkoituksena valita ns. helposti ohjailtava johtaja, monesta pahasta pienin paha vai mikä oli valintasi takana?

Kuten täällä monet ovatkin kirjoitelleet, niin jäit monille mieleen innokkuudestasi taktikoida ja analysoida muita asukkaita ja tapahtumia talossa. Vähän liiankin kanssa... Näin jälkikäteen kun mietit, niin menikö sulla jokin mielikuva/analyysi/havainto muista asukkaista, ryhmädynamiikasta jne. pieleen eli olisitko esim. voinut vielä pelastaa pelisi, jos sinulla olisi ollut enemmän aikaa talossa? Vai olisitko jättänyt taktikoinnin kokonaisuudessaan vähemmälle jatkossa?

Joni ja Annahan olivat tykänneet seurastasi ja harmittelivat, että taisivat olla ainoita, joille juttelit enemmänkin ns. aitona Jussina, kun taas muihin asukkaisiin (heidän mielestään) jäit etäiseksi ja ehkä sitten ärsyttäväksi juurikin tuon liiallisen taktikoinnin vuoksi.
No niin. Tuo juonitteluhuone juttu nyt oli ihan ylimääräistä hämmenystä vaan. Ajattelin, että hauska kiusata poikia tuollaisella skenaariolla. Toki siinä jotain pelailua oli mukana, halusin jollain lailla Jarnon päähän tuollaisen ajatuksen tuosta 4:n tiimistä, jotta sitten voisin itse muodostaa 5:n tiimin, jossa olisi minun ja Jarnon lisäksi ollut 3 muuta. Mutta metsäänhän tuo meni. Olisin varmaan itse koittanut luoda tuollaista 4:n tiimiä, jos olisin ollut Jonna. En kokenut Jonnaa mitenkään uhkana.

Ylianalysointi ja liika "taktikointi" tosiaan kaatoivat minut. Todella monta juttua tekisin eri lailla, jos nyt voisin aloittaa uudestaan. En varsinkaan olettaisi mitään, enkä aliarvioisi ketään. Jonkin verran hävettää nuo asiat, ja se että analyysini tosiaan menivät monin paikoin pahasti metsään. En usko, että olisin voinut enää pelastaa pelini, vaikka olisin taloon saanut jäädä. Monilla katsojilla ja kanssa-asukeilla oli niin selvä kuva minusta pelaajana yms. etten olisi sitä mitenkään saanut käännettyä tarpeeksi hyvin, olisin voinut onnistua roikkumaan tuolla pidempään. Jos pääsisin puhtaalta pöydältä lähtemään, niin tilanne voisi olla eri.

Annasta ja Jonista tykkäsin aidosti todella paljon. He olivat minulle pikkuveli ja pikkusisko ja on totta, että heidät kohtasin aidosti, ja aion molempiin pitää yhteyttä kovasti jatkossakin. Toiselta puolelta en juurikaan saanut pisteitä, ja esim. Jarnosta ja Danista toivon saavani kaverit. Mutta toki toivon kaikkien kanssa ystävystyväni talon jälkeen, ja kohtaavani heidät samoin aitona ihmisenä, ilman tuota ylimääräistä epäilyksen varjoa, jonka tuo talo meidän kaikkien välisten suhteiden ylle väistämättä heitti. Toivottavasti pääsen noille muille näyttämään sitä aitoa Jussia, ja näen heistä aidot heidät. Ainakin mitä vanhojen BB-tyyppien kanssa perjantaina nähtiin, niin uskoisin, että kaikista näkee sen todellisen minän sitten BB:n jälkeen, ja kaikkien kanssa voi olla kavereita.

Minusta on kamalaa, että minusta sai mielikuvan pelurina yms. ja monia ratkaisujani ja juttujani peilataan siihen. Annasta tykkäsin tosi paljon, ja minusta oli hauska ajatus nähdä Anna johtajana, eikä minulla ollut mitään muuta vaihtoehtoa kuin valita Anna johtoon. Periaatteessa se ei edes ollut minun valintani, vaan olimme ryhmällä puhuneet siitä, että olisi mahtavaa nähdä Anna johtajana.

kettusenjussi
BB9-asukas
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Syys 2014 16:07

Re: Jussi Kettunen

Viesti Kirjoittaja kettusenjussi » 22 Syys 2014 03:53

DosterMan kirjoitti:Ilmeisesti Jussi on chillannu hesaloissa viikon, kun

kettusenjussi @kettusenjussi · 9h

Tänään taas telkkarissa #bbjussi, jos ei muuta niin väläykseltä yleisössä. #bbsuomi #talkshow #paluutalolleosa3 Seuraavan kerran finaalissa.


Viittasin siis viitteriin. Ja tosiaan, tulihan se Jussi bongattua yleisössä.

Toivottavasti tänä vuonna äänestettäis vanha asukas taloon takaisin, itse äänestäisin ehdottomasti Jussia.
Kiitos DosterMan. Maanantaina Extran jälkeen tulin varavaimon autokyydillä kotiin, jossa olin joskus 5:n maissa. Automatka meni osaltani aika sumuisasti, kun sunnuntaina ja maanantain välisenä yönä en ollut nukkunut silmäystäkään. Tiistaista torstaihin hengasin vain vaimon ja lasten kanssa kotona. Olin jo päättänyt, etten tule perjantain juhliin, koska en halunnut olla vaimosta erossa, mutta kun laittoivat viestiä, että vastoin aiempaa ilmoitusta saisin ottaa vaimon mukaan, niin sitten lapset menivät viettämään pitkää viikonloppua mummulaan/anoppilaan ja tehtiin matkasuunnitelmat niin, että vietään vkl Helsingissä. Sitten perjantaiaamuna kello soi 4:n maissa, ja ajeltiin Seinäjoen kautta ja napattiin BB-Anne kyytiin, ja oltiin Helsingissä mukavasti ennen juhlien alkua. Parina iltana käytiin ottamassa kuppia, ja nyt on päästy jo Vantaalle asti. Huomenna matka jatkuu kohti pohjoista. Ihan joka viikonloppu ei tuu käytyä, mutta toivottavasti kerran kuitenkin ennättäisi ennen finaalia käydä vielä yleisössä pällistelemässä.

mirian
Pääohjaaja
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Marras 2009 04:11

Re: Jussi Kettunen

Viesti Kirjoittaja mirian » 22 Syys 2014 07:05

kettusenjussi kirjoitti:
Sihi kirjoitti:Sait jussi heti alussa hermoni kiristymään jatkuvalla puhumisella ja pätemisellä, mutta loppuaikoina aloin jo tottua sinuun. Taisi BB-taipaleesi kaatua ylianalysointiin ja häätörulettiin. Pelaaminen kannattaisi aloittaa myös hieman myöhemmin.
Nyt tiedän toki, että häätämisistä ja finaalipaikoista ei todellakaan saa puhua. Ajattelin, että tuo on vain hauskaa, kun puolivitsillä höpöttelee tuollaisia. Omaan nilkkaanhan nuo osuivat, ja esim. Tuija (ja varmaan moni muukin) oli saanut puheistani sen kuvan, että aion äänestää häntä. Olin ilmeisesti käyttänyt häntä jossain esimerkissä, että "jos antaisin vaikka Tuijalle 2p."
Siinä ei ole mitään vikaa, jos haluaa tuoda esille taktikointitaitonsa. Mutta imo siitä kannattaa puhua lähinnä päikkärissä niin, ettei se vaikuta liikaa muiden asukkaiden kanssa solmittuihin suhteisiin ja asukkaiden itsensä kanssa pitäisi sitten osata tyytyä paljon hienovaraisempaan vaikuttamiseen ja ohjailemiseen. Sehän on vain katsojan kannalta mielenkiintoista, jos pääsee näin saamaan ns. erityisinfoa talon tapahtumista. Vrt. esim. Esa A. ja hänen pk-analyysinsä.

Lisäksi pitää osata erotella pahantahtoinen ohjailu puhtaasta pelitaktiikasta. Jonkun henkilön mustamaalaaminen muiden asukkaiden silmissä ja siten hänen eristäminen ja elonsa todella tukalaksi tekeminen ei ole kovin viihdyttävää katsottavaa, mutta hyvä taktikointi sen sijaan voi olla hurjankin viihdyttävää.
kettusenjussi kirjoitti: Minusta on kamalaa, että minusta sai mielikuvan pelurina yms. ja monia ratkaisujani ja juttujani peilataan siihen. Annasta tykkäsin tosi paljon, ja minusta oli hauska ajatus nähdä Anna johtajana, eikä minulla ollut mitään muuta vaihtoehtoa kuin valita Anna johtoon. Periaatteessa se ei edes ollut minun valintani, vaan olimme ryhmällä puhuneet siitä, että olisi mahtavaa nähdä Anna johtajana.
Annan valinta johtajaksi oli mahtava idea! Minä tykkään Annasta! :thumbsup Ja sen siirron olisi voinut jopa ottaa vilpittömänä tekona, mutta harmillisesti et malttanut kuitenkaan pysyä taustalla Annan johtajuuden aikana ja tuon ensimmäisen Annan tekemän johtamispäätöksen jälkeen Jussi the Pätijä alkoi taas liian kanssa tuoda itseään esille sivuuttaen näin täysin Annan roolin johtajana. Ja tällöin tuli aika helposti mieleen se jossain vaiheessa heittämäsi ajatus siitä, että Annahan voi valita vaikka sinut uudestaan johtajaksi.

Eli näiden syiden vuoksi ainakin minulle tuli mieleen, että saatoit valita kuitenkin Annan siksi, koska a) sinulla oli vaikutusta häneen ja saatoit jatkaa keskeisenä henkilönä päätösten teossa hänen johtajuudensa kautta (Tuulikkihan oli muuten tätä mieltä ja ärsyyntyi kovasti, ettet valinnut hänen mielestään ns. vahvaa naista johtoon) b) pohdit, että sinulla saattaisi olla paremmat mahdollisuudet saada kyseinen pesti uudestaan.

Kiitos muuten kun jaksat/jaksoit vastailla!

Avatar
Olenhullu
Työläinen
Viestit: 152
Liittynyt: 23 Loka 2011 12:08

Re: Jussi Kettunen

Viesti Kirjoittaja Olenhullu » 22 Syys 2014 09:37

Ite pidiin Jussia helkkarin viihdyttävänä 24/7, ei ollut tylsää seurata menoa ku puhetta riitti ja semmosta.

Tsemiä vaan loppuelämääsi. :tu

Avatar
aadeehoovee
Guru
Viestit: 3552
Liittynyt: 29 Syys 2008 21:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Jussi Kettunen

Viesti Kirjoittaja aadeehoovee » 30 Syys 2014 00:43

Halusin nähdä kuinka iso aukko jää kun Jussi häädetään. Ja valtavahan se aukko on. Jussi oli ärsyttävä jatkuvalla puheentulvallaan, oikeassa olemisellaan (vaikka oli usein väärässä), asioiden jankkaamisella ja yliampuvalla jälkispekuloinnilla. Paineet taisivat olla kovat. Se Jussin ärsyttävyydestä.

Toisaalta Jussi oli mahtavan sosiaalinen asukas, siinä missä Jonathan on valikoivan sosiaalinen ja ystävällinen, Jussi oli oikeasti sosiaalinen ja hankki katsojille tietoa asukkaista. Janne oli kerennyt olla talossa 10 minuuttia ja Jussin ansiosta mies oli jo puoli tuttu. Jussi oli pääosin helevetin viihdyttävä kaikkine säätämisineen. Salaliitot, hämmentämiset ja sekoilut olivat aivan mahtavaa katsottavaa, varsinkin kun ne tahtoivat osua lopulta omaan nilkkaan. Samoin täydellinen suodattimen puuttuminen ja sanojen huono asettelu sai melkoisia reaktioita kotikatsomoissa, niistäkin on juttua edempänä ketjua. Jussin hyvistä puolista ihmisenä voi lukea Taikan kirjoituksesta aiemmin, allekirjoitan sen koko kirjoituksen.

Johtaja Kettunen oli matkalla yhdeksi formaatin legendoista ja on todella sääli, että häädettiin noin aikaisin. Meinasin antaa neljä pistettä mutta jos näillä näytöillä saa Vuoden 2014 läyhääjä -tittelin niin pakko pistää täydet 5. Jokainen voi sitten itse miettiä pistikö Mantaa paremmaksi.

Kaikkea hyvää jatkoon, olit loistava valinta asukkaaksi.
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

kettusenjussi
BB9-asukas
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Syys 2014 16:07

Re: Jussi Kettunen

Viesti Kirjoittaja kettusenjussi » 02 Loka 2014 09:56

aadeehoovee kirjoitti:Halusin nähdä kuinka iso aukko jää kun Jussi häädetään. Ja valtavahan se aukko on. Jussi oli ärsyttävä jatkuvalla puheentulvallaan, oikeassa olemisellaan (vaikka oli usein väärässä), asioiden jankkaamisella ja yliampuvalla jälkispekuloinnilla. Paineet taisivat olla kovat. Se Jussin ärsyttävyydestä.

Toisaalta Jussi oli mahtavan sosiaalinen asukas, siinä missä Jonathan on valikoivan sosiaalinen ja ystävällinen, Jussi oli oikeasti sosiaalinen ja hankki katsojille tietoa asukkaista. Janne oli kerennyt olla talossa 10 minuuttia ja Jussin ansiosta mies oli jo puoli tuttu. Jussi oli pääosin helevetin viihdyttävä kaikkine säätämisineen. Salaliitot, hämmentämiset ja sekoilut olivat aivan mahtavaa katsottavaa, varsinkin kun ne tahtoivat osua lopulta omaan nilkkaan. Samoin täydellinen suodattimen puuttuminen ja sanojen huono asettelu sai melkoisia reaktioita kotikatsomoissa, niistäkin on juttua edempänä ketjua. Jussin hyvistä puolista ihmisenä voi lukea Taikan kirjoituksesta aiemmin, allekirjoitan sen koko kirjoituksen.

Johtaja Kettunen oli matkalla yhdeksi formaatin legendoista ja on todella sääli, että häädettiin noin aikaisin. Meinasin antaa neljä pistettä mutta jos näillä näytöillä saa Vuoden 2014 läyhääjä -tittelin niin pakko pistää täydet 5. Jokainen voi sitten itse miettiä pistikö Mantaa paremmaksi.

Kaikkea hyvää jatkoon, olit loistava valinta asukkaaksi.
Kiitos ADHV!

Salaliitot, hämmentämiset ja sekoilut olivat hauskaa. En ajatellut, että kukaan niitä noin tosissaan ottaa, ja että ne tuolla volyymilla omaan nilkkaan kosahtaisivat, ajattelin että tuo oli muistakin ihan jees. Varmasti tuossa jotain pelailua oli mukana, mutta toisaalta ajattelin olla niin avoin ja aito, ettei kukaan tulkitsisi tuota pelaamiseksi. Ja halusin nimen omaan olla kaikille sosiaalinen, ja avoin tuossa pelailussakin, niin ajattelin, ettei kukaan sitä pahalla katsoisi. Varmasti oli jännitystä/painetta pelissä, mutta itse mielsin eniten tuon niin, että vedän koko ajan täysillä, ettei koti-ikävä yllätä, ja iskihän se silti välillä. Tuo jankkaaminen, liika spekulointi, oikeassa (=yleensä väärässä) oleminen ja ärsyttävä jatkuva puhetulva ovat osa minua. Vaimo ja kaverit osaavat sanoa, että "hiljaa" ja siihen on näköjään niin tottunut, ettei osannut enää itse itseä hiljentää ajoittain. Toisaalta hiljaisissa hetkissä mieli vaelsi kotiin, ja sitten piti äkkiä olla taas äänessä. En tiedä miten tuohon olisi voinut henkisesti valmistautua paremmin kestämään tuollaista ikävää, eihän tuo ihan perheellisen paikka ole, Jannen kanssa tuossa hiljaittain puhuttiin samasta aiheesta, mutta päivä kerrallaan ja täysillä vetäen siellä perheellinenkin pärjää.

Ja suodattimen jätin tosiaan kotiin. Päätin etten ajattele, että tämä on tv-ohjelma, tai että minua kuvataan, että joku oikeasti näkee minut ja kuulee mitä sanon. Onnistuin. =)

Avatar
Augustus
Merirosvo
Viestit: 1286
Liittynyt: 06 Kesä 2009 17:34

Re: Jussi Kettunen

Viesti Kirjoittaja Augustus » 06 Loka 2014 18:43

Lainaan tähän hanna75:n viestiä Live 24/7 raportointi-ketjusta. Ma 06.10.2014 2:28.
Dani kertoo nähneensä sairaita painajaisia, joista hän ei muista juuri mitään.

Kuitenkin hän muistaa, että hänen monet exänsä olisivat olleet jollain korokkeella arvioimassa Jennaa. Miksi hän olisi sopiva sinulle. Dani oli heittänyt Jennaa lumipallolla osoittaakseen exille että hän voi olla se oikea.
Oi Kettusen Jussi, voisitko kertoa meille mitä tämä uni oikein tarkoittaakaan?

:tu
Rooma - ikuinen kaupunkiko?

Avatar
DosterMan
Big Brother
Viestit: 5562
Liittynyt: 23 Syys 2008 16:51
Paikkakunta: Elderlings

Re: Jussi Kettunen

Viesti Kirjoittaja DosterMan » 08 Loka 2014 17:04

Vähän myöhässä, mut Jussin häätö ylitti uutiskynnyksen Lapin Kansassa

http://www.lapinkansa.fi/Kulttuuri/1194 ... losta.html
aadeehoovee: 17p DosterMan – Uskon palkinto. Valo pimeydessä kun kaikki tuntui jo menetetyltä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Asukkaat”